Produktionsassistent, kultur
Sök bland 3 lediga jobb som Produktionsassistent, kultur och börja ditt nya yrkesliv idag!
Har du arbetat inom industriell tillverkning och lockas av att vara delaktig i framställningen av kvalitetsprodukter? Är du strukturerad, ansvarstagande och har en stark arbetsmoral? Då kan det vara dig vi söker som produktionsmedarbetare till stabila och familjära Germa i Kristianstad. Dina arbetsuppgifter Som produktionsmedarbetare arbetar du nära plastsvetsarna och är en viktig del i det dagliga arbetet. Du bidrar till ett smidigt produktionsflöde genom att stötta med praktiska moment i tillverkningen. *Stötta plastsvetsare i produktionen *Förbereda och hantera material *Utföra enklare montering *Hålla ordning och reda på arbetsplatsen *Vid behov hjälpa till med lager och packning *Möjlighet att utvecklas inom plastsvetsning I denna roll är du en viktig del av teamet där laganda och samarbete alltid kommer före jaget. Tillsammans hjälps ni åt för att produktionen ska flyta smidigt och hålla hög kvalitet - ett engagemang som gör skillnad varje dag. Din profil *Teknisk intresserad med erfarenhet från verkstad eller industri och praktiskt arbete *Erfarenhet av plastsvetsning är meriterande men inte ett krav *God svenska i tal och skrift för att följa instruktioner *Noggrann, ansvarstagande och självgående *Lagspelare med god samarbetsförmåga Vi söker dig som vill bidra med engagemang och kvalitet i arbetet. För att trivas hos Germa är det också viktigt att du delar och lever efter företagets värderingar. Övrig information *Placeringsort: Kristianstad *Start: omgående efter överenskommelse *Varaktighet: Tillsvidare *Arbetstid: Heltid, Vardagar 7-16 på sikt eventuellt 2-skift *Lön: enligt kollektivavtal För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens. Låter denna tjänst intressant? Tveka inte att söka via vår hemsida redan idag på ?www.maxkompetens.se. Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringskonsulter Simon Jeppsson på 076-5558381 eller [email protected] eller Therese Hulte på 076-555 83 80, [email protected]. Ansökningar via e-post mottages inte pga GDPR. Sista ansökningsdag är 10 juli 2025 Vi kommer att arbeta med löpande urval så sök tjänsten redan idag! Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Vi har under ett sekel utvecklat innovativa produkter som spelar en avgörande roll för människor i kritiska situationer, världen över. Med andra ord, vi kan garanterar att vi har lång erfarenhet. Alla i Team Germa har en viktig mission som kräver noggrannhet, kunskap och spetskompetens. I vår produktionsanläggning i Kristianstad skapar och tillhandahåller vi produkter för säkerhet och komfort för patienter och yrkesverksamma i krävande situationer. Vi är dedikerade åt att stödja räddningspersonal, ambulanssjukvårdare, sjukhuspersonal, vårdpersonal, tandläkare, veterinärer, militärpiloter och andra inom utmanande yrken - genom att utveckla och tillverka produkter de alltid kan lita på. De har förlitat sig på oss i ett sekel och kommer att kunna fortsätta göra det långt in i framtiden. Vi förser dem med utrustning och produkter i världsklass där vår svenska kvalitet syns i varje söm och svetsfog. Vi är människor som hjälper människor.
Är du en effektiv och lösningsorienterad person som trivs i ett högt tempo? Vill du ha ett varierat arbete där du får ta ansvar för både administration och stöd till produktion? Nu söker vi dig som vill ta dig an en viktig roll på Axess Logistics via oss på Lernia Bemanning. Vad innebär rollen? I denna roll är du ansvarig för två centrala områden: ankomst och tullhantering samt produktionssupport inom vår produktionslina PDI (Pre Delivery Inspection). Som ansvarig för ankomst och tull ser du till att alla inkommande bilar registreras korrekt och i tid i våra system. Du tar emot dokumentation från rederier, kontrollerar uppgifterna noggrant och säkerställer att allt är i ordning för att fordonen snabbt ska kunna gå vidare i processen. Samtidigt är du en aktiv del av produktionssupporten och fungerar som ett administrativt stöd för dina kollegor i PDI. Du arbetar nära produktionen för att bidra till att våra flöden fungerar smidigt och effektivt. Då dokumentation från rederier ibland anländer under helg kan kortare arbetsinsatser förekomma på helgen (ca 30–60 minuter hemifrån). Detta är nödvändigt för att säkerställa att bilarna är upplagda i systemet innan måndag. Självklart kompenseras detta enligt överenskommelse med närmsta chef. Exempel på arbetsuppgifter: • Ta emot och kontrollera ankomstdokumentation från rederier • Lägga upp inkommande bilar i våra system och säkerställa korrekta tulluppgifter • Ha löpande dialog med interna avdelningar och externa aktörer för att säkra flödet • Stötta produktionen i det dagliga arbetet administrativt. • Bidra till att förbättra rutiner och arbetssätt inom dina ansvarsområden Tjänsten är på heltid, med start omgående och placering är i Malmö. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, 07.30-16.00. Vem söker vi? För att trivas i den här rollen behöver du uppskatta variation och tempo. Ena stunden arbetar du med noggrann dokumentation, nästa är du ett stöd i produktionen – det kräver att du är ansvarstagande, har struktur och skärpa, men också energi och flexibilitet. Du gillar att få saker gjorda, är lösningsorienterad och ser gärna förbättringsmöjligheter i vardagen. Du arbetar effektivt, tar ansvar för dina uppgifter och är trygg i att kommunicera både internt och externt. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av administration, tullhantering eller produktionsnära arbete • God struktur och förmåga att hantera flera uppgifter parallellt • Systemvana, gärna från affärssystem – meriterande med erfarenhet av D365 • Erfarenhet från fordons- eller logistikbranschen är ett plus • Ett lösningsorienterat och självgående arbetssätt Om Axess Logistics Du blir en del av Axess supportteam, ett engagerat team där alla jobbar mot gemensamma mål med ansvarskänsla och tydlig kommunikation. Axess Logistics är en ledande aktör inom fordonslogistik och arbetar med marknadens största generalagenter. Hos oss får du möjlighet att växa i en roll där du både påverkar och utvecklas – varje dag. Som en av oss på Lernia Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Konsultchef Susanne Moe, mobil: 0722 541154. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!
Backbeatbolaget söker medarbetare till ungdomsprojekt! Vill du vara med och utveckla Backbeatbolagets verksamhet som främjar kreativitet och kulturella utbyten? Backbeatbolaget söker en passionerad och engagerad assistent för att medverka vid kreativa ungdomsaktiviteter och skapa en dynamisk mötesplats för unga på Kulturhuset Kungen i Sandviken. Om projektet Backbeatbolaget driver ungdomsprojektet Kreativa Labbet - med målet att skapa en långsiktigt hållbar kulturell mötesplats för unga. Vi inspireras av DIY-kulturen och arbetar med konst, musik och film i fokus. Projektet består av två delar: öppna kreativa träffar (Kreativa Labbet) för unga varje onsdag samt mentorsprogram med professionella kulturutövare som mentorer. Anställningen omfattar 20 procent med start 1 september 2025 och sträcker sig till december 2025. Kvälls- och helgarbete förekommer. Arbetsuppgifter Som medarbetare i projektet kommer du att ha en mångsidig roll med både praktiska och sociala uppgifter. Du kommer i dialog med arbetsgruppen att: Assistera projektets koordinator i planering och genomförande. Delta aktivt vid Kreativa Labbet och mentorskapsträffarna i huset under vardagskvällar och helger. Stötta och peppa deltagare i deras skapande. Arbeta praktiskt i huset med till exempel att möblera om, sätta upp gardiner, laga enklare inredning och hålla ordning i lokalen. Ta ansvar för lokalvård i samband med aktiviteter. Arbeta under konserter och evenemang. Skapa innehåll till projektets sociala medier (Instagram, TikTok, Facebook). Observera att tjänsten är fysiskt krävande och innebär mycket praktiskt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är över 18 år. Har ett intresse för kultur och ungas delaktighet. Gillar att jobba praktiskt. Är initiativtagande, flexibel och har lätt för att samarbeta. Har förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar. Det är meriterande om du har: Erfarenhet från föreningsliv eller ideellt engagemang. Tidigare varit med och arrangerat till exempel festivaler, spelningar och utställningar. Arbetat inom kultur- eller ungdomsverksamhet. Körkort är bra att ha, men inte ett krav. Vi erbjuder Möjlighet att arbeta i en kreativ och dynamisk miljö Chansen att utvecklas tillsammans med etablerade kulturutövare En viktig roll i att bygga en ny kulturell plattform för unga i Sandviken Ansökan Skicka in din ansökan via Google Forms: https://forms.gle/qXfaLegvBHAo9fgi7. Sista ansökningsdag: 31 juli 2025 Vid frågor kontakta: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och att tillsammans skapa magi på Backbeatbolaget!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb