Är du intresserad av kundmötet, att skapa kundnöjdhet och ge service i världsklass? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till Swedbanks privat- och företagskunder. Samarbeta med andra kollegor genom att vara proaktiv och engagerad i dina kundmöten genom att hitta lösningar och behov och bidra till gruppens välmående och resultat. Varierande arbetsuppgifter då vi jobbar både lokalt och nationellt Utvecklas vidare inom Swedbank – Karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft I denna roll behöver du: Ha hög servicenivå och vara engagerad med förmågan att sätta kunden i centrum. Vara lösningsorienterad och målinriktad med passion för affären som kan göra skillnad för våra kunder. Vara en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Erfarenhet av kundservice, proaktivitet och försäljning Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och...bli en del av ett härligt team med uppdrag som gör skillnad. Vi lever i ständig förändring och är inte rädda för att anpassa oss och prova på nytt. Vi drivs av tillgänglighet, proaktivitet och kundnöjdhet. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Som Kundrådgivare inom Sales & Service ges du möjligheten att både jobba lokalt och nationellt och för mig är det avgörande att vi jobbar som ett team för att både nå individuella och gemensamma mål." Emelie Wettergren, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-06-27. Tjänsten avser en tillsvidaretjänst på heltid med 6 månaders provanställning Placeringsort: Höllviken Rekryterande chef: Emelie Wettergren Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1
Arbetsuppgift: Ansvara för frukt- och gröntavdelningen. Ha yttersta ansvar för personalen på avdelningen. Driva avdelningen framåt och säkerställa hög kvalitet. Vara en problemlösare och hantera dagliga utmaningar. Möjlighet till bred kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom detaljhandeln Jour förekommer i arbetet. Anställningsform: Arbeta 40h i veckan. Tillsvidare med start omgående. Lön enligt överenskommelse. Kvalifikationer: Tidigare varit 1:a eller 2:a på frukt och grönt avdelning. Ett stort intresse för den dagligvaruhandeln och vill vara med och skapa en förstklassig butik. Flexibilitet att arbeta butikens alla öppettider. Körkort och tillgång till bil, (krav). En serviceinriktad, positiv och ansvarsfull inställning. Tidigare erfarenhet inom dagligvaruhandel. Personliga egenskaper: Vi ser att du som söker har erfarenhet av tidigare arbete i butik, såsom plockarbete och kassaarbete på ICA. Du som person är serviceminded och positiv gentemot kunder samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt. När du arbetar ute hos vår kund finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom att bemöta dem på ett professionellt sätt. Om Storesupport by Job&Talent: Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan: Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Varmt välkommen!
Vellinge kommuns verksamhet för kultur och fritid ansvarar för bibliotek, kulturskola, allmän kultur, simhall, fritidsgårdar och idrotts- och fritidsanläggningar i kommunen. Här arbetar ca 50 medarbetare i olika professioner. Vellinge kommun satsar på ett stort och varierat urval av kultur, - fritids- och idrottsaktiviteter och bjuder in till ett aktivt liv med närhet till fantastisk natur, hav och grönområden. Kommunen arbetar nära föreningslivet och civilsamhället och ser dessa som medskapare i erbjudandet till medborgarna. Barn och unga respektive seniorer är tydligt prioriterade målgrupper för utveckling av verksamheten. Verksamheten ingår i Samhällsbyggnadsavdelningen, tillsammans med verksamheter som miljö, bygglov, fastighet, plan- och exploatering. Genom denna organisering ger Vellinge kommun kulturen och fritiden en viktig och aktiv plats i samhällsbyggandet. Politiskt ansvarig är kommunstyrelsen via dess kultur- och fritidsutskott. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetschef Kultur och Fritid ansvarar du för verksamhet, ekonomi och personal. Vi behöver dig som är en synlig, engagerande och motiverande ledare. Du har fyra underställda chefer ansvariga för bibliotek, kulturskola, simhall och fritidsgårdar och därutöver två direktrapporterande medarbetare. Din roll är både strategisk och i hög grad operativ i olika frågor. Uppdraget är mycket utåtriktat och du kommer att ha mängder av externa kontakter med föreningsrepresentanter, företagare, medborgare, politiker och andra verksamheter i Vellinge kommun. Du ansvarar för att kultur- och fritidsutskottet erhåller beslutsunderlag av hög kvalitet och professionella föredragningar av ärenden. Du ingår i Samhällsbyggnadsavdelningens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av chefs- och ledaruppdrag samt en god förståelse för den ideella sektorns förutsättningar. Många frågor är relaterade till olika typer av anläggningar, varför det är nödvändigt att ha någon form av erfarenhet av detta område. Tidigare erfarenheter av arbete i politiskt styrd organisation är en stark fördel. Din kunskap, erfarenhet och bemötande gör att du utvecklar goda relationer både vid interna och externa kontakter. Du kan på ett strukturerat sätt planera och organisera verksamhetens arbete och har förmåga att driva utvecklingsarbete. Dina medarbetare leder du med tydlighet, engagemang och genomförandekraft. I ditt uppdrag ser du den ideella sektorn och medborgarna som viktiga parter i verksamhetens utveckling. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du behärskar god svenska i tal och skrift och är väl förtrogen med vardagliga digitala redskap. B- körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Vi har stort fokus på god service och gott bemötande såväl internt som externt. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.
Vi söker nu Dig som vill arbeta extra som ledsagare. Att arbeta som ledsagare går att kombinera med studier eller annan huvudsysselsättning då arbetstiderna vanligen är förlagda kvällar och helger. Vad innebär tjänsten? Som ledsagare är din huvudsakliga uppgift att följa med på aktiviteter utefter kundens önskemål. Det innebär att du som ledsagare ska ge stöd till kunden i olika aktiviteter som till exempel simning, ridning, bio eller att gå och fika. Syftet är att möjliggöra kunden delaktighet i samhället. Antal arbetstimmar kan variera beroende på hur många timmar kunden är beviljad. Denna kund är beviljad 16 timmar i månaden. Det finns ingen schemalagd arbetstid utan timmarna fördelas oftast på kvällstid och helger. Om dig - Vi söker en positiv och kreativ ledsagare till en glad kille med autism som älskar teater, konst och måla. Vi söker dig som har ett intresse för att arbeta med andra människor och vill vara ett stöd i hans vardag. Meriterande är om du kan prata persiska eller dari. Erfarenhet eller formell utbildning är inget krav, utan stor vikt läggs på personkemi. Bemötande, flexibilitet och omsorg är viktiga egenskaper för att passa i denna roll. Om du har ett intresse för konst och skapande och tycker om att vara en del av någon annans utveckling, kan detta vara ett perfekt uppdrag för dig! Omfattning: 16 h/månad Tillträde: Mars Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi är något så ovanligt som ett industriföretag med 𝗵𝗷𝗮̈𝗿𝘁𝗮𝘁 𝗽𝗮̊ 𝗿𝗮̈𝘁𝘁 𝘀𝘁𝗮̈𝗹𝗹𝗲 𝗼𝗰𝗵 𝗯𝗹𝗶𝗰𝗸𝗲𝗻 𝗿𝗶𝗸𝘁𝗮𝗱 𝗳𝗿𝗮𝗺𝗮̊𝘁. På IS Plåt arbetar vi med 𝗿𝗼𝘀𝘁𝗳𝗿𝗶 𝗹𝗲𝗴𝗼𝘁𝗶𝗹𝗹𝘃𝗲𝗿𝗸𝗻𝗶𝗻𝗴, millimeterprecision och moderna maskiner. Men det viktigaste vi bygger är en arbetsplats där människor får utvecklas och vara sig själva. Vi tror på 𝗴𝗲𝗺𝗲𝗻𝘀𝗸𝗮𝗽, 𝗼𝗺𝘁𝗮𝗻𝗸𝗲 𝗼𝗰𝗵 𝗿𝗲𝘀𝗽𝗲𝗸𝘁, i en bransch där det tyvärr ofta saknas. Just nu söker vi en engagerad kundansvarig. Vi söker dig som har den rätta känslan och kunnandet för planering och ledning av industriell verksamhet. Meriterande om du har erfarenhet av svetsning eller annat industriarbete. Effektiv produktion och god leveranssäkerhet är viktiga ord på företaget. 👋 𝗩𝗶 𝘁𝗿𝗼𝗿 𝗮𝘁𝘁 𝗱𝘂: • Kan behålla ordning och reda, även i stressiga sammanhang. • Tror på att man kommer längre tillsammans än ensam • Gillar att göra jobbet ordentligt och gärna med ett leende • Är en bra människa: 𝗮𝗻𝘀𝘃𝗮𝗿𝘀𝗳𝘂𝗹𝗹, 𝗼𝗺𝘁𝗮̈𝗻𝗸𝘀𝗮𝗺 𝗼𝗰𝗵 𝗻𝗮̊𝗴𝗼𝗻 𝘀𝗼𝗺 𝘁𝗮̈𝗻𝗸𝗲𝗿 𝘀𝘁𝗲𝗴𝗲𝘁 𝗹𝗮̈𝗻𝗴𝗿𝗲 Vi kräver inte att du är bäst. Det är vår grej att hjälpa dig bli. 🛠 𝗛𝗼𝘀 𝗼𝘀𝘀 𝗳𝗮̊𝗿 𝗱𝘂: • Jobba i framkant med 𝘁𝗼𝗽𝗽𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻 𝗺𝗮𝘀𝗸𝗶𝗻𝗽𝗮𝗿𝗸 • Möjlighet att 𝘃𝗮̈𝘅𝗮, 𝘂𝘁𝘃𝗲𝗰𝗸𝗹𝗮𝘀 och få stöd på vägen • Trygghet genom 𝗸𝗼𝗹𝗹𝗲𝗸𝘁𝗶𝘃𝗮𝘃𝘁𝗮𝗹 𝗼𝗰𝗵 𝗹𝗮̊𝗻𝗴𝘀𝗶𝗸𝘁𝗶𝗴𝗵𝗲𝘁 • Ett team som säger "god morgon" med ett leende, och menar det 📩 𝗞𝗮̈𝗻𝗻𝗲𝗿 𝗱𝘂 𝗶𝗴𝗲𝗻 𝗱𝗶𝗴? Skicka ett mejl samt CV till [email protected] och berätta lite om dig själv. / 𝗜𝗦 𝗣𝗹𝗮̊𝘁 - 𝗩𝗮̈𝗹𝗸𝗼𝗺𝗺𝗲𝗻 𝗶𝗻 𝗶 𝘃𝗮̈𝗿𝗺𝗲𝗻
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 4 & 8 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Vill du arbeta med en produkt som gör skillnad för både hälsa och miljö? Om tjänsten: Vi söker en driven och engagerad säljare som vill vara med och marknadsföra Clear Sky NTS – ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Med vår innovativa multimaskin kan du inte bara rena luften utan även skura golv, putsa fönster och kemtvätta helt utan kemikalier. Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta med en unik och framtidssäkrad produkt som gör skillnad i våra kunders liv. Arbetsuppgifter: Som säljare på Bright Nature AB kommer du att: Marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till både privatpersoner och företag. Arbeta självständigt med kundbesök och försäljning. Få förbokade kundmöten från vår bokningsavdelning. Genomföra rådgivande samtal och demonstrationer av produkten. Arbeta mot uppsatta mål och vara en del av ett sammansvetsat team. Vi söker dig som: Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Har körkort och tillgång till egen bil. Har erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C, men vi ser också att du har ett intresse och vilja att lära dig försäljning. Är målinriktad, självgående och har en positiv attityd. Är intresserad av långsiktig karriärutveckling, då vi gärna ser att våra säljare stannar och växer med företaget. Vi erbjuder dig: En fast lön plus rörlig En av marknadens högsta provisioner ovanpå din fasta lön. Trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. En grundlig certifierad säljutbildning som gör dig redo för rollen. Förbokade kundbesök av vår bokningsavdelning, så du kan fokusera på försäljning. Flexibla arbetstider som passar din livsstil. Löpande vidareutbildning och kontinuerlig feedback. Motiverande tävlingar och företagsresor, där vi ofta åker till varmare destinationer. Goda möjligheter att avancera inom företaget. Teambuilding och kick-offer för att stärka laget. Om Bright Nature AB: Bright Nature AB är ett företag som specialiserar sig på miljövänliga och effektiva lösningar för bättre inomhusmiljö. Vår produkt Clear Sky NTS renar upp till 99.9996% av alla partiklar i inomhusluften och erbjuder en rad funktioner som rengöring av golv, fönster, fordon och mycket mer, helt utan kemikalier. Vi har ett starkt engagemang för hållbarhet och erbjuder produkter som både är effektiva och miljövänliga. Villkor och anställning: Provanställning på 6 månader, som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes. Heltidstjänst med en fast lön plus en rörlig Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt framgångsrika team. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om jobbet Vi söker just nu en vikarierande barnvakt till en familj i Falsterbo. Om oss NPF Barnvakten erbjuder barnpassning till familjer med barn inom NPF. NPF står för neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och de vanligaste funktionsnedsättningarna är: ADHD, Autism, ADD, AST, Tuorettes syndrom och Språkstörning. Vårt mål är att hjälpa så många som möjligt med speciella behov och därför kommer du att genomgå en internutbildning inom NPF innan du får börja ditt första uppdrag. Hos NPF Barnvakten får du ett utvecklande, glädjefyllt och otroligt givande extrajobb. Läs mer på vår hemsida: https://www.npfbarnvakten.com/ Uppdraget: Antal barn och ålder: 1 barn, 6år Dagar och tider: 25h/v veckorna 28-31 Önskat startdatum: Omgående Barnpassningen sker hemma hos familjen eller i närliggande park. Plats: Falsterbo Vi söker dig som: Har någon form av erfarenhet med barn och gärna barn med NPF Har erfarenhet av ett lågaffektivt bemötande samt tydliggörande pedagogik Är ansvarsfull och har ett genuint intresse för barn Vill ha ett utvecklande och givande extrajobb Är pedagogisk, trygg och lugn Meriterande om du har körkort Du behöver kunna byta blöja Meriterande om du har erfarenhet av bildstöd/TAKK Fördelar med att arbeta som barnvakt hos oss: Du får ett flexibelt och glädjefyllt arbete Du får en viktig och relevant merit inför framtida arbeten Du skapar personliga relationer och kan få vänner för livet Du får en enorm personlig utveckling Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kan variera utifrån behov från familjen. Sedvana arbetsuppgifter kan vara: Hämta från förskola/skola Hitta på aktiviteter i och utanför hemmet Agera stöd vid utflykter Laga enklare mat Nattning Aktivering, socialisering och avlastning Är du intresserad av ett utveckla extra jobb som ger otroligt mycket tillbaka? Mejla en beskrivning av vem du är och vad som gör dig till en trygg barnvakt hos oss. Om du inte kan hjälpa just den här familjen så rekommenderar vi att skicka en spontanansökan som en generell tjänst hos oss då vi erbjuder barnpassning i hela Sverige. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Nu söker vi en erfaren CNC-Operatör som vill arbeta ständig eftermiddag till ett verkstadsföretag i Vellinge. Dina arbetsuppgifter Du kommer att självständigt köra och programmera en CNC-styrd fräs. Tillverkningen består mestadels av långa serier i rostfritt. Arbetstid är ständig eftermiddag. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas i tjänsten krävs att du arbetat som CNC-operatör och har en god erfarenhet av mätteknik. Det är meriterande om du jobbat i Gibbs CAM. Du har också god datorvana och ett stort teknikintresse. Du är en drivande, noggrann person med ett högt kvalitetstänk. Du behärskar svenska språket i tal & skrift. Information och kontakt För mer information om tjänsten kontakta Sebastian Strömberg 0417-77 99 85. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök gärna direkt, då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten börjar som en visstidsanställning som förväntas övergå i tillsvidareanställning hos kundföretaget. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
• Storgatans gruppbostad ligger centralt i Vellinge, nära till kollektivtrafik och centrum. På gruppbostaden finns sex lägenheter samt en lägenhet för korttidsvistelse. Gruppbostaden ligger på två plan och har en uteplats och trädgård. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en ny kollega till Storgatans gruppbostad i Vellinge! Som stödassistent på LSS gruppbostad ska du, utifrån varje enskild brukares individuella behov och önskemål, kunna stödja och aktivera i hemmet i enlighet med LSS-uppdraget. I uppdraget ingår även dokumentation rörande brukaren, kontakt med anhöriga, handläggare, daglig verksamhet, gode män och andra verksamheter eller myndigheter som har betydelse för brukaren varpå samarbete och god kommunikationsförmåga är viktigt. Arbetsuppgifterna består av stödjande och motiverande samtal, sociala aktiviteter i och utanför hemmet, vardagsnära sysslor i brukarens hem och närmiljö, delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser och personlig omvårdnad utifrån individuella behov. Du arbetar aktivt tillsammans med övrig personal och samordnare för att planera, utföra, följa upp och utvärdera brukarnas aktiviteter och stödinsatser. Arbetet omfattar upprättande av genomförandeplaner och avvikelser. Vidare ingår alla vanligt förekommande arbetsuppgifter i ett hem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor som har behov av stöd och omsorg i vardagen. Om du är kreativ, lösningsfokuserad och trygg i din roll är detta rätt arbetsplats för dig! Du har kunskap om målgruppen LSS och erfarenhet av att arbeta med pk1. Du är utbildad inom området genom att till exempel vara undersköterska, behandlingsassistent eller ha motsvarande utbildning som arbetsgivaren ser som likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av arbete med: - Anhörigstöd -Lågaffektivt bemötande -Samtalsmatta, sociala berättelser eller seriesamtal - TAKK, tecken som alternativ och kompletterande kommunikation - TEACCH och arbete med tydliggörande pedagogik Som person trivs du med att vara en del av en utvecklande organisation. Du har förmåga att vara självständig i ditt arbete men även att vara en del av arbetsgruppen där samarbete och kommunikation är nyckeln för att ge bästa möjliga omsorg till våra brukare. För att passa in i rollen som stödassistent är det viktigt att du tar ansvar för ditt uppdrag och ser möjligheter istället för hinder. Du är flexibel men har samtidigt fokus på den struktur som kan behövas i stödet du ger till brukarna. Som stödassistent på gruppbostad i Vellinge Kommun arbetar du både ensam och i grupp, vilket innebär att du behöver vara en trygg och lugn person som tar ansvar för verksamheten. Rekrytering kommer att ske löpande. ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.
Välj ett jobb för att visa detaljer