Vill du jobba med mode och service i en av våra butiker tillsammans med våra andra fantastiska medarbetare? Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Hos Deichmann tror vi på att man kommer längst med samarbete och vi arbetar därför hela tiden på att stärka teamkänslan och arbetsglädjen. Om jobbet För att ständigt följa med i förändrade konsumentbeteenden och en föränderlig bransch är det viktigt att vi hela tiden strävar efter utveckling för att möta nya behov. Genom våra medarbetares olika bakgrund, erfarenhet och perspektiv säkerställer vi en hållbar utveckling. Vi söker nu en motiverad och serviceminded butikssäljare med hög arbetsmoral, som vill sprida positivitet och energi i vår butik i Uppsala, Gränby. Tjänsten är en provanställning på 4 tim/vecka, med 6 månaders initial provanställning. Tillsättningen av tjänsten förväntas ske snarast möjligt! Arbetsuppgifter: • försäljning och kundservice • varupåfyllning • se till att butiken är städad och inbjudande • kassaarbete och delaktighet i öppning/stängning Om dig Nu söker vi en engagerad och hårt arbetande butikssäljare som: • är serviceorienterade med ett positivt sinnelag • är teamplayers som ser möjligheter framför begränsningar • är villiga att lära sig Deichmann Skos koncept • är beredda på hårt fysiskt arbete då tunga lyft kan förekomma Vi ser många vägar in på Deichmann, din inställning och engagemang är den viktigaste egenskapen. Du har kanske tidigare erfarenhet från serviceyrken, t.ex. restaurang/butik, eller arbetat med likvärdig bransch där du är van vid ett högt tempo, eller så söker du ditt första jobb där du vill lära dig, utvecklas och har rätt inställning. Är du en person som tycker om människor och vill ge det där lilla extra till kunden, kan det här jobbet vara för dig. Som person tar du gärna på dig ansvar och frodas av utmaningar. Vi ser även gärna att du är öppen för att arbeta i närliggande butiker och att du har möjlighet att arbeta extra timmar vid behov. Du behöver ha fyllt 18 år för att jobba hos oss, du talar och skriver flytande svenska. Vad erbjuder Deichmann? Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. För de medarbetare som visar potential och vilja att göra karriär finns det goda möjligheter hos Deichmann, bland annat som biträdande butikschef, trainee och butikschef. Vi har en väletablerad och engagerad arbetsmiljöorganisation som löpande fokuserar på att förbättra bland annat säkerheten, arbetsglädjen och motivationen genom aktiviteter och kampanjer. Vi erbjuder även: • Personalrabatt hos Deichmann Sverige • Kollektivavtal och pensionsordning • Friskvårdsbidrag genom Epassi • Avtalsenlig lön • Utvecklings- och utbildningsmöjligheter Ytterligare upplysningar Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Deichmann tror att en arbetsplats med större mångfald skapar en bättre arbetsmiljö och mer nöjda kunder. Håll gärna utkik i din skräppost, för eventuell kommunikation från oss. Deichmann genomför en bakgrundskontroll i slutet av varje rekryteringsprocess, som är en del utav referenstagningen. Detta är en del i ett led att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, bidra till god arbetsmiljö och säkerställa trygghet för såväl medarbetare, kunder och arbetsgivare. Kontrollen innefattar bland annat fällande och friande domar, samt strafföreläggande hos svenska domstolar. _____________________________________________________________________ DEICHMANN-koncernen är marknadsledande i Europa och grundades i Essen 1913 av Heinrich Deichmann. Det är idag en familjedriven verksamhet med tredje generationen vid rodret. Verksamheten har genom åren haft en kontinuerlig tillväxt och är nu representerad i 30 länder med mer än 4.000 butiker över hela världen. Deichmann är en modern verksamhet som med visionen ”Verksamheten ska tjäna människan” lägger stor vikt vid medarbetarnas trivsel, fokus på bra arbetsvillkor för såväl våra medarbetare som samarbetspartners, och inte minst på att ge kunderna trendiga kvalitetsskor till bra priser. Detta uppnås genom direkta globala inköp, teamwork och en människoorienterad verksamhetskultur. Sedan 2003 är Deichmann Sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko fortsätter att expandera i Sverige och Danmark de närmaste åren. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. Läs gärna mer om oss på deichmann.com.
Arbetsplatsen Vi söker nu en ambulerande sjuksköterska till hemvården som Forenede Care driver på uppdrag av Uppsala kommun. Forenede Care driver hemsjukvård och är en privat utförare i Uppsala kommun. Inriktning sker mot personer 65 år och äldre i ordinärt boende. Vi arbetar med personcentrerad vård där vi alltid utgår ifrån varje enskild vårdtagares specifika önskan & behov. Vi ser teamet som en viktig framgång hos oss och du kommer att ha ett nära samarbete med sjuksköterska/distriktssköterska, sjukgymnast/fysioterapeut, undersköterska, vårdbiträde, enhetschef och planerare. Tillsammans arbetar vi för att förbättra och hela tiden utveckla verksamheten. Vi har sex hemvårdsenheter samt nattpatrull och joursjukvård. Två enheter är belägna på landsbygden och fem enheter är belägna i centrala Uppsala. Arbetsuppgifter Som ambulerande Sjuksköterska är du med och skapar förutsättningar för patienten att leva ett så självständigt, delaktigt och meningsfullt liv som möjligt. Som sjuksköterska inom hemvården är du ansvarstagande, klarar av både självständigt arbete och värnar om teamarbetet. Arbetet kräver också att du har en god social förmåga, är noggrann och självständig. På våra enheter är bemötandet en extra viktig del i det dagliga arbetet och vi lägger stort fokus på den personcentrerade vården och ett salutogent förhållningssätt. Du har ett arbetsledande ansvar enligt HSL och ska vara pedagogisk i din handledning av omvårdnadspersonal. Du ska ha god kännedom i dokumentation enligt HSL. Du kommer jobba på alla våra fem enheter, där behovet är som störst för tillfället. Så din arbetsplats kommer variera på alla fem enheter. Det finns ordinarie sjuksköterskor på samtliga enheter så du kommer vara dem behjälplig i det dagliga arbetet. Kvalifikationer Du är legitimerad Distriktssjuksköterska/Sjuksköterska med erfarenhet inom äldreomsorg/geriatrik. Du är självständig med god problemlösningsförmåga. Du är innovativ, handlingskraftig, ansvarstagande och flexibel. Vi söker dig som har några års erfarenhet och är trygg i din roll som Sjuksköterska.. Du trivs med att arbeta både med och för människor, har ett mycket gott bemötande och god samarbetsförmåga. Du har lätt att anpassa dig till nya situationer och personer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort Arbetstid/varaktighet 100 % . Tjänst måndag-fredag Sista ansökningsdag 2025-06-30 Välkommen med din ansökan och CV. Intervjuer kommer att genomföras under ansökningstiden. Tillträde Enligt överenskommelse. Lön Enligt överenskommelse. Kontaktpersoner Madelene Björklund, verksamhetschef Tel: 073-9735718 E-post: [email protected]
Institutionen för informationsteknologi har en ledande position inom såväl forskning som utbildning på alla nivåer. Vi har i dag drygt 350 anställda varav 120 lärare och 120 doktorander. C:a 5000 grundutbildningsstudenter läser en eller flera kurser vid institutionen varje år. Mer information om oss hittar du på https://www.uu.se/institution/informationsteknologi. Arbetsuppgifter Forskning, publicering, handledning och eventuellt undervisning. Forskningsinriktning Postdoktorn kommer att utveckla tekniker för att testa och rätta fel I implementeringar av kommunikationsprotokoll. Relevanta tekniker innefattar protokolltestning, modellinlärning, fuzzing, symbolisk exekvering, taintanalys, programanalys, och formell verifiering. Viktiga mål är att förbättra effektivitet och skalbarhet hos tekniker för protokolltestning så att de kan tillämpas på realistiska implementeringar. Miljö Tjänsten finansieras av Vetenskapsrådet genom projektet Effective Security Testing of Network Protocol Implementations (PI Kostis Sagonas). Forskningsmiljön samlar flera grupper vid Uppsala universitet (Kostis Sagonas, Bengt Jonsson, Parosh Abdulla, Mohammed Faouzi Atig, Wang Yi) som är världsledande inom automatisk verifiering, programspråksimplementering, och testning. Inom tjänstens forskningsområde har denna grupp tidigare utvecklat tekniker för “protocol state fuzzing” och modellinlärning samt verktyg som DTLS-Fuzzer och SMBugFinder. Bland andra verktyg utvecklade av gruppen märks UPPAAL, inflytelserika tekniker och verktyg för testning och verifiering av flertrådad programvara (Concuerror och Nidhugg), såväl som flera verktyg för testning och statisk analys för språket Erlang (Dialyzer och PropEr). Ett relevant tidigare projekt är “https://assist-project.github.io/” (https://assist-project.github.io/), där ytterligare information om tidigare arbeten relevanta för tjänsten återfinns. Kvalifikationskrav Doktorsexamen i datavetenskap eller datorteknik eller en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen i datavetenskap eller datorteknik. Examen ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Främst bör den komma ifråga som har avlagt examen för högst tre år sedan. Vid beräkning av ramtiden om tre år är utgångspunkten sista ansökningsdag. Om det finns särskilda skäl kan sådan examen ha avlagts tidigare. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, etc. Utmärkta kunskaper i engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Ansökan ska innehålla ett brev där den sökande beskriver sig själv, relevanta kvalifikationer, sina forskningsintressen och motivering av önskad forskningsinriktning. Ansökan ska också innehålla en meritförteckning (CV), kopia av relevanta betygshandlingar, en kopia av doktorsavhandling (eller utkast), relevanta publikationer och övriga dokument, relevanta publikationer och övriga dokument. Sökande uppmuntras att ange tidigaste möjliga datum för anställning, samt att bifoga minst 2 rekommendationsbrev och kontaktuppgifter till referenspersoner. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad i två år enligt centralt kollektivavtal. Omfattningen är heltid. Tillträde september/oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Kostis Sagonas (mailto:[email protected]) eller Bengt Jonsson (mailto:[email protected]) Välkommen med din ansökan senast den 10 juli 2025, UFV-PA 2025/1694. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Q-linea AB är ett börsnoterat diagnostikföretag inriktat på att utveckla och leverera lösningar för att vårdgivare ska kunna diagnostisera och behandla infektionssjukdom på kortast möjliga tid. Vår vision är att hjälpa till att rädda liv genom att, som en innovativ pionjär, säkerställa att antibiotika kan bibehållas som en effektiv behandling för framtida generationer. Bolaget grundades 2008 av forskare från Rudbecklaboratoriet vid Uppsala universitet, tillsammans med bland annat Olink Bioscience AB och Uppsala universitets holdingbolag UUAB. Q-linea består i dag av ett interdisciplinärt och mycket motiverat team som bedriver sin verksamhet i moderna och väl anpassade lokaler i Uppsala Science Park och i Fyrislund. Vill du leda ett dedikerat supportteam i teknikens framkant? Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att vidareutveckla vår tekniska kundsupportfunktion. Som Teamleader för Customer Support på Q-linea får du möjlighet att arbeta i skärningspunkten mellan teknik, support och ledarskap och bidra till förbättrad infektionsdiagnostik – på riktigt. Om rollen I rollen som Teamleader Customer Support kommer du att coacha och utveckla vårt supportteam. Du har ett helhetsansvar för supportens processer, ärendeflöden och förbättringsarbete och fungerar även som tekniskt stöd och eskaleringspunkt för komplexa ärenden. Rollen innebär ett nära samarbete med QA/RA, utveckling, produktion och försäljning samt våra kunder och externa partners. Du samarbetar tvärfunktionellt med kollegor i både Sverige, Italien och USA. Som Teamleader Customer Support rapporterar du till VP Sales EMEA som har personal- och budgetansvar för enheten. Placeringsort är Uppsala men rollen innebär en hel del resande nationellt och internationellt. Exempel på arbetsuppgifter: Operativt och strategiskt arbeta i samt leda teamet inom teknisk kundsupport Coacha, utveckla och följa upp teammedlemmar och deras arbete Ansvara för att ta fram relevanta KPI:er, uppföljning av dessa samt förbättringsarbete Koordinera supportärenden och driva effektiv ärendehantering Stötta vid tekniska frågor, fältproblem, dokumentation och utbildning Säkerställa att regulatoriska krav följs (ex. ISO 13485) Kvalifikationer Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet av hands-on teknisk support och/eller fältservice av medicintekniska eller diagnostiska (IVD) produkter. Minst 2 års erfarenhet av ledarskap, exempelvis som projektledare, teamleader, scrum master, etc. Akademisk utbildning inom bioteknik, mekanik eller liknande område. God förståelse för regulatoriska krav inom life science (t.ex. ISO 13485, 21 CFR Part 11) Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av CRM/ärendehanteringssystem och dokumentationsprocesser . Meriterande: Erfarenhet från laboratoriemiljö. Erfarenhet av mikrobiologi och/eller AST-tester. Förmåga att ta fram supportmaterial och utbilda användare/partners. Ytterligare språkkunskaper i italienska och franska. Erfarenhet av att använda CRM-system (t.ex. Salesforce, SAP, ServiceMax) Personliga egenskaper Strukturerad, handlingsinriktad och lösningsorienterad (en “doer”). Kommunikativ med god pedagogisk förmåga. Relationsskapande och samarbetsvillig. Trygg i att driva och prioritera i en föränderlig miljö. Genuint intresse för förbättrad kundupplevelse och teknik. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad i en organisation där din insats har betydelse – både för patienters liv och vår gemensamma framtid. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en driven och erfaren lagerchef som vill vara med och utveckla vår lager verksamhet till nästa nivå. Du kommer att spela en central roll i att leda teamet, planera arbetet och säkerställa en effektiv och trygg logistik lösning och hög servicenivå – varje dag. K-Bygg erbjuder Hos K-Bygg, en del av Kesko Sverige, fokuserar vi på människan - oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende - och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi kunderna på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer. Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, där man blir en del av en snabbväxande och framgångsrik organisation – med varumärkena K-Bygg och Onninen - som kombinerar internationell storlek med lokal förankring. Arbetsuppgifter & Ansvarsområden Som lagerchef ingår du i ledningsgruppen för butiken och har det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp den dagliga verksamheten i vårt lager. Det innebär att: • Planera, leda och följa upp det dagliga arbetet i lagret • Leda och coacha ett team med personalansvar, inklusive schemaläggning • Säkerställa effektiva logistikflöden och hög kundservice • Sköta beställningar till lagret och delta aktivt i arbetet i bygghallen • Driva ständiga förbättringar tillsammans med teamet • Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Din profil Vi söker dig som har: • Erfarenhet från lager, logistik eller liknande roll – branschvana är ett krav • Tidigare personalansvar och erfarenhet av schemaläggning • Truckkort är starkt meriterande • Erfarenhet av lagerplanering och logistikflöden • God datorvana och kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift Som person är du nyfiken, tydlig och trygg i ditt ledarskap. Du är van att fatta beslut i ett högt tempo, är kommunikativ, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du har en stark servicekänsla, är inte rädd för att kavla upp ärmarna – och du trivs bäst när laget går före jaget. Om tjänsten Tjänsten är en heltidsanställning tillsvidare med tillämpning av provanställning i 6 månader Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta platschef, se kontaktuppgifter nedan Välkommen med din ansökan! Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Hästveda i söder. Idag är vi 1400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger moderna lokaler i Kista, i norra Stockholm. Vi äger och driver verksamheter inom bygg- och teknisk handel. Vi har butiker med byggmaterial riktade till proffs och konsumenter, under varumärket K-Bygg. Vi erbjuder teknisk handel såsom elnät, mark och infrastruktur samt installation och förnybara lösningar, under varumärket Onninen. Tillsammans har vi storleken att göra skillnad.
Om tjänsten Du kommer arbeta som maskinoperatör och bli en del av en organisation i världsklass som designar, tillverkar, installerar och servar helautomatiska lagersystem. Om du har en praktisk attityd, förmågan att lära dig nya saker och grundläggande mekanisk förmåga, kan detta vara rollen för dig! Tjänsten är på heltid Arbetstider: Natt Plats: Bålsta Dina arbetsuppgifter - Rutinbaserat arbete utefter tydliga riktlinjer där du ansvarar för en eller fler maskiner i produktionsprocessen - Säkerställande för att respektive maskin fungerar optimalt i systemet - Vid fel av teknisk karaktär ansvarar du för att kontakta systemoperatörer eller tekniker på plats för att åtgärda problemet Vad vi söker - Har tidigare arbetslivserfarenhet av till exempel reparation, maskiner eller liknande industriteknik/tillverkning - Har ett intresse för teknik och trivs att arbeta i team - Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937. Vi bakar våra bröd enligt traditionella franska recept med surdeg precis som förebilden Poilâne i Paris gör. Gateau är Sveriges största hantverksbageri. Det innebär att brödet bakas av bagare och inte maskiner. I dagsläget har vi butiker runt om i Stockholm, Uppsala och i Malmöområdet. Vårt bröd säljs även hos ett åttiotal utvalda livsmedelsbutiker. Gateau söker just nu deltidspersonal till Uppsala Central. I tjänsten kommer du att: • Aktivt medverka i butikens team på ett sätt som skapar en positiv • försäljningstillväxt. • Vara en god förebild. • Leverera en hög kundservicenivå samt tillhandahålla en djup produkt-och företagskunskap. Medarbetarens huvuduppgift är att säkerställa att våra gäster alltid lämnar våra butiker nöjda och glada. Du ansvarar för att upprätthålla Gateau standard på dina skift. Vi söker dig som ser långsiktigt på att jobba hos oss på Gateau. Vi söker dig som: Har erfarenhet inom service och försäljning. Vi söker personal som brinner för försäljning, är serviceinriktade, sociala och har positiv energi. Mer information och ansökan: Tjänsterna är tillsvidareanställning på 3-15 timmar med placering på Uppsala Central. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Butikschef Lotta e-mail [email protected]. Ansökningarna handläggs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidenhar gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller i butiken.
Om tjänsten: I rollen som Innesäljare är du med och företräder företaget gentemot externa kunder. Du svarar och bemöter kunders förfrågningar där arbetet bland annat innebär att lägga orders, ge stöd, verka för merförsäljning och följa upp offerter. Vidare ingår att upprätthålla kvalitet i vårt affärssystem gällande kundinformation, kundavtal och priser samt stödja Utesäljare i sitt arbete. Vidare kommer du vara behjälplig vid logistikfrågor och administration av reklamationer. För att vi ska bli bättre kommer du även vara med och påverka utvecklingsarbetet framåt. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Sälja in och registrera order mot kund, däribland offerthantering, beredning och orderläggning. Besvara inkommande frågor via samtal och mejl. Logistiksupport i Uppsala. Registrera returer och reklamationer. Arbeta aktivt med utvecklingsarbete samt försäljningsmål. Vid behov stötta upp i längre projekt. Kundvård och uppsökande säljarbete gentemot slutkund. Arbeta i team tillsammans med kundansvariga säljare. Agera länk mellan kund, sälj och produktion. Personliga egenskaper För att trivas i rollen som Innesäljare är du en naturlig relationsskapare med ett intresse för försäljning och service. Du är en prestigelös lagspelare som är bra på att kommunicera i både tal och skrift. Att arbeta lösningsorienterat ser du som en självklarhet samtidigt som du värderar att ge en god service både till kunder och kollegor. Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av försäljning/service. God dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från Jeeves och Excel. God samarbets- och kommunikationsförmåga. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Övrigt: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader på heltid och är placerad i Uppsala. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid rekrytering tillämpar vi bakgrundskontroll och drogtester. Om oss: S:t Eriks är en ledande svensk tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden för infrastruktur, bygg och landskapsarkitektur. Vi är cirka 550 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige och koncernen har en årsomsättning om cirka 1,5 miljarder kronor. S:t Eriks är en del av Volati.
Just nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som personlig assistent till en kvinna i Uppsala. Jag söker en kvinna som vill arbeta som assistent både dagpass och nattpass inkl vilotid nattetid då man hjälper till vid behov. Är du social, omtänksam och har mycket humor? Då ser jag gärna att du söker som vikarie hos mig för att arbeta när ordinarie personal har sommarsemester eller är sjuka. Du arbetar hos en kvinna som behöver hjälp med stort sätt allt förutom att tänka, det gör jag själv. Jag bor med mina två hundar. Eftersom jag arbetar och har talsvårigheter behöver du behärska svenska i både tal och skrift. Du måste också gilla utmaningar och vara flexibel eftersom allt kan hända i mitt liv som för alla andra. En fördel är om du har körkort så du kan köra min bil. Du bör vara rökfri. Jag behöver stöttning i min vardag med hushållssysslor samt sådant som hör min vardag till, vid förflyttningar används lyft och jag har permobillyft. Vilka egenskaper bör du ha? Ditt jobb är ett serviceyrke som ställer stora krav på personliga egenskaper. Jag söker en social och inkännande person med mycket humor och som har respekt för den personliga integriteten. Jag har ett stort intresse för att skriva, teater och bio samt korta dagsutflykter berikar mig. Erfarenhet av personlig assistans eller relevant utbildning är meriterande, men det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Jag ser gärna att du skriver lite om dig själv i ansökan så jag får en bild av vem du är. Hoppas vi ses! Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 600 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårds peng på 2 000kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Flygvapnets Utvecklingsenhet Luftstrid (UTV Luft) rekryterar Stabsassistent till Flygvapnets experimentkontor Vill du ha möjligheten att vara med och utveckla Flygvapnets förmågor för framtiden? Inom ramen för Flygvapnets innovationssystem driver Luftstridsskolans utvecklingsenhet luftstrid (UTV Luft) Flygvapnets experimentkontor. UTV Luft söker nu en driven och innovativ stabsassistent. Som stabsassistent kommer du att spela en viktig roll i utvecklingen av Flygvapnets framtida förmågor, du kommer att arbeta i ett team bestående av kvalificerad civil och militär personal. Kort om enheten UTV LUFT: För att vidmakthålla Flygvapnets operativa förmåga kräver flygstridskrafternas insatsförband kontinuerlig utveckling både på kort och lång sikt. UTV LUFT tillhör Luftstridsskolan (LSS) och genomför Flygvapnets förmågeutveckling vad avser teknik, taktik och metod för samtliga Flygvapnets förband och funktioner. Verksamheten spänner över såväl materielutveckling som konceptutveckling till förmågeintroduktion vid insatsförbanden. Sökande sektion: LSS UTV LUFT – Flygvapnets experimentkontor Experimentkontoret är en del av UTV LUFT. Uppgifterna inom experimentkontoret omfattar konceptutveckling, experiment, prototyper, digitalisering samt övrig snabb förmågeutveckling med bl.a. stöd till Flygvapnets förmågeutveckling, erfarenhetshantering samt experiment inom ramen för Flygvapnets innovationssystem. Verksamheten vid Experimentkontoret syftar till att Flygvapnet på ett snabbare och mer effektivt sätt ska kunna analysera och samordna förmågebehov för att därefter genomföra realiserbarhetsprövningar i primärt digital miljö, och praktiskt för att omsätta erfarenheter till nya funktioner, materiel och förmågor. Arbetsuppgifter: Som stabsassistent vid Experimentkontoret är du underställd chefen för Experimentkontoret och kommer att arbeta i en grupp om ca 10 medarbetare bestående av både civil och militär fast placerad personal samt konsulter. Din roll innebär att stödja verksamhetschefen med administrativt arbete. I rollen ingår bl.a. • Administrera möten, sammanställa rapporter och hantera dokumentation • Koordinera interna och externa kontakter • Stödja planering och uppföljning av verksamheten • Hantera administrativa processer och beställningar Krav: • Utbildning som stabsassistent • Erfarenhet av försvarsmaktens IT-system • B-körkort (manuell) Önskvärda kvalifikationer (meriterande): • Erfarenhet av administrativt arbete i en komplex organisation • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska • God kunskap i Office 365 och administrativa system Personliga egenskaper: • Noggrann • Kreativ • Strukturerad Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Marcus Tynnhammar, chef Experimentkontoret tfn 070-874 11 15 För Information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist Olivia Liw, [email protected] Fackliga företrädare: OFR/O Ärna Tim Björklund, tfn 070-649 65 59 OFR/S & Försvarsförbundet Helena Lemnell tfn 070-836 10 28 SEKO Åsa Karlsson nås via vx 018-19 60 00 SACO nås via vx 018-19 60 00 Övrigt: • GSS/K • Anställningsform: Heltid GSS/K-tjänst med tidsbegränsad anställning 6 år varav 6 månader provanställning om det innebär nyanställning • Arbetsort: Uppsala • Resor med övernattning nationellt och internationellt förekommer • Beräknat startdatum/tillträde: Snarast eller efter överenskommelse • Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varvid säkerhetsprövning kommer att genomföras. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-21. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Luftstridsskolan är flygvapnets gemensamma kompetenscentrum för utveckling och utbildning. Luftstridsskolan har fyra flygvapengemensamma skolor och utbildar bland annat framtida piloter inom Försvarsmakten. Luftstridsskolan har verksamhet på sju orter spridda över hela landet och har sitt huvudsäte i Uppsala. Luftstridsskolan strävar ständigt efter att utveckla hur vi löser ställda uppgifter och vi är alltid beredda att klara nya utmaningar. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer