Intensivvårdssjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. intensivvårdssjuksköterskaiSödra Sverige I din roll somintensivvårdssjuksköterska vårdar du patienter i livshotande tillstånd och övervakar patienterna bedside.Du har en arbetsledande roll med varierande arbetsuppgifter somadministrera och blanda läkemedel, kontrollera patientens vitala parametrar, kontrollera och övervaka utrustning, planera inför undersökningar, transporter till och från avdelningen samt vara ansvarig för patientens omvårdnad. Arbetet kan vara krävande och du vårdar patienter i instabila tillstånd och vårdar patienter dygnets alla timmar och arbetar dag, kväll och natt. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. VUB inom intensivvård med minst två års erfarenhet. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:16 sep. 2024 (v. 38) – 16 dec. 2024 (v.51) Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem:Cambio CosmicSista ansökningsdag:2024-06-10 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Allakando läxhjälp Växjö, 1-2 lektioner/vecka, Generellt studiestöd

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Besöksbokare Heltid Växjö

Bokningsservice i Sverige AB är Sveriges ledande aktör för besöksbokning inom finans och solceller. Vår kundkrets består av banker, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi har även uppdragsgivare som är solcellsleverantörer. Den vi söker ska ha följande bakgrund samt egenskaper: - Du måste ha erfarenhet av besöksbokning och/eller telemarketing/telefonförsäljning - Har du erfarenhet inom Finans eller besöksbokning inom solceller är det en stor merit - Du ska vara självgående och driven - Du bör vara allmänbildad och gilla att ta kontakt med folk Trivs du med att ha ett mål att sträva mot, blir sporrad av utmaningar och har en naturligtävlingsinstinkt är du den vi söker. Vi söker nu en besöksbokare som jobbar hemifrån eller på vårt kontor i Växjö. Tjänsten är på heltid och månadslönen är fast från 25-35 000:- per månad beroende på erfarenhet och ålder. Du kommer att ta kontakt med potentiella kunder via telefon/sms/mail och bjuda in dem till möten/webinar gällande pensionsutbildning, finansiell rådgivning eller solcellsinstallation.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Specialpedagog till Kungsmad

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Kungsmadskolan är Växjös största gymnasieskola med ca 1400 elever till hösten. Vi söker nu en specialpedagog som vill vara med och utveckla vår fina och attraktiva skola. I uppdraget ingår att aktivt utveckla elevhälsoarbetet och det specialpedagogiska stödet på skolan tillsammans med rektor, övriga professioner i elevhälsan och lärarna. Tjänsten innebär till stor del ett elevnära arbete tillsammans med övriga pedagoger. Du arbetar aktivt för skolutveckling utifrån ett tillgänglighetsperspektiv och att tillsammans med rektor och lärare följa upp och analysera skolans resultat. Uppdraget består i att handleda personal i specialpedagogiska frågor på individ-, grupp- och organisationsnivå, främst hälsofrämjande och förebyggande men även åtgärdande. Arbetet innebär att observera, handleda kring tillgänglig lärmiljö, bemötande och förhållningssätt, extra anpassningar och särskilt stöd. Dokumentation, uppföljning, utvärdering och analys ingår som en central del av tjänsten. I tjänsten kan det också ingå att ta ansvar för att genomföra kompetensutveckling för personal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har specialpedagogexamen och har erfarenhet av att möta elever med olika behov av särskilt stöd. Du ska ha förmåga att jobba i team, ha ett strukturerat arbetssätt samt kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det är meriterande om du har arbetat som specialpedagog och har en lärarutbildning i grunden. Även du som studerar till specialpedagog kan bli aktuell för anställning. För tillsvidareanställning krävs dock lärarlegitimation med behörighet. Du har lätt att kommunicera i både tal och skrift och är bekväm med att knyta nya kontakter och skapa relationer. Du har god samarbetsförmåga, positiv vilja att utveckla verksamheten, du kan se möjligheter och arbeta självständigt samt ta egna initiativ. Kunskaper inom NPF-området och tal- och språkutveckling är meriterande. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Sommarjobb vecka 26-29 - Holmgrens Hyrbil söker Biluthyrare

Holmgrens Hyrbil söker nu Biluthyraretill Växjö!Har du tidigare arbetat med försäljning och vill skapa kundupplevelser i världsklass? Då kan det vara dig vi söker! Om digVi söker dig som på ett naturligt sätt skapar goda relationer och är lyhörd och nyfiken gentemot kundens behov. Du är duktig på problemlösning och har förmågan att behålla fokus och ett gott humör även i mer intensiva stunder. Att vara en god lagspelare är givet för dig och du tycker om att utmana dig själv. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor och kundservice. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. B-körkort är ett krav. Om jobbetSom Biluthyrare på Holmgrens Hyrbilbistår du med förstklassig kundservice och försäljning på vår biluthyrningsverksamhet. Arbetsuppgifter Skapa en optimal kundupplevelse genom att maximera både sälj- och servicemöjligheter vid varje enskild affärTvätt och underhåll av hyrbilarna Hantera och bemöta klagomål med professionalism och kundfokus Ansvara för att efterleva och förhålla sig till Holmgrens Hyrbils kultur och dess policy Genomföra noggranna fysiska inspektioner av inkomna fordon samt säkerställa att alla skador registreras och presenteras för kunden Bemästra våra system och följa våra processer för att säkerställa en smidig och korrekt försäljningsprocess Omfattning: Heltid under sommaren, 4 veckorPlaceringsort: VäxjöTillträde: Omgående Holmgrens Hyrbilar och vad vi erbjuder Du kommer vara en del av Holmgrens Hyrbil som erbjuder biluthyrning och bildelningstjänster. Holmgrens Hyrbil tillhör Holmgrens Bil koncernen och finns vid Holmgrens Bils anläggningar i hela södra Sverige. Visionen är att vara en ledande aktör och samarbetspartner i den utveckling som nu sker inom personlig mobilitet. Som anställd hos Holmgrens Hyrbil erbjuds en rad personalförmåner, allt ifrån friskvårdsbidrag till möjligheten att nyttja en fjällstuga i Björnrike. Som anställd hos oss kan du känna dig trygg- vi är anslutna till kollektivavtal! AnsökanAnsök senast 28 maj 2024. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Operativ chef Philip Edholmpå mejl [email protected] eller telefon 036-39 58 75 Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Automationstekniker till ProfilGruppen i Åseda

AUTOMATIONSTEKNIKER TILL PROFILGRUPPEN I ÅSEDA Gillar du teknik och skulle vilja vara med att utveckla vår produktion? Gillar du att delta i projekt som innehåller spännande förändringar i form av nyinstallationer och ombyggnad av maskinparker?  ProfilGruppen växer och utvecklas i rask takt. Vill du vara en del av den resan och ta ProfilGruppen till #nextlevel? Om svaret är ja på dessa frågor kan du mycket väl vara vår nya Automationstekniker! Läs gärna mer om oss på profilgruppen.se  ARBETSUPPGIFTER I rollen som Automationstekniker blir du en del av Vidareförädlingens underhållsorganisation bestående av sju personer som jobbar med verktyg, maskinunderhåll och automation. Teamet jobbar med att utveckla och underhålla befintlig maskinpark och är högst delaktig i nya maskinprojekt tillsammans med Teknikavdelningen.  I din roll som Automationstekniker är du med och automatiserar befintliga arbeten och hjälper till med felsökning i våra automatiserade processer. Du kommer att ha ett stimulerande och utvecklande arbete med många kontaktytor där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att påverka och bidra till ProfilGruppens fortsatta positiva utveckling. Din placering kommer att vara på vidareförädlingen i Åseda som omfattar två produktionsenheter. Vill du veta mer om hur det är att vara medarbetare på ProfilGruppen? Lyssna då in Magda och Semirs upplevelser! Välkommen till ett trevligt företag och kompetent arbetslag! https://www.youtube.com/watch?v=F9E3n5AEc88 https://www.youtube.com/watch?v=p0A7aulH2bM   PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av eller utbildning inom industriell automation, samt ett genuint intresse för att utvecklas inom området. Vi förutsätter att du tidigare har arbetat eller kommit i kontakt med någon form av robotprogrammering/automatiserade processer. Fanuc och ABB-programmering är meriterande. Är du en driven person med förmågan att lyfta och engagera både dig själv och andra för att skapa de bästa förutsättningarna i en föränderlig arbetsvardag, då kommer du trivas bra i både rollen och hos oss på ProfilGruppen. Vidare delar du vår värdegrund som är personligt engagerad, lyhörd, snabb, professionell och strävar efter ständig förbättring.  Som person är du serviceinriktad och nyfiken. Du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team, men kan också leda dig själv i det dagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid att du är flexibel och har förmågan att omprioritera dina arbetsuppgifter när behov finns. Du har stor servicekänsla, är positivt inställd till ditt arbete och har ett strukturerat arbetssätt.  För oss är det viktigt att du känner dig trygg med att kommunicera på såväl svenska som engelska samt har ett öppet sinne när det kommer ny teknik och nya produkter och arbetssätt. Vid din sida har du en erfaren kollega som kommer leda och introducera dig på bästa tänkbara sätt.  För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter hos oss på ProfilGruppen, vi ser fram emot att välkomna ytterligare en ny kollega!   OM TJÄNSTEN Tjänsten är en direktrekryteringar till ProfilGruppen. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.   ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Produktionsutvecklare till Wemo Automation AB

PRODUKTIONSUTVECKLARE TILL VÅRT KUNDFÖRETAG WEMO AUTOMATION AB I den nya spännande rollen som Produktionsutvecklare mot beredning och planering, söker vi dig som är en självgående och driven person som känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du trivs med eget ansvar samt har förmågan att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Vi värdesätter sociala, flexibla och entusiastiska medarbetare med stor kompetens och vilja att hjälpa andra. ARBETSUPPGIFTER Utifrån MPS-system bygga produktstrukturer med komponentinformation Med hjälp av vårt affärssystem Pyramid, skapa struktur, ordning och en helhetsbild över produktion, material och lager Säkerställa produktionsplaner mot kundorder med fokus på optimal lagernivå Beredning av nya artiklar, med rätt ledtider, rätt maskin, rätt komponenter samt skapa arbetsinstruktioner med mera Bidra i projekt och förbättringsarbete Planera och skapa arbetsorder utifrån kapacitet, kompetens, leveransplaner och materialval Avlasta inköpsavdelningen med de primära delarna och rätt information Tillsammans med ledningen säkerställa god hållbarhet, arbetsmiljö, ordning och reda samt en stark säkerhetskultur Nära samarbete med produktionsteknik vid reklamationshantering Kostnadsberäkningar med före- och efter kalkyler   PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du har en relevant eftergymnasial utbildning, med några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom produktionsutveckling. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med beredning, produktionsplanering och kvalité eller liknande inom tillverkningsindustrin är meriterande.   Du är en social och ansvarstagande person som är analytisk, noggrann och kvalitetsinriktad. Rätt inställning är av avgörande betydelse för oss och det är viktigt att du brinner för ditt jobb inom produktion och industri och gillar när det händer mycket omkring dig, samtidigt som du är kommunikativ, prestigelös och ödmjuk inför uppgiften. Vidare har du lätt för att hantera många parallella uppgifter och har förmågan av att överblicka flera processer samtidigt för att kunna ta aktuella beslut. Ditt arbete skapar struktur, tillgänglighet och ordning. Genom ditt arbete fungerar du som en viktig förebild för vårt företag och våra produkter med kunden i fokus. Det är av stor vikt att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Det är viktigt att skapa förankring med berörda team genom samverkan för att nå effektiva resultat. Du har en utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga och behärskar god svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du digital kompetens, kunskap i Office-paketet samt olika tekniska hjälpmedel. Som anställd på Wemo Automation kan du förvänta dig en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Vi strävar efter att varje individ ska känna sig engagerad och inspirerad att leverera högsta kvalitet i allt vi gör. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och värdesätter samarbete och öppenhet. Du kommer att uppleva en stark teamkänsla där varje röst är viktig och där vi stöttar varandra varje dag. Vi strävar ständigt efter innovation och uppmuntrar till kreativitet och nytänkande i alla delar av verksamheten. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas genom att vara en del av en organisation som vill göra skillnad varje dag. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Produktionsutvecklare hos Wemo Automation AB är långsiktig och tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Placering är på vårt kontor i Värnamo och tjänsten är på heltid med tillträde enligt ök. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

8 maj 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Anläggningskoordinator

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER På kultur- och fritidsförvaltningen har man antagligen några av de roligaste och viktigaste jobben inom kommunen. Vi jobbar med det som invånarna själva väljer att göra på sin fria tid, det som får människor att utvecklas och må bra och som förgyller vardagen. Det handlar helt enkelt om att möjliggöra en aktiv fritid. Vi hjälper till att göra Växjö till en härlig plats att bo, leva och verka i. Nu söker vi dig som vill anta utmaningen att bidra till utvecklingen av våra anläggningar. Anläggningskoordinatorn ska fungera som en sammanhållande funktion kring anläggningar och fastigheter samt planering av dessa gällande projekthantering och investeringar mm. Arbetsuppgifterna handlar bla om att: • Vara beställare av drift och skötsel gentemot utförare • Samordna förvaltningens anläggningsbehov med fastighetsägare • Beställning, uppföljning och hantering av löpande driftsfrågor för befintliga anläggningar • Genomföra diverse utredningar gällande förvaltningens anläggningar • Fungera som stöd vid projektering av nya kultur- och fritidsanläggningar • Ta fram och upprätthålla anläggningsplan för förvaltningens anläggningar • Representera förvaltningen i Växjö kommuns stadsutvecklingsteam I uppdraget ingår också att bidra i förvaltningens säkerhets- respektive miljöarbete. Som anläggningskoordinator bistår du i upphandlingar kopplat till anläggningarna av drift, skötsel, underhåll och byggnation. Du utreder, planerar, genomför och slutför olika projekt både självständigt och i samarbete med andra. Arbetet består också av att skriva rapporter, yttranden och andra former av skrivelser. I många delar samverkar du med både förenings- och näringslivet. Rollen är mångfacetterad - strateg, projektledare, utredare och konsultativt stöd till förvaltningsledningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning och gärna med teknisk inriktning. Du kan även ha annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Du har erfarenhet av såväl anläggningar/fastigheter som kultur- och fritidsförvaltningens verksamhetsområden. Det är inte det ena eller det andra som är viktigast för oss, utan kombinationen av bägge dessa delar. Utifrån de verksamheter som bedrivs inom kultur- och fritidsförvaltningen ser vi gärna att du även har erfarenhet av: • upphandlingar och uppföljning av tjänster, produkter och entreprenader • avtalshantering • driftplanering Du har stort kundfokus, är initiativtagande och strukturerad. Du har intresse och erfarenhet av att planera, driva, leda och genomföra olika förändrings- och utvecklingsprojekt. Du är noggrann och lägger lika stor vikt vid detaljerna som helheten. För att lyckas i ditt arbete är det viktigt att du har förmåga att samverka såväl internt som externt. Du har förmågan att samla olika intressen och skapa de bästa lösningarna för helheten. Uppdraget kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska, både i tal och skrift. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

8 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Servicetekniker rekryteras till AMS Sweden AB

Till vår trevliga kund AMS Sweden söker vi flera Servicetekniker Har du ett brinnande intresse för teknik och maskiner, tycker om att hjälpa andra samt känner ett stort ansvar för de arbeten du utför? Då kan det vara just dig vi söker! Om tjänsten Som Servicetekniker på AMS Sweden kommer du att arbeta med både äldre och nyare Hydraulikpressar och automationsutrustningar. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och omfattar service av befintlig utrustning samt installation av ny kompletterande utrustning och uppgraderingar på plats hos våra kunder. Som servicetekniker hos oss jobbar du bl.a. med:   Felsökning i både el, hydraulik och styrning. Kontroll av maskiner mot gällande regler Installation, provkörning och ombyggnad av maskiner Olika arbetsuppgifter i företaget också på hemmaplan Vi söker dig som:   Har aptit på tekniska utmaningar. Gillar att resa, köra bil samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Tycker om att hjälpa kunden och att jobba med schysta arbetskamrater. Har arbetserfarenhet, gärna inom styr reglerteknik och/eller hydraulik. Är dokumenterat utbildad inom el eller styr reglerteknik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap samt fungera som en förebild för vårt företag och våra produkter. Du är bra på att samarbeta men kan även arbeta självständigt, ta egna beslut samt skapa och vårda kundrelationer. Du har B-körkort, god PC-vana och känner dig bekväm med olika tekniska hjälpmedel samt att resa självständigt med kort framförhållning. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande. Vi erbjuder dig ett intressant arbete med frihet under ansvar och mycket kundkontakt. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag där trivselfaktorn är hög. Som servicetekniker utgår du hemifrån och/eller från kontoret i Ljungby. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en direktrekrytering till AMS Sweden och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!  Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du ansöker direkt på www.eterni.se Uppstart: Enligt överenskommelse  Ort/Placering: Tjänsten utgår hemifrån eller kontoret i Ljungby Omfattning: Heltid Lön: Individuell lönesättning tillämpas Ansökningstid: 2024-05-31

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Omsorgsassistent till Skiftesvägen, bostad med särskild service

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i en bostad med särskild service enligt LSS. På Skiftesvägen 42 bor vuxna personer med varierande funktionsvariationer. I din viktiga roll som omsorgsassistent stöttar du omsorgstagarna i vardagen. På Skiftesvägen arbetar vi med omsorgstagaren i fokus och strävar alltid mot ett professionellt förhållningssätt. Vi ger dig möjligheten att växa och utvecklas inom vård- och omsorgsyrket och hos oss gör du skillnad varje dag för våra omsorgstagare. Arbetstiderna är förlagda dag, kväll, helg samt sovande jour. Du behöver kunna arbeta varannan helg och verksamheten har ett större behov kvällstid än dagtid vilket innebär att det är fler kvällspass än dagpass i schemat. Samplanering förekommer vilket ibland innebär arbete på annan arbetsplats. Arbetet som omsorgsassistent innebär att ge stöd och service enligt LSS utifrån varje omsorgstagares behov. Vi utgår från en individuell genomförandeplan för att ge individen en trygg och meningsfull vardag. I arbetet ingår bland annat sedvanliga vård- och omsorgsuppgifter, social kontakt och motivering för omsorgstagarna. Vidare är du behjälplig vid aktiviteter, matlagning, städning och tvättning. I arbetet ingår även dokumentation och du stöttar med planering och organisering. KVALIFIKATIONER Arbetet kräver att du är ansvarskännande, engagerad och har god samarbetsförmåga. Ensamarbete förekommer och du behöver självständigt kunna ta ansvar för och planera arbetet. Det är viktigt med ett professionellt förhållningssätt där du som medarbetare är lyhörd och flexibel inför omsorgstagare, kollegor samt verksamhetens behov. Du brinner för att ge våra omsorgstagare bästa möjliga stöd och omvårdnad. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska, tal och skrift samt grundläggande datorkunskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för tjänsten krävs godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad, skötarutbildning, barnskötare med lägst två års utbildning eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten, t.ex. beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 hp. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024