Hållbarhetscontroller till Vattenfall

Om kunden: Vattenfall is one of Europe's largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 20,000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transition to a sustainable energy system. Ditt uppdragserbjudande Bli en del av teamet på Vattenfall och var med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle. Detta är ett konsultuppdrag som pågår med start omgående t o m året ut, med möjlighet till förlängning. Vill du ha en spännande vardag för en fossilfri framtid? Brinner du för hållbarhetsfrågor och vill vara en viktig del i Vattenfalls arbete med att elektrifiera samhället? Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Arbetsbeskrivning: Avdelningen HSEQ (arbetsmiljö, hälsa & säkerhet, elsäkerhet, miljö och kvalitet) bidrar till realisering av Vattenfall Eldistribution AB:s strategiska inriktning genom att vi säkerställer och utvecklar bolagets HSEQ och hållbarhetsarbete. Detta med syfte att skapa möjligheter för företaget att stärka varumärket, efterleva lagkrav, skapa en olycksfri och hälsosam arbetsplats, förbättra miljöprestanda och stärka företagets roll i energiomställningen. Din roll Som hållbarhetscontroller ansvarar du för att strukturera och analysera hållbarhetsdata, driva strategier för att ständigt förbättra vår hållbarhetsrapportering och du rapporterar till Chef HSEQ inom enheten People, culture & Sustainability. Vi erbjuder ett spännande arbete på en dynamisk och inspirerande arbetsplats. Som hållbarhetscontroller kommer du bland annat att: · Ansvara för operativ arbete med hållbarhetsrapportering inklusive ansvar för datainsamling och uppföljning av mål · Ansvara för att utveckla samt implementera processer för framtagande av hållbarhetsdata i enlighet med lagstiftning inom ESG-rapportering · Analysera utfall och presentera resultat till ledning och verksamheten · Stötta i kommunikationen av vårt hållbarhetsarbete · Stötta i dokumentationen och kommunikationen av företagets certifierade ledningssystem ISO 140001 och ISO 45001 · Bidra till utvecklingen och implementeringen av vår övergripande hållbarhetsstrategi Du kommer att vara en del av ett team som arbetar brett med olika hållbarhetsfrågor därav finns det stora utvecklingsmöjligheter i den inriktning och takt som passar just dig! Kvalifikationer: · Högskole/ universitetsexamen inom ekonomi/ hållbarhet eller innehar erfarenhet som vi bedömer likvärdig · Erfarenhet av standarder och regelverk som styr hållbarhetsområdet · Flerårig arbetslivserfarenhet inom business controlling och/ eller hållbarhetsredovisning Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från en större processorienterad organisation samt om du har erfarenhet av SharePoint och verktyg för att visualisera data. Dina personliga egenskaper väger tungt. Vi tror att du som söker är en analytisk, noggrann, självgående person som arbetar metodiskt och strukturerat. Du är lösningsorienterad och bra på att etablera förtroende och bygga starka relationer. Du kommer att trivas bäst i rollen hos oss om du är innovativ och öppen för nya idéer. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Kontaktperson för konsultuppdraget är: [email protected]

3 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Kundansvarig Ekonom till Stockholm!

Om oss Bredablick levererar kvalitetslösningar inom förvaltning, projektledning samt facility services. Vi är ca 800 anställda som representerar Bredablick runt om i landet. Vi kan ge dig en språngbräda till en häftig karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget har engagemang i att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Vi är en växande koncern och kan därmed erbjuda många spännande möjligheter, både idag men även desto fler framåt. Om tjänsten Som Kundansvarig Ekonom på Bredablick är du en nyckelperson för företaget och för våra framtida expansionsplaner. Du kommer att vara företagets ansikte utåt mot våra kunder och kommer i första hand att fungera som ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt kunden. Du tilldelas en kundportfölj som du ska utveckla och förädla enligt Bredablickmodellen. Dina kunder är främst bostadsrättsföreningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Helhetsansvaret för 25-30 bostadsrättsföreningar - Upprätta årsredovisning, budget och kvartalsrapporter till kunder - Agerar specialist mot kund genom rådgivning kring bl.a. räntor, kostnadseffektivitet och ramavtal - Deltagande på stämmor Vi söker dig som - Har eftergymnasial examen inom ekonomi - Har minst 2 års erfarenhet från revisions- eller redovisningsbyrå eller från förvaltningsbranschen, alternativt att du har erfarenhet från en ekonomiavdelning där du arbetat med bokslut - Har en god vana av kundrelationer - Har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. I övrigt har du en god kommunikativ förmåga. Som person är du - Noggrann - I ditt arbete med årsredovisningar och budget är det av största vikt att vara noggrann med alla detaljer - Självgående - Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete - Initiativtagande - Du ser vad som behöver göras, både för ditt egna arbete och för vår organisations utveckling - Har en god samarbetsförmåga Övrig information - Placering: Sveavägen 151, Stockholm - Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning - Start: Maj 2024 eller enligt överenskommelse Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Kundansvarig Ekonom till Stockholm!

Om oss Bredablick levererar kvalitetslösningar inom förvaltning, projektledning samt facility services. Vi är ca 800 anställda som representerar Bredablick runt om i landet. Vi kan ge dig en språngbräda till en häftig karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget har engagemang i att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Vi är en växande koncern och kan därmed erbjuda många spännande möjligheter, både idag men även desto fler framåt. Om tjänsten Som Kundansvarig Ekonom på Bredablick är du en nyckelperson för företaget och för våra framtida expansionsplaner. Du kommer att vara företagets ansikte utåt mot våra kunder och kommer i första hand att fungera som ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt kunden. Du tilldelas en kundportfölj som du ska utveckla och förädla enligt Bredablickmodellen. Dina kunder är främst bostadsrättsföreningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Helhetsansvaret för 25-30 bostadsrättsföreningar - Upprätta årsredovisning, budget och kvartalsrapporter till kunder - Agerar specialist mot kund genom rådgivning kring bl.a. räntor, kostnadseffektivitet och ramavtal - Deltagande på stämmor Vi söker dig som - Har eftergymnasial examen inom ekonomi - Har minst 2 års erfarenhet från revisions- eller redovisningsbyrå eller från förvaltningsbranschen, alternativt att du har erfarenhet från en ekonomiavdelning där du arbetat med bokslut - Har en god vana av kundrelationer - Har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. I övrigt har du en god kommunikativ förmåga. Som person är du - Noggrann - I ditt arbete med årsredovisningar och budget är det av största vikt att vara noggrann med alla detaljer - Självgående - Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete - Initiativtagande - Du ser vad som behöver göras, både för ditt egna arbete och för vår organisations utveckling - Har en god samarbetsförmåga Övrig information - Placering: Sveavägen 151, Stockholm - Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning - Start: Maj 2024 eller enligt överenskommelse Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Head of Treasury

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role - or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning - our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core - for our people, customers, investors, society, and planet. Head of Treasury Our Finance Team is looking for a Head of Treasury. As the Head of Treasury at H2 Green Steel, you will lead the expanding treasury team that are working to build a best-in-class treasury function at H2 Green Steel. This is a unique opportunity to join an organization without legacy systems and you will have significant influence over how we build our function and structure our processes and systems as the organization grows. We are a small team with little hierarchy, and you will need to be hands-on and prepared to tackle tasks well above and below your level of experience in the build-up of the Treasury-function at one of the largest industrial projects in the history of Sweden. Responsibilities - Drive the treasury agenda internally at H2 Green Steel - Liquidity management across our group companies, including management of bank guarantees and letter of credits - Oversee and manage portfolio of hedging instruments - Secure that analytical tools are available for producing reports and analysis - Prepare various financial analysis and materials for including materials for the group management team and Board of Directors Relevant skills and interpersonal skills - Minimum a bachelor’s degree in finance, accounting, industrial economics, or other business-related fields - Good experience from treasury operations - Experience from managing portfolios of interest rate, FX and commodity derivatives - Experience from project financing is a positive - A relentless passion for treasury management and a conviction of its impact on the business’ long- and short-term success - Strong academic record combined with great numerical and analytical skills - Positive mindset and an outgoing personality - Excellent interpersonal skills, including written and oral communication skills; be comfortable interacting with executive-level management - Comfortable dealing with ambiguity and working independently, with a passion to learn and grow - Experienced PowerPoint and Excel user, ideally with experience from Power BI - A team player with energy and drive What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

17 januari 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024