Gör skillnad. Varje dag. Vill du arbeta i en stimulerande och trygg miljö med kompetenta kollegor – mitt i hjärtat av vackra Ystad? Vi söker nu en legitimerad läkare för tidsbegränsad hos oss på vårdcentralen. Här får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och vara en viktig del i vårt arbete för god vård i vardagen. Vi är en välfungerande vårdcentral belägen i centrala Ystad med 15 500 listade patienter. Här finns mycket goda kommunikationsmöjligheter med såväl bil som kollektivtrafik. Vi har en bred kompetens inom hälso- och sjukvård där vi möter patientens behov inom flera olika områden. Vidare arbetar vi aktivt med förebyggande vård för att stärka det friska och uppmuntrar patienten att ta ansvar för sina levnadsvanor och hälsa. På vårdcentralen arbetar cirka 70 medarbetare som alla strävar mot att ge den bästa vården till våra patienter. Vi erbjuder komplett primärvård där sjuksköterskor, distriktssköterskor, läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeut, undersköterskor, dietist, kurator och psykolog samarbetar med patienten i centrum. Vårdcentralen har även ett antal utbildningsplatser inom olika yrkeskategorier. Hos oss finns många medarbetare som arbetat här i flera år, samtidigt har vi har också ett antal nyare medarbetare. Mixen är en bra och kreativ kombination av erfarenhet och nytänkande. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som är legitimerad läkare och vill bli en del av vårt team. Hos oss möts du av en arbetsmiljö präglad av gott samarbete, öppenhet och ett tillåtande klimat med förståelse för både professionella och individuella behov. I din roll som läkare har du ett nära samarbete med de olika yrkeskategorierna som är verksamma hos oss, vilket skapar goda möjligheter att lära känna varandra. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter på en vårdcentral såsom planerad och akut mottagning. Arbetet sker även på vår sköterskeledda öppna mottagning. Vi erbjuder dig också stöd i form av handledning i en timme varje vecka samt kontinuerlig fortbildning. Därefter finns det möjlighet till ST-tjänst inom allmänmedicin. Vi befinner oss i en positiv utvecklingsfas och vill gärna att du är med och påverkar den fortsatta utvecklingen av vårdcentralen. Din kompetens och ditt engagemang kommer att bli värdefulla resurser för oss. Arbetstiden är förlagd till måndag till fredag och avser en tidsbegränsad anställning som löper minst sex månader. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård och som har ett stort intresse för allmänmedicin. Du har språkkunskaper i svenska motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Vi tror att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tvärprofessionellt. Du har ett synsätt där du väljer att fokusera på möjligheter i stället för hinder. Därtill har du förmågan att skapa förtroende hos patienter och närstående samt är positiv, lyhörd och tydlig i din kommunikation. Vidare ser vi att du både har förmågan och viljan att bidra aktivt till utvecklingen av verksamheten utifrån de behov som finns. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.
International data analytics company is looking for a person to visit several outside places in the city . The job consists of collecting simple data within certain time frame and upload them to our system using mobile application. This is a backup position during summer months with the possibility of turning into regular part-time job in the future. The job should be done on weekdays any time between 12:00 and 16:00. The job itself won't take more than 10-15 minutes of your time. Requirements: smartphone driving license access to a car (alternatively to a bicycle/scooter) The nature of the job makes it great for someone already working part-time and looking for an additional source of income. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Corrpal Systems AB söker en affärsorienterad och strategisk Technical Sales Manager. Du får en nyckelroll i vår ledning och ansvarar för vår försäljning och hela kundresan – från första kontakt till långsiktiga relationer. Du kommer att identifiera nya affärsmöjligheter på både etablerade och nya marknader. Våra kunder finns i Europa, USA, Sydafrika och Australien. Information om rollen Som Technical Sales Manager har du det övergripande ansvaret för företagets försäljningsarbete. En hel del försäljning skall drivas via den svenska organisationen, en annan del kommer via försäljningsorganisationen på det tyska moderbolaget Göpfert, då det finns vissa synergier i dessa verksamheter. Ett bra samarbete mellan säljorganisationerna är därför viktigt. Exempel på ansvarsområden: Tar fram säljstrategier, målsättningar och aktivitetsplaner i linje med företagets affärsmål Identifierar nya affärsmöjligheter på både befintliga och nya marknader Ansvarar för budget, prognoser och resultatrapportering inom försäljning Säkerställer en stark kundupplevelse från offert till leverans och vidare service Leder och utvecklar försäljningsorganisationen, i dagsläget 3 personer som jobbar med försäljning respektive som projektledare Samverkar nära våra team inom teknik, produktion och ledning för att skapa affärer som är både lönsamma och tekniskt genomförbara Representerar Corrpal i förhandlingar, kundbesök, mässor och andra affärssammanhang – både nationellt och internationellt Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet av teknisk B2B-försäljning, gärna inom maskin- eller tillverkningsindustrin Har dokumenterad erfarenhet av försäljningsledning och strategiskt affärsansvar Har en stark kommersiell förmåga, med känsla för både kundbehov och affärslogik Är van att arbeta internationellt, med förståelse för olika marknader och kundkulturer Är en coachande och trygg ledare som skapar engagemang och tydlighet i ditt team Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik eller försäljning. Meriterande är också om du tidigare har jobbat med att dokumentera långsiktiga säljprocesser via CRM-system. Har du viss förståelse för CAD-ritningar och kanske till och med kan göra enklare skisser själv, skulle det vara väldigt positivt, då det kan förenkla arbetet ute hos våra kunder. Detaljerade dokument skapas sedan av våra kunniga Technical Sales Engineers. Placering Rollen utgår från Corrpals huvudkontor i Ystad och du bör bo på lämpligt pendlingsavstånd. Vår policy är att du kan arbeta hemifrån en dag per vecka. Det är en resande roll, där du uppskattningsvis reser till dina kunder ca. 50 dagar per år. Upplägg och tid för resorna planeras av dig. Om oss Corrpal Systems AB i Ystad tillverkar, säljer och installerar maskinlinjer för materialhantering till wellpappindustrin. Vi är en ledande aktör inom vår nisch och vår styrka är vår svenska kvalitet och vår förmåga att flexibelt lösa våra kunders olika behov. Med egen kompetens i huset tillverkar vi och levererar cirka 30-40 maskiner per år. Våra kunder finns huvudsakligen i Europa, men våra installationer finns över hela världen. Corrpal Systems omsätter drygt 300 msek och vi har ca. 50 anställda. Vår ägare Göpfert Maschinen GmbH, www.goepfert.de, är världsledande på konverteringsmaskiner till wellpappindustrin. På Corrpal Systems AB får du arbeta i ett växande företag med korta beslutsvägar, teknik i framkant och stort utrymme för egna initiativ. Läs mer om oss på vår hemsida www.corrpal.com Låter det intressant? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är 17/6. Corrpal Systems AB samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality: Jennifer Friman på [email protected] eller 0703-20 12 12 Gustav Strandberg på [email protected] eller 076-049 53 31 Pia-Karin Åkesson på [email protected] eller 0702-15 83 98 Om EQuality Rekrytering & Interim Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för: EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat
Vill du vara med och skapa struktur, kvalitet och en redovisningskultur i världsklass? Vitas Group söker nu en noggrann, ansvarstagande och affärsnära Accountant som vill ta helhetsansvaret för redovisningen och bidra till utvecklingen av ekonomifunktionen. Du blir en nyckelperson i teamet, med ansvar för löpande bokföring, bokslut, rapportering och regelefterlevnad - och en viktig kulturbärare i vår fortsatta tillväxtresa. Om rollen I rollen som Accountant har du det övergripande ansvaret för att redovisningen följer gällande lagar, standarder och interna riktlinjer. Du arbetar självständigt med hela redovisningskedjan och är ett stöd till ledning och verksamhet i ekonomiska frågor. Du säkerställer kvalitet och noggrannhet - och vill vara med och skapa struktur och förutsättningar för att växa vidare. Dina huvudsakliga ansvarsområden Löpande bokföring och ekonomiadministration Hantering av kund- och leverantörsreskontra Månads-, kvartals- och årsbokslut Finansiell rapportering till ledning och externa parter Skatter, moms och arbetsgivaravgifter Kontakter med revisorer och myndigheter Utveckling av processer och rutiner inom redovisning Bidra till en professionell, strukturerad och värderingsstyrd ekonomifunktion Vi söker dig som Har några års erfarenhet av liknande roll inom redovisning Är trygg i bokslutsarbete och har god kunskap om redovisningsprinciper Har god systemvana och förståelse för redovisningssystem Är noggrann, ansvarstagande och självgående Vill vara med och påverka, bygga upp och förbättra - både rutiner och kultur Har en prestigelös attityd och trivs i ett företag med högt engagemang Du delar våra värderingar På Vitas Group värdesätter vi mod, självledarskap och utveckling. Du är en person som vågar tänka nytt, tar ansvar för din roll och vill växa tillsammans med oss. Du ser ekonomi som ett strategiskt verktyg och har både helhetsperspektiv och detaljfokus. Placering & rapportering Tjänsten är placerad i Ystad och du rapporterar till CFO. Låter det intressant? Perfekt, sänd in din CV redan idag! Har du frågor? Kontakta CFO Gunnel Areskoug [email protected]. Sista ansökningsdag 2025- 05-30
Varje dag skapar vi förutsättningar för att brukarna i vår verksamhet, utifrån sina unika förmågor, ska få leva livet fullt ut. Vi fortsätter växa, ta chansen att vara med på vår resa! Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta natt på vårt LSS-boende i Ystad som är ett boende för barn och ungdomar. Hos oss anpassar vi vår kommunikation utifrån brukaren behov. Du ingår i ett arbetslag där ni tillsammans arbetar för att varje brukare ska få en meningsfull sysselsättning och vardag. Din uppgift är att vara ett stöd i den enskilde brukarens dagliga liv och stötta utifrån hans eller hennes behov. Du kan komma att hjälpa till med omvårdnad, de vardagliga sysslorna (tvätt, städning) eller helt enkelt som stöttning i vardagen. Sammantaget möjliggör dina insatser brukarens rätt till självständighet och ett självbestämmande. Om dig Vi ser att du har en slutförd gymnasieutbildning, gärna inom vård och omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet från vård och omsorg och att du sedan tidigare arbetat med liknade arbetsuppgifter. Kunskap i teckenspråk liksom om funktionsnedsättningar och erfarenhet av psykiatrin är meriterande. Som person är du engagerad och utåtriktad, du har lätt för att samarbeta och skapa kontakter och bevara goda relationer. Vi vill att du är trygg, stabil samt har självinsikt och ett flexibelt synsätt. Du är ansvarstagande, gillar ordning och reda samt tar egna initiativ i arbetet. I vår rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Datorvana krävs då dokumentation är en återkommande arbetsuppgift. Du ska kunna läsa och kommunicera på svenska för att tillgodose den information som ligger till grund för ditt arbete. Anställning Vi erbjuder dig en tillsvidaretjänst på 75-100% med fast månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning. En förutsättning för anställning är att du kan visa ett utdrag från belastningsregistret. Din arbetstid kommer att vara förlagd på natten. Sista ansökningsdagen är 2025-06-30 Varmt välkommen med din ansökan!
CNC-tekniker med spetskompetens sökes till ledande industriföretag! Är du en tekniskt driven person som trivs i en praktisk roll med variation och ansvar? Vill du vara med och tillverka produkter som verkligen gör skillnad? Då kan det här vara jobbet för dig. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en CNC-tekniker med spetskompetens till en industriell verksamhet i Malmö och Ystad området. Som CNC-tekniker kommer du att ha en central roll i produktionen. Du kommer vara en viktig del av ett kunnigt och engagerat team där innovation, säkerhet och kvalitet genomsyrar allt som görs. Du hanterar flera moment i produktionskedjan – från programmering och körning i CNC-styrda maskiner till svetsning och kvalitetskontroll av färdiga komponenter. Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som: Ställa och köra CNC-styrda svarv- och fräsmaskiner Manuell och automatisk svetsning Arbeta aktivt med säkerhet, ordning och reda i produktionen Övervaka och kvalitetssäkra produktionen Läsa ritningar och säkerhetsställa att mått och toleranser efterföljs PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann och kvalitetsmedveten person med ett genuint teknikintresse. Du har flera års erfarenhet som CNC-tekniker och är van vid att ta ansvar för ditt arbete, är lösningsorienterad och uppskattar att arbeta praktiskt med händerna. Viktigt för tjänsten: Gedigen erfarenhet av CNC-svarvning och fräsning Dokumenterad svetskompetens Förståelse för tekniska ritningar, toleranser och materialegenskaper Vana vid kvalitetsmätning och arbete enligt ISO-standard Relevant teknisk utbildning inom CNC Meriterande: Truck- och traverskort, erfarenhet av arbete i större industriell miljö Flytande svenska och engelska i tal och skrift OM TJÄNSTEN Tjänsten som CNC-operatör är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. ÖVRIGT Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vi söker Sjuksköterskor till Ystad. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. Idag går ungefär 300 fantastiska elever på Källan skola med varierad kulturell och social bakgrund, en mångfald som berikar vår vardag. Förtroendefulla relationer och lärande står i fokus när vi tillsammans arbetar för att vara en skola där både elever och vuxna trivs och utvecklas. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i matematik och NO på mellanstadiet. Som lärare och professionell pedagog på Källan har du höga förväntningar och tror på att alla elever kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer med elever och vårdnadshavare, byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på elevernas lärande. Du följer upp undervisningens kvalitet, ger framåtsyftande återkoppling till eleverna och stöttar elever i behov av särskilt stöd samt utmanar elever som behöver extra utmaningar. Kollegialt lärande är en del av arbetet, där du samarbetar med dina kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är legitimerad lärare för årskurs 4-6 med behörighet att undervisa i matematik och NO. • Är flexibel och har god samarbetsförmåga. • Har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, arbetslaget, skolans elevhälsoteam samt skolledning. • Är en tydlig ledare med god didaktisk förmåga och strukturerad undervisning. För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är kreativ och utvecklingsinriktad, ser varje enskild elevs behov samt har nära till glädje och skratt. Du är lugn och trygg i dig själv och trivs med att skapa ett gott samarbetsklimat med elever, medarbetare och föräldrar. Du trivs bäst när du arbetar i team med andra. Du tycker om att tänka i nya pedagogiska banor och prestigelöst diskutera fram lösningar tillsammans med övrig personal utifrån elevens behov. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Intresseanmälan till Hemrex i Ystad med omnejd Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag. Det gör vi med tjänster inom städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare renoverings- och hantverksuppdrag. Denna möjlighet att visa intresse för att jobba på Hemrex gäller för uppdrag i Ystad/Simrishamn Vi söker dig som - Gärna har erfarenhet, dock inget krav - Har rätt attityd och inställning till jobbet - Är bekväm att arbeta med olika kunder - Kan arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar - Förstår värdet i att ge god service och gärna gör det lilla extra - Tycker om variation i arbetet - Har B-körkort Hemrex erbjuder En arbetsplats där medarbetaren är prioriterad och har marknadens bästa avtal. Vi ser till att du som jobbar hos oss får en bra introduktion och utbildning innan du ska ut och möta kund. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och du får möta en stor variation av människor, både i kunder och kollegor. För Hemrex är det viktigt att man som medarbetare trivs, känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag, vi ser till att du har bra utrustning och kläder som är anpassade efter det du ska göra. När du kör i jobbet med egen bil har du körersättning. Hemrex erbjuder timanställning med möjlighet till fast anställning. Vi vill att du som jobbar hos oss på Hemrex känner en stolthet i det du gör och alltid känner dig som en hemrexare! Välkommen med din ansökan Vi som jobbar hos Hemrex är ett ganska stort team där vi alla är kunniga inom olika serviceområden. Vi tycker alltid det är spännande att välkomna nya hemrexare och eftersom du hittat hit blir vi såklart nyfikna på dig och vill gärna veta vilken roll du skulle kunna ha hos oss. Berätta lite om dig själv och dina yrkeskunskaper, varför du är intresserad av att jobba hos oss och vilket tjänsteområde som skulle passar dig allra bäst. Registrera dig, fyll i din intresseanmälan och skicka din ansökan idag. Urval och intervjuer sker löpande men vårt behov av personal inom olika områden varierar över olika perioder vilket innebär att om du inte hört något från oss inom 3 månader är det inte för att dina kompetenser inte är intressanta för oss, utan kan vara att vi inte behöver personal just då och nu.
Välj ett jobb för att visa detaljer