Socionomkonsult inom barn och ungdom
Dedicare Sverige AB
Socialsekreterare

Om jobbet Vi söker dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga till uppdrag i Västmanland. Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef som också är socionom, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens och få nya erfarenhet.  Om Dedicare Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa. Vem är du? Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: -                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag -                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer -                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens -                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef -                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information!

Idag
Sista ansökan:
21 mars 2025
Personliga assistenter sökes till pojke i Skinnskatteberg
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker drivna och engagerade personliga assistenter till en glad pojke i Skinnskatteberg. Du kommer att arbeta som sommarvikarie i en tjänst på 80–100 %, med möjlighet till timanställning både före och efter sommaren. Arbetspassen är fördelade dygnet runt under både vardagar och helger. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan påbörja introduktionen omgående. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07:00 - 15:00 Kl. 15:00 - 23:00 Kl. 23:00 - 07:00 med vaken natt OM KUNDEN Vår kund är en pojke i sjuårsåldern med Downs syndrom, trakeostomi och gastrostomi. Som personlig assistent kommer du att spela en central roll i hans vardag och stötta honom i att nå sin fulla potential. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta hjälp med olika hjälpmedel samt alla vardagliga moment, såsom personlig hygien och att agera pedagogiskt stöd. Kunden har dubbelassistans dygnet runt, vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi värdesätter förmågan att snabbt lära och anpassa sig till nya situationer. Vi ser också att du är engagerad, lugn, pedagogisk och självgående. Kunden ser gärna kvinnliga sökanden. KRAV Körkort och bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Sysselsättningsgrad: Sommarvikariat på 80–100 %. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Idag
Sista ansökan:
10 april 2025
Allakando läxhjälp Västerås, privatlärare, generellt studiestöd
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Idag
Sista ansökan:
21 februari 2025
Underhållsingenjör till ABB Force Measurement
ABB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

På ABB är vi dedikerade till att ta itu med globala utmaningar. Vår värdegrund: care, courage, curiosity och collaboration - i kombination med ett stort fokus på mångfald, inkludering och lika möjligheter - är viktiga drivkrafter i vårt mål att ge alla möjlighet att skapa hållbara lösningar. Det är vår berättelse. Gör den till din berättelse. Din roll och ditt ansvar Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa driftsäkerhet och optimera underhållsarbetet i en högteknologisk industrimiljö? Vi söker en engagerad och tekniskt kunnig underhållsingenjör som vill vara med och utveckla framtidens underhållsprocesser hos ABB Force Measurement. I den här rollen får du arbeta med både förebyggande och avhjälpande underhåll av vår produktionsutrustning och system. Du blir en viktig del av ett sammansvetsat team där du får möjlighet att påverka och förbättra arbetssätt för att minimera driftstopp och maximera produktivitet. Med ett lösningsorienterat mindset och en passion för teknik bidrar du till att utveckla och implementera smarta underhållssystem som driver verksamheten framåt. Ansvarsområden: Utföra regelbundet underhåll och reparationer av produktionsutrustning. Diagnostisera och lösa tekniska problem för att minimera driftstopp. Implementera förbättringar och uppdateringar av underhållsprocesser. Bygga och utveckla underhållssystem för att optimera drift och underhåll. Samarbeta med produktionsteamet för att säkerställa högsta möjliga effektivitet. Dokumentera underhållsaktiviteter och rapportera till ledningen. Kvalifikationer för rollen Ingenjörsexamen inom relevant område (t.ex. maskinteknik, elektroteknik). Minst 3 års erfarenhet av underhållsarbete inom industrin. Goda kunskaper i felsökning och reparation av mekaniska och elektriska system. Erfarenhet av att arbeta med underhållssystem och programvara, särskilt MaintMaster. Erfarenhet av att bygga och utveckla underhållssystem. Förmåga att arbeta självständigt och i team. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Mer om oss Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där avancerad teknik och modern utrustning står i fokus. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön och attraktiva förmåner, samtidigt som vi satsar på din utveckling. Som en del av ABB får du tillgång till spännande karriärmöjligheter och konti-nuerlig kompetensutveckling, vilket gör att du kan växa både professionellt och personligt. Rekryterande chef Vedran Krcan, +46 724 612 216, besvarar gärna dina frågor om tjänsten. Fackliga re-presentanter – Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Krista Andersson, +46 706 44 02 85. Övriga frågor kan ställas till Talent Partner Irma Leijon, +46 724 61 23 14. Vi värdesätter människor med olika bakgrund. Kan det här vara din berättelse? Ansök idag eller besök www.abb.com för att läsa mer om oss och om hur våra lösningar påverkar världen. #MyABBStory

Idag
Sista ansökan:
20 februari 2025
HR Documentation Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Bibliotekarier och arkivarier

Opportunity HR Documentation Specialist to support in cleaning, organizing and updating HR documentation in our archive. The role must ensure our records are accurate and moved correctly to the new digital archive and new archive vendor. As part of the EDM project, there is a need to sort out (scan, sort out, digitalize) HR paper documentation stored in T7 building in Västerås and in our external archiving vendor. How you’ll make an impact: Review and analyze existing HR documentation to ensure compliance with company policies and legal requirements. Organize and categorize archived documents, identifying outdated or duplicate records. Update, label, and digitize physical and electronic files for better accessibility. Collaborate with HR team members to ensure proper handling of sensitive information. Build a new, improved process for archiving Prepare reports on progress and propose improvements to the document management process. Your background: 3+ years of experience in HR operations, compliance, or HR administration, with a focus on document management tools Strong understanding of HR policies, labor laws and compliance requirements and knowledge of GDPR and data protection regulations related to HR documentation. Experience in managing employee records, contracts and HR documentation in structured and compliant manner High attention to detail and accuracy in handling sensitive employee data Strong written and verbal communication skills, with fluency in Swedish and English What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are eager to learn more about you and the unique contributions you can bring to our team. Please note that our selection process is ongoing, and the position may be filled before the advertisement expires. If you’re interested, don’t wait – apply today! More information: Recruiting Manager Bartosz Korczyk, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected].

Idag
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Projektledare till Automation Region
MÄLARDALENS UNIVERSITET
Lednings- och organisationsutvecklare

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för innovation, design och teknik läser våra studenter bland annat till datavetare, innovatörer, entreprenörer, informationsdesigners, nätverkstekniker och ingenjörer. Hos oss finns fem forskningsinriktningar med olika forskningsprofiler och forskarskolor. Vi har ett stort antal internationella samarbeten både inom forskning och utbildning, samt i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen.Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Omfattning: Deltid 80 % Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 28 februari 2025 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för innovation, design och teknik (IDT) Arbetsuppgifter Som projektledare får du en nyckelroll i att organisera och utveckla våra värdeskapande aktiviteter. Bland annat genom att vidareutveckla och skapa strukturer för ökad samverkan internt samt externt som möjliggör för studenter, lärare, forskare och externa samarbetspartners – särskilt industriföretag – att mötas och samarbeta för att främja innovation och omställning inom industrin. I den här rollen kommer du även att: - Samordna processer inom projektutveckling och implementering. - Stärka universitetets strukturer för samarbete mellan akademi och näringsliv, med fokus på industrin. - Fördjupa kopplingen mellan MDU och externa aktörer för att främja innovation och omställning. - Identifiera finansieringsmöjligheter - Arbeta nära industripartners och offentliga aktörer. - Delta i nätverkande och omvärldsbevakning inom teknik- och innovationsområdet. - Administrera strategiska insatser inom ramen för projekt tillsammans med processledning, projektledare och samarbetspartners. Kvalifikationer Universitets- eller högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen. Det är även ett krav att ha: - Erfarenhet av att utveckla samverkansmodeller inom akademi, näringsliv och offentlig sektor, gärna med fokus på komplexa utmaningar och arbete på strategisk nivå. - Dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt med många intressenter. - God förståelse för tekniska innovationers potential och tillämpning inom industrin. - Minst 5 års erfarenhet av projektledning, gärna inom akademisk, offentlig eller industriell kontext. - Erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan akademi, näringsliv och offentlig sektor. - God förståelse för innovationsprocesser, tillämpad forskning och industrins omställningsbehov. - Erfarenhet av att utveckla och implementera strategiska samverkansprojekt. - God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.                                                Meriterande För denna anställning är det även meriterande att ha:  - Erfarenhet av missions-orienterad innovation och/eller innovation utifrån ett systemperspektiv. - Erfarenhet av nationella innovationsmiljöer. - Erfarenhet av av internationaliseringsarbete - Erfarenhet av att arbeta med testbäddar, labbmiljöer eller andra innovationsmiljöer. - Kunskap om digitala plattformar och samarbetsverktyg. - Erfarenhet av att arbeta med kommunikationsstrategier och storytelling. - Erfarenhet av arbete med samverkansplattformar eller utveckla samverkansmodeller inom akademi, näringsliv och offentlig sektor gärna med fokus på komplexa utmaningar, de senaste åren på en strategisk nivå. - Dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt. - God förståelse för tekniska innovationers potential inom industrin. Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö.Utöver dessa egenskaper ser vi också gärna att du är: Drivande och resultatorienterad Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och arbetar målmedvetet för att uppnå konkreta resultat. Strukturerad och effektiv Du har en stark förmåga att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter på ett sätt som främjar effektivitet och måluppfyllelse. Social och relationsskapande Du är utåtriktad och aktiv i professionella sammanhang, med en naturlig förmåga att skapa och vårda kontakter samt bygga långsiktiga relationer. Inspirerande kommunikatör Med din starka kommunikationsförmåga kan du inspirera och engagera andra, både internt och externt. Du uttrycker dig klart och övertygande i både tal och skrift, på svenska och engelska. Strategisk och analytisk Du har en förmåga att tänka strategiskt och analysera komplexa sammanhang, samtidigt som du ser helheten och kan koppla den till operativa mål och handlingar. Samarbetsinriktad och relationsbyggande Du är en skicklig relationsbyggare som med lätthet samverkar med olika interna och externa aktörer. Din lyhördhet och diplomatiska förmåga gör dig till en viktig brobyggare mellan olika intressen. Självgående och lösningsfokuserad Du arbetar självständigt och proaktivt, samtidigt som du är strukturerad och lösningsorienterad, även i utmanande situationer. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

Idag
Sista ansökan:
28 februari 2025
Serveringspersonal sökes till Stigen av Knut
Knut Restaurang & Bar AB
Hovmästare och servitörer

Stigen av Knut i Västerås är ett norrländskt koncept som idag har två restauranger i Stockholm som heter Knut, en Stigen i Täby, en cateringdel, ett tunnbrödsbageri samt en tvål- och skrubbserie. Vi utökar nu vårt team i matsalen och söker efter erfaren serveringspersonal. Du som söker har minst 3 års erfarenhet inom servering. Du är en driven och lösningsorienterad person som vill bidra till en bra arbetsmiljö. Vi arbetar i Caspeco så har du erfarenhet från det kassa- och bokningssystemet så är det meriterande. Tjänsten är på heltid och lönen enligt kollektivavtal, och tillsätts enligt överenskommelse. Arbetstiderna är varierande, med både lunch-och kvällspass. Vi har öppet måndag-söndag, så även helgarbete ingår.

Idag
Sista ansökan:
9 mars 2025
AnnSam söker Psykiatrisjuksköterska! dag/kväll uppdrag v.9-23 i Västerås
Annsam AB
Psykiatrisjuksköterskor

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Psykiatrisjuksköterska för uppdrag i Västerås!   Perioden: 2025.02.24 - 2025.06.08 Arbetstid: Dag/kväll enligt schema. Erfarenhet: 4  år som Specialistsjuksköterska psykiatri och trygg i din yrkesroll.   Journalsystem: Cosmic Ev. övrigt: Hör av dig så berättar vi mer! Ref. nr: ANS AVD250205-1 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

Idag
Sista ansökan:
9 februari 2025
Warranty & Service Project Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The opportunity With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! Our unit in Västerås is looking for a Warranty & Service Project Manager to join our international team at the Global Center of Competence for Power Quality Service. You'll be part of a high-spirited team, collaborating with colleagues across the organization. In this role, you will manage Warranty and Service projects, including technical and commercial responsibilities. This position will enhance your technical competence and contribute to the transition towards greener energy solutions. “Join our dynamic team, where you will have the chance to work on exciting projects, tackle different challenges every day, and engage with the global team. Alongside a supportive work environment, we value your talents and encourage them to flourish.” - Josefine Rysjö, Hiring Manager. How you’ll make an impact Managing multiple ongoing Warranty and Service projects for Power Quality portfolio where you will be the main point of contact for the customer, internal as well as external end customers. Handling a wide range of tasks in the projects such as fault investigations, coordination of site activities and customer relationship. Manage and solve upcoming quality issues for your assigned projects together with engineering team, suppliers, and customer. Managing operational and financial reporting for projects while driving continuous improvements to enhance efficiency and quality. Collaborate globally with the responsible in the regions and local operation units to support our customers around the world. Deliver according to customer expectations within budget and expected quality. Your background Degree in Engineering or other equivalent work experience Strong HSE, quality and integrity mindset. You are organized, structured, and collaborative as a person. Have a strong ability to prioritize and take responsibility for your deliveries. Fluent in English, both written and verbal is required, other language such as Swedish, Spanish, or German are considered added value. Previous experience in project management and/or from the Energy Sector is considered added value. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready to embrace an exciting new challenge? If the description above suits you, we warmly look forward to receiving your application. Applications will be reviewed continuously. Recruiting Manager Josefin Rysjö, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19. All other questions can be directed to Talent Partner, [email protected]

Idag
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Enhetschef
Västerås Pastorat
Förvaltnings- och planeringschefer

Arbetar du idag som ledare och är nyfiken på Västerås pastorat? Lockas du av att vara med och bidra till verksamhetens fortsatta utveckling i en miljö som präglas av stolthet, engagemang och värme? Då kan de nyinrättade tjänsterna som enhetschef till Norra området Skerike/Gideonsberg, Norrbo/Tillberga och Önsta vara något för dig.   Några tankar från Pastoral områdeschef Malin Lindström:  “I norra området kommer det att finnas tre enhetschefer som rapporterar direkt till mig som pastoral områdeschef. Jag ser fram emot att vi kommer ha ett nära samarbete, dels då man som enhetschef ingår i områdets ledningsgrupp, men också i löpande avrapportering och avstämningsmöten. Enhetschefernas roll i organisationen blir avgörande för hur väl vi klarar vårt uppdrag! Tjänsten som enhetschef är nyinrättad i pastoratet och jag ser fram emot att få hängivna chefer som brinner för rollen som chef och ledare, är vana att tänka delar och helhet och tillsammans med mig vill se till att pastoratet når sina mål - en levande och relevant kyrka.  Om du är en bra chef som vill jobba i kyrkan, tveka inte att söka enhetschef i Västerås pastorat! Jag ser fram emot att jobba tillsammans med dig!” Tjänsten som enhetschef innebär att vara första linjens chef och därmed leda och fördela arbetet inom din enhet med avseende på verksamhet, personal och arbetsmiljö, samt att skapa förutsättningar för samarbete inom område och pastorat. Som enhetschef rapporterar du till Pastoral områdeschef och tillsammans med områdets övriga nya enhetschefer bildar ni den lokala ledningsgruppen. Norra området består av fem församlingar med varsitt församlingsråd.  Som enhetschef sitter du med i församlingsrådet.   Vi söker en enhetschef till varje nedan beskriven verksamhet där arbetslagen bland annat innefattar präster, diakoner, musiker, pedagoger och vaktmästare/husmor. Varje arbetslag består av 12-13 medarbetare.  • Skerike/Gideonsberg församlingar, här möts du av ett sjudande församlingsliv. I Skerike församling ligger samverkanshuset Paletten där kyrkan driver ett diakonalt café. I Gideonsbergs församling kan du bland annat uppleva Giddefredag, pilgrimsvandra eller varför inte gå på den populära Giddelunchen och lunchandakt? • Norrbo/Tillberga församlingar, här genomsyras verksamheten av engagemang, starka traditioner och god samverkan i lokalsamhället. Här finns ett utarbetat konfirmand- och ungdomsarbete, ett rikt körliv och även äldreläger, familjekvällar och en mängd andra initiativ.  • Önsta församling, har ett rikt konfirmand- och ungdomsarbete, liksom grupper för barn med sina vuxna, ett rikt körliv med bland annat en gospelkör som precis gett ut en skiva. I Önsta finns också Jesus – helt byggd i lego.  Arbetsuppgifter som enhetschef • Säkerställa att verksamhet planeras, genomförs, följs upp och utvecklas i linje med fastställda mål. • Ansvara för schemaläggning, planering av arbetstid samt vid behov rekrytera tillfälliga vikarier. • Ta fram relevanta beslutsunderlag för pastoral områdeschef. • Vara en del av PO-områdets samlade strategiska ledning. • Ansvara, enligt gällande delegationsordning, för frågor som rör personal och arbetsmiljö.  • Viss helgtjänstgöring förekommer. För att söka rollen vill vi att du har: • För tjänsten relevant högskoleutbildning • Tidigare chefserfarenhet och erfarenhet av att leda och fördela arbete • Tidigare erfarenhet av rekrytering, arbetsmiljöansvar, lönesättning. • Kunskaper inom arbetsmiljölagstiftning, arbetsrätt • Medlemskap i Svenska kyrkan och dela Svenska kyrkans värderingar • Körkort B och tillgång till bil  Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet inom Svenska kyrkan • Svenska kyrkans profilutbildning  • Utbildning inom coachning och konflikthantering • Arbetsmiljöutbildning  • Arbetsrättsutbildning Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. För att trivas och lyckas som enhetschef inom Västerås pastorat behöver du ha ett stabilt och tryggt ledarskap samt en genuin vilja att arbeta med människor. Din lyhördhet och ditt smidiga sätt bidrar till din framgång i rollen. Som ledare inspirerar och motiverar du andra, samtidigt som du ger dem de befogenheter som behövs för att tillsammans nå uppsatta mål. Du fungerar som ett bollplank, skapar engagemang och främjar delaktighet i gruppen. Din kommunikation är tydlig, både när det gäller dina förväntningar och i dialog med teamet, men du har också en stark förmåga att lyssna och ta in olika perspektiv och idéer. Du har en helhetssyn som gör att du förstår hur dina beslut påverkar verksamheten i stort. I ditt arbete är du strukturerad och skicklig på att planera, organisera och prioritera, vilket gör att du sätter upp realistiska mål och håller tidsramar. Som ledare bidrar du med både stabilitet och framåtanda Du är varmt välkommen med din ansökan senast 25-03-02, urval påbörjas efter sista ansökningsdagen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pastoral områdeschef Malin Lindström på 021-404110. Vid frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Ann-Catrine Nilsson Gärd på 0733-434341. Facklig kontakt Vision Anders Lödöen nås på 021-404102. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om Svenska kyrkan Svenska kyrkan Västerås har ca 78 000 medlemmar. Här arbetar omkring 200 schyssta medarbetare, som alla är en del av en resursstark modern organisation med goda villkor, goda utvecklingsmöjligheter och bra förmåner. Här får du dels många arbetskamrater och dels många möten och kontakter med andra människor genom våra olika verksamheter. Vi som arbetar här finns i 26 kyrkor och på 23 begravningsplatser men också runt om i samhället. Inom Svenska kyrkan Västerås finns många olika yrken. Kanske tänker du främst på våra profilyrken, präster, diakoner, kyrkomusiker och församlingspedagoger men här finns också vaktmästare, kyrkogårdsarbetare, kommunikatörer, ekonomer och många andra som alla har olika bakgrund.   När du väljer att arbeta hos oss bidrar du till att skapa ett godare liv och ett schysstare samhälle för många, med hjälp och stöd till människor som har det svårt.

Idag
Sista ansökan:
8 mars 2025