Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi är en framåtsträvande organisation som ständigt söker nya sätt att förbättra, samordna och effektivisera våra ekonomiprocesser. Vi söker nu en driven och erfaren ekonom. Du förväntas vara delaktig och bidra i utvecklingen av ekonomiavdelningens processarbete. Vi är en centraliserad ekonomiavdelning med drygt 80 medarbetare som ansvarar och stödjer hela Växjö kommunkoncerns arbete kring reskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, budgetarbete, ekonomiuppföljning och ekonomistyrning. Du kommer att ingå i avdelningen Shared service center, ekonomiavdelningen tillsammans med drygt 30 medarbetare. Shared service center fokuserar på processerna kund, leverantör och redovisning/bokslut. För rollen krävs det att du kan ta ansvar för helhetsperspektiv, följa deadlines och hålla god kvalitet i din leverans. I din roll ingår löpande redovisning, bokslutsarbete samt uppgifter som drivs i projektform. Arbetet innebär att du tillsammans med dina kollegor driver vår utvecklingsresa framåt och säkerställer kvalitet och resultat. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning samt flera års erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du behöver ha stort intresse för redovisning och redovisningsfrågor. Dina kunskaper i systemanvändning, exempelvis ekonomi- och affärssystem samt beslutsstödsystem eller motsvarande, är goda. Det är även meriterande om du har erfarenhet av koncernredovisning samt redovisning inom näringslivet. För att lyckas i denna roll behöver du ha en god förståelse för redovisning samt erfarenhet av att driva och utveckla ekonomiprocessen. Du behöver vara en person som kan och trivs med att arbeta operativt med löpande uppgifter parallellt med uppgifter i projektform som har en tydlig början och slut. Du är förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i din roll som ekonom. Du är en god kommunikatör som kan beskriva ekonomi och ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Välkommen till primärvården! Ett verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvården består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vi söker nu två nya kollegor till vårt team som består av sjuksköterskor och distriktssköterskor. På vårdcentralen Centrum arbetar vi med stort patientfokus för våra drygt 9 400 listade patienter och strävar alltid efter att erbjuda vård av god kvalitet. Vi vill att alla ska känna trygghet och tillit genom ett varmt och professionellt bemötande. Hos oss är det också viktigt att ha roligt på jobbet. Vårt mål är att alla medarbetare ska trivas i sin roll och känna arbetsglädje. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som distriktssköterska/sjuksköterska på vårdcentralen är omväxlande och lärorikt. Du möter patienter i alla åldrar och livssituationer, en del träffar vi väldigt sällan och andra mer regelbundet. Vi arbetar hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande, men även med akuta symtom. Arbetsuppgifterna är bland annat mottagningsarbete, rådgivning via telefon och videobesök samt tidsbokning. Är du intresserad så ser vi gärna att arbete i någon av våra specialistmottagningar är en del av det dagliga arbetet. Som distriktssköterska/sjuksköterska inom primärvården bidrar du även med din kompetens på vår jourläkarcentral i Växjö. Där finns vi till för våra medborgare helger och vardagar efter kl. 17. Vi är många som delar på uppdraget och blir det aktuellt för dig så får du en särskild introduktion till jourläkarcentralen för att känna dig trygg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad distriktssköterska eller sjuksköterska. Är du legitimerad distriktssköterska är det meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av mottagningsarbete med astma/KOL eller diabetes. Som person samarbetar du gärna med dina kollegor i tvärprofessionella team men trivs också med att arbeta självständigt. För dig är det självklart att bidra till ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen och du står upp för vår gemensamma värdegrund, respekt för människan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
* Kito Crosby är ett internationellt företag som är verksamt över hela världen. Vi är marknadsledande inom flera områden inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kranblock, linskivor, kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter. Kito Crosby har tillverkningsenheter och försäljningsbolag i flera länder, och utöver detta har vi distributörer i mer än 50 länder, vilket gör våra produkter tillgängliga i alla delar av världen. Kvalitet och innovation har varit grunden för Kito Crosby i mer än 250 år och tillsammans med vårt starka varumärke och drivna medarbetare utvecklar vi de produkter som ska möta framtidens krav. Besök gärna vår hemsida: https://kitocrosby.com/ Om tjänsten Är du en driven och teknisk person som vill arbeta i en högteknologisk och positiv miljö? Trivs du med ett praktiskt arbete? Då kan denna tjänsten vara något för dig! Vår kund Kito Crosby befinner sig i ett spännande och expansivt skede och söker en erfaren CNC-operatör för att förstärka sitt team i Växjö. Tjänsten är långsiktig och är en hyrrekrytering via Montico där rätt person kommer erbjudas anställning direkt hos Kito Crosby efter en tids inhyrning. Driftsformen är skiftgång med växelskift mellan förmiddag och eftermiddag. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning Som CNC operatör i komponentfabriken kommer du att i första hand arbeta med att bearbeta smidesdetaljer i stål i olika bearbetningsmaskiner. Kito Crosby har CNC-maskiner (svarv, fräs och fleroperationsmaskiner) samt robotceller med ABB-, Motoman-, UR-robotar och KUKA-robotar. Vi söker dig som Vi söker dig som har ett gediget intresse för tillverkning och produktion inom bearbetning. Vidare ska du vara målmedveten samt ha fokus på kvalitet. Vi söker både dig som är en senior CNC-operatör men vi söker också dig som är mer junior och har en relevant utbildning. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har följande: - CNC-utbildning - Minst 1 års erfarenhet av verkstadsindustri - Erfarenhet av skärande bearbetning (svarv/fräs/flerop) i CNC-styrda maskiner - Erfarenhet av ställ - Erfarenhet av ritningsläsning samt mätteknik Meriterande: - Truckkort A+B - Erfarenhet av Fanuc och Siemens - Erfarenhet av fleraxliga maskiner Känner du att du passar in på ovanstående och vill anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett stort bolag inom IT-branschen. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start i augusti och som varar fram till mitten av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är ett en stor aktör inom IT-branschen. Tjänsten är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. I huvudsak kommer dina arbetsuppgifter bestå av att hantera inkommande ärenden internt från kollegor. I rollen kommer du att arbeta nära övriga administratörer och bli en del av ett härligt team. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service God systemvana Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Som person tycker du om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du trivs i en roll där du får ta mycket ansvar och bidrar gärna med idéer om förbättringar. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Augusti Plats: Växjö Lön: Enligt övenrenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett av Nordens ledande IT-företag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat med start efter sommaren, och som sträcker sig fram till slutet av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Augusti/början av september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Om tjänsten Vi på Montico söker nu en engagerad och kunnig Yrkeslärare inom verkstadsteknik/CNC till vår utbildningsverksamhet i Växjö. Om du brinner för att inspirera och vägleda vuxna studerande mot en karriär inom tillverkningsindustrin, kan detta vara den perfekta rollen för dig. Arbetsbeskrivning Som Yrkeslärare kommer du att ha en central roll i våra studerandes utveckling. Du kommer att undervisa och instruera inom både praktiska och teoretiska moment, med fokus på skärande bearbetning såsom svarvning, fräsning, slipning, CAD/CAM och CNC-teknik. Med din erfarenhet och expertis blir du en viktig förebild som hjälper våra studerande att utveckla de färdigheter som behövs på arbetsmarknaden. I dina arbetsuppgifter ingår att: • Planera, genomföra och följa upp undervisningen för att säkerställa att varje individ når sina mål. • Fungera som mentor och stödja våra studerande under deras arbetsplatsförlagda lärande. • Bidra aktivt till utvecklingen av vår utbildningsverksamhet. Hos oss får du möjlighet att verkligen göra skillnad. Genom att vara en del av vår utbildningsverksamhet bidrar du till att forma framtidens tekniska experter och säkerställer tillväxten inom svensk tillverkningsindustri. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där din utveckling är lika viktig som våra studerandes. Vi söker dig som Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och en stark vilja att dela med dig av din kunskap. Du har en pedagogisk ådra och förmåga att anpassa din undervisning till varje individs behov. Ditt samarbetsinriktade och nyfikna förhållningssätt gör dig till en uppskattad kollega och mentor. Krav: • Minst 3 års yrkeserfarenhet inom verkstadsteknik/CNC • B-körkort och flytande svenska Meriterande: • Yrkeslärarexamen • Erfarenhet av att utbilda inom verkstadsteknik/CNC • Godkänd testledare för Skärteknikcentrum Här kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.montico.se/om-oss/
Folkuniversitetet är ett fristående studieförbund med stark koppling till universitetet. Vi är en idéburen organisation som arbetar för livslångt lärande genom utbildningar, projekt, studiecirklar och kulturarrangemang. Hos oss får du arbeta i en dynamisk miljö där kreativitet och utveckling står i centrum. Vår Service- och IT-organisationen verkar inom hela Region Syd och ansvarar för att säkerställa att hyrda och ägda lokaler på cirka 25 adresser fungerar väl för den verksamhet de är avsedda för. Om tjänsten Vi söker en engagerad och strukturerad administratör till vår Service- och IT-organisation i Region Syd. I denna roll kommer du att ha ett huvudansvar för att: Administrera avdelningens SharePoint-sidor. Hantera ISO 9001- och ISO 14001-relaterade dokument. Ansvara för inköp och kontering av fakturor. Sköta arkivering och dokumentation för avdelningen. Du kommer att vara en central del av avdelningens arbete med dokumentation och arkivhantering. Rollen kräver att du har både ett kort- och långsiktigt perspektiv på dina arbetsuppgifter, samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se helheten för att stödja verksamheten. Det är viktigt att du självständigt kan utveckla avdelningens dokumenthantering och kommunicerar effektivt – både internt inom avdelningen och externt till andra delar av verksamheten i regionen. Dina uppgifter innefattar även att: Besvara frågor via e-post, telefon och webbplattformar. Delta i regelbundna möten kring verksamhetens systematiska kvalitetsarbete. Bidra till att säkerställa effektivitet och kvalitet i verksamheten. Din kompetens och bakgrund Vi söker dig som har: Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. En relevant gymnasieutbildning. God IT-kunskap och erfarenhet av att arbeta med olika system och program, t.ex. Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av brandsäkerhet, systematiskt arbetsmiljöarbete och ISO-arbete. Några års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsområden. God organisatorisk och administrativ förmåga, med erfarenhet av planering och koordinering av administrativa uppgifter. Personliga egenskaper Vi värdesätter att du är: Strukturerad och ordningsam Trygg och lyhörd Kommunikativ och samarbetsinriktad Anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 100 % som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Placeringsort är Växjö. Frågor om tjänsten ställs till Servicechef, Madeleine Andersson, [email protected] Sista ansökningsdag är den 30 juni. Vi gör urval och intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan.
Beskrivning Landsbygdsavdelningen är en av fyra avdelningar på Länsstyrelsen och den leds av landsbygdsdirektören. Avdelningen består av tre lika stora enheter med var sin enhetschef. Vi ansvarar för EU -stöd som areal- och djurbaserade stöd samt projekt- och investeringsstöd men också för djurskydd- och veterinära frågor. Vi arbetar också med livsmedelsstrategin och projektverksamhet. En ny uppgift är att utveckla arbetet inom beredskapssektorn livsmedel och dricksvatten. Du kommer att arbeta på enheten för landsbygdsutveckling och fältkontroll tillsammans med flera rådgivare och fältkontrollanter av areal- och djurbaserade stöd. På enheten är vi tio medarbetare som tillsammans bidrar till helheten. Vårt uppdrag är att kontrollera EU- stöd men också att utveckla länets lantbruk och livsmedelsproduktion. Arbetsuppgifter Du arbetar med beredskapssektorn livsmedel och dricksvatten, främst inom området livsmedelsförsörjning. Du har ett nära samarbete med kollegor på Länsstyrelsen, både inom och utanför avdelningen och enheten. I din roll ingår arbetsuppgifter såsom att: - kartlägga samhällsviktig verksamhet inom livsmedelsförsörjningen - identifiera sårbarheter och säkra logistik inom livsmedelsförsörjningen, ibland i samverkan med andra länsstyrelser - samverka med externa företag och organisationer, till exempel Lantbrukarnas riksförbund - stödja kommuners arbete med att bygga livsmedelsberedskap - delta i gemensamma övningar inom civilområdet tillsammans med Skåne och Blekinge län - göra lägesrapporteringar inom sektorn - medverka i arbetet runt dessa frågor i livsmedelsstrategin och dess projektverksamhet. Tjänsten kan till viss del komma att kombineras med kontroller som tex. djurskyddskontroller, djurkontroller, arealkontroller och primärproduktionskontroller. Vår verksamhet och våra behov förändras med tiden, vilket gör att du också kan få prova andra arbetsuppgifter inom Länsstyrelsen. Kvalifikationer Vi söker dig som har - agronomexamen med husdjurs- eller livsmedelsinriktning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - kunskap om lantbrukets och livsmedelskedjans regler och ekonomiska förutsättningar - B-körkort - god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - god IT-kompetens i och vana att arbeta med dator som verktyg Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har god social förmåga och kan bidra till en god arbetsmiljö hos oss. Du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer, såväl internt som externt. Du kan snabbt sätta dig in i regelverk och IT- system, då tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, administrativ kompetens och vana att arbeta med dator som verktyg. Eftersom arbetet inom livsmedelsförsörjning behöver kombineras med annat, ser vi gärna att du har yrkeserfarenhet från någon länsstyrelse eller annat kontrollorgan när det gäller kontroller och gärna praktisk lantbrukserfarenhet. Det är meriterande om du arbetat i projektverksamhet. Övrigt Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet som arbetar med att genomföra riksdagens och regeringens beslut samt att driva utvecklingen i länet. Med cirka 220 engagerade medarbetare med olika expertkompetenser strävar vi efter ett hållbart Kronoberg. Vårt kontor ligger centralt i Växjö, och vi värdesätter en arbetsplats präglad av tillit, öppenhet, ansvar och respekt. Vi vill att alla ska känna sig välkomna och värdefulla hos oss. Utöver meningsfulla arbetsuppgifter erbjuder vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid, med möjlighet till distansarbete. Vi ser mångfald som en styrka och uppskattar kunskaper i minoritetsspråk. Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning, och du blir även krigsplacerad på Länsstyrelsen Kronoberg. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, vilket innebär att en godkänd säkerhetsprövning krävs före tillsättning. Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.
Om oss Clockwork Skolbemanning & Rekrytering är företaget med mångårig erfarenhet av skolverksamhet. Vi bistår huvudmän och skolledare över hela landet med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till högskola. Vi arbetar mot samtliga skolformer och kan genom goda samarbeten och relationer skapa utrymme för det som vi tycker är viktigt – att du som skolledare och pedagog får vara elevernas främsta resurs för inlärning. Vi har själva varit verksamma inom skolan i olika roller och har således en djup förståelse och insikt i uppdraget- så när ni samarbetar med oss, får ni all vår kompetens på köpet! För dig som söker nya utmaningar, har vi stora nätverk. För dig som söker personal eller annat stöd, erbjuder vi skräddarsydda lösningar. Alla våra konsulter erbjuds ”lön varje fredag”, gemensamma aktiviteter samt stöd av legitimerade lärare. Vi är självklart auktoriserade och ISO-certifierade. Vill du bli en av oss? Registrera en jobbevakning via www.pedagogjobb.nu eller besök vår hemsida för mer information om hur vi arbetar och vad vi erbjuder www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering Om företaget Som pedagog på vår samarbetsskola kommer du att spela en viktig roll för våra elever, samtidigt som du får möjlighet att tillsammans med skolledning och kollegor arbeta för att utveckla skolan. Vi vill ge eleverna en högkvalitativ, lärarledd utbildning, som rustar dem för ett ständigt föränderligt samhälle. En viktig del i detta förändringsarbete är lärare som kombinerar ämnesskicklighet med goda relationer och kreativa idéer. Att tänka utanför ramen, men inom styrdokumenten. På skolan genomsyras den pedagogiska verksamheten av en stark tro på individens potential och en vilja att rusta eleverna för framtidens utmaningar, både som medmänniskor och samhällsmedborgare. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara undervisning i textilslöjd, men vi ser även att du är delaktig i arbetet med att stötta mentor i arbetet med eleverna samt vara en del av att driva skolans utvecklingsarbete framåt. Din profil Vi söker i första hand dig som är behörig lärare i textilslöjd, med lärarexamen och lärarlegitimation. Men vi ser även positivt på dig som har en annan utbildning inom ämnet och erfarenhet av att undervisa eller annan relevant erfarenhet inom ledarskap. För att lyckas i arbetet behöver du besitta egenskaper som strukturerad, då du förväntas arbeta enligt en tydlig process, organisera och planera ditt arbete väl, slutföra det som påbörjas och hålla deadlines. Vidare behöver du ha en stark relationell förmåga och vara kreativ i planeringen av din undervisning för att fånga elevernas intresse. Tjänsten är på 50% och avser läsåret 25/26 Ansökan Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Sök tjänsten via: www.clockworkpeople.se/lediga-jobb I denna tillsättning samarbetar skolan med Clockwork Skolbemanning & Rekrytering som sköter hela processen. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Följ oss: www.linkedin.com/company/clockwork-skolbemanning www.facebook.com/skolbemanning Få förslag på tjänster som passar dig. www.pedagogjobb.nu
Om oss Clockwork Skolbemanning & Rekrytering är företaget med mångårig erfarenhet av skolverksamhet. Vi bistår huvudmän och skolledare över hela landet med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till högskola. Vi arbetar mot samtliga skolformer och kan genom goda samarbeten och relationer skapa utrymme för det som vi tycker är viktigt – att du som skolledare och pedagog får vara elevernas främsta resurs för inlärning. Vi har själva varit verksamma inom skolan i olika roller och har således en djup förståelse och insikt i uppdraget- så när ni samarbetar med oss, får ni all vår kompetens på köpet! För dig som söker nya utmaningar, har vi stora nätverk. För dig som söker personal eller annat stöd, erbjuder vi skräddarsydda lösningar. Alla våra konsulter erbjuds ”lön varje fredag”, gemensamma aktiviteter samt stöd av legitimerade lärare. Vi är självklart auktoriserade och ISO-certifierade. Vill du bli en av oss? Registrera en jobbevakning via www.pedagogjobb.nu eller besök vår hemsida för mer information om hur vi arbetar och vad vi erbjuder www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering Dina arbetsuppgifter Just nu söker vi inspirerade och legitimerade lärare inom moderna språk (TYSKA/SPANSKA/FRANSKA/) för framtida uppdrag och rekyteringar i Växjö med omnejd. Som lärare i moderna språk hos våra samarbetsskolor kommer du att ha en betydande roll i att inspirera och vägleda eleverna i deras språkutveckling. Du kommer att utforma och genomföra undervisning enligt Lgr 22 och andra relevanta styrdokument, skapa en trygg och inkluderande lärmiljö där varje elev kan nå sin fulla potential, bygga starka pedagogiska relationer med eleverna och anpassa undervisningen efter deras individuella behov. Dessutom kommer du att ta initiativ och bidra med kreativa idéer för att utveckla ämnet Moderna språk på skolan samt använda digitala verktyg och resurser för att förstärka lärandet och engagera eleverna. Din profil Vi letar efter dig som är legitimerad lärare inom moderna språk och har gedigen erfarenhet av att undervisa i ämnet. Du är väl insatt i Lgr 22 och har god kunskap om andra relevanta styrdokument. Du har förmåga att bedriva differentierad undervisning och anpassa den efter elevernas behov, är en driven, självgående och flexibel lärare med ett starkt engagemang för att utveckla elevers språkkunskaper. Du är en trygg och tydlig ledare som sätter elevernas måluppfyllelse i fokus, har förmågan att engagera och samverka med kollegor för att leda utvecklingen inom moderna språk. Du har god digital kompetens och är bekväm med att använda digitala verktyg i undervisningen. Dessutom är du skicklig på att kommunicera med både elever och vårdnadshavare på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Ansökan Är du den inspirerande språklärare vi söker och nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra mer om dig och hur du kan bidra till våra skolors framgång. I denna tillsättning samarbetar skolan med Clockwork Skolbemanning & Rekrytering som sköter hela processen. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Följ oss: www.linkedin.com/company/clockwork-skolbemanning www.facebook.com/skolbemanning Få förslag på tjänster som passar dig. www.pedagogjobb.nu
Välj ett jobb för att visa detaljer