Sjuksköterska till vårdcentral i Västerås- långt uppdrag
Centric Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Drömmer du om ett jobb där du får resa och se nya platser? Vill du utvecklas och utmanas tillsammans med kollegor från hela landet? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team på Centric Care. Vi kan erbjuda dig en spännande karriär och några av marknadens bästa villkor. OM UPPDRAGET Är du sjuksköterskan vi söker för ett längre uppdrag på vårdcentral i Västerås? Vi söker dig som är allmänsjuksköterska med minst 4 års dokumenterad yrkeserfarenhet inom primärvården eller dig som vidareutbildat dig till DSK. Uppdraget är mellan 240930-241231 Arbetstiden är måndag-fredag kl. 08-17 måndag till fredag med 60 min rast.Du som kan ta hela uppdraget i sin helhet är bäst chanser. Vi kan hjälpa till med resor och boende vid behov! DINA ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter på vårdcentral; telefonrådgivning och mottagningsarbete som distriktssköterska eller sjuksköterska. DIN PROFIL Utbildad sjuksköterska med erfarenhet av primärvård/ distriktssjuksköterska med tidigare erfarenhet av primärvård. Erfarenhet av att ha arbetat i journalsystemet Cosmic och/ eller Tele Q Färsk HLR utbildning    ATT JOBBA SOM BEMANNINGSSJUKSKÖTERSKA  Hos oss får du ett välplanerat äventyr eller större flexibilitet på hemmaplan. Du väljer själv! Möjligheterna är många och du kommer att få bra betalt i både lönekuvertet och på ditt pensionskonto. Vi lovar aldrig mer än vad vi kan hålla och du och din personliga konsultchef har tät kontakt under hela uppdragets gång.  Vem passar som bemanningssjuksköterska? Du som är självständig i ditt arbete och trygg i din profession samt mån om både kvalitet och patientsäkerhet. Du har god samarbetsförmåga då arbetet sker i team runt patienten samt  kan anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation. Om den här beskrivningen passar in på dig så tror vi att du kommer att trivas bra i rollen som bemanningssjuksköterska.  Vi på Centric Care tror på ärlighet, transparens och personlig service. Tillsammans gör vi vården bättre, med oss är du trygg. OM CENTRIC CARE  Centric Care har bemannat hälso- och sjukvård sedan år 2000. Vi kan branschen och många som jobbar internt hos oss har en sjukvårdsutbildning i botten. Centric Care är ett auktoriserat bemanningsbolag och är medlem i Almega Kompetensföretagarna. Auktorisationen betyder att Centric Care lever upp till svensk lagstiftning och de etiska branschkrav som Almega ställer. Auktorisationen är en kvalitetsstämpel både för våra medarbetare, underleverantörer och kunder.  Centric Care har kollektivavtal för alla våra anställda. Det betyder att vi erbjuder trygga arbetsvillkor utöver vad lagstiftningen kräver. Alla anställda hos oss omfattas av försäkringar, extra hög semesterersättning och tjänstepension enligt ITP. Som anställd hos oss får du dessutom tillgång till ett förmånligt friskvårdbidrag, årlig HLR-utbildning och mycket mer.   Nyfiken på att veta mer? Sökt tjänsten eller gör en intresseanmälan så tar en av våra erfarna konsultchefer kontakt med dig. Välkommen!

6 september 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Consultant Engineering Purchaser to JG Progress Management AB in Västerås
Lernia Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

JG Progress Management AB is a consulting company working within the process industry supplying professional services since 2009 for large and complex projects. We provide services such as project management, project planning, project controlling, procurement and site construction management. We are now looking for a Consultant Engineering Purchaser to our team in Västerås. ABOUT THE ROLE The role includes working with Capex Projects towards key suppliers to ensure successful implementation of project- and strategic sourcing and purchase decisions. You will locate and select potential markets and sources of materials and services. Execute the preparation of, and solicit competitive bids, quotations and proposals with pertinent specifications, terms and conditions. Seek new business opportunities and drive changes for business excellence. As well as leading the evaluation and negotiation of contracts to determine the overall best offer for a product or service on a short- and long-term perspective, you will also draw up contracts and agreements for the supply of both standard and complex products and services with new and existing suppliers. The role also includes maintaining cost reductions, cost avoidance, cost containment programs and reports as well as analyzing and resolving issues raised in procurement activities, including disputes management and risk assessments. ABOUT YOU We think that you have at least a Bachelors degree in a relevent field of study such as economics, legal, logistics or process technology as well as documented work experience from roles in procurement and purchasing areas within the process industry. You have previous experience with project management, negotiations and legal contract management. As a person you have very good communication skills and feel comfortable in a informal leadership role. To succeed in this role we think that you are also organized and driven. DETAILS ABOUT THE EMPLOYMENT This role is a recruitment and you will be directly employed by JG Progress Management AB Location: Västerås Working hours: General office hours Start of employemnt: According to mutual agreement Type of employment: Full-time APPLICATION In your application you need to include your resume/CV and a cover letter that includes your relevant experience for this role. In this recruitment process we do not accept applications that are sent by e-mail or through regular mail. If you have any questions about this role contact Relocation Consultant Malin Isaksson by e-mail [email protected] For technical or application issues contact [email protected] Last date of applicaiton 17th september 2024 ABOUT LERNIA Lernia develops the future workforce in Sweden. Through our contributions within education, job matching, staffing, recruitment and relocation we support companies in securing their competence needs and assists tens of thousands of people to their next job. This has been our task for over 100 years. In 2022 Lernia had a revenue of 3,3 billion SEK and we have offices in all of Sweden. We educated and coached 19 900 people and supplied 11 500 staffing conslutants. 13 700 people where given new job opportunites through our services. You can read more about us at Lernia on our website www.lernia.se

6 september 2024
Sista ansökan:
17 september 2024
Butikssäljare deltid Volt ca. Ca 75%, Västerås Erikslund
Varner Retail AB
Butikssäljare, dagligvaror

Hos oss på Volt får du möjligheten att bli en del av branschens mest trendmedvetna kedja. Vi erbjuder flera kända varumärken som bl.a Filippa K, Tiger of Sweden, These Glory Days, Oscar Jacobson, Eton och Samsoe Samsoe. På Volt arbetar vi tillsammans för att ge våra kunder förstklassig service och för att uppnå vår vision om att vara ett naturligt förstahandsval inom herrmode. För att lyckas i jobbet kommer din motivation, passion och kunskap att vara helt avgörande. Dina egenskaper och drivkraft: - Du är alltid närvarande för kunden och brinner för försäljning och kundbemötande - precis som oss! - Du är utåtriktad, samarbetsvillig och älskar att arbeta med människor - Du är effektiv, strukturerad och konkurrenskraftig - Du är flexibel på både arbetsuppgifter och arbetstider - Du har ett stort intresse för mode, det tar vi som en självklarhet! Vad vi kan erbjuda: - En varierande och rolig arbetsdag tillsammans med härliga kollegor - Värdefull erfarenhet av kundbemötande, försäljning och teamarbete som du kan dra nytta av under hela din karriär - Goda utvecklings- och kärriärmöjligheter, många av oss har tagit stegen från säljare till butikschef - Bonusordning - Förmånlig personalrabatt i Varners butiker På Volt är vi ett team - vi arbetar tillsammans, vinner tillsammans och firar tillsammans. Om du vill vara en del av detta hoppas vi att du skickar din ansökan till oss idag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Med drömmen om att skapa Nordens bästa multibrand koncept för män, startades Volt med 8 butiker i Oslo, våren 2006. Planen var enkel; Att presentera världens bästa brands i en inspirerande miljö med passionerade och kunskapsrika medarbetare. Idag har Volt över 90 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra, utveckla och förnya vårt universum av premium brands. ​ De senaste åren har vi lanserat vårt utvidgade universum på voltfashion.com – Här finner du samma premium märkesvaror, i tillägg till en mängd web-exklusiva brands. Vi skapar Nordens bästa multibrand koncept – vill du vara med? ​ Volt är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Cubus, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.​

6 september 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Konsultenhetschef till Combitech Västerås
Combitech AB
Produktionschefer inom tillverkning

Just nu söker vi en konsultchef till Combitech i Västerås där du i en delad roll jobbar som ledare utan att tappa närheten till tekniken. På Combitech vill vi att du i din vardag ska få göra skillnad för människor, verksamheter och samhälle. Vi erbjuder utmaningar i det digitaliserade samhällets absoluta framkant. Hos oss får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt trygghet och balans i livet. Din roll som konsultenhetschef Som konsultenhetschef har du en delad roll där du dels själv är ute på konsultuppdrag hos någon av våra kunder och dels arbetar som linjechef för ett antal konsulter. Fördelningen brukar vara ca 80/20. Du kommer att ingå i resultatenhetens ledningsgrupp och tillsammans med resultatenhetschefen och andra konsultenhetschefer arbeta mot gemensamma mål och ansvar för enhetens resultat och utveckling. Rollen är utmanande och givande, och du kommer att vara en viktig del av ett ledningsteam som prioriterar arbetsglädje, samarbete och en balans mellan arbetsliv och privatliv. I konsultrollen hjälper du våra kunder i uppdrag inom mjukvaruområdet. Exakt vad det innebär beror på din kompetens, men vi tror att du har erfarenhet av att ha jobbat som projektledare, utvecklare eller liknande. I chefsrollen ingår personalansvar vilket bland annat inkluderar gruppens och individens kompetensutveckling, medarbetarsamtal samt lönesättning. Konsultenhetschefen är Combitechs viktigaste kulturbärare. Du har en viktig roll att coacha konsulterna i deras uppdrag och hjälpa dem att hitta de rätta utmaningarna. I rollen förväntas du även stötta vår affärsutveckling i strävan efter bästa leveransprecision - rätt konsult till rätt uppdrag. Vem är du? Vi söker dig som har relevant utbildningsbakgrund och tidigare erfarenhet av att arbeta inom mjukvaruområdet eller som projektledare. Du som söker är nu redo för nästa steg i din karriär. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande, men vi betraktar även roller som projektledare, tekniska ansvarsroller, verksamhetsutvecklare och affärsutvecklare som en bra bakgrund för en konsultenhetschef på Combitech. För att lyckas krävs det att du har ett genuint intresse för andra människor och deras drivkrafter. Du uppfattas som naturligt utåtriktad med ett stort engagemang och har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning. Du är lyhörd och har ett intresse av att lyssna till din grupp. Vi tror att du brinner för ledarskapsfrågor och vill vara med och utveckla vår grupp och Combitech till att bli den bästa av arbetsplatser. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning och eventuellt i en registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdatum på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad På Combitech ingår vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW som en naturlig del i din anställning! Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag. Hos oss får du vara med och utveckla teknikområden för att möta kraven på framtidens digitala samhälle. Vi har flera projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också flygande hjärtstartare, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/Rekryterande chef: Elias Norström, +46 734468615

6 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Orresta Dörr AB söker CNC-operatör
Lernia Bemanning AB
Maskinsnickare och maskinoperatörer, träindustri

Varenda dörr vi tillverkar har flera viktiga syften. Att stoppa tjuvar och oväsen, eldsvådor och dödliga brandgaser. Att öka trivseln och tryggheten i hem och skolor, på hotell och arenor. Att rädda liv. Det betyder att alla som jobbar hos oss fyller en viktig funktion – även arbetet har ett syfte. Tycker du att det är spännande att arbeta med trä och uppskattar en varierande vardag? Då får du inte missa den här chansen! Orresta Dörr AB söker nu en skicklig CNC-operatör till fabriken i Kärsta. Om Orresta Dörr AB Orresta Dörr AB har låtit dörrtillverkning bli en konstform i över 100 år i sin fabrik i Kärsta strax utanför Västerås. Här tillverkas exklusiva och kundanpassade trädörrar, karmar och glaspartier. Företaget är sedan 2003 en del av den framgångsrika Daloc-koncernen med sitt huvudkontor i Töreboda. Nu fortsätter Orresta Dörr AB att växa och söker medarbetare som vill vara med på en spännande resa. Fabriken har ca 30 anställda och ligger i Kärsta, ca 2 mil utanför Västerås. Här kommer du att ingå i ett arbetslag och jobba mot tydliga mål i produktionen med kvalitét och kundnöjdhet i fokus. Vi erbjuder en varierande vardag med ett utmanande och innehållsrikt arbete. Arbetstiden är dagtid. Är det dig vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap inom CNC. Du bör ha en god teknisk förståelse, kvalitetsmedvetenhet och goda kunskaper inom programmering och inställning av CNC-maskiner. Här har du goda möjligheter att genom engagemang och driv växa inom organisationen och utvecklas tillsammans med Orresta Dörr AB. Därför ser vi att du som person är nyfiken och investerad i ditt arbete. Vidare är du en lagspelare som samarbetar väl med andra men likväl kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vi ser gärna att du kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Du bör ha körkort och tillgång till bil. Meriterande: • Erfarenhet inom tillverkningsindustrin • Erfarenhet av måleri inom industri • Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet • Truckkort Ansökan I den här rekrytering samarbetar Orresta Dörr AB med Lernia Bemanning. Tillträdesdag enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker genom att bifoga CV där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen samt svarar på urvalsfrågorna nedan. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi inte med i rekryteringsprocessen. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emelie Zell Wånéus på [email protected]. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]. Om Daloc-koncernen 1942 tillverkade Daloc sin allra första dörr för att stå emot brand. Sedan dess har varje dörr som Daloc tillverkat haft ett viktigt syfte. Daloc är ett familjeföretag i tredje generationen som tillverkar och säljer dörrar och portar med särskilda krav, inom brand, ljud och säkerhet. På Daloc har du en viktig uppgift. Du är i din roll med och skapar trygghet för många människor. Din insats skyddar mot bränder, förhindrar inbrott och stänger ute buller och oväsen. Idag är vi Skandinaviens ledande tillverkare av dörrar för höga krav. För att vi ska kunna behålla vårt försprång framåt är vi beroende av fler engagerade och duktiga medarbetare.

6 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Ekonom med kundansvar
Mark Fastighet Mälardalen AB
Redovisningsekonomer

Om jobbet MARK är ett ledande företag inom markarbeten, fastighetsskötsel och fastighetsförvaltning i Västerås. Våra kunder är byggentreprenörer, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Nu har vi fått flera nya roliga uppdrag och kunder och behöver därför bli fler. Trots det är vi det "lilla" nära företaget som tror på närhet till kunden och på varje medarbetares unika möjlighet att bidra till företagets utveckling. Vi söker en redovisningsekonom som har kundansvar för ett antal bostadsrättsföreningar. Du ansvarar för allt från den löpande redovisningen till upprättande av budget och bokslut. Du har löpande kontakter med dina kunder och är ett bollplank som kan bidra med rapporter, analyser och kalkyler. Önskade kvalifikationer och egenskaper Du är en positiv person som tycker om att arbeta såväl i grupp som på egen hand, är serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer till kunder och medarbetare. Du är utåtriktad och tycker om kundkontakter. För tjänsten har du relevant eftergymnasial utbildning eller god kunskap inom redovisning genom arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder Här på MARK erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda kunder och stolta medarbetare. Hos oss får du ett eget kontorsrum i moderna, luftiga och ändamålsenliga kontorslokaler. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete på en trevlig arbetsplats med de bästa kollegorna och de bästa kunderna! Anställningsform och placering Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Västerås. Möjlighet till flexibla arbetstider och visst distansarbete finns när du väl kommit in i rutinerna. Tillträde sker enligt överenskommelse. Anställningen inleds med en provanställning på upp till 6 månader. Utdrag ur belastningsregistret krävs. Din ansökan Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected]. Vi bokar intervjuer löpande, så vänta inte för länge med din ansökan. Om möjligt tillsätter vi tjänsten innan sista ansökningsdatum.

6 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Informationssäkerhetssamordnare till Stadsledningskontoret
Västerås kommun
Systemförvaltare m.fl.

Är du redo att forma framtidens digitala säkerhet i en dynamisk miljö? Digitaliseringsenheten är central i stadens IT-utveckling och ansvarar för förvaltning och utveckling av stadens IT-infrastruktur, IT-säkerhet, IT-arbetsplatser och systemförvaltningsmodell. Vår enhet leder det stadsövergripande arbetet med informationssäkerhet och dataskydd. Informationssäkerhetsstrateger och handläggare hos oss utvecklar och upprätthåller ledningssystemet för informationssäkerhetsarbetet, medan dataskyddsombudet säkerställer en laglig hantering av personuppgifter och stödjer stadens dataskyddsarbete. Vi arbetar enligt samverkansmodellen PM3 för att främja effektivt samarbete inom systemförvaltning. Vi har ett engagerat team av specialister som arbetar för att utveckla och upprätthålla ledningssystemet för informationssäkerhet. Här erbjuds du en arbetsmiljö som är både utvecklande och utmanande, med möjligheter till distansarbete. Vi söker dig som vill arbeta och utvecklas inom informationssäkerhet på en spännande arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter. Du kommer ha stor möjlighet att skapa en positiv förändring i hur staden arbetar med informationssäkerhet. ARBETSUPPGIFTER Som informationssäkerhetssamordnare kommer du att ha både en strategisk och en operativ roll i att leda och utveckla kommunens informationssäkerhetsarbete. Du förväntas ha förmåga att tänka strategiskt, känna till och förstå relevanta standarder, samt vara medveten om att verkligheten ofta ser annorlunda ut än teorin. Du kommer att arbeta brett och vara flexibel med både strategiska och operativa uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att utarbeta och implementera riktlinjer och dokumentation för informationssäkerhet (inklusive utforma stadens LIS), samt realisera och anpassa olika arbetssätt. Du kommer att ansvara för att processer är i linje med stadens regler och att dessa efterlevs genom noggrann granskning och analys. Vidare kommer du att bistå verksamheter med konsultativt stöd inom området informationssäkerhet, vilket inkluderar att ge råd, vägledning och expertis för att säkerställa att säkerhetsåtgärder implementeras effektivt och följs korrekt. En annan viktig del av ditt arbete är att sprida kunskap och öka medvetenheten om informationssäkerhet inom organisationen genom utbildningar och workshops. Samverkan med olika intressenter, inklusive leverantörer, är också en central del av rollen för att säkerställa efterlevnad av lagar och riktlinjer samt bidra till att stadens informationssäkerhetsstrategier anpassas till förändrade omständigheter och nya utmaningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk examen inom informationssäkerhet eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från informationssäkerhetsområdet, gärna inom offentlig sektor, samt goda IT-kunskaper och ett starkt intresse för digitaliseringsfrågor är nödvändigt. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav. Erfarenhet av offentlighets- och sekretesslagen och arbete inom offentlig sektor är meriterande. Har du arbetat med informationssäkerhet i en stor organisation, utfört informationsklassificering och riskanalyser samt hanterat kravställning kring informationssäkerhet är det en fördel. Erfarenhet av att hålla utbildningar och föredrag inom informationssäkerhet är också meriterande. Vi söker en lyhörd person som förstår andras perspektiv och trivs med många kontaktytor. Du är prestigelös, samarbetar gärna för att skapa utveckling och är motiverad och uthållig. Att arbeta strukturerat och ansvara för att leverera kvalitet i tid är naturligt för dig. Förmågan att uttrycka sig tydligt och anpassa sig till olika målgrupper, både muntligt och skriftligt, är viktigt. En stark analytisk förmåga, där komplex information bryts ner till tydliga budskap, värdesätts högt. Förmågan att dra slutsatser genom analyser samt att vara öppen för andras idéer är avgörande. Vi ser gärna att du bidrar med idéer och nya tillvägagångsätt för att utveckla verksamheterna och att du vill bidra till en arbetsplats där vi inkluderar, inspirerar och uppskattar varandra. Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

6 september 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
AnnSam söker Distriktssjuksköterska! v40-52 i Västerås
Annsam AB
Distriktssköterskor

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Distriktssjuksköterska för uppdrag i Västerås!   Perioden: 2024.09.30 - 2024.12.31 Arbetstid: Måndag-fredag 8-17 Erfarenhet: 4 år som Distriktssjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Journalsystem: Cosmic Ev. övrigt: Ring oss för mer info! Ref.nr: ANSIN-IN23-0062- 104 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.       AnnSam har avtal med häften av Sveriges kommuner och även regionernas nationella avtal vilket ger bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas!   Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   Tel: 016-55 12  450

6 september 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Frivillig beredskapsgrupp
Västerås kommun
Övriga servicearbetare

Den här annonsen vänder sig till dig som vill vara med och göra en insats för Västerås. För oss är din yrkestitel, utbildningsbakgrund eller specifika kunskaper inte det viktigaste vi värdesätter främst ditt samhällsengagemang. Vill du vara en trygghet för Västerås och dina medmänniskor när det verkligen behövs? Västerås stad söker personer som frivilligt vill ställa upp när samhället behöver extra stöd. Frivillig beredskapsgrupp (FBG) är ett avtalsbaserat koncept som samlar frivilliga på lokal nivå för att agera vid fredstida kriser och ytterst vid krig. Gruppens uppgift är att finnas till hands för Västerås när ordinarie resurser behöver förstärkas i utsatta situationer eller vid kris. Känner du dig kallad att göra skillnad? Sök nu! Vill du veta mer om gruppen? Besök gärna: https://www.vasteras.se/omsorg-stod-och-hjalp/trygg-och-saker.html ARBETSUPPGIFTER Föreställ dig att något allvarligt inträffar i Västerås. Det kan röra sig om en stor olycka eller annan extraordinär händelse, som exempelvis en omfattande vattenläcka, en skogsbrand eller i värsta fall krig. Konceptet Frivillig beredskapsgrupp (FBG) är en avtalsbaserad lokalt koncept för att samordna frivilliga och medlemmar från försvarsorganisationer på lokal nivå. Detta utgör en central del av Västerås stads frivilliga förstärkningsresurser och sker i samarbete med Räddningstjänsten i Mälardalen. Vid en fredstida kris, höjd beredskap, eller ytterst vid krig, har FBG en utökad roll med flera viktiga uppgifter för att stödja samhället. Under höjd beredskap ska FBG vara redo att agera som civilförsvarspersonal, vilket innebär att de kan kallas in för att utföra uppgifter som är kritiska för samhällets funktion. Som civilförsvarspersonal ska FBG kunna utföra följande uppgifter: • Varning • Utrymning • Tillhandahållande och iordningställande av skyddsrum • Genomförande av mörkläggning • Räddning • Sjukvård, inklusive första hjälpen • Brandsläckning • Utmärkning av farliga områden • Sanering och liknande skyddsåtgärder • Förläggning och bespisning av nödställda • Räddningshjälp • Vid höjd beredskap, hjälpa till med akut omhändertagande av döda kroppar Personer i FBG genomgår regelbundna övningar och utbildning för att säkerställa att de är redo att agera effektivt, både under normala omständigheter och vid höjd beredskap. Arbetsuppgifterna kan variera, men kan exempelvis omfatta evakueringar, bemanning av trygghetspunkter, administration eller andra praktiska uppgifter. FBG brukar även utföra uppdrag som trygghetsresurser i samband med Västerås Cityfestival. För att bli medlem i FBG-gruppen måste du genomgå en grundutbildning, som är oavlönad. Efter avslutad utbildning tecknas ett avtal mellan dig som frivillig och Västerås stad. Grundutbildningen leds av Västerås stad och Räddningstjänsten Mälardalen, och inkluderar även att möta människor i kris. Utbildningarna kommer att genomföras under hösten 2024 och tar ungefär 3-4 veckor. Datum för utbildningar: 3/10 18:00-21:00 10/10 18:00-21:00 12/10 09:00-17:00 17/10 18:00-21:00 19/10 09:00-17:00 Information gällande första utbildningstillfället kommer komma via e-post till dig strax efter att ansökningsperioden har passerat. KVALIFIKATIONER Vill du bli medlem i frivilliga beredskapsgruppen? Tack! Vårt krav är att du är minst 17 år och har gått en gymnasial utbildning. Det är viktigt att du enkelt skapar kontakt med människor i svåra situationer och att du bemöter dem professionellt. Du har god kännedom om Västerås med omnejd och våra lokala förhållanden. Det viktigt att du obehindrat kan röra dig i svårare terränger under ett eventuellt uppdrag. Årligen kommer du delta på två FBG-aktiviteter. Att vara en del av frivilliga beredskapsgruppen innebär att du får möjlighet att vara med och hjälpa till vid svåra händelser. Därför tror vi att du på sidan av studerar, arbetar eller kanske är pensionär. Vid eventuella händelser får du ersättning för ditt arbete. ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

6 september 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Gruppchef sökes till Adeccos kund i Morgongåva
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Var med och forma framtiden som gruppchef hos Adeccos kund i Morgongåva! Vi söker en driven ledare som kan leda och utveckla Apoteas logistikteam i Morgongåva. Med fokus på mål och deadlines kommer du vara en nyckelspelare i deras fortsatta framgångssaga.  Om tjänsten Som gruppchef hos vår kund ansvarar du för en specifik arbetsstation och är därmed avgörande för att kunden på ett effektivt sätt får ut samtliga paket till deras kunder varje dygn. Du ingår i arbetsledningen och säkerställer att vi följer angivna deadlines och därmed leverans till slutkund. Arbetsuppgifter:  • Säkerställa att vår kund håller deadlines och uppfyller satta mål och KPI:er  • Tillsammans med övriga ledare följa upp prestationer, utveckla och motivera medarbetarna.  • Leda och fördela arbetet till en grupp om 30 personer  • Säkerställa att all personal har de bästa möjliga förutsättningarna för att göra sitt jobb, så som information, utbildning, coachning, rutiner och instruktioner.  • Rapportera avvikelser till närmsta chef Arbetstiderna är förlagda: ständig dag, ständig kväll, ständig helg dagtid (tors-sön)(Ej skift- man ingår i ett av passen). Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd av vår kund. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi har hittat rätt kandidat för tjänsten. Om dig Vi söker dig som har följande erfarenhet/kompetens:  •Tidigare erfarenhet av arbetsledning/personalansvar från en arbetsplats med högt tempo ex. McDonalds, terminalarbete, restaurang, och har en förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt.  • Har lätt att förstå flöden och ta åt dig av arbetssätt.  • Har mycket god kommunikationsförmåga.  • Är prestigelös, stresstålig, engagerad och har förmågan att sprida detta till dina medarbetare.  • Har erfarenhet från att aktivt delta och ta initiativ till och effektivisering av processer.  • Har ett anmärkningsfritt belastningsregister. Vi erbjuder dig: Utveckling av ditt ledarskap Att vara en del av utvecklandet av ett framgångsrikt företag En stark "vi" känsla Roligt på jobbet! I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Urval och intervjuer sker löpnade! Kontaktuppgifter Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Amila Dresevic på [email protected] eller 073 684 78 61. Sökord Gruppchef, Morgongåva, Adecco

6 september 2024
Sista ansökan:
22 september 2024