Reklamdistributör
Såklart Media AB
Reklamutdelare och tidningsdistributörer

Hello we are now looking for new distributors on both full time and part time. The work is during wednesday-sunday. Our area is Kronoberg and part of jönköpingslän and your work will sorting and deliver our papers to each mailbox in a certain area each week.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Säljare med erfarenhet inom väg-och anläggning till Wirtgen Group
Maxkompetens Sverige AB
Företagssäljare

Vill du ha en säljroll där du får kombinera teknik, affärsmannaskap och frihet? Hos Wirtgen Group får du möjlighet att representera Kleemann - ett starkt tyskt kvalitetsvarumärke inom högpresterande kross- och sorteringsmaskiner - i en marknad med stor efterfrågan och långsiktiga affärer. Wirtgen Group är en global aktör inom beläggning- och anläggningsindustrin och en del av John Deere-koncernen. Vi erbjuder våra kunder innovativa maskiner för vägbyggnad, krossning, siktning och sortering av stenmaterial samt återvinningsmaterial samt mobila och fasta verk för produktion av asfaltsmaterial. Wirtgen Groups svenska huvudkontor ligger i Alvesta, Kronobergs län. Kontor finns även i Göteborg samt i Nora, Örebro län, och tekniker och verkstäder från Malmö till Östersund och från Göteborg till Stockholm. Ambitionen inom bolaget är att täcka hela landet. Läs gärna mer på https://www.wirtgen-group.com/en-se/ Detta är en rekrytering vilket innebär att Maxkompetens sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd hos Wirtgen Group. Dina arbetsuppgifter Som säljare hos Wirtgen Group kommer du att arbeta med fokus på våra Kleemann-produkter, som är avancerade och pålitliga maskiner för krossning och sortering av sten, asfalt & betong. Du får en nyckelroll i vår fortsatta tillväxt där du ansvarar för hela säljprocessen - från första kundkontakt till offert och leverans. Du tillhör ett säljteam på sex personer och utgår från hemmet med Södra Sverige som huvudsakligt arbetsområde. Antalet resdagar styr du i stor utsträckning själv, men vi uppskattar att tjänsten innebär cirka 80-100 resdagar per år. Arbetet innebär att: Demonstrera, sälja och hyra ut maskiner till potentiella kunder. Ha rådgivande dialoger med kunder kring deras behov. Arbeta långsiktigt med komplexa affärer. Delta i sälj- och uppföljningsmöten med kollegor. Bygga starka relationer genom fysiska kundbesök. Samarbeta med servicetekniker och supportteam i Alvesta och Nora samt kollegor nationellt och internationellt. Din profil Vi söker dig som har teknisk förståelse och ett genuint intresse för maskiner. Du har tidigare arbetat som tekniker, mekaniker eller säljare inom maskinbranschen. Du är en person som inger förtroende, är nyfiken, initiativtagande och trivs med att arbeta självständigt samt driva dina säljprocesser framåt. Vi söker dig som vill göra skillnad ute hos kund, som gillar att ta initiativ, bygga långsiktiga relationer och jobba med produkter som kräver både teknisk förståelse och affärsmässig fingertoppskänsla. Här får du arbeta självständigt men med ett kunnigt och engagerat team i ryggen - både i Sverige och internationellt. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet av maskinteknik eller entreprenadmaskiner. Har goda kunskaper i svenska och engelska. Är bekväm med digitala verktyg som Excel och offert-/affärssystem. Har B-körkort. Bor inom ca två timmars radie från Alvesta eller Göteborg Tidigare försäljningserfarenhet är meriterande, men vi värdesätter framför allt din personlighet, tekniska förståelse och förmåga att bygga relationer. Vi erbjuder dig Hos oss får du arbeta i ett marknadsledande bolag med ett starkt produktsortiment och tydlig tillväxtambition. Du får en gedigen introduktion och tillgång till både interna och externa utbildningar - bland annat på vår fabrik i Tyskland. Vi erbjuder: Hög grad av frihet under ansvar. Förtroendearbetstid och 30 semesterdagar. Tjänstebil, telefon, dator och friskvårdsbidrag. Ett engagerat team och en prestigelös kultur. Möjlighet att påverka och växa i ett internationellt bolag. Övrig information Placeringsort: Du tillhör kontoret i Alvesta eller Göteborg men utgår från hemmet. Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: Urval sker löpande - vänta inte med din ansökan! Wirtgen har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekrytering. Om du har frågor om företaget eller tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nathalie Stjärned på [email protected] eller på telefon 073 320 56 35. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten via Maxkompetens hemsida. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur du kan bli en viktig del av teamet på Wirtgen! Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Regional Försäljningschef
Juneporten AB
Försäljnings- och marknadschefer

Juneporten är en nätauktionsplattform där företag och privatpersoner kan sälja fordon och maskiner via auktion. Vi är en snabbväxande aktör som värdesätter flexibilitet och kundfokus. Hos oss blir du en del av en ambitiös och positiv arbetsmiljö där sälj och affärer står i centrum. Om rollen Som Regional Försäljningschef har du en avgörande roll i att säkerställa att vårt säljteam presterar på topp. Ditt främsta fokus är att coacha, motivera och följa upp säljarnas arbete för att optimera försäljningen. Du har daglig kontakt med teamet, både på plats och ute i fält, och arbetar hands-on för att säkerställa att säljmålen uppnås. Du är en närvarande ledare som inspirerar genom aktiv uppföljning, tydliga mål och en strukturerad försäljningsprocess. Med din erfarenhet av försäljning och affärsutveckling driver du både teamets och företagets tillväxt framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Följa upp och coacha säljarna i deras dagliga arbete, både digitalt och på plats. • Säkerställa att säljmålen nås genom tydliga KPI:er och regelbunden uppföljning. • Motivera och utveckla säljarna genom feedback, utbildning och individuella utvecklingsplaner. • Aktivt delta i säljprocessen genom kundbesök, affärsutveckling och upphandlingar. • Implementera och förbättra försäljningsstrategier baserade på analys och marknadsinsikter. • Rekrytera och onboarda nya säljare. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och handlingskraftig försäljningschef med starkt affärssinne och en passion för att utveckla säljare. Du trivs med att vara ute i fält, nära kunderna och teamet, och har en förmåga att skapa engagemang och resultat genom tydlig styrning och uppföljning. Vi ser att du har: • Erfarenhet av att leda och motivera säljteam, gärna inom B2B-försäljning. • Starkt track record inom försäljning och resultatstyrning. • Erfarenhet av att sätta och följa upp försäljningsmål genom datadrivna analyser. • Förmåga att skapa en stark säljkultur genom närvarande och coachande ledarskap. • God förståelse för CRM-system och strukturerad försäljningsuppföljning. • B-körkort (då resor ingår i tjänsten). • Möjlighet till övernattningar på annan ort. Vi erbjuder dig: • En dynamisk och expansiv arbetsmiljö där du får stor påverkan. • En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament. • Tjänstebil och moderna digitala verktyg. • Hälsovårdsförmåner och tjänstepension. • Möjligheten att bygga och forma ett starkt säljteam

19 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Säkerhetsoperatör
REGION KRONOBERG
SOS-operatörer m.fl.

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Rättspsykiatriska regionkliniken i Växjö är klassat som ett skyddsobjekt och består av 11 avdelningar, en forskningsenhet och en säkerhetscentral. Området rättspsykiatri är en högkvalitativ specialistenhet inom rättspsykiatrin med region- och riksupptag. Merparten av patienterna är överlämnade av domstol till rättspsykiatrisk vård. Kliniken tar även emot patienter från Kriminalvården bland annat från säkerhetshäkten- och högsäkerhetsfängelser som är i behov av psykiatrisk vård eller tvångsvård. ARBETSUPPGIFTER Som säkerhetsoperatör i säkerhetscentralen ansvarar du för det dagliga arbetet med inre och yttre säkerhet på kliniken. I arbetsuppgifterna ingår bland annat passagekontroll (larmbåge och röntgen), att aktivt hantera och bevaka den tekniska utrustning som finns i bevakningscentralen samt hantera olika larmsituationer. Du ska analysera och sammanställa information före, under och efter situationer som kunde inneburet eller var ett riskmoment. Säkerhetscentralen är bemannad dygnet runt och belägen i mitten av en högsäkerhetsbyggnad. KVALIFIKATIONER För arbetet krävs det att du är stabil och kan hantera stress på ett konstruktivt sätt, du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar inom genom ett prestigelöst sätt. Du trivs med att samarbeta med andra och skapa ett positivt klimat. Din serviceförmåga är hög men det innebär inte att du ger avkall på säkerhetsarbetet. Att bära på en grundmurad säkerhetsattityd, dvs att identifiera riskbilder och åtgärda dessa är en grundförutsättning i arbetet.  Du är van att hantera olika digitala program. Du har också god svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av blåljusverksamhet, försvarsmakten eller liknande säkerhetsarbete. När vi rekryterar kommer vi att använda extra utdrag från SÄPO / misstanke- och brottsregistret. Vi kommer även att begära drogtest. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg och intyg ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Bilvård
Taxiservice i Växjö AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Vi söker erfaren personal till vår biltvätt i Växjö! Är du noggrann, självgående och har erfarenhet av bilvård? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som vill arbeta med rekonditionering och polering av bilar. Både invändigt och utvändigt i en miljö där kvalitet och service står i centrum. Om tjänsten: Du kommer att arbeta med: Tvätt, rekond och polering av personbilar. Noggrann rengöring med fokus på hög kvalitet. Kundbemötande och service. Effektivt arbete under tidspress. Vi söker dig som har: ✔️ Erfarenhet av bilvård, inklusive rekond och polering. ✔️ B-körkort. Meriterande: Utbildning inom bilvård eller liknande område. Anställningsform: Vi erbjuder både timanställning och tillsvidareanställning beroende på din erfarenhet och våra behov. Arbetsplats: Hammargatan, Växjö Ansökan: Skicka din ansökan till: [email protected] Vi ser fram emot att välkomna en ny medarbetare till vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
EKONOMICHEF
Finnveden Executive AB
Ekonomi- och finanschefer

Lesjöfors-koncernen erbjuder ett brett sortiment av fjädrar och stansade detaljer till kunder inom en rad olika branscher över hela världen. Med en unik expertis inom högteknologiska, kundanpassade lösningar och en flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors den främsta partnern för alla fjäderbehov. Vi är stolta över vårt svenska arv och vår historia inom fjädertillverkning som går tillbaka till 1852. Idag ägs koncernen av Beijer Alma, ett företag noterat på Stockholmsbörsen. Lesjöfors-koncernen omfattar över 50 tillverknings- och försäljningsbolag runt om i världen. Som en långsiktig och engagerad innovatör inom fjäderteknik fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv, och vi har en långsiktig ambition att fördubbla vår verksamhet. Lesjöfors Automotive är ett viktigt affärsområde inom Lesjöfors-koncernen. Vår filosofi är att tillverka hela produktsortimentet internt och att lagerhålla för global distribution till eftermarknaden för fordon. Artiklar med lägre omsättning produceras en gång per år till lager: Hög tillgänglighet till lägre kostnad – en ekvation som Lesjöfors har löst! Våra distributionslager i Sverige, Tyskland, Storbritannien och USA har ett lager på cirka 2 miljoner chassifjädrar. Detta gör det möjligt för oss att erbjuda hög tillgänglighet, korta ledtider och låga distributionskostnader. Vi erbjuder leveranser som är snabba, flexibla och pålitliga, vilket möjliggör ökad lönsamhet för våra kunder. www.lesjoforsab.com Till Lesjöfors Automotive AB söker vi nu en affärsinriktad EKONOMICHEF OM ROLLEN Vi söker nu en analytisk och affärsorienterad ekonomichef till Lesjöfors Automotive AB i Växjö. Rollen är bred och affärsnära, med ett stort ansvar för ekonomistyrning, finansiell planering och analys. Som ekonomichef arbetar du nära vd och övriga funktioner och är en nyckelperson i arbetet med att säkerställa lönsam tillväxt och operationell effektivitet i en logistik- och lagerintensiv verksamhet. Utöver ansvaret för den svenska verksamheten kommer du även att fungera som Group Business Area Controller för affärsområdet Lesjöfors Automotive Aftermarket – Sverige, Tyskland, Storbritannien och USA. Det innebär att du rapporterar både till vd för Lesjöfors Automotive AB i Växjö och till VP & General Manager Automotive Aftermarket, med placering i England. Till din hjälp i Växjö har du en medarbetare som ansvarar för löpande redovisning och löneadministration. Din närmaste chef är vd:n för Lesjöfors Automotive Växjö där du också kommer ha din arbetsplats. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: Helhetsansvar för finansiell planering och analys, med särskilt fokus på lönsam tillväxt och operationell effektivitet i en lager- och logistikintensiv miljö. Löpande uppföljning och analys av lagervärde, omsättningshastighet och inkurans i nära samarbete med logistikfunktionen. Säkerställa att korrekta kundbonusnivåer kontinuerligt reserveras, justeras vid behov, rapporteras inom bolaget och utbetalas till kund enligt avtal. Genomföra månads- och årsbokslut samt viss rapportering till myndigheter (enbart för Lesjöfors Automotive AB i Växjö). Säkerställa att finansiell rapportering uppfyller lagkrav, internationella redovisningsstandarder och koncernens finansiella manual. Leda och driva gemensam budget-, prognos- och rapporteringsprocess för de fyra distributionsanläggningarna i Sverige, Tyskland, Storbritannien och USA. Arbeta med intern prissättning, kostnadsanalyser, projektuppföljning och nyckeltal (KPI:er). Utföra detaljerade analyser på artikel-, kund- och regionnivå för att optimera bruttomarginalen. DIN PROFIL Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande, och som har flera års erfarenhet – gärna i en ledande ekonomiroll inom internationell distribution, logistik eller eftermarknad alternativt liknande verksamhet. Du har en gedigen bakgrund inom finansiell analys och är van att arbeta med större affärssystem, gärna M3, samt BI-verktyg för att dra insikter och fatta välgrundade beslut. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Din analytiska skärpa, affärsmässighet och ditt sinne för detaljer gör att du snabbt kan sätta dig in i komplexa sammanhang. Du är trygg i att arbeta mot deadlines, även under tidspress, och har en utmärkt administrativ förmåga i kombination med stark kommunikativ skicklighet. VI ERBJUDER Hos oss får du möjligheten att växa i en bred och ansvarsfull roll med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder ett öppet och inkluderande arbetsklimat, engagerade kollegor och ett globalt nätverk. ANSÖKAN Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christina Cajtoft, 070 – 302 15 23. Ansökan sker via Finnveden Executives hemsida: www.finnvedenexecutive.se. Välkommen med din ansökan!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Kock till Sodexo i Växjö
Sodexo AB
Kockar och kallskänkor

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Hos vår kund Södra Skogsägarna i Växjö tillhandahåller vi ett flertal tjänster där restaurang, konferens och catering är några av de tjänster vi utför. Till denna service söker vi nu en driven, engagerad och social kock med mycket kreativt nytänk inom mat & dryck. Vi serverar lunch, konferenscatering, middagar, bufféer och andra event och har stort fokus på balanserade menyer som är vällagade, nyskapande och där grönsaker är en självklarhet och gärna får vara "huvudråvaran". Vi söker nu en ny medarbetare till ovanstående uppdrag. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Viktigt att du gillar att synas och prata inför gäster då vi alltid presenterar maten och även hjälper till vid servering & kassa under lunch, middagar och andra event. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av: • Menyplanering  • Inköp  • Matlagning (kall-och varmkök)  • Egen kontroll  • Servering & portionering  • Representationsmatlagning, event & catering  • Kassa  • Disk & övrigt sedvanligt förekommande arbetsuppgifter i kök Kvalifikationer/krav:  • Utbildad kock med minst fem års yrkesvana • Datakunskaper (officepaketet) • B-körkort • Personliga egenskaper: • Vi söker dig med ett brinnande matintresse • Stor kreativitet och engagemang • Ekonomiskt tänkande • Utåtriktad, initiativrik • Hög social kompetens-, ambitions- & servicenivå • Du delar våra värderingar laganda, serviceanda och utvecklig Detta säger våra kockar om att arbeta på Sodexo: • "Att jobba som kock på Sodexo är både spännande och utmanande."  • "Att laga varierad mat med färska råvaror skapar stolthet." • "Bra kollegor som stöttar varandra stärker teamkänslan." • "Våra arbetstider bidrar till god livskvalitet." • "Vårt starka engagemang för mångfald och integration är en grund för bra lagarbete." • "Både vi och våra kunder ställer höga krav på vår service" • "Kollektivavtal ger trygghet" Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och arbetstiden är förlagd på dagtid mån-fre men kvällar och helger förekommer. Har du frågor kontakta köksmästare Björn Ryberg, bjö[email protected]. Din ansökan vill vi ha senast den 2025-06-30 men rekrytering sker löpnade. Ansökan kan endast göras via vår hemsida. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomgå en identitetsvalidering innan anställning.  Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Ambulanssjuksköterska till ambulansen i Växjö
REGION KRONOBERG
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Vill du arbeta i en verksamhet där du kan göra skillnad varje dag? Vi söker just nu ambulanssjuksköterskor till vårt arbetsteam i Växjö. Ambulansverksamheten har ca 150 medarbetare som primärt ansvarar för ambulansberedskapen i hela Kronobergs län med ambulansstationer på åtta orter. Ambulansen i Växjö ansvarar för ambulansberedskapen i Östra Kronoberg och ambulansen i Ljungby ansvarar för ambulansberedskapen i Västra Kronoberg. Arbetet som sker på stationerna i länets östra del innefattar Växjö, Alvesta, Lenhovda, Hovmantorp och Tingsryd. I länets västra del innefattas Ljungby, Älmhult och Markaryd.  Vi värderar vår arbetsmiljö högt och har en tydlig målsättning; att bedriva avancerad ambulanssjukvård med hög kvalité. När du träffar oss möts du av ett stort engagemang, vi är helt enkelt väldigt stolta över att jobba här! Vårt primära uppdrag är att finnas tillgängliga för länets cirka 200.000 kronobergare, men vid akut livshotande tillstånd finns inga geografiska gränser. Vi utför även ambulansuppdrag till sjukhus för specialistsjukvård i andra regioner. Dessutom finns två lättvårdsambulanser som bemannas med specialistsjuksköterska och har som uppdrag att i huvudsak köra planerbara transporter under dagtid, måndag till lördag.  I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER Som ambulanssjuksköterska tar du hand om personer i alla åldrar som drabbats av akuta sjukdomar eller skador. Ambulanssjuksköterskan undersöker, hänvisar och behandlar patienten innan och under transporten till sjukhus eller annan vårdinrättning. Vi arbetar i team och i varje bil finns alltid minst en specialistsjuksköterska KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som är sjuksköterska med specialistutbildning inom ambulanssjukvård. Även du som är allmän sjuksköterska är välkommen att söka. Har du erfarenhet av akutsjukvård är det meriterande Som person är du en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du har lätt för att samarbeta och anpassar dig snabbt till nya situationer. För att trivas hos oss är det viktigt att du är trygg i din yrkesroll och har en positiv inställning. Din goda förmåga att på ett professionellt sätt möta patienter och anhöriga ser vi som en självklarhet.  För att vara aktuell för anställning måste du: - Inneha B-körkort - Uppfylla de medicinska krav som är nödvändiga med hänsyn till trafiksäkerheten, för att få körkortstillstånd till C1-körkort.   För mer information läs på Transportstyrelsens hemsida om medicinska krav.  -Genomföra ambulansens fystester med godkänt resultat. -Genomföra ett förarprov med våra interna körinstruktörer med godkänt resultat. Vi tillämpar löpande urval under ansökningstiden. Intervjuer planeras v 27 och 28. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Undersköterska till dagverksamhet
VÄXJÖ KOMMUN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Nu stärker vi upp våra arbetslag inom dagverksamheten då verksamheten vuxit. Dagverksamheten befinner sig i förebyggandeenheten och finns i Kommunrehab på omsorgsförvaltningen. Vårt uppdrag är att arbeta förebyggande på flera olika sätt för kommuninvånarnas bästa. Vill du ha ett arbete där du får möjlighet att skapa en meningsfull vardag för våra gäster på deras villkor i dagverksamheten? Vi söker nu nya kollegor till dagverksamheten. Hit kommer gäster som fått beviljat insatsen dagverksamhet för att få en meningsfull tillvaro. Arbetslaget i dagverksamheten är ett gott gäng som gör sitt yttersta för att varje gäst ska få en meningsfull dag. Vi fyller innehållet med värdeskapande aktiviteter för våra gäster varje dag. Vi jobbar i nära samarbete med gästens närstående och andra professioner för att få en bra helhet på insatsen. Vi bedriver verksamhet på tre olika platser. Två dagverksamheter befinner sig centralt i Växjö (Bergövägen och Sommarvägen) och en dagverksamhet befinner sig i Gemla (Solgläntan) i anslutning till boendet Solgården. Målgruppen som vi möter inom dagverksamheten varierar. Många gäster har kognitiv svikt eller annan somatisk sjukdom, som gör att de har ett behov av socialt sammanhang. Ingen dag är den andra lik och vårt uppdrag är att skapa en trivsam miljö vår våra gäster, där deras sinnen kommer till ro. Vi fyller dagen med fysisk träning, kognitiv träning, sociala aktiviteter men även enskilda aktiviteter. Gruppen består av 6-8 gäster som besöker oss måndag till fredag. Det är 3-4 personal arbetar tätt ihop för att skapa en meningsfull vardag för varje individ. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska med erfarenhet inom yrket. Det är önskvärt med kunskap inom demens och kognitiv svikt. Som person är du ansvarstagande, gillar att arbeta nära dina kollegor och individen du möter och är en positiv lagspelare som väljer laget före jaget. B-körkort är ett krav. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

23 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025