Vi söker nu en personlig assistent åt en glad, pigg och aktiv 32-årig kvinna. På kunds begäran ska du som söker vara flexibel, positiv, lyhörd, ödmjuk och ha ett öga för vad som behöver göras. Arbetet innefattar att vara med i kundens vardag med allt vad det innebär. Man är med vid olika aktiviteter och utflykter samt det vardagliga livet såsom hushållssysslor och matlagning m.m. Kunden själv är väldigt delaktig i arbetet, vilket gör att du som personlig assistent ska kunna samarbeta och känna av situationen. Vår kund är en aktiv person som tycker om att vara ute i naturen och träna bland annat. Går gärna på shopping, fika, bio eller dylikt. Du som söker behöver därför själv vara en aktiv person som tycker om olika aktiviteter. Som personlig assistent ska du vara en hjälpande hand i det dagliga livet, det är därför viktigt att personkemin stämmer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt flexibilitet. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Om anställningen: Anställningsform: Timanställning som kan leda till en schemarad på deltid. Startdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid:Måndag-fredag.Arbetstiden är oftast 06.45-08.15, 10.00-17.30eller 12.00-17.30 Det kan därför innebära att man ibland får arbeta delade turer då du jobbar både morgon och eftermiddag. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer kommer att hållas i slutet på januari. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 15 januari 2025. Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetschef Amila Ganic på 010 130 37 67, eller via mejl på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Var med och bygg något stort! Boards on Fire är ett snabbväxande bolag som befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Vi söker nu ytterligareen Customer Success Agent som brinner för service och digitala lösningar. I den här rollen får du möjlighet att göra skillnad för våra kunder varje dag. Genom att hjälpa dem att använda våra verktyg på bästa sätt är du en viktig del av både deras och vår framgång. Som Customer Success Agent kommer du att vara med från start när vi välkomnar nya kunder, hjälpa dem att komma igång och ge support under resans gång. Du får sätta dig in i deras behov och utmaningar för att hitta rätt lösningar och skapa långsiktiga relationer. Genom nära samarbete med kollegor i Customer Success-teamet och andra avdelningar på Boards on Fire bygger vi tillsammans den bästa upplevelsen för kunden. Vi erbjuder dig: En arbetsplats där dina idéer och initiativ värderas högt Möjligheter att växa i takt med att vi växer Inspirerande kollegor som älskar att samarbeta och lära av varandra Snabba beslutsvägar och en dynamisk företagskultur En magisk arbetsplats på 17:e våningen i ICON Vi tror att du: Är nyfiken på att lära dig ny teknik och har lätt för att förstå digitala verktyg Har en stark känsla för service och tycker om att hjälpa andra Är kommunikativ med förmåga att motivera och engagera andra Agerar ansvarsfull, är driven och initiativtagande i ditt dagliga arbete Kvalifikationskrav: Vi ser att du har minst 1–2 års arbetslivserfarenhet inom något serviceyrke, industri eller IT-support. Mycket god skriftlig och muntlig förmåga i både svenska och engelska. Gymnasieutbildning (eftergymnasial utbildning är meriterande) B-körkort Övrigt: Tjänsten kan innefatta resor. Tjänsten är på heltid med placering i Växjö. Start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdagär 16 februari, men urval görs löpande – ansök redan idag! Vi på Boards on Fire är passionerade över att förbättra världen en dag i taget. Vår mission är att bygga de bästa lösningarna för daglig styrning och förbättringsarbete. Vi strävar efter att visualisera data på ett sätt som alla kan förstå. Även om vad vi gör är viktigt, så är det hur vi gör det som verkligen spelar roll. På Boards on Fire stödjer vi våra kunder och tar hand om varandra, och vi vill att du ska vara en del av vår resa. Dela dina idéer, ditt nytänk och ditt engagemang med oss. Tillsammans möter vi utmaningar, misstag och triumfer.
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med 10/3 2025 och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 10/3 2025Plats: VäxjöLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du tillgänglig efter årsskiftet och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med 10/2 2025 och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 10/2 2025Plats: VäxjöLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollensom IQOS Field Representativevara rättför dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Matchoch bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOSwww.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanteröver hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Växjö och Kalmar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Swedenmen utföra arbetet åt kunden, Swedish Matchi din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Segerpå: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Vi söker en vikarie för rollen som kommunikationschef, med ansvar att leda och utveckla kommunikationsavdelningen. Avdelningen är en del av en större organisation och arbetar med både intern och extern kommunikation. En nyligen genomförd granskning har identifierat förbättringsmöjligheter för att göra arbetet mer effektivt och ändamålsenligt. Huvudfokus ligger på att definiera avdelningens roll, säkerställa att rätt kompetens finns på plats samt stärka förtroendet inom organisationen. Uppdraget innebär ett övergripande ansvar för avdelningen, där särskild tonvikt läggs vid förändringsledning för att genomföra rekommenderade förbättringar utifrån granskningsrapporten. Resultaten från granskningen har kommunicerats med ledningen för att säkerställa fortsatt utveckling inom kommunikationsområdet. Rollen innebär också ett formellt chefsansvar, med uppdraget att driva och utveckla både strategiska och operativa kommunikationsinsatser. Förväntningen är att förändringsarbetet ska leda till en välfungerande och effektiv organisation, där uppdraget omfattar både strategiska beslut och det dagliga operativa arbetet inom kommunikationsområdet. Obligatoriska kvalifikationer: • Minst fem års erfarenhet av att leda team och verksamhet.• Dokumenterad erfarenhet av att genomföra förändringsprocesser och skapa en effektiv verksamhet som möter organisationens mål.• Bevisad kompetens inom både strategiskt och operativt kommunikationsarbete.• Relevant högre utbildning inom journalistik, kommunikation eller ett liknande område. Meriterande erfarenheter: • Erfarenhet av att arbeta i komplexa organisationer, såsom offentlig sektor. Tillträde och ansökan: Omfattning:100% eller enligt överenskommelse.Startdatum: 2025-02-17Slutdatum: 2025-12-31. Möjlighet till förlängningAnsök senast:2025-01-28Hybrid arbete: JaOrt: VäxjöKontaktperson: 079 00 627 11 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vi växer och behöver förstärkning med en elkonstruktör inom avbrottsfri kraft. Som elkonstruktör har du ett övergripande systemansvar för våra motordrivsystem inom avbrottsfri kraft. Du kommer arbeta med beredning, design och utveckling av kundanpassade motordrivsystem inom avbrottsfri kraft. Du ingår i ett team som idag består av 10 personer. Vi har stor variation inom våra utvecklingsuppdrag, allt från kortare insatser till längre projekt. Arbetsuppgifter Kundunika projekt, från offert till leverans. Delta i vidareutveckling av strömförsörjningssystem. Tekniskt stöd internt och externt i säljprocessen. Samarbeta i projektform med interna och externa resurser. Teknisk systemägare. Kvalifikationer Vi tror att du har civilingenjörs/masterutbildning inom el eller elektroteknik, helst med kraftelektronikinriktning alternativt högskoleingenjör med relevant arbetserfarenhet. Du har god kompetens inom kraft- och elektronikområdet, samt ett gediget teknikintresse. Som person behöver du vara noggrann och kunna arbeta efter uppsatta tidsramar, både individuellt och i grupp.Vi ser gärna att du kommer från liknande verksamhet eller bransch inom elkonstruktion eller utveckling. Vidare har du har goda kunskaper i engelska, bra datorvana, körkort B och gärna erfarenhet från simuleringsverktyg och CAD. Om oss KraftPowercon har en stadigt växande verksamhet med en platt organisation och korta beslutsvägar. Vi är ett välrenommerat företag med stora internationella kunder Vi har tillverkning i Växjö, Surte, Kina och Indien och arbetar med avbrottsfri kraft, likriktare för vattenrening, ytbehandling och luftrening. Du hittar ossi ljusa och fräscha lokaler centralt på Västra Industriområdet i expansiva Växjö. Läs mer om oss: www.kraftpowercon.com
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra äldre möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en erfaren undersköterska som drivs av utveckling och som vill bidra till att hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Att arbeta hos oss ger dig en möjlighet att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar i ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Södra Järnvägsgatan i Växjö får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta nära verksamhetschefen och tillsammans med planansvariga så är det vi som får verksamheten att fungera och utvecklas.I verksamheten finns förutom dig som gruppledare,tre planansvariga samt omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut, sjukgymnast,aktivitetsansvarig och verksamhetschef. Exempel på arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga planeringen och fördelningen av arbetsuppgifter inom boendet, samt säkerställa att bemanningen är optimal och i enlighet med verksamhetens behov Ge stöd och vägledning till omvårdnadspersonal i deras dagliga arbete, lösa problem som uppstår samt säkerställa att arbetsrutiner och riktlinjer följs Ansvara för att dokumentation av vård- och omsorgsinsatser är korrekt och uppdaterad, samt delta i vårdplanering och samverkan med sjuksköterskor och annan personal för att säkerställa hög kvalitet i omsorgen Om anställningen Tjänsten är en dagtidstjänst måndag-fredag. Tjänstgöringsgraden är 90% i dagsläget. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Vem är du? För att trivas i rollen som gruppledare behöver du tycka omutvecklingsarbete samt vilja delta aktivti vår utvecklingsprocess genom att kombinera ledarskap med med att vara en tydlig förebild i omvårdnadsarbetet.Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en förmåga att se helheten och du har engod förmåga att ta egna initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska eller annan relevant utbildning som t.ex beteendevetare Har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg Erfarenhet av att arbeta med digitala verksamhetssystem Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av liknande arbete Erfarenhet av att leda En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Patrik Wilhelmsson, 010-4580599, [email protected]
Stationstekniker Just nu söker vi tekniker med stationskompetens till vår stationsverksamhet i Växjö.Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i par tillsammans med andra tekniker inom ett dynamiskt team bestående av apparatspecialister, reläprovare och projektledare. Du rapporterar till avdelningschefen och är hemstationerad. Arbetet är självständigt, fokuserat inom ett område och med stort tekniskt innehåll. Beredskap kan ingå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: Provning, drift, service och underhåll inom lokalnätsstations-, regionnätsstationer och industrianläggningar 0.4 – 130 kV Kopplingsarbeten Underhåll på HSP och LSP apparater, brytare, frånskiljare, jorddon, transformatorer, kondensatorbatterier och likströmssystem Entreprenader stationer/ställverk Utförande av uppdrag på ett säkert, affärsmässigt och lönsamt sätt Vem är du? Du har en avslutad gymnasieutbildning inom elprogram alternativt KY- eller högskoleutbildning med inriktning el/elkraft eller motsvarande. Vi ser det som en merit om du har tidigare erfarenhet av elkraftsentreprenader eller underhåll. Du har relevant arbetslivserfarenhet och teknisk kompetens inom lokal-, och eller regionnätsstationer och ställverk, omkopplingar i ställverk samt installationer i dessa miljöer. Vidare kan du läsa och justera teknisk dokumentation och ritningar och har en viss erfarenhet av provning i fält. Det är meriterande att du är utbildad och van att arbeta enligt ESA vid kopplingsarbete inom elanläggningar. Du har även god kunskap och erfarenhet inom felsökningsarbeten. Som person har du förmåga att kommunicera rakt och tydligt, med en väl utvecklad social förmåga. Noggrannhet och god struktur är viktiga egenskaper för att lyckas i arbetet. Du har också en mycket god förmåga att arbeta självständigt och i grupp samt är initiativtagande, beslutsam och lösningsinriktad. För att uppfylla kravprofilen för tjänsten är det också ett krav att du sätter din egen och andras säkerhet främst. B-körkort är ett krav och du talar och skriver svenska flytande. Krav B-körkort är ett krav. Du talar och skriver svenska flytande. Vårt erbjudande Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är ett företag med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade och vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder: Inspirerande, trevliga och professionella kollegor inom ditt arbetsområde Delaktighet, kompetensutveckling, fokus och tydliga mål Attraktiva medarbetarförmåner Lokalt ansvar och mandat Frihet under ansvar Stimulerande arbetsmiljö Arbete med den senaste tekniken och att utveckla hållbara lösningar till det nya energisamhället Ansökan och frågor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Henrik Blomdahl på telefonnummer 0706-183682. Stämmer ovanstående in på dig så tveka inte utan skicka in din ansökan idag! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Facklig kontakt Anders Kristiansson, 0705-91 67 89 (SEF) Om oss ONE Nordic är ett av Sveriges ledande företag inom el-infrastruktur. Vi finns på 40 orter i Sverige och servar landets elbolag. Vi utför stora och små entreprenader inom el för industrin och sköter belysning och trafiksignaler i många av landets större städer. Med våra medarbetare har vi marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, modernisera och optimera kundernas anläggningar. Vi brukar säga att vi ser till att elen når både hushållen och industrin, nu och i framtiden. Det är vi som bygger Sveriges hållbara energisamhälle! Varmt välkommen att söka något av våra lediga jobb. Läs mer på www.one-nordic.se.
Vi tror på ett samhälle format av framgångsrika företag där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att vara en del av Fortnox är att vara en del av en ständig förändring - en förändring där du själv bestämmer hur långt du vill nå. Vårt största fokus är att ge dig rätt förutsättningar att få leva din passion tillsammans med oss. Var du kommer ifrån är inte relevant - det är vart du är på väg som är intressant för oss. Precis som vi igår inte kunde drömma om det Fortnox som finns idag, så kan du vara med och forma vilka vi är imorgon. Om tjänstenVi söker en erfaren, senior utvecklare som vill ta en nyckelroll i ett av våra team. Teamet utvecklar främst produkten Lager men arbetar också med att skapa nya tjänster inom Fakturering. Du kommer ha stort inflytande över arkitektur och tekniska vägval, och för dig som har intresse eller ambition finns det möjlighet att på sikt ta ett utökat ansvar i rollen som Tech Lead. Du blir en del av ett öppet och inkluderande team som är involverade i hela produktcykeln. Vi strävar efter en sund balans mellan innovativ produktutveckling, kvalitetssäkring och tekniska förbättringar. Om digDu arbetar troligtvis redan idag som senior utvecklare eller Tech Lead. Du har gedigen erfarenhet av Java och React och en bred kompetens som sträcker sig från klient till server och arkitektur. Du är lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö där kontinuerliga förbättringar av metoder, verktyg och leveranser är en självklarhet. Du är en lagspelare som gärna samarbetar och kommunicerar med stakeholders både inom och utanför teametoch gör det obehindrat på såväl svenska som engelska. Vi erbjuder Som senior utvecklare hos oss kommer du att ingå i ett autonomt team som själv styr över sina arbetsprocesser och releaser av sina egna tjänster i en stimulerande domän. Du kommer ha möjlighet att utvecklas tekniskt genom att jobba tillsammans med erfarna och kompetenta utvecklare, samt ha stor möjlighet att påverka hur vi bygger våra produkter framåt. Om FortnoxFortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information se www.fortnox.se. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer