Designer
Sök bland 26 lediga jobb som Designer och börja ditt nya yrkesliv idag!
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du skapa innovativa bärsystem och skyddslösningar som verkligen gör skillnad? Hos SnigelDesign får du möjlighet att utveckla nya produkter och vidareutveckla befintliga, samtidigt som du tolkar kundkrav och säkerställer högsta kvalitet. Du arbetar nära teamets textilingenjörer och sömmare, från idé till prototyp. Ta chansen och var med på SnigelDesigns expansionsresa där du kommer arbeta i en positiv och inspirerande miljö! Om SnigelDesign SnigelDesign utvecklar, tillverkar och säljer system för att bära utrustning och skydda användaren till krävande och kvalitetsmedvetna professionella kunder, främst polis och militär under varumärket SNIGEL. Exempel på produkter är ryggsäckar, skyddsvästar, uniformer och andra kläder, bälten, fickor och tillbehör. Vår utvecklingsprocess är iterativ och börjar med snabba prover och slutar med ett färdigt/testat prov, mönster och teknisk specifikation. I denna process gör även utvecklarna mönster för ryggsäckar etc, dessa ska i slutet av processen kvalitetssäkras. Vi har en egen fabrik i Lettland men även produktion i övriga Europa och Asien. Lager och kontor ligger i Farsta och där kommer tjänsten att vara placerad. Denna tjänst är 100% onsite. Om teamet & rollen I takt med att SnigelDesign expanderar så rekryterar vi nu ytterligare tre personer med olika kompetenser, varav denna tjänst som Produktdesigner är en av dem. På utvecklingsavdelningen arbetar idag sju personer och består av designers, industridesigners och olika typer av ingenjörer. Den kreativa processen kan beskrivas som ett grupparbete. Vanligtvis börjar man med att brainstorma och där ansvarig utvecklare tar lead och får input av övriga i teamet. I rollen som Produktdesigner kommer dina primära ansvarsområden att vara: Att utvecklade produkter uppfyller ställda krav från kund och myndighet Ta fram och förädla pre production-prover Driva och leverera tilldelat projekt och uppgifter Ansvara för kvalitéten av tillverkningsunderlagen. Exempel på arbetsuppgifter Utveckla nya produkter inom bärsystem, skyddslösningar och därtill närliggande utrustning, samt variantbilda och vidareutveckla befintliga produkter Tolka och analysera kundkrav för att sedan översätta dessa till tekniska krav och lösningar. Säkerställa att produktdesign följer Snigels egna direktiv utifrån formgivning, kvalitet- och användarperspektiv Ta fram underlag för provtillverkning inklusive mönster. Samverka med textilingenjör vid materialval Samverka med intern sömmare eller fabrik vid framtagning av utvecklingsprover. Samverka med kunden/slutanvändaren för att få feedback på utvecklingsproverna. Aktivt ta ansvar och initiativ för att förbättra arbetsplatsen så väl som företaget Agera förebild för en positiv företagskultur och arbetsklimat Marknadsföra företaget inom det personliga nätverket och sociala medier Om dig Vi söker dig som har skinn på näsan, en person som vågar stå för sina idéer och som drivs av att skapa framgångsrika resultat. För att trivas hos SnigelDesign är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan anpassa dig i en föränderlig miljö, där varje dag kan erbjuda nya utmaningar. Du är lösningsorienterad, vilket gör att du snabbt hittar vägar framåt och tar den actions som behöver tas. Vi värdesätter en prestigelös attityd – hos oss arbetar vi tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med din entreprenöriella anda och ditt initiativtagande bidrar du till att driva projekt framåt och skapa verklig förändring. Känns det som att du känner igen dig i beskrivningen? Då kommer du passa perfekt i teamet på SnigelDesign. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har med dig Högre akademisk examen inom design eller motsvarande Minst 3 års erfarenhet av design eller konstruktion i projektform Arbetat med framtagning av ryggsäckar inom friluftsindustrin eller motsvarande Förmåga att kommunicera tydligt och obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om man har erfarenhet eller förståelse för polis eller det militära yrket. SnigelDesign är en del av den svenska försvarsindustrin och våra etiska grunder är viktiga för oss. Vi tillverkar skyddande utrustning och gör bara affärer med kunder som delar våra värderingar. Som medarbetare hos SnigelDesign är det viktigt att du delar dessa synsätt. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]
På SnigelDesign får du vara en del av ett engagerat team som skapar innovativa bär- och skyddssystem för polis och militär. Här får du även möjlighet att påverka hela utvecklingsprocessen – från idé till färdig produkt – i en miljö där kvalitet och nytänkande står i fokus. Med eget lager och kontor i Farsta erbjuder vi en unik chans att arbeta nära produktionen och göra verklig skillnad för våra professionella användare. Om SnigelDesignSnigelDesign utvecklar, tillverkar och säljer system för att bära utrustning och skydda användaren till krävande och kvalitetsmedvetna professionella kunder, främst polis och militär under varumärket SNIGEL. Exempel på produkter är ryggsäckar, skyddsvästar, uniformer och andra kläder, bälten, fickor och tillbehör. Vår utvecklingsprocess är iterativ och börjar med snabba prover och slutar med ett färdigt/testat prov, mönster och teknisk specifikation. I denna process gör även utvecklarna mönster för ryggsäckar etc, dessa ska i slutet av processen kvalitetssäkras. Vi har en egen fabrik i Lettland men även produktion i övriga Europa och Asien. Lager och kontor ligger i Farsta och där kommer tjänsten att vara placerad. Denna tjänst är 100% onsite. Om teamet & rollenI takt med att SnigelDesign expanderar så rekryterar vi nuytterligare tre personer med olika kompetenser, varav denna tjänst inom Mönsterkonstruktionär en av dem.På utvecklingsavdelningen arbetar idag sju personer ochbestår av designers, industridesigners och olika typer av ingenjörer. Den kreativa processen kan beskrivas som ett grupparbete. Vanligtvis börjar man med att brainstorma och där ansvarig utvecklare tar lead och får input av övriga i teamet.Du kommer att ansvara för Kvalitetssäkring av mönster för som ingår i företagets sortiment. Sätta strukturen och äga mönsterprocessen. Utveckla och förädla mönster för kläder. Ansvar för mönsterbibliotek och databas. Förmedla korrekta mönster till produktionsenheterna. Materialoptimering med tygåtgång och läggbilder. Exempel på arbetsuppgifter Kvalitetssäkra samtliga mönster som tas fram på företaget. Nyutveckla och ändra mönster för bärsystem, skyddsutrustning och kläder. Nyutveckla och ändra mönster för övriga produkter. Samverka med fabriker om formathantering och underlag. Aktivt ta ansvar och initiativ för att förbättra arbetsplatsen så väl som företaget. Agera förebild för en positiv företagskultur och arbetsklimat. Marknadsföra företaget inom det personliga nätverket och sociala medier. Kundkontakt. Om digVi söker dig som har skinn på näsan, en person som vågar stå för sina idéer och som drivs av att skapa framgångsrika resultat. För att trivas hos SnigelDesign är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan anpassa dig i en föränderlig miljö, där varje dag kan erbjuda nya utmaningar. Du är lösningsorienterad, vilket gör att du snabbt hittar vägar framåt och tar den actions som behöver tas. Vi värdesätter en prestigelös attityd – hos oss arbetar vi tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med din entreprenöriella anda och ditt initiativtagande bidrar du till att driva projekt framåt och skapa verklig förändring. Känns det som att du känner igen dig i beskrivningen?Då kommer du passa perfekt i teamet på SnigelDesign.Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har med dig Minst 5 års erfarenhet av mönsterkonstruktion inkl. gradering. Vi ser att du gärna kommer från textilindustrin eller motsvarande. Du har erfarenhet av produktutveckling. Utbildning och erfarenhet av mönsterkonstruktion och gradering i Lectra, Gerber eller motsvarande. Van att arbeta med Adobe Illustrator. God förmåga att kommunicera på engelska och svenska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att konstruera i 3D är meriterande,exempelvis Marvelous designeller3D CLO. Samt att du harvarit verksam inom ryggsäckar, skyddsutrustning eller liknande. SnigelDesignär en del av den svenska försvarsindustrin och våra etiska grunder är viktiga för oss. Vi tillverkar skyddande utrustning och gör bara affärer med kunder som delar våra värderingar. Som medarbetare hos SnigelDesign är det viktigt att du delar dessa synsätt. I denna rekryteringsprocess kommer du att behöva uppvisa praktiskt arbetsprov.Välkommen med din ansökan!Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]
Vill du skapa innovativa bärsystem och skyddslösningar som verkligen gör skillnad? Hos SnigelDesign får du möjlighet att utveckla nya produkter och vidareutveckla befintliga, samtidigt som du tolkar kundkrav och säkerställer högsta kvalitet. Du arbetar nära teamets textilingenjörer och sömmare, från idé till prototyp. Ta chansen och var med på SnigelDesigns expansionsresa där du kommer arbeta i enpositiv och inspirerande miljö! Om SnigelDesignSnigelDesign utvecklar, tillverkar och säljer system för att bära utrustning och skydda användaren till krävande och kvalitetsmedvetna professionella kunder, främst polis och militär under varumärket SNIGEL. Exempel på produkter är ryggsäckar, skyddsvästar, uniformer och andra kläder, bälten, fickor och tillbehör. Vår utvecklingsprocess är iterativ och börjar med snabba prover och slutar med ett färdigt/testat prov, mönster och teknisk specifikation. I denna process gör även utvecklarna mönster för ryggsäckar etc, dessa ska i slutet av processen kvalitetssäkras. Vi har en egen fabrik i Lettland men även produktion i övriga Europa och Asien. Lager och kontor ligger i Farsta och där kommer tjänsten att vara placerad. Denna tjänst är 100% onsite. Om teamet & rollenI takt med att SnigelDesign expanderar så rekryterar vi nuytterligare tre personer med olika kompetenser, varav denna tjänst som Produktdesigner är en av dem.På utvecklingsavdelningen arbetar idag sju personer ochbestår av designers, industridesigners och olika typer av ingenjörer. Den kreativa processen kan beskrivas som ett grupparbete. Vanligtvis börjar man med att brainstorma och där ansvarig utvecklare tar lead och får input av övriga i teamet. I rollen som Produktdesigner kommer dina primära ansvarsområden att vara: Att utvecklade produkter uppfyller ställda krav från kund och myndighet Ta fram och förädla pre production-prover Driva och leverera tilldelat projekt och uppgifter Ansvara för kvalitéten av tillverkningsunderlagen. Exempel på arbetsuppgifter Utveckla nya produkter inom bärsystem, skyddslösningar och därtill närliggande utrustning, samt variantbilda och vidareutveckla befintliga produkter Tolka och analysera kundkrav för att sedan översätta dessa till tekniska krav och lösningar. Säkerställa att produktdesign följer Snigels egna direktiv utifrån formgivning, kvalitet- och användarperspektiv Ta fram underlag för provtillverkning inklusive mönster. Samverka med textilingenjör vid materialval Samverka med intern sömmare eller fabrik vid framtagning av utvecklingsprover. Samverka med kunden/slutanvändaren för att få feedback på utvecklingsproverna. Aktivt ta ansvar och initiativ för att förbättra arbetsplatsen så väl som företaget Agera förebild för en positiv företagskultur och arbetsklimat Marknadsföra företaget inom det personliga nätverket och sociala medier Om digVi söker dig som har skinn på näsan, en person som vågar stå för sina idéer och som drivs av att skapa framgångsrika resultat. För att trivas hos SnigelDesign är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan anpassa dig i en föränderlig miljö, där varje dag kan erbjuda nya utmaningar. Du är lösningsorienterad, vilket gör att du snabbt hittar vägar framåt och tar den actions som behöver tas. Vi värdesätter en prestigelös attityd – hos oss arbetar vi tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med din entreprenöriella anda och ditt initiativtagande bidrar du till att driva projekt framåt och skapa verklig förändring. Känns det som att du känner igen dig i beskrivningen?Då kommer du passa perfekt i teamet på SnigelDesign.Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har med dig Högre akademisk examen inom design eller motsvarande Minst 3 års erfarenhet av design eller konstruktion i projektform Arbetat med framtagning av ryggsäckar inom friluftsindustrin eller motsvarande Förmåga att kommunicera tydligt och obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om man har erfarenhet eller förståelse för polis eller det militära yrket. SnigelDesignär en del av den svenska försvarsindustrin och våra etiska grunder är viktiga för oss. Vi tillverkar skyddande utrustning och gör bara affärer med kunder som delar våra värderingar. Som medarbetare hos SnigelDesign är det viktigt att du delar dessa synsätt. Välkommen med din ansökan!Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. Car UX Volvo Cars is on an ambitious journey to redefine what it means to own a vehicle during one of most innovative times in the transport industry. Volvo Cars is looking to redefine all aspects of the car eco-system including ownership, autonomous driving, vehicle electrification, sustainability and online shopping. User Experience as a discipline is a key part of Volvo Cars' strategy and our UX organization will help gather insights about our user's and redefine and elevate the users experience of Volvo's products and Services. We are seeking a senior UX Designer to expand our electrification team, where we aim to support the transition to sustainable personal transportation by making switching to electric vehicles a seamless and delightful experience. What you'll do: As a senior UX Designer on the Electrification in CarUX, you will work on defining features, products and systems within the infotainment system of the car that help facilitate the transition to electric vehicles to first time users and empower people with the right information visualization and controls. Your responsibility will be to deliver design artifacts, such as user flows, wireframes, and prototypes that balance design aesthetics with intuitive functionality. * Collaborate with other designers to ensure a seamless customer experience across Volvo’s digital landscape * Communicate designs, ideas, and rationale with your team using data and customer insights * Advocate for the user, you develop a deep understanding of our customer needs and pain-points, serving as an expert for your product team and develop ideas for new and enhanced features * Developing technically informed and people focused hypotheses and designs on how to humanize the way to present driver centric information to our users Your bread and butter will be to understand and untangle complex technical functionalities and requirements and structure them in a clear and glanceable way to our users. You have great design skills and a proven experience that demonstrates how you create and build on top of existing design systems. Who you are: * Relevant hands-on experience designing for a consumer-focused tech company, so you understand what it takes to create elegant, consumer-oriented experiences. * You know that appropriate design solutions come not from a brief or a focus group but rather from the deep understanding of our users, their context and the challenges created by technology within that context. * You are a versatile designer who uses a full range of skills—product design, interaction design, and visual design or prototyping — to ensure you deliver magical experiences to the customer. * You are a strong collaborator, who can work with not only design partners, but many other stakeholders from engineering to marketing. * You’re a strong communicator who can inspire teams towards action and empathy for the user. * You have a people-focused design mentality. Constantly looking to hone your design instinct through user feedback. Whether that’s hands-on user research or a quantitative A/B test. * You have visual skills to deliver rich concepts and production ready designs that balance design aesthetics with intuitive functionality.
Job Description Are you a Junior Designer with a great fashion sense and a passion for the Kidswear customer? Are you inspired by the thought of working with the most fashion elevated kids designs for a global fashion brand? Then this role might be for you, join us working in a positive amazing creative design team! As a Junior Designer at Kids you are responsible for supporting the Product Designer and the role involves, but is not limited to, flat sketching, work in CLO 3D, assist with fittings, produce and update collection overviews and colour charts, and sometimes also collaborating with our print design function. You work closely with the whole team, as well as with production in developing our collections for all our global markets. It's a great opportunity to develop from your current individual design level, whilst learning from our global team. At H&M Kids we have high ambitions and a supportive team spirit! Qualifications BA/MA degree in Fashion /Textile Design Work experience as Junior Designer/Design Assistant Strong and fast-paced in Adobe Creative Suite and CLO3D A passion for and commercial understanding of Kids customers and trends Strong global fashion trend knowledge and able to translate this into kids fashion products Flexible team player who can work at fast paced in a diverse, everchanging work environment Highly organized and structured Strong communication skills Sef-driven and takes initiatives English fluency (Swedish not necessary) Additional Information If this sounds interesting and you fit the qualifications, apply with CV and relevant kids design portfolio work (pdf max 10mb/uploaded document), all in English. The portfolio should include a variety of examples of projects: (only applications including design portfolio will be assessed) Fashion vision/mood boards Full design process Final collections and products At H&M Group we strive to have a fair and inclusive recruitment process, therefore we kindly ask you to not attach any cover letter/email with your application as they often contain information that could trigger unintentional biases. Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories and ARKET. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organization. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experiences and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process.. Company Description H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. We look forward to hearing from you!
Sweetspot växer och söker fler passionerade medarbetare för att hjälpa våra kunder förbättra sin affär. Vi erbjuder mjukvaru- och hårdvarulösningar för golfklubbar, simulatorer och träningsanläggningar med över 100 kunder globalt och 15 000 dagliga aktiva golfspelare i vår app. Nu söker vi en erfaren Senior Product Designer för att leda ett team och aktivt arbeta med vårt designsystem. Vi söker en unik designer som är bekväm med att navigera mellan affärsstrategi, designhantverk och som har djup förståelse för webteknik. Detta är en heltidsroll baserad på vårt huvudkontor i Stockholm, med en hybrid arbetsmodell. Vi förväntar oss att vara fysiskt närvarande på kontoret 2-3 dagar i veckan. Vad du kommer att göra på Sweetspot: • Bidra till övergripande strategi och beslutsfattande kring produktens riktning. • Hjälpa till att leverera tydlig storytelling om kundbehov och affärsmöjligheter. • Samarbeta tvärfunktionellt med produktledning, ingenjörs- och designkollegor. • Skapa, samarbeta och iterera flöden, prototyper och högupplösta visuella lösningar. • Designa och implementera högkvalitativa funktioner och produktförbättringar. • Bidra till den fortsatta tillväxten av “ScrambleDS” (vårt designsystem). • Vara åt mindre erfarna kollegor Några projekt du kan arbeta med: • Förbättra arbetsflöden, processer och kommunikation mellan PMs, designers och utvecklare. • Designa vår nya Driving Range lösning. • Designa vår kommande POS 2.0 och dess integration med det befintliga Sweetspot-ekosystemet. • Designa den nya versionen av vår Golf Academy-lösning, som riktar sig till golftränare och deras kunder. • Introducera innovativa samarbetsmetoder för att förbättra teamarbetet. • Utforska nya AI-teknologier och verktyg för att påskynda processen från design till produktion. • Arbeta med att identifiera nya möjligheter för vår bransch och bidra till att forma den framtida visionen för 2025 och framåt. Vi vill gärna höra från dig om du har: • 7+ års erfarenhet av att arbeta som produktdesigner. • Stark förståelse för användarcentrerade designprinciper och a11y. • Stort öga för detaljer och känsla för visuellt hantverk, inklusive komposition, typografi och layout. • Avancerad kunskap i Figma, särskilt i att använda funktioner som Auto Layout, Variabler och Komponenter. • Utmärkta organisatoriska färdigheter i ditt hantverk. • Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga; du kan tydligt förklara och motivera dina designbeslut och strategier. • Kännedom om webteknologier som HTML/CSS. Även om kodning inte krävs, bör du ha en fungerande förståelse och kunna använda Chrome-inspektionsläge. • Mycket god engelska för effektiv kommunikation med vårt team, våra kunder och användare. • En positiv attityd. Det är ett plus om du dessutom har: • Stark förståelse för användarcentrerade designprinciper och produktstrategi. • En bakgrund som kombinerar design och utveckling, eller erfarenhet av att bygga webbplatser eller appar. • UX-forskningsfärdigheter, både kvalitativa och kvantitativa. • Intresse för golfbranschen som affärsområde. På Sweetspot tror vi på att anställa smarta, nyfikna människor som är ivriga att lära sig och utveckla sina färdigheter. Om du är entusiastisk över denna roll men din tidigare erfarenhet inte stämmer helt med punkterna i jobbannonsen, uppmuntrar vi dig att ansöka ändå. Du kan vara precis rätt kandidat för denna eller andra roller. På Sweetspot firar och stöttar vi våra olikheter. Vi vet att en mångfald av tankar, erfarenheter och åsikter gör att våra anställda, vår produkt och vårt företag kan blomstra.
Job Description Do you have a great passion for the Kids Young Girls’ customer? Are you excited to join us on our ambitious journey creating the best ever elevated Young Girls’ collections! Our customer is fashionable, highly trend sensitive, playful and creative and she always moves at fast pace towards new adventures. We expect you to be on the same page with her! You will work with different types of products on a daily basis, in a team with high ambitions and a supportive and positive spirit. Key Responsibilities As Junior Designer you support the Product designer in developing our collections for our dedicated Young Girls’ customer 8 -14 years old. You will work with woven blouses, dresses and skirts, primarily focused on denim products. The work tasks are flat sketching, assist with fittings, producing and updating collection overviews and color charts and more. You work closely with the whole team, as well as with production and it is a great opportunity to develop from your current individual design level, whilst learning from our global team. Qualifications BA and/or MA degree in Fashion/Textile Design 1-2 years work experience as a JR Designer/Design Assistant for a commercial fashion brand A true passion for and understanding of the H&M Kids Girls customer Passion for fashion, its current and future trends Work experience from denim products is meriting but not a must Fluent in Adobe Creative Suite CLO 3D is highly meriting Loves working with commercial fashion A team player who thrives working in diverse settings Ability to work in a fast-paced and everchanging work environment Strong communication skills Very organized and structured A strong self drive and can take own initiatives English fluency (Swedish not necessary) Additional Information This is a full time 1 year temporary position starting mid January 2025 at our H&M Head office in Stockholm working on site. If this sounds interesting and you fit the qualifications, please apply as soon as possible, latest by 10th November, with CV and relevant portfolio work, all documents should be in English (max 10mb/uploaded document). The portfolio should include a variety of projects each showing: Fashion vision/mood boards Full design process Final collections/products (only applications including design portfolio will be assessed) At H&M Group we strive to have a fair and inclusive recruitment process. Therefor we kindly ask you to not attach any cover letter in your application as they often contain information that could trigger unintentional biases. If you are already an H&M employee: Please remember to communicate with your closest manager when applying. Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organization. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experiences and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process.. Company Description H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. We look forward to hearing from you!
Har du flera års erfarenhet av att arbeta som Print Designer? Är du en flexibel och kreativ person med goda kommunikationsfärdigheter? Om du är tillgänglig omgående och vill stötta ett framgångsrikt företag på deltid, så kan detta vara uppdraget du letat efter! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Print Designer på deltid för vår kunds räkning, ett välkänt företag inom modebranschen. Du blir en del av ett team på 18 personer och utgår från kontoret beläget i Stockholm. För den här tjänsten behöver du skicka in din portfolio tillsammans med din ansökan. Dina arbetsuppgifter Som Print Designer kommer du att stödja den seniora printdesignern i att skapa och utveckla säsongens grafiska uttryck och koncept. Du kommer att arbeta med att ta fram nya prints och utforska olika trycktekniker som ger kollektionerna en unik karaktär. En viktig del av rollen innebär att förbereda och uppdatera konstverk för både produktion och presentation, där du säkerställer att alla detaljer är på plats inför tillverkning. Du följer upp på strike-offs och handlooms för att granska och godkänna tryckresultaten, och samarbetar tätt med inköpare och andra designers för att planera och leverera enligt tidsplanen. Dessutom ingår att kontinuerligt utvärdera print-riktningen för sortimentet. Genom analys av försäljning och marknadsundersökningar om kunders och konkurrenters preferenser bidrar du med insikter och förslag som hjälper till att utveckla produkterna och möta marknadens efterfrågan. Dina egenskaper I rollen som Print Designer är det värdefullt att vara flexibel och anpassningsbar, med en stark förmåga att förstå och förmedla företagets estetik och visuella koncept. Du trivs i ett högt tempo och i en kreativ miljö där mycket är på gång. Som person är du driven, positiv och engagerad, vilket hjälper dig att skapa unika och inspirerande designs som bidrar till att lyfta kollektionen. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Flera års erfarenhet av att arbeta som Print Designer God förståelse för det kommersiella perspektivet hos ett företag Väl bevandrad i program som Adobe, InDesign och Illustrator Erfarenhet av att arbeta med print för barnkollektioner Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska Omfattning och tillträde Deltid (2–3 dagar i veckan), konsultuppdrag. Start så snart som möjligt. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34868 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Do you have a great passion for the Kids Young Girls’ customer? Are you excited to join us on our ambitious journey creating the best ever elevated Young Girls’ collections! Our customer is fashionable, highly trend sensitive, playful and creative and she always moves at fast pace towards new adventures. We expect you to be on the same page with her! You will work with different types of products on a daily basis, in a team with high ambitions and a supportive and positive spirit. Key Responsibilities As Junior Designer you support the Product designer in developing our collections for our dedicated Young Girls’ customer 8 -14 years old. You will work with woven blouses, dresses and skirts, primarily focused on denim products. The work tasks are flat sketching, assist with fittings, producing and updating collection overviews and color charts and more. You work closely with the whole team, as well as with production and it is a great opportunity to develop from your current individual design level, whilst learning from our global team. Qualifications: BA and/or MA degree in Fashion/Textile Design 1-2 years work experience as a JR Designer/Design Assistant for a commercial fashion brand A true passion for and understanding of the H&M Kids Girls customer Passion for fashion, its current and future trends Work experience from denim products is meriting but not a must Fluent in Adobe Creative Suite CLO 3D is highly meriting Loves working with commercial fashion A team player who thrives working in diverse settings Ability to work in a fast-paced and everchanging work environment Strong communication skills Very organized and structured A strong self drive and can take own initiatives English fluency (Swedish not necessary) This is a full time 1 year temporary position starting mid January 2025 at our H&M Head office in Stockholm working on site. If this sounds interesting and you fit the qualifications, please apply as soon as possible, latest by 3rd November, with CV and relevant portfolio work, all documents should be in English (max 10mb/uploaded document). The portfolio must include a variety of projects each showing: Fashion vision/mood boards Full design process Final collections/products (only applications including design portfolio will be assessed)
Job DescriptionTo our client we are now looking for an UX Writer! Our clientdesign for an array of household appliances including ovens, washing machines, humidifiers, robot vacuum cleaners, and more. They write for multiple brands within the Group portfolio and translate product copy into 45+ languages. In this role you will use copy and language to help users around the world achieve their goals, shape content strategy for future appliance UIs and connected ecosystem, collaborate with designers, researchers, creative technologists, product managers, and engineers to strengthen our client'sdigital product offering and help build an ambitious and supportive design culture. Qualifications You have a couple ofyears relevant experience in UX writing and/or content strategy for digital products or services. You are familiar with translation and localization best practices and tools, such as Phrase and Figma. You have a portfolio in English that showcases a range of UX writing work and tells a story about how you think and collaborate. You are fluent in English in speech and writing.Proficiency in other languages is a bonus. Personal Qualities To thrive in the role of UX Writer you are self-driven and organized with a proactive, collaborative approach to problem-solving. You are also an excellent communicator and are skilled at explaining to stakeholders. Company Description Our client is a global leading company that manufactures household appliances to make households easier. If you want to be involved in influencing tomorrow's household appliances, then this is the client for you! When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start as soon as possibleand the assignment is expected to run until 2025-01-31 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 26 jobb