Om tjänsten Önskar du arbeta på ett attraktivt företag som är i ständig utveckling? Vill du fortsätta din yrkesbana som CNC-operatör och vara en del av ett spännande och framgångsrikt företag i Växjö? Då kan du vara rätt person till vår kund! Tjänsten är hyrrekrytering via Montico HR Partner, där rätt person kan komma att erbjudas anställning direkt hos kund efter en tids inhyrning. Tillsättning kommer att ske omgående efter överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en CNC-styrd svarv alternativt horisontell flerop där du med noggrannhet förbereder och övervakar den maskin som du ansvarar för. Arbetsuppgifterna innefattar att läsa ritningar, ställa och köra maskinen samt att kontrollmäta. I arbetet ingår även byten och korrigeringar av verktyg och program samt underhåll av maskinen. Arbetstiden är nattskift. Vi söker dig som Vi ser gärna att du har utbildning inom CNC med inriktning svarv/flerop eller har några års erfarenhet i yrket. Du har goda kunskaper i ritningsläsning och grundläggande kunskaper i iso-programmering. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Kunskaper i handhavande av Okuma ses som meriterande. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är nyfiken och drivs av att utvecklas inom ditt yrkesområde. Du har lätt för att arbeta självständigt samtidigt som du är en del av ett team. Din förmåga att bidra till en god stämning är viktig.
Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i spanska i grundskolan, där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare. Mentorskap kan ingå i tjänsten. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. Svensk lärarlegitimation. Behörighet i aktuella ämnen. För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Villkor Tjänstgöringsgrad: 50%. Anställningsform: Tillsvidare, ferietjänst. Provanställning tillämpas. Tillträde: augusti 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Vill du arbeta och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner? Då kan du vara den vi söker! Du blir en viktig del i vårt team på reservdelsavdelningen. Vi kan erbjuda dig ett varierande arbete där uppgifterna planeras utifrån dagens händelser och där service och bra kundbemötande är högsta prioritet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är i första hand försäljning av reservdelar och tillbehör till Volvo anläggningsmaskiner, dels över disk men även via uppsökande proaktiv försäljning till både befintliga och nya kunder. Dina kunder är främst entreprenörer och verkstäder. Du kommer även att medverka till optimal lagerhållning, en kundvänlig reservdelsbutik och ansvara för en del administrativa arbetsuppgifter. Du har även ett nära samarbete med vår verkstad med reservdelshantering samt vår maskinsäljare. För att lyckas och trivas i rollen Har du: - Erfarenhet från branschen och reservdelshantering - Ett fordons- och tekniskt intresse - Goda kunskaper i svenska och engelska - God system och datorvana - Lätt för att samarbeta - God administrativ förmåga Är du: - Serviceinriktad och gillar att ha kundkontakt - Stresstålig och flexibel - Strukturerad och noggrann - Bra på att kommunicera - En bra lagspelareErfarenhet av proaktiv kundbearbetning och försäljning är meriterande. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett spännande, utvecklande och fartfyllt arbete som ger utrymme för initiativtagande och eget ansvar. Du har många kontaktytor, både externt och internt och tas emot av ett härligt gäng nya kollegor. Så här ansöker du Du ansöker till tjänsten online. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse och börjar med 6 månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-08-20. Kontaktuppgifter Niklas Thorbjörn, regionchef, telefonnummer 070-5738336 Monica Strömberg, fackligt kontaktombud Unionen, 010-556 34 66 Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är exklusiv återförsäljare av Volvo Construction Equipment samt Volvo Pentas industrisegment i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 700 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 5,6 miljarder kronor.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Inom lasarettsrehab arbetar vi i tvärprofessionella team med fysioterapeuter, arbetsterapeuter, personalsjukgymnaster, dietister, logopeder, kuratorer, psykolog, sekreterare, sexolog, rehabkoordinatörer och rehabassistenter. Vi kompletterar varandra och samarbetar för att erbjuda rehabilitering med hög kvalitet inom akutsjukvården. Vi söker nu dig som vill arbeta hos oss i ett delat uppdrag: 75% som rehabiliteringskoordinator med att samordna sjukskrivningsprocessen för patienterna på våra sjukhus, 25% utvecklingsuppdrag kopplat till rehbakoordinering regionövergripande. Du kommer ha din arbetsplats på lasarettsrehab i Växjö, här har du kollegor inom området. ARBETSUPPGIFTER På lasarettsrehab har vi idag rehabkoordineringsuppdrag gentemot andra mottagningar på våra sjukhus. Vi kommer nu att utöka detta uppdrag samt komplettera med ett utvecklingsuppdrag på deltid. Som rehabkoordinator inom sjukhusvården arbetar du med patienter på medicinkliniken vid våra sjukhus i Växjö och Ljungby. I din roll ansvarar du för att utveckla arbetssätt och metoder som främjar tidiga insatser i sjukskrivningsprocessen. Du har patientkontakt där du kartlägger behov, samordnar insatser och deltar i nätverksmöten samt vårdplaneringar tillsammans med vården, arbetsgivare och myndigheter. Du samarbetar även med externa aktörer såsom Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, arbetsgivare samt sjukskrivande läkare och det övriga vårdteamet. Parallellt har du även ett utvecklingsuppdrag kopplat till rehbakoordinering. I denna roll fungerar du som en stödfunktion för rehabkoordinatorerna och som en länk mellan processledningen inom försäkringsmedicin och verksamheterna. Ditt uppdrag omfattar bland annat att: • Planera och genomföra nätverksträffar för rehabkoordinatorerna i samarbete med processledningen för försäkringsmedicin. • Ansvara för introduktionen av nya rehabkoordinatorer. • Samordna och utveckla rutiner, checklistor och dokument kopplade till rehabkoordinering. • Sprida information och goda exempel mellan processledningen och verksamheterna. • Utforma och arbeta utifrån handlingsplanen för sjukskrivningsprocessen i samarbete med processledningen. Utvecklingsuppdraget omfattar samtliga rehabkoordinatorer inom Region Kronoberg samt Vårdval Kronoberg KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, samt erfarenhet av rehabkoordinering. Du är en person som tar egna initiativ, har en god planeringsförmåga och visar både på initiativkraft och ansvarstagande. Arbetet ställer stora krav på självständighet, flexibilitet och mycket god samarbetsförmåga. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och kommer med nya idéer i arbetsrelaterade frågor. ÖVRIGT Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. På grund av semestertider når du oss följande veckor: v 27-28 Mattias Cloodt v 29 Maria Karlsson Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Som medarbetare i omsorgsförvaltningen gör du skillnad för våra omsorgstagare varje dag. Vi söker nu en driven omsorgsassistent till Månadsvägen, en gruppbostad med fem lägenheter. Arbetet handlar om att vara ett tryggt och pedagogiskt omsorgstagarstöd i sociala relationer, i hemmet, samt i samhället i övrigt. Stödet bygger på delaktighet och utformas individuellt i en genomförandeplan tillsammans med den enskilde. Stödet handlar om att ge omsorgstagarna stöd i vardaglig struktur och att i övrigt arbeta enligt beslut i LSS. Arbetet sker i nära samarbete med individens övriga nätverk, daglig verksamhet, sjuksköterska och rehabpersonal. Här förväntas du arbeta enligt ett värdegrundat och salutogent förhållningssätt för att stärka den enskildes känsla av sammanhang och mening i vardagen. Du är bland annat stöttande och behjälplig med fritidsaktiviteter, matlagning och hushållsarbete. Du behöver vara kreativ och flexibel - eftersom dagens planerade innehåll kan variera och förändras med kort varsel. Hos oss ingår du i en personalgrupp där arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg. KVALIFIKATIONER Det är önskvärt att du har kunskap om olika begåvningsnivåer, gärna autism och utvecklingsstörning. Vidare är det meriterande om du har kunskap om epilepsi. Arbetet kräver att du är ansvarskännande, engagerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver ha ett positivt tänkande samt ett lugnt och tryggt arbetssätt. Viss datavana behövs eftersom dokumentation ingår i arbetet. Tjänsten förutsätter goda kunskapar i svenska, tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för tjänsten krävs godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad, skötarutbildning, barnskötare med lägst två års utbildning eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten, t.ex. beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 hp. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Vikaholmsallén i Växjö är ett äldreboende med inriktning Utevistelse & Trädgård. Vi har 54 lägenheter fördelade på tre våningsplan, inriktningen är demens och somatik. Beskrivning av tjänsten Tillsvidaretjänst Arbetstider under dagtid Tillträdesdatum enligt överenskommelse Körkort är ett krav Stämmer denna beskrivning in på dig? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, har yrkeserfarenhet och ett intresse för äldreomsorgen. Som person är du ansvarstagande, självständig och ödmjuk med förmågan att prioritera. Du trivs med att handleda och delegera omvårdnadsmedarbetare i hälso- och sjukvårdsuppgifter och motiveras av att tillsammans med dina kollegor skapa en högkvalitativ vård för dem som bor hos oss. På våra boenden får du ett omväxlande arbete där du dels arbetar långsiktigt med hälsoplaner för att öka livskvaliteten för de boende men där det är också du som gör bedömningar och fattar beslut om åtgärder i akuta situationer. I ditt ansvar ingår också att erbjuda en god palliativ omvårdnad. Omställningen till Nära vård gör att allt fler sjukvårdsinsatser på specialiserad nivå sker på boendet. Det ger dig en mångfald av stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter. Arbetet är självständigt samtidigt som du har tillgång till många kompetenta kollegor i våra sjuksköterskenätverk. Som sjuksköterska i Attendo är du betydelsefull och din kompetens värdesätts högt. Du är en del av laget som arbetar för att stärka individen. Du har en arbetsledande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten. Våra värderingar är Omtanke, Engagemang och Kompetens. Delar du dem? Varmt välkommen med din ansökan! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, via samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg! Kontaktuppgifter: Kaltrina Zhigolli, verksamhetschef [email protected]
Ett tydligt målfokus och verklig lärande förenat i en stark gemenskap. Det är Mobergsskolan i Växjö! Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Som pedagog hos oss kommer du att spela en viktig roll för våra elever samtidigt som du får möjlighet att tillsammans med skolledningen och dina kollegor arbeta för att utveckla skolan. Vi har modet att ständigt utmana oss själva och utveckla vår undervisning. Om skolan Mobergsskolan i Växjö är en fristående grundskola med årskurserna 7–9 som är beläget på stadsdelen Öster i Växjö. Vi har en god kvalitet på vår undervisning och en god kompetens bland våra lärare. Hos oss får barnen utmanas och bygga sina kunskaper för framtiden. Hos oss ska alla elever känna sig sedda och välkomna och ges de bästa förutsättningarna för att lyckas med sitt skolarbete. Vi söker dig som - Har erfarenhet av att arbeta i skolan och drivs av att ge varje elev ett personligt bemötande och skapa en inlärningsupplevelse som är anpassad efter deras behov. - Brinner för musik och har gedigna ämneskunskaper - Du är ansvarfull, positiv och har ett gediget intresse för skola och lärande. - Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i arbetslag. - Planerar, dokumenterar och genomför din undervisning i enlighet med våra styrdokument. - Besitter god kommunikativ förmåga och strävar efter att skapa goda relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare. Kvalifikationer Musiklärarutbildning, annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser nödvändig för tjänsten. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Kontaktperson / Boendestödjare . Socionom/Socialpedagog Smålands Län med utgångspunkt Växjö. Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis beteendevetenskap, psykiatri eller pedagogik. Socionom eller utbildad Socialpedagog (400YH eller 120HP som minimum och ej distansutbildningar)examen är meriterande liksom arbetslivserfarenhet från liknande uppdrag. BRALIVA började sin resa 2016 och sedan dess arbetar vi dagligen för att leverera en problemfri, långsiktig och hållbar lösning med fokus på individen. Vi är en väletablerad, anpassningsbar och flexibel verksamhet som ständigt utvecklas utifrån våra uppdragsgivares behov. Varje dag arbetar vi för att leverera en problemfri, långsiktig och hållbar lösning med individen i centrum. Vi tillhandahåller boende i hemmiljö genom våra egna lägenheter och hus med ett stöd utformat efter varje individs behov och förutsättningar. Braliva vill skapa trygghet, stöd och framtidstro till våra klienter genom att erbjuda skydd ,individanpassat stöd och kvalitativa boendelösningar som upplevs som ett vanligt hem där man kan bygga upp ett nytt och bra liv. Vi söker en självgående och flexibel kontaktperson/ boendestödjare med engagemang och positiv framtoning till vår verksamhet i Småland. Arbetsuppgifter: Som boendestödjare finns du till hands för att vägleda och utgöra en trygghet genom individuellt stöd i vardagen. Du kommer vara kontaktperson åt ett antal klienter som du träffar regelbundet. Allt praktiskt stöd samt samtalsstöd. Samtalsstöd kan bestå utav trauma behandling, krishantering och samtal rörande våldet/situationen för en ökad förståelse. Praktiska stödet kan exempelvis bestå utav transporter, myndighetskontakter, läkarbesök, identifiera sysselsättning såsom praktik eller arbete, främja en bra hälsa genom träning. Ge individerna som bor i våra lägenheter en ökad tilltro till den egna förmågan och ökad självständighet. Administrativa arbetsuppgifter som social dokumentation och upprättande av genomförandeplaner. Vänligen respektera att vi endast tar emot ansökningar via angiven email adress.
Kyltekniker/examinator som vill utbilda och certifiera nästa generation i Växjö Vill du ta steget från kylbranschen till examineringscentret i Växjö? Bli examinator på Movant och forma dagens och framtidens kyl- och värmepumpstekniker! Om Movant Movant AB erbjuder vuxenutbildningar i nära samarbete med branschen. Vi har även i Växjö ett ackrediterat examinationscenter som erbjuder prov för certifiering av kyltekniker inom f-gas – kategori I-V - utfärdade av Incert. Hit söker vi nu en erfaren examinator och kyltekniker. Vi växer och behöver förstärka. Vi har skapat starka relationer med företag som ger våra deltagare bästa möjliga start och fortsättning på sina karriärer. Som en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag, strävar vi efter att ge våra deltagare utbildning med hög kvalitet och stark arbetsmarknadsanknytning. Hos oss blir du en del av ett engagerat och kunnigt team som vill göra skillnad! Dina arbetsuppgifter Vill du vara en nyckelperson i att forma framtidens yrkesverksamma inom kyl- och värmepumpsteknik? På Movant Växjö söker vi nu en engagerad yrkesman och kyltekniker med minst 3–5 års yrkeserfarenhet. Meriterande har erfarenhet av undervisning. Du kommer att: • Planera och genomföra undervisning med både teoretiska och praktiska moment och examinera enligt Incerts krav – certifikat enligt kategori I-V F-gas. • Coacha och inspirera deltagare, både i klassrummet och på examineringscentret, • Vara en del av ett kompetent lärarlag där ni tillsammans arbetar för att varje deltagare ska nå sin fulla potential. • Delta i vårt nätverk av yrkeslärare från hela Sverige och vara delaktig i våra programråd, vilket ger dig tillgång till stöd och utvecklingsmöjligheter. • Du hantera att administrera och dokumentera. Din profil Vi söker dig som har minst tre års till fem års erfarenhet som kyltekniker. Du har F-gascertifikat i kategori 1 samt gärna har erfarenhet av att utbilda eller handleda andra. Gärna erfarenhet av examination av certifikat till Incert. Du kommer även fungera som examinator i certifieringsmoment praktiskt och teoretiskt. Kontakt med näringslivet och möjligheten att utforma kundanpassade utbildningar är en naturlig del av tjänsten. Är du inte examinator idag – vi erbjuder möjligheten att utbilda dig hos oss samt ansöka hos Incert för godkännande. För att trivas hos oss är du: • En lagspelare som värdesätter samarbete med både kollegor och externa och interna deltagare. • Strukturerad, tydlig och trygg i din bedömning av andra. • Empatisk och motiverande, med förmågan att lyfta dina deltagare och skapa förutsättningar för deras framgång. Varför Movant? På Movant får du inte bara undervisa – du lär ut dina yrkeskunskaper – och du får vara med och examinera nuvarande och framtidens yrkesverksamma! Vi erbjuder en arbetsmiljö där din kompetens tas tillvara och där du har stora möjligheter att utvecklas i din roll. Du blir en del av en skola och ett examineringscenter som har stark anknytning till näringslivet. Ansökan Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Kontaktperson för tjänsten: epost: [email protected]. Märk ansökan med Examinator Växjö. Löpande rekrytering. Sista ansökningsdatum 29 augusti 2025. Välkommen med din ansökan.
Om tjänsten Operations Manager – led och utveckla en hel region i tillväxt Är du en erfaren ledare som vill kombinera strategi, resultat och människors utveckling? Då kan detta vara nästa kapitel i din ledarskapsresa. Vi söker nu en Operations Manager till vår kund där du kommer ansvara för regionen Syd-Öst – en nyckelroll för dig som vill kombinera strategiskt arbete med operativt ledarskap. Här får du stor möjlighet att påverka, utveckla och driva förändring i en hel region. Du blir en viktig del av vår kunds fortsatta framgång och får samtidigt chansen att göra verklig skillnad i den verksamhet du leder. Dina arbetsuppgifter Som Operations Manager har du det övergripande ansvaret för en geografiskt spridd region med hög potential och stort strategiskt värde. Du leder och utvecklar verksamheten med fokus på tillväxt, effektivitet, kvalitet och starkt medarbetarengagemang. Rollen innebär regelbundet resande till regionens olika kontor, cirka tre dagar i veckan beroende på behov. Du kommer i rollen ha fullt resultat- och budgetansvar för regionen, inklusive uppföljning av nyckeltal kopplade till tillväxt, lönsamhet och personal. Du driver både daglig styrning och långsiktig utveckling, leder förbättringsarbete och implementerar nya arbetssätt och initiativ. Du har personalansvar för mellanchefer och fungerar som ett nära stöd i både operativa och strategiska frågor. Du skapar struktur, riktning och förutsättningar för att hela teamet ska kunna prestera och utvecklas – tillsammans. Din profil Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av att leda större team med fullt personal- och resultatansvar, gärna i komplexa och föränderliga miljöer. Du har en stark strategisk förmåga men också tillräcklig operativ erfarenhet för att förstå och stötta teamets vardag. Du är en tydlig, trygg och kommunikativ ledare som bygger engagemang genom riktning, struktur och närvaro. Du trivs med att leda i förändring och har förmåga att omsätta mål till konkreta resultat. Vi tror att du har: - Minst 5–7 års erfarenhet av att leda större team med fullt personal- och budgetansvar - Stark förmåga att leda genom andra chefer och bygga välfungerande organisationer - Erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete med tydliga resultat - Förmåga att växla mellan strategiskt ledarskap och operativ närvaro - En inkluderande och utvecklingsorienterad ledarstil - B-körkort - Meriterande: akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, management eller organisationsutveckling Om företaget Vad vi erbjuder: - Start enligt överenskommelse, gärna i augusti. - 48 000 kr - Kollektivavtal och bra anställningsvillkor - Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring - Friskvårdsbidrag - Goda möjligheter att utvecklas och växa inom bolaget - Härliga kollegor från hela världen! Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!
Välj ett jobb för att visa detaljer