Drifttekniker, data

Sök bland 53 lediga jobb som Drifttekniker, data och börja ditt nya yrkesliv idag!

IT-driftspecialist

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara en del av att skapa ett långsiktigt hållbart och tryggt samhälle. Här får du chansen att ha en meningsfull arbetsdag varje dag genom att engagera dig i att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Som IT-driftspecialist hos oss har du möjlighet att arbeta för en stabil och hållbar IT-infrastruktur som stärker dina medarbetare inom sektorer som exempelvis vård och omsorg, socialtjänsten och utbildning. Du blir en del av utvecklingen inom IT och hur vi som kommun kan erbjuda innovativa, hållbara och säkra lösningar. Som IT-driftspecialist är du en del av IT- och Digitaliseringsavdelningen som finns inom Kommunledningsförvaltningen. På IT- och Digitaliseringsavdelningen arbetar idag ca. 30 personer fördelat över de tre enheterna: • IT-drift • IT-support • Utveckling och strategi Vi samarbetar tätt mellan enheterna för att hantera våra IT-tjänster och processerna kring dessa på ett hållbart sätt. Som IT-driftspecialist kommer du att vara en del av enheten IT-drift men dina närmaste kollegor finns också hos IT-support och Utveckling och strategi. Tillsammans ansvarar vi för att Enköpings kommun har en stabil och säker IT-infrastruktur och att vi kan leverera värdeskapande IT-tjänster och bedriva utveckling. Hos oss får du kollegor med stort engagemang och mycket kompetens. Vi ser möjligheter i alla utmaningar och tror på gott samarbete. Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder en möjlighet för dig som vill arbeta taktiskt och operativt med IT-drift och systemförvaltning. En naturlig och viktig del av ditt uppdrag är att vara en aktiv del i teamet för IT-drift där du samarbetar med kollegor från olika driftområden. De driftområden du kommer arbeta främst med är server och klient samt lagring och backup. Som IT-driftspecialist ska du vara väl insatt i vad drift av en komplex infrastruktur innebär. Du kommer löpande arbeta med dessa inom ditt ansvarsområde och en arbetsdag som IT-driftspecialist hos oss kan exempelvis innehålla: • Genomförande av serveruppgraderingar • Hantering av utrymme på lagringsytor • Distribution av program och programuppdateringar • Felsökning i system och klienter • Arbeta med installation och utveckling av infrastruktur Du kommer att arbeta med drift och förvaltning på många olika sätt, för oss innebär förvaltning en kontinuerlig process för att planera, utveckla, implementera, underhålla och avveckla system som används i vår infrastruktur. I ditt arbete ingår det att ständigt hålla sig underrättad om kommande lösningar och uppgradering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är driven, initiativtagande och har tidigare arbetslivserfarenhet av IT-drift. För denna tjänst krävs att du har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande dokumenterad erfarenhet som vi finner likvärdig. Vi ser att du genom tidigare arbetslivserfarenhet har arbetet med- och har kunskap om följande: • Systemförvaltning • Uppgradering och underhåll av server och databas, främst Microsoft • Windows-klientmiljö • Felsökning i system och klienter Förutom tidigare erfarenhet är det viktigt för oss att du som person passar in i vår kultur och vårt sätt att arbeta, testa dig själv genom att se om nedan påståenden stämmer in på dig: • Du är öppen för att ta till dig ny kunskap och lära andra den kunskap du besitter, du föredrar prestigelöshet och ödmjukhet framför att mäta andras kunskap mot din egen • Du är lösningsorienterad men förstår vikten av att göra ett gediget arbete för att förstå och definiera utmaningarna innan du tar fram lösningsförslag • Du är noggrann och systematisk, du värdesätter struktur, dokumentation och kontinuitet i ditt och andras arbete Eftersom samarbete med kommunens olika verksamheter är avgörande behöver din svenska vara mycket god i både tal och skrift och du uttrycker dig väl på engelska. Denna tjänst kräver B-körkort eftersom tjänsten innefattar beredskapsarbete utanför ordinarie arbetstid. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. I denna rekrytering kan det bli tal om en säkerhetsprövning med registerkontroll innan beslut om anställning fattas. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Systemtekniker till Morgongåva

På Apotea händer det mycket och vi växer snabbt. Nu behöver vi förstärka med flera Systemtekniker till vår serviceavdelning i Morgongåva. Arbetet som Systemtekniker innebär ansvar för den dagliga supporten av Apoteas lagersystem. I rollen ingår att hitta problem och felsöka i systemet som styr Apoteas lagerautomation och de applikationer som vår logistikpersonal arbetar i. Du kommer att arbeta nära våra IT-tekniker och systemutvecklare. Apoteas lagersystem är stort, komplext och kräver stor analytisk förmåga samt vana att läsa och felsöka kod. Arbetsuppgifter Support av Apoteas lagersystem Felsökning i system som styr Apoteas lagerautomation Hitta och rätta enklare buggar i koden Installation av systemuppdateringar Administration av roller och rättigheter Säkerställa att teknik på lagret funkar Vi söker någon som har… Kandidatexamen i Datavetenskap eller motsvarande. Vana att läsa och felsöka kod Vana att självständigt identifiera och hantera problem Goda kunskaper i det svenska språket Meriterande med erfarenhet av .Net-stacken, nätverk och brandväggar För att lyckas i rollen är du serviceminded och kommunikativ problemlösare. Du behöver vara bekväm med att arbeta i komplicerade arbetsflöden med många rörliga delar för att kunna hitta problem och förbättringspotential i de processer och system som finns. Du behöver kunna diskutera och bolla problem och lösningar tillsammans med kollegor och externa leverantörer. Placeringsort: Morgongåva. Tjänsten är heltid; dag, kväll eller helg Vill du bli en av oss? Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående.

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
IT- TEKNIKER MED ERFARENHET INOM MICROSOFT 365

Är du en erfaren IT-tekniker som söker en ny spännande utmaning? AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med en växande verksamhet i Sverige. Vi har utbildningsverksamheter utspridda över hela landet och vi har cirka 200 000 elever och studerande som använder våra plattformar, vilket skapar en komplex, spännande och utmanande IT-miljö. Exempel på arbetsuppgifter IT-Operations består av två dynamiska team där du ingår i ett av teamen tillsammans med åtta andra kollegor. Teamet tillhandahåller teknisk kompetens och projektresurser som på ett effektivt sätt stöttar varandra både inom det egna teamet och Academedias stabsfunktioner och verksamheter. Rollen som IT-tekniker hos oss är både djup och bred och din vardag kommer att vara varierad och spännande. Tillsammans med ditt team kommer du att ansvara för drift och underhåll, incidenthantering, förvaltning, uppdrag och projektarbete. I rollen kommer du bland annat att: Arbeta med övervakning, drift och konfiguration av vår Windowsplattform, felsökning och problemlösning inom exempelvis nätverksrelaterade ärenden, säkerhetsfrågor, kontohantering i AD, Entra ID, 365 Admin portal med mer. Delta aktivt i förvaltningsarbete via tvärfunktionella team tillsammans med övriga kollegor inom IT samt våra tjänsteansvariga. Arbeta med incidenthantering och proaktivt arbete tillsammans med kollegorna inom IT-Operationsteamet. Vara teknisk resurs i olika IT-relaterade projekt och stötta med kompetens, exempelvis vid nya etableringar, migreringar, utrullningar och övriga förändringar i vår infrastruktur. Din bakgrund Vi söker dig som har god erfarenhet inom både AD och Entra ID samt god kunskap om Microsoft 365-plattformen: Grundläggande förståelse för Microsoft 365-tjänster som Exchange Online, SharePoint Online, Teams, och OneDrive samt hur tjänsterna hänger ihop. Du har förmågan att identifiera och lösa vanliga användarproblem relaterade till Microsoft 365, såsom inloggningssvårigheter, e-postproblem och delningsbehörigheter. Det är meriterande om du har förståelse för nätverkskoncept som DNS och TCP/IP för att kunna diagnostisera och lösa nätverksrelaterade problem. För att lyckas och trivas i denna roll behöver du vara trygg i din kompetens och erfarenhet, du har ett naturligt sätt att kommunicera med människor och du gillar att hitta innovativa och effektiva lösningar på komplexa problem. Du är en van problemlösare och drivs av att komma med smarta och effektiva lösningsförslag. Du värdesätter tydlighet i form av väl dokumenterade processer och rutiner, och bidrar obehindrat till dokumentation av både befintliga och nya rutiner och lösningar. Säkerhet är viktigt för AcadeMedia och genomsyrar vårt arbete. Du har god kunskap och gillar att hålla dig uppdaterad om säkerhetsaspekterna inom ditt IT-infrastrukturområdet. Vad får du av oss? AcadeMedia ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling. Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha mycket eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår verksamhets digitalisering och effektivisering. Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv. Om företaget: AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i bland annat Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Våra medarbetare på våra drygt 700 förskolor, skolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential. Ansökan: Denna tjänst är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta House of Skills som ansvarar för rekryteringen: [email protected].

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Driftstekniker till FLINTAB

Är du en ansvarstagande Driftstekniker som vill arbeta med intern IT på ett framgångsrikt bolag? Vill du vara med och säkerställa att våra system och tjänster fungerar smidigt och säkert? Då har vi helt rätt utmaning för dig! Flintab växer och utökar nu sin IT-organisation med en Driftstekniker. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering på kontoret i Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som Driftstekniker kommer du tillsammans med IT-ansvarig ansvara för att organisationens IT-infrastruktur och system fungerar smidigt och effektivt samt verka som ett stöd för affärsverksamheten. En viktig del i tjänsten är att hantera och minimera riskerna för IT-relaterade problem och bidra till organisationens övergripande framgång genom att tillhandahålla pålitliga och säkra IT-tjänster. Din roll blir viktig för att implementera säkerhetsåtgärder och policys för att skydda organisationens data och IT-resurser från cyberhot och dataintrång Du kommer hantera en rad kritiska uppgifter för organisationens tekniska infrastruktur. Detta inkluderar bland annat administration av MS 365-tjänster och Microsoft Azure-plattformen samt driftövervakning och konfiguration av olika servrar. Du kommer också att hantera domänkontrollanter och SAN-lagringsenheter samt hantera SQL-databaser och webbserveradministration. Du övervakar och underhåller nätverksinfrastrukturen, servrar, databaser och andra IT-system för att säkerställa deras korrekta och effektiva funktion. Att erbjuda teknisk support och hjälp till användare inom organisationen för att lösa IT-relaterade problem och frågor är också en daglig uppgift. På Flintab välkomnas du in i en kreativ atmosfär med stora påverkansmöjligheter. Det är en god sammanhållning som genomsyrar hela verksamheten och du blir en del av ett gäng engagerade kollegor med hög drivkraft. Varumärket har ett gott renommé, är väl inarbetat på marknaden och är marknadsledande i sin nisch.   Vem är du? Vi vill arbeta med dig som utbildat dig inom IT, och gärna har flera års erfarenhet av att arbeta med IT på ett mindre eller medelstort bolag. Alternativt har du kanske arbetat som IT-konsult tidigare. Vi förväntar oss att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av servrar, infrastruktur och applikationer, samt förståelse för IT-säkerhet och ISO-standarder. Vi hoppas att du har goda kunskaper inom SQL och finner det meriterande om du har erfarenhet av att driva SaaS-plattformar. Som person är du "doer" som får saker att hända samtidigt som du är självgående, ansvarstagande, analytisk och kommunikativ. Du är öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter och kompetens till andra i organisationen.  Dina tekniska kunskaper är minst lika viktiga som din inställning och känsla för att utföra ett ansvarsfullt arbete. Om Flintab Flintab präglas av en stark teamkänsla, kvalitet och långsiktighet. Huvudkontoret ligger i Jönköping, och vi verkar inom Norden genom en väl utbyggd sälj-, leverans- och eftermarknadsorganisation. Flintab har certifierade ledningssystem för kvalitet, miljö, arbetsmiljö och informationssäkerhet, och är både ackrediterat kontrollorgan samt laboratorium sedan många år. Vi har en lång historia som sträcker sig tillbaka till 1870-talet, då de första vågarna tillverkades i Jönköpingstrakten. Flintab ingår i Dacke Industri, som har långsiktigt och hållbart ägande i fokus. Läs gärna mer på www.flintab.se

26 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Support Services Engineer (SSE)

ONNEC Group are a leading independent technology partner and global integrator, with over 30 years’ experience, and a 800+ team of global experts, specialising in providing end-to-end connectivity solutions that propel organisations everywhere. From structured cabling to managed services, our end-to-end services give infrastructure that can be completely replied on. Design. Build. Deploy. Optimise. We offer a complete solution for business connectivity. We are a rapidly growing organisation and finding and retaining the highest calibre of people is fundamental to us for the success of our business, we work hard to create a challenging, supportive and satisfying working environment for all our employees. ONNEC has successfully achieved the Investors in Diversity Foundational Award for our commitment to equality, diversity and inclusion in the workplace. The Support Services Engineer (SSE) for Data Centre and Workplace Technology Services is a highly visible role that requires commitment to providing a high-quality service to meet our customers project demands. The role is required to deliver Installations, Moves, Adds, Disposal (IMACD) and Incident Resolution Services within Data Centres, Workplace Technology Areas, and Offices. The duties range from small alterations such as patching and fault finding to performing large-scale equipment and device refreshes including new installs, decommissions, moves, and maintain functions. Support Services Engineers (SSE) work on shifts that contribute towards providing support services 24x7x365 and are therefore required to work up to 12hr shifts (Day, Mid-Shift & Night.) Engineers will be required to travel between sites in and around Norway as and when required, What you will be doling as our Support Services Engineer (SSE) : Installation of equipment racks within technology rooms. Racking of Servers and other Network hardware equipment. Installation of power distribution units within equipment racks. Restack of equipment within existing technology rooms. Movement of equipment within site locations including stores. Perform Technology component swaps. Decommission of equipment within technology rooms. Un-racking of Servers and other Network hardware equipment. Decommission of power distribution units within equipment racks. Removal of redundant infrastructure (empty cabinets, powered off devices, redundant cabling etc.) from the technology rooms and workspaces. Audit and document desktop configuration, including patching and power, for existing and proposed user locations. Power down and disconnect desktop equipment including any peripherals ensuring all identified and labelled correctly ready for reconnection. Relocate desktop equipment including any peripherals. Install desktop equipment including any peripherals. Configure, Install and test analogue, digital and VOIP telephone handsets and provide headset support as required. Connection of network patching to servers and other equipment within racks. Labelling of hardware (network equipment and servers etc) Carry out DBAN Disk Wipes by use of Software. Interface with Corporate Real Estate on mechanical and electrical provisioning. Escort and supervision of activities within technology rooms i.e. 3rd party and other bank group activities. Technology room inspections. BMS alarm investigation assistance. Work order review and assignment. Housekeeping duties. Systems Data Quality checks. Materials, Tools and Test Equipment Management. Carry out surveys and update drawings and schedules. Update records for all changes using Asset Management Software when required. Third party supervision (escort and supervision). First line support (e.g., reboots on instruction, ID of lights & connections etc.) Site representation on incident bridges. Perform Technology component swaps. RMA administration for faulty swapped out equipment. Power circuit support (proprietary sub distribution in racks etc.) What we are looking for in our Support Services Engineer (SSE): Essential Minimum of 1 year working in IT environment. Minimum of 1 Year in an ICT Hardware Break Fix, Moves Adds and Changes environment (IT Hardware deployment) Workplace/Office and Data Centres Facilities. Minimum 2 years’ experience in structured cabling installation, fault finding and testing with fluke test equipment. Good knowledge of structured cabling standards and cable types (FTP,UTP & Optical Fibre) Good MS Office Suite experience (Outlook, Excel, Word etc) Self-starter, organized, detailed-oriented and ability to work independently as well as part of a team. Prioritization skills and multitasking ability. Ability to work under pressure. Good knowledge of Asset Management Systems. Good knowledge of Ticketing Systems. Good understanding of complex change management and service delivery processes. Ability to assist with training new starters on all systems, processes and procedures. Satisfactory completion of all Internal and Client Training Courses. Satisfactory Skills Matrix score. Preferred but not Essential Previous training / qualifications within Information Technology field. Practical experience of Intelligent Infrastructure Management BICSI Technician Training. COMPTIA A+ Cisco Certified Network Associate (CCNA DCICN DCICT) If you feel you have the required skills and experience, click apply now to be considered as our Support Services Engineer (SSE) – we’d love to hear from you!

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Drifttekniker IT

I takt med att företaget växer söker vi en Drifttekniker till IT-avdelningen. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som trivs i en roll där du både driver egna projekt, men samtidigt tillhör ett team, där idéer välkomnas och där det är högt till tak. Om oss Firefly är en svensk brandsäkerhetskoncern som utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska system, vilka upptäcker och minimerar risken för bränder och dammexplosioner. Företaget har 50 års erfarenhet av att leverera system till ledande processindustrier. Varje kund erbjuds unika lösningar baserade på en rad kvalificerade, patenterade komponenter och funktioner. Vi erbjuder Du erbjuds ett utvecklande arbete i en inspirerande miljö med högt i tak. För Firefly är det viktigt att våra medarbetare trivs och vi erbjuder därför mycket goda utvecklingsmöjligheter och goda förmåner. Om tjänsten Som drifttekniker kommer du driva och vara ansvarig för varierande projekt. I vissa projekt kommer du även att samverka med och kravställa mot leverantörer. Rollen är placerad på Fireflys huvudkontor i Hammarby Sjöstad, där samtliga företagets avdelningar är representerade. Du kommer svara till IT-Chef och kommer att jobba i nära samarbete med dina kollegor på IT-avdelningen samt leverantörer. Du förväntas driva merparten av dina projekt på egen hand, men du kommer ha möjlighet att få stöd där det behövs. Det finns möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter och beslutsfattandet inom IT. För att passa i rollen I rollen som drifttekniker ser vi att du som person är positiv, målmedveten, prestigelös och en engagerad lagspelare. Du besitter ett stort ansvarstagande och noggrannhet, samt har förmågan att se vikten av alla medarbetares bidrag till helheten. Vi tror också att du har flerårig erfarenhet från liknande roller. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter omfattar allt från omfattande förändringar i IT miljön till enklare supportärenden. Du kommer primärt ha en central roll i vår hantering av IT-drift, projekt och teknisk rådgivning. Arbetsuppgifterna är att arbeta med både fysiska och virtuella servrar i Windowsmiljö, trådbundna och trådlösa nätverk, klienter och kringutrustning. Ombesörja att dessa hålls uppdaterade och säkra, automatisera manuella arbetsmoment, men också stötta i IT-supportärenden där behov uppstår. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis innebära arbete med: · Windows server och Active Directory · Windowsklienter · Nätverk · Microsoft SQL Server · Microsoft Exchange · Microsoft 365, Azure · Övervakningsprogram för servrar och klienter · Säkerhet i klienter, nätverk och server · Systemadministration För att bli framgångsrik i din befattning bör du ha: - IT-utbildning och/eller teknisk bakgrund. - Vilja och förmåga att utvecklas inom nya teknikområden. - En utpräglad servicekänsla. - Goda kunskaper inom AD, M365, Nätverk, Windows Server och virtualisering. - Goda färdigheter i tal och skrift inom svenska och engelska. Meriterande kunskaper - Azure - Hyper-V - Print - Powershell - Microsoft Exchange - Microsoft SQL server Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och ett gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och prestigelös. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du arbetar fokuserat även under perioder av ett lite högre arbetstempo. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort: Stockholm, Hammarby Sjöstad. Tillträde: Omgående Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av Felicia Pernius (HR) [email protected], eller Marcus Eriksson (IT) [email protected]. Firefly är ett svenskt företag som erbjuder industriella brandskydds- och säkerhetssystem till tillverkningsindustrier över hela världen. Sedan 1973 har Firefly specialiserat sig på att ta fram skräddarsydda systemlösningar av högsta tekniska standard och kvalitet. Firefly har utvecklat och patenterat produkter och lösningar utifrån kundbehov och forskningsrön, vilket lett till en helt unik portfölj med nyskapande produkter och systemlösningar som höjer säkerhetsnivån. Bolagets huvudkontor är beläget i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Företaget finns representerat världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Firefly har sedan 2021 egna verksamheter i Polen och Italien.

25 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Drifttekniker, Fastighetsdrift Falu Lasarett

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Regionservice uppdrag är att leda, utveckla, utföra och effektivisera servicetjänster till Hälso- och sjukvården och övriga verksamheter inom och i samverkan med Region Dalarna. Detta gör vi inom områden som till exempel fastighetsdrift, kost och måltid, logistik, lokalvård och Vårdnära service. Vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter inom Region Dalarna ska kunna bedriva sin verksamhet på ett bra sätt vilket är ett uppdrag vi tar på stort allvar! Regionservice har cirka 550 medarbetare och omsätter cirka 400 MSEK. Verksamheten är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 och miljöcertifierad enligt ISO 14001. Vi är en förvaltning som är i ständig utveckling då vi snabbt behöver kunna anpassa oss efter verksamheternas behov vilket gör att det är en dynamisk vardag för oss inom Regionservice - och det gillar vi! Drifttekniker, Fastighetsdrift Falu Lasarett Arbetsuppgifter Som Drifttekniker kommer du att arbeta i en bred roll inom fastighetsteknik, förbyggande underhåll, felavhjälpande underhåll av fastighets tekniska installationer inom bland annat kraft, Reservkraft, ventilation, vvs, brandskydd. Du har i huvudsak ansvar skötsel av Region Dalarnas fastigheter inom Falu Lasaretts driftområde. Som person ska du ha en god samarbetsförmåga och kunna arbeta både i grupp och individuellt. Du är strukturerad, driven, flexibel, noggrann samt har gott omdöme och kan möta kunden på ett professionellt sätt. Till din hjälp har du andra drifttekniker, specialister och processägare som arbetar inom fastighetsdriften. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. Övrig information Kvalifikationer Kvalifikationer: För att arbeta som drifttekniker vid fastighetsdrift Falun krävs att du: har erfarenhet av arbete inom Fastighetsunderhåll. har erfarenhet av eller är utbildad inom område driftteknik eller har en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. har körkort med lägst B-behörighet (manuell). behärskar svenska i tal och skrift. hemadress i närområde (ca 30min med bil för beredskap). Meriterande för tjänsten är: erfarenhet av arbete inom EL. erfarenhet av arbete med ventilation/styrning. erfarenhet från arbete med fastighetsautomation. har goda datakunskaper. erfarenhet från industriunderhåll. tidigare erfarenhet från beredskapsarbete. tidigare erfarenhet av att arbeta i nära kontakt med leverantörer och kunder. Ansökan Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

22 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Teknikspecialist med fokus IT-övervakning

vid IT-avdelningen. Sista ansökningsdag: 2024-04-23. Vill du vara med och utveckla Stockholms universitets övervakningssystem och få en nyckelroll? Just nu förstärker vi vår IT-avdelning på Stockholms universitet genom att bygga upp en strategisk funktion för övervakning. Här kommer du att få en spännande roll och utgöra en viktig del i den tekniska utvecklingen. Vill du dessutom arbeta i en komplex och spännande IT-miljö och har ett intresse av att göra samhällsnytta för ett av världens 200 främsta lärosäten, ja då är vi platsen för dig. Som Teknikspecialist kommer du bidra till att stödja universitetets kärnverksamhet inom utbildning och forskning. Låter det spännande så sök rollen som Teknikspecialist med placering på IT-avdelningen vid Stockholms universitet! Arbetsuppgifter Vi har idag en väl fungerande Icingamiljö. I rollen som teknikspecialist kommer du att få en viktig roll i att ta övervakningen till nästa nivå med total automation. Arbete som är planerat är t ex att införa fler produkter från Icingastacken (t ex Icinga Director och Icinga DB). Vårt övervakningssystem är integrerat med ärendesystemet och det vill vi utöka med integrationer för att kunna avsluta ärenden som inte längre är aktuella. Vi vill också integrera med andra datakällor via API:er för att göra ärendehanteringen mer precis. Utöver uppgifter inom övervakning finns det också mycket annat att jobba med inom Applikations- och Plattformsdrift där vi driftar ca 600 Linux- och 200 Windowsservrar samt över hundra applikationer, m m. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk examen eller likvärdig kunskap förvärvat på annat sätt. • Erfarenhet av drift och arbete med IT-infrastruktur i en större organisation. • Goda kunskaper inom programmering i Python. • Erfarenhet av att arbeta med övervakning av fysisk hårdvara. • Goda kunskaper i Icinga och Icingastacken. • Goda kunskaper i Linux och Linuxdrift. • Erfarenhet av att bygga övervakning för tjänster. • Kunskaper om API. • Vana att sätta upp och felsöka distribuerade system. Det är meriterande om du även har: • Kunskaper inom SNMP (nät). • Erfarenhet av arbete med VMware-övervakning. • Erfarenhet av arbetete med övervakning av Windows-servrar. • Erfarenhet av arbete med OpenManage Enterprise för hårdvara. • Erfarenhet av arbete med HP Insight för storage.  Personliga egenskaper: Som person är du en riktig teamspelare som tar stort eget ansvar för ditt och teamets arbete. Med tanke på rollens karaktär är det viktigt att du är säkerhetsmedveten, ansvarsfull och noggrann. Du kommer även att ha många kontaktytor och därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift på såväl svenska som engelska, har en god samarbetsförmåga och är flexibel. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.  Om oss  IT-avdelningen har ett övergripande ansvar att erbjuda användarvänliga, ändamålsenliga och stabila IT-tjänster till universitetets olika verksamhetsdelar. Vi är cirka 110 medarbetare som sitter i öppna lokaler centralt på campus i Frescati med goda kommunikationer. Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö, spännande teknik och personlig utveckling. Stockholms universitet har över 5 700 anställda med 30 500 studenter och är rankat som ett av  världens 200 främsta lärosäten. Ledande inom forskning och utbildning inom humanvetenskap och naturvetenskap, med en bred samverkan nationellt och internationellt. Universitetet har de senaste åren infört en portfölj- och produktstyrningsmodell där produktteamen har en central roll. Vi är i en lärande process och IT-avdelningen arbetar fokuserat för att följa modellen. Det innebär att vi testar, lär och utvärderar, hjälper varandra till framgång, levererar värde kontinuerligt och hjälps åt att skapa trygga förutsättningar. För att trivas hos oss är det viktigt att även du håller med om att det är rätt väg att gå. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Du kan läsa mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida.Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Vi erbjuder dig en hybridlösning för distansarbete, friskvårdstid, friskvårdsbidrag, träningslokaler på arbetsplatsen, personlig utveckling och ett generöst semesteravtal. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av, gruppchef Liv Ando, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

22 mars 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Drifttekniker till VA SYD i Malmö!

Vill du ha ett jobb med varierade arbetsuppgifter och stort eget ansvar, där du tillsammans med dina kollegor bidrar till en viktig samhällsfunktion? Vi söker dig som vill jobba som drifttekniker på Sjölunda reningsverk i Malmö och vill vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget! Om tjänsten I rollen som drifttekniker är arbetet fokuserat på reningsprocesser och drift med placering på ett av Sveriges största reningsverk, reningsverket Sjölunda, som står inför flera stora investeringar inom de närmaste åren. Arbetsuppgifterna som drifttekniker innebär: • driftövervakning av anläggningarnas olika funktioner och processer, ett arbete som sker både genom övervakning via vårt styrsystem och ute på anläggningen • ansvar för att se till att fel och problem som uppstår i driften blir åtgärdade • rapportering i underhållssystemet IDUS • arbete med VA SYDs program för kontinuerliga förbättringar, kvalitetsförbättringar och instruktioner • processoptimering och uppföljning • att bidra till utveckling av enhetens arbetssätt • att du jobbar tillsammans med dina kollegor, men även individuellt arbete förekommer • beredskap kan förekomma, med inställelsetid på max en timme Våra arbetstider är normalt kl. 7.00-15.30 men du kommer i viss mån kunna anpassa dina arbetstider inom flextidsramen. I tjänsten som drifttekniker kommer du att få möjlighet att delta i utveckling och införande av ny teknik tillsammans med kollegor. Du kommer att kunna påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. Om behov finns kommer kompetensutveckling hos vår branschorganisation Svenskt Vatten att erbjudas. Andra möjligheter som projektarbeten kommer också att erbjudas för att kunna växa i rollen. Gruppen medarbetare på Sjölunda reningsverk består av nio drifttekniker, två driftingenjörer, en anläggningsingenjör och en processtekniker, och gruppen är en del av VA SYDs Produktionsavdelning. Avdelningen har ansvar för våra produktionsanläggningar för avloppsrening och biogas och totalt är vi ca 125 medarbetare som organiseras i enheterna; Avloppsrening Underhåll, Process & utveckling, Mottagning samt Laboratoriet. Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över våra mål och samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare. VA SYD är stolt mottagare av utmärkelsen ”Bäst i branschen” för Attraktiv Arbetsgivarindex hos Nyckeltalsinstitutet, som visar att våra satsningar på ett hållbart arbetsliv ger resultat. Vem är du? Vi söker vi dig som vill arbeta i en organisation med en tydlig miljöidentitet och som står bakom våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet. Du motiveras av att göra ett bra jobb, vara lösningsfokuserad och tar initiativ till aktiviteter som bidrar till förbättringar. Vi söker dig som bidrar till gott samarbete och en positiv stämning tillsammans med dina kollegor. Rollen innefattar såväl självständigt arbete som tillsammans med kollegor och förmågan att vara både lyhörd och en god kommunikatör värderas i rollen. För att trivas i rollen har du lätt för att hantera, och agera vid, oförutsedda händelser i driften. Då arbetet är av såväl praktisk karaktär som med datorer och system, behöver du både tycka om att arbeta med kroppen och vid datorn. Vi söker vi dig som har: • Driftteknikerutbildning på eftergymnasial nivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet från antingen VA-verksamhet, processindustri eller likvärdigt • B-körkort • God dator- och systemvana • Erfarenhet av att arbeta med processtyrsystem och underhållssystem Om verksamheten VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Vår verksamhet är igång dygnet runt, har över en halv miljon kunder och omsätter en och en halv miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval. Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. Välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Drifttekniker till VA SYD i Eslöv!

Vill du ha ett intressant jobb med varierade arbetsuppgifter där du tillsammans med dina kollegor bidrar till en viktig samhällsfunktion? Vill du vara med och driva miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Då kanske du är vår nya drifttekniker till VA SYDs reningsverk Ellinge. Om tjänsten Som drifttekniker på VA SYD på Ellinge avloppsreningsverk i Eslöv kommer du att ha en viktig roll då du tillsammans med dina kollegor ansvarar för driftövervakning av anläggningarnas olika funktioner. Arbetet utförs praktiskt utomhus i friska luften såväl som inomhus vid datorn. Dina arbetsuppgifter som drifttekniker innefattar: • Driftövervakning av anläggningarnas reningsprocess • Processoptimering och uppföljning • Ansvar för att fel och problem som uppstår i driften blir åtgärdade • Provtagning och uppföljning av vattnets kvalitet och kvantitet vid alla anläggningar i distributionskedjan • Förebyggande arbete med att analysera och bedöma trender utifrån information från våra verksamhetssystem • Rapportering i vårt underhållsystem IDUS • På sikt kommer du att ingå i vår beredskapsstyrka för reningsverket. • vara delaktig i de projekt som genomförs på våra anläggningar. Du blir en del av ett 15-tal målinriktade kollegor som är måna om att ha roligt tillsammans på jobbet. Du kommer att få vara med på en förändringsresa där vi strävar efter ett mer digitalt arbetssätt för övervakning och uppföljning. Om behov finns kommer kompetensutveckling hos vår branschorganisation Svenskt Vatten att erbjudas. Det finns även tillfällen att få medverka i utvecklingen av nya tekniker som kommer att bli viktiga för framtida krav på rening av avloppsvatten. Våra arbetstider är kl 7.00 - 15.30 men du kommer i viss mån kunna anpassa dina arbetstider inom flextidsramen. Ellinge är regionens näst största reningsanläggning och utgör tillsammans med 11 mindre reningsverk driftområdet som betjänas från Ellinge. Arbetet utgår från vårt nybyggda kontor i Eslöv men driftområdet spänner även över Lommas och delar av Lunds kommun. Produktionsavdelningen, där Ellinge avloppsreningsverk ingår, består av 125 medarbetare. Avdelningen innefattar våra produktionsanläggningar för avloppsrening och biogas. Produktionsavdelningen finns ca 125 medarbetare som organiseras i enheterna; Avloppsrening, Mottagning, Underhåll, Process & Utveckling samt Laboratorie. Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över våra mål och samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare. VA SYD är stolt mottagare av utmärkelsen ”Bäst i branschen” för Attraktiv Arbetsgivarindex hos Nyckeltalsinstitutet, som visar att våra satsningar på ett hållbart arbetsliv ger resultat. VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering. Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta i en organisation med tydlig miljöidentitet och som står bakom våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet. För att trivas i rollen har du en god förmåga att anpassa dig till oförutsedda händelser och förändringar i driften. Du är resultatorienterad och en god problemlösare. Vi se gärna att du tar initiativ till aktiviteter som bidrar till förbättringar. Rollen innefattar såväl självständigt arbete som i samarbete med kollegor, så det är av vikt att du trivs i en roll med båda delar. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Vi söker dig som har: • Driftteknikerutbildning på eftergymnasial nivå eller arbetslivserfarenhet från exempelvis processindustri i 2-3 år. • God system- och datorvana, eftersom vi arbetar med digital övervakning och rapportering • Körkort B • Det är även starkt meriterade med erfarenhet inom drift- och underhållsarbete från VA-verksamhet .Välkommen in med din ansökan redan idag! Om verksamheten VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Vår verksamhet är igång dygnet runt, har över en halv miljon kunder och omsätter en och en halv miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval. Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

21 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024