Brinner du för kundmöten och letar efter ett meningsfullt arbete där du kan vara med och erbjuda högkvalitativ synvård? Vill du inspirera och guida kunder till de perfekta bågarna? Är du redo för att utvecklas inom kundservice och försäljning? Då har du kommit rätt! Arbetet som optikerassistent hos oss innebär: Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas/och eller kontaktlinser baserat på deras behov Ser till att kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna - och gärna besöker oss igen Samarbetar med ditt team för ett effektivt flöde av dagliga arbetsuppgifter i butiken Hos oss får du en grundlig introduktion där du får lära dig om optikbranschen och hur vi arbetar. Vi är ett glatt team som strävar efter att överträffa kundens förväntningar varje dag. Vi har en stark laganda och motiveras utav utveckling och har ett kommersiellt tankesätt. Vem vi letar efter En positiv, driven, målinriktad och utåtriktad person med ett genuint intresse för kundservice Eventuellt har några års arbetslivserfarenhet inom detaljhandeln En lösningsorienterad lagspelare som vill växa och utvecklas tillsammans med oss Vad vi erbjuder En meningsfull yrkesroll Vi erbjuder flera förmåner, exempelvis inom mental och fysisk hälsa, friskvårdsbidrag, trevliga personalaktiviteter och rabatterade priser på glasögon Vi värdesätter din personliga utveckling och du får möjlighet att forma din karriär genom mängder av utvecklingsmöjligheter Specsavers blev utsett till Sveriges bästa arbetsplats i kategorin stora företag av Great Place to Work 2024 Våra medarbetare är den viktigaste byggstenen i vår verksamhet och därför fokuserar vi mycket på allas välmående. Vi värdesätter mångfald och lever efter principen att behandla varandra som vi själva vill bli behandlade. För att leva upp till den principen frågar vi varje år våra medarbetare hur de upplever sin arbetsplats. Vi är stolta över att vi har utnämnts till Sveriges bästa arbetsplats baserat på våra medarbetares omdömen. Är du redo för en ny utmaning? Då är det dig vi söker! Skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten Som kyltekniker på Francks Kylindustri är ditt arbete framförallt belagt ute hos våra kunder som har allt från små till större och komplexa anläggningar, vilket innebär en stor variation. För det mesta kommer du att jobba självständigt men vid projekt även i team. Rollen som kyltekniker på Francks innebär stor frihet under ansvar och du får möjlighet att arbeta både med service och entreprenadprojekt. Vi arbetar med både planerat, förebyggande och avhjälpande underhåll, renoveringar, uppgraderingar och ombyggnader av kylsystem. Våra kunder finns bland annat inom butik, livsmedel, fastighet, lager/logistik och processindustrin. Du kommer att utgå från någon av våra lokala verksamheter i landet och kommer spela en viktig roll för oss i vår expansion då våra kyltekniker är de främsta representanterna för Francks Kylindustri! Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Utföra service och underhåll på kylsystem hos kunder (små till stora, komplexa anläggningar) - Arbeta både självständigt och i team vid projekt - Utföra planerat, förebyggande och avhjälpande underhåll - Genomföra renoveringar, uppgraderingar och ombyggnationer av kylsystem - Delta i entreprenadprojekt - Representera Francks Kylindustri ute hos kund - Arbeta med kunder inom butik, livsmedel, fastighet, lager/logistik och processindustri - Utgå från företagets lokaler i Västerås - Bidra till företagets expansion genom professionellt arbete ute i fält? Vem är du? Du har några års erfarenhet som kyltekniker och har kylcertifikat 1. Du har erfarenhet av CO2 och/eller ammoniak. Ett plus är goda el- och styr/reglerkunskaper. Du behöver ha B-körkort och goda kunskaper i svenska tal och skrift. Det är viktigt hur du är som person; att du sätter kunden i centrum, vågar arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du även gillar att samarbeta med andra. Du har också en positiv inställning och ett brinnande intresse för teknik och viljan att ständigt lära nytt. För att trivas i rollen så behöver du vara både självgående och ha förmågan att arbeta tillsammans med andra. Du trivs i en lärande organisation, vågar be om hjälp, erbjuder hjälp och lär av misstag. Om verksamheten Om vår kund Francks Som ett av Sveriges modernaste företag inom kyla och värme kan vi lova dig en spännande framtid som tekniker hos oss på Francks. Oavsett vilken nivå du kommer in på, blir du del av ett företag med stort fokus på sammanhållning och teamkänsla. Ett team med verksamhet över hela Sverige och målet att vara bäst i landet. Vi har lång erfarenhet inom området och bred teknisk kunskap inom företaget som vi gärna delar med oss av. Francks är med och driver utvecklingen framåt när det gäller energieffektivitet och hållbar utveckling. Rätt temperatur på rätt plats är ett hantverk du kan lära dig och föra vidare. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Om Uniflex: Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: - Kollektivavtal - Tjänstepension - Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner - Försäkringar - Marknadsmässig lön - Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Vill du vara en viktig kugge i ett team som arbetar med att säkra kvaliteten på ett av Sveriges mest välkända bryggerier? Då kan detta vara rollen för dig! Ansök redan idag - vi rekryterar löpande OM TJÄNSTEN Som administratör på kvalitetsavdelningen blir du en del av ett team med ett gemensamt mål – att säkerställa att produkterna håller högsta kvalitet. I denna roll kommer du främst att arbeta med att hantera reklamationer och kvalitetsavvikelser, där du säkerställer att ärenden följs upp både gentemot kunder och internt. Du ansvarar också för att hantera avdelningens gemensamma mejlkorgar och bidra till ett effektivt administrativt flöde. Du får stöd av ett erfaret team och har din närmsta chef nära till hands. Vi söker dig som är självgående och trygg i rollen som spindeln i nätet, samtidigt som du alltid har möjlighet att få stöttning direkt på plats. Tjänsten är främst avsedd för att täcka upp under sommarmånaderna, med möjlighet till förlängning beroende på verksamhetens behov. Under hösten kan det finnas möjlighet att gå upp till heltid och få utökade uppgifter kopplade till kvalitetssäkring, men detta kan inte garanteras ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera reklamationer från kunder, ha kontakt med dem och säkerställa att ärenden följs upp och löses. Du sköter även den interna administrationen kring detta. * Om något gått fel i produktionen (t.ex. en produkt inte håller rätt kvalitet), följer du upp det internt och ser till att rätt information registreras och hanteras. * Ansvara för att läsa och hantera inkommande mejl till avdelningens gemensamma mejladress(er), så att inget viktigt missas. VI SÖKER DIG SOM - Har administrativ erfarenhet - Har god skriftlig förmåga i både svenska och engelska - Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete eller liknande För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Noggrann och ansvarstagande * Kommunikativ och trivs med att kommunicera med olika personer * Nyfiken, orädd och lär dig gärna genom att testa Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Hos Kopparbergs Bryggeri får du chansen att bli en del av ett snabbväxande företag - där personlighet och driv värderas högt. Läs mer om Kopparbergs Bryggeri här!
Om tjänsten: Vi söker nu två erfarna industrielektriker till en otroligt spännande anläggning där gammal industriell teknik möter modern automation. I rollen kommer du att arbeta hos vår kund – ett stabilt och framtidsinriktat företag inom svensk industri. Här får du arbeta både med välkänd utrustning och banbrytande teknik, där din kompetens kommer att vara avgörande för driftsäkerheten och utvecklingen på platsen. Arbetstiderna är förlagda till Måndag–Fredag kl. 07.00–16.00. Det kan även förekomma beredskap Arbetsgruppen består av 15st industrielektriker idag. Man utgår från industrianläggningen Jobbeskrivning: Felsökning på motorer, fläktar, transformatorer, ställverk, centraler m.m. Förebyggande och avhjälpande underhåll Ombyggnation och modernisering av utrustning Arbete med både styr- och kraftinstallationer Dokumentation enligt gällande standarder och rutiner Vi söker dig som har: 5–7 års erfarenhet som industrielektriker Gedigen erfarenhet av felsökning inom industri Kunskap om motorer, fläktar och elkomponenter Förmåga att arbeta både självständigt och i team Hög ansvarskänsla och säkerhetstänk Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av arbete på äldre anläggningar eller industrier Kunskap inom styr- och reglerteknik Följande utbildningar: ESA Industri & Installation, HLR, fallskydd, liftkort, heta arbeten. Tjänsten erbjuder: Som elektriker så kommer man bli uthyrd till kunden i sex månader för att sedan ha möjlighet att gå över till kund. eLinked erbjuder: God lön efter bakgrund och erfarenhet Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta vid behov Fora: olycksfallsförsäkring och tjänstepension Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, SATS, 24/7 Ett stort kontaktnät inom elbranschen Trevliga aktiviteter med firman God uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar och kurser Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan via länken med ett uppdaterat CV. Urval sker löpande – tjänsten kan därför komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.
NKT, a world-leading supplier of cables for the energy sector, is investing to reach further advancements in innovation and R&D. The atmosphere at Technology Consulting is one of collaboration, encouraging exploration and knowledge sharing. Facilities include advanced laboratories where you will collaborate with colleagues who are specialists in their fields. Innovate, develop and grow We believe that a diverse organization enables sustainable performance, and that an inclusive and welcoming culture makes for a better place to work. We are committed to fostering a diverse organization and a culture where people from different backgrounds and with different stand points can thrive and are inspired to perform at their best. Read more about our offer and listen to some voices of NKT Connectors here! We will review applications continuously, but we recommend you apply no later than 20th July 2025. Be aware that personality tests might be included in the recruitment process. If you have any questions regarding the position, you may contact Recruiting Manager Amir Karim, [email protected]. In case you have any inquiries about the recruitment process please reach out to the HR Business Partner, Anna Lundell, at: [email protected]. Please note that due to the GDPR regulations we cannot accept any applications via e-mail. Union representatives Sveriges ingenjörer – Zohreh Keshavarz, [email protected]. We are looking for an innovative and curious R&D Scientist within Polymer Materials and Technology. One of our employees is going on parental leave, so we are offering a temporary position for 6 months, which may potentially be converted to regular employment. You would participate in a wide range of development projects and route cause analyses related to polymer properties and processing. Become a part of our team and contribute to these rewarding and exciting initiatives. Your role includes managing internal R&D initiatives and providing external consulting with complete accountability Within the Chemistry & Materials department, you will engage in various R&D projects and consulting tasks focused on power cables and polymer materials, which will differ in their scope and duration. In this role you will work in a team of experts from different areas to solve challenging cross-disciplinary technical questions in development of the next generation of cables to connect a greener world. Throughout your workday, you will have the opportunity to operate within a flexible work environment and modern laboratories focused on polymer characterization and processing, which contains a diverse assortment of sophisticated analytical instruments and processing setups to facilitate R&D efforts and technical studies. Key Responsibilities: • Participation in R&D projects within cable insulation materials and cable technology. • To handle small and large scale work tasks related to polymer materials. • Support with innovation for new projects and way of working. • Conducting experimental work and analysis of polymers relevant to the projects. • Contributing in external consulting assignments, from discussions with customers and planning to implementation and reporting. • Upkeeping of relevant lab instruments. • Possibly project management with financial and technical follow-up. • Secure high quality and efficiency in all deliveries. R&D Scientist within polymer material properties and characterization We welcome applicants who possess a genuine interest and relevant experience in experimental research involving polymer materials. The candidate we seek will showcase solid communication abilities and an adventurous spirit that enjoys exploring solutions to difficult problems. Your networking abilities and emphasis on customer service set you apart in your field. Apart from this, you do also have: • Master’s degree in polymer materials and technology. • Knowledge of polymer material processing techniques, including compounding, extrusion, molding, and curing processes. • Experience in characterizing polymer materials through techniques such as DSC, TGA, FTIR, DMA, and rheological analysis to evaluate thermal, mechanical, and chemical properties. • Proficient in assessing the electrical properties of polymer materials, including dielectric strength, volume/surface resistivity, insulation resistance, and breakdown voltage. • A forward-thinking mentality that values new techniques and enriching experiences. • Possessing skills in managing projects and a keen understanding of organizational dynamics is highly beneficial. • Capable of collaborating effectively with others while also thriving in solo tasks. • Proficiency in building professional connections. • Proficient in both spoken and written English, with additional Swedish language skills being a valued asset. • Authorization to work in Sweden.
Är du vår nya verkstadstekniker? Vi expander och söker verkstadstekniker till vår moderna utrustningsverkstad för entreprenadmaskiner i Västerås. Vill du arbeta i ett expansivt familjeföretag med ett välkänt varumärke och tillhöra ett sammansvetsat och glatt gäng? Då ska du söka den här tjänsten. Vi söker dig som har: - Stort tekniskt intresse - Erfarenhet av entreprenadmaskiner eller annan likvärdig erfarenhet - Erfarenhet av el, teknik och hydraulik - Är strukturerad och disciplinerad med ett effektivt och stresståligt sinnelag - Har ett gediget, engagerat och kundinriktat arbetssätt med ett förtroendeingivande uppträdande - Dataerfarenhet för dokumentation - Körkort B-behörighet Du kommer att arbeta med att utrusta våra nya entreprenadmaskiner innan de levereras ut till kund. Du arbetar i ett team men med ansvar för en egen maskin vilket ger ett omväxlande och utvecklande arbete. Du kommer få introduktion på plats och utbildningar kommer ske både på plats och i våra fabriker i Europa. Om du känner att det här är något för dig, tveka inte att söka. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss kontakt från annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök och smaka själv! Har du expertis, driv och en passion för IT? Vi letar alltid efter seniora och erfarna talanger som delar våra värderingar och vill göra skillnad. Om du inte hittar en specifik roll som matchar din profil just nu, skicka gärna in en spontanansökan. Din kompetens kan vara precis det vi behöver! Vi söker dig som: Brinner för IT och vill bidra med din expertis Är dedikerad till att uppnå resultat och skapa värde Vill vara en del av ett starkt och framåtblickande team Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet. Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag. På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi. Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på castra.se/konsulterbjudande/ Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken
Är du redo för nya utmaningar och ser en framtid på en arbetsplats och i en bransch med starka framtidsutsikter? Vi söker en billackerare till vår skadeverkstad i Västerås som tillsammans arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar och leva upp till vår vision "nöjd kund". Vi erbjuder ett spännande arbete med marknadsledande produkter i en familjeägd organisation. Om tjänsten Som Lackerare hos oss på Landrins Bil kommer du arbeta i ett härligt kompetent arbetslag som består av billackerare, skadetekniker, skaderådgivare och en driven verkstadschef som tillsammans arbetar mot uppsatta mål. Dina arbetsuppgifter består av att åtgärda krockskadade bilar främst genom lackarbete i samtliga steg, såsom slipning, grundning, maskering, lackering. Tjänsten innebär även att bistå med hjälp till lättare plåtslageriarbeten. Placeringsort är på vår Mercedesanläggning i Västerås. Tjänsterna avser heltid och är tillsvidareanställningar, vi kan tillämpa 6 månaders provanställning. Lönen är fast månadslön med prestationsbaserad bonus. Din profil Du är noggrann, kvalitetsmedveten med hög servicekänsla och förstår värdet med nöjd kund. Du ska kunna arbeta självständigt, men uppskattar vikten av att vara en bra lagspelare. Du ska trivas i en miljö där du arbetar nära dina kollegor i ett litet team och motiveras av uppsatta mål. Du är utbildad lackerare eller likvärdig utbildning alternativt har några års arbetslivserfarenhet. Innehar B-körkort. Vi erbjuder Vi erbjuder ett spännande arbete med ett företag och en anläggning som befinner sig i en spännande expansionsfas med stark tillväxt. Tjänsterna innebär goda förtjänstmöjligheter, självständigt arbete med goda förutsättningar och bra kollegor. Vi värdesätter hög medarbetarnöjdhet och främjar god hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Vi är kollektivanslutna med tjänstepension. Välkommen med din ansökan Vi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt, senast 2025-08-17. Frågor angående tjänsten besvaras av verkstadschef Daniel Petersson, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om Landrins Bil Landrins Bil är ett familjeägt företag som grundades 1968. Vi finns i Sundsvall, Avesta, Västerås, Eskilstuna, Vimmerby, Västervik, Lund, Älmhult och Hässleholm. Vi erbjuder fullservicetjänster för personbilar, transportbilar samt fritidsfordon. I bolaget är vi ca 360 anställda och omsätter ca 2,5miljarder. Landrins Bil är en arbetsplats där vi uppskattar när hjulen snurrar snabbt och att vi alla gör den resan som ett stort team. Vi är en brokig skara yrkesgrupper, alla med sin specifika kompetens. Med en sak gemensamt – Passion för bilar och våra kunder. Det är något som vi värderar högt och som vi vet skapar en unik helhet som ger våra kunder bästa tänkbara service, kunskap och bemötande i sitt bilägande. Tillsammans arbetar vi mot morgondagens hållbara mobilitet - för våra kunder, medarbetare och vår planet. Besök vår hemsida www.landrinsbil.se för mer information om oss.
🚀 Bli Säljare för Klinggruppens Promera – Och Gör Skillnad På Riktigt! Skapa Trygga, Smarta och Effektiva Arbetsplatser över hela Sverige Är du en driven person som vill sälja något med verklig betydelse? Vill du göra skillnad – på riktigt? Då är det här jobbet för dig. Som säljare på Promera, en del av Klinggruppen, får du inte bara arbeta med marknadsledande produkter inom första hjälpen, hjärtstartare, brandskydd och livräddande utbildningar – du blir en central del i att skapa tryggare och mer effektiva arbetsmiljöer för företag i hela landet. 💼 Om Oss Promera är en snabbväxande aktör med ett tydligt uppdrag: att göra arbetsplatser säkrare, smartare och mer förberedda. Vi är experter på livräddande produkter, utbildningar och lösningar – och vi älskar att göra skillnad varje dag. Vi erbjuder högkvalitativa produkter inom första hjälpen, hjärtstartare och brandskydd, men också praktiska och engagerande utbildningar i livräddning och brandkunskap – allt för att arbetsplatser ska kunna agera snabbt och rätt när det verkligen gäller. ⭐ Rollen – Mer än bara försäljning Som säljare hos oss är du inte någon vanlig orderplockare. Du är en rådgivare, en problemlösare och en trygghetspartner. Du jobbar tätt med kunderna, identifierar deras behov och levererar skräddarsydda lösningar. I praktiken innebär det att du: Bygger och utvecklar kundrelationer. Demonstrerar produkter och håller i livräddande utbildningar. Utför servicebesök och rådgivning på plats hos kund. Arbetar proaktivt för att hjälpa våra kunder bli ännu bättre och tryggare. 🧠 Vi söker dig som: Är en relationsbyggare med naturlig pondus och lyhördhet. Har förmåga att se helheten och föreslå rätt lösningar för varje kund. Gillar att ta ansvar, är självgående – och älskar att göra affärer. Har B-körkort och är redo att resa i tjänsten. 🎁 Vad du får hos oss: Ett starkt varumärke och ett branschledande produktsortiment i ryggen. Gedigen introduktion, utbildning och coachning – vi investerar i dig. Ett starkt team som stöttar och firar tillsammans. Konkurrenskraftig lön, bonusmöjligheter och bra förmåner. 🛠️ Tillsammans gör vi arbetsplatser säkrare. Varje dag. Låter det som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till oss redan idag! 👉 Vi ser fram emot att höra från dig – och att få in ännu en stjärna till vårt team!
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten - Som ledsagare är din huvudsakliga uppgift att följa med på aktiviteter utefter kundens önskemål. Det innebär att du som ledsagare ska ge stöd till kunden i olika aktiviteter som till exempel simning, ridning, bio eller att gå och fika. Syftet är att möjliggöra kunden delaktighet i samhället. Antal arbetstimmar kan variera beroende på hur många timmar kunden är beviljad. Timmar kan variera mellan 5-20 timmar i månaden. Det finns ingen schemalagd arbetstid utan arbetstiderna varierar på vardagar och helger. Om dig - Vi söker dig som har ett intresse för att arbeta med andra människor och vill vara ett stöd i kundens vardag. Du ska inte vara rökare och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från vård och omsorg. Vår kund är en aktiv och träningsintresserad kvinna i 46 års åldern som tycker om att hitta på olika aktiviteter. Hon behöver stöd i att tolka och beskriva sin omgivning samt vid läsning av olika typer av texter. Det är också viktigt att du känner dig trygg i sällskap med barn. Vi lägger stor vikt vid personkemi – egenskaper som ett respektfullt bemötande, flexibilitet och ett omtänksamt förhållningssätt är särskilt betydelsefulla. Kunden önskar en kvinnlig ledsagare. Sysselsättningsgrad: 21 h/månad. Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd ledsagare hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer