Redovisningsekonom

Sök bland 309 lediga jobb som Redovisningsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

Bli vår nya Redovisningsekonom på NEX Travel – Norra Sveriges ledande affär
Nordisk kompetens AB
Redovisningsekonomer

Redovisningsekonom sökes till NEX Travel – Norra Sveriges största privatägda affärsresebyrå! NEX Travel, Norra Sveriges största privatägda affärsresebyrå med hjärtat i Norrbotten, söker nu en erfaren redovisningsekonom för att stärka vårt växande team. Bolaget grundades 1975 och ägs av Alviks Service AB. NEX Travel består av drygt 30 duktiga kollegor och finns i Luleå, Piteå, Gällivare och Kiruna. Vi är anslutna till Svenska Resebyråföreningen och IATA och erbjuder kvalificerade resetjänster för företag och konferensgrupper. Vi expanderar och behöver nu en ny kollega som vill vara med på vår resa framåt. Som redovisningsekonom hos oss kommer du att arbeta i en dynamisk och omväxlande miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Du blir en del av ett glatt och trevligt arbetsteam där vi värdesätter varandra och varandras kompetenser, vilket skapar en inspirerande och stöttande arbetsmiljö. Du kommer att spela en central roll i vår ekonomifunktion och arbeta nära ekonomichefen med löpande redovisning, avstämningar, fakturahantering, skattekonto och hantering av stora ekonomiska transaktioner dagligen. NEX Travel genomgår en förändring där vi växlar upp och bygger nya arbetssätt för att fortsätta vår starka tillväxtresa. Personliga egenskaper: • Självständig och lösningsorienterad • Analytisk med god samarbetsförmåga • Flexibel och anpassningsbar • Prestigelös och energisk med en positiv inställning Kvalifikationer: • Flera års erfarenhet av redovisning och relevant utbildning, ingen högskoleexamen krävs men gedigen erfarenhet är ett måste • Kunskap i affärssystemet Fortnox är meriterande • Erfarenhet av både manuell och digital hantering • Goda kunskaper i Excel • Förmåga att hantera stora ekonomiska transaktioner dagligen • Goda kunskaper i svenska och engelska både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Varför välja Nex Travel som arbetsgivare? Nex Travel är en dynamisk och spännande arbetsplats där medarbetarna trivs och väljer att stanna kvar. Detta indikerar att vi har ett starkt och sammansvetsat team som arbetar bra tillsammans. Som en del av vårt team får du chansen att bidra till företagets fortsatta utveckling i en inspirerande och stödjande miljö. Din roll som redovisningsekonom är avgörande för vår framgång, och därför söker vi dig som har rätt kompetens och en stark vilja att arbeta i ett dynamiskt team. Vi värdesätter personliga egenskaper som självständighet och problemlösningsförmåga. Förmågan att lyfta andra och sprida en positiv anda är också viktig, eftersom det ger energi och underlättar arbetet för alla, samtidigt som det speglar företagets värderingar och hur vi vill att våra kontakter ska uppleva oss. Välkommen till Nex Travel – där din kompetens och ditt engagemang gör skillnad! Anställningsvillkor: • Arbetsplats, vårt kontor i Luleå • Heltidstjänst, tillsvidare • Kollektivavtal: Unionen • Anställningen sker så snart rätt kandidat hittas Ansökan: Är du den vi söker? Skicka din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Om du har några frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Åsa Ludvigssson, ansvarig rekryterare på Nordisk kompetens, via e-post: [email protected]. Vi undanber oss kontakt från andra rekryteringsföretag och sköter rekryteringen till tjänsten via Nordisk Kompetens. Vi ser fram emot din ansökan!

6 oktober 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Erfaren redovisningsekonom till NHC Group i Skene
Meet a Group international AB
Redovisningsekonomer

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi på NHC söker nu en erfaren strukturerad och engagerad redovisningsekonom till vår redovisningsavdelning i Skene. Vill du bli en del av vårt härliga team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär tjänsten? I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för det löpande arbetet med redovisningen för flera av våra bolag. Arbetsuppgifterna består av löpande bokföring, månatlig rapportering, avstämningar, hantering av leasingavtal (IFRS16), ansvara för bolagens skatter och deklarationer samt upprätta och ansvara för årsbokslut och årsredovisningar för både stora och små aktiebolag. Om NHC NHC group består av flera bolag och erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom områden så som äldreomsorg, förskolor, LSS och personlig assistans på den svenska marknaden. NHC Sverige ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern. Denna tjänst är placerad på vårt Shared Service Center i Skene. Där arbetar ca 25 medarbetare inom redovisning, lön och reskontra. Vem söker vi?  Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande YH/KY-utbildning och som har flera års erfarenhet inom redovisningsyrket. Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar, driva utveckling och har ett effektivt arbetssätt. Det krävs att du är noggrann, serviceinriktad och har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter så att deadlines hålls. Du trivs när du får ha eget ansvar för din planering och ditt arbete. Vi ser att du som person är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag. Du är social och trivs med att ta nya kontakter och lära dig nya system. Vi arbetar aktivt med att digitalisera våra processer, så ett intresse för system och digitalisering är en fördel. Kunskaper i Visma Business är meriterande. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning 6 mån Omfattning: 100% Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Arbete på distans erbjuds 1 dag per vecka. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2024-10-13 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Namn: Karin Engelmann Titel: Redovisningschef Telefonnummer: 0320-430001 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

5 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Självgående redovisningsekonom till mindre ekonomiavdelning
Meet a Group international AB
Redovisningsekonomer

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en passionerad redovisningsekonom med ett öga för detaljer, som älskar att grotta ner dig i siffror? Drömmer du om att ta nästa steg i din karriär och vara en nyckelspelare i ett mindre team där du får arbeta brett och ha stor påverkan? Då kan du vara precis den vi söker! Om rollen Välkommen till vår ekonomiavdelning, som består av ett tight och engagerat team som tillsammans med dig blir tre personer: två redovisningsekonomer och vår CFO. I och med att vi är en liten avdelning får du en bred roll med stort ansvar och möjlighet att påverka våra processer. Det här är en tjänst för dig som älskar variation och trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande bokföring och avstämningar Upprättande av månadsbokslut Moms- och skattedeklarationer Bidra till att utveckla och förbättra våra interna rutiner och processer Utbilda, hjälpa och stötta kollegor Samarbeta med revisorer och andra externa parter Är du den vi söker? Vi letar efter dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och några års erfarenhet av redovisningsarbete. Du är en strukturerad och analytisk person som är van vid att arbeta självständigt och har ett naturligt driv. Kanske arbetar du idag som redovisningskonsult och vill ta steget till att arbeta in-house med ett bolags hela ekonomiflöde? För att trivas i rollen bör du uppskatta eget ansvar och självledarskap. Du är trygg i att planera och slutföra dina arbetsuppgifter i tid, samtidigt som du har en genuin vilja att samarbeta och bidra till en positiv laganda. Du har ett genuint intresse av personlig utveckling och vill bidra till ständiga förbättringar både inom ditt arbetsområde och för organisationen i stort. Varför välja oss? Hos oss får du inte bara en utmanande och utvecklande roll – du blir också en del av ett företag som värderar sina medarbetares välmående högt. Vi erbjuder en rad hälsofrämjande aktiviteter, från lunchträning och mindfulness till roliga gemensamma konferenser och AW. Med våra fantastiska lokaler i hjärtat av Stockholm blir jobbet en ännu härligare upplevelse. Om företaget Vi är ett bolag med ca 65 anställda som arbetar i en dynamisk och stöttande arbetsmiljö. Vårt kontor ligger i Stockholms innerstad i ljusa, och fantastiskt vackra, lokaler där vi ständigt jobbar för att främja en balans mellan prestation och trivsel. Hos oss blir du en del av ett företag som satsar på framtiden – och på dig. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Margaretha Palmbäck på [email protected] som hjälper företaget med denna rekrytering. Vi ser fram emot din ansökan!

5 oktober 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Ekonom och redovisningkosult
Kristersson, Robin
Redovisningsekonomer

Vi söker dig som: Har en akademisk utbildning inom ekonomi och minst tre års erfarenhet av kvalificerad redovisning, i enlighet med ovan listade uppgifter. Krav för tjänsten är erfarenhet av bokslutsarbete och skattehantering I rollen som Redovisningsekonom tillhör du redovisningsteamet och har ansvar för att genomföra bolagets löpande bokföring och bokslut samt delta i revision, årsredovisning, koncernredovisning och rapportering. Dina arbetsuppgifter innefattar: Skattehantering Koncerninterna transaktioner och avstämningar Löpande bokföring och avstämning av balanskonton Fakturering B2B Månadsbokslut (beräkningar, periodiseringar, bokföringsordrar, analys, rapportering) Månatliga analyser av finansiellt utfall Sammanställa interna samt externa finansiella rapporter Hantera betalningsflödet Koncernkonsolidering, årsredovisning samt inkomstdeklaration.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Redovisningsekonom till BDO Shared Service Center
Bdo Mälardalen AB
Redovisningsekonomer

Vill du vara med och bygga upp BDO:s nya Shared Service Center i Jönköping? Vi söker nu en driven och ansvarstagande redovisningsekonom som vill utvecklas tillsammans med oss! BDO är en global ledare inom revision, affärs- och skatterådgivning samt outsourcing av redovisning och lön. Nu expanderar vi vår verksamhet med ett nytt Shared Service Center. Här kommer du att få möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team, där vi tillsammans levererar standardiserade revisions- och redovisningstjänster till våra kollegor runt om i Sverige. Om rollen Som Redovisningsekonom på vårt Shared Service Center stöttar du revisorer och redovisningskonsulter från hela Sverige med standardiserade uppgifter, samt arbetar nära ett team av juniora konsulter. Framför allt ansvarar du för processer kopplade till leverantörsreskontra, inklusive attestering och betalflöden men på sikt finns möjligheter att även arbeta med andra tjänster som BDO Shared Service Center tillhandahåller, såsom exempelvis granskning och upprättande av årsredovisning, stickprovsgranskning, närståendetransaktioner, fastighetsrapporter, upprättande av inkomstdeklarationer, analys av lager, kundfordringar och bokföringsorder med hjälp av Power BI, diverse värderingsfrågor samt andra liknande förekommande arbetsuppgifter. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill bredda din erfarenhet och ta dig an en ny roll i en spännande satsning. Om dig För att trivas i rollen är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad samt trivs med att arbeta efter tydliga processer. Du är ansvarstagande och van vid att arbeta såväl självständigt som i team. För att lyckas i rollen är du positiv till digitala verktyg och system och har en god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du: • Har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning och revision, alternativt YH-utbildning till redovisningsekonom • Har minst ett par års erfarenhet som ekonom, redovisningskonsult eller ekonomiassistent och god kunskap inom leverantörskontrahantering • Har kunskap i Fortnox, Hogia, Visma samt goda kunskaper i Excel och Power BI • Har goda kunskaper i svenska och engelska då BDO ingår i en internationell organisation. Vi erbjuder dig På BDO får du arbeta i en modern arbetsmiljö på vårt nyrenoverade kontor i centrala Jönköping. Här möts du av ett engagerat team med blandade åldrar och erfarenheter. Du får chansen att vara en del av något nytt och bidra till utvecklingen av vårt Shared Service Center. Vi i befinner oss på en förändringsresa vilket innebär att du kommer lära dig nya saker och växa i rollen. Vi satsar på individuell utveckling och lägger stort fokus på utbildningar och att skapa förutsättningar för långsiktiga karriärmöjligheter inom olika områden. Vi erbjuder även en konkurrenskraftig lönemodell, brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigaste av allt – trevliga kollegor! Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själva är med och påverkar sin framtid – om du har mod, vilja, fokus och engagemang kan du nå hur långt du vill! Här kan du lära känna oss på BDO! Vill du bli en av oss? Vad kul! Skicka då in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Intervjuer kommer att ske 17-18 oktober. Startdatum för tjänsten är den 2 december 2024, med en utbildningsvecka och fortsatt handledning under uppstarten. Vi hoppas att du har möjlighet att arbeta samtliga helgfria vardagar under december månad samt att du är tillgänglig för vidare utbildning den 7-8 januari. Vid frågor, hör av dig till Maria Carlén, Operations Manager på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Om BDO BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 110 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra cirka 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO som företag här.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Ekonom till Institutionen för datavetenskap
Linköpings Universitet
Redovisningsekonomer

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Om jobbet Som ekonom arbetar du tillsammans med dina kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskningsledare och projektansvariga. Du kommer att delta i arbetet med att utveckla och kvalitetssäkra institutionens ekonomiprocesser, rutiner och systemstöd. Även lednings- och/eller samordningsansvar kan komma att ingå i rollen. Du kommer att ha en viktig roll i budget- och bokslutsarbetet på såväl institutions- som avdelningsnivå. Arbetet som ekonom innebär också att verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram ekonomiska underlag. En prioriterad uppgift är att analysera och följa upp verksamheten kopplat till mål och ekonomi i syfte att stödja ledningen i beslutsfattande och styrning av verksamheten. Arbetet innebär att presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare. Du kommer att arbeta med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt. I arbetet ingår bland annat budget- och prognosarbete, uppföljning av kostnader, avstämningar med projektledare och ekonomiska rapporteringar till finansiärer, såväl nationella som EU-projekt. I rollen ingår också att representera institutionen gentemot andra institutioner, universitetsförvaltningen och finansiärer. Om dig Arbetet kräver ett självständigt förhållningssätt där du själv driver, stöttar och ger råd till berörda chefer och forskare. Du behöver därför vara ansvarstagande, serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta. Du ska ha integritet och vara stabil som person med en utpräglad social kompetens.  Du behöver kunna uppvisa en god analytisk förmåga. Vi söker någon som har minst 3-årig universitets-/högskoleutbildning med inriktning ekonomi. Krav för anställningen är erfarenhet av såväl budget- och bokslutsarbete som kvalificerat löpande uppföljnings- och redovisningsarbete. Arbetet kräver god förmåga att söka fram relevant information i IT-system och sedan kunna strukturera, sammanställa, analysera och presentera det på ett systematiskt och pedagogiskt sätt. Tjänsten kräver hög användarkompetens i MS Excel.  Mycket god förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav för tjänsten. Erfarenhet av operativt verksamhetsnära ekonomistöd inom stora komplexa organisationer är meriterande för anställningen. Det är även meriterande med erfarenhet av ledande och/eller samordnande uppdrag. Din arbetsplats Institutionen för datavetenskap (IDA) grundades 1983, men våra rötter går tillbaka till tidigt 1970-tal. Det är en av de största datavetenskapliga institutionerna i norra Europa. Vår forskning täcker ett brett spektrum av områden, från grundläggande datavetenskap till tillämpade områden. Den omfattande forskningen påverkar även vår grund- och forskarutbildning, vilket leder till att vi ger kurser inom flertalet civil- och högskoleingenjörsprogram, samt programmen inom innovativ programmering, kognitionsvetenskap och statistik. Läs mer om vår verksamhet här: https://liu.se/organisation/liu/ida  Anställningen är placerad vid Avdelningen för verksamhetsstöd, som är en av institutionens sex avdelningar och består av 29 medarbetare. Avdelningen har i uppdrag att ge professionellt stöd till kärnverksamhet, ledning och medarbetare inom områdena ekonomi, HR, registratur, ledningsstöd, grundutbildnings-, forsknings- och forskarutbildningsadministration, inköp och lokaler. Läs mer om vår verksamhet här: https://liu.se/organisation/liu/ida/vs  Om anställningen Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 27 oktober 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Nu söker vi en Redovisningsekonom till vår kund i Alingsås!
Experis AB
Redovisningsekonomer

Vi på Jefferson Wells söker nu efter en senior Redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos vår kund i Alingsås. Du arbetar i en väletablerad och framåtlutad organisation Söker du nya utmaningar? Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker en driven och engagerad Redovisningsekonom som vill vara en del av vår kunds team. Du kommer att ingå i ett team på 12 personer. I din roll som Redovisningsekonom kommer dina arbetsuppgifter vara att arbeta med löpande bokföring och ekonomisk redovisning. Du förväntas ge det stöd och den service som krävs, både internt och externt. Ditt arbete blir centralt för att säkerställa och ge god service till kunderna, samtidigt som du bidrar till att utveckla och förbättra vårt ekonomiska arbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: - Löpande redovisning och deltagande i bokslut och budgetarbete. - Säkerställa och kontrollera att redovisningen är korrekt. - Kontoavstämningar och upprättande av ekonomiska rapporter. - Upprättande av skatte- och fastighetsdeklarationer. - Hantering av avisering/debitering av inbetalningar samt reskontror. - Säkerställa korrekthet i anläggningsregister. - Analyser av resultat, avvikelser och utveckling. - Genomföra administrativa och ekonomiska utredningar. - Inrapportering av statistik till myndigheter och organisationer. - Löneadministration och säkerställande av korrekt personalkostnadshantering. - Delta i internrevision och stödja bolagets övriga funktioner i redovisningsrelaterade frågor. - Aktivt delta i utveckling av arbetssätt och rutiner för att maximera kundnyttan. Vem är du? Vi ser att du är noggrann, lösningsorienterad och har ett stort intresse för redovisning och ekonomi. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att ta initiativ och utveckla både processer och ditt eget arbete. Du som person är lyhörd, prestigelös och är trygg och lugn i dig själv. Tidigare fastighetserfarenhet är ett krav för denna tjänst Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Jefferson Wells är en del av ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Ansökan Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget startar i oktober efter överenskommelse, och pågår ca 5 månader. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig för tillsättning av uppdraget; Therese Johansson på [email protected]. Vi tar INTE emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

4 oktober 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Redovisningsekonom söder om Stockholm
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker omgående en redovisningsekonom till ett bolag beläget söder om Stockholm.Du kommer initialt arbeta som anställd konsult via oss på Newr, men med goda möjligheter till förlängning och överrekrytering.Bolaget är öppen för både en personmed 1-2 års erfarenhet som varit behjälplig vid bokslutsamt dig med några fler års erfarenhet som då självständigt kan arbeta med månads-,kvartals-, och årsbokslut.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:- Löpande bokföring- Kontoavstämning - Månads-, kvartals-, och årsavstämningar- Samt bistå och supportera vid ad-hoc uppgifter.För dig som har några fler års erfarenhet så kommer du även arbeta med:- Månads-, kvartals- och årsbokslut- Rapportera till konsolideringsteamet genom konsolideringssystem- Ta fram andra sammanställningar ochrapporter vid behov.- Kontakt med verksamheten vid vissa redovisningsrelaterade problem.Bolaget tillämpar en hybrid arbetsplats där du har möjlighet att arbeta ett par dagar i veckan remote (ca: 40-50%).Om intresserad?Vänligen ansök med CV alternativ hör av dig direkt till mig vid eventuella [email protected]

4 oktober 2024
Sista ansökan:
23 mars 2025
Financial Accountant inom detaljhandeln, kosmetika

Om möjligheten Vi söker en självgående redovisningsekonom som kommer att ha vår kunds verksamhet i Norge som huvudfokus, vilket är en legal enhet. Du kommer att arbeta med hela flödet, dvs från ax till limpa inklusive bokslut och årsredovisning. Vidare kommer du även att hantera moms och skattedeklarationer, dock sköts norsk skatteberäkning av en extern byrå. Du kommer även att arbeta med andra administrativa uppgifter såsom framtagande av statistik till norska motsvarigheten av SCB. Med andra ord blir du en nyckelperson för den norska marknaden och med bl.a. direktkontakt med den norska ledningen. Rollen ingår i ett team som leds av en Accounting Manager och teamet består av tre redovisningsekonomer (med ansvar för de olika länderna, denna rekrytering avser Norge) och en redovisningsassistent. Denna möjlighet avser en anställning hos vår kund som tillämpar hybridkontor, 60/40 och sitter i centrala Stockholm. Vår kund kännetecknas av en snabbrörlig arbetsmiljö med korta beslutsvägar och en relativt platt organisation. Det råder en öppen kultur, positiv stämning med högt i tak och ett lösningsorienterat arbetssätt. Bolaget förvärvades under föregående år och har nu gått ur en intensiv period i anledning av förvärvet, där rapporteringsvägar, processer och rutiner är på plats. I denna roll ansvar du för bolaget i Norges redovisning samt säkerställande av att bolaget hanterar skatter och moms på ett korrekt sätt i enlighet med norska regler och du kommer att ha den löpande kontakten med den norska butiksdriften. Är detta du? Vi ser att du som söker är social och framåt samt trivs med att hantera kontakter. Vidare är du prestigelös och positiv med ett öppet sinne och viljan att lära sig nytt. Eftersom det är en möjlighet inom redovisning är du också givetvis noggrann, strukturerad och kvalitetsorienterad. Rent kunskapsmässigt har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt därefter arbetat ca 4-5 år med av redovisning, varav minst halva tiden inom kvalificerad redovisning. Vi se även att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt i Office-paketet. Erfarenhet av norska redovisningsregler, retail eller arbete i NAV/Dynamics 365 ses som meriterande.   Frågor För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Sökord: redovisning, redovisningsekonom, norge, rekrytering

4 oktober 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
Senior Redovisningsekonom till hälsovårdsföretag i internationell miljö

Har du gedigen arbetserfarenhet av redovisning och arbetat i ett internationellt bolag? Har du arbetat i Dynamics och vill arbeta brett inom redovisning? Önskar du att hamna på en mindre redovisningsavdelning där dina förbättringsidéer är välkomnade? Vi har rollen för dig! Om möjligheten Vår kund, ett väletablerat hälsovårdsföretag och börsnoterat bolag söker nu efter dig som har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du kommer att bli en del av ett mindre redovisningsteam, 4 personer och du rapporterar till Redovisningschefen men du har även ett tätt samarbete med CFO och controllers på ekonomiavdelningen. Detta är en roll där du kommer att vara väldigt operativ, du behöver därför vara trygg och helt självständig i bokslutsarbete med självständigt ansvar över rapportering. Vi ser att du verkat i en internationell miljö, hos ett storbolag och/eller inom ett hälsovårdsföretag. För att trivas i rollen är du en driven person, en do:er och du är med och utvecklar tjänsten. Det krävs att du är prestigelös, att du kan hantera högt som lågt då det är en resa som både bolaget och rollen ska göra, dvs operativt högt som lågt och en del manuella inslag. Ett axplock av dina arbetsuppgifter: Utveckla ekonomiprocesser, bland annat automatisering av kundreskontran samt effektivisering av rapportering till Skatteverket och SCB Bokföra löpande affärshändelser Bokföra kundinbetalningar samt ansvara för påminnelser och räntefakturering Betala skatter (moms, arbetsgivaravgifter och preliminärskatt) Rapportera anställdas pensioner och ge anställda support avseende bland annat reseräkningar och avikelsrapportering Stämma av balanskonton månadsvis (bland annat bankkonton och anläggningstillgångar) Rapportera till SCB (bland annat periodisk sammanställning och intrastat) Bokföra löner samt rapportera AGI Vår kund sitter i ett fint kontor, drygt 5 min promenad från Stockholm centralstation och erbjöd en flexibel arbetsmiljö/hybridarbete. Detta är en anställning hos kund, dvs inte ett konsultuppdrag och vi ser start under vintern (förhandlingsfråga). Är detta du? Vi ser att du som söker har gedigen arbetslivserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och minst några år i en liknande roll och arbetsmiljö. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har goda systemkunskaper (gärna Dynamics) samt är trygg i både svenska och engelska. Som person är positiv, social och proaktiv med en do:er-mentalitet. Du trivs med högt tempo i en föränderlig omvärld. Vidare är du prestigelös, noggrann och trygg i din kompetens och har förmågan att samarbeta med dina kollegor. Vi ser att du är en duktig ekonom som tänker nytt – du ska göra ditt jobb men samtidigt också gärna ta lite initiativ med att driva utveckling i rollen/arbetsmiljön/gruppen. Bolaget har en stor potential och vill ha in någon som inte är nöjd, även om de har en välfungerade arbetsrutin idag så vill man utveckla och förfina den. Kort och gott, vår kund vill ha in någon som kan bidra med nytänkande men samtidigt komma ihåg sin kärna. Du måste vilja köra redovisningen och parallellt bygga/utveckla rollen framåt. Frågor För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa Sökord: redovisningsekonom, redovisning, systemekonom, system, jobb, rekrytering

4 oktober 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024