Förvaltningsekonom

Sök bland 14 lediga jobb som Förvaltningsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ekonom till Kommunstyrelsen
Sotenäs kommun
Övriga ekonomer

I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.  Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.  Beskrivning Vi söker nu en engagerad ekonom som vill vara med oss i vårt strategiska förändringsarbete med att möta framtiden och bidra att nå våra mål för långsiktig och hållbar utveckling! Vill du arbeta i en organisation där du kommer vara en nyckelspelare och där du kan vara med och göra skillnad på riktigt? Då kan du vara den som vi på Sotenäs kommun söker. All ekonomikompetens i kommunen är samlad centralt på ekonomiavdelningen, under Kommunstyrelsen. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar, ekonomiadministration och upphandling. På ekonomiavdelningen i Sotenäs vill vi ligga i framkant!  Professionalitet och nytänkande är våra förhållningssätt. Här erbjuds du möjlighet att utvecklas och hos oss blir du en del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskaper. Vi är ett härligt serviceinriktat team på elva medarbetare med det gemensamma uppdraget att vara stödjande och rådgivande till verksamhet och politik i ekonomi- och upphandlarfrågor. Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, hybridarbete där du kan kombinera arbete på plats och distans, flexibla arbetstider samt löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html Arbetsuppgifter Som ekonom arbetar du med budget, prognos, bokslut, uppföljning och analys. I arbetet ingår samtliga arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomienhet till exempel projektredovisning, utredning och beredning av ekonomiska frågor. Du ansvarar för att stödja både samhällsbyggnad- och kommunstyrelseförvaltningen till god kostnadsmedvetenhet och effektiva ekonomirutiner och processer. I uppdraget ingår också att öka förståelsen för, och kunskapen om, ekonomiska frågeställningar samt medverka aktivt i det förändringsarbete som ständigt pågår.  I arbetet ingår att samla information och förmedla den till andra på ett pedagogiskt sätt. Med helhetsbild och analysförmåga kommer du att stödja ledning och chefer i ekonomiska frågor för att underlätta strategiskt beslutsfattande som främjar ekonomisk hållbarhet. Tjänstens innehåll kan komma att förändras något över tid Kvalifikationer Vi söker en person med kandidatexamen från universitet eller högskola inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som ekonom i en politisk styrd organisation samt kunskap om kommunal redovisning. Du är intresserad och van användare av affärssystem och IT-verktyg, samt goda kunskaper i Microsoft Excel är ett krav. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har förmågan att utreda, prioritera och strukturera. Du har en god analytisk förmåga och har lätt för att se samband och helheter samtidigt som du kan skapa och förmedla trygghet och förtroende i samtal och möten. Du kan arbeta självständigt med både integritet och initiativförmåga samt vara drivande i de processer du involveras i.  Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan! Villkor  Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.   Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning.    Krigsplacering En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt. Sotenäs - havets kommun Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun.   Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

13 september 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Förvaltningsekonom Kommunstyrelseförvaltningen
Sandvikens kommun
Övriga ekonomer

Ekonomi- och inköpskontoret, som består av 20 medarbetare, är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Kontorets uppdrag är att arbeta med budget, uppföljning, upphandlingsfrågor, ekonomistyrning och redovisning och att ge stöd och rådgivning i dessa frågor till kommunens förvaltningar och kommunägda bolag. Våra medarbetare är en viktig tillgång och vi arbetar aktivt för att alla ska må bra till kropp och själ. Sandvikens kommun erbjuder ett också flera personalförmåner som är hälsofrämjande, bland annat: - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen Ansök nu och bli en del av vårt team! ARBETSUPPGIFTER I tjänsten ingår att ge stöd till verksamhetsansvariga chefer avseende ekonomifrågor och analyser, budget, redovisning, månadsvisa uppföljningar och bokslut. Du arbetar med en ekonomisk medvetenhet, både strategiskt och operativt inom ekonomiområdet. Du är med och driver ekonomifrågor och ingår i ett team som företräder kommunen på ett övergripande plan. Du har en aktiv roll i ekonomi- och inköpskontorets arbete med att utveckla och effektivisera våra processer för att stödja våra verksamheter. I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter: - Budgetarbete - Ekonomiska uppföljningar och bokslut - Föredragande på möten och ledningsgrupper - Ekonomiska utredningar - Ingå i ett team som hanterar kommunens momsfrågor KVALIFIKATIONER Vi söker dig som i grunden har en högskole-/universitetsexamen med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har arbetslivserfarenhet inom redovisning och har en dokumenterad erfarenhet av arbete med ekonomifrågor och med ett intresse av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med kommunal redovisning. Egenskaper vi ser som viktiga: Du har lätt för att samarbeta och har en kapacitet att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du motiveras av strategiskt och utvecklingsinriktat arbete och har en förmåga att se ekonomin på detaljnivå såväl som i ett helhetsperspektiv. Vi ser att du strukturerat planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och upprättar samt håller tidsramar. Du har personlig mognad med ett lugnt och stabilt förhållningssätt i situationer av varierat tempo. Kommunikation är ett av våra ledord. Vi lägger stor vikt vid att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska både i enskilda möten, små och stora grupper. Samt att du på ett enkelt sätt kan beskriva ekonomiska sammanhang. ÖVRIGT

13 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Ekonom med IT-inriktning
Borås kommun
Övriga ekonomer

Vill du vara med i en riktigt spännande fas, i en central roll med flera intressanta uppdrag inom ekonomistyrning, i en erfaren grupp?    Vill du arbeta och utvecklas i en modern Enterprisemiljö för medborgarnas bästa?     Vill du arbeta i en hög utvecklingstakt med mycket goda kompetensutvecklingsmöjligheter?     Vill du vara med i gänget som precis flyttat in i helt nybyggda kontorslokaler, men också ha möjligheter till tillfälligt distansarbete? Dataservice ansvarar för Borås Stads Digitala infrastruktur och IT-drift. IT-miljön innehåller bland annat cirka 31 000 användare, närmare 350 servrar, 6 500 datorer och ungefär lika många mobiltelefoner och är en kontinuerligt växande digital infrastruktur. Vi är idag 55 medarbetare, som omsätter runt 200 miljoner och arbetar med att underlätta vardagen med hjälp av värdeskapande IT för Borås Stads bästa. Ekonom med IT-inriktning Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt med löpande uppföljning och avstämningar, med att upprätta månadsrapport och årsprognos och med att göra analyser och flöden av olika slag. Du kommer att leda det övergripande budgetarbetet, för avdelningen och för våra kundavtal. Du kommer även att fungera som support och stöd i de här delarna till cheferna. Att utbilda nytillkomna medarbetare inom ekonomiområdet ingår också. Du kommer att vara en viktig del av det förbättringsarbete som hela tiden pågår i vår organisation. Övriga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration förekommer. Övrig information I Borås stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad ekonom/dataekonom på högskolenivå med inriktning mot företagsekonomi med några års erfarenhet. Du kan också ha likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av tjänsteleveranser. Du har datorvana och behärskar Officepaketet, särskilt Excel. Vi har Agresso som ekonomisystem och KomMa som försystem. Som person uppskattar du att både arbeta självständigt och i grupp. Du har förmågan att ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och du har lätt för att samarbeta med både chefer och kollegor. Vidare har du förmågan att se både helheten och delarna i verksamheten. Du är strukturerad, positiv och van att finna lösningar och har en förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder och leverantörer. Vi kommer fästa stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via knappen "Sök jobbet" nedan.

13 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Ekonom med IT-inriktning
Borås kommun
Övriga ekonomer

Vill du vara med i en riktigt spännande fas, i en central roll med flera intressanta uppdrag inom ekonomistyrning, i en erfaren grupp?    Vill du arbeta och utvecklas i en modern Enterprisemiljö för medborgarnas bästa?     Vill du arbeta i en hög utvecklingstakt med mycket goda kompetensutvecklingsmöjligheter?     Vill du vara med i gänget som precis flyttat in i helt nybyggda kontorslokaler, men också ha möjligheter till tillfälligt distansarbete? Dataservice ansvarar för Borås Stads Digitala infrastruktur och IT-drift. IT-miljön innehåller bland annat cirka 31 000 användare, närmare 350 servrar, 6 500 datorer och ungefär lika många mobiltelefoner och är en kontinuerligt växande digital infrastruktur. Vi är idag 55 medarbetare, som omsätter runt 200 miljoner och arbetar med att underlätta vardagen med hjälp av värdeskapande IT för Borås Stads bästa. Ekonom med IT-inriktning Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt med löpande uppföljning och avstämningar, med att upprätta månadsrapport och årsprognos och med att göra analyser och flöden av olika slag. Du kommer att leda det övergripande budgetarbetet, för avdelningen och för våra kundavtal. Du kommer även att fungera som support och stöd i de här delarna till cheferna. Att utbilda nytillkomna medarbetare inom ekonomiområdet ingår också. Du kommer att vara en viktig del av det förbättringsarbete som hela tiden pågår i vår organisation. Övriga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration förekommer. Övrig information I Borås stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad ekonom/dataekonom på högskolenivå med inriktning mot företagsekonomi med några års erfarenhet. Du kan också ha likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av tjänsteleveranser. Du har datorvana och behärskar Officepaketet, särskilt Excel. Vi har Agresso som ekonomisystem och KomMa som försystem. Som person uppskattar du att både arbeta självständigt och i grupp. Du har förmågan att ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och du har lätt för att samarbeta med både chefer och kollegor. Vidare har du förmågan att se både helheten och delarna i verksamheten. Du är strukturerad, positiv och van att finna lösningar och har en förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder och leverantörer. Vi kommer fästa stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via knappen "Sök jobbet" nedan.

12 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Underkonsult | Jefferson Wells | Stockholm
Experis AB
Övriga ekonomer

Har du eget bolag? Vill du arbeta som konsult inom finance eller HR? Då vill vi gärna hitta ett samarbete med dig. Vi matchar dina färdigheter med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken. Bli en del av vårt framgångsrika konsultteam Som konsult hos Jeffersson Wells får du möjlighet att utvecklas genom nya spännande uppdrag. Vi går igenom vem du är och vad du vill - vilka kompetenser, förmågor och drivkrafter du har - och matchar dessa mot något av våra intressanta kunduppdrag inom finance eller HR. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag. Kontaktuppgifter och ansökan För att ta upp kontakten med oss klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ingrid Carlman via e-post: [email protected]. Övrig information Tillsättning: Omgående/framöver Placeringsort: Stockholm Typ av samarbete: Konsultuppdrag via eget bolag Omfattning: 50-100%

12 september 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Förvaltningsekonom

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Vad ska du göra? Som Förvaltningsekonom arbetar du nära dina kunder i bostadsrättsföreningar och samfälligheter. Dina arbetsuppgifter består bland annat av ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar, löpande bokföring, bokslut, årsredovisningar, budget, rådgivning, administration och genomförande av föreningsstämmor med mera. Du ansvarar för att leverans enligt avtal utförs på ett sätt som överensstämmer med god redovisningssed. Den mer löpande ekonomin sköts av Riksbyggens ekonomicenter, som du nästan har daglig kontakt med. Du verkar som stöd och bollplank till kundansvarig i deras rådgivande roll gentemot kunden. I rollen ingår det uppdrag som ledamot i Riksbyggens bostadsrättsföreningars styrelser samt leverans av avtalstjänster på styrelsemöten. Detta medför att en viss del av din arbetstid kommer att vara förlagd till kvällstid. Detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid. Vem är du? Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har erfarenhet av redovisning, ekonomisk fastighetsförvaltning, föreningsekonomi samt grundläggande kunskaper inom föreningsjuridik. Erfarenhet av att ha arbetat i systemet Agresso och Property Management är meriterande. Du är social, flexibel och utåtriktad samt agerar affärsmässigt och kundorienterat. Du har viljan att skapa långsiktiga relationer, såväl med kunder som internt med kollegor. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Borlänge men arbete på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.  Ansökan & kontakt Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast 2024-10-25. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag! För frågor gällande tjänsten, var vänlig kontakta gruppchef Hanna Skytt, [email protected] Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

11 september 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Ekonom på Flygstaben TVA
Försvarsmakten
Övriga ekonomer

Om oss TVA är Flygvapnets teknikkontor och en del av TVA utgörs av vidmakthållandeekonomi-sektionen (VMHEK) som ansvarar för ekonomisk planering, uppföljning och ekonomiadministration inom vidmakthållande produktion på Flygvapnets tekniska system. Sektionen stödjer verksamheten med att lägga vidmakthållandebeställningar, inköpsorder till våra leverantörer. Sektionen hanterar även kundorder till externa kunder. TVA hanterar exportåtaganden för Tjeckien, Ungern och Thailand. Läs gärna mer om oss och vår verksamhet här: https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/verksamhetsomraden/flygvapnet/ Om befattningen Hos oss på TVA (Teknik- och vidmakthållandeavdelningen) får du möjlighet att arbeta med intressanta arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du ta eget ansvar. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling. Du kommer att bli en viktig del i ett engagerat team om 7 personer. Som ekonom kommer du att delta i arbete med ekonomiadministration såsom hantering av leverantörsfakturor, kontering, rättning och omföring av kostnader, inom underhållsproduktion och modifieringsverksamhet på Flygvapnets tekniska system. Befattningen innebär samarbetsytor såväl internt inom FM som externt mot samarbetspartners vilket ställer krav på god kommunikation- och samarbetsförmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Arbete för Flygvapnets vidmakthållandeekonomi på våra tekniska system vilket innefattar; • Hantering av leverantörsfakturor • Utredning av inköpsorder (i inköpsorderflödet) • Stödja avdelningens personal med allmän ekonomisk kompetens • Hantering av funktionsbrevlådan inom VMHEK (inkommande ärenden) • Fungera som avropare där sektionen stödjer verksamheten med att lägga vidmakthållandebeställningar, inköpsorder, till våra leverantörer. • Hantering kundorder till externa kunder • Delta i utvecklingen av den interna verksamheten • Övriga arbetsuppgifter inom sektionen. Personliga egenskaper Som person är du ansvarstagande, strukturerad och kommunikativ. Du behöver kunna förhålla dig till deadlines och leverera med kvalitet. Att kunna jobba självständigt är en förutsättning precis som att arbeta i team. För oss är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, både inom arbetsgruppen, Försvarsmakten och mot externa samarbetspartners. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer • Godkänd gymnasieutbildning/yrkeshögskola eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Minst två års aktuell arbetslivserfarenhet, gärna i en större organisation/myndighet, avseende ekonomiarbete innehållande leverantörshantering och avrop/beställningar • God datorvana • Goda kunskaper att uttrycka sig i både tal och skrift på svenska. Meriterande • Erfarenhet av arbete i statlig myndig • Erfarenhet av Försvarsmaktens ekonomistyrningsmodell • Erfarenhet av verksamhetsplanering, teknisk tjänst och materielproduktion i Försvarsmakten • Goda kunskaper i Försvarsmaktens affärssystem (SAP) • Körkort klass B. Övrigt Anställningsform: Civil särskild visstidsanställning (SÄVA) i 3 månader. Sysselsättningsgrad: 40 %. Arbetsort: Uppsala. Tillträde: Enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. I din arbetstid ingår friskvård.  Upplysningar om befattningen Kontakta Felicia Hydling Hedlöf som nås via Försvarsmaktens växel på tel. 08-788 75 00. Fackliga företrädare OFR/O Lars-Olof Wretling OFR/S Caroline Nilsson SACO Borka Medjed Hedlund SEKO Jan Salomonsson Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på tel. 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-09-17. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Hoppas att just du vill bli en del av vårt team! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 september 2024
Sista ansökan:
17 september 2024
Ekonom med inriktning exploatering till Härryda kommun
Härryda kommun
Övriga ekonomer

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! ARBETSUPPGIFTER Är du en engagerad och kunnig ekonom som vill vara med och utveckla ekonomifrågorna kopplade till kommunens exploateringsprocesser? Vi söker nu en ekonom med inriktning exploatering. Vi erbjuder en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med ett positivt arbetsklimat där du kan göra skillnad. Som ekonom med inriktning exploatering blir du en nyckelspelare i utvecklingen av ekonomistyrningen inom våra exploateringsprojekt. I denna roll kommer du att vara placerad på den centrala ekonomi- och upphandlingsfunktionen, en funktion som består av över 20 medarbetare och fungerar som kommunens centrala stöd inom redovisning, budget och uppföljning, inköp och upphandling samt finanshantering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt. I rollen ansvarar du för löpande budgetering, uppföljning och redovisning av kommunens exploateringsverksamhet samt projektredovisning. Ditt arbete innefattar även analys och uppföljning av nyckeltal. Du kommer att samarbeta med sektorsledningen för samhällsbyggnad och rapportera direkt till ekonomichefen. Du driver utvecklingsarbete kring arbetsmetoder, rutiner och den digitala utvecklingen. Du fungerar som stöd till projektledare vid budget- och måluppföljning samt arbetar kontinuerligt med att utveckla processer, rutiner och verktyg kring exploateringsprocessen. Du kommer att ha kontakt med interna och externa parter såsom chefer, ekonomer, handläggare och fristående utförare för att skapa förståelse och medvetenhet i ekonomiska beslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning. Du har erfarenhet av redovisning, budgetering, uppföljning samt ekonomi- och verksamhetssystem. Du har gedigen erfarenhet av att använda Excel för analys och slutsatsdragning. Du har förmåga att formulera och presentera analyser och resultat på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. Erfarenhet av offentlig sektor och grundläggande kunskaper om samhällsbyggnadsprocessen och exploateringsekonomi är meriterande. För att trivas och lyckas i rollen är du ansvarsfull och strukturerad med god kommunikativ förmåga. Du är intresserad av redovisning, exploatering- och samhällsfrågor samt tycker om att lära dig nya saker. Du är analytisk med en god förmåga att se samband. Du är samarbetsinriktad men också kapabel att arbeta självständigt. Du är lyhörd och mån om att hitta lösningar i kontakt med andra. Om du känner att denna beskrivning stämmer in på dig, ser vi fram emot att få läsa din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor i samband med din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urvalet tillsammans med ditt CV. Ditt CV och svaren på frågorna ska vara formulerade på svenska. Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun Personalfunktionen, Sofia Götberg 435 80 Mölnlycke Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 september 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Ekonomiansvarig verksamhetsutvecklare, Mediemyndigheten
Adecco Sweden AB
Övriga ekonomer

Vi växer och behöver bli fler! Mediemyndigheten söker nu en ekonomiansvarig verksamhetsutvecklare som ska leda och utveckla myndighetens ekonomiska styrning. Har du erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och gillar att jobba med utveckling? Välkommen att jobba med oss!   Om Mediemyndigheten Mediemyndigheten har i uppdrag att arbeta för yttrandefrihet, medie- och informationskunnighet och möjligheterna till mångfald och tillgänglighet på medieområdet. Myndigheten ska också stärka barn och unga som medvetna medieanvändare, ta tillvara deras erfarenheter och skydda dem från skadlig mediepåverkan.    Om Administrativa avdelningen Avdelningen ger administrativt stöd till myndighetens kärnprocesser och externt finansierade projekt. På avdelningen arbetar bland annat controller, administratörer, HR-personal, registratorer och IT-ansvarig. I avdelningens ansvarsområden ingår ekonomi, avtal, miljöledning, arkiv, teknikstöd och säkerhets- och beredskapsfrågor. Avdelningen ansvarar också för myndighetens verksamhetsplanering och verksamhetsutveckling med fokus på fortsatt digitalisering.    Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna består främst i att: • leda och utveckla myndighetens ekonomiska styrning • upprätthålla hög kvalitet i den ekonomiska planeringen, budgeteringen, redovisningen och uppföljningen samt inom upphandlingsområdet • bidra till att utveckla och kvalitetssäkra myndighetens arbetsprocesser • ge stöd till chefer och ledningsgrupp i t.ex. ekonomi- och utvecklingsfrågor Krav • Akademisk examen inom ekonomiområdet eller annan jämförbar utbildning  • Flerårig erfarenhet av kvalificerat boksluts-, redovisnings-, budget- och övrigt ekonomiarbete inom staten • Erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och engelska • Aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Meriterande för tjänsten är erfarenhet av: • Ansvar för bokslut och årsredovisning • Redovisning av EU-finansierade projekt • Offentlig upphandling Personliga egenskaper Vi söker dig som är trygg i din kompetens och har god balans mellan transparens och integritet.  Du har stark ansvarskänsla, gott omdöme, god pedagogisk förmåga, god social kompetens och har lätt för att samarbeta med andra. Du har intresse för och förmåga att arbeta med utvecklingsfrågor, är lösningsorienterad, har en god överblick och förmåga att se helheter. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att arbeta strukturerat och systematiskt samtidigt som du kan vara flexibel när arbetet kräver det. Stor vikt kommer läggas på personliga förmågor. Övrigt Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning med provanställning 6 månader. Anställningen görs med placering på Administrativa avdelningen. Anställning görs med ”för närvarande”-placering på avdelningen, arbete på annan avdelning inom myndigheten kan förekomma.  Myndigheten sitter i lokaler i Sthlm New 04 i Hammarby sjöstad i Stockholm, alldeles intill Gullmarsplan. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och viss möjlighet till distansarbete.   Kontakt I denna rekrytering samarbetar Mediemyndigheten med Adecco. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Åsa Andersson via tel. 073-684 73 29.   Fackliga kontaktpersoner: David Claesson (Saco-S): 08-580 070 03, Martin Karlsson (OFR/S): 08-580 069 55 Sista ansökningsdag: 2024-09-22 Varmt välkommen med din ansökan!

2 september 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Förvaltningsekonom
Hudiksvalls kommun
Övriga ekonomer

Vår organisation består av nio nämnder och nio förvaltningar. I kommunkoncernen ingår fyra kommunala bolag och en stiftelse. Kommunen är också majoritetsdelägare i ett bolag. Kommunledningsförvaltningen består av tre verksamheter, varav HR-, ekonomi-& inköpsverksamheten är en av dem. Arbetet på ekonomienheten, som består av 16 medarbetare, leds av kommunens HR/Ekonomichef. Arbetsuppgifter Ekonomienhetens uppdrag är att bereda och verkställa politiska uppdrag samt att styra, leda och samordna ekonomin för kommunens förvaltningar och bolag. Vi tillämpar ett konsultativt förhållningssätt och har ett nära samarbete med våra verksamheter. Inom enheten pågår ett utvecklingsarbete kring processer, interna flöden och teamarbete. Du kommer som förvaltningsekonom att tillhöra ett team. Detta team leds av en teamledare som arbetar nära HR/Ekonomichefen. Det andra teamet på enheten är redovisningsteamet. Du kommer att vikariera för en person som arbetar som förvaltningsekonom på Lärandeförvaltningen/grundskola och som kommer att vara föräldraledig. Dina tidigare erfarenheter och förmågor kommer att styra vilka dina arbetsuppgifter och uppdrag blir inom teamet.  Din profil Vi söker dig som har en akademisk examen helst med inriktning mot ekonomi. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete med bokslut, budget och årsredovisning. Vi ser helst att du har erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi inom offentlig förvaltning. Du har ett strukturerat arbetssätt, är kvalitetsmedveten och kreativ. Du behöver arbeta bra med andra och se möjligheter i förändringar. Du är serviceinriktad och stabil till din läggning Om förvaltningen En kommun ansvarar för många viktiga funktioner i vårt samhälle - allt från utbildning och social omsorg till teknisk service och räddningstjänst. Vi på kommunledningsförvaltningen ser till att alla kommunens funktioner samordnas, utvecklas och följs upp utifrån övergripande politiska beslut. Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden, nya stadsdelar och vår landsbygd. Vi arbetar för ett mer hållbart Hudiksvall, som bidra till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet.  Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

30 augusti 2024
Sista ansökan:
30 september 2024