Redovisningsekonom

Sök bland 381 lediga jobb som Redovisningsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningsekonom/HR-support till ANDRITZ Hydro i Nälden

Vi har ett mycket spännande uppdrag att erbjuda på ANDRITZ Hydro i Nälden. Till detta uppdrag så söker vi en Kvalificerad Redovisningsekonom/HR support som kommer få en central roll i verksamheten. Rollen kommer till största del innehålla ekonomiskt relaterade arbetsuppgifter, samt en mindre del som innefattar HR-relaterade frågor. Låter detta spännande? Ansök redan idag då uppdraget kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Start omgående alternativt senast 1 maj. Det här uppdraget är ett samarbete mellan Jefferson Wells och ANDRITZ. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos ANDRITZ i Nälden. Uppdraget börjar med 8 månader, känns allt bra för alla parter så finns sedan möjlighet till anställning direkt hos ANDRITZ. Möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan. Arbetsuppgifter * Ansvar för löpande bokföring och redovisning enligt nationella och internationella standarder * Support till ledning för ekonomiska rapporter och analyser * Hantering och redovisning av skatt och moms * Månads/årsbokslut inklusive avstämningar * Stöd kring lönehantering och andra HR-relaterade uppgifter * Kontakt med revisorer och underlag till revision * Lönekörning och rapportering till Fora/Collectum * Statistikrapportering till SCB och annan HR-statistik Kvalifikationer * Relevant utbildning inom området ekonomi/HR * Erfarenhet av redovisning och HR-relaterade uppgifter * God förståelse för nationella och internationella redovisningsstandarder * God kunskap om projektbokföring * God förståelse av norska och engelska i tal och skrift * Stark analytisk förmåga och noggrannhet i arbetet * Lösningsorienterad och hög flexibilitet Meriterande * Tidigare erfarenhet från liknande uppdrag * Kompetens inom Dynamics 365 - Business Central Om ANDRITZ ANDRITZ är en global marknadsledare med en passion för innovativ ingenjörskonst. ANDRITZ är en ledande teknikgrupp som verkar över hela världen, listad på Wienbörsen och med huvudkontor i Graz, Österrike. ANDRITZ utvecklar och producerar skräddarsydda system och anläggningar för globala nyckelindustrier. De viktigaste produkterna inkluderar turbiner och generatorer för energiproduktion från vattenkraft, anläggningar för produktion och bearbetning av massa och papper, samt pressar och presslinjer för den internationella fordonsindustrin. Med cirka 170 års erfarenhet och 29 000 anställda på mer än 280 platser i över 40 länder, är ANDRITZ idag en motor för innovation världen över. "Engineered Success" - något bekräftas dag för dag av många framgångsrika referensanläggningar. Tider och teknologier förändras, men ANDRITZ passion och strävan att uppnå det optimala för våra sina kunder kommer alltid att förbli. Du kan läsa mer om ANDRITZ på www.andritz.com och på ANDRITZ Hydro in Sweden, Nälden för information om ANDRITZ i Sverige. Sök tjänsten idag! För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Veronica F Alfredsson via e-post: [email protected]. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Om Jefferson Wells Jefferson Wells, som är en del av Manpower Group, är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Din karriär och utveckling är viktig för oss och givetvis får en personlig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Redovisningsekonom till verksamhetsstödet inom KTH (Vikariat)

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. I rollen som Redovisingsekonom inom ekonomiavdelningen på KTH får du arbeta brett och omväxlande inom området. Tjänsten är placerad på ekonomi CBH (https://www.kth.se/cbh/skolan-for-kemi-bioteknologi-och-halsa-1.763561) där du blir en del av ett team bestående av 13 engagerade ekonomer som arbetar tätt tillsammans för att på bästa sätt stödja skolans kärnverksamhet gällande ekonomifrågor. Arbetsuppgifter Som redovisningsekonom hos oss har du en viktig roll där du sköter projektredovisningen för några av skolans forskargrupper. Det innebär att du har tät kontakt med prefekter, avdelningschefer och projektledare samt stödjer dem med ekonomiskt underlag i deras kontakter med interna och externa finansiärer. Du rapporterar direkt till skolans gruppchef för ekonomi och medverkar i de flesta förekommande arbetsuppgifterna på vår ekonomiavdelning så som: - Projektredovisning och projektadministration - Rapportering till finansiärer - Resultatuppföljning - Budgetarbete, bokslutsarbete, månads-, tertial- och årsbokslut - Löpande redovisning  Vi erbjuder - KTH månar om sin personal och tillämpar flextid, möjlighet till distansarbete, friskvårdstimme och -bidrag samt många andra förmåner - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 Kvalifikationer Krav Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning ekonomi alternativt har annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av ekonomiarbete med inriktning redovisning samt goda kunskaper i Excel. Då vi verkar i en internationell miljö och har du goda kunskaper i både svenska och engelska, tal såväl som i skrift. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom statlig redovisning, med fördel från universitet eller högskola. Erfarenhet av projektredovisning, budgetarbete samt kunskaper i Unit4/Agresso är också meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i rollen som redovisningsekonom hos oss ser vi att du har en hög personlig mognad, är självgående som person och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter utförs på ett noggrant och kvalitativt sätt efter utsatta tidsramar. Vidare är du strukturerad och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Eftersom ekonomiavdelningen är en stödfunktion till kärnverksamheten så trivs du mycket bra i en serviceroll och har lätt för att samarbeta. Du har därtill förmågan att på ett lättförståeligt och tydligt vis kommunicera ditt budskap till andra. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.  Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska innehålla: - CV - kortfattad redogörelse för ditt intresse för tjänsten samt hur du kan bidra i din roll som redovisningsekonom hos oss (max 1 sida) Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal och är ett vikariat fram till 2024-12-31, med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440. Anställningen kan komma att omfatta säkerhetskänslig verksamhet. För att bli behörig behöver du därför klara en eventuell säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

27 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Redovisningsekonom

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen söker nu en redovisningsekonom som med stort engagemang vill bidra i organisationens förflyttning mot framtiden. Att jobba med hjärtat är att vara med och skapa förutsättningar för att alla i Östersund ska kunna leva ett enklare, rikare och tryggare liv. Hos oss innebär det att du som redovisningsekonom jobbar för att ge bästa möjliga stöd till de som i sin tur jobbar med invånarna inom såväl öppenvård, myndighetsutövning, arbetsmarknad som vuxenutbildning. Social- och arbetsmarknadsförvaltningen har påbörjat en resa med att göra våra tjänster och insatser mer tillgängliga för invånarna i Östersunds kommun. För att vi tillsammans ska lyckas med det tror vi på en ökad delaktighet från såväl invånare som medarbetare samt att vi måste våga utmana invanda arbetssätt och främja innovativa lösningar för att bidra till ett bättre Östersund. Det är viktigt. På riktigt! Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. ARBETSUPPGIFTER Du blir en värdefull del av vårt team på ekonomienheten som förutom du består av administratörer, ekonomer och en ekonomichef. Du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter inom yrket tex: . Daglig bokföring och avstämningar . Arbete med kvalificerad redovisning såsom tertial- och årsbokslutsarbete, budgetering, ekonomisk uppföljning och analys . Delaktighet i frågor kring intern kontroll . Arbete med fakturering och rekvirering av projekt, kontakt med projektledare och stöd vid uppföljning av projekt . Bidrar i utveckling och förbättring av processer, rutiner och systemstöd inom ekonomiområdet . Har det övergripande ansvaret för att förvaltningen får ta del av de bidrag de har rätt till bland annat hos Migrationsverket KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Har en relevant högskoleexamen inom ekonomi. - Besitter erfarenhet från kvalificerade ekonomiuppgifter, gärna inom offentlig sektor. - Är skicklig med ekonomisystem, vi jobbar i ekonomisystemet Visma, samt MS Office särskilt Excel. - Kan analysera, strukturera och presentera ekonomisk data på ett pedagogiskt sätt. - Behärskar svenska i både tal och skrift på en mycket hög nivå. Personliga egenskaper: Inom förvaltningen pågår ett arbete med att göra cheferna mer involverade i arbetet med ekonomi. Därför är det viktigt att du har en stark förmåga att inkludera andra i arbetet kring ekonomi, skapa förståelse för processer och ger det stöd som behövs till chefer för att de ska kunna ta sitt ekonomiansvar fullt ut. Du tror på att saker blir bättre när de görs tillsammans! Som person är du analytisk, strategisk och har en naturlig förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Du besitter en hög grad av flexibilitet och är redo att möta förändringar med en positiv inställning. Du sprider glädje genom din inställning till arbetet och trygghet genom din höga kompetens. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team! Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Redovisningsekonom rekryteras till Sunne

Om företaget Uppdraget planeras att tillsättas omgående och gäller tills vidare. Du får direkt anställning hos en av Sunnes större arbetsgivare! Det här är en ny tjänst på grund av tillväxt! Vi söker dig som har erfarenhet/utbildning inom redovisning eller revision? Är du intresserad av hållbarhetsfrågor, så är detta ett uppdrag som borde intressera dig! Din nya arbetsgivare erbjuder varierade och flexibla arbetsuppgifter med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Eventuella frågor kan besvaras av nedanstående rekryterare. Dina arbetsuppgifter Löpande redovisning Uppföljning, analyser och rapporter Delaktighet i budget- och prognosarbetet samt i bokslutsarbetet Förbättringsarbete kopplat till ekonomifunktionen Vara aktiv i digitaliseringsprocessen. Lönsamhetsunderlag och försäljningsstatistik Uppföljning och analys av nyckeltal Uppdatera och kontrollera kundprislistor, anläggningsregister och leverantörsreskontra Ta fram olika former av statistik Ekonomisk rapportering Din profil Vi söker dig med erfarenhet och utbildning inom ekonomi, som vill prova en helt ny tjänst för att få ny energi i din arbetsvardag. Som person är du sifferorienterad och noggrann, men också lite utåtriktad, så att du trivs i rollen, som har många kontaktytor. Du skall fortfarande vara ”hungrig”, vilja utvecklas och bredda din kompetens. Excel och olika IT-/affärssystem är ett område du behärskar väl. Din bakgrund skall vara lägst gymnasieekonom med påbyggnad inom ekonomistyrning, men du kan lika gärna ha tillgodogjort dig kunskaper genom arbetslivserfarenhet med påbyggnadskurser inom ekonomistyrning, alternativt ha arbetat något år inom revisionsbranschen. Du kan också vara nyexaminerad högskoleingenjör, om du har tidigare arbetserfarenheter inom ekonomi och utbildning/kurser inom ekonomistyrning samt är avancerad användare av Excel. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Systemkunskaper, till exempel mycket goda Excelkunskaper och/eller Monitor meriterar. Din ansökan hanteras konfidentiellt. Ta chansen och sök nu, urval pågår och tjänsten kan komma att tillsättas före sista annonsdatum. Om Industrisupport Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att du från första dagen får en anställning hos kundföretaget. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

27 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Teamleader/Redovisningskonsult till MCI Redovisning i Göteborg 🤩

Om tjänsten Nu söker Wrknest en Teamleader/Redovisningskonsult till MCI Redovisning. MCI erbjuder tjänster och produkter för ekonomisk förvaltning av egna företagares verksamheter. Med goda resurser kan MCI erbjuda allt från löpande redovisning, lönehantering och årsbokslut till deklarationshjälp. Som Redovisningskonsult på MCI får du arbeta med ett tryggt och erfaret gäng som backar upp och stöttar varandra i det dagliga arbetet. De har en stark lokal anknytning och du får vara med och arbeta nära deras kunder. Rollen är remote i Göteborg med ett par kontorsdagar i månaden. Detta är en direktrekrytering med anställning hos MCI, där rekryteringsprocessen går via Wrknest. Detta innebär att all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult blir du ansvarig för 40 kunder som framförallt arbetar inom detaljhandel och du har löpande kontakt med dessa. Du arbetar mot mindre och medelstora företag och allt ifrån enskilda firmor till koncerner. Du arbetar med löpande grundbokföring, kund- och leverantörsreskontra, framställer månadsrapporter och tar fram månadsbokslut. För att lyckas med dina arbetsuppgifter är du noggrann och gillar att få rätt siffra på rätt plats. Vilja och personligt engagemanggenomsyrar MCI's verksamhet och det är en självklarhet att du också kommer bidra med detta i ditt arbete. För rätt person så finns möjligheter att bli chef över andra redovisningskonsulter. Vi söker dig som har Minst tre års erfarenhet av redovisning Har arbetat i Visma En god kontoförståelse Flytande språkkunskaper i svenska, i tal och skrift Vi ser det som meriterande Att ha en ekonomisk utbildning Att ha haft personalansvar sedan innan Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, noggrann och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Remote, Göteborg Omfattning: 40 h/vecka Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Din lokala redovisningsbyrå i Göteborg. Din hjälpande hand. MCI Redovisning är ett en redovisningsbyrå som personligt engagerar sig i alla sina kunder. Vi finns här för att underlätta din vardag, ditt företagande och din ekonomi. Vi brinner för att hjälpa dig att bygga upp, utveckla och driva ditt bolag. Med ditt förtroende går vi in med mycket hjärta, oändligt med kunskap och ett driv som kommer skapa den allra bästa, personliga, lösningen för just dig. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

27 mars 2024
Sista ansökan:
29 juli 2024
Account Receivable till vår kund inom retail

Vi söker för vår kunds räkning, ett ledande företag inom retail, en affärsmässig och driven person på kundreskontra. Om vår kund: Välkommen till en värld där stil möter prestanda och innovation är nyckeln till varje detalj. Vår kund, en pionjär inom skandinavisk design och erbjuder en unik upplevelse där tidlös elegans möter moderna trender. Ansvarsområden: Ansvar för att övervaka och hantera kundfordringar och kreditrisker. Implementera bästa praxis och processer för att optimera kreditkontroll Arbeta nära med andra avdelningar, inklusive försäljning och kundservice, för att säkerställa en sömlös kundupplevelse. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundreskontra, företrädesvis inom retailsektorn. Analytisk förmåga och förmåga att fatta datadrivna beslut. Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta över avdelningar. Engelska samt svenska i tal och skrift Fördelar: Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk och växande organisation medkonkurrenskraftig lönenivå och förmånsförpackning. Tillväxt- och utvecklingsmöjligheter inom företaget. Om du är en ambitiös person med drivsamt erfarenhet av kundreskontra och kreditriskhantering, och du vill ta nästa steg i din karriär, så är detta en fantastisk möjlighet för dig. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan! “We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

27 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Redovisningsekonom

Arena Personal söker nu en redovisningsekonom för kunds räkning för ett konsultuppdrag på 50% under perioden 6/5-2024 - 4/8-2024 med god chans till förlängning! Om tjänsten:- Samordna delårsbokslut - Jobba med bokslutsarbete - Beräkna nedskrivningar - Skatt - Kommunikation med revisorer samt stötta avdelningen med löpande redovisning - Utredningar - Rapportering till koncern Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning inom ekonomi - Flera års erfarenhet av samordning av bokslut - Haft dialog med revisorer och rapporterat underlag - Kunskap inom redovisning - Erfarenhet från fastighetsbranschen och K3 regelverket - Goda kunskaper i skatte- och momsfrågor - Erfarenhet av Agresso, Visma Proceedo och Hypergene är meriterande Om Arena Personal: Arena Personal är ett auktoriserat bemannings/rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat: - Marknadsmässig lön - Personlig och stöttande konsultchef - Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Varmt välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Redovisningsekonom

Vi befinner oss i en enorm energiomställning, mitt i en verklighet där vi alla måste tänka om och tänka nytt. I den här utvecklingen sitter vi, som arbetar med energi och industriellt vatten, i förarsätet. För att möta utmaningarna samhället har framför sig, samarbetar vi med kunder, kommuner och leverantörer. Tillsammans blir vi starkare, snabbare och smartare och kan leverera och utveckla pålitliga, hållbara, effektiva och konkurrenskraftiga lösningar för samhället, idag och över tid. Nu söker vi en Redovisningsekonomtill vårt team i Örebro Om rollen: Som redovisningsekonom i vårt globala accounting-team blir du del i ett team på fyra personer som ansvarar för redovisningen inom vår svenska verksamhet.Den här tjänsten är ett vikariat på ca 1,5 år då vår kollega blir föräldraledig. I rollen har duansvar för att skapa eneffektiv process vad gäller hantering av leverantörsfakturor inom bolaget. Du hanterar och övervakar fakturaflödet i systemen och följer upp. Vid behov har du kontakt med leverantörer och kunder för uppföljning.Du hanterar och bokför i enlighet med gällande lagar och regler, och upprätthåller god redovisningspraxis. Inom ditt ansvar ingår även att görabetalningar och avstämning av balanskonton.Du gör också moms- och skatteredovisningen för bolaget. Tjänsten omfattar även upplägg av projekt ochhantering av anläggningsregister där du gör avskrivningar men också, tillsammans med projektansvariga,aktiverar avslutade investeringsprojekt vid våra anläggningar. Din profil Vi söker dig som värdesätter struktur och ordning och uppskattar att jobbai en föränderlig verksamhet. Vi vill gärna att du är utvecklingsorienterad och strävar efter att effektivisera processerna inomditt ansvarsområde. För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du: Är strukturerad, noggrann och arbetar med hög kvalitet. Har god blick för planering och prioritering av din tid. Delar med dig av kunskap och värdesätter samarbete. Har god social förmåga och lätt tar kontakt med andra Därtill söker vi dig med: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi 2-4 års erfarenhet av arbete i liknande tjänst God kunskap om bokföringsregler ochskatteregler God kunskap inomMS Office med fördjupad kunskap i Excel Erfarenhet avEDC och ekonomisystemet Microsoft Dynamics365 är meriterande Svenska och engelska kunskaper, i både tal och skrift Du blir del av: ett internationellt snabbväxande företag där du utmanas med intressanta och varierade arbetsuppgifter och projekt. Vi erbjuder en utvecklingsinriktad och stöttande kultur, en bra arbetsmiljö och tydliga mål. Vi erbjuder därtill bra personalförmåner och främjar aktiviteter som bygger en arbetsplats med god gemenskap. På Adven får du jobba med de bästa teamen och människorna. Vi brinner för ständiga förbättringar och tillsammans levererar vi fantastiska resultat med nyfikenhet och driv. Med inkluderande och mångsidiga team kan vi nyttja våra olika perspektiv när vi löser de utmaningar som vi står inför. När vi växer utvecklas du tillsammans med oss. Ansök: Vänligen bifoga din CV och gärna ett personligt brev. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inom Adven är mångfald och inkludering viktigt, och vi värdesätter de fördelar vi som företag ges när vi satsar på jämställdhet vad gäller, kön, etnicitet och kulturell bakgrund.

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Redovisningsekonom till internationell koncern

Vi söker en redovisningsekonom till ett börsnoterat företag i Tidaholm för ett konsultuppdrag. I rollen som redovisningsekonom blir du del av en mindre ekonomiavdelning i en internationell koncerndär du förväntas kunna arbeta självständigt med hela ekonomiflödet. Vi söker dig som självgående i hela ekonomiflödet och i arbetsuppgifterna ingår:löpande redovisning, skatt och moms, månadsbokslut och årsbokslut. För att passa i rollen så tror vi att du är prestigelös och van att snabbt sätta dig in i nya sammanhang. Vi tror också att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av arbete som redovisningsekonom.Arbetet utgår från kundens kontor. Uppdraget har start omgående med viss flexibilitet en månad framåtoch pågår initialt 6 månader med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Newr alternativt arbetar som underkonsult. Välkommen med ansökan och vid frågor kontakta - [email protected]

27 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Spontanansökan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi? Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil. Vi ser fram emot att läsa ditt CV! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta: • Kund- och leverantörsreskontra • Löpande bokföring • Löpande redovisning • Månads- och årsbokslut • Momsredovisning och deklarationer • Lönehantering • Inkassohantering och påminnelser • Rapportering Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet. För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra. Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024