Kundtjänsteman, försäkring
Sök bland 5 lediga jobb som Kundtjänsteman, försäkring och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du vara en del av en dynamisk och modern organisation? Har du tidigare erfarenhet av kundservice och administration och vill ta nästa steg i arbetslivet? Då kan denna roll som administratör med fokus på kundhantering något för dig! Vår kund står inför en rad spännande förändringar, inklusive en övergång till nya affärsprocesser och ett omfattande systembyte. Detta skapar behov av att stärka upp teamet med engagerade och flexibla medarbetare som vill vara med på denna resa. Förändringarna innebär att arbetet kan komma att förändras snabbt, vilket kräver att du är flexibel och kan ställa om vid behov. Arbetsbeskrivning I denna roll kommer du att arbeta tätt med företagskunder och få utveckla en expertis inom avtalshantering, försäkringsfrågor, konkurs- och likvidationsärenden, samt uppsägningar. Du kommer att stötta teamet genom att handlägga och hantera avtal, hjälpa kunder med att utföra sina ärenden digitalt, och assistera i komplexa ärenden som kräver självständig analys och beslut. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och inkluderar allt från administrativt stöd till mer utredande och beslutande uppgifter, där du ständigt söker och analyserar information för att lösa kundernas ärenden. Detta ställer krav på att du är noggrann, strukturerad och kan hantera flera ärenden samtidigt. Rollen innebär även löpande kundkontakt, vilket gör att vi ser att du trivs med att ge service och kan hantera omprioriteringar när det behövs. Du kommer att vara en viktig del av förändringsarbetet och hjälpa till att skapa effektiva och smidiga arbetsprocesser. Vi söker dig som: Har minst en gymnasial utbildning Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande Har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Är flexibel och har förmåga att snabbt växla fokus när situationen kräver det Har grundläggande systemvana och kan snabbt sätta dig in i nya system och verktyg Har erfarenhet inom kundservice och administration, vilket är meriterande Trivs med att ge service och stötta kunder i deras ärenden Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker någon som är engagerad, modig och aktivt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Om tjänsten: Tjänsten är 100% på kundens aktivitetsbaserade kontor i centrala Stockholm City, vilket innebär att du kommer att arbeta på plats tillsammans teamet. Tjänsten inleds med en 6 månaders visstidsanställning, och arbetstiderna är förlagda till kontorstider 8.15 - 16.45 Tjänsten är en del av Baronas konsultverksamhet och du blir anställd som konsult hos oss. Genom oss får du en dedikerad konsultchef, förmånligt friskvårdsbidrag och en gedigen kundserviceutbildning som förbereder dig för uppdraget. Sök redan idag! Intervjuer hålls löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu. Processen innefattar intervjuer med Barona och vår kund samt eventuella tester. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elin Nilsson på [email protected]. OBS! Pga GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via e-post. Observera att för denna roll görs en bakgrundskontroll mot brottsregister och betalningsanmärkning för slutkandidater. Varmt välkommen med din ansökan, inklusive både CV och personligt brev Om Barona Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Läs mer på https://barona.se/om-barona/
SJR tillsätter nu en Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot. Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt med anställning hos SJR där du kommer arbeta som uthyrd konsult till FörsäkringsGirot under en period om 6 månader inledningsvis. Därefter finns fina möjligheter att bli erbjuden en direktanställning hos FörsäkringsGirot alternativt bli förlängd på uppdraget. På kontoret på Wallingatan mitt i centrala Stockholm möts man av en familjär och varm atmosfär där kvalitet och professionalitet genomsyrar såväl bolagets kultur som arbetsresultat. FörsäkringsGirot är måna om att erbjuda alla sina medarbetare möjligheten till utveckling men även möjligheten att få vara med och påverka. Vidare erbjuds alla medarbetare en stor flexibilitet vad gäller möjligheten att arbeta hemifrån. Om tjänsten Trivs du i en miljö där verksamheten fokuserar på högsta möjliga kundvärde och ständigt säkerställer kundens, medarbetarens och företagets utveckling? Vill du ha en arbetsgivare som värdesätter samarbete, är proaktiv och professionell? Vill du vara en viktig del av en familjär atmosfär och en prestigelös kultur? Var då med och bidra till FörsäkringsGirots högkvalitativa leveranser som säkerställer en av de viktigaste uppgifter en arbetsgivare har, att medarbetarnas pensioner ska bli rätt. Vi som jobbar på FörsäkringsGirot trivs verkligen här. Hos oss ges ständigt möjlighet till utveckling och att få vara med och påverka. I rollen som Pensionsadministratör kommer du att arbeta med administration och support kopplat till tjänstepensioner och andra kollektivavtalade försäkringar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Pensionsadministratör ansvarar du för on-boarding och effektiv administrationsprocess av försäkringar och pensioner för våra kundföretag. Du arbetar med olika typer av kundärenden med betoning på support via telefon och ärendehanteringssystem som bland annat berör betalningar, premier, kollektivavtal, pensioner, löner och så mycket mer. Just nu är FörsäkringsGirot i en fas som präglas av utveckling och digitalisering, och dem arbetar ständigt med att skapa bättre och mer kostnadseffektiva lösningar för sina kunder. Därför är det avgörande att du har ett stort systemintresse och att du gillar att utveckla processer som förenklar och samtidigt kvalitetssäkrar administrationen. I denna roll bidrar ditt trevliga bemötande och din sociala kompetens till ökad kundnöjdhet. Dina kollegor på Pensionsservice består av fantastiska specialister och generalister som alla vill trivas tillsammans, må bra och säkerställa nöjda kunder. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom pensions- eller försäkringsadministration och du har bred systemvana samt ett teknik/systemintresse och goda erfarenheter som Excel-användare. Du har en kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person har du har hög social kompetens och ett nyfiket och tillmötesgående förhållningssätt. Vidare är du driven och nyfiken person med skinn på näsan och du är van att leda dig själv. Tack vare ditt trevliga sätt och din kommunikativa förmåga har du lätt att bygga goda relationer och du gillar verkligen att utveckla och hjälpa såväl kunder som kollegor. Om företaget FörsäkringsGirot ägs gemensamt av Länsförsäkringar, SEB Pension och Försäkring, Skandia och SPP och är en av Sveriges största aktörer på området pensionsadministration. Vi har fått förtroendet att hjälpa många stora arbetsgivare att säkerställa rätt försäkringsförmåner för sina anställda. Idag har vi över 800 nöjda kunder med drygt 300 000 anställda totalt. Det är vi mycket stolta över, och nu tar vi nästa steg i vår tillväxt! Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-02-14. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
ArbetsbeskrivningVill du vara med på en utvecklingsresa på Skandias grupp & vårdförsäkrings-avdelning och samtidigt leverera service i världsklass? Här får du chansen att tillhöra ett team som arbetar med att hjälpa Skandias företagskunder, rådgivare, mäklare och privatpersoner med frågor kring olika typer av försäkringsupplägg. Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ge service och skapa mervärde för våra kunder. Det gör vi via telefon, e-post, chatt, administration och utredning. Att ha nöjda kunder är en självklarhet för Skandia och du kommer att vara en viktig del i detta arbete. Start för tjänsten är omgående. Kvalifikationer och egenskaperSom person är du kommunikativ, självgående, driven och lösningsorienterad. Du trivs med att få arbeta med rådgivning och kundkontakt via telefon i kombination med administration och att få analysera och sätta dig in i varje enskilt ärende. Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta mot tydliga mål. Viktigt är att du sätter stort värde på att arbeta strukturerat och se helheten i varje kundsamtal. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom riskförsäkring/vårdförsäkring eller som kundtjänstmedarbetare.Har god kommunikativ förmåga i svenska tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet. Om Skandia Skandia hjälper deras kunder att ta beslut här och nu. För ett tryggt och rikt liv Skandia satsar på långsiktiga investeringar som ger en stabil och hållbar tillväxt Genom deras förebyggande hälsoarbete är dom med och bidrar till ett friskare Sverige Skandia har erbjudit människor ekonomisk trygghet i mer än 160 år – Skandia vet att det är lönsamt att förutse och förebygga. Skandia skapar trygghet för generationer. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Nordblad, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Kan du erbjuda professionell och kompetent service? Då kan dettavara rätt arbetsplats för dig! Du kommer under uppdraget att vara anställd som konsult hos ambition:x, med goda möjligheter till förlängning elleröverrekrytering. Om teamet & rollenCustomer Service är med och förändrar, förbättrar och förenklar vardagen för våra kunder och vi erbjuder ständig utveckling för dig som medarbetare hos oss. Vi söker nu en Customer Service Agent till ett av våra tre team på kundservice. Som Customer Service Agent har du som uppgift att leverera en exceptionell service till våra kunder. Vi arbetar mot höga kvalitetsmål, bland annat kundnöjdhet, kort hanteringstid och en förståelse för våra kunders behov. Samtidigt strävar vi efter att automatisera våra processer och ständigt förbättra vårt arbetssätt. I rollen som Customer Service Agent, är du en del av ett team på 11 personer. Vi arbetar tätt tillsammans för att hantera dagliga uppgifter som fakturafrågor, orderbestridan och support av våra produkter och tjänster. I detta team så ligger fokus framförallt på våra risk- och kredittjänster samt våra tryckta produkter. Vi prioriterar kollektivt ansvar och försöker att skratta mycket tillsammans samtidigt som vi bibehåller den höga standard som förväntas av oss.Vi kommer att sätta upp en onboardingplan för dina första veckor och utbildningen kommer att ske både på plats på kontoret i Solna och via teams, precis som ditt dagliga arbete. Om digVi söker dig som ser god service som en självklarhet. Du har en hög arbetsmoral, ett naturligt driv och du är intresserad av nya utmaningar. Du ser lösningar, vågar tänka nytt och trivs i en miljö med en varierande vardag och ett högt tempo. Du är kvalitetsorienterad och har ett flexibelt förhållningssätt. För att du ska känna dig som hemma hos oss behöver du trivas med att vara en del av ett team där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter och tar hand om varandra. Vidare ser vi att du är van och trivs med att arbeta med telefon som ditt primära arbetsverktyg. Du bör också vara bekväm med det engelska språket då du kommer att arbeta på ett globalt företag. Utöver detta ser vi att du har: Telefonvana God dator- och systemkunskap Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift Mycket goda kunskaper i engelska både tal och skrift Godkänd bakgrundskontroll genomförd av rekryterande konsultbolag, vilken ska inkludera minst kreditkontroll samt utdrag ur belastningsregister. Arbetet kommer vara hybrid men minst 2 dagar på kontoret i Solna Meriterande Tidigare arbete mot målsättning med goda resultat Tidigare arbete inom kundservice med inrikting mot finans Arbetat i Salesforce Välkommen med din ansökan!Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]
Hundratusentals människor skadas varje år, men väldigt få gör anspråk på- och får sina personliga försäkringsersättningar eftersom det är komplicerat att gå igenom en försäkringsprocess då det kräver tid, kunskap och tålamod. Vi på Insurello har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar och göra det möjligt för alla. Vi har redan hjälpt mer än 39 000 personer att få 800 MSEK i ersättningar och antalet användare växer för varje timme. Om rollen: Bakom vår innovativa digitala lösning finns ett fantastiskt team med handläggare som ser till att alla kunder som kontaktar Insurello får den bästa hjälpen och råden samt garanterar en fantastisk kundupplevelse. Claims Agent-teamer ansvarar för att: Hantera inkommande kundärenden i vårt CRM-system; Undersöka kundernas möjligheter till rätt ersättningar; Ha kontakt med försäkringsbolag, polismyndigheter, vårdinrättningar och andra relevanta aktörer; Ha kontakt med våra kunder över mail, chatt och telefon. När du är en del av Operations-teamet har du en möjlighet att utvecklas och arbeta inom det mest lämpliga ansvarsområdet för dig. I takt med att du gradvis lär dig mer och utökar dina kompetenser så finns möjligheten för dig att flytta mellan teamen, bli en Expert eller en Team Lead inom ett specifikt område. Du kan också bli en IDD-licenserad handläggare – möjligheterna till utveckling finns hos oss! Att vara en handläggare handlar inte bara om att hjälpa kunder. Vi hjälper också varandra att lära oss nya saker och att bli experter inom försäkringar. Vi älskar att fira framgångar och har många roliga tävlingar, AW:s och utmanar ständigt varandra att bli ännu bättre. Våra handläggare är helt avgörande för Insurellos framgång och är grunden till företagets framtid – och detta ger eld och motivation i vårt dagliga arbete. Vem är du? Du har en gymnasieexamen. Du talar flytande svenska och engelska. Du bryr dig om personer och finner glädje i att hjälpa dem. Du förstår att vara hjälpsam, omtänksam, tålmodig och förstående är nyckeln till en fantastisk upplevelse för kunden. Du kan se helheten i komplexa processer och förstår hur team och företag arbetar, hur personer och uppgifter relaterar till varandra. Utöver det gillar du att vara proaktiv och använda denna förståelse för att förbättra arbetet runt omkring dig. Du uppskattar att samarbeta i team - du drar dig inte att be om råd från kollegor och sträcker ut en hand när du ser att hjälp behövs. Du kan strukturera ditt dagliga arbete på ett effektivt sätt. Du är självständig, gillar utmaningar och att arbeta efter mål. Du gillar en atmosfär med högt tempo, och är ivrig att anpassa och lära nya saker snabbt. Vad som skiljer dig från andra kandidater: Independent Powerhouse: Ditt proaktiva förhållningssätt lyser när du med lätthet tar initiativ och utmärker dig genom att ta dig an ytterligare uppgifter. Du har en meritlista av att anta nya utmaningar och klara av dessa, det visar på ditt driv och ditt engagemang. Rock-Solid Work Ethic: Du ger allt när det kommer till ditt arbete. Ditt engagemang och din entusiasm visar att du tar din roll på allvar och drivs av att vara en pålitlig lagspelare. Vad erbjuder vi? Dynamisk miljö kombinerad med tid att lära; Fantastisk stödjande atmosfär och ett vänligt, lättsamt team; 30 dagars årlig betald semester; Tjänstepensionsplan och friskvårdsförmåner; Flexibla hybridarbetsmöjligheter med teamet baserat i Stockholm; Personliga terapi-sessioner; Föräldralön.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb