Driftledare, IT

Sök bland 15 lediga jobb som Driftledare, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

IT-ledare vid Kemiska institutionen

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/   Vi söker en IT-ledare som vill arbeta med varierande IT-frågor i en dynamisk och internationell miljö. Trivs du i en ledande roll där du i nära samarbete med kollegor planerar, utvecklar och följer upp IT-arbetet samt säkerställer god support? Då är detta en befattning för dig! Ansök senast 10 april 2024. Beskrivning KBC-IT (Kemiskt Biologiskt Centrum) är ett samarbete mellan tre institutioner inom Teknisk- och Naturvetenskaplig fakultet vid Umeå universitet. Som IT-ledare arbetar du med att säkerställa en god IT-drift samt IT-stöd av hög kvalitet till medarbetare vid Kemiska institutionen, EMG och Medicinsk kemi. Du ansvarar för planering och utförande av gemensamma IT-projekt inom KBC IT men även övergripande IT-system vid Umeå universitet. Arbetsuppgifter - Ansvara för IT-verksamheten inom KBC-IT vilket inkluderar både IT-infrastruktur och IT-arbete vid kemiska institutionen och KBC-IT. - Arbetsleda medarbetare inom KBC-IT genom att samordna och planera IT-support och IT-stöd till medarbetare samt säkerställa att inkomna IT-ärenden handläggs med god kvalitet av personal inom gruppen KBC-IT. - Bistå med support i löpande drift i varierade IT-frågor av olika komplexitet. - Ansvara för planering, utveckling och uppföljning av IT-arbetet. - Ansvara för planering och utförande av gemensamma IT-projekt inom KBC IT men även övergripande vid Umeå universitet (t ex KLARA, Chem Shop, Elektronisk labbdagbok, kemometriverktyg). Säkerställa driftsäkerhet för nämnda system. - Utveckla rutiner och mallar inom IT området. - Ansvara för budget vad gäller inköp/upphandling av IT-utrustning samt planering, prioritering och uppföljning vid investeringar och infrastruktursatsningar. Ta fram budgetunderlag för kostnadsfördelningar. - Tillhandahålla IT-expertis i olika arbetsgrupper som behandlar IT-frågor t ex i infrastrukturråd, samverkansprojekt och vid arbetsplatsträffar. - Ge stöd till ledningsgruppen vid Kemiska institutionen, företräda IT i strategiska råd samt ansvara för samordning och genomförande av olika arbetsinsatser t.ex. ta fram underlag vid strategiska beslut. - Ha dialog med användare och kunder (t ex andra institutioner och enheter), följa upp och återkoppla till kunder och prefekter. Initiera och etablera nya kundkontakter. - Erfarenhet av olika former av IT system tex för virtualisering (Vmware, Horizon), klienthantering, server OS administration, server hårdvara, data lagringssystem, databaser, nätverk och kommunikation, digitala informationssystem (Sharepoint, Apache, IIS). Kvalifikationer För befattningen krävs relevant universitets- eller högskoleutbildning, med fördel med IT-inriktning, eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du ska ha erfarenhet av kvalificerat och självständigt IT-arbete i en ledande roll. Du har förmågan att arbeta proaktivt men tillämpar även helhetsperspektiv och beaktar olika relevanta aspekter och faktorer. Mångfalden av situationer och karaktären på de frågor, problem och behov som kan uppstå ställer höga krav på att du är kreativ, analytisk och lösningsfokuserad. Det innebär bland annat att kunna förutse konsekvenser, ha förmåga att läsa av omvärld, kunna identifiera förutsättningar och faktorer som omger uppdraget, hantera oförutsedda situationer, bedöma och anpassa vad som ska göras och att kunna riskbedöma. Du ska ha mycket god förmåga att samarbeta och vara serviceinriktad och mån om att ge god support till medarbetare. Vidare har du god förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Villkor Anställningen avser heltid och är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast / alt. enligt överenskommelse. Ansökan ska innehålla ett personligt brev med motivering till varför du söker anställningen, ett CV, samt namn och kontaktinformation till minst två referenspersoner. Ansökan ska vara inkommen via vårt e-rekryteringssystem Varbi senast 10 april 2024. Information Närmare upplysningar lämnas av Administrativ chef Rosita Nilsson, tfn: 090-786 54 69 eller e-post: mailto:[email protected] eller IT- ledare Lars-Göran Adolfsson, tfn: 090-786 95 67 alt. 073-620 50 05 eller e-post mailto:[email protected] Om oss Kemiska institutionen är en av de största institutionerna inom Teknisk-naturvetenskaplig fakultet och har närmare 200 anställda, varav ca 40 forskarstuderande och en stark och expanderande forskning. Fyra större forskningsområden, Biologisk kemi, IBEAM, Organisk kemi och teknisk kemi samlar institutionens forskning och utbildning inom kemi. Vi är också en stark partner inom KBC, Kemisk-biologiskt centrum. Mer information om att vara anställd vid Umeå universitet: https://www.umu.se/jobba-hos-oss/. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

20 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Join Our Team as Chief Operating Officer (COO)

Join Our Team as Chief Operating Officer (COO) Are you a seasoned leader with a passion for driving operational excellence? Are you ready to make a profound impact on a dynamic and growing organization? If so, we invite you to consider the opportunity to become our Chief Operating Officer (COO). About Us: We are a leading transformational services company with a proven track record in delivering battle-tested consulting, technology, and outsourcing services to address our clients’ evolving and complex digital transformation challenges. We harness business-centric, innovative frameworks and solutions to help clients achieve unprecedented performance levels and revenue growth at optimized costs. Recognized as one of the fastest-growing IT services firms globally. As we continue to expand our operations, we are seeking a visionary COO to join our executive team and lead our operational strategy. Responsibilities: Develop and execute comprehensive operational strategies to optimize efficiency and productivity across all departments. Lead cross-functional teams to drive process improvements and streamline workflows. Implement best practices and establish key performance indicators (KPIs) to monitor and evaluate operational performance. Collaborate with senior leadership to align operational goals with overall business objectives. Oversee budgeting and resource allocation to ensure effective utilization of company resources. Champion a culture of continuous improvement and innovation throughout the organization. Requirements: Proven experience as a senior leader in operations management, with at least 25 years of experience in a similar role. Strong strategic thinking and analytical skills, with a track record of developing and implementing successful operational strategies. Excellent leadership and communication skills, with the ability to inspire and motivate teams. Demonstrated ability to build and maintain effective cross-functional relationships. Why Join Us: Opportunity to play a key role in shaping the future of a dynamic and growing organization. Competitive compensation package, including salary, bonus potential, and benefits. Collaborative and supportive work environment where your contributions are valued and recognized. Access to professional development opportunities and resources to support your career growth. If you're ready to take on a new challenge and drive operational excellence in a fast-paced environment, we want to hear from you. Join us in our mission to [company mission/goal]. To apply, please submit your resume and cover letter outlining your qualifications and why you're the ideal candidate for this role. We look forward to welcoming you to our team! YASH Technologies AB

18 mars 2024
Sista ansökan:
12 april 2024
Service and Network Team Tead to Temperature Sensitive Solutions

About the company Over the past 30 years, TSS has worked together with some of pharma’s most respected companies to ensure patient safety at every stage of the journey allowing the drug delivery process to be streamlined - saving cost and boosting sustainability. TSS’s SaaS, data loggers, and services are used by leading pharma companies such as Novartis and Astra Zeneca within the primary and secondary distribution of commercial products, end-2-end in clinical trials in +100 countries. Click here (https://www.tssab.com/) to read more about what we do at TSS! About the position In this position, effective communication is not just a skill, it's an expectation. The ideal candidate will excel in engaging with diverse stakeholders within our organization and external partners. Strong communication is the key to fostering successful collaborations and driving our collective goals forward. Furthermore, as Service and Network team lead, you’ll be responsible for delivering our growing service offerings related to our operations. This new position within TSS includes securing system performance, managing deployment of system upgrades, monitoring and follow-up on KPI and customer expectations. Qualifications: This position calls for a professional with a background in operations management, coupled with strategic thinking and leadership capabilities. If you embody these qualifications, we encourage you to explore this opportunity to contribute to our dynamic and forward-thinking team. We also believe you: - have the ability, on an operative level, to manage customer expectations in delivering a top-level SaaS - have the ability to drive continuous improvement of service practices and develop our Service offering - are experienced in running a service- and customer oriented team - have excellent communication skills in English - are solution oriented with an attention to details - are well organized and structured with the ability to plan, prioritize and manage tasks and assignments independently - are used to work in a quality driven environment - technical knowledge and experience of managing external IT-solution Meritorious experience: - Experience in quality-driven operations, preferably within Life Science/Medtech - Experience in sophisticated customer service and customer communication - Post-secondary education Learn more about working at TSS At TSS, we offer an inspirational and well-being working environment, an innovation-driven and fast-growing global company. We believe in offering flexibility through a hybrid workplace, keeping in mind that time together is essential for our company DNA. TSS head office is in Stockholm, Hagastaden, with local representation in North America, the UK, and UAE. We employ ongoing selection in this process, meaning the position may be filled before the final application deadline. Therefore, we recommend applying as soon as possible! If you have any questions about Asta Agency's recruitment process, feel free to contact us at [email protected]. About Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)is a staffing and recruitment company where you, as a job seeker, are the focus. We collaborate with attractive employers across the service sector in major cities. At Asta Agency (https://astaagency.se) you have the opportunity to work as a consultant or be recruited directly to our clients. We are your partner on the path to a successful career. If this isn't the right role for you right now, we encourage you to connect with us or explore more job opportunities on our website.

18 mars 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Teknisk kundsupport inom VA-drift

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt. Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten. Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet. Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin. ARBETSUPPGIFTER Tycker du om att hjälpa kunder och trivs i en miljö där du får ta mycket eget ansvar? Är du dessutom teknikintresserad och vill ha ett jobb som gör skillnad för samhället? Som teknisk kundsupport arbetar du i vår driftcentral tillsammans med fyra kollegor, du blir med andra ord en del av ett litet team med nära samarbeten. Vi ansvarar både för driftövervakning av förvaltningens ledningsnät och agerar teknisk kundsupport för privatpersoner, företag och kollegor inom förvaltningen. Du kommer arbeta med telefon och dator som dina huvudsakliga arbetsverktyg och du kommer dagligen komma i kontakt med både dokumentationssystem och kartprogram. I och med att vi hjälper både privatpersoner och kollegor inom förvaltningen är det både en stor variation i vilka frågor som kommer och vilka åtgärder du som driftledare sätter in. En vanlig dag kommer du: • Svara på frågor, ta emot felanmälningar och larm via telefon och mail • Efterforska och analysera information för att fatta beslut om lämplig åtgärd • Vid behov boka ut tekniker • Uppdatera information till allmänheten på vår hemsida, via sms och i andra informationskanaler • Dokumentera information i våra system Vissa frågor kommer du kunna ge svar på direkt och andra frågor behöver du gräva i för att ge korrekt information. Du kommer även hantera frågor kopplade till akuta situationer i driften, vilket innebär att dina dagar kommer se olika ut. Det är dock viktigt att du trivs i att ha flera ärenden som igång samtidigt och lätt kan växla mellan olika frågor, samtidigt som du behöver ta ansvar för att ingen fråga lämnas ohanterad. Som en del av driftövervakningen kommer du även involveras i att planera driftavstängningar tillsammans med våra tekniker och driftplanerare. Vi hoppas även att du vill var delaktig i att utveckla arbetet i driftcentralen så att vi både kan förvalta och förbättra vår service och arbetssätt. KVALIFIKATIONER För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en teknikintresserad och serviceinriktad person som trivs med att arbeta med telefon och dator som verktyg. Eftersom du har mycket kundkontakt behöver du en god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du behöver även kunna ta reda på information, analysera denna och fatta beslut om åtgärd. Det krävs att du är noggrann och har struktur i ditt arbete då du kommer ha många pågående uppdrag samtidigt. Vidare är du mån om att slutföra det arbete du har påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. För att söka rollen behöver du ha: • Erfarenhet av att hantera tekniska frågor i en kundnära roll • Gymnasieexamen • B-Körkort • Erfarenhet av att läsa och tolka kartor och scheman Det är meriterande om du har läst teknisk inriktning på gymnasiet, eftergymnasial yrkesutbildning eller annan utbildning och kunskap som kan bedömas likvärdigt. Det är även meriterande om du har dokumenterad erfarenhet från drift- och underhåll inom VA-anläggning. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap. ÖVRIGT Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

18 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Copy of Document Handling Specialist – Dynamics 365 & Lasernet Malmö

Do you want to join in and contribute to a better tomorrow for our customers? You will be a valuable resource and belong to a close-knit team where you work with both national and international customers within several different industries. We are looking for someone whose heart beats a little extra hard for problem solving and creating strong customer relations. You will be part of our Dynamics Evolve Team and will belong to one of our central offices in Stockholm, Gothenburg or Malmö, Ballerup or Aarhus. At Columbus we believe in the strength of diversity, recognizing that it enhances our team, benefits our customers, and drives great results. Our commitment to inclusivity is reflected in our daily operations, where everyone is welcomed and included. Our latest annual employee survey confirmed our positive workplace culture where we want everybody to have the opportunity to thrive. Welcome! 🧡 Who are you? To enjoy this role, you must have an interest in Document Handling. You should possess a strong customer orientation, demonstrating a genuine interest in coaching and advising our customers. It is important to be curios and have a proactive willingness to learn and grow. We want to to develop our customers, rather than just managing them 🚀 You must have competence in: - Dynamics 365 - Lasernet What will you do? The core objective of this position is to enhance customer satisfaction by optimizing their system usage. You will play a vital role in resolving document management issues, significantly impacting the customers day to day life. Internally, as a key member of the Lasernet Team at Columbus, you will serve as a valuable sounding board for colleagues. You will contribute to the overall growth of the Lasernet group and how we work with Document Handling and how we develop our customers within this field. Led by dedicated colleagues, the small yet committed Lasernet team actively participates in ERFA groups for ongoing development. Despite its size, the team provides an opportunity to influence both internal processes and external interactions. Some of your main responsibilities will include: - Continuing to develop/educate our customers in their Document Management - Educating customers in their Lasernet solution - Engaging in conversations with the customer regarding releases - Supporting in projects where Lasernet solutions are to be built We hope you think this sounds like fun! Why should you work here? We have numerous upcoming projects, a strong connection to Microsoft, and a dedicated team. You will have the opportunity to influence and contribute to building new Document Management Components. There's plenty of work in this area, ranging from simpler tasks to more advanced ones ⭐️ What many find appealing with Columbus is the team spirit and that there is a high level of collaboration. We deliver as a team in a growing area. The role involves a significant amount of autonomy with responsibility, and there is the possibility to work remotely if needed. Most of the time, you are based internally, but some parts of the job involve working at the client's location, providing a varied work environment. Application With us, you can apply with your LinkedIn and/or CV, and you don't need to fill out any lengthy questionnaires. If you have questions, reach out to responsible recruiter Miriam Fidler. Interviews will be conducted continuously. About Columbus Columbus is an IT consulting company with 1800 employees worldwide. What we excel at is the development, implementation, and maintenance of digital business solutions. Our mission is to guide customers in their digital transformation so that their businesses can continue to thrive for a long time to come. Over the past 30 years, more than 5000 customers have chosen us. Things are going well, simply put 😃. If you ask us, the secret is that we have a wide range of technical solutions, deep industry knowledge, extensive technical expertise, and a substantial understanding of our customers. Our employees are passionate about their work, and the company is characterized by a strong entrepreneurial spirit. This is thanks to the actual opportunities to be involved in shaping both our own and our customers' operations. Now we need more people who wants to join the journey! Work at Columbus Check out our Instagram feed to get a glimpse of what it's like to work with us through the eyes of our colleagues. Click on the image to visit our Instagram account. Completely unfiltered, we have gathered reviews from current and former colleagues. Click below to read more.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Document Handling Specialist – Dynamics 365 & Lasernet Göteborg

Do you want to join in and contribute to a better tomorrow for our customers? You will be a valuable resource and belong to a close-knit team where you work with both national and international customers within several different industries. We are looking for someone whose heart beats a little extra hard for problem solving and creating strong customer relations. You will be part of our Dynamics Evolve Team and will belong to one of our central offices in Stockholm, Gothenburg or Malmö, Ballerup or Aarhus. At Columbus we believe in the strength of diversity, recognizing that it enhances our team, benefits our customers, and drives great results. Our commitment to inclusivity is reflected in our daily operations, where everyone is welcomed and included. Our latest annual employee survey confirmed our positive workplace culture where we want everybody to have the opportunity to thrive. Welcome! 🧡 Who are you? To enjoy this role, you must have an interest in Document Handling. You should possess a strong customer orientation, demonstrating a genuine interest in coaching and advising our customers. It is important to be curios and have a proactive willingness to learn and grow. We want to to develop our customers, rather than just managing them 🚀 You must have competence in: - Dynamics 365 - Lasernet What will you do? The core objective of this position is to enhance customer satisfaction by optimizing their system usage. You will play a vital role in resolving document management issues, significantly impacting the customers day to day life. Internally, as a key member of the Lasernet Team at Columbus, you will serve as a valuable sounding board for colleagues. You will contribute to the overall growth of the Lasernet group and how we work with Document Handling and how we develop our customers within this field. Led by dedicated colleagues, the small yet committed Lasernet team actively participates in ERFA groups for ongoing development. Despite its size, the team provides an opportunity to influence both internal processes and external interactions. Some of your main responsibilities will include: - Continuing to develop/educate our customers in their Document Management - Educating customers in their Lasernet solution - Engaging in conversations with the customer regarding releases - Supporting in projects where Lasernet solutions are to be built We hope you think this sounds like fun! Why should you work here? We have numerous upcoming projects, a strong connection to Microsoft, and a dedicated team. You will have the opportunity to influence and contribute to building new Document Management Components. There's plenty of work in this area, ranging from simpler tasks to more advanced ones ⭐️ What many find appealing with Columbus is the team spirit and that there is a high level of collaboration. We deliver as a team in a growing area. The role involves a significant amount of autonomy with responsibility, and there is the possibility to work remotely if needed. Most of the time, you are based internally, but some parts of the job involve working at the client's location, providing a varied work environment. Application With us, you can apply with your LinkedIn and/or CV, and you don't need to fill out any lengthy questionnaires. If you have questions, reach out to responsible recruiter Miriam Fidler. Interviews will be conducted continuously. About Columbus Columbus is an IT consulting company with 1800 employees worldwide. What we excel at is the development, implementation, and maintenance of digital business solutions. Our mission is to guide customers in their digital transformation so that their businesses can continue to thrive for a long time to come. Over the past 30 years, more than 5000 customers have chosen us. Things are going well, simply put 😃. If you ask us, the secret is that we have a wide range of technical solutions, deep industry knowledge, extensive technical expertise, and a substantial understanding of our customers. Our employees are passionate about their work, and the company is characterized by a strong entrepreneurial spirit. This is thanks to the actual opportunities to be involved in shaping both our own and our customers' operations. Now we need more people who wants to join the journey! Work at Columbus Check out our Instagram feed to get a glimpse of what it's like to work with us through the eyes of our colleagues. Click on the image to visit our Instagram account. Completely unfiltered, we have gathered reviews from current and former colleagues. Click below to read more.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Document Handling Specialist – Dynamics 365 & Lasernet Stockholm

Do you want to join in and contribute to a better tomorrow for our customers? You will be a valuable resource and belong to a close-knit team where you work with both national and international customers within several different industries. We are looking for someone whose heart beats a little extra hard for problem solving and creating strong customer relations. You will be part of our Dynamics Evolve Team and will belong to one of our central offices in Stockholm, Gothenburg or Malmö, Ballerup or Aarhus. At Columbus we believe in the strength of diversity, recognizing that it enhances our team, benefits our customers, and drives great results. Our commitment to inclusivity is reflected in our daily operations, where everyone is welcomed and included. Our latest annual employee survey confirmed our positive workplace culture where we want everybody to have the opportunity to thrive. Welcome! 🧡 Who are you? To enjoy this role, you must have an interest in Document Handling. You should possess a strong customer orientation, demonstrating a genuine interest in coaching and advising our customers. It is important to be curios and have a proactive willingness to learn and grow. We want to to develop our customers, rather than just managing them 🚀 You must have competence in: - Dynamics 365 - Lasernet What will you do? The core objective of this position is to enhance customer satisfaction by optimizing their system usage. You will play a vital role in resolving document management issues, significantly impacting the customers day to day life. Internally, as a key member of the Lasernet Team at Columbus, you will serve as a valuable sounding board for colleagues. You will contribute to the overall growth of the Lasernet group and how we work with Document Handling and how we develop our customers within this field. Led by dedicated colleagues, the small yet committed Lasernet team actively participates in ERFA groups for ongoing development. Despite its size, the team provides an opportunity to influence both internal processes and external interactions. Some of your main responsibilities will include: - Continuing to develop/educate our customers in their Document Management - Educating customers in their Lasernet solution - Engaging in conversations with the customer regarding releases - Supporting in projects where Lasernet solutions are to be built We hope you think this sounds like fun! Why should you work here? We have numerous upcoming projects, a strong connection to Microsoft, and a dedicated team. You will have the opportunity to influence and contribute to building new Document Management Components. There's plenty of work in this area, ranging from simpler tasks to more advanced ones ⭐️ What many find appealing with Columbus is the team spirit and that there is a high level of collaboration. We deliver as a team in a growing area. The role involves a significant amount of autonomy with responsibility, and there is the possibility to work remotely if needed. Most of the time, you are based internally, but some parts of the job involve working at the client's location, providing a varied work environment. Application With us, you can apply with your LinkedIn and/or CV, and you don't need to fill out any lengthy questionnaires. If you have questions, reach out to responsible recruiter Miriam Fidler. Interviews will be conducted continuously. About Columbus Columbus is an IT consulting company with 1800 employees worldwide. What we excel at is the development, implementation, and maintenance of digital business solutions. Our mission is to guide customers in their digital transformation so that their businesses can continue to thrive for a long time to come. Over the past 30 years, more than 5000 customers have chosen us. Things are going well, simply put 😃. If you ask us, the secret is that we have a wide range of technical solutions, deep industry knowledge, extensive technical expertise, and a substantial understanding of our customers. Our employees are passionate about their work, and the company is characterized by a strong entrepreneurial spirit. This is thanks to the actual opportunities to be involved in shaping both our own and our customers' operations. Now we need more people who wants to join the journey! Work at Columbus Check out our Instagram feed to get a glimpse of what it's like to work with us through the eyes of our colleagues. Click on the image to visit our Instagram account. Completely unfiltered, we have gathered reviews from current and former colleagues. Click below to read more.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Copy of Finanskonsult inom Dynamics 365 till Operations på Columbus – Malmö

Vill du vara med och bidra till en bättre morgondag för våra kunder? Vi söker dig vars hjärta slår lite extra hårt för problemlösning och goda kundrelationer som kommer ingå i Operations-teamet. Du kommer att vara en värdefull resurs och tillhöra ett sammansvetsat team där ni jobbar med både nationella och internationella kunder inom flera olika branscher. Du utgår från något av våra centrala kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Välkommen till oss! Vad innebär rollen? Du kommer att jobba inom Dynamics 365 F&O med kundens finansprocesser. Främst så kommer du att stötta våra kunder med problemlösning, förvaltning och analys av nuvarande situation för att kunna utmana dem att bli ännu bättre. Detta innebär en hel del möten med kund där ni pratar om de senaste funktionerna och där du håller i utbildning och workshops. Ingen dag är den andra lik och du kommer att planera och prioritera efter kundernas behov. En varierande och stimulerande arbetsmiljö helt enkelt 🌞 Du jobbar med utveckling och förvaltning av våra kunder - men vi kommer också att utveckla dig i den riktning du önskar! En win-win-situation med andra ord. Läs här hur Sophy (https://www.linkedin.com/in/sophy-hill-419910107/), en av dina blivande kollegor, beskriver sin roll hos oss: Jag var ny inom konsultbranschen när jag började hos Columbus och det har varit en fantastiskt lärorik tid. Jag är glad att jag tidigt fick chansen att arbeta i vår interna funktion, för jag har lärt mig mycket om hur vår verksamhet fungerar. I den här rollen är det viktigt att ha ett globalt tankesätt och att utnyttja varandras kunskap och detta är verkligen något vi jobbar med. Vi har många väldigt duktiga konsulter och hjälp finns alltid bara ett Teams-meddelade bort. Vi gillar att dela kunskap mellan våra länder och är man nyfiket lagd så kan man alltid utvecklas!" Så varför jobbar du på Columbus? Det jag uppskattar med Columbus är att det är ett företag som främjar utveckling och work-life-balance. I mitt jobbsökande var ett av mina krav att komma till en arbetsplats där man inte kollar snett på mig för att jag ibland vill jobba hemifrån eller behöver hämta barn på skola, och i min roll nu kan jag vara flexibel. Jag har bara blivit positivt överraskad av Columbus, ibland tänker jag till och med - när spricker den här lyckobubblan?" Vem är du? Du drivs av att skapa långsiktiga kundrelationer och motiveras av att erbjuda god service och att överträffa kundens förväntningar. Eftersom ärenden kommer in löpande så tror vi att du trivs i en varierande roll som ibland ställer krav på din flexibilitet. Då vi är ett tight gäng som gillar att ha kul så hoppas vi att du är en lagspelare! Vad behövs för att lyckas i rollen? - Goda kunskaper inom Dynamics 365 F&O - Erfarenhet från kundsidan eller som konsult - Kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är ett stort plus om du är specialiserad inom finans och har tidigare erfarenhet av att jobba med ekonomiflöden 🤩 Vad erbjuder vi dig? Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus academy som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen (https://careers-sv.columbusglobal.com/pages/columbus-recruitment-process) och om du har några frågor så är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. Om Columbus Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Copy of Finanskonsult inom Dynamics 365 till Operations på Columbus – Gö...

Vill du vara med och bidra till en bättre morgondag för våra kunder? Vi söker dig vars hjärta slår lite extra hårt för problemlösning och goda kundrelationer som kommer ingå i Operations-teamet. Du kommer att vara en värdefull resurs och tillhöra ett sammansvetsat team där ni jobbar med både nationella och internationella kunder inom flera olika branscher. Du utgår från något av våra centrala kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Välkommen till oss! Vad innebär rollen? Du kommer att jobba inom Dynamics 365 F&O med kundens finansprocesser. Främst så kommer du att stötta våra kunder med problemlösning, förvaltning och analys av nuvarande situation för att kunna utmana dem att bli ännu bättre. Detta innebär en hel del möten med kund där ni pratar om de senaste funktionerna och där du håller i utbildning och workshops. Ingen dag är den andra lik och du kommer att planera och prioritera efter kundernas behov. En varierande och stimulerande arbetsmiljö helt enkelt 🌞 Du jobbar med utveckling och förvaltning av våra kunder - men vi kommer också att utveckla dig i den riktning du önskar! En win-win-situation med andra ord. Läs här hur Sophy (https://www.linkedin.com/in/sophy-hill-419910107/), en av dina blivande kollegor, beskriver sin roll hos oss: Jag var ny inom konsultbranschen när jag började hos Columbus och det har varit en fantastiskt lärorik tid. Jag är glad att jag tidigt fick chansen att arbeta i vår interna funktion, för jag har lärt mig mycket om hur vår verksamhet fungerar. I den här rollen är det viktigt att ha ett globalt tankesätt och att utnyttja varandras kunskap och detta är verkligen något vi jobbar med. Vi har många väldigt duktiga konsulter och hjälp finns alltid bara ett Teams-meddelade bort. Vi gillar att dela kunskap mellan våra länder och är man nyfiket lagd så kan man alltid utvecklas!" Så varför jobbar du på Columbus? Det jag uppskattar med Columbus är att det är ett företag som främjar utveckling och work-life-balance. I mitt jobbsökande var ett av mina krav att komma till en arbetsplats där man inte kollar snett på mig för att jag ibland vill jobba hemifrån eller behöver hämta barn på skola, och i min roll nu kan jag vara flexibel. Jag har bara blivit positivt överraskad av Columbus, ibland tänker jag till och med - när spricker den här lyckobubblan?" Vem är du? Du drivs av att skapa långsiktiga kundrelationer och motiveras av att erbjuda god service och att överträffa kundens förväntningar. Eftersom ärenden kommer in löpande så tror vi att du trivs i en varierande roll som ibland ställer krav på din flexibilitet. Då vi är ett tight gäng som gillar att ha kul så hoppas vi att du är en lagspelare! Vad behövs för att lyckas i rollen? - Goda kunskaper inom Dynamics 365 F&O - Erfarenhet från kundsidan eller som konsult - Kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är ett stort plus om du är specialiserad inom finans och har tidigare erfarenhet av att jobba med ekonomiflöden 🤩 Vad erbjuder vi dig? Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus academy som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen (https://careers-sv.columbusglobal.com/pages/columbus-recruitment-process) och om du har några frågor så är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. Om Columbus Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Finanskonsult inom Dynamics 365 till Operations på Columbus – Stockholm

Vill du vara med och bidra till en bättre morgondag för våra kunder? Vi söker dig vars hjärta slår lite extra hårt för problemlösning och goda kundrelationer som kommer ingå i Operations-teamet. Du kommer att vara en värdefull resurs och tillhöra ett sammansvetsat team där ni jobbar med både nationella och internationella kunder inom flera olika branscher. Du utgår från något av våra centrala kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Välkommen till oss! Vad innebär rollen? Du kommer att jobba inom Dynamics 365 F&O med kundens finansprocesser. Främst så kommer du att stötta våra kunder med problemlösning, förvaltning och analys av nuvarande situation för att kunna utmana dem att bli ännu bättre. Detta innebär en hel del möten med kund där ni pratar om de senaste funktionerna och där du håller i utbildning och workshops. Ingen dag är den andra lik och du kommer att planera och prioritera efter kundernas behov. En varierande och stimulerande arbetsmiljö helt enkelt 🌞 Du jobbar med utveckling och förvaltning av våra kunder - men vi kommer också att utveckla dig i den riktning du önskar! En win-win-situation med andra ord. Läs här hur Sophy (https://www.linkedin.com/in/sophy-hill-419910107/), en av dina blivande kollegor, beskriver sin roll hos oss: Jag var ny inom konsultbranschen när jag började hos Columbus och det har varit en fantastiskt lärorik tid. Jag är glad att jag tidigt fick chansen att arbeta i vår interna funktion, för jag har lärt mig mycket om hur vår verksamhet fungerar. I den här rollen är det viktigt att ha ett globalt tankesätt och att utnyttja varandras kunskap och detta är verkligen något vi jobbar med. Vi har många väldigt duktiga konsulter och hjälp finns alltid bara ett Teams-meddelade bort. Vi gillar att dela kunskap mellan våra länder och är man nyfiket lagd så kan man alltid utvecklas!" Så varför jobbar du på Columbus? Det jag uppskattar med Columbus är att det är ett företag som främjar utveckling och work-life-balance. I mitt jobbsökande var ett av mina krav att komma till en arbetsplats där man inte kollar snett på mig för att jag ibland vill jobba hemifrån eller behöver hämta barn på skola, och i min roll nu kan jag vara flexibel. Jag har bara blivit positivt överraskad av Columbus, ibland tänker jag till och med - när spricker den här lyckobubblan?" Vem är du? Du drivs av att skapa långsiktiga kundrelationer och motiveras av att erbjuda god service och att överträffa kundens förväntningar. Eftersom ärenden kommer in löpande så tror vi att du trivs i en varierande roll som ibland ställer krav på din flexibilitet. Då vi är ett tight gäng som gillar att ha kul så hoppas vi att du är en lagspelare! Vad behövs för att lyckas i rollen? - Goda kunskaper inom Dynamics 365 F&O - Erfarenhet från kundsidan eller som konsult - Kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är ett stort plus om du är specialiserad inom finans och har tidigare erfarenhet av att jobba med ekonomiflöden 🤩 Vad erbjuder vi dig? Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus academy som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen (https://careers-sv.columbusglobal.com/pages/columbus-recruitment-process) och om du har några frågor så är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. Om Columbus Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024