Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Sök bland 17 lediga jobb som Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik och börja ditt nya yrkesliv idag!
Nu söker Gila Control System Projektledare till Karlskrona och Kristianstad. Gila Control System erbjuder en teknisk och utvecklande miljö samt en engagerande och familjär kultur. Gila har lång erfarenhet inom fastighets- och industriautomationer och med ansvarstagande, stort engagemang, serviceinriktade och kompetenta medarbetare möter de den enskilde kundens behov. Arbetsbeskrivning Som Projektledare inom fastighetsautomation har du en central roll där du ansvarar för att starta, driva och leda parallella projekt. Det innefattar projektering, tids- och resursplanering, dokumentation, programmering och driftsättning, samt utbildning av dina unika projekt. Du leder och stöttar ditt team samt koordinerar samarbetspartners i projekten. Du tillgodoser en god kommunikation och skapar förutsättningar för hållbara och långsiktiga relationer internt och externt med kunder och samarbetspartners. Tillsammans med ditt team säkerställer du att projekten levereras med hög service, kvalitet och effektivitet. Du deltar du i bygg- och samordningsmöten i de projekt du sammanhåller. Du arbetar operativt med bland annat programmering av de olika systemen, exempelvis DUC/PLC-programmering. Vidare arbetar du med projektering av anläggningar/system. Du deltar även i besiktningar tillsammans med slutkund för att säkerställa kvaliteten i projektet. Som Projektledare ansvarar du för vård och relationsskapande med nya och befintliga kunder. Du agerar även stöd gentemot säljavdelningen vid införsäljning och estimering av tidsåtgång, materialval och systemval i nya projekt. Du rapporterar till Regionchef och du utgår främst från kontoret du är stationerad på. Matchar du profilen? För att lyckas i denna roll är du självledande att du har ett tekniskt intresse och några års erfarenhet av projektledning och systemprogrammering inom fastighetsautomation. Du har med dig en verktygslåda som innehåller erfarenheter från någon av följande verksamheter; fastighet, el, ventilation, värme, kyla, belysning eller larmsystem. Du är en person som trivs i en ledande roll där du får kombinera din praktiska ådra med en mer strukturerad och organiserad sida av dig. Du trivs som bäst när din vardag är varierande, där du får möjlighet till nya erfarenheter och kunskaper. Du är en naturlig ledare som brinner för relationer och att bygga lag. Du är en fena på att skapa engagemang och sprida arbetsglädje till ditt projektteam och kollegor. Som projektledare är du trygg och stabil, vilket du på bästa sätt förmedlar genom din erfarenhet och kunskap inom fastighetsautomation och el. Det är av yttersta vikt att du har ett naturligt driv i affären och att du genom ditt strukturerade sätt uppnår uppsatta deadlines med kvalitativa leveranser. Förutom ovan önskar vi följande kompetens och kunskap: Några års tidigare erfarenhet av projektledning inom fastighetsautomation Gymnasieutbildning inom el/automation Erfarenhet av Siemens fastighetsautomationsprodukter Behärskar svenska obehindrat i tal och skift Goda kunskaper i Office paketet Kunskaper inom DUC/PLC-programmering Tjänsten Heltid, tillsvidare. Start omgående enligt överenskommelse. OrtKarlskrona eller Kristianstad Kontaktuppgifter och ansökanDu ansöker med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan är du välkommen att kontakta Victor Grevstad - [email protected] Von Reis - [email protected] kan förekomma i våra rekryteringsprocesser. Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem. TidsplanVi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker Gila Control System Projektledare till Karlskrona och Kristianstad. Gila Control System erbjuder en teknisk och utvecklande miljö samt en engagerande och familjär kultur. Gila har lång erfarenhet inom fastighets- och industriautomationer och med ansvarstagande, stort engagemang, serviceinriktade och kompetenta medarbetare möter de den enskilde kundens behov. Arbetsbeskrivning Som Projektledare inom fastighetsautomation har du en central roll där du ansvarar för att starta, driva och leda parallella projekt. Det innefattar projektering, tids- och resursplanering, dokumentation, programmering och driftsättning, samt utbildning av dina unika projekt. Du leder och stöttar ditt team samt koordinerar samarbetspartners i projekten. Du tillgodoser en god kommunikation och skapar förutsättningar för hållbara och långsiktiga relationer internt och externt med kunder och samarbetspartners. Tillsammans med ditt team säkerställer du att projekten levereras med hög service, kvalitet och effektivitet. Du deltar du i bygg- och samordningsmöten i de projekt du sammanhåller. Du arbetar operativt med bland annat programmering av de olika systemen, exempelvis DUC/PLC-programmering. Vidare arbetar du med projektering av anläggningar/system. Du deltar även i besiktningar tillsammans med slutkund för att säkerställa kvaliteten i projektet. Som Projektledare ansvarar du för vård och relationsskapande med nya och befintliga kunder. Du agerar även stöd gentemot säljavdelningen vid införsäljning och estimering av tidsåtgång, materialval och systemval i nya projekt. Du rapporterar till Regionchef och du utgår främst från kontoret du är stationerad på. Matchar du profilen? För att lyckas i denna roll är du självledande att du har ett tekniskt intresse och några års erfarenhet av projektledning och systemprogrammering inom fastighetsautomation. Du har med dig en verktygslåda som innehåller erfarenheter från någon av följande verksamheter; fastighet, el, ventilation, värme, kyla, belysning eller larmsystem. Du är en person som trivs i en ledande roll där du får kombinera din praktiska ådra med en mer strukturerad och organiserad sida av dig. Du trivs som bäst när din vardag är varierande, där du får möjlighet till nya erfarenheter och kunskaper. Du är en naturlig ledare som brinner för relationer och att bygga lag. Du är en fena på att skapa engagemang och sprida arbetsglädje till ditt projektteam och kollegor. Som projektledare är du trygg och stabil, vilket du på bästa sätt förmedlar genom din erfarenhet och kunskap inom fastighetsautomation och el. Det är av yttersta vikt att du har ett naturligt driv i affären och att du genom ditt strukturerade sätt uppnår uppsatta deadlines med kvalitativa leveranser. Förutom ovan önskar vi följande kompetens och kunskap: Några års tidigare erfarenhet av projektledning inom fastighetsautomation Gymnasieutbildning inom el/automation Erfarenhet av Siemens fastighetsautomationsprodukter Behärskar svenska obehindrat i tal och skift Goda kunskaper i Office paketet Kunskaper inom DUC/PLC-programmering Tjänsten Heltid, tillsvidare. Start omgående enligt överenskommelse. OrtKristianstad eller Karlskrona Kontaktuppgifter och ansökanDu ansöker med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan är du välkommen att kontakta Victor Grevstad - [email protected] Von Reis - [email protected] kan förekomma i våra rekryteringsprocesser. Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem. TidsplanVi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker WEJ Group en projektör som kommer att arbeta hos deras kund, som är en av Sveriges största aktörer inom infrastruktur och fiber. Detta passar dig som har erfarenhet av fiberprojektering och som vill ta nästa steg i karriären och arbeta i spännande och varierade projekt! OM TJÄNSTEN WEJ Group är ett konsultbolag som verkar inom infrastrukturbranschen med fokus på telekom och el. Med sin expertis inom området är de en pålitlig partner för deras kunder och lägger stor vikt vid långsiktiga samarbeten. De grundades 2022 och har på kort tid byggt upp en gedigen kundportfolio med etablerade företag där vi bland annat hittar GlobalConnect, Skanova, Transtema och Infrakraft. I rollen som projektör inom fiber kommer du att arbeta i ett långsiktigt uppdrag hos WEJ Groups kund som är en stor aktör inom fiberbranschen. Du kommer att arbeta i varierade projekt tillsammans med ett sammansvetsat team om ca 15 kollegor och ansvara för bland annat projektering och kalkylarbete. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med mycket goda möjligheter till överrekrytering och tillsvidareanställning av WEJ Group om samarbetet uppskattas av båda parter. Du erbjuds - Ett långsiktigt uppdrag hos en etablerad kund med brett arbetsområde - Att vara del av ett flexibelt konsultbolag som genomsyras av gemenskap, utveckling och nya möjligheter - Möjlighet till hybridarbete ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen som projektör inom fiber kommer du att vara deltagande i olika projekt och arbeta med bland annat; * Projektering avseende omläggning av infrastruktur * Kalkylarbete * Extern kontakt med leverantörer * Hantering av tillståndsansökningar VI SÖKER DIG SOM - Har arbetslivserfarenhet av fiberprojektering alternativt projektledning inom området - Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet - Har körkort behörighet B För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Utåtriktad och samarbetsinriktad - Organiserad - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om WEJ Group här!
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du jobba som infraprojektör hos en marknadsledande leverantör av fälttjänster inom kommunikationsinfrastruktur? Här får du möjlighet att jobba i en bred roll där både projektering och projektledning är centrala för rollen. Låter det som ett roligt nästa steg? Läs då vidare! Om tjänsten Som projektör hos vår kund kommer du att ansvara för hela ledet, vilket ger dig möjlighet att få en stor bredd och variation i arbetet. Din vardag kommer således att präglas av olika kontaktytor, ansvarsområden och uppgifter. Du kommer exempelvis att arbeta med: Projektering av nya ledningsstråk och flyttar av ledningsstråk Delta som ledningsägarrepresentant vid olika bygg- och exploateringsprojekt, där du tillvaratar din beställares intressen som ledningsägare Ansvarig för din beställares (ledningsägare) del under produktionsskedet vid olika bygg- och exploateringsprojekt Ekonomiskt ansvarig i form av budget och kalkyler Resor förekommer i tjänsten, företrädesvis inom regionen. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av: Projektering av fiber i Skanovas nät Markentreprenad i stad- och landsbygd Projektering vid flytt av ledningsstråk (med både koppar- och optokablar) Deltagande och ansvar som projektör vid ledningssamordningsmöten Att ha tagit fram system och bygghandlingar i både större och mindre bygg- och exploateringsprojekt Kanalisationsnivån och ledningsnivån i infrastrukturens uppbyggnad Byggprocessens tågordning och administrativa krav, tex. vilka handlingar som krävs vid ett förfrågningsunderlag AB04, ABT06, AMA och MER Anläggning. CAD eller IGS Du ska även ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, för att på ett friktionsfritt sätt kunna kommunicera med kollegor och kunder samt inneha B-körkort. Som person ser vi att du är initiativtagande och en doer som får saker gjorda. Du har förmågan att strukturera upp ditt eget arbetssätt och är ansvarstagande. Du har en kommunikativ förmåga då du träffar många olika människor. Du ser förändringar som utmanande möjligheter och du trivs i en roll som innebär förändrade direktiv och varierande arbetsdagar. Om bolaget Du kommer vara anställd hos en marknadsledande leverantör av fälttjänster inom kommunikationsinfrastruktur i Sverige som ansvarar för installation, underhåll samt drift över hela landet. Här erbjuds en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Kulturen genomsyras av deras värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. Välkommen med din ansökan Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]
Karlstads Energi Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor kommer arbeta med bland annat el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare. Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa! Beskrivning Vi står inför många spännande utmaningar de kommande åren och behöver din hjälp i ett intressant och utvecklande arbete. Hos oss arbetar vi tillsammans för gemensam utveckling och stöttar varandra med våra olika kompetenser och erfarenheter. I rollen som projekteringsingenjör på Karlstads Energi kommer du att vara central i vårt arbete med att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet inom affärsområdet Stadsnät. I denna position ansvarar du för att leda, samordna och koordinera arbetet med fiberutbyggnad. Tillsammans levererar vi hög kvalitet, mår bra och har roligt på jobbet. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team på Karlstads Energi! Arbetsuppgifter Som projekteringsingenjör inom affärsområdet Stadsnät är du en nyckelperson för framgången i Karlstads Energis utvecklingsprojekt. Du har varierande arbetsuppgifter och arbetar nära både de som bygger stadsnätet och våra kunder. Du har ett övergripande ansvar och följer uppdragen från start till mål. Du samarbetar med andra kollegor och tekniker för att säkerställa att uppdragen uppfyller tekniska, ekonomiska och säkerhetsmässiga krav. Som projekteringsingenjör på enheten Stadsnät Projekt leder du uppdrag inom fiberutbyggnad och ansvarar för att uppdragen når uppsatta mål avseende tidplan, kvalitet och ekonomi. Arbetsuppgifterna inkluderar anslutningsuppdrag, projektering, kostnadsberäkning, framtagande av tillstånd, markägarkontakter samt sammanställning av material och dokumentation. Du är med andra ord med hela vägen från beställning till leverans av kundens anslutning! I rollen hanterar du flera uppdrag samtidigt, både nybyggnation och ombyggnation. Du koordinerar uppdragen ute på fältet, håller i trådarna och ser till att vi levererar till kund i rätt tid och med hög kvalitet. Kvalifikationer Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har en förmåga att hålla tidsplaner. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete framåt genom effektivt samarbete med kollegor. Du är en lagspelare som även kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du ser lösningar snarare än problem och är både prestigelös och noggrann. För rollen som projekteringsingenjör behöver du ha relevant utbildning inom el/tele eller annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet och utbildning inom projektledning. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav, och det är meriterande om du har arbetat med dokumentationssystemet dpCom. Vi ser gärna att du har kunskaper inom schakt, förläggning av kabel/kanalisation eller projektering av fibernät. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor med både kunder och leverantörer är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga. B-körkort är ett krav. Vi kommer att väga in en kombination av utbildning och erfarenhet i vår bedömning av lämplig kandidat. Vi tillämpar obligatoriskt alkohol-och drogtest vid nyanställning. Vid intervju krävs uppvisande av giltig legitimation. Provanställning kan komma att tillämpas. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Söker du nya utmaningar och vill arbeta med morgondagens hållbara energilösningar? Vi söker en ledare med starkt personligt driv och inspirerande energi till enheten som svarar för projektering av Göteborgs elnät. Din uppgift Infrastrukturen och elektrifieringen spelar en betydande roll för ett hållbart fungerande samhälle. Vi verkar för effektiva och säkra leveranser samt långsiktig investering för Göteborgarna, näringsliv och besökare. Samhällets krav på nätutbyggnad kräver mycket arbete för att tillfredsställa hushålls- och industrikunders förväntningar på en säker och högkvalitativ elleverans. Vi söker nu dig som har ett starkt personligt driv och en inspirerande energi som kan bygga upp dina medarbetares engagemang och stötta dem i arbetet som projektörer och beredare. Tjänsten som enhetschef är en tillsvidareanställning och är placerad på dotterbolaget inom koncernen Göteborg Energi, Göteborg Energi Nät AB (GENAB). GENAB transporterar el till ca. 300 000 kundanläggningar inom Göteborgs kommun. Göteborg är mitt i en rekordhög takt av investeringar i vårt elnät. Tillsammans med dina medarbetare, blir din uppgift att säkerställa god projektering och beredning av större anslutningsärenden, samt investerings- och reinvesteringsprojekt, för att säkra kundernas behov av effekt och energiförsörjning. Enheten består av cirka 20 medarbetare och 15 konsulter som har ett gott samarbete med varandra, och ett tätt samarbete med andra enheters och avdelningars projektledare och anslutningsingenjörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden Vi erbjuder dig en personlig utveckling och varierande arbetsuppgifter med fokus på personalen, arbetsmiljö, samt utveckling av både arbetssätt och teknik för att optimera effektivitet och leverans. Ditt ansvar blir att - Leda och utveckla enhetens verksamhet i enlighet med verksamhetsområdets mål, ägarnas krav, kundernas förväntningar och lagar/avtal/policyers samt verka för en positiv utveckling för koncernen som helhet. - Ingå i avdelningens ledningsgrupp och medverka i därtill hörande övergripande aktiviteter. - Upprätta mål och aktivitetsplan på enheten. - Leda enhetens operativa arbete. Tillse att kontinuerlig planering och uppföljning av verksamheten och dess leveranser sker samt att erforderliga åtgärder vidtas. - Personalansvar vilket bland annat omfattar ansvar för kompetensförsörjning och arbetsmiljöfrågor men också att svara för att medarbetarna får förutsättningar för att utföra sitt arbete t ex information, vägledning och utveckling av arbetssätt. - Delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten. - Ansvara för enhetens ekonomiska resultat, upprätta och följa upp budget. Kontakter och samarbete Dagliga kontakter med medarbetare inom enheten, andra funktioner inom verksamhetsområdet, ledningsgrupp etc. Externa kontakter med leverantörer, samarbetspartners, myndigheter samt branschorganisationer. Kontakterna är kvalificerade, kräver empatisk förmåga och ställer krav på att kunna kommunicera, påverka, informera, entusiasmera, argumentera och besluta inom ansvarsområdet. Handlingsfrihet/befogenhet - Leda och fördela arbetet inom ramen för uppsatta mål och fastlagda ekonomiska ramar. Regelbunden rapportering till överordnad chef. Arbetet ställer krav på goda kunskaper om bolagets uppdrag och generellt goda kunskaper om verksamhetsområdet samt företagets verksamhet för att kunna verka för positiv utveckling ur ett helhetsperspektiv. Eget budgetansvar och ansvar för ekonomisk uppföljning av enheten. Personalansvar Leder direktrapporterande personal och har fullt ut chefsskap. Antal medarbetare totalt inom avdelningen ca 20. Kunnande Utbildning Relevant högskoleutbildning på minst 120 p (motsvarar 180 HP). Teknik, helst inriktning elkraftteknik, med ekonomisk påbyggnad. Erfarenhet/särskild kompetens - Minst fem års erfarenhet av ledarskap i stora organisationer är ett krav - Erfarenheter av projektering och/eller elnät är ett krav - Goda kunskaper inom elnätsreglering och vilken påverkan verksamheten inom projekteringen får på bolaget i stort och dess ekonomi Personliga egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att ditt ledarskap kännetecknas av; mål-och resultatorientering, helhetssyn, förändringsorientering och kommunikativ påverkan. Du har en förmåga att sätta tydliga mål och ta fram planer, både på kort och på lång sikt. Din analytiska förmåga bidrar till att du ser flera infallsvinklar på problem och har förmåga att växla mellan olika perspektiv. Du ser till att nya lösningar implementeras. Du bidrar till ett gott samarbetsklimat med ett lyhört och tillmötesgående bemötande, och klokt beslutsfattande. Du ser personers olika erfarenheter och bakgrund som en tillgång i arbetet och värdesätter engagemang. Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du bli en del av ett välmående säkerhetsföretag? Telehantering söker drivna och kundorienterade projektledare som vill vara med på en spännande resa. Låter detta som något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Projektledare Stockholm Rollen som Projektledare Att arbeta som projektledare hos Telehanterings kunder i Stockholm innebär en spännande och varierande arbetsdag. Denna roll innebär att ha övergripande ansvar för projektledning och ledarskap över ditt team. Utöver att fördela resurser och hantera kontakter med kunder och leverantörer, sköts även fakturering och ekonomisk administration. En bred kompetens inom projektledning, personalhantering och ekonomiadministration krävs, med fokus på effektiv kommunikation och anpassning till olika projekt och situationer. Den varierande kundbasen ger dig möjlighet att möta olika behov och utmaningar. Telehantering har många stora avtal och jobbar främst mot stat, region och större privata företag. Dina Kvalifikationer: Mångårig erfarenhet säkerhetstekniker och haft ansvar för sina egna projekt eller en person som har varit projektledare inom likvärdig bransch. Ostraffad och svensk medborgare. B-körkort. En driven person som drivs av ständig utveckling. Kundorienterad med god social förmåga. Noggrannhet och struktur. En lagspelare som arbetar över gränserna. Telehantering erbjuder: Ett företag som satsar på delaktighet, utveckling och utbildning. Stabil organisation med långsiktiga kundrelationer. Gemensamma aktiviteter som jul- och sommarfester samt utomlandsresa var femte år, senast var Telehantering i Kroatien och seglade. Förmånsbil, friskvårdsbidrag, bonussystem och kollektivavtal. Möjlighet till hemmaarbete. Otroligt viktigt med gemenskapen, arbetar aktivt med detta. Om företaget:Telehantering grundades 1989 och vår personal har mångårig erfarenhet och stort kunnande inom områdena tele, data och säkerhet. Vi är idag ca 80 anställda med ägandet slutet inom företaget. Telehantering finns på följande orter med ett eget kontor i Stockholm, Östersund, Sundsvall, Göteborg och Malmö. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan med ditt CV! I denna rekrytering samarbetar Telehantering med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Oscar Thiele, [email protected] eller Tel 073–5811804.
Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken,Kina ochUSA. Kitron har cirka 2800 anställda. Våra värderingarLocation:JönköpingDeadline: 13 oktober- 2024 Därför är du viktig! Vi på Kitron befinner oss på en tillväxtresa och därför har vi nu behov av att förstärka vårt team med ytterligare en projektledare. Med din och dina kollegers kompetens vill vi tillsammans med våra kunder bidra till en framtida utveckling. Projektorganisationen befinner sig nu i en uppbyggnadsfas där du får medverka i vår, men också våra kunders framgång. Fokus i din roll Hos oss får du arbeta och verka i ett internationellt bolag som värdesätter ansvarstagande och rätt kvalité gentemot såväl kunder som leverantörer, samt andra samarbetspartners. Tillsammans med andra viktiga nyckelpersoner på bolaget ingår du i ett kundfokuserat team. Som projektledare är du med i ett tidigt skede och blir ytterst ansvarig för att driva de olika projekten framåt. Din roll blir varierad, med fokus på följande: Ledning av externa kundprojekt - från order till färdig leverans. Ansvar för all kundkontakt där kunden löpande informeras om projektets framsteg. Upprätthålla en kontinuerlig dialog med alla i projektteamet, för att säkerställa leverans och kvalitét. Interna samarbeten med inköp, planering, sälj och produktion. Bakgrund: En teknisk högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet avprojektledning, produktutveckling ellerinköp.Alternativterfarenhet avKAM-roll. Svenska och engelska i tal och skrift. Om du tidigare dessutom har drivit större projekt ser vi det som en fördel. Är det rätt plats för dig? För att trivas i rollen som projektledare hos oss på Kitron ser vi att du har en god förmåga i att strukturera och planera ditt arbete. Du tycker om att ta ansvar och har en stor drivkraft i att ro dina projekt i hamn. Vid oförutsägbara händelser är du handlingskraftig och ser snabbt olika lösningar. Du är en kommunikativ person som förstår vikten av tydlighet och kontinuitet i kontakten med såväl kunder som kollegor. Har du därtill även ett tekniskt intresse, föredragsvis inom elektronik, så är du klockren! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Kitron AB har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. I denna rekrytering kommer bakgrundskontroll att genomföras om du går vidare som slutkandidat. Bra att veta! Placeringsort Jönköping. Du rapporterar till projektchef. Resor inom Sverige förekommer.Visa ditt intresse för tjänsten senast 13 oktober2024, urval sker dock löpande. Vi erbjuder: Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade och duktiga medarbetare; Vi arbetar inom flera olika affärsområden med spännande och utmanande projekt i en internationell miljö; Trevlig arbetsmiljö och god hälsa bland våra medarbetare är viktigt för oss, därför får du tillgång till friskvårdsbidrag samt andra förmåner.
Söker du nya utmaningar och vill arbeta med morgondagens hållbara energilösningar? Vi söker en ledare med starkt personligt driv och inspirerande energi till enheten som svarar för projektering av Göteborgs elnät. Din uppgift Infrastrukturen och elektrifieringen spelar en betydande roll för ett hållbart fungerande samhälle. Vi verkar för effektiva och säkra leveranser samt långsiktig investering för Göteborgarna, näringsliv och besökare. Samhällets krav på nätutbyggnad kräver mycket arbete för att tillfredsställa hushålls- och industrikunders förväntningar på en säker och högkvalitativ elleverans. Vi söker nu dig som har ett starkt personligt driv och en inspirerande energi som kan bygga upp dina medarbetares engagemang och stötta dem i arbetet som projektörer och beredare. Tjänsten som enhetschef är en tillsvidareanställning och är placerad på dotterbolaget inom koncernen Göteborg Energi, Göteborg Energi Nät AB (GENAB). GENAB transporterar el till ca. 300 000 kundanläggningar inom Göteborgs kommun. Göteborg är mitt i en rekordhög takt av investeringar i vårt elnät. Tillsammans med dina medarbetare, blir din uppgift att säkerställa god projektering och beredning av större anslutningsärenden, samt investerings- och reinvesteringsprojekt, för att säkra kundernas behov av effekt och energiförsörjning. Enheten består av cirka 20 medarbetare och 15 konsulter som har ett gott samarbete med varandra, och ett tätt samarbete med andra enheters och avdelningars projektledare och anslutningsingenjörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden Vi erbjuder dig en personlig utveckling och varierande arbetsuppgifter med fokus på personalen, arbetsmiljö, samt utveckling av både arbetssätt och teknik för att optimera effektivitet och leverans. Ditt ansvar blir att - Leda och utveckla enhetens verksamhet i enlighet med verksamhetsområdets mål, ägarnas krav, kundernas förväntningar och lagar/avtal/policyers samt verka för en positiv utveckling för koncernen som helhet. - Ingå i avdelningens ledningsgrupp och medverka i därtill hörande övergripande aktiviteter. - Upprätta mål och aktivitetsplan på enheten. - Leda enhetens operativa arbete. Tillse att kontinuerlig planering och uppföljning av verksamheten och dess leveranser sker samt att erforderliga åtgärder vidtas. - Personalansvar vilket bland annat omfattar ansvar för kompetensförsörjning och arbetsmiljöfrågor men också att svara för att medarbetarna får förutsättningar för att utföra sitt arbete t ex information, vägledning och utveckling av arbetssätt. - Delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten. - Ansvara för enhetens ekonomiska resultat, upprätta och följa upp budget. Kontakter och samarbete Dagliga kontakter med medarbetare inom enheten, andra funktioner inom verksamhetsområdet, ledningsgrupp etc. Externa kontakter med leverantörer, samarbetspartners, myndigheter samt branschorganisationer. Kontakterna är kvalificerade, kräver empatisk förmåga och ställer krav på att kunna kommunicera, påverka, informera, entusiasmera, argumentera och besluta inom ansvarsområdet. Handlingsfrihet/befogenhet - Leda och fördela arbetet inom ramen för uppsatta mål och fastlagda ekonomiska ramar. Regelbunden rapportering till överordnad chef. Arbetet ställer krav på goda kunskaper om bolagets uppdrag och generellt goda kunskaper om verksamhetsområdet samt företagets verksamhet för att kunna verka för positiv utveckling ur ett helhetsperspektiv. Eget budgetansvar och ansvar för ekonomisk uppföljning av enheten. Personalansvar Leder direktrapporterande personal och har fullt ut chefsskap. Antal medarbetare totalt inom avdelningen ca 20. Kunnande Utbildning Relevant högskoleutbildning på minst 120 p (motsvarar 180 HP). Teknik, helst inriktning elkraftteknik, med ekonomisk påbyggnad. Erfarenhet/särskild kompetens - Minst fem års erfarenhet av ledarskap i stora organisationer är ett krav - Erfarenheter av projektering och/eller elnät är ett krav - Goda kunskaper inom elnätsreglering och vilken påverkan verksamheten inom projekteringen får på bolaget i stort och dess ekonomi Personliga egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att ditt ledarskap kännetecknas av; mål-och resultatorientering, helhetssyn, förändringsorientering och kommunikativ påverkan. Du har en förmåga att sätta tydliga mål och ta fram planer, både på kort och på lång sikt. Din analytiska förmåga bidrar till att du ser flera infallsvinklar på problem och har förmåga att växla mellan olika perspektiv. Du ser till att nya lösningar implementeras. Du bidrar till ett gott samarbetsklimat med ett lyhört och tillmötesgående bemötande, och klokt beslutsfattande. Du ser personers olika erfarenheter och bakgrund som en tillgång i arbetet och värdesätter engagemang. Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Avarn Security. Om företaget: Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören för privat och offentlig verksamhet. Enheterna arbetar tätt tillsammans för att kunna erbjuda kunderna skräddarsydda lösningar från alla verksamhetsområden. Idag har Avarn Security ca 16 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Avarn Security Systems är den avdelning som levererar skräddarsydda tekniska lösningar till sina kunder. Dem erbjuder allt inom lås, dörrautomatik, passage, larm, brandlarm och CCTV. Tillsammans med övriga divisioner i koncernen tillgodoser dem det kompletta behovet av säkerhet. Idag är Avarn Security Systems rikstäckande och har kontor och butiker på flera orter i Sverige och är i ständig utveckling. Arbetsuppgifter: I rollen som Projektör på Avarn Security arbetar du med att upprätta och uppdatera ritningar och relationshandlingar av tekniska uppdrag. Ditt arbete och utförandet ska också präglas av en ekonomisk medvetenhet, där du ansvarar för att arbeta klokt och kostnadseffektivt utifrån givna standarder och direktiv. Du arbetar tillsammans med projektledare och tekniker för att säkerställa en effektiv och kvalitativ leverans mot kund. Arbetet utförs till stor del i AutoCAD, men du arbetar också i andra system så som Bluebeam. I rollen kan du komma att arbeta med kunder med tydliga säkerhetskrav och hög säkerhetsklassning. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet projektör inom branschen eller närliggande bransch så som el eller tele, alternativt erfarenhet som servicetekniker inom säkerhetsbranschen. • Goda dator och systemvana, meriterande med erfarenhet av AutoCAD • Flytande i svenska i tal och skrift, goda kunskaper i engelska • B-körkort För denna tjänst är de personliga egenskaperna av största vikt och vi ser framför allt att du behöver en god struktur i ditt arbete. Därtill har du en känsla för detaljer och är noggrann i ditt arbete. Du har dessutom en förmåga att kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och värdesätter att göra ett kvalitativt arbete. Övrig information: Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Västberga, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: projektör, teknik, teknisk projektör, västberga, säkerhetsteknik, säkerhet, dokumentation, storkund, nyckelkund, projekt, projektgrupp, AVARN, Avarn Security
Visar 1 till 10 av 17 jobb