Förvaltningsekonom
Sök bland 22 lediga jobb som Förvaltningsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!
Letar du efter en roll där du har möjlighet att bidra till en kommuns arbete med ekonomi? Vill du vara en del i vår kommuns fortsatta utveckling? Köpings kommun söker nu en förvaltningsekonom till ekonomiavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Ekonomiavdelningen ingår i kommunledningsförvaltningen tillsammans med kansli-, personal-, säkerhets-, kommunikations- och näringslivsavdelningen. Ekonomiavdelningen består av 10 medarbetare som alla på ett eller annat sätt arbetar med ekonomi. Förvaltningen har ett kommunövergripande uppdrag och håller ihop centrala processer kring bland annat ekonomi, personal och kvalité. Genom ett styrande och stödjande förhållningssätt skapar vi största möjliga nytta för kommunens verksamheter och bidrar till att kommunens mål uppfylls. ARBETSUPPGIFTER Till oss på ekonomiavdelning söker vi nu en ekonom för arbete med hela kommunledningsförvaltningens ekonomi. Arbetsuppgifterna som förvaltningens ekonom är t.ex. arbete med budgetering, uppföljning, prognoser, bokslut och utformning av andra beslutsunderlag. Du blir chefernas bollplank i ekonomiska frågor och hjälper dem få förståelse för siffrorna och stöttar dem i deras arbete med sin verksamhetsekonomi. Förutom att stötta våra chefer ute i förvaltningen kommer du även ansvara för att driva och samordna Köpings kommunkoncerns inköpsprocess. Du ser över, följer upp och förbättrar inköpsprocessen och har ett nära samarbete med vår upphandlingsavdelning i Västra Mälardalens kommunalförbund. Du blir upphandlingsavdelningens länk ut i kommunkoncernens verksamheter och kommunens kontaktperson i inköpsfrågor. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete i en samhällsviktig organisation med en bredd av olika spännande verksamheter som alla bidrar till samhällsnytta. Tillsammans med dina kollegor kommer du få vara en del i utveckling och styrning av en hel kommunkoncerns övergripande arbete inom ekonomiområdet utifrån vår förvaltnings ledord; stödja och styrning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi och har erfarenhet av arbete som ekonom. Med fördel har du erfarenhet av arbete med ekonomi inom kommunal och/eller offentlig verksamhet med systemet Raindance. Du kan hantera ekonomisystem och är en fena på Excel. Och kanske har du också erfarenhet av att arbeta i ett beslutsstödsystem? Personliga egenskaper som är av vikt för att nå framgång i rollen är framförallt att du har ett engagemang för frågorna och vill påverka, ta initiativ och driva dina processer i samverkan med andra. Då du kommer få ett ansvar över vår inköpsprocess är det meriterande om du har erfarenhet av upphandling och inköp gärna inom LOU (lagen om offentlig upphandling). Erfarenhet av att driva och leda projekt-, förändrings- och/eller utvecklingsarbete är även det ett plus. Vi behöver dig som har ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga som gör det lätt att skapa goda relationer. Du kan se kopplingen mellan ekonomi, resultat, verksamhet samt måluppfyllelse och bidrar med din pedagogiska förmåga till att skapa en god förståelse för de ekonomiska termerna. Att leverera bra service och ha ett fint bemötande är en självklarhet för dig och vi tror att du är en person som ser vad som behöver göras och tar initiativ till att få det gjort. Vidare vill vi att du är en noggrann och ansvarsfull person som kommunicerar på ett professionellt och tydligt sätt. Vi ser gärna att du också är nytänkande och driftig i ditt förhållningssätt vilket bidrar till att driva verksamheten framåt till goda resultat. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vår kommun Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag. Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du vara med på en utvecklingsresa mot framtidens hälso-och sjukvård? De pågående strategiska och strukturella satsningar riktas till att möta omställning till nära vård, för att utveckla universitetssjukvård med klinisk, patientnära forskning samt för att nå en långsiktigt hållbar ekonomi. Drivs du av fokus på samhällsnytta? Brinner du för att stödja organisationen utifrån dagens och framtida utmaningar? Då är det dig vi söker - välkommen till en arbetsplats där vi tillsammans skapar ett bättre liv. Ekonomiarbetet inom Hälso- och sjukvårdsförvaltningen leds av förvaltningens ekonomichef. Ekonomifunktionen består av ett 30-tal medarbetare som innehar olika roller. Som medarbetare hos oss möts du av ett stort engagemang och ett brinnande intresse för ekonomifrågor och dess utveckling. Vårt uppdrag är att stödja verksamheterna genom att säkerställa ett kompetent och kvalitetssäkrat stöd. Vi hjälper varandra genom att utbyta kunskap och erfarenhet för att tillsammans nå ett resultat som motsvarar förväntningar från våra olika intressenter och kravställare. Ett uppdrag hos oss erbjuder en kontinuerlig utveckling genom: att arbeta i en stor och komplex organisation som arbetar med och står inför stora utmaningar att skaffa sig verksamhetskännedom om våra verksamheter som är en förutsättning för att kunna erbjuda ett adekvat stöd att samarbeta och bygga relationer inom hela organisationen Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Ekonom till Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, Region Örebro län Arbetsuppgifter Ekonomienheten behöver stärka sitt stöd till Hälso- och sjukvårdsförvaltningens verksamheter. I uppdraget som ekonom ingår att ansvara för redovisning, budgetarbete, kvalificerat ekonomiskt utredningsarbete, uppföljning, rapportering och prognoser. Ekonomen ger konsultativt stöd, information och utbildning i ekonomifrågor till verksamheter. I arbetet ingår också att aktivt bidra till förändrings- och utvecklingsarbete inom området. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Du som söker har gedigen kompetens inom ekonomiområdet. Du har arbetat med komplexa frågeställningar i större organisationer och är väl förankrad i din yrkesroll. Arbetet kräver hög grad av självständighet och proaktivitet. För att lyckas med uppdraget behöver du besitta en stor initiativförmåga samt vara flexibel, strukturerad och analytisk. Du har lätt för att skapa dig en god överblick och att hantera och analysera ekonomisk information. Du besitter pedagogisk förmåga som är nödvändig för att kunna presentera och förklara ekonomiska samband för verksamheterna med syfte att öka deras förståelse för ekonomi. Du är lyhörd mot verksamheternas behov och stöttar dem i att kunna nyttja tillgängliga resurser effektivt. Du är en trygg person som gillar att bygga goda relationer och har lätt för att samarbeta med andra. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har akademisk examen med ekonomisk inriktning, lägst kandidatnivå. Du besitter goda kunskaper i redovisning, verksamhetsstyrning och i Excel. God kunskap om Raindance och erfarenhet från ekonomiadministrativa system är meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Är du en noggrann och engagerad ekonom med erfarenhet av redovisning? Nu söker vi en ekonom till AllOffice Nordic AB i Örnsköldsvik för ett konsultuppdrag via Manpower. Om AllOffice AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer av kontorsmaterial, städ & hygien, möbler, ergonomi, kök & servering, emballage, tryck & profil samt smarta dokumentlösningar. Vi har butiker från Luleå till Trelleborg, en stark e-handel och branschens största säljkår. Hos AllOffice blir du en del av ett härligt team på cirka 330 medarbetare, där företagskulturen präglas av dessa värderingar: ⭐ Prestigelösa ⭐ Engagerade ⭐ Affärsmässiga ⭐ Kundnära AllOffice har Sveriges bästa kundrelationer och arbetar ständigt för att utveckla hållbara och kundanpassade lösningar. Om rollen Som ekonom kommer du att ingå i ett team på 8 personer och ha en central roll i hanteringen av AllOffice omkostnadsfakturor och ekonomiska processer. Ditt ansvar inkluderar: ✅ Hantering och granskning av omkostnadsfakturor ✅ Kontoavstämningar av balanskonton och momsredovisning ✅ Ansvar för hyresavtal gällande lokaler, inklusive kontroll av indexhöjningar och avtalsförfall ✅ Bokföring och ekonomisk administration för koncernens fastighetsbolag ✅ Upprättande och rapportering av månads- och årsbokslut ✅ Skattedeklarationer och betalningar av leverantörsfakturor AllOffice arbetar i Visma Business, Microsoft Power BI, Capego samt Visma Spcs 2000 för fastighetsbolagen. Vem vi söker Vi söker dig som har: ✔ Utbildning inom ekonomi/redovisning eller minst två års erfarenhet av redovisning och bokföring. ✔ Goda kunskaper i Excel och ett intresse för systemfrågor. ✔ Förmåga att arbeta analytiskt, noggrant och strukturerat. ✔ Ett självständigt arbetssätt, samtidigt som du trivs med att samarbeta i team. ✔ En ansvarstagande och positiv inställning med engagemang för ditt arbete. Uppdragsinformation 📌 Plats: Örnsköldsvik 🕖 Arbetstid: 07:00 - 16:00. 📝 Anställningsform: Konsultuppdrag via Manpower Ansök redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Jeffersonwells Som konsult hos Jeffersonwells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jeffersonwells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgifter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Vi söker projektcontroller till lokalförsörjningsenheten i Norrköping. Vi erbjuder en miljö som präglas av mötet med människor och varierande arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att stötta lokalförsörjningsenhetens medarbetare genom att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för vår verksamhet. Vi är en organisation som uppmuntrar till initiativ, och där kontinuerligt lärande och ständiga förbättringar är i fokus. Du bidrar med din kompetens, dina idéer och har samtidigt möjlighet att själv utvecklas. Ditt jobb hos oss är viktigt på riktigt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som projektcontroller ansvarar du för att upprätta och följa upp budget och prognoser för samtliga lokalprojekt. Du ansvarar för att ta fram samt kvalitetssäkra prognoser på årsbasis, baserat på kalkyler, i nära dialog med projektledare och överordnad chef. Du genomför löpande uppföljning och avvikelseanalys gentemot prognoser och årsplaner. Du bidrar även med material till budgetunderlag, arbetar kontinuerligt med investeringsplanering och förser berörd med nödvändig information till årsredovisning. Du leder projektadministratörer i de ekonomiska delarna av deras arbete; vid uppföljning av utfall och hantering av rekvisitioner och fakturor. Du tillhandahåller ekonomiskt stöd till projektledare, projektadministratörer och överordnad chef vid behov. Du ansvarar också för att utveckla och uppdatera vägledande dokument tillhörande projektprocessen, likt budgetmall och ekonomirutiner. Som en del av ditt uppdrag deltar du även i projektens styrgrupper samt förbereder rapporter och presenterar ekonomiskt utfall och prognos för enhetens ledningsgrupp. Vidare genomför du beräkningar och ekonomiska analyser för att utveckla och skapa goda förutsättningar för verksamheten. Vem är du? Vi söker dig som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande gentemot både kollegor och andra intressenter. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor samt arbetar bra med komplexa ärenden. Du förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare är du strukturerad och planerar samt organiserar arbetet självständigt på ett effektivt sätt mot uppsatta mål och deadlines. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet - Erfarenhet av arbete i ekonomisystem, gärna UBW - Erfarenhet av projektekonomi - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska - Goda kunskaper i Officepaketet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av arbete med ekonomi i projektverktyget Antura eller likvärdigt system - Erfarenhet av budget- och prognosarbete inom offentlig verksamhet - God kunskap om den statliga budgetprocessen och hur svensk statsförvaltning fungerar Upplysningar Anställningsform: Tillsvidareanställning Arbetstider: Kontorsarbetstid Placering: Norrköping Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmånerhttps://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 5 mars 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vill du vara med på vår resa till att bli en hållbar socialtjänst? Trivs du med att arbeta med analys och verksamhetsutveckling? Här finns ett intressant och spännande jobb för dig som ekonom. Rollen som ekonom hos oss I rollen som ekonom tillhör du enheten Ekonomi och administration inom förvaltningen Individ och Familjeomsorg. Du kommer att vara ett kvalificerat ekonomistöd där du ansvarar för att driva och stödja i planerings- och budgetarbetet, uppföljning, analyser och prognoser. Du kommer att arbeta förvaltningsövergripande med utveckling av ekonomiprocesserna. Vidare arbetar du kontinuerligt proaktivt för att skapa förutsättningar och underlag till förbättringar inom verksamheten. För att stödja verksamheten på bästa sätt arbetar du nära chefer, HR och bemanningsenheten. I de förvaltningsövergripande ekonomiprocesserna bidrar du med din kompetens och arbetar tillsammans med utvecklingsledare och övriga ekonomer. I din roll ingår även att samverka med ekonomer på andra förvaltningar. Din profil Som person är du inlyssnande, nyfiken och lyhörd till din omgivning. Du har förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagaren och sammanhanget. Vi tror att du aktivt skapar nya kontakter samt vårdar etablerade arbetsrelationer. Du ansvarar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt utifrån ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt. Vi ser att du vill leverera resultat samt kan prioritera uppgifter på ett effektivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, tar egna initiativ och kommer med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - en relevant högskole-universitetsutbildning inom ekonomi på lägst kandidatnivå - erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete från en större organisation - mycket goda kunskaper i Excel Det är meriterande om du har: - relevant erfarenhet från offentlig förvaltning - goda kunskaper inom ekonomistyrning Läs gärna mer om oss Du kommer vara en del av enheten Ekonomi och administration som består av ekonomer, ekonomiadministratörer, avgiftshandläggare samt administratörer. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-individ--familjeomsorg Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/ Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 23 februari. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Du kommer att vara en av ekonomiavdelningens åtta controllers och kommer att arbeta i en dynamisk miljö med uppgift att ge ett kunnigt och ändamålsenligt stöd till socialförvaltningen. Arbetsuppgifter Som controller tillhör du ekonomiavdelningen och kommer att arbeta i en dynamisk miljö med uppgift att som en av två controllers ge ett kunnigt och ändamålsenligt stöd till socialförvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår budget- och prognosarbete, uppföljning, redovisning, internkontroll samt upprättande av årsredovisning och delårsrapporter i ett nära samarbete med verksamheterna samt övriga controllers på ekonomiavdelningen. Du kommer tillsammans med dina kollegor att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra redovisningen, ekonomi- och verksamhetsstyrningen samt användningen av nyckeltal och jämförelser. Ett inslag är att arbeta med omvärldsbevakning och följa upp vad som händer i andra kommuner och göra jämförelser och analyser. Uppdraget ger dig en god inblick i förvaltningarnas spännande och intressanta verksamheter. En viktig roll är att stödja verksamheterna i bland annat ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i analyser och utredningar. I tjänsten ingår även att planera och genomföra utbildningar för handläggare och chefer. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad förvaltnings-/civilekonom eller har annan akademisk utbildning inom ekonomi som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta analytiskt och strukturerat med uppföljning och förändringsarbete inom ekonomiområdet. Du har också god kunskap i ekonomisk redovisning. Övrigt Arbetet ställer krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift och du kan på ett enkelt sätt beskriva ekonomiska sammanhang. Du tar egna initiativ och har lätt för att skapa tillit och ett bra samarbetsklimat samtidigt som du kan arbeta självständigt. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig i ekonomiarbetet. Du är stresstålig, noggrann och har lätt att förstå sammanhang. Du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av avdelningens samlade uppgifter. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Är du kollegan som vill hjälpa oss att hålla Sörmlands hjärta klappande? I Flens kommun får du ett meningsfullt arbete som gör skillnad på riktigt, med utmärkta pendlingsmöjligheter och ett utvecklande arbetsklimat! Nu söker vi dig som brinner för ekonomistyrning och som vill bidra till en stabil och hållbar utveckling för kommunen. Hos oss får du en nyckelroll där din analysförmåga och ditt strategiska tänkande gör skillnad – både idag och för framtidens! Arbetsuppgifter/uppdrag Vill du arbeta både strategiskt och operativt i en nyckelroll för kommunens ekonomistyrning? Som ekonom på kommunledningsförvaltningen blir du en viktig del av ekonomiavdelningen, som ansvarar för att vägleda politiker och förvaltningar i ekonomiska frågor. I denna roll har du särskilt fokus på barn-, utbildnings- och kulturförvaltningen, där du stöttar chefer och medarbetare i budgetarbete, uppföljning, analys, prognoser, investeringsuppföljning och kalkylering. Du bidrar till att säkerställa en hållbar ekonomi genom att bistå i både strategiska beslut och administrativa processer. En viktig del av ditt arbete är också att sammanställa nämndrapporter i nära samarbete med förvaltningens representanter. För denna tjänst krävs Vi söker dig med en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande annan relevant examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor. Du har god förståelse för ekonomistyrning inom utbildningsområdet och är van att arbeta i större ekonomisystem. Du behöver ha utmärkta kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Meriterande Erfarenhet av kommunal verksamhet och Agresso/Unit 4 eller andra större ekonomisystem är meriterande för tjänsten. Personliga egenskaper För att lyckas i denna roll är du en analytisk och resultatinriktad person med förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du kommunicerar tydligt, är pedagogisk och kan anpassa ditt budskap efter mottagare. Du är strukturerad och van att hantera flera uppgifter parallellt, samtidigt som du håller deadlines och levererar med hög kvalitet. Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och bygga goda samarbeten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om arbetsplatsen Som Flens kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och erästtning för patientvårdsuppgift upp till högkostnadsskydd. Som en lagspelare på ekonomienheten blir du en del av ett sammansvetsat och välkomnande team med bred kompetens och stort engagemang. Vi arbetar tillsammans för att utveckla kommunens ekonomistyrning och värdesätter samarbete, kunskapsdelning och en positiv arbetsmiljö. Övrigt I Flens kommun är det enkelt att bo, verka och leva. Här finns det bästa av det mesta med ett rikt fritids- och kulturliv och framgångsrika företag vars tjänster och produkter är unika. Vi som bor i hjärtat av Sörmland är stolta över vår fantastiska natur och våra olika orters särprägel. Vår kommun är det självklara alternativet för dem som söker det goda livet med bra boende, goda kommunikationer och ett bra näringslivsklimat. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.flen.se eller i vår digitala broschyr här är det enkelt att bo leva och verka! Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag: 2025-03-05 Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Fackliga ombud nås via Kontaktcenter: 0157- 43 00 00 OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka in ansökan via vårt system. Vänd dig till kommunens webbplats eller till Kontaktcenter för instruktioner.
Vi söker dig med en gedigen ekonomisk bakgrund och erfarenhet av strategiskt arbete som vill vara med och forma framtiden för ett växande företag i Nyköping som elektrifierar Sverige med hållbara el-lösningar! I denna roll arbetar du i hjärtat av verksamheten, med fokus på både ekonomi och strategisk utveckling. Ditt ansvar spänner över allt från ekonomisk rapportering och budgetering till att identifiera affärsmöjligheter och driva verksamheten framåt. Genom att ta en aktiv roll i bolagets framtid är du med och elektrifierar samhället på ett innovativt och hållbart sätt. Här får du chansen att arbeta nära VD och vara drivande i att utveckla både verksamhetens ekonomi och affärsmöjligheter. Som en del av en global koncern inom hållbarhet och teknologiska innovationer är detta en unik möjlighet att påverka företagets långsiktiga framgång. Din profil Vi söker dig med en gedigen ekonomisk bakgrund och erfarenhet av strategiskt arbete. Du har tidigare haft ekonomiskt ansvar och är van att arbeta med budget, rapportering och verksamhetsutveckling. Erfarenhet från tekniska branscher är meriterande, men inte ett krav – det viktigaste är att du har en analytisk förmåga och ett affärsmässigt driv. Som person är du lösningsorienterad, noggrann och prestigelös. Du är en lagspelare med ett starkt driv och en vilja att göra skillnad – både för verksamheten och för samhället. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Löpande redovisning och ekonomirapportering, både internt och mot koncernen. Framtagande av årsredovisningar, budgetar och nyckeltal. Strategisk planering och affärsutveckling i nära samarbete med VD. Delta i koncernens CFO-grupp och bidra med din kompetens i en internationell miljö. Aktivt stödja verksamheten i att utveckla kundspecifika lösningar inom strömförsörjning. Du behöver ha: Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller liknande. Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna med inslag av affärsutveckling. Stark strategisk förmåga och vana att driva projekt i nära samarbete med andra. Förmåga att tänka långsiktigt och bidra till en hållbar och innovativ framtid. Vad vi erbjuder Du blir en del av ett företag som är ledande inom högkvalitativa och hållbara el-lösningar. Här får du möjlighet att växa i en dynamisk global miljö, med stor möjlighet att påverka och bidra till företagets framtida framgång. Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Bonus baserat på resultat. En dynamisk arbetsplats med engagerade och drivna kollegor i mixade åldrar och roller. Möjlighet att utvecklas vidare i en internationell koncernmiljö. Övrigt: Start: Omgående efter överenskommelse. Placering: Nyköping (mer info ges vid nästa steg) Anställningsform: Heltid med 6 månaders provanställning Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Är du en erfaren ekonom med bakgrund inom bostadsrättsföreningar och söker en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker nu en ekonom för ett spännande långsiktigt uppdrag i Göteborg. I denna roll får du arbeta med budget, bokslut och redovisning samtidigt som du har nära kontakt med kunder. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Ort: Göteborg, möjlighet till hybrid arbete Start: Snarast möjligt Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund Övrig info: Viss flexibilitet att resa till Borås vid enstaka behov Om rollen som ekonom I denna roll kommer du att vara en viktig del av teamet och bidra till att hantera en ökad arbetsbelastning. Du kommer att arbeta brett inom ekonomi med fokus på bostadsrättsföreningar och ha mycket kundkontakt. Det är viktigt att du är stresstålig och kan hantera perioder med hög arbetsbelastning. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: * Budgetering, bokslut och redovisning * Hantering av ekonomiska frågor kopplade till bostadsrättsföreningar * Kundkontakt och support i ekonomiska ärenden * Samarbete med teamet för att säkerställa leveranser Vem vi söker För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av ekonomi och en bakgrund inom bostadsrättsföreningar. Vi söker dig som är serviceminded, stresstålig och van vid att arbeta i team. Vi ser gärna att du har: * Erfarenhet av budget, bokslut och redovisning * Tidigare erfarenhet av arbete med bostadsrättsföreningar * Erfarenhet av Agresso * Förmåga att hantera hög arbetsbelastning och prioritera teamets leverans Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu två ekonomer för att förstärka vårt ekonomteam. I rollen som ekonom arbetar du både verksamhetsnära och i vissa frågor och processer på kommunövergripande nivå. Du är chefers ekonomipartner i ekonomiska frågeställningar och tar fram beslutsunderlag och fungerar som bollplank i beslutsprocesser. Hos oss arbetar du självständigt med att ha kontroll över helheten på ekonomin i de verksamheter du arbetar tillsammans med. Här får du frihet under ansvar samt förväntas, genom ditt delaktiga och ansvarstagande förhållningssätt, bidra till effektiva ekonomiprocesser. Du kommer att arbeta med ekonomisk uppföljning, analys, budget- och bokslutsarbete samt redovisning. Ekonomienheten består av 9 medarbetare som främst arbetar med löpande redovisning samt ett ekonomteam med 12 medarbetare som arbetar med planering, uppföljning och stöd till verksamheten i ekonomiska frågor. De ekonomer vi nu söker kommer att förstärka ekonomteamet och jobba med uppföljning och stöd till verksamheten. I vårt arbete strävar Ekonomienheten efter att kommunen ska ha en god helhetssyn, större effektivitet och ökad kvalitet. Vi tror att en mix av självständigt arbete och samarbete både på enheten och med verksamheterna vi stöttar är en bra grund till kunskapsutbyte, utveckling och varierande arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleutbildning eller liknande relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ser det som meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i kommunal verksamhet. Vi söker dig som är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du har ett intresse för hur verksamhet och ekonomi samspelar för att uppnå goda resultat. Du är strukturerad, noggrann och har god analytisk förmåga samt trivs med varierande arbetsuppgifter. Du har förmåga att se såväl helhet som del och har förmåga att anpassa dig till situationen. Du är ansvarstagande, lyhörd och serviceinriktad samt är bra på att kommunicera ekonomiska frågor på ett pedagogiskt sätt. Du är bra på Excel och har ett systemintresse. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi planerar att hålla intervjuer löpande så ansök redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 22 jobb