Fälttekniker till uppdrag i Stockholm

Fältservicetekniker till uppdrag i Stockholm  Nu söker vi en fältservicetekniker i Stockholm! Det var ett tag sedan sist och nu har en öppning i vårt Stockholmsteam dykt upp.  Tycker du om att jobba ute på fält hos våra kunder med allt från installation, till felsökning och reparation av kassasystem? Detta uppdrag erbjuder verkligen varierade arbetsuppgifter. Vidare tillkommer arbete med scannrar, PD-datorer och bankomatservice, som exempel. Kunderna omfattar t.ex. finans, handel och kontor. Du kommer att utgå från kontoret i Stockholm och åka ut till våra kunder som finns inom finans, handel och övriga kontor.  Tjänst: 100% och möjlighet till deltid på 75% eller 50%. Krav: För detta jobb krävs B-körkort och egen bil (milersättning utbetalas) Språk: Svenska och engelska. Plats: Stockholm med omnejd ROLLENS HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER: ·       Butiksinstallationer (Kassasystem, nätverk, servrar) ·       Bankomat (Installation felsökning) ·       PC och Server (Installation felsökning) ·       Nätverkskomponenter (Installation felsökning Switchar, accesspunkter) ·       Installation och felsökning av mjukvara såsom Microsoft Windows ·       Installation och felsökning av hårdvara VEM ÄR DU? ·       Du har någon erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare eller annan kringutrustning. ·       Du är bevandrad i Windows-miljö och van med att arbeta självständigt såväl som i team. ·       Som person är du kommunikativ, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt ute hos kund, och uppskattar att jobba tillsammans med andra för att uppnå era mål. ·       Du är händig och har ett tekniskt intresse som syns i ditt arbete. ·       Du pratar svenska och engelska obehindrat, har B-körkort och tillgång till egen bil. OM BARONA Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Som konsult på Barona kommer du att anställas på ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkring, pension och hälsoförmåner.  Läs mer på: https://barona.se/om-barona/ Om du tror att du har vad som krävs för att lyckas i den här rollen, ansök då med ditt vassaste CV och ett personligt brev som beskriver ditt intresse för rollen och dina färdigheter. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men för frågor, kontakta rekryterande chef Linnéa Lundström ([email protected]) eller rekryteraren Elin Nilsson ([email protected]) Vi ser fram emot att läsa din ansökan! :)

3 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Junior IT Drifttekniker

Nu söker vi en ambitiös Junior IT Drifttekniker för att komplettera teamethos en av våra kunder i centrala Stockholm. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom följande områden: support, underhåll och felsökning av klient, server och nätverk. Med tiden i den här rollen kommer du att få arbeta med nedanstående punkter och bli en fullfjädradInfrastrukturspecialist! Du kommer ingå i teamet Operations & Delivery för siten i Stockholm som tillsammans ansvarar för drift och underhåll av IT infrastruktur. I teamet kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara: Djupare felsökning, drift och livscykelhantering av Cisco LAN och trådlösa nätverk. Hantering av brandväggsregler och ständigt förbättra säkerheten i deras miljöer. Hantering av virtuella maskiner (implementering, förvaltning och avveckling) i VMware. Incidenthantering. Självständigt och tillsammans med andra lokala och globala team vara drivande i attutveckla befintlig miljö och implementera nya system. Stötta verksamheten vid implementering och uppgradering av verksamhetssystem. Som person ser vi att du haren positiv inställning och en stark drivkraft för att hantera dagliga utmaningar och bidra till teamets framgång. Du tycker om att dela både kunskaper och erfarenheter till teamet och värdesätter en familjär företagskultur. Start: Omgående start med max 2 månaders uppsägningstid. Uppdraget på heltid och är tillsvidare. Placeringsort:Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Systemtekniker till Morgongåva

På Apotea händer det mycket och vi växer snabbt. Nu behöver vi förstärka med flera Systemtekniker till vår serviceavdelning i Morgongåva. Arbetet som Systemtekniker innebär ansvar för den dagliga supporten av Apoteas lagersystem. I rollen ingår att hitta problem och felsöka i systemet som styr Apoteas lagerautomation och de applikationer som vår logistikpersonal arbetar i. Du kommer att arbeta nära våra IT-tekniker och systemutvecklare. Apoteas lagersystem är stort, komplext och kräver stor analytisk förmåga samt vana att läsa och felsöka kod. Arbetsuppgifter Support av Apoteas lagersystem Felsökning i system som styr Apoteas lagerautomation Hitta och rätta enklare buggar i koden Installation av systemuppdateringar Administration av roller och rättigheter Säkerställa att teknik på lagret funkar Vi söker någon som har… Kandidatexamen i Datavetenskap eller motsvarande. Vana att läsa och felsöka kod Vana att självständigt identifiera och hantera problem Goda kunskaper i det svenska språket Meriterande med erfarenhet av .Net-stacken, nätverk och brandväggar För att lyckas i rollen är du serviceminded och kommunikativ problemlösare. Du behöver vara bekväm med att arbeta i komplicerade arbetsflöden med många rörliga delar för att kunna hitta problem och förbättringspotential i de processer och system som finns. Du behöver kunna diskutera och bolla problem och lösningar tillsammans med kollegor och externa leverantörer. Placeringsort: Morgongåva. Tjänsten är heltid; dag, kväll eller helg Vill du bli en av oss? Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående.

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Senior Site Reliability Engineer (SRE/DevOps)

Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv! Rollen Du är en Senior Site Reliability Engineer (SRE/DevOps) med betydande erfarenhet och kunskap inom rollen. Du kommer vara dedikerad att hjälpa våra kunder inom området, både inom privat såväl offentlig sektor. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att analysera komplexa problem inom mikrotjänstarkitektur, och du ska ha en solid bakgrund inom kodning och skriptning. Förutom denna tekniska expertis förväntar vi oss att du har en skarp öga för detaljer, en proaktiv inställning och en passion för problemlösning. Erfarenhet - En god allmän förståelse för distribuerade system och mikrotjänstarkitektur - En gedigen teknisk bakgrund inom IT-systemutveckling/systemadministration - Erfarenhet inom programvaruutveckling och/eller erfarenhet av verktygsutveckling, t.ex Python, Golang, Java - Erfarenhet av Prometheus och Grafana - Erfarenhet av arbete med centraliserade loggningsplattformar, t.ex. Splunk - Erfarenhet av orkestrering, t.ex. OpenShift eller Kubernetes - Erfarenhet av publika molntjänster såsom GCP, Azure och/eller AWS Det bästa åt de bästa - vår personalfilosofi Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet. Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag. På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor - listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi. Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på castra.se/konsulterbjudande/ (https://www.castra.se/konsulterbjudande/) Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken Sök direkt via länken eller hör av dig till Charlotta Ljung på [email protected] eller 072 871 63 12

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
DevOps inom Linux

Vi söker dig som vill arbeta som DevOps konsult inom Linux i några av Sveriges mest intressanta Linuxmiljöer! Kunden planerar att använda containerplattformen med Redhat Linux. De behöver nu stöd för att installera den valda plattformen samt ge metodstöd och driftstöd av plattformen. Kunden ställer höga krav på it-säkerheten och driftar alla plattformar on-prem utan beroenden till molntjänster. DevOps konsult kommer du mestadels att sitta ute hos kunder och vara delaktig i arbetet med att driva och utveckla deras IT-miljöer. Tack vare miljöernas olika storlek finns det goda möjligheter för dig att utvecklas i den riktning du själv vill och att få chans att arbeta med det som just du tycker är roligt. Du kommer arbeta med många kompetenta tekniker med olika specialistområden och är du nyfiken och framåt finns alla möjligheter att utvecklas både som person och i rollen som DevOps konsult. Du kommer att tillhöra ett team som har olika specialistkunskaper inom Linuxområdet. Din profil och kvalifikationer: Personen vi eftersöker ska kunna arbeta självständigt med både design och införande av kubernetesplattformen. Vi ser även att du ska ha erfarenhet inom införande och/eller drift av Openshift kubernetesplattform. Krav: - Införande och/eller drift av Openshift kubernetesplattform. - Design och införande av kubernetesplattformen. - God vana i Linux och kunna skapa Ansibel skript för automation. - Sätta upp en CI/CD pipeline Det är meriterande om du har kompetens inom följande: - VMware Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Data Center Technician

As a Data Center Technician, you will be responsible for performing various tasks, including hardware setup, diagnostics, troubleshooting, and decommissioning. You will follow standard procedures and protocols to ensure the smooth functioning of data center operations. Additionally, you will contribute to documentation efforts, share knowledge, and actively participate in team meetings and briefings. Your ability to work autonomously and collaboratively in a fast-paced environment will be instrumental in meeting or exceeding established service level agreements (SLAs). Employment duration: 12+ month Location: Gavle, Sweden (Gävle, Sverige). Working model: on site. Employment: Permanent or Freelance Contract Responsibilities: - Prepare, stage, set up, and perform data center hardware startups and shutdowns following specific instructions provided via checklists, guides, protocols, and emails. - Assist and provide guidance to other technicians in completing challenging or complex tasks. - Conduct diagnostics and troubleshooting, swiftly identifying the root causes of issues and replacing faulty components with minimal customer and business disruption. - Perform post-execution quality checks, ensuring proper grounding, staging, labeling, and cabling according to safety protocols, deployment standards, and planned Network Design Tasks (NDTs). - Decommission hardware for simple changes and refreshes, following standard procedures with minimal guidance. - Follow procedures to communicate, report, and escalate incidents to appropriate management. - Participate in daily safety briefings, complete required safety training, and adhere to safety procedures. - Foster a positive and effective team environment by sharing information, contributing to team meetings, and staying informed about the progress of others' work. - Proactively share relevant information to enable efficient workflow and mitigate the impact of changes on others. - Efficiently complete assigned tickets and tasks, meeting or exceeding established Key Performance Indicators (KPIs) and Service Level Agreements (SLAs) with minimal guidance. - Demonstrate accountability and ownership of data center facilities, ensuring service quality and a positive user experience. - Develop a strong client focus and understand the impact of your work when completing tickets and assigned tasks. Requirements: - Possess exceptional knowledge of server hardware, including a deep understanding of component and system failures. - Ability to assist in conducting failure analysis on field issues. - Ability to assist in tracking server fleet health, investigating emerging failure trends, and validating adherence to customer service level agreements (SLAs). - Solid experience in utilizing IPMI for diagnostics and administering software tools. - Proficiency in real-time issue resolution during new deployments. - Experienced in Windows Server OS and WinPE OS administration. - Familiarity with Linux PXE services is a plus. - Basic scripting experience in both Linux and Windows environments. - Ability to troubleshoot network issues at Layer 1, Layer 2, and Layer 3. - Proficiency in setting up virtual machines and configuring environments. - Ability to work autonomously as well as within a local or geographically dispersed team environment. Qualifications: - 2+ years of experience as a data center technician, demonstrating a strong foundation in data center operations. - Associate degree in computer science, computer engineering, information technology, or equivalent experience preferred. - CompTIA A+ or equivalent experience. - CompTIA Server+ or equivalent experience. - CCENT or equivalent experience. - Windows OS experience. - CCNA certification is preferred. - MCP/MSCE certification is preferred. - Scripting experience preferred, specifically in PowerShell, Python, or Bash. - Ability to lift up to 35 pounds when necessary. - Proficiency in safely climbing ladders and correctly wearing personal protective gear. - Ability to stand and walk throughout the facility for extended periods without loss of productivity. - Dexterity to handle, control, or feel objects, tools, or controls and perform repetitive movements without reduction in productivity. Benefits: - Personal care benefit* (up to 5000 SEK per year) - General Pension

1 mars 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Storage and Compute Engineer

Vi söker dig som vill arbeta med den senaste tekniken inom High-Performance Computing (HPC) där du säkerställer en smidig daglig drift av vår kunds HPC-miljöer och ger support till dess användare. Vår kund driver en stor infrastruktur inom HPC och är en ledande aktör inom bilindustrin. Vi erbjuder dig - Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön - Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer - En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor - senast var vi på en Åreresa tillsammans! Arbetsuppgifterna innebär att samarbeta med tekniska ingenjörer inom verksamhetsområdena för att förbättra användarupplevelsen och effektiviteten genom att hjälpa till med metoder, arbetsflöden, applikationsoptimering och automatisering. Du kommer också agera som lokal expert inom allt relaterat till HPC/HTC, inklusive Linux, konfigurationshantering, schemaläggare, hårdvara och applikationer. Dessutom ingår att bidra till utvecklingen av standarder och procedurer samt delta i både interna IT-projekt och affärsprojekt som expert. Du kommer att arbeta med externa leverantörer för att bistå med avancerad felsökning och utveckla nästa generationens HPC/HTC-lösning som en del av ett team och som en expert inom området. Vi ser gärna att du - Har erfarenhet av HPC-administration i en företagsmiljö inklusive administration av nätverk, servrar, lagring, klienter etc. - Har Linux erfarenhet. - Är kunnig i Python och/eller andra skriptspråk. - Har erfarenhet med parallell beräkning (HPC/HTC), felsökning och optimering av prestanda, operativmiljöer i stor skala. - Har erfarenhet med lagringskoncept såsom NAS (NFS), SMB, parallella filsystem (Lustre), POSIX och objektlagring (för att nämna några). - Har erfarenhet av att arbeta agilt. - Har examen inom IT, datavetenskap eller motsvarande erfarenhet. - Behärskar Engelska och Svenska obehindrat i både tal och skrift. För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang. Mer om Nexer Infrastructure  Nexer Infrastructure (vi hette då Sigma IT Tech) startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak - talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.  Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.  Ansökan  Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Drifttekniker sommarjobb

Varje timme, varje dag, året runt övervakar vi på IT-Driftcentral Svenska Spels IT-miljö och säkerställer att allt fungerar som det ska för att kundupplevelsen ska bli så bra som möjligt. Är du en analytisk och nyfiken problemlösare som gillar teamarbete och har ett brinnande intresse för teknik? Söker du dessutom sommarjobb? Ja, då kan du vara en av de Drifttekniker vi söker nu för jobb sommaren 2024! Vad kommer du att göra? Centralt placerad på Svenska Spels huvudkontor i Visby finns vår IT-Driftcentral där 14 drifttekniker arbetar 24/7, 365 dagar om året. Vi är alltid bemannade med två personer dygnet runt på ett rullande schema. Teamet är First Line Support vad avser IT-incidenter och övervakar ständigt Svenska Spels IT-miljö. Vi är navet som koordinerar ärendehanteringen inom Tech och även IT-supportärenden utanför kontorstid. I rollen som Drifttekniker får du möjlighet att jobba med moderna verktyg, plattformar och ramverk där de flesta bygger på öppen källkod. Dina kontaktytor är många och du kommunicerar muntligt och skriftligt med alla möjliga delar av företaget samt med våra externa leverantörer. Kommunikationen sker på både svenska och engelska. Arbetet syftar till att skapa en driftsäker verksamhet som står emot alla typer av störningar. Du blir en del av ett taggat team som tillsammans skapar framtidens övervakningsfunktion som kännetecknas av proaktivitet, automatisering och förmågan att snabbt hantera IT-incidenter. Är du en av de som kommer att göra det? Du är en nyfiken och driven problemlösare som identifierar praktiska lösningar och håller huvudet kallt när det uppstår oväntade situationer. Som person är du analytisk och kan på ett logiskt och systematiskt sätt tillgodogöra dig information. Du gillar att jobba i team, samarbetar effektivt med olika typer av människor och är bra på att kommunicera i såväl tal som skrift. Du har ett stort intresse för IT, ser möjligheter, gillar förändringar och har lätt för att ta till dig nya saker. Vi söker både dig som har flera års erfarenhet av området och dig som kanske är precis i början av din karriär men vi tror att du sitter på följande erfarenheter och kompetenser: - Goda kunskaper om Windows- och Linux-server genom utbildning eller praktisk erfarenhet - Minst gymnasial utbildning med IT-/teknisk inriktning eller praktisk arbetslivserfarenhet inom området Det är också meriterande om du har jobbat med service och kundbemötande i form av IT-support eller liknande. Har du erfarenhet av programmering är det också ett plus, men det vi framför allt lägger stort vikt vid är dina personliga egenskaper. Om Tech på Svenska Spel På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss. Vi är Svenska Spel Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Vi skapar hållbara spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och vår vinst gå tillbaka till samhället. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här. (https://career.svenskaspel.se/pages/formaner) Ansökan och kontaktuppgifter Vi söker drifttekniker till flertalet sommarvikariat. Tjänsterna innebär ett rullande schema med pass förlagda dygnet runt och är placerade i Visby. Vid frågor om tjänsterna; kontakta Anna-Carin Löfstedt, Chef IT Driftcentral, på [email protected] eller 070- 8502091. Vid frågor om rekryteringen, kontakta Team Talent Acquisition på [email protected] Vi gör urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Drifttekniker – Oskarshamn

Vill du vara med i skapandet av den framtida IT-leverantörsorganisationen som levererar tjänster till vår kunds verksamhet? Då kan vi erbjuda en spännande teknikroll inom en av grupperna som ansvarar för drift och utveckling av IT-infrastruktur. För dig som kandidat är det här en chans att ta plats i en organisation som genomgår en spännande förvandling med ny teknik och utökade samarbetsytor, där kunden värdesätter trivsel på arbetsplatsen tillsammans med en öppen och ärlig atmosfär. Vår kund levererar IT till kärntekniska anläggningar och genomgår just nu en spännande transformation och är i en expansiv fas med modernisering och etablering av ett nytt datacenter. Det är fokus på säkerhet och kunden kommer under året att bygga upp en helt ny miljö. Teamet består av ett 20-tal medarbetare med olika kompetens inom IT-infrastruktur och är placerade i Solna, Oskarshamn och Östhammar. Teamet behöver nu ytterligare en tekniker som har erfarenhet av IT-drift. Du kommer att vara en del av ett team som består av specialister och generalister och du kommer att stötta inom flera olika teknikområden. Rollen är en varierad arbetsmiljö där man delvis är på plats och delvis kan jobba hemifrån. Både vi på Human IT och kunden erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling och påverkan i den dagliga leveransen och tjänsten kommer delvis att formas efter kompetens. Huvudsakliga ansvarsområden - Drift, underhåll och övervakning av IT-infrastruktur - Säkerställa att befintliga miljöer utvecklas och ansvara för design och implementation av lösningar - Delta i transformations- och förändringsprojekt Vi söker dig som är en senior person som har minst 5 års erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i stora IT-miljöer med både drift och utveckling av IT-infrastruktur. Vi ser gärna att du utöver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens inom något/några av dessa områden: - Windows server - Linux - Nätverk - Virtualisering - Lagring - Datahall - Automation - Flytande svenska och engelska. - Det är meriterande om du har erfarenhet inom något av nedan områden: - Behärskar programmering/scripting i t ex PowerShell - Arbetat med automation och erfarenhet av t ex Ansible - Erfarenhet av IT-relaterade processer och ramverk såsom ITIL Rollen är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap är ett krav. Du är förmodligen: - Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete - Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet - Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden 🚀 - Tillsvidareanställning med fast månadslön - Kollektivavtal - Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag - Utvecklingsplan - Hälsoförsäkring + pension - Rabatt på SATS - Konsultstyrelse - Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Oskarshamn. Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Certifierade med toppbetyg! Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Fibertekniker

Vi på Transtema underhåller framtidens nät och är ett nytänkande bolag i en spännande fas. Hos oss får du möjligheten att arbeta med ett starkt varumärke med goda möjligheter till utveckling. Vill du ansvara för installation, drift och underhåll? Är du på jakt efter en roll med frihet under ansvar? Välkommen in med din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som fibertekniker kommer du att ansvara för kunder i hela regionen. Du behöver ha en kommunikativ ådra och ett eget driv som gör att kunderna blir nöjda och känner sig förstådda. Du som tekniker kommer att jobba med fiberrelaterade uppdrag inom service och installation. Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer vara: - Nyinstallation av diverse fiberrelaterade utrustning/anläggningar. - Fibersvetsning - OTDR - mätning - Service och underhåll på befintlig anläggning och utrustning. - Viss del dokumentation samt lagerhantering kan förekomma i tjänsten. - Konfiguration och felsökning av utrustning. Beredskapsarbete kan förekomma på kvällar och helger. Du kommer att utgå från ditt hem och därefter åka ut på de olika uppdragen. Ditt huvudsakliga arbetsområde kommer vara Kristianstad och Blekinge men arbete på andra orter kan förekomma om behov finnes. Vi erbjuder Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. Vi söker dig som har - Gymnasial utbildning - Fibercertifiering - Tidigare erfarenhet från arbete som fibertekniker och/eller ett tekniskt intresse och en teknisk förståelse. - Goda datakunskaper då en del av rollen innebär dokumentation i våra system. - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom telekom. Andra meriter är om du arbetat i ett transportnät. Vem är du? Rollen som fibertekniker innebär daglig kontakt med såväl kollegor som kunder och därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Som person är du engagerad och nyfiken med ett intresse att lära dig nya tekniker. För att trivas i rollen bör du även ha ett stort intresse för tekniskt arbete och att arbeta fysiskt till största delen utomhus. Vi tror att med rätt inställning och personliga egenskaper kommer man långt. En viktig del för oss är ditt engagemang och viljan att lära dig, tveka därför inte att ansöka tjänsten även om du inte uppfyller alla krav i annonsen. Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Om oss Transtema ser till att nätet fungerar! Vi vill vara den naturliga partnern när det gäller att designa, bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns över hela Sverige och Norge och våra tekniker är tillgängliga 24 timmar om dygnet för att se till att våra kunders nät alltid fungerar. Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang. Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla. Övrig information I denna rekrytering kommer vi att utföra en säkerhetsprövning och registerkontroll. Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan! Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi undanbeder ytterligare försäljning av rekryteringshjälp. Rekryterande chef Thomas Nordmark 0767-208168 Facklig företrädare Jesper Artling 46767208236

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024