Rehabhandläggare
Sök bland 2 lediga jobb som Rehabhandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Premicare driver nio hälsocentraler på uppdrag av Region Västernorrland och Region Gävleborg. Vi har idag 60 000 patienter och en personalstyrka bestående av 230 medarbetare med olika kompetenser. Vi arbetar med både fysisk och digital vård. Genom vår vision Connected Care Anywhere! vill vi skapa stolta medarbetare och innovativa arbetssätt för en hållbar och jämlik vård där vi hjälper människor till en bättre hälsa vart än i världen man befinner sig. Vi arbetar efter vår värdegrund där omtanke, passion, kvalitet och innovation är våra ledstjärnor i vardagen och en viktig del i att skapa en positiv företagskultur. Premicare är en del av Prima Vård. Vi söker nu en rehabiliteringskoordinator till Premicare Varvet (arbetet är även fördelat mellan hälsocentralerna Premicare E-center och Bergsjö). Arbetsuppgifter Som rehabkoordinator hos oss blir du en viktig del i arbetet med att främja en trygg och effektiv sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocess. Du arbetar i nära samarbete med läkare, övrig vårdpersonal, patienten och externa aktörer som Försäkringskassan, arbetsgivare och andra vårdgivare. I ditt arbete kommer du: Samordna och planera rehabiliteringsinsatser för patienter i behov av stöd för återgång i arbete. Vara en länk mellan vården, Försäkringskassan, arbetsgivare och andra aktörer. Ge vägledning, stöd och information till patienter i sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen. Stödja vårdpersonal med kunskap om försäkringsmedicin och rehabilitering. Delta i och ibland leda samordningsmöten (t.ex. SIP-möten). Dokumentation i patientjournal samt uppföljning av pågående ärenden. Medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt inom sjukskrivnings- och rehabiliteringsområdet. Du kommer även till viss del att arbeta på våra hälsocentraler Premicare E-center samt Premicare Bergsjö. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är ett härligt gäng som nu ser fram emot att välkomna en ny medarbetare. Vi kan erbjuda en utvecklande och trivsam arbetsmiljö där vi använder innovativa arbetssätt för en god personcentrerad vård. Introduktionen planeras utifrån dina behov och önskemål. Premicare omfattas av kollektivavtal och som anställd har du flera förmåner. Några exempel är friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och extra semesterdagar från det att du fyller 40. Är du den vi söker? Vi söker dig som har relevant utbildning, t.ex. inom vård, rehabilitering, socialt arbete eller liknande. Du har god kännedom om sjukförsäkringssystemet och arbetslivsinriktad rehabilitering. Du har god kommunikationsförmåga, är strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är van vid att arbeta självständigt likväl som i team och du är trygg i din yrkesroll. Som person är du ansvarstagande och du har en god organisationsförmåga samt ett gott bemötande. Du gillar utmaningar och vill vara delaktig i hälsocentralens utveckling. Då resor mellan hälsocentralerna förekommer är B-körkort ett krav. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i journalsystemet Cosmic. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid: Heltid, 100 %. Vi tillämpar provanställning. Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag: 2025-07-06.
På vår enhet i Växjö är vi idag 8 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vår fina enhet på Grand Samarkand i Växjö når man enkelt via både kollektivtrafik och bil och vi har goda parkeringsmöjligheter vid arbetsplatsen. I rollen som Case Manager har du en central och mycket viktig roll i att koordinera rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders olika rehabiliteringsstrategier. Du arbetar bland annat med att fånga upp tidiga signaler på ohälsa, stötta chef och HR i olika rehabiliteringsärenden samt ge förslag på åtgärder i olika rehabiliteringsfrågor. Du stöttar även chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Genom en tät dialog med kunden skapar ni tillsammans möjligheter till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. På enheten arbetar du tvärprofessionellt och i nära samarbete med dina kollegor, ett team som består av företagsläkare, psykolog, företagssköterska, fysioterapeut/ergonom, arbetsmiljöingenjör. Som Case Manager på Feelgood arbetar man även nära säljteamet, både regionalt och nationellt och tillsammans möter vi våra kunder, fysiskt eller digitalt för att stötta dem i deras systematiska arbetsmiljöarbete. Vi söker dig som brinner för att möta människor, som är driven, kreativ och lyhörd med en helhetssyn och en förmåga att se sambandet mellan arbete och livssituation. Du har ett genuint intresse för att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering, att möta kunden och den kundanställde där den befinner sig och genom ett konsultativt förhållningssätt presentera möjligheter. Du är van att ta eget ansvar och arbeta på egen hand likväl som du besitter en social kompetens och är en god lagspelare. Du arbetar noggrant och strukturerat, är en god kommunikatör och flytande i tal och skrift på både svenska och engelska samt har goda IT-kunskaper. Som person är du målmedveten och har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt och motiveras av att se konkreta resultat. Du driver vår affär framåt vilket innebär att du förutom att se till den enskilda individen kan arbeta strukturerat och målinriktat för att hjälpa organisationen till en förbättrad produktivitet och sänkta kostnader. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i Företagshälsovård alt annan erfarenhet av att arbeta med rehabilitering/arbetslivsinriktad rehabilitering samt har relevant utbildning inom området. Har du även kunskap i försäkringsmedicin är detta ett plus. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 800 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 140 platser i Sverige vilket omfattar ca 8 000 kunder och 1 miljon medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb