Nu rekryterar vi en Ekonomiansvarig till Aerius Ventilation som är ett modernt och innovativt företag inom ventilationsbranschen. Du blir anställd direkt hos Aerius Ventilation med en provanställning på 6 månader. Arbetet utgår från kontoret i Solna. Om rollen Som Ekonomiansvarig på Aerius Ventilation kommer du att spela en nyckelroll i företagets ekonomifunktion. Du ansvarar för den löpande bokföringen och säkerställer att företagets ekonomiska processer fungerar smidigt och effektivt. Rollen innefattar även framtagande av ekonomiska rapporter och analyser som stöd för ledningsbeslut. Du kommer i rollen som Ekonomiansvarig ha helhetsansvar för redovisningen och har ett nära samarbete med ledningen och en administratör på företaget. Redovisningen har tidigare varit outsourcad till en redovisningsbyrå. Arbetsuppgifter Sköta löpande bokföring, avstämningar och hantera fakturering. Ansvara för moms- och skattedeklarationer. Upprätta månads- och årsbokslut i samarbete med revisor. Ta fram ekonomiska rapporter och analyser. Föreslå åtgärder och rekommendationer för att förbättra ekonomisk styrning och lönsamhet. Hantera löner och relaterad HR-administration. Samarbeta med ledningen för att stödja affärsutveckling och strategisk planering. Rätt kandidat för rollen Vi tror att du har flerårig erfarenhet av att arbeta självständigt inom hela ekonomiflödet inklusive erfarenhet av löneadministration. Du har relevant ekonomisk utbildning från högskola/universitet eller yrkesutbildning och goda kunskaper i svenska och engelska. Du har också kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en organisation där du fått insyn i koncernstrukturer och/eller erfarenhet av affärsutveckling. Denna kompetens är värdefull för att förstå och hantera komplexa ekonomiska sammanhang och bidra till vår fortsatta utveckling. Meriterande Erfarenhet av hantering av ROT/RUT-avdrag. Kunskap och erfarenhet av att arbeta i Fortnox. Kompetens inom inkomstdeklarationer. Personliga EgenskaperFör att trivas och lyckas i rollen som Ekonomiansvarig så tror vi att du är noggrann, strukturerad och har en stark känsla för detaljer. Du är självgående, har god förmåga att prioritera och att hålla fokus på kvaliteten. Eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med både ledningen och externa parter är du kommunikativ, relationsskapande och har en lösningsorienterad inställning. Vad erbjuder Aerius Ventilation dig? En stimulerande arbetsmiljö i ett växande företag. Möjlighet att påverka och bidra till utvecklingen av vår ekonomifunktion. Ansökan Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Rollens omfattning är 100%.Låter det som en spännande roll för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Oskar Windolf Moretti ansvarig rekryterare på Newr: [email protected] Om Aerius Ventilation Aerius Ventilation AB är specialister på ventilation. Vi bistår med helhetslösningar och hjälper till med projekt, från ritning till utförande. Aerius startade sin verksamhet 2015 och har idag ett av branschens högsta betyg vad gäller kundnöjdhet. Om Newr Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.
Om bolaget Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Företaget grundades 1947 i Sundsvall av familjen Ryd och är idag en del av Cary Group AB som är en svensk koncern med verksamhet inom fordonsglas och bilskadehantering i flera europeiska länder. Bolaget grundades som ett familjeföretag och den känslan sitter inte bara kvar i väggarna på Ryds. Det är så det är. Vi hjälps åt när det behövs och ställer upp för varandra – inom teamet och med andra delar av organisationen. Vi erbjuder en arbetsplats med frihet under ansvar där du får växa i din roll tillsammans med oss. Vi omfattas självklart av kollektivavtal och erbjuder bra förmåner till våra anställda. Om rollen Ryds Bilglas växer snabbt inom vertikalen Car Collision och söker en driven person att axla rollen som ekonomiansvarig för vertikalen. I rollen kommer du att ansvara för det team som sköter den löpande redovisningen, bokslutsarbete och diverse administration för ett antal bolag inom skadeverksamhet. Affärsområdet är relativt nytt för Ryds Bilglas och även om grundläggande processer och rutiner finns på plats är en hel del fortfarande under uppbyggnad. Det är viktigt att du tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter i en föränderlig miljö där du tillsammans med ditt team kommer vara drivande för att sätta rutiner och processer. Då du kommer leda teamet av redovisningsekonomer inom vertikalen ser vi gärna att du har tidigare ledarerfarenhet och att du trivs i en sådan roll men att du samtidigt trivs med at hantera operativa uppgifter. Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta Övergripande ansvar för en kvalitativ redovisning som rapporteras in i enlighet med koncernens tidsramar för vertikalens bolag. Leda, stötta och coacha teamet som i dag består av två redovisningsekonomer Löpande redovisning för ett eller två av bolagen. Resultatanalys vid periodslut samt adhoc-analyser vid behov. Support till våra platschefer inom Car Collision samt till vår Car Collision manager. Driva och koordinera vertikalens budgetprocess tillsammans med Car Collision manager. Vara drivande från ett ekonomiperspektiv vid uppstart/förvärv av nya bolag inom affärsområdet Tillsammans med ditt team ständigt arbeta med effektivisering, harmonisering och förbättring av processer och rutiner. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från kvalificerad redovisning. Du är van att självständigt arbeta med löpande bokföring och ansvara för bokslutsarbete. Har du också erfarenhet av att arbeta med lagerredovisning så är det välkommet. Du har erfarenhet av att leda andra och drivs av att stötta personer i din omgivning till utveckling och leverans. Vidare önskar vi att du Har en eftergymnasial ekonomiutbildning Har stort systemintresse Har goda kunskaper i Excel Har goda kunskaper i Officepaketet Är strukturerad och noggrann Som person är du analytisk, driven, lösningsorienterad och prestigelös. Du tycker om att arbeta noggrant delar gärna med dig av din kunskap. För att du ska trivas hos Ryds Bilglas uppskattar du att arbeta i en föränderlig miljö. Fordonsbranschen utvecklas ständigt och vi strävar alltid efter att ligga i framkant. Då bolaget inom en överskådlig tid kommer byta affärssystem så är det önskvärt att du är intresserad av att förstå och hantera IT-system och ser det som en rolig utmaning att stötta dina kollegor i olika delar av organisationen i nyttjandet av systemet. Tillträde och omfattning Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstider är kontorstider måndag till fredag med möjlighet till flex och man utgår ifrån en 40 timmarsarbetsvecka. Ansökan Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt CV. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig på [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi söker en Accountant till ett spännande bolag inom fintech! Är du en erfaren och noggrann Accountant som vill ta nästa steg i karriären? Vi letar nu efter en driven person som vill vara med och stötta ett ledande bolag inom fintech. Detta är en unik möjlighet att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där du får göra skillnad varje dag. Om rollen Som Accountant kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att bolagets ekonomiska processer och rapportering håller högsta kvalitet. Rollen innebär både operativt arbete och möjlighet att bidra till att utveckla och effektivisera ekonomifunktionens processer. Ansvarsområden inkluderar: Löpande bokföring och avstämningar. Förberedelse och granskning av månads-, kvartals- och årsbokslut. Hantering av skatt- och momsredovisning. Stöd vid budget- och prognosarbete. Delta i utveckling och förbättring av ekonomiprocesser och rutiner. Vem är du? Vi söker dig som har en passion för siffror och struktur, samtidigt som du trivs i en snabbföränderlig miljö. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Minst 2–3 års erfarenhet som Accountant eller i en liknande roll. God förståelse för svenska redovisningsregler, gärna erfarenhet av IFRS. Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis SAP, Xledger eller liknande. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Ett lösningsorienterat förhållningssätt och förmåga att arbeta självständigt. Som person är du proaktiv, noggrann och har en stark vilja att utvecklas. Du är van vid att ta ansvar och trivs med att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Vad erbjuds? Detta är en fantastisk möjlighet att arbeta på ett ledande bolag inom fintech som ligger i framkant när det gäller teknik och innovation. Du kommer att få arbeta i en internationell miljö med högt tempo och stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ta chansen att bli en del av något stort – vi ser fram emot din ansökan!
Om tjänsten: Som Business Controller på Saab får du en flexibel roll inom ekonomi. I din nya roll arbetar du både med löpande bokföring och balanskontoavstämningar. Du hanterar också felsökning i interna system ochbokslutsarbete. Dessutom deltardu i förbättringsprojekt och supportärenden. Du blir en del av ett sammansvetsat team som stöttar varandra och arbetar nära tillsammans. Vi söker dig som: Har en civilekonomexamen och minst ett års erfarenhet inom ekonomi. Du har goda kunskaper i Excel och ett intresse för att arbeta systemnära. För att trivas i rollen är du flexibel, självständig och nyfiken på att lära dig mer. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Om företaget: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Praktisk information: Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 401 till 404 av 404 jobb