Drifttekniker, data

Sök bland 64 lediga jobb som Drifttekniker, data och börja ditt nya yrkesliv idag!

Drifttekniker

Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som drifttekniker är att arbeta med räddningstjänstens tekniska utrustning inom kommunikations-, navigations- och kontorsteknik. Rollen innebär ett ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Innebörden av arbetsuppgifterna är: • genomföra förebyggande underhåll och identifiera eventuella fel eller problem i teknik och system. • genomföra reparationer och åtgärda tekniska problem. • uppdatera och uppgradera teknik och system för optimal drift. • dokumentera och upprätthålla teknisk dokumentation. • samarbeta med andra tekniker och experter för att lösa problem. Både internt och externt. • ge teknisk support och hålla utbildning till användare vid behov. Kvalifikationer Du har en godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet från tekniskt arbete inom räddningstjänsten, kommunikations- och radiosamband samt programmering av teknisk utrustning.    Som drifttekniker kommer du att ingå i ett team som består av en vaktmästare och en driftchef som leder arbetet. Då räddningstjänsten är en liten organisation ställer vi krav på dig att ha en flexibilitet och lätt för att möta förändrade förutsättningar och krav. För att trivas och lyckas i rollen som drifttekniker söker vi dig som även har egenskaperna: • Problemlösningsförmåga: Som Drifttekniker kommer du att ställas inför tekniska utmaningar och problem. • Teknisk kompetens: Du ska ha förståelse och intresse för tekniska system och infrastrukturer samt kunna använda relevant utrustning och verktyg. • Självständighet: Du ska kunna arbeta självständigt och fatta beslut när det behövs. • Samarbetsförmåga: Du ska vid behov kunna arbeta tillsammans med kollegor eller andra aktörer. • Kommunikationsförmåga: Du ska kunna kommunicera teknisk information tydligt till kollegor och användare med olika tekniska kunskapsnivåer. Du måste kunna uttrycka dig väl i svenskt och engelskt tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Placering                             Brandstationen i Karlshamn.                        Anställningsform Heltid och tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas under sex månader.       Lön Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.   Tillträdesdag                      Enligt överenskommelse.   Övrigt En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras före anställning enligt 3 kap. i säkerhetsskyddslagen. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Innan en anställning kan bli aktuell måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret.    Upplysningar Jimmie Bergstrand, driftchef tfn: 0454-30 51 39. Sandra Bohlin, HR-chef, tfn: 0454-30 51 24.                                           Robert Carlsson, facklig företrädare Vision, tfn: 0454-30 51 00.   Vill du jobba med oss? Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna vi efterfrågar samt motivering till varför du är rätt person för denna tjänst. Vi tillämpar löpande rekrytering under ansökningsperioden, skicka gärna in din ansökan omedelbart. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Välkommen med din ansökan senast 2025-03-30. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!    Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla samhällets invånare och värnar därför om en jämn könsfördelning och mångfald i vår organisation.   Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.     Välkommen med din ansökan! Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har totalt ca. 190 medarbetare fördelat på dagtidspersonal, en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn. Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varandra och vägleder oss i vårt dagliga arbete. För oss är det en självklarhet att du förstår och delar våra värdeord Öppenhet, Trygghet och Respekt. Om knappt ett år kommer vi att bli ett räddningstjänstförbund för hela Blekinge och kort därefter flyttar vi in i en ny brandstation i Karlshamn. Liksom samhällets förändring, förändras vår organisation och med det ställs det högre krav på räddningstjänstens arbete. Därför söker vi nu dig som är tekniskt kunnig och vill vara med på vår spännande resa och bidra till vår vision: Att bygga ett säkrare, skadefritt och tryggare samhälle. Krav: Körkort: * B (Personbil)

24 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Infrastrukturstekniker
ConsultingIT Stockholm AB
Drifttekniker, IT

Vi söker nu en erfaren och passionerad infrastrukturstekniker till vår kunds Drift-team i Stockholm. Om du är en självgående problemlösare med djup teknisk expertis och en vilja att arbeta med avancerade IT-lösningar, kan det här vara nästa steg för dig! Om rollen: Som Infrastrukturstekniker kommer du att spela en central roll i att säkra och utveckla kundens IT-infrastruktur. Ditt fokus blir att garantera en hög nivå av driftsäkerhet och IT-säkerhet, samtidigt som du leder strategiska projekt för att vidareutveckla infrastrukturen och anpassa den till verksamhetens förändrade behov. Du kommer att samarbeta nära med kollegor och stödja verksamhetens IT-behov, från administrativa system till de produktionskritiska plattformarna. Dina insatser kommer att påverka allt från daglig drift till långsiktig utveckling av robusta och effektiva IT-lösningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ansvara för driften och förvaltningen av virtuella miljöer, primärt i VMware. Felsöka och hantera drift av Cisco LAN samt trådlösa nätverk. Leda och delta i projekt för att optimera och utveckla IT-infrastrukturen. Implementera och hantera brandväggsregler för att förbättra och säkerställa IT-säkerheten. Driva kontinuerlig utveckling av befintliga miljöer samt implementera nya system och teknologier. Incidenthantering för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem och minimera störningar i verksamheten. Stödja implementering och uppgraderingar av verksamhetskritiska system. Kvalifikationer: Minst 5 års erfarenhet inom IT-drift, med fokus på nätverksinfrastruktur, Windows-servrar, Active Directory, GPO och VMware-miljöer. Dokumenterad erfarenhet av skriptning och automation för att förbättra driftprocesser. Relevant högskole- eller universitetsutbildning samt certifieringar som CCNA eller motsvarande. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift, för att effektivt kommunicera i olika sammanhang. Meriterande: Certifieringar från VMware, Microsoft, Cisco och ITIL. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Incident Manager
Skatteverket
Drifttekniker, IT

Vill du arbeta i en komplex miljö där ditt driv och engagemang kan göra nytta på riktigt? Skatteverket har en samhällsbärande funktion och din roll som Incident Manager är viktig. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet I rollen som Incident Manager på Skatteverket leder du incidenter vid stora driftstörningar samt säkerställer att rätt kompetenser medverkar. Informationsspridning både internt och externt ingår i rollen via olika kanaler. Du arbetar i gränslandet mellan service och teknik samt samarbetar med bl.a. it-tekniker, applikationsutvecklare, chefer, interna och externa kontakter. Uppföljning och proaktivt förbättringsarbete gällande incident management är också en del av ditt arbete som innebär dokumentering samt skapande av rapporter. Arbetet är kvalificerat och du får nya kunskaper dagligen, både inom teknik och vår verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår även att samla in, sammanställa och analysera statistik som visar hur pass väl vi lever upp till de krav som ställs på incidentprocessen. Hos oss får du möjlighet till ständig utveckling och lärande i arbetet. Vi jobbar aktivt med kompetens- och teknikutveckling genom exempelvis innovationssprintar. Du har kunniga kollegor som du utbyter erfarenheter med och du kan utveckla både bredd och spets hos oss. Tack vare att vi är en stor it-organisation kan vi erbjuda goda möjligheter till intern rörlighet. Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid. Du får en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Skatteverket sitter i moderna lokaler i Sundbyberg och har en kultur som kännetecknas av ett agilt arbetssätt, högt i tak samt en öppen dialog för förändring och utveckling. Vi ansvarar för flera myndigheter såsom Skatteverket, Kronofogden, Valmyndigheten samt Myndigheten för Digital förvaltning. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - trivas med att arbeta i team och ha mycket god samarbetsförmåga - vara lyhörd, nyfiken för andras synpunkter och stötta dina kollegor - vara driven, ta initiativ och se möjligheter - kunna analysera informationsflöden, se samband och avgränsa - kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha: - eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant alternativt flerårig, aktuell och relevant erfarenhet inom it-drift - flerårig, aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta som Incident Manager - aktuell och relevant erfarenhet från en roll där du varit initiativtagande samt drivit igenom uppföljningsaktiviteter - aktuell erfarenhet av att dokumentera och strukturera den information som teamet behöver för att utföra arbetsuppgifterna Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i stora komplexa it-miljöer.  Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba med it hos oss och ta del av vad några av våra medarbetare berättar om sina jobb: https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/jobbamedithososs.4.13948c0e18e810bfa0c55ba.html När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

21 mars 2025
Sista ansökan:
4 april 2025
Change koordinator
Skatteverket
Drifttekniker, IT

Vill du jobba i en komplex miljö där ditt driv och engagemang kan göra nytta på riktigt? Skatteverket har en samhällsbärande funktion och din roll är viktig. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet I rollen som Change koordinator kommer du att arbeta med att kvalitetssäkra införandet av it förändringar i Skatteverkets produktionsmiljöer. Du arbetar i gränslandet mellan service och teknik och samarbetar med bl.a. it-tekniker, applikationsutvecklare, chefer samt interna och externa kontakter. Vi stödjer bl.a Windows samt Linux plattformar och modern infrastruktur. Uppföljning och proaktivt förbättringsarbete är också en del av ditt jobb. Som Change koordinator arbetar du brett inom IT-teknikområdet där du bland annat arbetar med nätverk, servrar, integration, applikationer och IT-säkerhet. Du arbetar i ett team där ni tillsammans ansvarar för teamets leveranser samtidigt som ni ser till helheten och bidrar till ett väl fungerande samhälle. I teamet arbetar ni med flera myndigheter såsom Skatteverket, Kronofogden, Valmyndigheten, Utbetalningsmyndigheten samt Myndigheten för Digital förvaltning. Hos oss får du möjlighet till ständig utveckling och lärande i arbetet. Vi jobbar aktivt med kompetens- och teknikutveckling genom exempelvis innovationssprintar. Du har kunniga kollegor som du utbyter erfarenheter med och du kan utveckla både bredd och spets hos oss. Tack vare att vi är en stor it-organisation kan vi erbjuda goda möjligheter till intern rörlighet. Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid. Du får en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Visst arbete kan ske utanför ordinarie arbetstid när det så krävs. Du tillhör sektionen Förändring, incident och processhantering på it-avdelningen, med placering i Sundbyberg. På vår sektion är vi cirka 40 kollegor. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - trivas med att arbeta i team och ha en mycket god kommunikationsförmåga - ha förmåga att arbeta processorienterat samt strukturerat både självständigt och i team - vara driven, kunna ta initiativ och se möjligheter - kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska  Du ska även ha: - eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant alternativt flerårig, aktuell och relevant erfarenhet inom it-drift - flerårig, aktuell och relevant erfarenhet av projektledning alternativt samordning av IT teknisk verksamhet - aktuell och relevant erfarenhet av att leda, styra och följa upp tekniska förändringar - aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med kunder - erfarenhet av att leda möten samt samverka och kommunicera med olika parter  Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av att arbeta i ITIL-processerna och/eller erfarenhet av agilt arbetssätt. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba med it hos oss och ta del av vad några av våra medarbetare berättar om sina jobb: https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/jobbamedithososs.4.13948c0e18e810bfa0c55ba.html När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

21 mars 2025
Sista ansökan:
11 april 2025
Specialist inom servervirtualisering
Arbetsförmedlingen
Drifttekniker, IT

IT Avdelningen söker en erfaren specialist inom servervirtualisering som kommer ha en ledande roll i att driva och utveckla vår VMware plattform. Vilka är vi Sektionen Applikationsinfrastruktur är en del av enheten IT Infrastruktur. Vi som jobbar inom sektionen ansvarar för leveranser inom Windows / Linux / VMware / Mailinfrastruktur och är navet i många av Arbetsförmedlingens leveranser. Här jobbar vi med den senaste tekniken och en ständig utveckling av våra miljöer. Nu förstärker vi vårt team inom VMware med en erfaren specialist inom servervirtualisering. Vårt mål är högt satt – vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet! Vi kan med stolthet säga att enheten IT Infrastruktur ligger i framkant gällande att anamma ny innovativ teknik. Vi skapar grunden för Arbetsförmedlingens utveckling mot digitalisering, självbetjäning och automatisering samt levererar ett bemötande i världsklass! Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare, genom självledarskap, ges stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram. Det är en spännande utmaning att ständigt kunna leverera högklassiga IT-lösningar till våra kunder och medarbetare i en omfattande förändring. För att vi ska vara framgångsrika och lyckas med vårt uppdrag har vi en stark tro på att leverera iterativt och att lära oss på vägen. Vi har basen i Scrum och inspireras av SAFe-ramverket. Beskrivning av tjänsten Som specialist inom servervirtualisering kommer du arbeta med drift, förvaltning och incidenthantering av vår omfattande VMware-miljö. Du är aktiv i utvecklingen av plattformen och du driver arbetet mot uppställda mål i nära samarbete med kollegor i teamet likväl som inom övrig IT-infrastruktur, plattformar, utveckling och test. Som en del av Arbetsförmedlingens transformation, där modern teknik är en nyckel, kommer du också få möjlighet att bidra inom områden som containerteknik och automatisering. I den här tjänsten kommer du att ha rollen som produktägare vilket innebär att du har överblick över teamets leverans och leder teamet i rätt riktning gällande daglig drift och förvaltning men även vidareutveckling inom området. Som produktägare fungerar du som stöd till sektionens produktansvarig. Arbetet sker i en omfattande teknisk miljö med många systemintegrationer i ett modernt IT-landskap. Här får du vara med och utforma din egen roll, hitta din egen plats och skapa ditt eget bidrag inom organisationen. Vem söker vi Vi letar efter dig med en stor passion för IT som genom din helhetssyn ser hur man skapar värde i för våra kunder. Du är självgående med förmågan att kunna ta egna initiativ och driva saker självständigt, men du trivs också med att arbeta i grupp och stimuleras av problemlösning. Vi kommer i vår tur att göra allt vi kan för att du ska få en rivstart i din utveckling. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande kvalifikationskrav - Flerårig relevant dokumenterad arbetslivserfarenhet från de senaste åren av arbete med VMware lösningar i/för större organisationer. - Djup teknisk kompetens i VMware vSphere och ESXi - God kännedom om lagring och nätverk i större miljöer - Erfarenhet av arbete inom Linux och Windows - Flytande i svenska i tal och skrift Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av arbete med Kubernetes - Erfarenhet av arbete med NetBackup tex: Uppgraderingar och patchning - Erfarenhet av avancerad Datacenterarkitektur och dess komponenter - Arbetat i en processdriven organisation. Vi jobbar enligt ITIL ramverket. Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställningen påbörjas. Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 04 - 22. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

19 mars 2025
Sista ansökan:
22 april 2025
IT Operations Consultant sökes!
Perido AB
Drifttekniker, IT

Vill du arbeta med IT-infrastruktur i en roll där du får kombinera teknisk expertis med kundkontakt? Hos vår kund Nordlo blir du en del av ett sammansvetsat team som delar kunskap och utvecklas tillsammans. Du får arbeta både internt och externt med spännande projekt, problemlösning och systemförbättringar. Är egenskaper som noggrann, prestigelös och lojal något som stämmer in på dig? Isåfall kan detta vara nästa steg i din karriär! Om tjänsten Vi söker nu en IT Operations Consultant till vår kund Nordlo som är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. De erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper de sina kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. Denna tjänst är placerad på deras kontor Ängelholm där du behöver vara på plats på kontoret tre dagar i veckan. Dina arbetsuppgifter Som IT Operations Consultant kommer du att arbeta med spännande uppgifter kopplat både till cloud & infra, både centralt och mot kunder. Hos Nordlo är kunskapsdelning och sammanhållning en självklar del av arbetet. Du kommer att arbeta både med den centrala IT-infrastrukturen och i externa uppdrag, såsom projekt och ärendehantering för kunder. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera tilldelade ärenden, både internt och externt Arbeta med ansvarsområden enligt dokumenterade riktlinjer Sköta löpande IT-drift, övervakning, underhåll och backup Utföra planerat systemunderhåll Delta i kundprojekt utifrån kompetens och erfarenhet Utveckla befintliga IT-miljöer samt ansvara för design och implementation av lösningar Dina egenskaper Vi tror att du som söker är en person som känner sig trygg i sin roll och har erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljöer med både drift och utveckling av IT-infrastruktur. Du tycker det är kul att arbeta med både central IT-infrastruktur och mot exterma kunder och deras IT-miljöer. För att lyckas i rollen tror vi att du har en god förmåga att sätta dig in i ny teknik och är duktig på felsökning av varierande storlek och komplexitet. Vi ser gärna att du som söker är förtroendeskapande, både inom den egna gruppen och mot kunder. Egenskaper som du kan beskrivas med är noggrann, prestigelös och lojal. Är det dig vi beskriver? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Är det dig vi söker? Kvalifikationer: Erfarenhet av liknande roll, dvs jobba brett inom drift, support, server, nätverk Flytande i svenska i tal och skrift, och mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift Vi ser gärna att du utöver dina kunskaper inom datacenterdrift också behärskar följande områden: Windows server Linux Nätverk Virtualisering Lagring Datahall Automation IT-säkerhet Microsoft 365 Azure Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidareanställning direkt hos kundföretaget. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35107 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

17 mars 2025
Sista ansökan:
16 april 2025
Drifttekniker

Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som drifttekniker är att arbeta med räddningstjänstens tekniska utrustning inom kommunikations-, navigations- och kontorsteknik. Rollen innebär ett ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Innebörden av arbetsuppgifterna är: • genomföra förebyggande underhåll och identifiera eventuella fel eller problem i teknik och system. • genomföra reparationer och åtgärda tekniska problem. • uppdatera och uppgradera teknik och system för optimal drift. • dokumentera och upprätthålla teknisk dokumentation. • samarbeta med andra tekniker och experter för att lösa problem. Både internt och externt. • ge teknisk support och hålla utbildning till användare vid behov. Kvalifikationer Du har en godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet från tekniskt arbete inom räddningstjänsten, kommunikations- och radiosamband samt programmering av teknisk utrustning.    Som drifttekniker kommer du att ingå i ett team som består av en vaktmästare och en driftchef som leder arbetet. Då räddningstjänsten är en liten organisation ställer vi krav på dig att ha en flexibilitet och lätt för att möta förändrade förutsättningar och krav. För att trivas och lyckas i rollen som drifttekniker söker vi dig som även har egenskaperna: • Problemlösningsförmåga: Som Drifttekniker kommer du att ställas inför tekniska utmaningar och problem. • Teknisk kompetens: Du ska ha förståelse och intresse för tekniska system och infrastrukturer samt kunna använda relevant utrustning och verktyg. • Självständighet: Du ska kunna arbeta självständigt och fatta beslut när det behövs. • Samarbetsförmåga: Du ska vid behov kunna arbeta tillsammans med kollegor eller andra aktörer. • Kommunikationsförmåga: Du ska kunna kommunicera teknisk information tydligt till kollegor och användare med olika tekniska kunskapsnivåer. Du måste kunna uttrycka dig väl i svenskt och engelskt tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Placering                             Brandstationen i Karlshamn.                        Anställningsform Heltid och tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas under sex månader.       Lön Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.   Tillträdesdag                      Enligt överenskommelse.   Övrigt En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras före anställning enligt 3 kap. i säkerhetsskyddslagen. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Innan en anställning kan bli aktuell måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret.    Upplysningar Jimmie Bergstrand, driftchef tfn: 0454-30 51 39. Sandra Bohlin, HR-chef, tfn: 0454-30 51 24.                                           Robert Carlsson, facklig företrädare Vision, tfn: 0454-30 51 00.   Vill du jobba med oss? Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna vi efterfrågar samt motivering till varför du är rätt person för denna tjänst. Vi tillämpar löpande rekrytering under ansökningsperioden, skicka gärna in din ansökan omedelbart. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Välkommen med din ansökan senast 2025-03-30. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!    Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla samhällets invånare och värnar därför om en jämn könsfördelning och mångfald i vår organisation.   Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.     Välkommen med din ansökan! Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har totalt ca. 190 medarbetare fördelat på dagtidspersonal, en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn. Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varandra och vägleder oss i vårt dagliga arbete. För oss är det en självklarhet att du förstår och delar våra värdeord Öppenhet, Trygghet och Respekt. Om knappt ett år kommer vi att bli ett räddningstjänstförbund för hela Blekinge och kort därefter flyttar vi in i en ny brandstation i Karlshamn. Liksom samhällets förändring, förändras vår organisation och med det ställs det högre krav på räddningstjänstens arbete. Därför söker vi nu dig som är tekniskt kunnig och vill vara med på vår spännande resa och bidra till vår vision: Att bygga ett säkrare, skadefritt och tryggare samhälle. Krav: Körkort: * B (Personbil)

17 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Senior Windowstekniker
Camai Consulting AB
Drifttekniker, IT

Vill du arbeta i en tekniskt avancerad miljö där du får ansvar och möjlighet att påverka? Vi söker nu en senior Windowstekniker som vill vara en del av ett team som säkerställer en stabil, säker och effektiv IT-miljö. Om rollen I denna roll kommer du att arbeta brett med IT-drift, underhåll och utveckling av vår kunds system. Du kommer att hantera både dagliga incidenter och långsiktiga förbättringar för att säkerställa hög tillgänglighet och säkerhet. Vi söker dig som har teknisk tyngd inom Windows och/eller nätverk och som trivs i en roll med stort ansvar. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hantera och prioritera arbetsuppgifter inom användarstöd, teknisk support, systemunderhåll och vidareutveckling Självständigt identifiera, analysera och prioritera behov hos både kund och internt Övervaka IT-systemens hälsa och prestanda samt säkerställa en optimerad drift Utföra patchning, uppdateringar och säkerhetsanpassningar enligt gällande standarder Hantera backuper och återställning vid incidenter Implementera och följa IT-säkerhetsrutiner och policys Dokumentera och följa upp återkommande problem för att förbättra IT-miljön Tryggt bemöta kunder i alla situationer och förmedla lugn även vid komplexa fel Delta i och bidra till teamets kompetensutveckling genom stöd och kunskapsdelning Vi söker dig som har: Djup kompetens inom Windows-miljöer, inklusive GPO, AD, DHCP, DNS, Windows Server 2016 och nyare Erfarenhet av Microsoft Exchange, VMware (ESXi, vSphere, vCenter) och PowerShell Grundläggande kunskap inom nätverk, övervakning, backup, scripting, logghantering och säkerhet Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Seniora it-drifttekniker klientplattform
Åklagarmyndigheten
Drifttekniker, IT

Enheten för it-drift söker ett flertal seniora it-drifttekniker som ska delta i det dagliga arbetet med drift och förvaltning av Åklagarmyndighetens it-miljö. Som senior it-drifttekniker ingår du i enheten för it-drift som består av 15–20 medarbetare inom olika teknikområden. Enheten ansvarar för: Löpande drift och förvaltning av myndighetens it-infrastruktur, system och tekniska plattformar Bemanning av beredskapen dygnet runt året runt samt andra och tredje linjen inom vår it-organisation. Dina arbetsuppgifter Arbetet på enheten innebär möjlighet att jobba med moderna system och verktyg i en it-miljö med stor vikt på it-drift- och it-säkerhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer främst att vara drift, förvaltning av Åklagarmyndighetens it-infrastruktur och tekniska plattformar, Vilket innefattar underhåll, installation och konfiguration samt avancerad felsökning och åtgärder av myndighetens it-infrastruktur, tekniska plattformar och relaterade stödsystem. Säkerhetstänket är väl utvecklat och är en naturlig del i arbetet. Du kommer även att arbeta med daglig drift, incidenthantering, övervakningslarm, underhålla och säkerställa drift och tillgänglighet och vara en naturlig del i supportkedjan som spänner över samtliga teknikområden, samt att delta i olika projekt. Du är en centralt placerad resurs med bra överblick över samtliga system och komponenter för att upptäcka förbättringsåtgärder. Dina kvaliteter och kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning inom it som arbetsgivaren bedömer relevant flera års väl vitsordad arbetslivserfarenhet inom it-infrastrukturområdet med inriktning klientinfrastruktur ett stort tekniskt intresse och förståelse för grundläggande it-teknik viljan och förmåga att lära dig nya generationer av nuvarande teknisk plattform. Du har spetskompetens inom  några  av följande områden: Automatisering med Script (PowerShell) Virtualisering (VMware, VMware horizon, Hyper-V) Operativsystem Server (Windows server 2022 och versionshantering) Operativsystem Klient (Windows 11 och versionshantering, iOS) Klienthantering (MECM, MDT och VMware Workspace ONE, certifiering av hårdvara) MSI-paketering (adminstudio/installshield) VPN (forticlient) autentisering och certifikatslösningar Kryptering och signering Active Directory, hantering av Group policy Nätverk, TCP/IP, brandväggar Som person vill vi att du: är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga är lyhörd och relaterar till din omgivning på ett smidigt sätt med din positiva attityd och inställning är strukturerad, ordningsam och säkerställer kvalitet i ditt arbetsresultat är lösningsorienterad och prestigelös har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av • teknisk projektledning • it-drift i organisationer med höga säkerhetskrav. Om anställningen Vi är en modern arbetsplats som möjliggör distansarbete, vilket gör att många medarbetare på it-avdelningen både arbetar på kontoret och virtuellt. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tester förekommer i rekryteringsprocessen. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 2 200 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan i dag!

17 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Servertekniker vid Must
Försvarsmakten
Drifttekniker, IT

Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Det förändrade omvärldsläget medför att vårt försvar behöver förstärkas och den ökade underrättelseverksamheten mot Sverige och Försvarsmakten är omfattande. Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) bedriver försvarsunderrättelseverksamhet och militär underrättelse- och säkerhetstjänst till stöd för svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik samt i övrigt för kartläggning av yttre hot mot Sverige. Vårt erbjudande Vi erbjuder ett viktigt och stimulerande arbete där du dagligen bidrar till Sveriges säkerhet. Vi erbjuder också mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi ger dig möjlighet till certifieringar inom relevanta områden. Hos oss finns det friskvårdsmöjligheter som inkluderar träning tre timmar i veckan på arbetstid samt möjlighet att ha balans mellan fritid och arbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servertekniker Windows kommer du att ansvara för att hantera och underhålla vår IT-infrastruktur och dess olika system. Tjänsten innebär att du gör installationer, konfigurationer och felsökningar. Även problemlösning och logganalys i komplexa miljöer ingår. Att redovisa och dokumentera pågående och avslutade arbeten ser vi som en naturlig del av arbetet. Du som söker är villig att lära dig nya saker inom hela kompetensområdet och tar ett stort ansvar för dina åtaganden. Arbetet är omväxlande och för att lyckas i din roll arbetar du tillsammans med erfarna kollegor. I arbetsuppgifterna ingår också att delta och ge stöd till kontorets övriga verksamhet. Kvalifikationer • Utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Erfarenhet av att arbeta som Windows servertekniker eller supporttekniker alternativt liknande befattning • God kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift • B-körkort Meriterande • Erfarenhet av Windows server 2016 eller senare • Erfarenhet av VMware version 7 • Erfarenhet av Linux RHEL 9 • Grundläggande kunskap om servrar, inklusive installation, automatisering och powershell, underhåll och säkerhet • Erfarenhet från IT-infrastruktur från Försvarsmakten eller annan myndighet inom totalförsvaret • Viss erfarenhet av att arbeta med installation/drift/underhåll/felsökning av switchar, routrar, brandväggar, åtkomstpunkter och andra nätverksenheter Personliga egenskaper Våra medarbetare har olika bakgrund men med ett gemensamt intresse och kunskap inom IT-infrastruktur. Du uppskattar att både självständigt och i samarbete med andra, anta utmaningar och förmedla lösningar. Detta innebär god förmåga att både sätta dig in i, och dokumentera, olika verksamheter och tekniska lösningar. Det är också viktigt att vara flexibel för att kunna hantera förändrade förutsättningar. Som person är du trygg i dig själv, med stor integritet och är naturligt säkerhetsmedveten. Du är en nyfiken och kreativ person som kan uppnå ett stort förtroende hos våra uppdragsgivare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ovan ställda kvalifikationer ska på begäran kunna verifieras genom intyg, referenser samt arbets- eller urvalstester. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om sex månader Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsort: Stockholm För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontakta: [email protected], vänligen skriv ”Servertekniker” i ämnesraden. Fackliga företrädare Fackliga representanter nås via [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-04-14. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Du ansöker via jobb.forsvarsmakten.se. Urval sker löpande. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 mars 2025
Sista ansökan:
14 april 2025