Vi söker en Controller till kund i Göteborg!

Är du en självständig Controller som vill ta dig an ett spännande uppdrag inom bostadsbranschen kan denna tjänst vara något för dig. Välkommen med din ansökan nedan! Om uppdraget Vår kund i Göteborg är i behov av en controller på heltid 100% till deras avdelningcontrollerenhet. Dina arbetsuppgifter I rollen som controller kommer man främst att arbeta medbudget, prognos och uppföljning övergripande men främst vara ett stöd till verksamhetschefer inom förvaltningen i deras ekonomiska ansvar. Controllern ska ta fram, planera och följa upp arbetet med utfall, budget och prognos och stödja verksamhetscheferna i deras analyser och uppföljning. Vidare arbetar du med följande: Arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning av data, rapportering, kommunikation, utbildning och presentation av ekonomisk information/arbetssätt samt framtagande av anvisningar och rutinbeskrivningar I uppdraget ingår också att hålla ihop arbetet budget-och uppföljningssystem Hypergene (ett verktyg som är koncerngemensamt). Controllern rapporterar till ekonomichef. Dina kvalifikationer Ekonomiutbildning från högskola, universitet med inriktning ekonomistyrning eller en erfarenhet som vi bedömer motsvarar detta. Flera års erfarenhet av att arbeta med utfall, budget och prognos både centralt och med löpande månadsuppföljning med chefer i en större organisation Erfarenhet avsystem för budget-och uppföljning och då helst Hypergene Tidigare arbetat i ett ekonomisystem i en större organisation Kunna arbeta självständigt och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt samt god kommunikativ förmåga både muntligt och i skrift Eftersom arbetet innebär att förhålla sig till många deadlines som kräver samverkan med andra så förutsätter det att controllern arbetar proaktivt, systematiskt, strukturerat, har en effektiv prioritering och förmågan att leda andra framåt i arbetet För att lyckas i rollen som controller ser vi att man har en djupförståelse för ekonomistyrning och analyser men också teknisk förståelse för datamängder och system och hur det driver analyser Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24 januari. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Jan Snellman, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 194 50 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Interim Controller

Vill du göra skillnad som Interim Controller? Vi söker dig för framtida uppdrag! Är du en analytisk och affärsdriven ekonom som trivs med att stödja verksamheten i att fatta strategiska beslut? Vi söker skickliga Interim Controllers för att hjälpa våra kunder med allt från finansiell analys till budgetering och prognoser. Som Interim Controller kommer du att: Utveckla och övervaka nyckeltal och rapporter för att förbättra verksamhetens lönsamhet. Driva budgetprocesser och säkerställa kvalitet i prognoser. Samarbeta nära ledningsgrupper och affärsområden för att identifiera förbättringsområden. Delta i förändringsprojekt som digitalisering eller systemimplementering. Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet som Controller eller liknande roll. Goda kunskaper i analysverktyg och affärssystem (t.ex. SAP, Oracle, Power BI). Erfarenhet av att arbeta i snabbrörliga miljöer och leverera under press. Vad vi erbjuder: Hos oss får du chansen att arbeta med ledande företag och utveckla dina färdigheter i dynamiska miljöer.

16 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025