Arbetsledare, ventilation

Sök bland 3 lediga jobb som Arbetsledare, ventilation och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare släcksystem till Dafo Brand
The Place AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker en projektledare med sinne för service och kommunikation. Start omgående! Om rollen I rollen som Projektledare kommer du att ha en dynamisk och omväxlande vardag där du behöver ta mycket eget ansvar för att planera projekten med alla involverade resurser samt strukturera kommunikation mot kund. Du kommer att ha många kontaktytor och internt samarbeta med projektsamordnare, installationstekniker, underentreprenörer och säljare. Du kommer att fokusera på projekt som rör släcksystem till datahallar i hela Sverige, men främst i Storstockholmsområdet. Din roll går ut på att driva, koordinera och parallellt parera flertalet monteringsprojekt i mål i enlighet med tidsplan och Dafos kvalitetsmål. Du tar alltså vid när säljaren budgeterat uppdraget och lämnar över färdigt projekt till serviceenheten. Däremellan är det du som tillsätter resurser, bemannar, bokar underleverantörer samt beställer material. Vidare ansvarar du för löpande leveransuppföljning inklusive bedömning av tidsåtgång. I din roll ingår naturligtvis att hålla goda kontakter med kund samt montörer och underentreprenörer. Kunder finns över hela landet och visst resande, cirka 25 övernattningar per år, ingår i tjänsten. Vi söker dig som Vi tror att du som söker har minst ett par års erfarenhet av att driva projekt, med fördel inom byggbranschen eller flera års erfarenhet som yrkesarbetande montör eller elektriker med viss erfarenhet av att driva projekt. Vi söker dig som tar dig an ditt arbete med stort engagemang, är driven, positiv och har en god samarbetsförmåga. Du trivs i kontakt med kunden och förstår att bra kommunikation är grunden till att lyckas med projekten. Du har ordning och reda i dina projekt, gillar tempo och att arbeta med flera parallella processer samtidigt. Eftersom administration utgör en stor del av rollen, värdesätter vi att du har god administrativ vana och snabbt kan sätta dig in i nya system. Kvalifikationer Erfarenhet av projektledning inom installation, bygg eller teknik Kunskap om relevanta regelverk (SBF, AMA, AB04, ABT06) Vana att hantera budget och tidsplaner Mycket god svenska i tal och skrift B-körkort Svenskt medborgarskap Meriterande med utbildning i projektledning (Eftersom många av objekten som Dafo arbetar med är säkerhetsklassade måste du som söker vara svensk medborgare.) Vad erbjuder Dafo dig? En central och strategisk roll inom ett växande affärsområde En familjär arbetsplats med stor gemenskapskänsla Fina förmåner i form av arbetstidsförkortning, kollektivavtal, friskvård och förmånsbil Om Dafo Brand Dafo Brand AB är ett svenskägt familjeföretag med 100 års branscherfarenhet. Idag är de en av marknadens största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel. Parallellt med försäljning och service av kvalitetsprodukter erbjuder de underhåll, utbildning, riskinventering, dokumentation och SBA. De är den ledande leverantören till brandförsvar i Sverige och även landets största leverantör av fasta släcksystem. Företagets huvudkontor ligger i Tyresö strax söder om Stockholm. De har drygt 80 återförsäljare med montage- och servicekapacitet runt om i Sverige och ett stort internationellt nätverk. Med 190 medarbetare, varav 90 arbetar på huvudkontoret i Stockholm, omsätter de cirka 450 miljoner kr per år. Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Dafo Brand. Tjänsten är på heltid med arbetstidsförkortning och arbetstider: 8-17 mån-tors och 8-15 på fredagar. Du kommer att utgå från Dafos kontor på Vindkraftsvägen 8 i Tyresö, resor förekommer. Start omgående! The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Serviceledare Ventilation till Bravida
Wrknest AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Bravida fortsätter växa och söker nu en Serviceledare inom Ventilation till deras multidisciplinära avdelning i Årsta. Här kommer ditt driv och engagemang premieras och du erbjuds konkreta och spännande utvecklingsmöjligheter. Bravida arbetar med utbildning och utveckling och det finns många möjligheter inom organisationen. De erbjuder även förmåner som rabatterade gymkort, friskvårdsbidrag och lunchkort. Samt möjligheten att ha förmånsbil, förmånliga försäkringar och möjlighet till att hyra deras fjällstugor. Om tjänsten Som Serviceledare inom ventilation hos Bravida kommer du att ansvara för serviceuppdrag och mindre installationsprojekt. Du säkerställer att arbetet utförs med hög kvalitet, skapar merförsäljning och utvecklar kundrelationer för att växa avdelningen. Rollen innebär både tekniskt och affärsmässigt ansvar, och du blir en central del av Bravidas fortsatta expansion. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta både administrativt och ute på fält, med en bred variation av arbetsuppgifter. Leda och engagera servicetekniker inom ventilation. Utveckla och bevara kundrelationer. Skapa merförsäljning och identifiera tilläggsarbeten. Kalkylera och ta fram offerter. Ansvara för ekonomisk uppföljning, teknisk kvalitet och dokumentation. Delta i uppföljningsmöten och säkerställa att avtal följs. Hantera inköp, resursplanering och arbetsmiljöarbete. Utföra platsbesök, delta i bygg- och projekteringsmöten. Vi söker dig som Vi letar efter en erfaren och affärsmässig ledare med teknisk förståelse och goda projektledaregenskaper. Krav: Minst 5 års erfarenhet i ventilationsbranschen. Tidigare erfarenhet av serviceledning eller projektledning. Erfarenhet av injustering av luftflöden. Förståelse för ekonomi och kalkylering. Svenska i tal och skrift. B-körkort. Meriterande: OVK-certifikat. Erfarenhet av entreprenadjuridik. Som person är du strukturerad, ansvarstagande och engagerad. Du har ett starkt affärsdriv, trivs med kundkontakt och har en naturlig förmåga att motivera och leda ditt team. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Årsta, med utgångspunkt från kontoret men mycket tid ute på plats hos kunder. Omfattning: Heltid, med arbetstider 07:00-16:00. Anställningsform: Tillsvidare. Förmåner: Tjänstebil, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning, försäkringar och möjlighet till intern vidareutveckling. Om Bravida Bravida är Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar för fastigheter. De verkar inom el, vs, ventilation och kyla, och erbjuder en trygg arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Hos Bravida blir du en del av ett team där samarbete, kvalitet och arbetsglädje står i centrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se. Välkommen med din ansökan redan idag!

11 mars 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Installationsledare sökes till kund
Daily Crew AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Om rollen Som Installationsledare hos oss kommer du ha en nyckelroll i att driva och leda installationsarbeten i våra projekt. Allt beror på projektets art, om det är i projekteringsfasen eller under produktionsfasen. Vi söker en erfaren installationsledare som kan ta sig an utmaningar med självförtroende och kompetens. I rollen kommer du att: - Övervaka och säkerställa att installationen sker enligt överenskomna planer (tid, budget) och att kvalitets- och säkerhetskrav efterföljs. - Utföra och leda samordnade funktionsprovningar. Både i projekteringsstadiet samt vid driftsatt anläggning. - Leda installationsteamet och föra diskussioner med nätägare och andra medialeverantörer. - Hantera och lösa tekniska problem som uppstår under installationsarbetet. - Vara en nyckelperson i kommunikationen mellan projektledare, kunder och installationsteam. Vi söker dig som har - Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att leda installationer i olika typer av projekt. - Är strukturerad och lösningsorienterad med en god förmåga att motivera och leda andra. - Har teknisk kompetens inom exempelvis el, VVS, styr eller liknande områden. - Förmågan att arbeta självständigt och driva uppdrag framåt. - Stark kommunikationsförmåga och vana att samarbeta med kunder och projektgrupper. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en heltidstjänst i ett innovativt företag som alltid strävar efter att ligga i framkant. Hos oss får du chansen att arbeta med ett brett spektrum och delta i banbrytande projekt som bidrar till en mer bättre byggsektor.

25 januari 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025