Intendent
Västerviks kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Västerviks Gymnasium Vi söker en intendent till Västerviks gymnasium. Dina arbetsuppgifter Intendentens uppdrag är att stödja rektorerna på gymnasieskolan och Komvux med kvalitativa beslutsunderlag och att i samverkan skapa effektiva processer. Som intendent är du en del i det systematiska kvalitets- och utvecklingsarbetet. Du arbetar med verksamhetsfrågor, på uppdrag av rektorerna, framför allt avseende den fysiska arbetsmiljön. Dina arbetsuppgifter är verksamhetsnära, operativa men även av strategisk art. Du stödjer rektorerna i att uppfylla sitt arbetsmiljöansvar genom att planera, genomföra och samordna olika delar av verksamheternas systematiska arbetsmiljöarbete, där även det systematiska brandskyddsarbetet ingår, utifrån beslutade årshjul, exempelvis att behjälplig vid risk- och konsekvensanalyser, informationsmaterial, avstämningar/uppföljningar, skyddsronder och arbete med skyddskommittéer. I uppdraget ingår att informera rektorerna om nyheter och förändringar kring arbetsmiljöfrågor samt att stödja dem med att ta fram och vid behov revidera rutiner för det systematiska arbetsmiljöarbetet. I arbetsmiljöarbetet kan också arbete förekomma i förvaltningsövergripande projekt, på uppdrag av rektorerna, exempelvis kontinuitetsarbete. Du ansvarar även för fastighets- och lokalfrågor, exempelvis vid om-/nybyggnation, samt att vara kontaktperson för interna och externa aktörer, som exempelvis lokalvård, fastighetsägare och kostenhet. Det kan även ingå ansvar för budget för mindre arbetsmiljöinsatser. Du kommer att agera funktionsansvarig för verksamheternas vaktmästare. Det kan också bli aktuellt i en framtid att intendenten blir funktionsansvarig för gymnasieskolans administration. Du samverkar även med förvaltningens stödfunktioner. Du arbetar i olika digitala stödsystem, exempelvis Office, Hypergene och Stella. Du deltar på regelbundna avstämningar med rektorernas ledningsgrupp. Din kompetens Vi söker dig med för tjänsten relevant utbildning. Du bör ha erfarenhet av fastighets- och arbetsmiljöarbete samt projektledning/arbete. Då det ingår resor i tjänsten är också körkort B ett krav. Vi söker dig som är strukturerad, lyhörd, tydlig, flexibel, självgående och med ett analytiskt förhållningssätt. Du kommer att ha många kontakter i ditt arbete, varför det är viktigt med en god samarbetsförmåga och att vara relationsskapande. Du ser samverkan med fackliga organisationer som en viktig förutsättning i arbetsmiljöarbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet från en arbetsledande roll. Du har god datorvana samt erfarenhet av eller vill lära dig digitala stödsystem. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Övrigt Tjänsten omfattas av registerkontroll. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Vi håller löpande intervjuer under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Beredskapshandläggare
Västerviks kommun
Planerare och utredare m.fl.

Räddningstjänsten Västervik Vill du vara med och stärka Västerviks kommuns förutsättningar för att hantera svåra samhällsstörningar? Har du goda kunskaper och ett intresse för samhällsfrågor och för krishantering? Vi söker nu en beredskapshandläggare gärna med erfarenhet och intresse för samhällsfrågor. Civilt försvar och krisberedskap är prioriterade områden inom kommunen och organisatoriskt placerat på enheten för räddningstjänst och samhällsskydd som är en enhet på kommunstyrelsens förvaltning. Enheten har ett brett uppdrag inom trygghet och säkerhetsfrågor bland annat krisberedskap, civilt försvar, säkerhetsskydd och brottsförebyggande arbete. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är varierande och innebär såväl analytiska, utredande uppgifter som praktiskt samordnande uppgifter, exempelvis utbildningar och övningar. Som beredskapshandläggare får du en viktig roll i arbetet att stärka kommunens förutsättningar för att hantera svåra samhällsstörningar i kris, höjd beredskap och krig. En stor del av arbetsuppgifterna är att stödja förvaltningarna inom krisberedskap och civilt försvar. Idag arbetar vi med vår riskhantering och kontinuitetshanteringen i Stratsys. Arbetsuppgifterna består bland annat av att: • Stödja förvaltningarna i krisberedskapsarbete med kontinuitetshantering, övning och utbildning. • Handlägga områden inom civilt försvar såsom befolkningsskydd och storskalig ut- och inrymning. • Förbereda och genomföra övningar • Trygghetspunkter • Delta i nätverk lokalt och regionalt. • Administrera och utveckla rutiner inom området • Samt andra uppgifter inom enhetens ansvarsområde. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har ett pedagogiskt förhållningssätt och erfarenhet av att kreativt planera och genomföra kunskapshöjande aktiviteter, utbildningar eller övningar och att du känner dig trygg i att hålla föredrag, workshops och leda möten. För att lyckas i denna roll behöver du vara flexibel och ha en förmåga att kunna växla perspektiv mellan övergripande nivå och praktiskt genomförande. Vi söker dig som är energisk och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, har god kommunikativ förmåga, är en lagspelare och har ett starkt säkerhetsmedvetande. Vi värdesätter om du är självständig, initiativtagande, strukturerad, resultatinriktad samt besitter en mycket god förmåga att samverka. Du har god datorvana och känner dig trygg med att använda olika digitala verktyg och programvaror. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga egenskaper och arbetsgivaren förbehåller sig rätten att anställa den sökande som är mest lämplig utifrån den samlade bilden. Utbildningskrav Du har B-körkort. Erfarenhetskrav Meriterande är erfarenhet av arbete inom områdena riskhantering, krisberedskap, totalförsvar eller offentlig sektor. Kunskapskrav Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Övriga krav Då anställningen kan innebära placering i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Längre in i rekryteringsprocessen kommer du få genomföra ett skriftligt arbetsprov. Kompetenser Personlig mognad Självgående Flexibel Energisk Samarbetsförmåga Muntlig kommunikation Pedagogisk insikt Kreativ Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Engagerad Arbetskonsulent till vårt team i Västervik
Enrival AB
Arbetsterapeuter

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 100 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Luleå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. EnRival AB är auktoriserat som rekryterings-, bemannings- och omställnings företag. Vi har i över 20 år varit en av de största och framträdande leverantörerna till upphandlade tjänster av Arbetsförmedlingen. Vi ser mycket positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom gruppens verksamhetsområden, vilket innebär goda långsiktiga karriär- och utvecklingsmöjligheter. Språkkunskaper utöver svenska och engelska har ett högt värde hos oss. Det är av största vikt att du delar våra värderingar: vi är engagerade och håller våra löften, vi lyckas tillsammans och vi värdesätter alla människor. Kvalitet är för oss ett ledord. Om jobbet Vi söker till Västervik en driven och målinriktad person som har stark vilja, att genomföra coachande insatser både på individ och gruppnivå. Med målet att matcha deltagare till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete (STA), som är ett utvecklande program för individer med funktionsnedsättning och/eller psykisk eller fysisk ohälsa. Som Arbetskonsulent i Steg till arbete (STA), arbetar du i team bestående av arbetskonsulenter, leg. Arbetsterapeuter och leg. Studie- och yrkesvägledare. I teamets arbetsuppgifter ingår bland annat kartläggning av deltagares resurser, utföra föreläsningar, att anordna prövnings platser, motiverande samtal, samt arbetsträning. Uppdraget innefattar många kontakter inom och utanför organisationen behöver du ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer med människor. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och inspirerande. Tjänsten kräver att du kan arbeta strukturerat och noggrant administrativt. Då dagarna kan se olika ut behöver du ha en god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Utöver rollen som arbetskonsultent i STA kommer du även vara behjälplig i andra tjänster och uppdrag som vi har. Din profil Minst 2 års högskoleutbildning eller yrkeshögskola på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupp handledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Har B-körkort och tillgång till egen bil att bil att använda i tjänsten (milersättning) Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper. Ett coachande och lösnings inriktat förhållningssätt. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Mycket god administrativ förmåga och datorvana. Som person är du lugn, utåtriktad, prestigelös, flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Du är en självgående lagspelare som tycker om att arbeta i team. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Du är bra på att skapa relationer, bygga nätverk och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. Intervjuer sker löpande, tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse. Vid frågor, kontakta Regionchef: Milad Faiz E-post: [email protected] Om anställningen: Lön enligt överenskommelse Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Anställningsvillkor Heltid 100% Tillsvidare alt. Anställningstid enligt överenskommelse Tillträde enligt överenskommelse, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi tillämpar provanställning

16 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Städning och frukostvärd sommarjobb 50%!

Hamnhotellet är ett hotell mitt i händelsernas centrum med utsikt över hamnen. Här arbetar vi hårt både med hållbarhetsfrågan och ny teknik för att optimera vår verksamhet. Arbetsteamet behöver till sommaren utökas och därför söker vi dig som vill hjälpa oss ge våra gäster den bästa frukostupplevelsen. HUVUDUPPGIFTER: Förbereda och servera frukost av god kvalitet. Hjälpa våra gäster att känna sig som hemma. Guida och känna till närområdet med dess utbud både gällande mat och aktiviteter. Ta emot betalningar, svara i telefon och ta bokningar. Upprätthålla ordning och reda i våra lokaler. Städa allmänna ytor och hjälpa till med städ av rum. DIN PROFIL: Vi ser att du har ett hjärta som klappar lite extra för hållbarhet och ger en god service med en personlig touch. Du är strukturerad, lösningsorienterad och kan hålla många bollar i luften. För oss är det viktigt att du har ett öga för detaljerna såväl som helheten och en god förmåga att få både medarbetare och gäster att känna sig välkomna. VI ERBJUDER: Ett varierande arbete på Hamnhotellet. Fantastiskt arbetsläge mitt i centrum. En personalstyrka där vi hjälper varandra. Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen löper ut. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ekonomichef/Business Controller till Simpson Strong-Tie AB.
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Ekonomi- och finanschefer

Om tjänsten Du ansvarar för ekonomi och controlling för Sverige och Norge samt för lönehanteringen i Sverige. Rollen innebär även personalansvar för ett team på tre personer, du kommer att arbeta nära verksamheten och bidra med finansiell styrning, analys och beslutsstöd, samtidigt som du driver förbättringar och utvecklar processer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Budgetering, prognoser och månatliga bokslut Finansiella analyser och uppföljning av nyckeltal Rapportering till EU:s finansfunktion samt koncernens amerikanska ägare Likviditetsplanering och riskhantering Utveckling av ekonomiska och administrativa rutiner Ledarskap för ekonomiavdelningen Rådgivning till VD och övrig ledning Vi erbjuder dig: En nyckelroll med stort inflytande i ett internationellt företag En platt organisation med snabba beslutsvägar Möjlighet att utveckla din kompetens inom ekonomi, strategi och ledarskap En dynamisk och innovativ arbetsmiljö Kontinuerlig kompetensutveckling Som ekonomiansvarig rapporterar du till VD jämte Regional Controller Nordics och ingår i den svenska ledningsgruppen.  Placeringsort är Gunnebo. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer Du har ett stort intresse, och stor förståelse för de finansiella marknaderna. Du håller dig uppdaterad i nyheter för din roll och anpassar ditt arbetssätt till utvecklingen som sker. Du analyserar och håller dig uppdaterad kring omvärldshändelser och förstår dess påverkan på verksamhetens ekonomi. Du är en trygg och kommunikativ ledare som har lätt för att skapa engagemang och verkar för goda relationer och samarbete. Att vara en kulturbyggande företrädare för organisationens värderingar är en stark drivkraft för dig. Du har ett tillitsbaserat och inkluderande ledarskap, med förmåga att prioritera, delegera och följa upp. Du har också erfarenhet av att leda förändringar med goda resultat.  Vi söker dig som har: högskoleutbildning inom ekonomi erfarenhet av redovisning, controlling och rapportering goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt vana att arbeta med ekonomistyrning i internationell miljö (meriterande) erfarenhet från tillverkningsindustrin (meriterande) B-körkort Bakgrundskontroll kommer genomföras. Dina personliga egenskaper är: Ansvarstagande och strukturerad Tillitsfull och kommunikativ Målmedveten och analytisk Lösningsorienterad med god samarbetsförmåga Coachande och engagerad ledare Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Om arbetsgivaren Simpson Strong-Tie AB är en del av en global koncern och en ledande aktör inom bygg- och konstruktionslösningar. Med en platt organisation och en stark innovationskultur skapar vi hållbara lösningar för framtidens byggprojekt. I Sverige och Norge verkar vi i en miljö där varje medarbetare ges stort ansvar, utrymme att påverka – och möjlighet att växa. Läs mer här:https://www.strongtie.se/sv-SE/gunnebo-fastening   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Simpson Strong-Tie AB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Västervik HT25
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Medicinsk sekreterare Habilitering
REGION KALMAR LÄN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Teamsekreterare till vuxenteamet på Habiliteringen Norr Vill du göra skillnad för personer med funktionsnedsättning – och samtidigt bidra till en god struktur och tillgänglighet i vården? Då kan du vara vår nästa teamsekreterare! Vi söker nu en medicinsk sekreterare till vårt vuxenteam på Habiliteringen Norr, då en av våra kollegor är tjänstledig. Hos oss blir du en central del av det administrativa arbetet som gör habiliteringens insatser möjliga – och som bidrar till ökad livskvalitet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar. Du arbetar i ett tvärprofessionellt team där flera professioner samverkar, och där du får möjlighet att ta ansvar, arbeta självständigt och bidra med din specialistkompetens i vårdadministration. Arbetsuppgifter Som teamsekreterare hos oss får du ett varierat uppdrag. Du: ansvarar för journalhantering, registrering och intyg sköter bokningar, kallelser, väntelistor och återbud hanterar inkommande ärenden via telefon, 1177 och post deltar i teammöten och dokumenterar utför administrativa kvalitetskontroller informerar kollegor om administrativa rutiner har möjlighet att utvecklas inom särskilda ansvarsområden såsom: Lokalt systemansvar (LSA) – stöd i IT-relaterade frågor Digital processutveckling (VDP) – bidra till att utveckla arbetssätt och digitala lösningar Vi arbetar aktivt med digital utveckling, exempelvis införandet av taligenkänning (TIK). Rollen kan till viss del anpassas utifrån dina tidigare erfarenheter och utvecklingsintressen. Om dig Vi söker dig som har en positiv inställning, god samarbetsförmåga och som tar ansvar för att skapa struktur och kvalitet. Du trivs i både team- och självständigt arbete, är serviceinriktad och tycker om att förbättra arbetssätt tillsammans med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Utbildning inom vårdadministration (80 KY-poäng, 400 YH-poäng eller motsvarande) God datorvana och IT-kompetens Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Förståelse för medicinsk terminologi Förmåga att arbeta självständigt, flexibelt och strukturerat Meriterande: Erfarenhet av arbete i journalsystemet Cosmic Tidigare arbete inom habilitering eller liknande specialiserad vård  Din framtida arbetsplats Habilitering är specialiserad hälso- och sjukvård för personer med olika former av funktionsnedsättningar. Vi erbjuder stödinsatser som syftar till att bibehålla och utveckla funktionsförmåga och skapa förutsättningar för god hälsa och delaktighet. Vuxenhabiliteringen riktar sig fram för allt till patienter med intellektuell funktionsnedsättning och olika former av rörelsenedsättning eller förvärvad hjärnskada. Habiliteringen Norr har sitt upptagningsområde i norra och mellersta Kalmar län och består av fyra team (tre barnteam och ett vuxenteam) samt syncentral, fördelade på tre orter. Arbetet sker med personcentrerat fokus i nära samarbete, både mellan professioner och framför allt med patient. Vad vi erbjuder En meningsfull arbetsvardag där du gör skillnad för både patienter och kollegor Ett kompetent och samarbetsinriktat team Möjlighet att fördjupa dig inom digitala och tekniska ansvarsområden En arbetsplats där vi värderar arbetsglädje, delaktighet och utveckling Du har din placering i Västervik eller Oskarshamn, med arbetsplats i vuxenteamet. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig. Om Västerviks sjukhus Västerviks sjukhus är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På Västerviks sjukhus finns jobb för dig som vill utvecklas i din roll tillsammans med trevliga kollegor. Här arbetar drygt 1200 medarbetare och vi har en fin sammanhållning och en bred kompetens. Sjukhuset är lagom stort och du får en trygg, och trivsam anställning med möjlighet till att lära nytt. Det ligger i anslutning till Västerviks centrum och är nära skärgården. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Leg. Optiker till Synsam Västervik hel- eller deltid

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
9 september 2025
Biomedicinsk analytiker klinisk kemi och transfusionsmedicin
REGION KALMAR LÄN
Biomedicinska analytiker m.fl.

Kom och bli en del av vårt team där varje dag är en ny möjlighet att växa och göra skillnad. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats med engagerade kollegor och en ständig möjlighet till personlig och professionell utveckling.  Arbetsuppgifterna varierar mellan olika arbetsstationer inom klinisk kemi och transfusionsmedicin så som allmänkemi, hematologi, koagulation, immunokemi och blodgruppsserologi, preanalys, provtagning och tappningsverksamhet. Under våren och sommaren så analyserar vi även pollen, vilket vi är ensamma om att göra i vår region. Vår verksamhet är en viktig del i vårdkedjan och vi bedriver verksamhet dygnet runt. Arbetstiderna för aktuella tjänster varierar mellan dag, kväll, natt och helg. Om dig Vi letar efter en legitimerad biomedicinsk analytiker eller någon med liknande naturvetenskaplig utbildning. Du är nyfiken, ansvarsfull och redo att ta dig an varierande arbetsuppgifter inom klinisk kemi och transfusionsmedicin. Vi välkomnar både erfarna praktiker och nyutexaminerade talanger som vill växa tillsammans med oss.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Din framtida arbetsplats Ett varierande och inspirerande arbete med engagerade kollegor. Det finns möjligheter till att fördjupa sina kunskaper och få ett ökat ansvar. Vår arbetsplats i Västervik är mer än bara ett ställe att jobba på - det är en gemenskap där vi värdesätter arbetsglädje och samarbete. Vi tar stolthet i våra traditioner som "kakfestivalen" och "julgodisparaden", och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor till vårt varma och stöttande team. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan en plats där du kan växa och göra skillnad varje dag. Vi tillämpar löpande rekrytering, så välkommen in med din intresseanmälan redan idag!   På Diagnostiskt centrum utförs årligen fler än sex miljoner analyser, undersökningar och behandlingar. Vår länsövergripande verksamhet finns på sjukhusen i Kalmar, Oskarshamn och Västervik. Hos oss arbetar 260 medarbetare inom enheterna klinisk patologi, klinisk mikrobiologi, klinisk kemi och transfusionsmedicin, klinisk fysiologi och nuklearmedicin, smittskydd och vårdhygien samt biobank- och vävnadscentrum. Vi är ett vetenskapligt kompetenscentrum och aktiva inom flera forskningsområden. Här på Diagnostiskt centrum utför vi ett meningsfullt arbete av hög kvalitet och erbjuder en god service. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kriminalvårdare till anstalt och häkte i Västervik - Tillsvidareanställning
Kriminalvården
Kriminalvårdare

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om Anstalten Västerviks verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/vastervik-norra/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare ingår du i ett team där du har den dagliga kontakten med klienten. Arbetsuppgifterna vid anstalt/häkte är varierande: omvårdnads-, bevaknings-, visitations- och säkerhetsarbete blandas med frigivningsplanering och samtals-/motivationsarbete. Arbetet vid häkte är ofta rutinstyrt och inriktat på omvårdnads- och säkerhetsuppgifter. Klienter kan sitta häktade under lång tid utan att få träffa andra än sin advokat och personalen vid häktet, vilket ställer särskilda krav på dig som kriminalvårdare. Att arbeta som kriminalvårdare betyder att du kan göra skillnad för andra människor och bidra till ett bättre samhälle. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du inleder din anställning på arbetsplatsen där du får en introduktion under tre veckor. Efter en period av tjänstgöring erbjuds du en plats på kriminalvårdens grundutbildning som är obligatorisk och omfattar 8 veckor. Du får lön under hela utbildningstiden. Under provanställningen genomförs löpande bedömningar för din möjlighet till tillsvidareanställning. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, så du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. I anställningen ingår en obligatorisk kriminalvårdsutbildning. Den kan komma att genomföras på annan ort. Kriminalvårdens verksamhet pågår dygnet runt, året runt. Det innebär att du kommer att arbeta dagar, kvällar och helger. Vissa scheman innebär arbete på nätter. Läs mer om förutsättningar kring anställningsform här: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/yrkesroller/kriminalvardare/anstallningsform-kriminalvardsutbildning/ Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag och försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025