Säljare ÖoB Ystad

Vi söker en säljare till vårt varuhus i Ystad, som liksom vi brinner för försäljning och kundservice! Hos oss kommer du vara mycket viktig för varuhusets drift, där ditt engagemang och serviceinriktade arbetssätt erbjuder våra kunder en mycket bra köpupplevelse vid sitt besök hos oss. Vi söker: Säljare; 20 tim/v, tillsvidare, med tillträde 8/5 2024. Tjänsterna innebär varierande arbetstider dag/kväll/helg, där sedvanliga uppgifter i butik som kundservice och försäljning, där kassa och varupåfyllnad ingår. Kvalifikationer ÖoB är ett värderingsstyrt bolag med medarbetare som drivs av utmaningar och som gillar ett omväxlande arbete i högt tempo. Därför krävs det att du alltid är serviceinriktad med kundens behov i fokus. Som person söker vi dig som är utåtriktad och självgående som med stor drivkraft och stort engagemang vill utveckla varuhusets försäljning inom ramen för ÖoB:s koncept och arbetsmodell. Vidare så värderar vi god samarbetsförmåga , hög servicekänsla (mot kunder och kollegor) samt kunna se "helheten" i varuhuset. Erfarenhet från service/detaljhandel samt kassavana är ett krav, men stor vikt kommer även läggas på dina personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Sjuksköterska till vår konsultpool i Skåne!

Vi söker Är du en erfaren sjuksköterska som söker nya utmaningar och möjligheter under 2024? Då är det dig vi letar efter! Som en del av Medcura-familjen är vi här för att lyssna på dig och göra vårt bästa för att matcha dig med uppdrag som passar just dig. Oavsett om du föredrar att arbeta inom primärvården, rehabilitering, äldreomsorg eller andra områden, finns det möjligheter för dig hos Medcura. Vi vill höra från dig! Berätta för oss om dina förväntningar och önskemål om var och inom vad du vill arbeta. Vi är här för göra vårt bästa för att skapa en arbetsvardag som är både givande och meningsfull för dig. Vad erbjuder Medcura? Vi har ett brett utbud inom alla områden både hos privata aktörer och inom den offentliga sektorn. Medcura erbjuder både tim- och garantianställningar. Du kan välja bland både korta och längre uppdrag. Hos Medcura får du en egen konsultchef som känner dig och vet hur du vill arbeta och som kan din kompetens. Vi kan därför skräddarsy uppdrag för just dina behov. - Din egna konsultchef - Engagemang och förtroende för varandra - Valfrihet/önskeschema/flexibla tider - Du är helförsäkrad - Vi anordnar konsultträffar - Rekryteringsbonus - Konkurrenskraftiga löner - Vi erbjuder trygghet och kontinuitet - Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter och omväxling - En arbetsplats där du väljer hur mycket du vill arbeta och på vilka orter - Vi följer kollektivavtal - Inskolning - Legitimerad vårdpersonal på kontoret som arbetar för dina önskemål - En vision om att arbeta utifrån 100% kvalité i alla upphandlingar Om Medcura Medcura AB grundades 2009 och är ett av dom större och etablerade bemanningsföretag i vårdbranschen. Vi hyr ut och rekryterar läkare, sjuksköterskor och annan personal inom vården som paramedicinare och socionomer. Det gäller allt från att förse privata och offentliga vårdgivare som skolor och statliga myndigheter med enstaka vikarier över dagen till att bemanna hela avdelningar, enheter eller operationsteam. Från vårt huvudkontor i centrala Stockholm ansvarar vi för uppdrag från Umeå i norr till Malmö i söder. Medcuras affärsidé lyder: ”Vi tillhandahåller kompetent och lyhörd personal till vårdgivare vars uppdrag är att bedriva omsorgsfull och effektiv vård.” Hos oss är våra kollegors kompetens det som gjort företaget till vad vi är idag. Medcura har vunnit samtliga upphandlingar som utvärderats på 100% kvalité och inte pris. Så jobbar vi bäst. Vår vision är att få leverera enbart i upphandlingar som baseras på 100 % kvalité som är och har alltid varit vår nyckel till framgång. Det är våra kunniga och engagerade kollegor som upprätthåller vårt goda rykte varje dag, året runt. Vi lägger ner mycket kraft på att arbeta fram en personlig givande relation med våra kollegor och är måna om att vårda densamma. Vi tillämpar kollektivavtal, Vi har ansvarsförsäkring, Vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och vi har en fastställd jämställdhetsplan. Vi ser fram emot att få berätta mer vid en personlig kontakt. Kvalifikationer Som anställd i Medcura innebär det att du kan arbeta självständigt och är trygg i din yrkesroll. Du som söker denna tjänst ska vara glad, positiv och flexibel. För att passa i denna roll bör du även vara lösningsfokuserad och serviceminded samtidigt som du är lugn och stresstålig. För oss på Medcura är det viktigt att våra medarbetare har ett genuint intresse för våra kunders välbefinnande och alltid arbetar utifrån kundernas önskemål och beslut. Du ska gilla att ta ansvar och har förmåga att samarbeta. Viktiga egenskaper är att du har ett professionellt förhållningssätt och att du gillar flexibilitet. Du ska tillsammans med din arbetsgrupp alltid arbeta med stort patientfokus. Tillsättning Du är varmt välkommen med din ansökan, och vi ser framemot att höra av dig! Är du intresserad utav att veta mer om oss så hittar du mer information på vår hemsida www.medcura.se. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning efter överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Gjutare på heltid sökes till stor industri i Svedala

Ta chansen att arbeta på ett spännande gjuteri i Svedala! Du kommer arbeta i gjuteriet där det tillverkas mantlar. Mantlarna tillverkas till olika kunder över hela världen. Gjuteriet tillhör ett av Nordens största stålindustri som smälter upp till 60 ton per dygn. Det är en otroligt spännande verksamhet med möjlighet till varierade arbetsuppgifter inom industrin. På gjuteriet finns det flertal olika arbetsmoment. Vi söker både sig som är intresserad av att arbeta som formare och smältare. I arbetsuppgifterna som formare tillverkar du formar för att kunna gjuta produkterna. I denna tjänst arbetar du vid stora maskiner och vi ser gärna att du har erfarenhet av CNC maskiner sedan tidigare. Arbetsuppgifterna som Smältare innebär att du arbetar med att smälta stålen i tillverkningen. Denna tjänst är en heltidstjänst med start omgående. Du arbetar 4-skift där tiderna är enligt nedan: FM-skift 06.00-14.00 EM-skift 14.00-22.06 Natt-skift 22.00-06.00 Helg 06.00-18.00 Du roterar på de olika skiften och har 1 veckas ledigt innan du går på skiftet igen. Detta ger dig en väldigt flexibel vardag. Tjänsten inleds med en längre introduktion för att ge dig rätt förutsättningar för tjänsten. Din profil Vi söker dig som är intresserad av ett jobb inom tung industri. Det viktigaste för tjänsten är att du är en driven person som har viljan att lära dig nya saker. För att trivas i rollen ser vi gärna att du är händig och har ett tekniskt intresse. I tjänsten ingår man i ett team av kollegor där det är viktigt med god samarbetsförmåga. Vidare lägger vi stor vikt att du har ett högt säkerhetstänk. Då du arbetar inom en tung industri, ser vi också att du inte är rädd för att ta i och bli skitig. Krav för tjänsten: - Traverskort - Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: - Tidigare erfarenhet inom tung industri, verkstad, svets etc. - Relevant utbildning - Truckkort Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Datainsamlare Ystad

International data analytics company is looking for a person to visit several outside places in the city .The job consists of collecting simple data within certain time frame and upload them to our system using mobile application. This is short-term work opportunity for 1 month time starting from mid June with possibility of turning into regular basis part-time job. The job should be done every day, from Monday to Friday , any time between 13:00 and 16:00. The job itself won't take more than 10-15 minutes of your time. Requirements: smartphone driving license access to a car The nature of the job makes it great for a student or someone already working part-time and looking for an additional source of income. Self-employed are welcomed. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Account Manager Securitas Direct Skåne

·       OM TJÄNSTEN Om du har siktet inställt på en raketkarriär inom försäljning är detta det perfekta jobbet för dig! Securitas Direct är ledande inom sin bransch och står för hög kvalité och har ett mycket starkt varumärke på marknaden. Vi är i en expansiv fas och söker just nu en ny driven account managers till vårt fantastiska team. I denna tjänst kommer du först och främst att arbeta med försäljning av larmsystem och kameralösningar till företagskunder. Vårt utbud av produkter och tjänster till företag kan du läsa mer om på www.securitasdirect.se OM OSS Du kommer att arbeta som Account manager hos oss på Jeesec Larm Skåne AB. Vi vänder oss i huvudsak till företagskunder. Grunden för våra larm, inbrottslarm och säkerhetssystem är högteknisk kvalitet med snabb och säker uppkoppling. Med en egen dygnet-runt bemannad larmcentral blir vi en mycket stark organisation med lokal närvaro för en snabb och säker insats. ARBETSUPPGIFTER Som account manager kommer du att arbeta med att etablera kontakt med nya såväl som befintliga kunder och sälja Securitas Directs larmlösningar. Du kommer att planera dina dagar tillsammans med din coach vilket gör att du har stort inflytande över dina egna arbetsdagar. Du kommer att ingå i ett team med en stark säljkultur som har nära till skratt och trivs med varandra. I rollen ingår eget resultatansvar med ansvar för kundaktiviteter och uppföljningar. Du kommer att ansvara för affärsrelationer med såväl blivande som befintliga kunder och arbeta med Securitas Directs produktportfölj. Som account manager arbetar du aktivt med att göra analyser på vad kunden behöver för larmlösning till sitt företag, för att sedan agera på bästa sätt för att möta detta behov. VI SÖKER DIG SOM - Har ett stort driv och som trivs med att kunna påverka din inkomst. - Självgående, flexibel och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. - Du är relationsskapande och har lätt för att knyta kontakter men också utveckla relationen. - Kvalitetsorienterad och noggrann i ditt arbete och inte lämnar något åt slumpen. Således är du dessutom ihärdig och ger inte upp i första taget utan fokuserar på att uppnå goda resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. - Meriterande om du har säljerfarenhet - B-körkort är ett och krav och som sökande ser vi gärna att du är anmärkningsfri då utdrag ur polisens belastningsregister är rutin i vår rekrytering. Vill du också vara en del av en global marknadsledare men också ett lokal entreprenörsdrivet företag? Då är du rätt person för oss! Sök direkt!       OM OSS Securitas Direct Sverige AB är verksamma inom Securitas Direct Group som är en ledande leverantör av trygghet och säkerhet och är med sina 5 miljoner kunder i 17 länder nummer ett i Europa. I Sverige har Securitas Direct erbjudit smarta kameralösningar och trygghetstjänster till företag i över 35 år. Idag är vi marknadsledande med ca 80 000 företagskunder fördelade över hela Sverige. Målet är att våra kunder ska ha det - Bra på jobbet!

11 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Uthyrare till Heimstaden i Ystad

Nu söker vi för kunds räkning en vikarie för uthyrning av bostäder till Heimstaden med placering i Ystad. Är du intresserad av kundkontakt och att hjälpa andra att hitta sitt nya boende? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Just nu söker vi efter en uthyrare för ett uppdrag med start omgående till och med sista augusti. Vi ser att du är en positiv och självgående person som trivs bra i en varierande vardag med högt tempo. I arbetet ingår många personliga kontakter med Heimstadens hyresgäster där du är ansvarig för köhantering, upprättande av hyresavtal, nyckelhantering, dokumentation samt övrigt förekommande administration. Det kan även bli aktuellt att boka och genomföra visningar av lägenheter. Du kommer att arbeta självständigt, men i nära kontakt med såväl teamkollegor som fastighetsskötare. Det är viktigt att du har en god vana av att samarbeta med andra och har en god förmåga att arbeta strukturerat. Vi ser även att du har en god social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgäster på bästa sätt. Som person brinner du för service, sälj och kundkontakt samtidigt som du är en skicklig administratör. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvar för köhantering * Upprättande av hyresavtal * Nyckelhantering * Dokumentation och andra vanligt förekommande administrativa uppgifter * Boka och genomföra visningar av bostäder VI SÖKER DIG SOM - Har en god systemvana - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska för att kunna kommunicera med Heimstadens alla hyresgäster - Har god erfarenhet av service och en god förmåga att kommunicera och erbjuda god service till både kunder och kollegor - Har B körkort - Har en god vana av att arbeta i MS Office Det är meriterande om du har - Har erfarenhet från liknande roll som uthyrare/ mäklare tidigare Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - Orädd - Prestigelös - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET För att läsa mer om Heimstaden, klicka här!

10 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Konstruktör

Arbetsbeskrivning Vi behöver förstärka vårt team med en konstruktör. Som konstruktör på PMC Hydraulics är du en del av vår Nordiska teknikorganisation. Vi söker en ny kollega till teamet där vi arbetar med allt ifrån utveckling av nya kundanpassade hydrauliska system till detaljkonstruktion och dimensionering av mekaniska och hydrauliska komponenter. Arbetet sker i ett nära samarbete med övriga funktioner inom företaget och även med kunder och leverantörer. Som konstruktör kommer du ha ansvar för att konstruera stålstrukturer, hydraultankar samt att skapa helhetslösningar för system där våra applikationsingenjörer tagit fram den hydrauliska systemlösningen och gjort de hydrauliska komponentvalen. Du skapar sammanställningar och layouter av systemen och säkerställer tillverknings- och monteringsbarhet. Tjänsten är på heltid med förtroendearbetstid och placering i Ystad. I den här rekryteringen samarbetar PMC Hydraulics med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se och vi vill ha din ansökan innan den 2024-05-07 (dvs senast 2024-05-06). Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För mer information: vänligen kontakta [email protected] eller 0729889508. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.  Ansvarsområden Några av de vanligaste, förekommande arbetsuppgifterna är, varav de två första är mest förekommande: Konstruktion och dimensionering av stålstrukturer och hydraultankar Skapa layout- och monteringsunderlag av kompletta hydraulaggregat inklusive komponenter och rördragningar Produktunderhåll av befintliga produkter Teknisk support Assistera säljavdelningen i försäljnings- och offertarbete Arbeta med produkternas kvalité i samarbete med kvalitetsavdelningen Kvalifikationer För att trivas och prestera väl som konstruktör hos oss, ser vi att du har följande kunskap och erfarenhet med dig: Högskole- eller civilingenjör inom lämpligt område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet God kunskap och några års arbetslivserfarenhet inom:Konstruktion och dimensionering av plåtkonstruktioner Svetsade konstruktioner Kunskap i 3D CAD (vi använder Inventor, men det är ej ett krav) God förståelse för produktions- och tillverkningsteknik Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande, men ej krav, om du har tidigare erfarenhet av hydraulsystem och olika kopplingar/anslutningar samt rör- och slangdragning. Som person ser vi att du är driven med en hög grad av kvalitetstänkande och är noggrann. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och är kund- och serviceinriktad. Det är också viktigt att du trivs med utveckling och förändring, ser möjligheter och är flexibel. Om företaget PMC Hydraulics AB PMC HYDRAULICS AB ingår i PMC Hydraulics Group som är Nordens ledande leverantör av hydrauliklösningar till industrin. Vårt erbjudande sträcker sig från konstruktion och design till färdiga hydrauliksystem och komponenter. Koncernens kompetens omfattar även elektromekanik och smörjlösningar, vilket ger en unik samlad kompetens för att erbjuda kunderna helhetslösningar. PMC HYDRAULICS GROUP omsätter 1,2 miljarder kronor och har 425 anställda i flera länder i Europa och Asien. PMC Hydraulics Group är en del av Dacke Industri, som till 100 % ägs av Nordstjernan. Läs mer på www.pmchydraulics.com

10 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Städare/Lokalvårdare

Söker timanställda nu och inför sommaren. Du ska ha erfarenhet av hemstäd hos privatpersoner och vara självgående. Du behöver vara noggrann och ha detaljseende. Sök inte tjänsten om du inte har körkort och talar svenska. Kunderna finns mestadels på Österlen och i Ystad, men även kringliggande kommuner.

8 april 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Administratör med erfarenhet av affärssystemet BFUS.

Om företaget Till vår kund i Ystad söker vi nu en duktig administratör, som har erfarenhet av att arbeta i systemet BFUS. Tjänstebeskrivning I denna tjänst söker vi dig som trivs när du får hugga i där det behövs, har en god administrativ erfarenhet och en förmåga att leverera god service. Tjänsten innefattar bland annat att: - Aktivt gå in och kontrollera, upptäcka och rätta felaktigheter i kundens ärendehanteringssystem BFUS. - En viss samordningsarbete, där du tar vid i kommunikationen mot kundens externa kontaktytor. - Stötta kundens kundserviceavdelning vid behov. Kvalifikationer För att trivas i rollen tror vi att du är en positiv person som är van vid att ha många bollar i luften och drivs att identifiera lösningar, utveckla och förbättra. Tjänsten kräver tidigare erfarenhet av BFUS och att du har lätt för att lära dig nya system. Vidare kräver tjänsten att du är flytande i svenska. Det är starkt meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenheter av renhållnings/avfallsbranschen och/eller att ha arbetat i Fetchplanner. I denna tjänst blir du anställd hos oss på NearYou och arbetar som konsult hos vår kund. Start omgående eller enligt överenskommelse. Låter det intressant? Din ansökan skickar du in via vår hemsida, www.nearyou.se så snart som möjligt. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi ser fram emot din ansökan redan idag! Observera att vi inte tar emot ansökningar per mail eller post. Varmt välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

8 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Tandtekniker avtagbar protetik

Vill du vara en i teamet på en av Sveriges bästa protesavdelningar? Vi växer och söker dig som är en duktigt protestekniker och vill arbeta med kvalitet. Du kommer att arbeta tillsammans med ett skickligt team om totalt 9 medarbetare. Du behöver behärska svenska i tal och skrift. Vi ser helst att anställningen är på heltid men är öppna för diskussion. TL Ystad har funnits sedan 1950 med visionen att tillverka tandteknik med god service och hög kvalitet. Vi är idag ca 54 medarbetare och gör allt inom tandteknik. TL blev utsett till "Årets företagare" i Ystads kommun 2022 samt "Branschvinnare 2024" I augusti 2019 flyttade vi till nya lokaler som är perfekta för vår verksamhet på ca 900 kvm. Vi har kollektivavtal och friskvård. Vi siktar på att vara ett av de främsta laboratorierna i Sverige. Samt en av de trevligaste och mest utvecklande arbetsplatserna att vara på. Läs mer om oss på www.tlystad.com Gemensamt för dig som söker hos oss på TL är att du har god samarbetsförmåga, god kunskap inom tandteknik och det lilla extra för att göra ett fint jobb med hög kvalitet. Det är också viktigt att du vill utvecklas och själv kan ta ansvar för att leta information som tar dig framåt. Du sätter laget före jaget och vill hjälpa dina medarbetare att bli ännu bättre. TL är kvalitetssäkrat. Vi arbetar långsiktigt med goda relationer, trygghet och kvalitet. Något som både våra kunder och personal uppskattar. Hos oss kan du bygga en karriär och utvecklas.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024