Kundservicemedarbetare till DHL Freight
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 8 september och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 8/9 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

13 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Yrkeslärare inom VVS till Teknikum
VÄXJÖ KOMMUN
Lärare i yrkesämnen

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Teknikum är en skola som präglas av engagemang och samarbete med branscher och samhälle. Skolan är en unik och levande mötesplats där elever och personal får goda möjligheter att nå sina mål. Skolan verkar aktivt för att skapa djup kunskap och förståelse för hur tekniken underlättar människors liv. Teknikum med cirka 850 elever och 100 anställda har en blandning av såväl högskoleförberedande program som yrkesprogram. Skolan tillhandahåller även flera introduktionsprogram. Du kan läsa mer om skolan genom att besöka http://www.teknikum.se Arbetsuppgifterna består av undervisning, både i teori och praktik, i förekommande karaktärskurser på VVS- och fastighetsprogrammet, tillsammans med VVS-lärarkollegor ansvara för material, verktyg och verkstadslokaler, APL-arbete och att skapa och upprätthålla branschkontakter. Utöver detta har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som t ex mentorskap och administration som en del i ditt pedagogiska uppdrag. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom utbildningssektorn exempelvis som lärare alternativt varit handledare för APL-elever. För tjänsten är det viktigast att du kan dina ämnen samt att du är en tydlig pedagog, att du har lätt för att samarbeta och värdesätter att möta såväl nya elever som kollegor. Du har också ett stödjande och utvecklande förhållningssätt i samverkan med elever, ledning och arbetskamrater. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är certifierad VVS-montör, i första hand med lärarlegitimation men även dig som är intresserad av att pröva lärarrollen. Vi ser erfarenhet och kunskap inom sprinkler, isolering, fastighet och ventilation som meriterande. Intresse och förmåga att verka i ett arbetslag är ett krav. Läraruppdraget sker i samarbete med kollegor. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga. Du har också: - har ett professionellt förhållningssätt. - har en förmåga och vilja att samarbeta i arbetslag. - är positiv till utveckling av verksamheten, elever och dig själv. - kan se varje elev utifrån elevens förutsättningar. - kan sätta gränser och ha en varm och öppen personlighet. - kan ta ansvar för och etablera tillitsfulla relationer med våra elever. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Industriarbetare till Kito Crosby
Montico Hr Partner AB
Lager- och terminalpersonal

* Kito Crosby är ett internationellt företag som är verksamt över hela världen. Vi är marknadsledande inom flera områden inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kranblock, linskivor, kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter. Kito Crosby har tillverkningsenheter och försäljningsbolag i flera länder, och utöver detta har vi distributörer i mer än 50 länder, vilket gör våra produkter tillgängliga i alla delar av världen. Kvalitet och innovation har varit grunden för Kito Crosby i mer än 250 år och tillsammans med vårt starka varumärke och drivna medarbetare utvecklar vi de produkter som ska möta framtidens krav. Besök gärna vår hemsida: https://kitocrosby.com/about/ Om tjänsten Vår kund Kito Crosby befinner sig i ett spännande och expansivt skede och söker nu industriarbetare. Arbetsuppgifterna består i första hand av avsyning och slipning av gods men även andra vanligt förekommande uppgifter inom industrin. Tjänsterna är långsiktig och är hyrrekryteringar via Montico där rätt person kommer erbjudas anställning direkt hos Kito Crosby efter en tids inhyrning. Driftsformen är skiftgång med växelskift mellan förmiddag och eftermiddag. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi söker dig som Vi söker dig som har någon form av industrierfarenhet sedan tidigare. Som person är du lugn, metodisk, noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare är du prestigelös, flexibel och kommunikativ. Du behärskar svenska i tal och skrift. Truck- och traverskort är meriterande. Känner du att du passar in på ovanstående och vill anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vi söker boendestödjare till gruppbostad Ainagården
Skåningegård Omsorg AB
Vårdare, boendestödjare

Skåningegård Omsorg AB Vill du ha ett roligt och värdefullt jobb? Ett jobb där du arbetar med människor som kanske inte alltid tänker som alla andra men som kan berika din dag och där du får en chans att göra skillnad i någons vardag. Vårt arbete styrs av våra värderingar som är respekt, engagemang, ansvar samt boende fokus. Vår vision är att vi ska skapa livskvalité utifrån varje individs behov. Vår verksamhet ligger i natursköna Dänningelanda ca 1 mil söder om Växjö. I Dänningelanda har vi flera verksamheter men nu söker vi dig som vill arbeta på Ainagården som är ett gruppboende med 6 platser. Du bör ha intresse av att ge vård och omsorg till de boende som har olika funktionsvariationer. I verksamheten finns personer med varierande behov inom psykiatri/autismspektrum/intellektuell funktionsnedsättning men även personer som har ett stort omvårdnadsbehov/rullstol och som behöver stöd i alla vardagliga aktiviteter. Vi söker en engagerade boendestödjare som gör allt för att de boende på Ainagården ska trivas och känna delaktighet i sin vardag. Vi vill att du ska arbeta utifrån ett låg affektivt arbetssätt, vara öppen för förändringar som sker i verksamheten samt kunna arbeta tillsammans med dina kollegor utifrån de rutiner och strukturer som råder på arbetsplatsen. Anställning: Vi erbjuder friskvårds bidrag med 2 500 kr/år Tillträde augusti eller september 2025. Tjänstgöringsgrad ca 80-90%. Vi håller på att göra nya scheman och kan därför inte säga exakt tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning med 6 månader samt individuell lönesättning. Vi har kollektivavtal med Kommunal. Ditt uppdrag: Du ansvarar för att tillsammans med dina kollegor ge individuellt utformat stöd till de boende i vardagslivets alla delar för att stärka den egna förmågan hos den boende. Du ska bistå de boende i dagliga sysslor, så som matlagning, städ och hygien, Du utgår alltid från varje boendes individuella behov och rätten till självbestämmande. En stor del av arbetet består i att utifrån varje boendes förutsättningar bidra till den boendes självständighet och välmående. I arbetet ingår att du blir kontaktman för en eller flera boende. Du ska vara aktiv och gilla att planera och ta egna initiativ med de som bor i verksamheten samt anpassa din kommunikation så att de boende på Ainagården känner att du förstår samt respekterar dem. Arbetet innebär administrativa arbetsuppgifter såsom social dokumentation, upprättande av genomförandeplaner mm, vilket förutsätter god datavana. Du ska ha ett professionellt men ändå nära, motiverande och trygghetsskapande arbetssätt gentemot de boende du ansvarar för. Våra tjänster innebär arbete dag, kväll och helg (separata nattjänster). Du kommer att arbeta enligt ett rullande schema. Kvalifikationer: Att du är utbildad undersköterska eller har en annan likvärdig utbildning med pedagogisk inriktning exempelvis stöd pedagog. Du bör har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Som person är du ansvarstagande, trygg, engagerad och har en positiv inställning. Du ska ha B-körkort. Du ska behärska svenska i tal o skrift. Meriterande: Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom Låg affektivt bemötande - studio 3 Erfarenhet av arbete inom LSS. Erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. Att du har kunskap i dokumentation enligt IBIC. Vi begär utdrag ur belastningsregistret. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden. Vill du ha mer information kontakta gärna Cecilia Rosengren, verksamhetschef på telefonnummer 0470-776108 [email protected] Välkommen med din ansökan! -

13 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Objektledare IT/Projektledare
REGION KRONOBERG
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Informationstekniks uppdrag är att, för regionen och dess verksamheter, skapa förutsättningar för att informationsteknologi ska stödja behov, främja utveckling och bygga digital förmåga. Detta på strategisk, taktisk och operativ nivå. Att regionens IT-landskap är ändamålsenligt, kostnadseffektivt, säkert och robust är också en viktig del av vårt uppdrag. Vi arbetar strukturerat med en framåtriktad anda som fokuserar på det som skapar värde. I varje situation strävar vi efter att vara den självklara partnern till Region Kronobergs verksamheter. Inom Informationsteknik är vi idag cirka 125 medarbetare med olika yrkesbakgrund fördelade på 9 avdelningar. Vi sitter i gemensamma lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Det är en härlig gemenskap på vår arbetsplats och vi är måna om att skapa bästa möjliga trivsel. Som objektledare-IT/projektledare tillhör du avdelningen IT säkerhet och infrastruktur. På avdelningen är vi 14 medarbetare med roller som infrastrukturspecialister och objektledare. Avdelningens gemensamma uppdrag är att utveckla en ändamålsmässig, robust och säker IT infrastruktur till hela organisationen. ARBETSUPPGIFTER Inom Region Kronoberg är den digitala utvecklingen i fokus och som objektledare-IT har du en nyckelroll i digitaliseringsarbetet, då du leder det tekniknära arbetet inom ett eller flera förvaltningsobjekt.  Du arbetar systematiskt och långsiktigt med att säkerställa verksamhetens behov av lämpligt tekniskt stöd och du kommer att vara involverad i hela livscykeln, från behovsinventering till avveckling. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp genomförandet av objektplanernas mål.   Då lösningar och tjänster ofta spänner över flera objekt, är samarbete mellan olika förvaltningsobjekt mycket vanligt och en nyckelfaktor för ett lyckat resultat. Region Kronoberg står inför många spännande utmaningar inom IT-området. Du kommer att få möjligheter att leda såväl transformerande uppdrag som nödvändigt förvaltningsarbete samt uppdrag med en stor spännvidd i allt från djup teknik till användarstöd för den digitala arbetsplatsen inom Region Kronoberg. KVALIFIKATIONER Du har en stark samarbetsförmåga och är van vid att arbeta i team. Genom att vara tydlig och kommunikativ är du bra på att leda och coacha andra, samtidigt som du bidrar till en positiv och lösningsfokuserad dialog. Du har erfarenhet av att arbeta som projektledare och/eller förvaltningsledare inom IT samt har relevant universitets- eller högskoleutbildning. Du känner till ITIL, PM3 samt har erfarenhet av någon typ av utvecklingsarbete i en ledande position. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, driven, initiativtagande och noggrann. Du är flexibel och lyhörd samtidigt som du förstår vikten av struktur. Du behöver trivas med att arbeta i en föränderlig och komplex organisation. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.  Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Vi gör löpande urval och intervjuer under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Händig logistiker
KraftPowercon Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker en praktiskt lagd medarbetare till vår logistikavdelning, där du blir en viktig del av produktionsflödet. Din huvuduppgift blir att förmontera större elskåp samt packa färdiga produkter i träemballage för säker transport. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Förmontage av större elskåp Packning och emballering av färdiga produkter i träkonstruktioner Säkerställa att emballaget håller hög kvalitet för transport Stötta produktionen med materialförsörjning Vara behjälplig vid godsmottagning och leveranser Vi söker dig som: Har erfarenhet av praktiskt arbete och är händig Är noggrann och har öga för detaljer Trivs med att arbeta självständigt och i team Har erfarenhet av emballering och hantering av trämaterial (meriterande) Vi erbjuder: Ett engagerat team med högt tempo och stark laganda Möjlighet att bidra till och utveckla logistiken i produktionen En arbetsplats där du får växa med ansvar Vill du bli en nyckelspelare i vår logistik? Skicka in din ansökan redan idag!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Vi söker barnmorska till våra barnmorskemottagningar
REGION KRONOBERG
Barnmorskor

På kvinnokliniken är vi ca 280 anställda. Kliniken består av en integrerad BB/förlossningsavdelning och en gynekologisk avdelning. Vidare finns ett flertal barnmorskemottagningar, gynekologiska mottagningar, abortmottagningar, en sex- och samlevnadsmottagning (Sesam), ungdomsmottagningar samt en ultraljudsmottagning i länet. Vi söker nu en barnmorska till barnmorskemottagningarna i östra delen av Kronobergs län. Vi har fyra mottagningar i Växjö kommun samt mottagning i Åseda, Tingsryd och Lessebo. Hos oss får du arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö där du har stort eget ansvar och möjlighet att växa i din yrkesroll. Här får du använda både din medicinska kompetens och ditt empatiska förhållningssätt. I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER Som barnmorska hos oss kommer du att arbeta med graviditetskontroller, preventivmedelsrådgivning, STI och cellprover. Vissa mottagningar tillhör en familjecentral och vi har integrerade ungdomsmottagningar på de flesta mottagningarna. Du erbjuds regelbunden handledning tillsammans med övriga barnmorskor i östra delen av Kronoberg. Det finns mycket fortbildning att tillgå och vi har regelbundna utbildningsdagar med övriga barnmorskor i länet. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad barnmorska. Det är meriterande om du har har erfarenhet inom yrket sedan tidigare. Du har ett positivt, empatiskt och professionellt förhållningssätt, där patienten är i fokus. Som person är du självständig, flexibel och har god samarbetsförmåga. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Du har B-körkort. ÖVRIGT Vi erbjuder ett brett utbud av personalförmåner för dig som väljer att arbeta inom Region Kronoberg. Här är några av de förmåner vi har att erbjuda: - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter för alla medarbetare. - Tillgång till träningslokaler och friskvårdsbidrag till alla medarbetare. - Vi värdesätter din tid med familjen och erbjuder föräldrapenningtillägg under din föräldraledighet. Om du vill läsa mer om våra förmåner kan du besöka länken https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kundservicemedarbetare med säljinriktning till DHL Freight
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du kommunikativ, målmedveten och trivs med att arbeta i en kundnära roll? Trivs du dessutom med telefonen som arbetsredskap och att ta stort eget ansvar över ditt arbete? Då kan rollen som Sales Leads Qualifier på DHL Freights kundservice vara något för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar till årskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. I denna roll kommer du vara en del av teamet som kallas Sales Lead Qualification (SLQ) och består av tre medarbetare som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar SLQ-teamet lokaler med DHL Freights Customer Service. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter Som medarbetare på SLQ-avdelningen (Sales Lead Qualification) hos DHL Freight blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team. Tillsammans ansvarar ni för att hantera och kvalificera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som visat intresse för DHL Freights tjänster. Din huvudsakliga uppgift är att bedöma om DHL Freight kan erbjuda en lösning som matchar kundens behov – och att säkerställa att varje kontakt får ett professionellt, serviceinriktat och rådgivande bemötande redan från första samtalet. I rollen ingår att: Gå igenom inkommande förfrågningar och analysera vad kunden vill skicka, hur mycket och vart Göra kreditbedömningar och säkerställa att DHL Freight kan erbjuda kunden rätt typ av lösning Kontakta potentiella kunder via telefon eller mail för att ge besked – oavsett om det är ett erbjudande eller ett avslag Presentera DHL:s tjänster och erbjudande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen. Övrig information Start: 1 september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

14 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Kundservicemedarbetare till DHL Freight
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 11 augusti och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 11/8 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

14 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Personlig assistent åt kvinna i Växjö på deltid
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent på deltid åt en kvinna i 57-års åldern boende i Växjö. Arbetet innefattar att vara med som ett stöd i kunds vardag, man hjälper till med städ i hemmet, följer med på daglig verksamhet samt är med vid olika aktiviteter så som handling eller utflykter med mera.  På kunds begäran ska du som söker vara kvinna över 50 år. Du är positiv, lyhörd, ödmjuk och inlyssnande. Körkort och tillgång till bil är ett krav. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, då personkemin är väldigt viktig. Tjänsten är på dagtid vardagar med ganska få timmar, totalt 31%. Vi ser därför gärna att du som söker har en annan sysselsättning också eller kanske vill börja arbeta mindre.  Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Om anställningen: Anställningsform: Visstid så länge assistansuppdraget varar, tjänst på 31%.  Startdatum: Tjänsten är från 1 oktober, bredvidgång sker innan.  Arbetstid: Dagtid vardagar 08,30-12,30 eller 08,30-16,30.  Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Urval kommer att ske efter semesterperioden med start i augusti.  Sista ansökningsdag 31 augusti 2025. Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetschef Amila Ganic på 010 130 37 67, eller via mejl på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025