Vill du göra någon nytt? Jobba med sälj i Barcelona! Vi står för ditt flyg!
Effective Communication Dnr AB
Telefonförsäljare m.fl.

Är du kvicktänkt, utåtriktad och vill jobba utomlands på ett nytt fräscht kontor med härliga kollegor? Då är du rätt person för oss. Vi söker nya motiverade säljare till vårt kontor i Barcelona. Fast grundlön & provision utan tak! Har du ingen tidigare erfarenhet? Det är inget krav! Hos oss får du lära dig försäljning från grunden samt hur du använder dig av dina färdigheter för att nå din fulla potential. Vilka är vi? Vi jobbar med de största varumärkena inom försäljning och har gjort det i över 10 år. Därför kan vi erbjuda branschens mest attraktiva provisionsmodeller som dem flesta säljare går igång på, utöver en grundlön. Konnect är Sveriges största säljbolag med kontor i Stockholm och Barcelona. Vi ger våra medarbetare det absolut bästa och vad kan vara bättre än att vara omgiven av likasinnade människor i en stad som Barcelona? Inget, tycker vi! Vi är störst och vi är bäst på det vi gör men vilka är vi på riktigt? Vi är 300 säljare som alla jobbar för samma sak - att ha kul och njuta av livet. Vi är kollegor men vi är också vänner. Vi jobbar ihop, kämpar och har riktigt kul! Oavsett om vi jobbar eller hänger på stranden så har vi ett gemensamt mål - att vara vårt bästa jag och sälja bra produkter och avtal för de bästa varumärkena inom branschen. Om tjänsten: Vi söker dig som är sugen på att arbeta i en stor och snabbväxande koncern och är redo att kavla upp ärmarna när det behövs. I rollen som säljare hos oss vill vi se vilja, driv, kreativitet och ett ”outside-of-the-box” tänk. Vi jobbar på ett ett strukturerat och noggrant tillvägagångssätt för att sälja in en produkt eller ett avtal till företagare och privatpersoner. Du kommer utöver det delta i utbildningar och feedbacksamtal från din teamleader, detta för att ständigt utvecklas och växa i rollen som säljare hos oss. Vi söker dig som: Drivs mot uppsatta mål, resultatinriktad och utöver det är en social person som har lätt att ta kontakt med nya människor. Viktigt att du vågar utmana dig själv! Vad erbjuder vi? - Hög provision för varje avtal du säljer. Och svenska kollektivavtal. - Daglig coaching och löpande utbildningar för att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. - Fantastiska teamleaders som leder gruppen mot ständig utveckling, motiverar och anordnar tävlingar med otroliga priser varje månad. - Vi ser till att kombinera arbete med roliga aktiviteter så att gruppen stärks i positiv anda. Vid flytt till Barcelona: - Ersättning av flygbiljett. - Stöd vid letande utav boende. - Allmänna tips för en utomlandsflytt. - Stora utvecklingsmöjligheter. - Ett fantastiskt kontor med ljusa och öppna ytor, 10 minuters lugn promenad från en av Barcelonas vackraste stränder. Har du fler frågor? Du är varmt välkommen att kontakta oss. Ansök idag. Vi rekryterar löpande. Vi hjälper många av Sveriges vassaste varumärken i deras försäljning. Under tio års tid har vi byggt upp vår verksamhet och breddat vårt tjänsteutbud för att alltid ligga i framkant. Vårt team består idag av över trehundra drivna och talangfulla medarbetare på våra kontor i Stockholm och Barcelona.

147 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Erfaren utvecklare till Softhouse Småland
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Drivs du av att erbjuda vassa mjukvarulösningar? Gillar du att ha kul på jobbet med motiverade och härliga kollegor? Då hoppas vi att du är vår nästa utvecklare!Passar du i rollen? Vi tror att du är en senior utvecklare med flera års arbetslivserfarenhet av mjukvaruutveckling.För oss handlar senioritet inte bara om erfarenhet och kompetens. Det handlar också om att vara en förtroendeingivande relationsskapare, kunna ta sig an angränsande roller, och att lyhört möta kunders behov med de bästa mjukvarulösningarna. Det kräver vilja att växa tillsammans med både kollegor och kunder – och framför allt, stort engagemang och driv!Mer specifikt, för att lyckas i rollen ser vi att du: Har långtgående kunskap inom system- och mjukvaruutveckling, du behärskar flera programmeringsspråk och är van att navigera inom flertalet teknikstacker Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration Drivs av att leverera hög kvalitet, ständigt utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor Har en högskole-/universitetsexamen inom relevant område Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om du är en naturlig omvärldsbevakare som håller dig ajour med den tekniska utvecklingen. Exempelvis har du kanske koll på någon av de stora molnplattformarna, mikrotjänster, DevOps, och/eller Containers. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse På Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.Låter det intressant? Skicka in din ansökan!

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Boendestödjare- natt till Källreda
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Källreda. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad!Om KällredaKällreda är ett psykiatriboende som ligger cirka 3 mil utanför Växjö. Då det inte är möjligt att åka kollektivt är körkort och bil ett måste.Det är ett erkänt naturskönt område. De som bor här kan ha mycket olika behov, det är viktigt att vara duktig socialt, lyhördoch trygg i omsorgs nära arbete. En viktig del för våra boende är den goda maten som Källredas egna kockartillreder dagligen. Även som anställd kan man njuta avmaten. Om rollenI rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att ge meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner.Arbetstiderna är förlagda nattetid, både vardagar och helger. Du har en samordnare nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtidakarriärmöjlighet för dig. Verksamhetschefen finns på plats flera dagar i veckan. Din erfarenhet och kunskapDu som söker har gärna en gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning.Du har godakunskaper i svenska i både tal och skrift, goddatorvana och erfarenhet av dokumentation.Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen.I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du haren positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande.Dutrivs med att jobba i team, stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida. Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Vikariat timanställning med möjlighet till tillsvidare anställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Fortlöpande Sista ansökningsdag: FortlöpandeRegisterkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställningFör mer information kontakta: Facklig kontakt: Kommunal,www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Lastbilschaufför - REDGO Småland Växjö! 🚛
Linné Omsorg AB
Lastbilsförare m.fl.

Lastbilschaufför med känsla för kvalitet sökes! Är du en erfaren och engagerad lastbilschaufför som letar efter en trygg heltidstjänst? Vill du köra en ny, välutrustad krokbil/lastväxlare med släp? Då har vi jobbet för dig! Om tjänsten: Arbetstid: Måndag till fredag, kl. 7–16. Ibland kan obekväma tider förekomma, men vi värnar om balansen mellan jobb och fritid. Lön: Enligt kollektivavtal och överenskommelse. Vi söker dig som: Älskar att köra lastbil och tar hand om ditt fordon med omsorg. Har hög arbetsmoral och gillar att jobba självständigt. Är flexibel och ställer upp när det behövs. Vill bidra till en positiv och effektiv arbetsmiljö. Krav: Körkort klass CE YKB (Yrkeskompetensbevis) Meriterande (ej krav, men en fördel): APV 2.1 Mekaniska kunskaper Erfarenhet av krokbil/lastväxlare Vi erbjuder: En ny och modern lastbil som gör jobbet smidigt och bekvämt. Möjligheten att arbeta med varierande och självständiga arbetsuppgifter. En trygg arbetsplats med villkor enligt kollektivavtal. Utvecklingsmöjligheter för rätt person. Ansökan: Är du redo att bli en del av vårt team och köra mot en ljus framtid? Skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande! Rekryteringsprocessen hanteras av Workforce, och du blir anställd av Smålands Bilbärgning AB. Vi ser fram emot att höra från dig!

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Business Controller till ProfilGruppen
Switch Game AB
Controller

Är du en affärsorienterad person med en stark analytisk förmåga som drivs av utveckling och effektivisering? Har du erfarenhet av framgångsrikt förändringsarbete och lockas av möjligheten att vara med och driva utveckling i ett expansivt företag och en expansiv bransch? Då kan rollen som Business Controller på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. ProfilGruppen är ett svenskt, noterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. Idag har koncernen cirka 540 medarbetare, med huvudkontor i småländska Åseda och omsättningen uppgår till cirka 2,5 miljarder svenska kronor. OM ROLLENSom Business Controller har du en nyckelposition i ProfilGruppens nya organisation. Du ansvarar för ett av bolagets två verksamhetsområden och fokuserar primärt på att driva utveckling genom att analysera, förbättra och förändra inom ditt område. Som Business Controller kommer du bland annat att: Driva förändringsarbete i syfte att öka effektiviteten med fokus på produktion, försäljning och inköp. Stödja verksamheten med ekonomisk analys, uppföljning och strategiska rekommendationer för att optimera lönsamhet och effektivitet. Ansvara för att utveckla, övervaka och uppdatera finansiella prognoser och säkerställa att verksamheten följer fastställda planer. Sammanställa och kommunicera viktiga nyckeltal för att ge en tydlig bild över områdets ekonomiska hälsa. Verka som projektstöd för att till exempel stärka investeringsprojekt samt ansvaraför att uppdatera kalkyler och säkerställa att de ger en rättvisande bild. Bidra med rekommendationer till beslut, dels till ditt verksamhetsområde, dels till CFO och VD. Som Business Controller arbetar du tvärfunktionellt mot försäljning, produktion, logistik, inköp och har ett nära samarbete med andra controllers. Du utgår från huvudkontoret i Åseda och rapporterar till CFO. Rollen har ett tydligt mål men är ny vilket innebär att du erbjuds stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. DIN PROFILVi söker dig med erfarenhet från ledande affärsnära roller med resultatansvar. Du är van att arbeta i omfattande förändringsprojekt och din affärsorienterade profil tillsammans med ditt mod och driv att fullfölja förändringar och förbättringar är givna nycklar till framgång i denna nya roll. Från tidigare roller har du utvecklat en mycket god analytisk förmåga ochdu är van att arbeta med analys och kalkyl i produktionsmiljö. En högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande är ett krav och en bakgrund som produktionscontroller är meriterande. Språkmässigt har du goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt. ANSÖKANHoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]

148 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Personlig assistent sökes till 32-årig kvinna i Växjö
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent åt en glad, pigg och aktiv 32-årig kvinna. På kunds begäran ska du som söker vara flexibel, positiv, lyhörd, ödmjuk och ha ett öga för vad som behöver göras. Arbetet innefattar att vara med i kundens vardag med allt vad det innebär. Man är med vid olika aktiviteter och utflykter samt det vardagliga livet såsom hushållssysslor och matlagning m.m. Kunden själv är väldigt delaktig i arbetet, vilket gör att du som personlig assistent ska kunna samarbeta och känna av situationen. Vår kund är en aktiv person som tycker om att vara ute i naturen och träna bland annat. Går gärna på shopping, fika, bio eller dylikt. Du som söker behöver därför själv vara en aktiv person som tycker om olika aktiviteter. Som personlig assistent ska du vara en hjälpande hand i det dagliga livet, det är därför viktigt att personkemin stämmer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt flexibilitet. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Om anställningen: Anställningsform: Timanställning som kan leda till en schemarad på deltid. Startdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid:Måndag-fredag.Arbetstiden är oftast 06.45-08.15, 10.00-17.30eller 12.00-17.30 Det kan därför innebära att man ibland får arbeta delade turer då du jobbar både morgon och eftermiddag. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer kommer att hållas i slutet på januari. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 15 januari 2025. Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetschef Amila Ganic på 010 130 37 67, eller via mejl på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Customer Success Agent
Boards on Fire AB
Supporttekniker, IT

Var med och bygg något stort! Boards on Fire är ett snabbväxande bolag som befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Vi söker nu ytterligareen Customer Success Agent som brinner för service och digitala lösningar. I den här rollen får du möjlighet att göra skillnad för våra kunder varje dag. Genom att hjälpa dem att använda våra verktyg på bästa sätt är du en viktig del av både deras och vår framgång. Som Customer Success Agent kommer du att vara med från start när vi välkomnar nya kunder, hjälpa dem att komma igång och ge support under resans gång. Du får sätta dig in i deras behov och utmaningar för att hitta rätt lösningar och skapa långsiktiga relationer. Genom nära samarbete med kollegor i Customer Success-teamet och andra avdelningar på Boards on Fire bygger vi tillsammans den bästa upplevelsen för kunden. Vi erbjuder dig: En arbetsplats där dina idéer och initiativ värderas högt Möjligheter att växa i takt med att vi växer Inspirerande kollegor som älskar att samarbeta och lära av varandra Snabba beslutsvägar och en dynamisk företagskultur En magisk arbetsplats på 17:e våningen i ICON Vi tror att du: Är nyfiken på att lära dig ny teknik och har lätt för att förstå digitala verktyg Har en stark känsla för service och tycker om att hjälpa andra Är kommunikativ med förmåga att motivera och engagera andra Agerar ansvarsfull, är driven och initiativtagande i ditt dagliga arbete Kvalifikationskrav: Vi ser att du har minst 1–2 års arbetslivserfarenhet inom något serviceyrke, industri eller IT-support. Mycket god skriftlig och muntlig förmåga i både svenska och engelska. Gymnasieutbildning (eftergymnasial utbildning är meriterande) B-körkort Övrigt: Tjänsten kan innefatta resor. Tjänsten är på heltid med placering i Växjö. Start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdagär 16 februari, men urval görs löpande – ansök redan idag! Vi på Boards on Fire är passionerade över att förbättra världen en dag i taget. Vår mission är att bygga de bästa lösningarna för daglig styrning och förbättringsarbete. Vi strävar efter att visualisera data på ett sätt som alla kan förstå. Även om vad vi gör är viktigt, så är det hur vi gör det som verkligen spelar roll. På Boards on Fire stödjer vi våra kunder och tar hand om varandra, och vi vill att du ska vara en del av vår resa. Dela dina idéer, ditt nytänk och ditt engagemang med oss. Tillsammans möter vi utmaningar, misstag och triumfer.

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Kundservicemedarbetare till DHL Freight med startdatum 10/3
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med 10/3 2025 och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 10/3 2025Plats: VäxjöLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kundservicemedarbetare till DHL Freight med startdatum 10/2
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du tillgänglig efter årsskiftet och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med 10/2 2025 och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 10/2 2025Plats: VäxjöLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

149 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
IQOS Field Representative - Växjö/Kalmar
NRG Sweden AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollensom IQOS Field Representativevara rättför dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Matchoch bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOSwww.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanteröver hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Växjö och Kalmar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Swedenmen utföra arbetet åt kunden, Swedish Matchi din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Segerpå: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025