Har du känsla för service och tycker om att träffa kunder i kombination med att jobba praktiskt? Har du dessutom ett genuint intresse för fordon? Då kommer du att passa som besiktningstekniker hos oss på DEKRA! Vi söker nu besiktningstekniker till Växjö! OM TJÄNSTEN Som besiktningstekniker kommer du att genomföra opartiska kontroller av fordon utifrån de krav som ställs av svenska myndigheter i allt från fordonets generella skick till avgasutsläpp och miljöpåverkan samt se till att de uppfyller ställda säkerhetskrav. Din roll är viktig i säkrandet av kundnöjdheten då du dagligen möter, ger service till och säkerställer att våra kunder är både är nöjda med våra produkter och tjänster men också ser oss som deras framtida leverantör av besiktningstjänster. Våra kunder besöker oss dagtid, måndag-fredag vanligtvis mellan 07.00-17.00. OM DIG Vi söker dig som är nyfiken, serviceorienterad och förtroendeingivande. Du har lätt för att kommunicera och drivs av att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Arbetet sker ofta självständigt och ställer därför krav på initiativförmåga och ansvarstagande, samtidigt som du ingår i en grupp med kunniga kollegor som delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Du trivs i mötet med kunden och brinner för att alltid göra det lilla extra och ge bemötande i världsklass! Vi sätter alltid kunden främst! För att passa in i rollen så bör du ha ett stort intresse för fordon, har du tidigare erfarenhet från branschen så är det meriterande. För dig som inte är certifierad tekniker så erbjuder vi dig betald utbildning med lön under tiden. Vidare så har du slutförd gymnasieutbildning samt B-körkort för, manuell. Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. VI ERBJUDER DIG En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling inom våra olika affärsområden Fortlöpande intern utbildning En teamkänsla, stöd av kollegor där vi hjälper varandra i vardagen Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka Engagerat ledarskap Balans mellan arbete och fritid Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benefits. Sedan start 1925 har vi gjort världen lite säkrare. Idag är DEKRA ett av de mest framgångsrika företagen i världen inom sin bransch. Enligt oss är det medarbetarna som för oss framåt - din utveckling är därför värd att satsa på! Genom interna och externa utbildningar kommer din kompetens ständigt att utvecklas. Hos oss blir du en i DEKRA-familjen med härliga kollegor och kompetenta ledare. Vill du arbeta på ett företag där din idé kan bli verklighet, oavsett position, då har du kommit rätt. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Olof Sjöberg, kontaktuppgifter nedan. Kontaktperson Olof Sjöberg [email protected]
Vi söker dig som vill ta plats i vårt härliga team. Du är en erfaren pizzabagare, organiserad, inspirerad och har goda referenser från föregående jobb. Om ovan passar in på dig, välkommen att söka tjänsten. Arbetstiderna är kvällar onsdag - fredag och heldag lördagar.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en säkerhetssamordnare med inriktning krisberedskap och civilt försvar till enheten Lokaler och Säkerhet, som vill driva, samordna och utveckla arbetet med säkerhet och beredskap inom utbildningsförvaltningen. Som säkerhetssamordnare med inriktning krisberedskap och civilt försvar kommer du främst att arbeta med kris- och beredskapsfrågor. Du kommer initiera, leda och samordna arbetet med krishantering och höjd beredskap inom utbildningsförvaltningen. Tjänsten som säkerhetssamordnare innehåller bland annat följande arbetsuppgifter: • Utveckla och följa upp utbildningsförvaltningens kris- och beredskapsplaner. • Genomföra och processleda arbetet med risk- och sårbarhetsanalyser (RSA), kontinuitetsplanering och säkerhetsskydd. • Stötta rektorer på förskolor och skolor i deras beredskapsarbete. • Planera och genomföra övningar och utbildningar inom kris- och beredskapsämnet. • Driva och utveckla arbetet med krishantering och höjd beredskap utefter lagstiftning och överenskommelser. • Andra säkerhetsrelaterade och brottsförebyggande arbetsuppgifter inom utbildningsförvaltningen kan förekomma. Du arbetar med förvaltningsledningen, rektorer och övrig personal i förskolor, grundskolor och gymnasieskolor, samarbetar med kommunens centrala säkerhetsavdelning samt samverkar med polis, fastighetsbolag, räddningstjänst och andra samverkansparter. Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att göras innan anställning. Urval och intervjuer påbörjas vecka 32. KVALIFIKATIONER I rollen som säkerhetssamordnare behöver du ha ett strukturerat arbetssätt, en god administrativ förmåga och du behöver kunna omsätta strategier i operativ verklighet. Detta förutsätter att du har förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket i tal och i skrift. För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har goda kunskaper inom beredskap, är lyhörd för verksamhetens behov, är en kreativ problemlösare och anpassar arbetet utifrån verksamheternas förutsättningar. Du har god förmåga att självständigt planera, driva och fullfölja arbetsuppgifter och uppdrag. Du förväntas kunna planera och leda olika slags utbildningar, övningar och workshops inom krisberedskap. Du är skicklig på att bygga och underhålla relationer och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor. Vi söker dig som har en akademisk examen eller annan utbildning inom säkerhets- och beredskapsområdet eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för tjänsten. Tidigare arbetslivserfarenhet är ett krav för att vara aktuell för den här tjänsten. Vill du vara med och forma säkra och trygga skolor i Växjö kommun? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
BLI EN DEL AV ETT FRAMGÅNGSRIKT FÖRETAG Wilo är en av världens ledande tillverkare av pumpar och pumpsystem inom segmenten cirkulation, tryckstegring och avlopp. Ett multinationellt företag med sitt ursprung från Tyskland, där även huvudkontor och delar av produktionen finns i nybyggda moderna lokaler och fabriker. Det nordiska bolaget har sitt huvudkontor i Växjö med ca 30 medarbetare. Det finns i Norden även säljkontor på ytterligare fyra orter i Sverige samt sälj- och servicekontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. På Wilo lever vi efter våra värderingar där integritet, ärlighet och respekt harmoniserar med passion och ansvarstagande för att alltid sätta kunder och partners i fokus. På Wilo har vi en väl utformad hållbarhetsstrategi och vi arbetar kontinuerligt för att våra produkter och lösningar ska bidra till minskat CO2-avtryck, vara energieffektiva samt ge förbättrad tillgång till rent vatten. Wilo utvecklar därför systematiskt nya innovativa produkter och digitala lösningar till våra kunder och partners. VI SÖKER NU EN FINANCIAL CONTROLLER Vi erbjuder en mycket spännande tjänst i en internationell miljö. Hos oss får du jobba brett inom ekonomiområdet, där ditt huvudansvar vilar i att vara Financial Controller för Sverige, Finland, Norge och Danmark. Som Financial Controller spelar du en central roll i att säkerställa att organisationens finansiella processer och rapporter är korrekta, effektiva och i linje med gällande lagar och regler. Du kommer att utgå från vårt kontor i Växjö och organisatoriskt tillhör du ett team på fyra kollegor där vår ekonomichef blir din närmaste chef. Rollen innebär arbete i en multinationell miljö, vilket gör att du måsta hantera engelska obehindrat i tal och i skrift. Vi erbjuder ett vikariat på cirka 14 månader där du får chansen att visa på kompetens och driv. Då vi är en mindre ekonomiavdelning med ansvar för fem olika juridiska enheter i våra nordiska länder, behöver vi hjälpas åt. Det innebär att du behöver vara flexibel i att prioritera avdelningens gemensamma olika uppgiter, så att de blir gjorda i utsatt tid. Detta kan också innebära att du vid behov arbetar med uppgifter inom den löpande redovisningen. Ditt huvudansvar blir att driva bokslutsarbetet, både månadsbokslut och årsbokslut. Det gör att du måste trivas med att arbeta mot deadlines och kan prioritera samtidigt som du är noggrann i ditt arbete. Du kommer att stötta organisationens beslut och ledare med olika typer av underlag och analyser. I arbetet med att ge stöd åt verksamheten ser vi att du har en förmåga att vara lyhörd, pedagogisk, kommunikativ och proaktiv. Du har en god förmåga att förklara och presentera siffror för andra i organisationen. Vi ser att du har en utbildning som motsvarar en civilekonom med inriktning controller på universitet eller liknande utbildning. Du har mycket goda kunskaper i Excel och har arbetat i större digitala ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenheter av SAP. Vi är nu i ett expansiv fas med byte av affärssystem som ger en stor utvecklingspotential i arbetet. Vi söker en noggrann, initiativtagande och prestigelös ekonom med vilja att förbättra och en framåtanda för att få saker att hända. Är du en ekonom som vill satsa på en anställning i ett företag med en gedigen värdegrund och med blicken riktad mot framtiden, är du varmt välkommen med din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss! Finance Manager [email protected] Interim HR Manager [email protected] Vi gör ett medvetet val att ha en lång sökprocess för tjänsten då vi förhoppningsvis har en lång och skön sommar framför oss. Men tveka inte att skicka in din ansökan då vi intervjuar löpande. Sista ansökningsdag är 18/8. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till primärvården! Ett verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvården består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Nu söker vi nu en engagerad sjuksköterska/distriktsköterska till vårt team på vårdcentralen Birka. Vårdcentralen Birka ligger på öster i Växjö och är en lagom stor vårdcentral med samlad erfarenhet och kunskap. Vi vet att det är våra medarbetare som skapar trygghet och kvalitet för våra patienter – därför ser vi till att du blir sedd, lyssnad på och uppskattad. Hos oss får du möjlighet att växa, påverka och bidra till en vård som gör skillnad. Arbetet hos oss är varierande där ingen dag är den andra lik. Du kommer att möta patienter i alla åldrar och livssituationer. Vissa patienter möter vi kontinuerligt medan andra mer sällan. Vi erbjuder grundläggande hälso- och sjukvård för alla åldersgrupper, rådgivning, rehabilitering, förebyggande hälsoinsatser, barnhälsovård och psykiatrikompetens. Vi har specialistmottagningar inom sår, diabetes, astma/KOL, inkontinens, demens, äldre och barnhälsovård, vilket ger dig möjlighet att fördjupa din kompetens inom flera områden. Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor som stöttar din utveckling och bidrar till en positiv arbetsmiljö. ARBETSUPPGIFTER Som distriktssköterska/sjuksköterska hos oss kommer du att ha omväxlande dagar med varierande arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera eget mottagningsarbete, telefonrådgivning och bedömning via telefon/video. Vi kommer att ta hänsyn till dina tidigare erfarenheter och planera introduktionen efter dina förutsättningar. Som distriktssköterska/sjuksköterska inom primärvården bidrar du även med din kompetens på vår jourläkarcentral. Där finnas vi till för våra medborgare, helger och vardagar efter kl. 17. Vi är många som delar på uppdraget och vi erbjuder dig en särskild introduktion för jourläkarcentralen, allt för att du ska känna dig trygg och kunna utvecklas i ditt uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är distriktssköterska eller legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av vårdcentral eller annat mottagningsarbete. Du är positiv, engagerad och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du är flexibel, ansvarstagande och har ett genuint intresse för att hjälpa människor. Dessutom är du inte rädd för att använda och utforska digitala lösningar. Om du känner igen dig i denna beskrivning, ser vi fram emot att välkomna dig till vårt team! För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV samt personligt brev - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: Region Kronoberg - Förmåner och villkor ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Är du en serviceinriktad stjärna som älskar att skapa goda kundrelationer? Drivs du av att vara en del av ett sammansvetsat team där samarbete och laganda är nyckeln, samtidigt som du ges möjlighet till stor personlig utveckling? Då kan Tele2 vara den perfekta arbetsplatsen för dig! Vi letar just nu efter en entusiastisk medarbetare på deltid till vår Tele2-butik i Växjö. På Tele2 är vi engagerade i att erbjuda våra kunder en unik serviceupplevelse i en bransch som för många är en stor och viktig del av vardagen. Som Butikssäljare blir du företags ansikte utåt och med våra innovativa produkter bidrar du till att göra våra kunders liv obegränsat. Nu letar vi efter en vinnarskalle som vill utvecklas inom försäljning och fortsätta nå våra uppsatta mål. OM ROLLEN Här får du inte bara ett jobb, du joinar ett superbra team och knyter kontakter, möter spännande nya- som återkommande kunder och hjälper dem i deras vardag, du är helt enkelt med på en resa tillsammans med oss och levererar en wow-upplevelse för våra kunder varje dag. Vi tror på en familjär atmosfär och med teamets fulla stöd får du det bästa möjliga utrymmet för att prestera på toppnivå. På Tele2 prioriterar vi intern utveckling och för rätt individ finns det stora möjligheter till utveckling. Som ny i teamet får du en gedigen introduktion och handledning från butikschefen samt tillgång till ett omfattande digitalt utbildningspaket. VEM VI LETAR EFTER Vi söker dig som är resultatinriktad och motiveras av att uppnå mål tillsammans med ditt team. Du är professionell i ditt bemötande och har en flexibel approach där effektivt samarbete ses som en styrka. Våra förväntningar på dig inkluderar: - Erfarenhet från tidigare serviceyrken och ett starkt intresse för att lära dig mer inom kundservice och försäljning. - Ett intresse för teknik och produkter. - Du är 18 år eller äldre och har en gymnasieutbildning. - Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vill du vara med? Tveka inte att söka redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Eftersom vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater. Varmt välkommen med din ansökan! För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess fokuserar vi på dina erfarenheter och kompetenser. Därför har Tele2 valt att inte använda personliga brev och vi ber dig istället besvara de urvalsfrågor som ingår i ansökningsformuläret. På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Tele2 är också Sveriges mest hållbara företag och rankades 37:a globalt av Time Magazine och Statista på deras första lista över världens mest hållbara företag med 500 företag från över 30 länder. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Inom verksamhetsområdet psykiatri, rehabiliteringsklinik, habilitering och hjälpmedel söker vi nu två logopeder – en till vuxenhabiliteringen och en till barn- och ungdomshabiliteringen i Kronobergs län. Vill du arbeta i en specialistverksamhet där du får använda din logopedkompetens för att verkligen göra skillnad? På habiliteringen i Region Kronoberg möts du av ett starkt engagemang, en varm kultur och ett meningsfullt uppdrag. Vi är stolta över vårt arbete – och vi trivs tillsammans! Om oss Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer i alla åldrar med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar. Vår kultur präglas av öppenhet, hjälpsamhet och en stark vilja att ständigt utvecklas. Vi arbetar både i team och självständigt, alltid med individens hälsa och styrkor i fokus. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med patienter som har medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar, såsom rörelsehinder, intellektuell funktionsnedsättning, flerfunktionsnedsättningar och autism. På vuxenhabiliteringen kommer du att arbeta med personer över 18 år. På barn- och ungdomshabiliteringen sker arbetat i åldersindelade team. Som logoped hos oss arbetar du i ett tvärprofessionellt team där du kartlägger, bedömer, planerar och genomför insatser för patienten. Arbetet omfattar både direkta insatser och stöd till närmiljö. Vanliga arbetsuppgifter inkluderar: • Arbete med oralmotorik och dysfagi • Bedömning och behandling av tal-, språk- och kommunikationssvårigheter • Handledning till nätverk och närstående • Gruppinsatser såsom AKKtiv, föreläsningar och lekgrupper Vi erbjuder dig: • Regelbundna träffar med logopedkollegor • En trygg och utvecklande arbetsplats inom hela Region Kronoberg • Inflyttarservice för dig som flyttar till länet läs mer här: Region Kronoberg - Förmåner och villkor KVALIFIKATIONER För båda tjänsterna söker vi dig som är legitimerad logoped med god samarbetsförmåga, kreativitet och ett intresse för att arbeta i team. B-körkort är ett krav eftersom resor ingår i arbetet. För tjänsten inom barn- och ungdomshabiliteringen krävs dessutom ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. Det är meriterande om du har erfarenhet av alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) samt tidigare har arbetat med personer med funktionsnedsättning. I din ansökan vill vi att du anger vilken av tjänsterna du är mest intresserad av, det går även bra att ange om du är intresserad av båda. Urval och intervjuer kommer att ske efter vecka 32. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV samt personligt brev - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för flertalet delar inom samhällsbyggnadsprocessen. Avdelning Drift och förvaltning bidrar till att skapa trygga, tillgängliga och attraktiva miljöer för invånaren samt utveckling av kommunens allmänna ytor och platser. Avdelningen ansvarar även för kommunens fordonshantering samt förvaltningens verkstad och förråd. Vi söker nu en kundmottagare till vår fordonsverkstad. Din uppgift blir att ta emot bokningar av Växjö kommunkoncerns fordon för service och reparationer. Du kommer även tidsätta, planera och schemalägga teknikernas arbeten samt beställa reservdelar, materiel och boka hyrbil. Vår verkstad hanterar framförallt personbilar och lätta lastbilar. Du ansvar även för att verkstadens utrustning är i godkänt skick och att service utförs enligt plan. Du bidrar även i eventuella inköp av utrustning och verktyg till verkstaden. I arbetet ingår övrig administration såsom fakturahantering och arbete i tillhörande verksamhetssystem. KVALIFIKATIONER Du har relevant gymnasieutbildning som gärna kompletterats med erfarenhet inom fordonsbranschen/fordonsservice. Vi ser helst att du specifikt har tidigare erfarenhet av arbete som kundmottagare eller servicerådgivare på fordonsverkstad. Du är tekniskt intresserad med sinne för ekonomi och administration. Du har intresse för, erfarenhet av och en vilja att utveckla användningen av modern teknik/IT i dina arbetsuppgifter. Som person är du självmotiverande, positiv och en bra lagspelare. För att lyckas krävs det att du är lösningsorienterad, bra på att hantera omprioriteringar och kan upprätthålla gott samarbete och hög servicenivå, även om situationen blir stressig. Detta gäller både för dig själv och hur du påverkar andra. Du har god datavana och omvittnat god administrativ kunskap/förmåga samt god svenska i tal och skrift. Körkort med minst B-behörighet är ett krav. Ytterligare behörighet ser vi som positivt. Vår avdelning Drift och förvaltning bedriver serviceverksamhet, vilket förutsätter att du har en känsla för och vilja till service. Det är viktigt med förståelse för mångfald och sociala kontakter. Du känner dig bekväm i det vi representerar och har förmågan att bemöta både kollegor och kommuninvånare med respekt och förståelse. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet. Vi genomför intervjuer löpande.
Vill du vara med och utveckla Kronoberg? Länsstyrelsen Kronoberg söker länsråd! Länsrådet är myndighetens högsta ansvariga tjänsteperson och landshövdingens närmaste medarbetare och ställföreträdare. Tillsammans med landshövdingen leder, samordnar och utvecklar du Länsstyrelsens verksamhet. Våra uppdrag kommer från regeringen och vi arbetar för ett hållbart och livskraftigt län för alla kronobergare. Vi företräder staten och bidrar till utveckling genom att vara drivande, samverka och hantera målkonflikter. Länsstyrelsen är den högsta civila regionala totalförsvarsmyndigheten. Vi värnar den goda samverkan som vi har med våra fackliga parter. Verksamheten för Länsstyrelsen Kronoberg utgörs av fyra avdelningar, totalt arbetar ca 220 medarbetare inom myndigheten. Utöver ordinarie verksamhet har Länsstyrelsen i Kronoberg två nationella uppdrag som innebär att vi ansvarar för samtliga länsstyrelsers löneservice och även för 20 av 21 länsstyrelsers telefoni. Om rollen Som länsråd ansvarar du för att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och vårt uppdrag som helhet. Du är en nyckelperson för vår myndighet när det handlar om samarbeten med andra länsstyrelser och kontakter med andra myndigheter, Region Kronoberg, kommunerna i länet, Linnéuniversitetet, näringslivet och organisationer. Landets länsstyrelser samverkar och utvecklar gemensamma lösningar för flera verksamheter, till exempel effektiv ärendehantering, IT/webb och krisberedskap. Som länsråd deltar du aktivt i arbete på nationell nivå. Länsstyrelsens verksamhet finansieras av regeringens årliga regleringsbrev. Du har en viktig roll i att budget hålls och att verksamheten bedrivs effektivt och resultatinriktat. Du stödjer landshövdingen inför beslutsfattande och är involverad i de beslutsunderlag som tas fram. När landshövdingen inte är i tjänst eller har förhinder är det du som är ersättare. Som länsråd kommer du att: • Bistå landshövdingen med att leda och utveckla verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur. • Företräda myndigheten på ett professionellt och förtroendefullt sätt både internt och externt. • Företräda staten och länet på ett professionellt och förtroendefullt sätt. • Skapa kontaktnät och samordna olika intressen. • Arbeta strategiskt med kompetensförsörjning. Kvalifikationer Vi söker dig som har • Relevant akademisk utbildning. • Strategisk förmåga i att se till långsiktiga mål och visioner och samtidigt leda den vardagliga verksamheten mot uppsatta mål. • Goda kunskaper om och erfarenhet av offentlig förvaltning och dess beslutsprocesser. • Flerårig erfarenhet av att vara chef och att leda andra chefer. • Erfarenhet från statlig förvaltning • Förståelse för näringslivets villkor • Mycket god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt. • God social kompetens och utvecklad samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har • Erfarenhet av att som chef leda en organisation med bred, diversifierad och komplex verksamhet. • Erfarenhet av att som chef ha lett och genomdrivit förändringsarbete i större organisationer. • Kunskap om den regionala nivåns olika förutsättningar. Personliga egenskaper Du har ett genuint intresse för människor och är en god och kommunikativ ledare. Du är trygg i din roll och har förmågan att motivera, lyssna och stödja medarbetare. Du är tydlig och modig. Ditt ledarskap driver verksamheten framåt genom att du inspirerar och uppmuntrar. Du har god förmåga att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer både inom och utanför organisationen. Du har hög integritet och genom ditt ledarskap skapar du förutsättningar för en god arbetsmiljö och delaktighet i organisationen. För att lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du kan företräda staten och länet på ett professionellt och förtroendefullt sätt. Vi kommer att lägga stort vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Övrigt Anställningen är tills vidare hos Länsstyrelsen. Regeringen beslutar om ett tidsbegränsat förordnande som länsråd på i regel fem år med möjlighet till förlängning. Tjänsten är säkerhetsklassad och det genomförs en säkerhetsprövning enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan beslut om anställning tas. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 15/8 och intervjuer sker därefter. Novare Public ansvarar för den här rekryteringen och hanterar alla ansökningar. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att i första hand kontakta rekryteringskonsult Mitra Frost på Novare Public E-post: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktpersoner: För SACO Ulrika Lindh och för ST Carita Linné-Naess. De nås via vår växel på nummer 010-223 7000. Sverige består av 21 län och i varje län finns en länsstyrelse. Länsstyrelsen ska verka för att nationella mål får genomslag i länet och samtidigt ta hänsyn till regionala förhållanden och förutsättningar. Länsstyrelsen ska ha ett statligt helhetsperspektiv i sitt arbete och samordna olika samhällsintressen och statliga myndigheters insatser. Vi ska också följa utvecklingen och informera regeringen om länets behov. Det innebär att länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner i länet å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Landshövdingen är chef för Länsstyrelsen.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi är en framåtsträvande organisation som ständigt söker nya sätt att förbättra, samordna och effektivisera våra ekonomiprocesser. Vi söker nu en driven och innovativ ekonom som kan hjälpa oss att digitalisera och effektivisera våra arbetssätt. Detta är en spännande roll för dig som vill kombinera löpande redovisningsuppgifter med ditt intresse för IT och effektiva processer i en utåtriktad roll som ställer höga krav på din pedagogiska förmåga. Du arbetar för att digitalisera och automatisera ekonomiavdelningens processer, utveckla och implementera nya system och verktyg för att förbättra effektiviteten och kvalitén. I din roll förväntas du följa upp nya möjligheter och driva förbättringar i nära samarbete med dina kollegor. I din roll gentemot verksamheten kommer du främst att arbeta med utveckling och förbättringar inom processerna kund, leverantör och redovisning/bokslut. I rollen ingår att utbilda och stödja medarbetare i användningen av nya verktyg och system. Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en framåtsträvande organisation med möjlighet att vara med och forma framtidens ekonomiavdelning. Vi är en centraliserad ekonomiavdelning med drygt 80 medarbetare som ansvarar och stödjer hela Växjö kommunkoncerns arbete kring reskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, budgetarbete, ekonomiuppföljning och ekonomistyrning. Du kommer att ingå i avdelningen Shared service center, ekonomiavdelningen tillsammans med drygt 30 medarbetare. Shared service center fokuserar på processerna kund, leverantör och redovisning/bokslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning • har goda kunskaper i systemanvändning, exempelvis större ekonomi- och affärssystem och beslutsstödsystem • mycket goda kunskaper i Excel • är förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i rollen som ekonom. Det är även meriterande om du • har vana av Excels Power Query • har erfarenhet av att hantera stora flöden • kan använda SQL / databaser. För att lyckas i denna roll behöver du ha en god förståelse för redovisning samt erfarenhet av att driva och utveckla verksamhetens användning av tekniska lösningar. Du behöver vara en person som kan och trivs med att arbeta operativt med löpande uppgifter parallellt med uppgifter i projektform som har en tydlig början och slut. Du behöver kunna kombinera redovisning och processutveckling med hjälp av tekniska lösningar. Du kommer att ha många kontakter internt och externt. Din kommunikativa förmåga i tal och skrift är av stor vikt där du behöver säkerhetsställa att budskap når fram. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer