Är du en affärsdriven säljare med tekniskt intresse och en passion för att skapa starka kundrelationer? Vill du arbeta med stora internationella kunder i en affärskritisk roll på ett företag med starkt kundfokus och hög teknisk kompetens? Då kan rollen som Key Account Manager inom Automotive och Global Accounts vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. ProfilGruppens kunder finns i en rad olika branscher, främst på den nordeuropeiska marknaden, och bolaget omsätter cirka 2,3 miljarder svenska kronor, varav hälften av leveranserna går på export. Om rollen Som Key Account Manager på ProfilGruppen arbetar du med internationella kunder och långsiktiga affärer i en innovativ och teknisk miljö. Du får en central roll i att säkerställa långsiktiga samarbeten och driver affärsutveckling samt bearbetning av strategiska nyckelkunder. I denna roll kommer du bland annat att: Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer genom att vara en rådgivande partner och skapa värde tidigt i kundens beslutsprocess. Leda det interna arbetet tillsammans med säljsupport, säljtekniker och konstruktörer för att säkerställa de bästa lösningarna för kunden. Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom automotive och andra globala konton inom närliggande industrier. Ta ägandeskap över försäljningsprocessen, från första kontakt till affärsavslut, avtal och implementering. Tjänsten är placerad i Åseda, med möjlighet att arbeta på distans. Du rapporterar till Sales Manager Automotive och ges stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. Din profil Vi söker dig som är orädd, nyfiken och relationsskapande, med ett starkt affärsdriv och tekniskt intresse. Du har en naturlig förmåga att hitta innovativa lösningar och bygga förtroendefulla relationer med både kunder och interna team. Du har: Tidigare erfarenhet av teknisk försäljning och/eller affärsutveckling. Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att driva affärer självständigt. Stark kommunikativ förmåga och ett relationsbyggande sätt. Mycket goda kunskaper svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från Automotive är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Kristin Nelson på [email protected]
Är du en affärsdriven säljare med tekniskt intresse och en passion för att skapa starka kundrelationer? Vill du arbeta med försäljning i en bred och dynamisk roll på ett företag med starkt kundfokus och hög teknisk kompetens? Då kan rollen som Account Manager på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. ProfilGruppens kunder finns i en rad olika branscher, främst på den nordeuropeiska marknaden, och bolaget omsätter cirka 2,3 miljarder svenska kronor, varav hälften av leveranserna går på export. Om rollen Som Account Manager ansvarar du för försäljning och affärsutveckling gentemot kunder i södra Sverige. Du blir en del av ett större säljteam som verkar i en innovativ och teknisk miljö och arbetar med en kombination av att utveckla befintliga kundrelationer och att proaktivt bearbeta nya kunder för att utöka kundbasen. I denna roll kommer du bland annat att: Ansvara för och utveckla befintliga kundrelationer och vara en rådgivande partner för kunden. Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter, från mindre företag till större aktörer inom olika branscher. Leda det interna arbetet tillsammans med säljsupport, säljtekniker och konstruktörer för att säkerställa de bästa lösningarna för kunden. Ta ägandeskap över försäljningsprocessen, från första kontakt till affärsavslut, avtal och implementering. Resa inom regionen och träffa kunder för att bygga starka och långsiktiga affärsrelationer. Tjänsten är placerad i Åseda, med möjlighet att delvis arbeta på distans. Du rapporterar till Sales Manager South Sweden och ges stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. Din profil Vi söker dig som är orädd, nyfiken och har ett stort driv att göra affärer. Du har en god kommunikativ förmåga och fallenhet för att hitta innovativa lösningar och bygga förtroendefulla relationer med både kunder och interna team. Rollen kräver ett tekniskt intresse samt tidigare erfarenhet av B2B-försäljning. En bakgrund inom teknisk försäljning och förståelse för produktionsprocesser är meriterande, men vi värderar framför allt rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen! Ansökan Hoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Kristin Nelson på [email protected].
Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Är du en noggrann och flexibel lagspelare? Vill du göra framsteg med oss och därigenom ta dig själv och ProfilGruppen till #nextlevel? Vill du dessutom kombinera arbete med ledighet? Om svaret är ja på dessa frågor kan du mycket väl vara en av våra kommande feriearbetare. Vad innebär det att vara feriearbetare på ProfilGruppen? Som feriearbetare blir du en del av vår produktion i sommar. Ferieperioden startar i juni och pågår en bit in i augusti med undantag för veckorna 29–31 då produktionen är stängd. I rollen som feriemedarbetare på ProfilGruppen arbetar man främst 2-skift eller ständigt nattskift på någon av våra avdelningar. Tillverkningen består av flera processer där arbetsuppgifterna kan skilja sig åt mellan avdelningarna. Gemensamt för rollerna är att alla arbetar med aluminiumprofiler, vilka ska hålla högsta kvalitet. Generellt sett består arbetsuppgifterna av maskinhantering, packning eller både och. Som feriearbetare blir du en del av ett skiftlag som består av ca 6–12 medarbetare. Är du rätt profil? För att sommarjobba i vår produktion måste du ha fyllt 18 år och för att vi ska trivas tillsammans tycker du om att både arbeta självständigt och i team. För att lyckas som feriearbetare arbetar du strukturerat, noggrant och har ett högt fokus på kvalitet. Samtidigt är du flexibel och tar ansvar över ditt arbete. Du får gärna vara tekniskt intresserad. Teknisk utbildning är meriterande. Stor vikt kommer läggas på att du lever upp till vår värdegrund som bygger på att vi är personligt engagerade, lyhörda, snabba, arbetar för ständiga förbättringar och att vi är professionella. Bli en del av ProfilGruppen! Att vara medarbetare hos oss innebär att: Du blir en del av ett företag som präglas av engagemang och teamkänsla Du ges möjlighet till både trivsel och karriär Du som individ har stor betydelse för organisationens framgång Du får chans att jobba med framtidens material, aluminium, i en expansiv bransch Vi erbjuder nu ett intressant feriearbete i ett expansivt företag och bransch. Visst låter det bra? Varmt välkommen med din ansökan och CV/personligt brev. Sista ansökningsdag är den 30/4. Kandidater kommer att utvärderas löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Är du en affärsorienterad person med en stark analytisk förmåga som drivs av utveckling och effektivisering? Har du erfarenhet av framgångsrikt förändringsarbete och lockas av möjligheten att vara med och driva utveckling i ett expansivt företag och en expansiv bransch? Då kan rollen som Business Controller på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. ProfilGruppen är ett svenskt, noterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. Idag har koncernen cirka 540 medarbetare, med huvudkontor i småländska Åseda och omsättningen uppgår till cirka 2,5 miljarder svenska kronor. OM ROLLENSom Business Controller har du en nyckelposition i ProfilGruppens nya organisation. Du ansvarar för ett av bolagets två verksamhetsområden och fokuserar primärt på att driva utveckling genom att analysera, förbättra och förändra inom ditt område. Som Business Controller kommer du bland annat att: Driva förändringsarbete i syfte att öka effektiviteten med fokus på produktion, försäljning och inköp. Stödja verksamheten med ekonomisk analys, uppföljning och strategiska rekommendationer för att optimera lönsamhet och effektivitet. Ansvara för att utveckla, övervaka och uppdatera finansiella prognoser och säkerställa att verksamheten följer fastställda planer. Sammanställa och kommunicera viktiga nyckeltal för att ge en tydlig bild över områdets ekonomiska hälsa. Verka som projektstöd för att till exempel stärka investeringsprojekt samt ansvaraför att uppdatera kalkyler och säkerställa att de ger en rättvisande bild. Bidra med rekommendationer till beslut, dels till ditt verksamhetsområde, dels till CFO och VD. Som Business Controller arbetar du tvärfunktionellt mot försäljning, produktion, logistik, inköp och har ett nära samarbete med andra controllers. Du utgår från huvudkontoret i Åseda och rapporterar till CFO. Rollen har ett tydligt mål men är ny vilket innebär att du erbjuds stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. DIN PROFILVi söker dig med erfarenhet från ledande affärsnära roller med resultatansvar. Du är van att arbeta i omfattande förändringsprojekt och din affärsorienterade profil tillsammans med ditt mod och driv att fullfölja förändringar och förbättringar är givna nycklar till framgång i denna nya roll. Från tidigare roller har du utvecklat en mycket god analytisk förmåga ochdu är van att arbeta med analys och kalkyl i produktionsmiljö. En högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande är ett krav och en bakgrund som produktionscontroller är meriterande. Språkmässigt har du goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt. ANSÖKANHoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]
Är du en driven ingenjör med goda kunskaper inomautomatiseradproduktion, PLC-system ochprogrammering av robotar?Vill du vara medochdriva utveckling inom automation och robotteknik och lockas av möjligheten att bli en del av ett innovativt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som automationsingenjör på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppenProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och söker nu en automationsingenjör som vill vara med och driva utvecklingen framåt. Om rollenI rollen somautomationsingenjör arbetar du i nära samarbete medchefer, skiftledare och övriga team,samt deltar i projekt- och arbetsgrupper för att tillsammans driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Felsöka och avhjälpa fel i automationsdelar. Utbilda operatörer i robotanvändning. Stötta driftspersonal i underhållsfrågor. Arbeta med omvärldsbevakning för att hålla oss uppdaterade på nya teknologier och lösningar. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för att: Arbeta för en säker arbetsmiljö och rapportera risker i HMS-systemet. Överföra kunskap från automationsprojekt till kollegor. Säkerställa kvalitetsutfall och uppföljning av projektmål. Föreslå förbättringar som stärker både arbetsmiljö och ekonomisk effektivitet. Om digVi söker dig som är lyhörd och engagerad med ett stort intresse för innovation ochförbättringsarbete. Du är van att arbeta i team ochdriva processer framåt samtkommunicerar tydligt för att säkerställa att alla parter förstår förväntningarna. Genom din karriär har du skaffat dig goda kunskaperinom automatiseradproduktion, PLC-system och programmering av robotar. Du har goda kunskaper i Lean samt erfarenhet av styrsystem FANUC ochABB. Högre utbildning är ett krav ochenteknisk ingenjörsexamen med inriktning mot automation är starkt meriterande. AnsökanHoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Trivs du i en roll där du får kombinera teknik, strategi och innovation? Har du erfarenhet av maskinunderhåll och att leda komplexa utvecklingsprojekt och lockas av möjligheten att vara med och forma framtiden för ProfilGruppens tillverkningsprocess? Då kan rollen som underhållsingenjör hos ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och önskar nu förstärka teamet med en ny roll som underhållsingenjör – en unik möjlighet att vara med och skapa något från grunden. Om rollen Som underhållsingenjör blir du en del av ett sammansvetsat team som tillsammans ansvarar för maskinunderhållet och driver projekt för att modernisera och förbättra ProfilGruppens maskinpark. Utöver det strategiska arbetet med att implementera och utvärdera nya teknologier och underhållssystem, kommer du även att samordna underhållsinsatser och utveckla tekniska lösningar som både förbättrar den dagliga driften och förebygger potentiella framtida problem. Genom att kombinera strategiskt arbete med operativt engagemang säkerställer du en effektiv, långsiktigt hållbar verksamhet som ständigt utvecklas. ProfilGruppen erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med spännande utmaningar och goda möjligheter till vidareutbildning och personlig utveckling. Din profilVi söker dig med gedigen kunskap inom el automation och underhåll. Du förstår drift och användning av tillgångar i kombination med slitage- och skademekanismer samt kan tillämpa metoder för datainsamling och kontrollhantering. Från tidigare roller är du van att arbeta med prestandaövervakning och analysera prestanda och tillförlitlighet samt kan identifiera risker vid underhåll och föreslå effektiva åtgärder för att minimera dessa. Som person är du lyhörd, engagerad och lösningsorienterad. Du är professionell med ett stort fokus på kvalitet och precision och trivs med att arbeta för ständiga förbättringar. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Är du en teknikintresserad problemlösare med en bakgrund inom el eller automation?Trivs du i en roll med varierande arbetsuppgifter och lockas av möjligheten att arbeta i en produktion med en stor variation av maskiner och automationsceller? Då kan rollen som automations-/industrielektriker på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. OM PROFILGRUPPENProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och önskar nuförstärka teamet med kompetens inom el och automation. OM ROLLENSom automations / industrielektriker har duen central roll i arbetat att hålla system och produktion i toppskick. Det ären varierande roll med omväxlande arbetsuppgifter och goda möjligheter till både vidareutbildning och framtida karriärmöjligheter. Urval av ansvarsområden: Förebyggande och akut underhåll: Säkerställa hög tillgänglighet i maskinparken, både genom omedelbara åtgärder vid fel och planerade underhåll. Automation och programmering: Arbeta med och utveckla automatiserade processer samt hantera PLC-programmering (erfarenhet av Rockwell Automation är meriterande). Projekt och förbättringar: Delta i och leda projekt för förbättringsarbeten enligt PDCA-metodiken – där ditt tekniska kunnande kommer till sin rätt. Utbildning och kunskapsdelning: Dela med dig av dina kunskaper inom automation och robotteknik genom att utbilda dina kollegor. Samarbete: Arbeta nära med operatörer, skiftledare, underhållsavdelningen och produktionsledningen för att optimera våra processer. Vanligaste arbetstiden är 2-skift: varannan vecka måndag–fredag, varannan vecka måndag–torsdag. OM DIGVi söker dig som har en relevant utbildning inom el och automation samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med både förebyggande och operatörsdrivet underhåll och har erfarenhet av att dokumentera underhållsarbeten. Som person är du lyhörd, engagerad och lösningsorienterad. Du tycker om attarbeta både självständigt och i team och ditt arbetssätt är struktureratmed ett högtkvalitetsfokus och ett lösningsorienterat förhållningssätt. ANSÖKANHoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 41 till 48 av 48 jobb