I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Vi är en kommungemensam bemanningsavdelning som hanterar korttidsfrånvaro upptill 14 dagar för socialförvaltningen, förskole- och grundskoleförvaltningen och kost & städ på serviceförvaltningen. Nu söker vi fler medarbetare som vill arbeta i våra verksamheter. Vi rekryterar löpande efter behov mot våra olika verksamheter, vilket gör att vi kan komma att prioritera vissa verksamheter framför andra. ARBETSUPPGIFTER Vård och omsorg: Din uppgift blir att möta och stötta barn, unga eller vuxna som har funktionsnedsättning, eller äldre som behöver hjälp i sin vardag. Du får introduktion och utbildning, du blir snabbt en del av vår gemenskap och i början går du bredvid en erfaren kollega. Ditt arbete blir att finnas där för någon som behöver dig, för att underlätta och möjliggöra saker i vardagen som många av oss tar för givet. Du får många gånger hjälpa till med på- och avklädning, hygien och toalettbesök. Det kan handla om att ni lagar mat, städar eller går och handlar tillsammans. Det kan också innebära att du får följa med på aktiviteter som bio, bad, konsert eller sportevenemang. Vi skrattar ofta tillsammans och tröstar när det behövs. Du jobbar oftast i team, men när du känner dig trygg kommer det att finnas stunder då du arbetar själv. Om du arbetar som personlig assistent gäller detta större delen av tiden. Förskola och grundskola: Som timavlönad vikarie inom förskola och grundskola kommer du vara behjälplig i det pedagogiska arbetet och vara ett stöd för barnen/eleverna och de närmaste kollegorna. Arbetet kan till exempel innebära undervisning i klass och grupper, delta i matsituationer, utomhusaktiviteter samt övriga arbetsuppgifter som förekommer i vår verksamhet. Då arbetet sker både inom- och utomhus, så är det kläder efter väder som gäller. Det finns även möjlighet att arbeta inom anpassad grundskola. Anpassad grundskola är till för de elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller begåvningsmässig funktionsnedsättning på grund av hjärnskada. Kost och städ: Som timavlönad vikarie inom kost och städ kan du arbeta som antingen måltidsbiträde eller kock. Som måltidsbiträde kommer du dels att arbeta med att servera och bereda frukost, lunch och mellanmål, utföra egenkontroll för kök, ansvara för servering och disk. Du ansvarar även för lokalvård. Som kock ansvarar du för matlagning från grunden, laga specialkost, genomför egenkontroll för köket samt disk och städning av kök. KVALIFIKATIONER Bemanningsavdelningen söker främst dig som har utbildning inom vård och omsorg, förskola, fritidshem, grundskola eller inom restaurang- och livsmedel. Fördelaktigt är om du gått vård och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller restaurang- och livsmedelsprogrammet på gymnasiet. Du behöver vara minst 18 år för att kunna få en anställning hos oss. Vi söker dig som har ett gott bemötande, är flexibel, har initiativ- och samarbetsförmåga samt är ansvarstagande. Med anledning av arbetsuppgifternas innehåll krävs det goda kunskaper i svenska språket så att du kan kommunicera i tal och skrift med den du hjälper, samt med anhöriga och arbetskamrater. Du behöver kunna arbeta med både manliga och kvinnliga kunder och arbetskamrater. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av arbete inom våra verksamheter är meriterande. Eftersom behov av vikarie kan uppstå hastigt behöver du kunna infinna dig med kort varsel på arbetsplatsen. Du förväntas kunna vara tillgänglig för arbete minst tre arbetspass/vecka med undantag för de som är pensionärer och studenter inom våra verksamhetsområden. Verksamheterna inom vård och omsorg är till stora delar öppna årets alla dagar, dygnet runt. Inom förskola och grundskola är våra verksamheter är öppna helgfria måndagar till fredagar kl. 06.30 - 18.30 och det är viktigt att du då är tillgänglig större delen av dessa tider. Körkort samt tillgång till bil är meriterande. Vänligen bifoga betyg, examensbevis, förskollärarlegitimation och/eller lärarlegitimation och i förekommande fall intyg för underskötersketitel i din ansökan. ÖVRIGT Som anställd på bemanningsavdelningen behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregister innan en anställning kan skapas, oavsett vilken verksamhet du kommer arbeta inom. Du behöver därför beställa utdrag för både arbete inom förskola och grundskola samt för arbete med barn med funktionsnedsättning. På följande länk kan du beställa utdragen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret När du visar upp ditt utdrag ur belastningsregistret ska du även ha med dig giltig legitimation. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Ta med dig giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Vi är en kommungemensam bemanningsavdelning som hanterar korttidsfrånvaro upptill 14 dagar för socialförvaltningen, förskole- och grundskoleförvaltningen och kost & städ på serviceförvaltningen. Nu söker vi fler medarbetare som vill arbeta i våra verksamheter. Vi rekryterar löpande efter behov mot våra olika verksamheter, vilket gör att vi kan komma att prioritera vissa verksamheter framför andra. ARBETSUPPGIFTER Vård och omsorg: Din uppgift blir att möta och stötta barn, unga eller vuxna som har funktionsnedsättning, eller äldre som behöver hjälp i sin vardag. Du får introduktion och utbildning, du blir snabbt en del av vår gemenskap och i början går du bredvid en erfaren kollega. Ditt arbete blir att finnas där för någon som behöver dig, för att underlätta och möjliggöra saker i vardagen som många av oss tar för givet. Du får många gånger hjälpa till med på- och avklädning, hygien och toalettbesök. Det kan handla om att ni lagar mat, städar eller går och handlar tillsammans. Det kan också innebära att du får följa med på aktiviteter som bio, bad, konsert eller sportevenemang. Vi skrattar ofta tillsammans och tröstar när det behövs. Du jobbar oftast i team, men när du känner dig trygg kommer det att finnas stunder då du arbetar själv. Om du arbetar som personlig assistent gäller detta större delen av tiden. Förskola och grundskola: Som timavlönad vikarie inom förskola och grundskola kommer du vara behjälplig i det pedagogiska arbetet och vara ett stöd för barnen/eleverna och de närmaste kollegorna. Arbetet kan till exempel innebära undervisning i klass och grupper, delta i matsituationer, utomhusaktiviteter samt övriga arbetsuppgifter som förekommer i vår verksamhet. Då arbetet sker både inom- och utomhus, så är det kläder efter väder som gäller. Det finns även möjlighet att arbeta inom anpassad grundskola. Anpassad grundskola är till för de elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller begåvningsmässig funktionsnedsättning på grund av hjärnskada. Kost och städ: Som timavlönad vikarie inom kost och städ kan du arbeta som antingen måltidsbiträde eller kock. Som måltidsbiträde kommer du dels att arbeta med att servera och bereda frukost, lunch och mellanmål, utföra egenkontroll för kök, ansvara för servering och disk. Du ansvarar även för lokalvård. Som kock ansvarar du för matlagning från grunden, laga specialkost, genomför egenkontroll för köket samt disk och städning av kök. KVALIFIKATIONER Bemanningsavdelningen söker främst dig som har utbildning inom vård och omsorg, förskola, fritidshem, grundskola eller inom restaurang- och livsmedel. Fördelaktigt är om du gått vård och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller restaurang- och livsmedelsprogrammet på gymnasiet. Du behöver vara minst 18 år för att kunna få en anställning hos oss. Vi söker dig som har ett gott bemötande, är flexibel, har initiativ- och samarbetsförmåga samt är ansvarstagande. Med anledning av arbetsuppgifternas innehåll krävs det goda kunskaper i svenska språket så att du kan kommunicera i tal och skrift med den du hjälper, samt med anhöriga och arbetskamrater. Du behöver kunna arbeta med både manliga och kvinnliga kunder och arbetskamrater. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av arbete inom våra verksamheter är meriterande. Eftersom behov av vikarie kan uppstå hastigt behöver du kunna infinna dig med kort varsel på arbetsplatsen. Du förväntas kunna vara tillgänglig för arbete minst tre arbetspass/vecka med undantag för de som är pensionärer och studenter inom våra verksamhetsområden. Verksamheterna inom vård och omsorg är till stora delar öppna årets alla dagar, dygnet runt. Inom förskola och grundskola är våra verksamheter är öppna helgfria måndagar till fredagar kl. 06.30 - 18.30 och det är viktigt att du då är tillgänglig större delen av dessa tider. Körkort samt tillgång till bil är meriterande. Vänligen bifoga betyg, examensbevis, förskollärarlegitimation och/eller lärarlegitimation och i förekommande fall intyg för underskötersketitel i din ansökan. ÖVRIGT Som anställd på bemanningsavdelningen behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregister innan en anställning kan skapas, oavsett vilken verksamhet du kommer arbeta inom. Du behöver därför beställa utdrag för både arbete inom förskola och grundskola samt för arbete med barn med funktionsnedsättning. På följande länk kan du beställa utdragen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret När du visar upp ditt utdrag ur belastningsregistret ska du även ha med dig giltig legitimation. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Ta med dig giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Vi är en kommungemensam bemanningsavdelning som hanterar korttidsfrånvaro upptill 14 dagar för socialförvaltningen, förskole- och grundskoleförvaltningen och kost & städ på serviceförvaltningen. Nu söker vi fler medarbetare som vill arbeta i våra verksamheter. Vi rekryterar löpande efter behov mot våra olika verksamheter, vilket gör att vi kan komma att prioritera vissa verksamheter framför andra. ARBETSUPPGIFTER Vård och omsorg: Din uppgift blir att möta och stötta barn, unga eller vuxna som har funktionsnedsättning, eller äldre som behöver hjälp i sin vardag. Du får introduktion och utbildning, du blir snabbt en del av vår gemenskap och i början går du bredvid en erfaren kollega. Ditt arbete blir att finnas där för någon som behöver dig, för att underlätta och möjliggöra saker i vardagen som många av oss tar för givet. Du får många gånger hjälpa till med på- och avklädning, hygien och toalettbesök. Det kan handla om att ni lagar mat, städar eller går och handlar tillsammans. Det kan också innebära att du får följa med på aktiviteter som bio, bad, konsert eller sportevenemang. Vi skrattar ofta tillsammans och tröstar när det behövs. Du jobbar oftast i team, men när du känner dig trygg kommer det att finnas stunder då du arbetar själv. Om du arbetar som personlig assistent gäller detta större delen av tiden. Förskola och grundskola: Som timavlönad vikarie inom förskola och grundskola kommer du vara behjälplig i det pedagogiska arbetet och vara ett stöd för barnen/eleverna och de närmaste kollegorna. Arbetet kan till exempel innebära undervisning i klass och grupper, delta i matsituationer, utomhusaktiviteter samt övriga arbetsuppgifter som förekommer i vår verksamhet. Då arbetet sker både inom- och utomhus, så är det kläder efter väder som gäller. Det finns även möjlighet att arbeta inom anpassad grundskola. Anpassad grundskola är till för de elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller begåvningsmässig funktionsnedsättning på grund av hjärnskada. Kost och städ: Som timavlönad vikarie inom kost och städ kan du arbeta som antingen måltidsbiträde eller kock. Som måltidsbiträde kommer du dels att arbeta med att servera och bereda frukost, lunch och mellanmål, utföra egenkontroll för kök, ansvara för servering och disk. Du ansvarar även för lokalvård. Som kock ansvarar du för matlagning från grunden, laga specialkost, genomför egenkontroll för köket samt disk och städning av kök. KVALIFIKATIONER Bemanningsavdelningen söker främst dig som har utbildning inom vård och omsorg, förskola, fritidshem, grundskola eller inom restaurang- och livsmedel. Fördelaktigt är om du gått vård och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller restaurang- och livsmedelsprogrammet på gymnasiet. Du behöver vara minst 18 år för att kunna få en anställning hos oss. Vi söker dig som har ett gott bemötande, är flexibel, har initiativ- och samarbetsförmåga samt är ansvarstagande. Med anledning av arbetsuppgifternas innehåll krävs det goda kunskaper i svenska språket så att du kan kommunicera i tal och skrift med den du hjälper, samt med anhöriga och arbetskamrater. Du behöver kunna arbeta med både manliga och kvinnliga kunder och arbetskamrater. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av arbete inom våra verksamheter är meriterande. Eftersom behov av vikarie kan uppstå hastigt behöver du kunna infinna dig med kort varsel på arbetsplatsen. Du förväntas kunna vara tillgänglig för arbete minst tre arbetspass/vecka med undantag för de som är pensionärer och studenter inom våra verksamhetsområden. Verksamheterna inom vård och omsorg är till stora delar öppna årets alla dagar, dygnet runt. Inom förskola och grundskola är våra verksamheter är öppna helgfria måndagar till fredagar kl. 06.30 - 18.30 och det är viktigt att du då är tillgänglig större delen av dessa tider. Körkort samt tillgång till bil är meriterande. Vänligen bifoga betyg, examensbevis, förskollärarlegitimation och/eller lärarlegitimation och i förekommande fall intyg för underskötersketitel i din ansökan. ÖVRIGT Som anställd på bemanningsavdelningen behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregister innan en anställning kan skapas, oavsett vilken verksamhet du kommer arbeta inom. Du behöver därför beställa utdrag för både arbete inom förskola och grundskola samt för arbete med barn med funktionsnedsättning. På följande länk kan du beställa utdragen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret När du visar upp ditt utdrag ur belastningsregistret ska du även ha med dig giltig legitimation. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Ta med dig giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Falkenberg Strandbad, en oas där pool cluben bultar av känslor och förväntan, där drinkarna skakas och dekoreras med ananasblad och parasoll. Doften av klassiker kring det öppna köket i Brasserie Famille, grillen i Sandy’s ryker och Kelly's erbjuder dans på varje solbädd. Strandbaden är den perfekta platsen att titta ut över havet samtidigt som du rycks med av alla glada gäster. Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör – Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig – är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Ansvarsområden för lokalvårdare Daglig städning av hotellrum, allmänna ytor och specifika områden enligt städplan. Se till att alla gästutrymmen är rena och trevliga, för att skapa en oförglömlig gästupplevelse. Fylla på städmaterial och rapportera om brister eller behov av komplettering. Föra dialog med kollegor och andra avdelningar för att säkerställa effektiv drift. Kvalifikationer och egenskaper Noggrannhet: Hålla höga standarder för renlighet och ordning. Serviceinriktad: Ha ett starkt engagemang för att möta och överträffa gästernas förväntningar. Flexibilitet: Förmåga att anpassa sig till föränderliga arbetsbelastningar och rutiner. Samarbetsförmåga: Arbeta bra i team för att uppnå gemensamma mål. Anställningsdetaljer Anställningsform: Deltid, tillsvidare Tillträde och lön: Enligt överenskommelse UtvecklingsmöjligheterHos oss får du möjligheten att växa och utvecklas inom företaget. Vi erbjuder kontinuerlig träning och utbildning i olika områden för att inspirera och motivera vår personal. Det finns även personalrabatter på våra olika destinationer och restauranger inom Norden. Bli en del av vårt teamLockas du av att jobba i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik? Tveka inte att söka till oss! Vi ser fram emot att höra från motiverade kandidater som vill bidra till vår framgång och skapa enastående upplevelser för våra gäster. Skicka din ansökan idag! Om Ansökningsprocessen: Vi kommer att hålla intervjuer löpande. Sista ansökningsdag är den 14 april. Erfyller du inte alla krav? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå; vi är öppna för att överväga kandidater med relevant arbetslivserfarenhet och utbildning.
Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Varberg! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Butikens öppettider är måndag till fredag 9-18, lördag 10-15 och söndag stängt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Caroline Oscarson på 0340-84510. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Vi söker medarbetare till CWS Tvätteri i Varberg CWS Tvätteri i Varberg söker nu nya medarbetare till sitt team! CWS är ett företag som erbjuder tvätt och hantering av arbetskläder, textilier och hygienprodukter. Hos CWS får du vara med och bidra till en hållbar framtid genom återanvändning och professionell tvätthantering. Om tjänsten: Som medarbetare på CWS Tvätteri kommer du att arbeta med industriell tvätt av bland annat arbetskläder, lakan, handdukar och mattor. Du kommer att använda olika maskiner för sortering, tvätt, registrering och märkning av textilier för att säkerställa rätt leverans. Arbetet innebär både maskinell och manuell tvätt samt kvalitetskontroll och efterbehandling som vikning och paketering.Arbetet är fysiskt krävande och därför är det viktigt att du är i god form. Ingen tidigare erfarenhet krävs då du får all utbildning på plats, men vi ser gärna att du har för intention att vara långsiktig hos oss. Arbetsuppgifter kan inkludera: Sortering och hantering av textilier Maskinell och manuell tvätt Registrering och märkning av textilier för korrekt leverans Kvalitetskontroll och efterbehandling som vikning och paketering Vi söker dig som: Är noggrann och effektiv och trivs i en fartfylld arbetsmiljö Har en positiv inställning och vill bidra till ett bra arbetsklimat Kan arbeta i ett högt tempo och gillar att jobba i team Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Har ett intresse av att bidra till hållbarhet och en bättre framtid Arbetstider: Arbetet är ett deltidsjobb och därför är arbetstiderna varierande och det krävs att du är flexibel. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal: Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Helpdesk-konsult till uppdrag inom offentlig sektor – flera möjligheter Vill du ha en varierad vardag, trygga uppdrag och en arbetsplats där din kompetens gör verklig nytta? Nu söker vi dig som vill arbeta som helpdesk-konsult inom offentlig sektor – ett område som erbjuder både samhällsnytta och långsiktiga uppdrag. Vi samarbetar med väletablerade aktörer inom offentlig sektor, och våra kunder finns över hela landet. Som konsult har du chansen att vara en del av något större – där du gör skillnad i allt från kommunala verksamheter till statliga myndigheter. Det här är en perfekt möjlighet för dig som gillar problemlösning, systemförvaltning och att arbeta nära användare med både support och tekniskt stöd. Om rollen I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma, - se till att IT-utrustning fungerar - tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara - administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) - instruera användare i hur de ska arbeta med olika program Kompetenskrav För att bli aktuell måste du uppfylla nedanstående krav, - högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet - grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt - goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) - goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM) - kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder - Möjlighet till arbete i flera delar av landet, på uppdrag hos välkända offentliga verksamheter - Trygghet i tydliga uppdrag med ordnade arbetsförhållanden - Professionell introduktion och stöd under hela uppdraget - Hjälp med administration, uppföljning och dialog med uppdragsgivare Ansökan Urval sker löpande. Ange vilken ort du bor i när du skickar in din ansökan. Välkommen att bli en del av vårt nätverk av kunniga IT-konsulter!
Medborgarskolan i Varberg söker engagerade kursledare! Har du en passion för ett ämne och vill dela med dig av dina kunskaper? Vi söker nu kursledare som vill hålla kurser inom ett ämne de brinner för! Hos oss får du möjlighet att undervisa och inspirera deltagare i det du älskar, oavsett om det handlar om konst, musik, språk, hantverk eller något helt annat såsom praktiska kurser i motorsågskörkort, kurser inom båtliv, jägarexamen mm. Om rollen: Som kursledare kommer du att planera och leda kurser i ett ämne du har kunskap och passion för. Du får möjlighet att skapa en inspirerande lärandemiljö där deltagarna kan utvecklas och upptäcka nya färdigheter. Vi söker personer med kompetens och entusiasm för att hålla lektioner. Kurserna hålls vanligtvis på kvällstid, en gång i veckan, men detta kan naturligtvis variera beroende på kursens innehåll och behov. Dina arbetsuppgifter: • Leda och undervisa i ett ämne du är kunnig och passionerad om. • Förbereda och hålla lektioner som engagerar deltagare. • Anpassa undervisningen efter deltagarnas behov och nivå. • Bidra till en positiv och öppen atmosfär under kursens gång. Vi söker dig som: • Är kunnig och passionerad inom ett ämne som du vill undervisa i. • Har förmågan att engagera och inspirera andra. • Är flexibel och kan anpassa undervisningen efter deltagarnas behov. • Har erfarenhet av att undervisa eller föra vidare kunskap (meriterande, men inte ett krav). Vi erbjuder: • Lön per studietimma (45 minuter). • Flexibla arbetstider där du kan undervisa inom det ämne du brinner för. • Möjlighet att arbeta i en kreativ och lärande miljö. • En chans att vara en del av en organisation som värdesätter folkbildning och personlig utveckling. • Förmånen att vi erbjuder möjlighet att gå en kurs gratis per år hos oss. Plats: Varierande beroende på kursens plats och behov men oftast i våra lokaler som ligger i centrala Varberg. Ansökan: Skicka in din ansökan med CV och ett kort personligt brev där du berättar om vilket ämne du vill undervisa i och varför du vill bli kursledare hos oss. Kontakt: Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss. Välkommen med din ansökan till Medborgarskolan – tillsammans skapar vi lärande och gemenskap! Medborgarskolan är en ideell bildnings- och utbildningsorganisation med en humanistisk värdegrund. Vi vill vara den självklara mötesplatsen för människor som vill utvecklas och skaffa kunskap.
Om arbetsplatsen: Kunden är specialiserade på flexibel legotillverkning i korta och medellånga serier. Med hjälp av CAD/CAM och erfaren personal fräser och svarvar man mycket komplicerade detaljer med snäva toleranser. Tillsammans med sina kunder vidareutvecklar man idéer med hjälp av en modern maskinpark och kunniga medarbetare. Vad du kan förvänta dig: Som CNC-operatör hos våran kund så erbjuds du ett utvecklande arbete i en modern produktion där man satsar stort på utveckling och gemenskap. Vidare får du vara med och tillverka komplicerade produkter som kräver hög precision för att det ska bli rätt. Beroende på din bakgrund och kunskap kommer du få arbeta med ditt specialist område inom svarv eller fräs. Största delen av tillverkningen sker i 3, 4 och 5-axliga CNC-styrda fräsar och svarvar. Maskinparken utvecklas ständigt och man arbetar med den senaste tekniken. Om tjänsten: Du kommer få utföra arbetsuppgifter såsom: - Ställa maskiner utefter ställschema - Utföra löpande kvalitetskontroller Ort: Varberg Omfattning: Heltid Arbetstider: 2-skift Start: Omgående, eller enligt överenskommelse Vem söker vi? Vi söker dig med tidigare erfarenhet som CNC-operatör med kunskap från CNC-svarv eller CNC-fräs. För att passa i denna roll bör du som söker ha god teknisk förståelse, och kunskaper inom ritnings läsning samt mätteknik. Vi tror också att du är en noggrann och ordningsam person, som har öga för de små detaljerna för att leva upp till leverantörens kravsättning. Din erfarenhet gör att du har kunskap i verktygs val kopplat mot vilken produkt som skall produceras. För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Jovi Konsult och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med god chans till förlängning eller anställning av kund. Urval Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer