Speciallärare, Almers skola

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Vi ser att Almers skola har en härlig mix av personal med tanke på ålder, olika kompetenser och kulturell bakgrund. Skolan är en stor mottagare av nyanlända och har därför en stark organisation för det. Enheten för Flerspråkighet har en del av sin personal stationerad på skolan och bidrar därmed med sin kompetens. På skolan finns en skolidrottsförening, Almers skol IF, som är en stark spelare för att i samverka med skolan skapa bra arrangemang för hela skolan. Almers skola har ca 350 elever i årskurs 4-9. Skolan ligger centralt i Varberg men med fina skogs- och strövområden precis intill. Fokus för skolans utvecklingsarbete är: arbetsglädje, motivation och tillit. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna utgår från nationella läro- och kursplaner och från skollag. Varbergs kommunala skolor har gemensamma mål, strategier och processer för att skapa skola för alla och stärka motivation. Tillsammans bidrar vi till att uppfylla skolans uppdrag genom långsiktiga utvecklings- och förbättringsarbeten med fokus på undervisning, kunskap och lärande. I ditt uppdrag som speciallärare är du del av, och arbetar aktivt i, skolans elevhälsateam tillsammans med rektor, specialpedagog, skolpsykolog, skolsköterska, kurator m.fl. Du har ett nära samarbete med lärare och övrig personal på skolan. Du arbetar såväl främjande och förebyggande som operativt kring elever i behov av anpassningar och stöd. Du ser betydelsen av att utveckla hållbara arbetssätt tillsammans med kollegor och chefer. Du utvecklar undervisningen tillsammans med arbetslag och kollegor där du delar med dig av erfarenheter och med ett formativt förhållningssätt stöttar och utmanar så att undervisningen utvecklas. Du undervisar elever i behov av särskilt stöd och handleder pedagogisk personal kring hur undervisningen och lärmiljön kan anpassas på såväl grupp- som individnivå, och utifrån varje elevs förutsättningar och ett inkluderande förhållningssätt. Genom goda relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare kommunicerar du höga förväntningar som rör elevers lärande. Du håller dig uppdaterad på aktuell forskning och använder den för att utveckla undervisningen så att den utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Förskole- och grundskoleförvaltningen ger kommungemensamma kompetensutvecklande insatser under läsåren. Innehållet och formen för kompetensutvecklingsinsatserna tar utgångspunkt i förskole- och grundskoleförvaltningens verksamhetsplan, skolornas lokala utvecklingsplaner och identifierade behov som framkommer i det systematiska kvalitetsarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgift är speciallärare i matematik. Ditt arbete kommer vara i mindre grupper årskurs 4-9 men också med enskilda elever vid behov. Alla medarbetare i Varbergs kommun har bland annat möjlighet att köpa ett rabatterat pendelkort, få ekonomiskt friskvårdsstöd och hyra en cykel eller elcykel till ett förmånligt pris. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad speciallärare med specialisering matematikutveckling, för undervisning som avser särskilt stöd i åk 4-9 i matematik. Erfarenhet krävs. Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

13 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Personlig assistent till en kvinna i Åskloster

Vi söker just nu en kvinnlig assistent på schema hos en kvinna med Huntingtons sjukdom. Främst dubbelassistans dagtid. Tjänsten innefattar stöd vid av- och påklädning, matlagning, personlig hygien samt förflyttningar. Som sökande ska du: - tala god svenska! - vara lugn och ha tålamod - vara positiv och initiativrik - få saker gjorda - vara självgående och ansvarsfull - Du behöver vara stark fysiskt då arbetet ibland är tungt. Meriterande om du som sökande har erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans. Personkemin är det viktigaste. Arbetet är framförallt dagtid men det kan förekomma både dag, kväll, natt och dygnspass. Vid anställning kommer handledning samt introduktion att ges på plats. Meriterande är om du som sökande kan arbeta extra vid behov. När du söker en tjänst hos oss, skicka ett mail med ditt cv och ditt personliga brev. Vi uppskattar även om du bifogar en bild på dig själv. Din ansökan kommer att läsas av personal på Nordisk Hem och LSS assistans samt av kunden samt hennes sambo. Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt med säljare av ytterligare jobbannonser.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Arbeta extra som butiksmedarbetare i Varberg/Falkenberg

Nu har du chansen att arbeta hos oss på Storesupport! Vi erbjuder personal till butiker inom dagligvaruhandeln vid akut eller planerat behov och nu söker vi kunniga, positiva och serviceinriktade medarbetare för arbete. Är du den vi söker? Om tjänsten Din roll på Storesupport kommer vara ambulerande butikskonsult i Varberg med omnejd. Du kommer vara på plats i våra kunders butiker där vi behövs som mest. Vi erbjuder dig chansen att arbeta i flera olika butiker- och kedjor som ger dig en bred och värdefull kompetens inom dagligvaruhandeln. Arbetet innebär främst kassaarbete och varuplock men vi arbetar på samtliga avdelningar med alla dess arbetsuppgifter. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet avtidigare arbete i butik, såsomplockarbete ochkassaarbete på ICA, Coop, Willys eller City Gross. Du som person är serviceminded och positiv gentemot kunder samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt. När du arbetar ute hos våra kunder finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom att bemöta dem på ett professionellt sätt. Anställningsform Vi erbjuder arbete för dig som är student eller har en annan sysselsättning på minst 50%. Du lägger dig tillgänglig vecka för vecka så det passar dig perfekt som studerar eller arbetar vid sidan om. Du kommer att ingå i vår pool i Varberg och vi söker dig som tycker det är kul med arbete i butik. Resor upp till 7,5 mil kan förekomma. Om oss Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Företaget startades år 2000, omsätter 452 MSEK och har över 2 200 medarbetare. Idag är Storesupport en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl,vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vianvänder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökanså snart som möjligt. Varmt välkommen!

13 maj 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Sommarjobb på heltid i butik - Varberg/Falkenberg

Arbetsuppgifter Du kommer arbeta i en matbutik utanför Varberg.Här kommer duutföra olika arbetsuppgifter, såsom kassaarbete, varuplock och kundservice. I denna tjänst kommer du att utgå från Varberg/Falkenberg men kommer jobba i Varberg/Falkenberg med omnejd. Kvalifikationer Krav Erfarenhet av Icas kassasystem Meriterande Bil och körkort Erfarenhet av detaljhandeln Om du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier, deltidsanställning eller eget företag Vi söker dig som ärserviceminded och positiv gentemot kunder samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt. Det är också viktigt att du kan arbeta både självständigt och som en del av ett team. Du kommer att ha en direkt påverkan på kundupplevelsen och butikens framgång genom att säkerställa att våra kunder alltid möts av ett välorganiserat och inbjudande butiksområde Anställningsform Du kommer jobba heltid under vecka 28-32. Arbetet är förlagt måndag-fredag. Ena veckan jobbar du kl. 10:00-18:00.Andra veckan jobbar du kl. 13:00- 21:15. Efter sommaren finns möjlighet att fortsätta extrajobba ivår pool i Varberg/Falkenberg. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Bli en del av vårt teamoch sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare; Varmt välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Lärare grundskolans tidigare år, Göthriks skola

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Göthriks skola är den "lilla" skolan på landet, en dryg mil öster om Varberg. Vi präglas av glada och trevliga elever, ett gott samarbete med vårdnadshavare och en god och hjälpsam stämning i kollegiet. Vi är idag ca 180 elever i årskurserna F-6, skolan har även en fritidshemsavdelning. Vi lägger stort fokus på vårt elevhälsaarbete med målsättningen att alla elever ska nå så långt som möjligt, oavsett vilka behov eleverna har. Det återspeglas i skolans utvecklingsområde som under de senaste åren har handlat om att förändra vår undervisning utifrån ett differentierat perspektiv. Vi har också lagt ett stort fokus på språkutvecklande arbetssätt inom skolans alla ämnen. Läs mer om förskole- och grundskoleförvaltningens verksamhet på Pedagog Varberg. ARBETSUPPGIFTER Varbergs kommunala skolor har gemensamma mål, strategier och processer för att skapa skola för alla och stärka motivation för lärande. Tillsammans bidrar vi till att uppfylla skolans uppdrag genom långsiktiga utvecklings- och förbättringsarbeten med fokus på undervisning, kunskap och lärande. Undervisningen bedrivs i demokratisk form och förbereder eleverna för vidare studier och yrkesval. Du möter varje elev i sin kunskapsprogression, och bidrar till att utveckla lärmiljöer som uppmuntrar elevers lärande, delaktighet och inflytande. Du arbetar systematiskt med att förbättra undervisningskvalitén i en lärande organisation. Du ser värdet av att arbeta kollegialt för gemensamma mål och visioner i skolans utvecklings- och förbättringsarbete och prövar och omprövar metoder i din undervisning utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du formar en differentierad undervisning så att alla elever möts av ett inkluderande arbetssätt och ges lika förutsättningar för kunskap och lärande. Förskole- och grundskoleförvaltningen ger kommungemensamma kompetensutvecklande insatser under läsåren. Innehållet och formen för kompetensutvecklingsinsatserna tar utgångspunkt i förskole- och grundskoleförvaltningen verksamhetsplan, skolornas lokala utvecklingsplaner och identifierade behov som framkommer i det systematiska kvalitetsarbetet. Vi söker nu en lärare till undervisning i musik i årskurserna 3-6. Tjänsten är ett vikariat under läsåret 2024/2025. Alla medarbetare i Varbergs kommun har bland annat möjlighet att köpa ett rabatterat pendelkort, få ekonomiskt friskvårdsstöd och hyra en cykel eller elcykel till ett förmånligt pris. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare för undervisning i musik åk 1-6. Andra ämnesbehörigheter är en merit. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vid god kommunikationsförmåga. Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

13 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personlig assistent till 7 årig tjej på Heltid 100% (RE02)

Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Flickan har en medfödd muskelsjukdom (SMA typ1) och är generellt muskelsvag i hela kroppen. Som assistent till denna glada och busiga tjej kommer du att hjälpa henne att få leva ut som den 7-åring hon är. Hon är glad, busig, aktiv, envis, mysig och vill vara med där det händer. I arbetet ingår lyft och positionering, andningsgymnastik, slemsug, hostmaskin, sondmatning samt träning och mycket skratt och lek.  Vi kräver ingen formell utbildning eller erfarenhet men hon behöver en assistent som är framåt och har viljan att tillsammans få till ett liv som fungerar både till vardags och till fest. Det är dock viktigt att man kan hantera det svenska språket i tal och skrift för att kommunikationen ska fungera. Vi ser helst att du är vaccinerad mot covid-19 då flickan kan bli allvarligt sjuk vid infektioner.  Tjänsten är på heltid 100% i nuläget förlagd dagtid, både vardagar och helger, men i framtiden även nätter.  Enligt nuvarande schema arbetsr man två vardagar samt helg ena veckan och tre vardagar den andra veckan. Din arbetsplats är där hon är, det varierar från hemmet till skolan till att träffa släkt och vänner till habilitering och utflykter, men utgår alltid från hemmet. Körkort och bil är meriterande då vi bor en bit utanför staden.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Vikariat lokalvårdare till Ada Service Partner Varberg

Vi söker nu vikarier för sommaren som lokalvårdare som vill arbeta under semesterperioden vecka 28-31 (12/7-2/8). Ada Service Partner AB är ett familjeföretag som grundades 1984. Idag är vi drygt 300 medarbetare, med 40 olika nationaliteter som levererar städtjänster till drygt 1000 företag i Västsverige. Vi på Ada Service Partner erbjuder dig en dynamisk arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Det gemensamma för alla våra medarbetare är egenskaper som ansvarskänsla, kommunikation, samarbete, respekt och arbetsglädje. Du skall vara noggrann, serviceinriktad och självständig. Tycka om städning och ha ett sinne för detaljer! Just nu söker vi en ansvarsfull och serviceinriktade medarbetare som kan arbeta i centrala Varberg. Vi lär upp dig på plats. Arbetstider: Måndag-fredag 06.00-09.00 13.00-15.00 Lördag 10.00-13.00 Söndag 10.00-14.00

13 maj 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Operatör till kund i Varberg

Är du en lagspelare som vill testa på en ny arbetsplats inom industri? Just nu söker vi operatörer till våra kunder i Varberg med omnejd, är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vad erbjuder rollen? Rollen som operatör skiljer sig åt beroende på hos vilken av våra samarbetspartners du arbetar hos, men oavsett arbetsplats är din insats viktig. Du kommer vara delaktig i tillverkningen av kundens produkt samt att säkerställa att produkternas kvalité efterhålls. Dina arbetsuppgifter kan innebära övervakning av en eller flera maskiner, kontrollera produkterna som tillverkas samt inflödet av material i maskinen. Arbetet kan innebära att styra maskinerna manuellt eller via programmering. Som operatör arbetar du heltid på 2-skift och tillträde är omgående eller enligt överenskommelse. Vem är du? Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet inom industri, och är en person som inte backar när man behöver arbeta med kroppen och hugga i lite extra när det behövs. Det kan vara en fördel att ha en teknisk bakgrund genom skola eller arbete, alternativt ett tekniskt intresse. Vidare är du en person som har god arbetsmoral och vill göra ett bra jobb. Du har goda kunskaper i både tal och skrift, och är pålitlig och målinriktad. Personliga egenskaper väger tungt hos oss, därför är tidigare erfarenhet inte ett krav - även om det är meriterande - utan vi tror att man med rätt inställning kan komma långt! Intervjuer och tillsättning sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning. Sökord Operatör, Celloperatör, Maskinoperatör, Industri

13 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Lågspännings-projektörer med erfarenhet till SYSTRA

SYSTRA är en organisation i ständig utveckling, och vi är mycket stolta över den starka tillväxt vi har sett under de senaste åren. Vår framgångsresa fortsätter, och för att stärka vår position ytterligare i Sverige behöver vi nu utöka vår järnvägssektion med lågspänningsprojektörer! Om jobbet Som projektör hos oss på SYSTRA har du en viktig roll i våra projekt där du har det övergripande ansvaret för teknikområdet inom projektering och planering. Du kommer leda den tekniska framdriften inom projekten, samordna med övriga tekniker och sköta kommunikationen med projekteringsledning och uppdragsledning. Du håller dig ajour med gällande krav och föreskrifter samt säkerställer kvalitet och efterlevnad. En annan viktig arbetsuppgift innebär att stödja och stärka organisationen genom att som mentor öka kunskaperna hos våra nyare juniora kollegor. Du kommer arbeta tillsammans med vårt härliga gäng i antingen Göteborg, Borås, Varberg, Malmö eller Helsingborg samt samarbeta digitalt med våra övriga kollegor från våra andra orter i Sverige men också internationellt. Vem är du? Vi söker dig med minst tre års erfarenhet inom lågspänningsprojektering av järnvägsprojekt. Du har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom relevant område eller har uppnått motsvarande kompetens på annat sätt. Har du granskningsbehörighet inom lågspänning av järnvägsprojekt är det ett plus. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket mycket väl i både tal och skrift, detta för att all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov. SYSTRA är ett internationellt företag varför vi även vill att du har grundläggande kunskaper i engelska. Som person tror vi att du har ett stort teknikintresse, håller dig uppdaterad inom området och har ett innovativt tankesätt. Du är strukturerad, är duktig på att driva ditt ansvarsområde framåt och trivs i en roll med mycket ansvar. Vidare har du god problemlösningsförmåga, ser samband och har förmåga att förstå konsekvenserna av olika lösningsförslag. Eftersom du kommer ha många kontaktytor så söker vi dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs i arbete tillsammans med andra. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Vårt erbjudande Vill du jobba på en arbetsplats som kombinerar det bästa av det lilla och stora? Vår styrka är att vi jobbar i effektiva och lagom stora team där varje medarbetares potential tas tillvara. Samtidigt är vi ett av världens största konsultföretag med verksamhet i över 80 länder. På SYSTRA har vi tre ledord som visar vägen. Conected Teams. Vi tror på att vi genom att lyssna, kommunicera och samarbeta når konstruktiva, innovativa lösningar som för samhället och infrastrukturen framåt. I linje med den Excellens vi eftersträvar, utmanar vi dagens tekniska lösningar, värnar om miljön och hittar strategiska hållbara sätt att arbeta på. Vi utmanar oss själva, våra kunder samt de marknader som vi verkar på och som en del av SYSTRA är du med och leder utvecklingen framåt. Hos oss är det självklart att varje individ syns. Det skapar arbetsglädje, engagemang och uppmuntrar våra medarbetare att skapa verklighet av sina visioner. Vi kallar det Bold Leadership Intresserad och vill veta mer? Varmt välkommen att höra av dig Harris Telianidis, Regionchef syd/väst 073 – 765 40 42 [email protected] Andreas Petersson, bitr Regionchef syd 070 – 813 19 14 [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA 076 – 003 63 72 [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA – Confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Produktchef för industriförnödenheter

Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 600 medarbetare och beräknar omsätta runt 11 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Arbetsuppgifter Till vår produktchefsorganisation, som är en del av vår försäljningsorganisation, söker vi just nu en Produktchef för industriförnödenheter. Som produktchef kommer du spela en nyckelroll i vår produktutvecklingsprocess och vara ansvarig för att leda och driva framgången för våra produkter inom byggbranschen. Du kommer ingå i ett team tillsammans med andra produktchefer och ha ett nära samarbete med inköpare, säljorganisation och marknadsorganisation. I rollen har du även ansvar för externa kontakter i form av leverantörer och samarbetspartners. I rollen ingår följande arbetsuppgifter: - Utveckla och genomföra en övergripande produktstrategi för att möta vår marknads behov och mål. - Implementera och följa upp de sortiment som tas fram i hela deras produktlivscykel inom ansvarsområdet från idé och genomförande till butikshylla samt vara delaktig i prissättning och marknadsaktiviteter. - Ansvara för produktportföljens lönsamhet och tillväxt genom att identifiera nya affärsmöjligheter och förbättringar. - Samarbete nära säljorganisationen och butiksledet för att förstå kundernas behov och säkerställa att produkterna möter marknadens krav. - Utveckla och upprätthålla relationer med leverantörer och partners för att säkerställa tillgång till högkvalitativa material och resurser. - Övervaka och analysera marknadstrender/konkurrenter och kundfeedback för att identifiera affärsmöjligheter och utmaningar. - Etablera ett tätt samarbete med våra samarbetspartners på leverantörsmarknaden. - Ansvara för att vi efterlever hållbarhetskrav, lagkrav, branschpraxis inom ditt sortiment. Kvalifikationer För att trivas hos oss är det viktigt att du drivs av att arbeta och bidra i en förändringsorienterad organisation.  I arbetet krävs det att du är strukturerad samtidigt som du är utåtriktad med ett starkt driv, gillar utmaningar samt arbeta proaktivt och resultatinriktat för att utveckla området. Vi tror också att du är kommunikativ, har en positiv approach och trivs i en entreprenöriell kultur. Vi erbjuder en stimulerande och utmanande arbetsmiljö där du kommer ha möjlighet att påverka och forma företagets sortiment och erbjudande. För att lyckas i den här rollen ser vi att du är: - Analytisk förmåga och affärssinne för att utvärdera marknadsdata och fatta strategiska beslut - Kreativ, självgående och nyfiken - Kommunikativ i tal och skrift - Säljdriven med kunden i fokus - Uthållig och kraftfull att driva projekt internt, likväl externt - En passion för innovation och förbättring med förmåga att driva förändring och genomföra fattade beslut inom organisationen Formella krav: - Dokumenterad erfarenhet av produktledning inom byggbranschen med en stark förståelse för produkter och processer - Dokumenterad erfarenhet från arbete med lansering och marknadsstrategi utifrån ett kundbehov. - Vana vid att jobba över ett stort kontaktnät Övrig information Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra vår framgång - Tveka då inte, ansök redan idag!  Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Övrig information Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om oss Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar samt på våra maskinuthyrningsdepåer i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana – tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på

13 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024