Produktionsingenjör, bygg
Sök bland 9 lediga jobb som Produktionsingenjör, bygg och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du leda spännande byggprojekt i ett tight och engagerat team? Är du en trygg ledare med ambitionen att växa och ta nästa steg i karriären? Då kan du vara den vi söker till Premirbygg! Om Premirbygg Välkommen till Premirbygg – ett väletablerat byggföretag med mångårig erfarenhet och en stark laganda. Vi tar ett totalansvar för våra kunders projekt, från första idé till färdig lösning. Vår expertis sträcker sig över allt från kontorsanpassningar och renoveringar till mindre nybyggnationer, där vi agerar som en kunnig partner. Hos oss blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team på 14 personer som brinner för att skapa rätt förutsättningar för våra kunders fortsatta tillväxt och framgång. Vi värdesätter en öppen och transparent organisation och är stolta över vår trivsamma arbetsplats och våra fantastiska kollegor. Rollen som Projektledare Vi söker nu en Projektledare som kan ta en central roll i företaget. Initialt kommer du självständigt att sälja in, driva och leda dina egna projekt. Vår ambition är att du inom ett par år ska utvecklas inom bolaget och axla ett större ansvar. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda och ansvara för byggprojekt från start till mål, inklusive budget, tidplan och kvalitet och agera som BAS-P samt BAS-U Hantera och utveckla relationer med både nya och befintliga kunder Aktivt sälja in företagets tjänster och representera Premirbygg i professionella business nätverk På sikt ta över ansvaret för BKMA (Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö) Personal- och projektplanering Säkerställa noggrann dokumentation och attestera fakturor i dina projekt med hjälp av våra molnbaserade system Vem är du? Vi söker dig som är en social, strukturerad och driven person med en passion för bygg och ledarskap. Du är noggrann i ditt arbete och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer. Vi tror att du som söker har: Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg eller projektledning Gedigen erfarenhet som projektledare inom byggbranschen Mycket goda kunskaper i entreprenadjuridik är ett måste Godkänd utbildning för BAS-P och BAS-U Meriterande om du har erfarenhet av och referenser från LOU-upphandlingar Vi erbjuder En tydlig utvecklingsplan under de kommande åren. En plats i ett engagerat och hjälpsamt team med stark sammanhållning och fina arbetsvillkor och förmåner. Anställning enligt Byggföretagens tjänstemannaavtal. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan till oss! Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Premirbygg med QARAT. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 7 augusti 2025. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. QARAT arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Om QARAT QARAT är din partner när du ska rekrytera, när du behöver hjälp med search och headhunting och när du tillfälligt behöver lösa ditt behov av chefer och specialister. Vi arbetar även med rekrytering av styrelsemedlemmar. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.
Vilka är Fästeb? Fästeb är specialister på att montera nya balkonger på äldre fastigheter, främst i Stockholms innerstad. Företaget grundades 1991 och drivs fortfarande av samma familj. Sedan starten har företaget vuxit och blivit ett av Stockholms mest anlitade och uppskattade företag inom balkongarbeten, både bland kunder och anställda. Är du en kommunikativ, målmedveten och strukturerad person med ledaregenskaper och viljan att växa? Vill du ta ett medvetet kliv in i ett familjeföretag med kunniga medarbetare och extremt nöjda kunder? Då kanske detta är din nästa roll i karriären! Om rollen Som projektör hos Fästeb har du en stor frihet under eget ansvar, samt ett brett ansvarstagande över processer i ett litet och familjärt bolag med korta beslutsvägar och nära samarbeten. I rollen ingår att hos kunder mäta och kontrollera tekniska data som ligger till grund för beställning och montage av balkonger, fönster och dörrar. Du ansvarar för att driva projekten fram till byggstart, vilket innebär ett nära samarbete med både kunder och leverantörer för att säkerställa att alla tekniska förutsättningar är uppfyllda innan produktion och montage påbörjas. Du kommer också bland annat: * Göra lägenhetsbesök hos kunder, uppmätningar på arbetsplatsen * Ta fram offerter för varje lägenhet och projekt * Ha tät kontakt och dialog med konstruktörer, leverantörer & kunder * Skapa ritningsunderlag i CAD * Hantera enklare bygglovsärenden Vem är du? Förmodligen har du en teknisk utbildning med erfarenhet från byggrelaterade branscher. Kanske har du tidigare arbetat med fönster och dörrar eller fasadarbeten där du har lärt dig vad noggrann mätning och projektering innebär för slutresultatet. Då tjänsten till stor del handlar om administration är det viktigt att du är strukturerad, ordningsam och noggrann. Du tycker om att leda projekt, har lätt för att inge förtroende, och tycker om att ta ett stort eget ansvar där du själv är proaktiv och startar igång och leder processer. Erfarenhet från fönster, dörrar eller balkongbranschen samt kunskap i något CAD-program är mycket meriterande. Har du kunskaper och erfarenhet från betongarbeten är det positivt och även erfarenhet av ABT hjälper dig avsevärt i rollen som projektör. Då tjänsten innebär resor i Storstockholmsområdet är körkort ett krav. Rollen innebär mycket dialoger med kunder och leverantörer varför mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska är ett krav Kontaktperson I denna rekrytering samarbetar Fästeb Bygg AB med Jefferson Wells. Kontakta rekryteringskonsult Mattias Sahlström på 08-736 11 13, [email protected] för frågor angående tjänsten och rekryteringsprocessen. Intervjuer och urval sker i mitten av augusti men vi ser gärna att du söker rollen redan nu!
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som projektplanerare. Varmt välkommen till oss på Eltel! Om rollen Nu söker vi en Projektplanerare till teamet som kommer att arbeta med tidplaneringen inom Förbifart Stockholm projektet hos oss på Eltel. Du kommer att ansvara för att samordna och koordinera de fyra huvudsakliga tidplanerna: projektering, materielleverans, installation och testning. I rollen kommer du att ha ett övergripande ansvar för de arbetsgrupper som arbetar med detaljplaneringen. Du ansvarar för att kommunikationen och rapporteringen inom de olika områdena blir tydlig och förs fram till samtliga berörda parter. I rollen ingår att leda regelbundna möten, samla in information och följa upp arbetet med planeringen för samtliga discipliner. Vid behov kommer det att vara ditt ansvar att omarbeta och kommunicera justeringar i tidplanen ut i organisationen. Vi använder oss utav planeringsverktyget Asta Power Project där du arbetar med att skapa tidplanerna samt säkerställa att projektplaneringen följer kontraktskraven. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för att samordna stämma av och rapportera fyra huvudsakliga tidplaner: projektering, materielleverans, installation och testning och sammanfatta dessa i en komplett produktionstidplan för hela projektet - Skapa och underhålla tidplaner i planeringsverktyget Asta Power Project - Sätta upp och leda arbetsgrupper för detaljplanering och rapportering - Säkerställa att rapportering utvecklas och anpassas efter projektets och projektledningens behov - Etablera och leda regelbundna möten, både inom enskilda vertikaler och i gemensamma forum, för att ge en korrekt helhetsbild av projektets status - Strukturera och kvalitetssäkra insamlingen av data kring status i projektet - Följa upp och revidera tidplaner vid behov, samt säkerställa att förändringar kommuniceras inom organisationen och dokumenteras på ett korrekt sätt - Utveckla och förklara projektets planeringskoncept enligt kontraktskrav och gällande SOP Planering för de berörda parterna inom projektet Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor! Vi tror på utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare så det finns stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom Eltel. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Varmt välkommen till oss på Eltel! - Du har en bred erfarenhet av tidplanering inom installation, alternativt från större komplexa byggprojekt som innefattat installation - Erfarenhet av projektledning och/eller projektsamordning - Förståelse för hela processen och projektcykeln i total- och funktionsentreprenader – Projektering – Inköp – Materielleverans – Produktionsförberedelser – Installation – Testning - Erfarenhet med av planeringsverktyg som Asta Power Project, Primavera eller MS Project - Flytande kunskaper i svenska samt engelska då båda språken används dagligen - B-körkort - Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll även innefattande ekonomiska tvister - En merit är att du som söker har erfarenhet av tele-, styr- och övervakningssystem - Som person är du strukturerad, detaljorienterad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är lösningsorienterad och organiserad med förmåga att både se helheten och hantera detaljfrågor när det behövs. Ytterligare information - Urval och intervjuer påbörjas i början av Augusti - Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. - Placeringsort: Bromma - Arbetsplats: Bromma - Arbetstider: måndag-fredag ca 07:30-16:00 - Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som projektplanerare. Varmt välkommen till oss på Eltel! Om rollen Nu söker vi en Projektplanerare till teamet som kommer att arbeta med tidplaneringen inom Förbifart Stockholm projektet hos oss på Eltel. Du kommer att ansvara för att samordna och koordinera de fyra huvudsakliga tidplanerna: projektering, materielleverans, installation och testning. I rollen kommer du att ha ett övergripande ansvar för de arbetsgrupper som arbetar med detaljplaneringen. Du ansvarar för att kommunikationen och rapporteringen inom de olika områdena blir tydlig och förs fram till samtliga berörda parter. I rollen ingår att leda regelbundna möten, samla in information och följa upp arbetet med planeringen för samtliga discipliner. Vid behov kommer det att vara ditt ansvar att omarbeta och kommunicera justeringar i tidplanen ut i organisationen. Vi använder oss utav planeringsverktyget Asta Power Project där du arbetar med att skapa tidplanerna samt säkerställa att projektplaneringen följer kontraktskraven. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för att samordna stämma av och rapportera fyra huvudsakliga tidplaner: projektering, materielleverans, installation och testning och sammanfatta dessa i en komplett produktionstidplan för hela projektet - Skapa och underhålla tidplaner i planeringsverktyget Asta Power Project - Sätta upp och leda arbetsgrupper för detaljplanering och rapportering - Säkerställa att rapportering utvecklas och anpassas efter projektets och projektledningens behov - Etablera och leda regelbundna möten, både inom enskilda vertikaler och i gemensamma forum, för att ge en korrekt helhetsbild av projektets status - Strukturera och kvalitetssäkra insamlingen av data kring status i projektet - Följa upp och revidera tidplaner vid behov, samt säkerställa att förändringar kommuniceras inom organisationen och dokumenteras på ett korrekt sätt - Utveckla och förklara projektets planeringskoncept enligt kontraktskrav och gällande SOP Planering för de berörda parterna inom projektet Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor! Vi tror på utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare så det finns stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom Eltel. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Varmt välkommen till oss på Eltel! - Du har en bred erfarenhet av tidplanering inom installation, alternativt från större komplexa byggprojekt som innefattat installation - Erfarenhet av projektledning och/eller projektsamordning - Förståelse för hela processen och projektcykeln i total- och funktionsentreprenader – Projektering – Inköp – Materielleverans – Produktionsförberedelser – Installation – Testning - Erfarenhet med av planeringsverktyg som Asta Power Project, Primavera eller MS Project - Flytande kunskaper i svenska samt engelska då båda språken används dagligen - B-körkort - Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll även innefattande ekonomiska tvister - En merit är att du som söker har erfarenhet av tele-, styr- och övervakningssystem - Som person är du strukturerad, detaljorienterad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är lösningsorienterad och organiserad med förmåga att både se helheten och hantera detaljfrågor när det behövs. Ytterligare information - Urval och intervjuer påbörjas i början av Augusti - Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. - Placeringsort: Bromma - Arbetsplats: Bromma - Arbetstider: måndag-fredag ca 07:30-16:00 - Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som projektplanerare. Varmt välkommen till oss på Eltel! Om rollen Nu söker vi en Projektplanerare till teamet som kommer att arbeta med tidplaneringen inom Förbifart Stockholm projektet hos oss på Eltel. Du kommer att ansvara för att samordna och koordinera de fyra huvudsakliga tidplanerna: projektering, materielleverans, installation och testning. I rollen kommer du att ha ett övergripande ansvar för de arbetsgrupper som arbetar med detaljplaneringen. Du ansvarar för att kommunikationen och rapporteringen inom de olika områdena blir tydlig och förs fram till samtliga berörda parter. I rollen ingår att leda regelbundna möten, samla in information och följa upp arbetet med planeringen för samtliga discipliner. Vid behov kommer det att vara ditt ansvar att omarbeta och kommunicera justeringar i tidplanen ut i organisationen. Vi använder oss utav planeringsverktyget Asta Power Project där du arbetar med att skapa tidplanerna samt säkerställa att projektplaneringen följer kontraktskraven. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för att samordna stämma av och rapportera fyra huvudsakliga tidplaner: projektering, materielleverans, installation och testning och sammanfatta dessa i en komplett produktionstidplan för hela projektet - Skapa och underhålla tidplaner i planeringsverktyget Asta Power Project - Sätta upp och leda arbetsgrupper för detaljplanering och rapportering - Säkerställa att rapportering utvecklas och anpassas efter projektets och projektledningens behov - Etablera och leda regelbundna möten, både inom enskilda vertikaler och i gemensamma forum, för att ge en korrekt helhetsbild av projektets status - Strukturera och kvalitetssäkra insamlingen av data kring status i projektet - Följa upp och revidera tidplaner vid behov, samt säkerställa att förändringar kommuniceras inom organisationen och dokumenteras på ett korrekt sätt - Utveckla och förklara projektets planeringskoncept enligt kontraktskrav och gällande SOP Planering för de berörda parterna inom projektet Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor! Vi tror på utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare så det finns stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom Eltel. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Varmt välkommen till oss på Eltel! - Du har en bred erfarenhet av tidplanering inom installation, alternativt från större komplexa byggprojekt som innefattat installation - Erfarenhet av projektledning och/eller projektsamordning - Förståelse för hela processen och projektcykeln i total- och funktionsentreprenader – Projektering – Inköp – Materielleverans – Produktionsförberedelser – Installation – Testning - Erfarenhet med av planeringsverktyg som Asta Power Project, Primavera eller MS Project - Flytande kunskaper i svenska samt engelska då båda språken används dagligen - B-körkort - Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll även innefattande ekonomiska tvister - En merit är att du som söker har erfarenhet av tele-, styr- och övervakningssystem - Som person är du strukturerad, detaljorienterad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är lösningsorienterad och organiserad med förmåga att både se helheten och hantera detaljfrågor när det behövs. Ytterligare information - Urval och intervjuer påbörjas i början av Augusti - Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. - Placeringsort: Bromma - Arbetsplats: Bromma - Arbetstider: måndag-fredag ca 07:30-16:00 - Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.
Om tjänsten Just nu hjälper vi vår samarbetspartner Elektrosignal Infra (ES Infra) att hitta en erfaren projektledare inom el som vill ta nästa steg i sin karriär! De är i en expansiv fas med flera nya projekt på gång och söker nu en projektledare som vill vara med och driva elrelaterade infrastrukturprojekt framåt. Du blir en nyckelperson i teamet , där du får stort ansvar och utrymme att påverka. Arbetet spänner över flera typer av projekt – allt från el i järnväg till tunnelbana och annan samhällsnära infrastruktur. Rollen passar dig som är van att ta ansvar från start till mål och trivs med variation i vardagen. Detta är en direktrekrytering till ES Infra, där vi på Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Därför önskar vi att all kontakt sker via oss. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som projektledare på ES Infra kommer du att driva projekt, med ansvar för både ekonomi, tidsplan och styrning av resurser. Dina dagar ser olika ut beroende på projektens art och fas. Exempel på arbetsuppgifter: Leda och koordinera infrastrukturprojekt med elfokus. Budget- och resultatansvar för dina projekt. Planera, följa upp och styra projekt mot uppsatta mål. Ansvara för kommunikation med beställare, underentreprenörer och interna resurser. Säkerställa att projekt bedrivs enligt gällande lagar, regler och standarder. Vi söker dig som har Har erfarenhet av att arbeta som projektledare inom entreprenad, gärna med inriktning infrastruktur. Du har tidigare haft helhetsansvar för projekt och är trygg i att leda personal och kommunicera med beställare. Har du arbetat med spårbunden infrastruktur eller järnväg är det meriterande, men inget krav. Kraven för tjänsten är: Flera års arbetslivserfarenhet som projektledare i entreprenadprojekt. God elkunskap genom praktisk erfarenhet som elektriker. B-körkort. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Kunskap om relevanta lagar, regler och standarder. Som person tror vi att du är trygg i dig själv, strukturerad och har lätt att samarbeta med olika yrkesgrupper. Du är lösningsorienterad och har pondus nog att driva projekt framåt, även i komplexa miljöer. Övrig information Start: Så snart som möjligt, men anpassningsbart utifrån uppsägningstid. Plats: Projektbaserat, utgångsläge är kontoret i Farsta. Omfattning: Heltid För denna tjänst kommer en bakgrundskontroll att genomföras innan anställning. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval Om kunden Elektrosignal Infra erbjuder företag, statliga verk, landsting, kommuner och myndigheter rådgivning, konstruktion, projektering, installation, underhåll, service och besiktning inom el, signal, tele, kanalisation och mark. Medarbetarna har lång erfarenhet från komplexa projekt inom exempelvis Trafikverket, Stockholms tunnelbana, Roslagsbanan mfl. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
What We Offer: - A good working environment that promotes collaboration and innovation - A competitive salary based on your experience and expertise - Paid vacation days to ensure you have a healthy work-life balance - Comprehensive health benefits to support your well-beingFor more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Are you a detail-oriented problem solver with a passion for optimizing production processes? We’re always looking for talented Production Engineers to join our team. Whether you’re an experienced professional or just starting your career, we welcome open applications from motivated individuals ready to drive improvements and contribute to innovative manufacturing projects - whether you would like to work as a freelancer or consultant. We are expecting projects in Västerbotten, Norrbotten, Västerås and the Stockholm area. As a Production Engineer, you’ll play a critical role in optimizing manufacturing processes, ensuring quality, efficiency, and cost-effectiveness in production environments. You’ll work closely with cross-functional teams to streamline operations, troubleshoot issues, and implement new technologies. Your focus will be on enhancing productivity, minimizing waste, and ensuring that production meets safety and quality standards. Key responsibilities may include: - Analyzing production processes to identify opportunities for improvement - Designing, implementing, and optimizing production systems and workflows - Working closely with the operations team to resolve production issues and bottlenecks - Implementing lean manufacturing principles to reduce waste and increase efficiency - Conducting root cause analysis and corrective actions for production problems - Collaborating with product design teams to ensure manufacturability and cost-effectiveness - Ensuring adherence to health, safety, and environmental standards We’re looking for candidates with a solid foundation in production engineering and a passion for process optimization. While specific requirements may vary by project, ideal candidates will have the following skillset and experience. - A degree in Production Engineering, Mechanical Engineering, Industrial Engineering, or a related field - Knowledge of lean manufacturing, Six Sigma, and other process optimization methodologies - Experience with CAD software and manufacturing tools - Strong analytical and problem-solving skills - Experience with production planning and scheduling tools - Understanding of quality control processes and standards (e.g., ISO, Six Sigma) - Ability to work effectively in a collaborative, cross-functional team environment - Good communication skills in English (knowledge of Swedish is a plus)
Balco Group är ett tillväxtbolag som erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkong- och fasadlösningar av hög kvalitet. Våra kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning till boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en effektiv försäljningsprocess, hela värdekedjan – från produktion till leverans. Balco grundades i Växjö 1987 och har över 500 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2024 uppgick till 1 418 MSEK. Balco Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2017. Vi söker en Projektledare för den svenska marknaden – Placering Sundsvall Som projektledare hos Balco kan du förvänta dig varierande, stimulerande och fartfyllda dagar. Du kommer att leda flera parallella projekt där du ansvarar för hela genomförandeprocessen – från planering och uppstart till färdigställande och slutbesiktning. I praktiken innebär det ansvar för att samordna interna och externa resurser inom konstruktion, produktion, logistik och montage, m.m. Det är du som fattar beslut om olika åtgärder i dina projekt, säkerställer att vi uppfyller gällande regelverk och styr projekten med fokus på nöjda kunder, ekonomi, tid och kvalitet. Projekten du leder är främst renoveringsprojekt för bostadsrättsföreningar inom balkong- och fasadrenovering, där Balco i normalfallet är totalentreprenör. Projekt där vi är underentreprenör, eller opererar inom nyproduktion kan också förekomma. Projekten varierar vanligtvis i storlek mellan 10–50 MSEK. Tjänsten utgår från vårt kontor i Sundsvall, men som projektledare besöker du regelbundet byggarbetsplatserna där du leder entreprenaderna, vilket innebär en del resor med övernattningar. Du kommer också att arbeta med viss kalkylering och externa upphandlingar samt stödja våra säljare med teknisk och ekonomisk kompetens i säljprocessen. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av projektledning, gärna inom byggbranschen Är strukturerad, affärsdriven och lösningsorienterad Har ett ekonomiskt sinne och är en skicklig administratör Har lätt för att bygga kundrelationer och leda team Utbildning inom bygg eller ekonomi är meriterande, men inget krav Vi erbjuder: En inspirerande miljö med hög kompetens och utvecklingsmöjligheter Marknadens bästa produkter och spännande projekt Konkurrenskraftiga villkor och en stabil arbetsplats Ansökan Eventuella frågor om tjänsten besvaras av affärschef Anders Larsson, +46 733 456 117 eller [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-03-31. Intervjuer och urval kan ske löpande under ansökningsperioden. Vi ser fram emot din ansökan!
Balco Group är ett tillväxtbolag som erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkong- och fasadlösningar av hög kvalitet. Våra kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning till boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en effektiv försäljningsprocess, hela värdekedjan – från produktion till leverans. Balco grundades i Växjö 1987 och har över 500 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2024 uppgick till 1 418 MSEK. Balco Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2017. Vi söker en Projektledare för den svenska marknaden – Placering Sundsvall Som projektledare hos Balco kan du förvänta dig varierande, stimulerande och fartfyllda dagar. Du kommer att leda flera parallella projekt där du ansvarar för hela genomförandeprocessen – från planering och uppstart till färdigställande och slutbesiktning. I praktiken innebär det ansvar för att samordna interna och externa resurser inom konstruktion, produktion, logistik och montage, m.m. Det är du som fattar beslut om olika åtgärder i dina projekt, säkerställer att vi uppfyller gällande regelverk och styr projekten med fokus på nöjda kunder, ekonomi, tid och kvalitet. Projekten du leder är främst renoveringsprojekt för bostadsrättsföreningar inom balkong- och fasadrenovering, där Balco i normalfallet är totalentreprenör. Projekt där vi är underentreprenör, eller opererar inom nyproduktion kan också förekomma. Projekten varierar vanligtvis i storlek mellan 10–50 MSEK. Tjänsten utgår från vårt kontor i Sundsvall, men som projektledare besöker du regelbundet byggarbetsplatserna där du leder entreprenaderna, vilket innebär en del resor med övernattningar. Du kommer också att arbeta med viss kalkylering och externa upphandlingar samt stödja våra säljare med teknisk och ekonomisk kompetens i säljprocessen. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av projektledning, gärna inom byggbranschen Är strukturerad, affärsdriven och lösningsorienterad Har ett ekonomiskt sinne och är en skicklig administratör Har lätt för att bygga kundrelationer och leda team Utbildning inom bygg eller ekonomi är meriterande, men inget krav Vi erbjuder: En inspirerande miljö med hög kompetens och utvecklingsmöjligheter Marknadens bästa produkter och spännande projekt Konkurrenskraftiga villkor och en stabil arbetsplats Ansökan Eventuella frågor om tjänsten besvaras av affärschef Anders Larsson, +46 733 456 117 eller [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-03-31. Intervjuer och urval kan ske löpande under ansökningsperioden. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb