Speditionstjänsteman
Sök bland 4 lediga jobb som Speditionstjänsteman och börja ditt nya yrkesliv idag!
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av lager och logistik, brinner för ledarskap och trivs i en roll där samarbete mellan team är avgörande? Just nu söker Randstad en strukturerad och kommunikativ ledare till ett spännande uppdrag inom industrin till våran kund i Jordbro, där fokus ligger på att samordna och utveckla flera team inom materialhantering och logistik. Tjänsten innebär stort ansvar, höga kvalitetskrav och möjlighet att påverka viktiga flöden i en komplex verksamhet. Som logistikchef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften inom lager, logistik och interna materialflöden. Du leder flera team som hanterar allt från inleverans till packning och utleverans, och ser till att hela logistikkedjan fungerar smidigt. Arbetet kräver en hög grad av intern samverkan, där olika team både agerar kunder och leverantörer till varandra. En viktig del av rollen är att säkerställa att arbetsprocesser följs enligt gällande rutiner, samt att dokumentation håller hög kvalitet. Har du tidigare erfarenhet av dokumentationsarbete, certifikatshantering eller kvalitetsstyrning från en reglerad industri är det starkt meriterande. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom lager och logistik, gärna från tillverkande industri. Du har haft en ledande roll med personalansvar och är van att driva förbättringsarbete i en operativ miljö. Som ledare är du trygg, tydlig och lösningsfokuserad – du har lätt för att skapa engagemang och bygga samarbetsklimat mellan olika funktioner. Du har god datorvana och gärna erfarenhet av affärssystem som Microsoft D365 eller liknande. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Arbetstider Heltid, måndag till fredag kl. 07:00–15:30 Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi ser fram emot din ansökan! om randstad operational Randstad Operational är specialiserade inom operationella tjänster och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig inom industri och logistik. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet Ansvarsområden Leda och utveckla flera team inom lager, logistik, packning och skeppning Säkerställa ett effektivt och kvalitativt materialflöde inom verksamheten Koordinera och optimera samverkan mellan interna logistikteam som fungerar som både leverantörer och kunder till varandra Planera och följa upp dagliga operativa aktiviteter inom materialhantering Arbeta aktivt med förbättringsarbete inom logistikprocesser och arbetsflöden Ansvara för efterlevnad av rutiner för certifikatshantering och dokumentation, särskilt inom läkemedelsindustri (meriterande) Säkerställa att arbetet bedrivs enligt gällande regelverk och kvalitetskrav Använda och utveckla arbetet i affärssystem som Microsoft D365 eller likvärdigt Rapportera nyckeltal och följa upp mål kopplade till materialhantering Kvalifikationer Erfarenhet av lager- och logistikarbete Tidigare erfarenhet som ledare med personalansvar Goda kunskaper i svenska och engelska God datorvana; erfarenhet av D365 eller liknande system (meriterande) Erfarenhet av packning och utleverans/logistikflöden (meriterande) Erfarenhet av dokumentation och certifikatshantering från reglerad industri (meriterande) Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Nu söker vi på Randstad en erfaren och strukturerad Logistikprojektledare, för konsultuppdrag hos vår kund Siemens Energy i Finspång. Vi söker dig som har gedigen kompetens inom projektplanering och logistikhantering, och som trivs i en roll där du får ansvara för att säkerställa effektiva materialflöden och driva projekt framåt i en komplex teknisk miljö. Som logistikprojektledare kommer du att spela en central roll i våra projektleveranser. Du ansvarar för att planera, schemalägga och följa upp logistik- och materialflöden genom hela projektets livscykel. Du arbetar aktivt med verktyg som SAP, Primavera P6 och Qlik Sense för att analysera data, identifiera förbättringsområden och säkerställa att projekteten uppnås enligt plan. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post – ansök enkelt via vår hemsida. Välkommen med din ansökan redan idag. Ansvarsområden Utveckla och underhålla projektplaner och tidslinjer Utföra materialflödesanalyser och hantera resursplanering Säkerställa aktuell projektstatus och följa upp framsteg Analysera projektdata i Qlik för beslutsstöd Driva förbättringar inom logistik- och planeringsprocesser Kvalifikationer Vi söker dig som har: En kandidat- eller magisterexamen inom planering, logistik, projektledning eller annat relevant område Dokumenterad erfarenhet av projektplanering och schemaläggning Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och driva arbetet framåt Stark analytisk förmåga samt god prioriterings- och beslutsförmåga Vana att arbeta i en dynamisk miljö med flera parallella projekt och många kontaktytor Meriterande erfarenheter och kunskaper: Praktisk erfarenhet av SAP, Primavera P6 och/eller Qlik Sense Tidigare arbete inom industri- eller teknikrelaterade projekt Mycket goda kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska Förmåga att arbeta strukturerat även under tidspress och med skiftande förutsättningar Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Gothenburg RoRo Terminal ligger i Göteborgs hamn och är en viktig del av den svenska import- och exportkedjan. Vi tar regelbundet emot anlöpande fartyg från destinationer runt om i Europa. I direkt anslutning till vår RoRo-terminal har vi även vår Kombiterminal där vi dagligen lastar och lossar tåg för vidare färd, inrikes på tåg eller bil, utrikes via våra båtar. Tillsammans med våra drygt 350 professionella medarbetare hanterar vi effektivt allt gods som kan rullas av eller på ett fartyg och skapar lösningar för all sorts specialgods. Med stöd av våra ägare, DFDS och CLdN, skapar vi förutsättningar för en hållbar framtid. Business Development Manager Är du en erfaren affärsutvecklare med passion för multimodal logistik? Vill du vara med och driva ständiga förbättringar inom sjö-, land- och tågtransporter samt bygga starka nätverk? Då kan du vara den vi söker till rollen som Business Development Manager. I rollen kommer du att arbeta med affärsutveckling, prisförhandlingar och avtalsskrivning, samt knyta samman kommersiella intressen och volymer med intern operation. Du kommer att ha en nyckelroll i att driva ständiga förbättringar tillsammans med dina övriga kollegor på Center of excellence. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Affärsutveckling och strategisk planering Prisförhandlingar och avtalsskrivning Implementering av förbättringar enligt ”The Roro-way” Bygga och underhålla interna och externa nätverk Analys och sammanställning av kommersiella intressen och volymer Kvalifikationer och egenskaper Eftergymnasial utbildning inom logistik eller likvärdig utbildning Bred logistikkunskap där erfarenhet från tåg är meriterande Flerårig erfarenhet affärsutveckling Flerårig erfarenhet av pris och avtalsförhandling Stark analytisk förmåga Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av strukturerat förbättringsarbete Erfarenhet av att arbeta med Microsoft 365, gärna Excel och Power-Bi Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett jobb för ett spännande företag i en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö, med möjlighet att växa både som person och i din profession. Är du en person som drivs av utmaningar och vill vara med och utveckla vår verksamhet framåt så kan detta vara en möjlighet för dig! Bra att veta är att en anställning hos Gothenburg RoRo Terminal innebär att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Information Det är en tillsvidareanställning och du förväntas kunna resa i tjänsten. Kontakt Chef: Anders Eriksson, 031 – 650 728 Facklig företrädare: Peter Juhlin tel. 031-650 746 för Ledarna Ansökan Intresserad? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarast, dock inte senare än 16 maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Vi ser fram emot att höra från dig!
Rederiagentur inom linjefartyg söker Import Sales Manager Är du intresserad av sjöfart- och logistikbranschen och vill växa i yrkesområdet? Trivs du med stort eget ansvar och söker en omväxlande roll med många kontaktvägar? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig! Dina arbetsuppgifter Vår kund är en diversifierad transporttjänstleverantör och sitter i centrala Göteborg där koncernen dagligen anordnar transporter inom land, sjö och flyg till kunder från hela världen. På företaget får du en stor plats i ett litet team som alltid strävar efter att hitta den mest optimala lösningen till sina kunder. I rollen som Import Sales Manager ges du möjligheten att bygga långsiktiga relationer med kunder samt hjälpa dem att hitta den bästa lösningen. Du kommer jobba mot såväl nationella som internationella kunder från Kina, Indien, Australien, Danmark, Estland med mera där du har hand om hela transportkedjan och ansvar för att utveckla långsiktiga relationer. Du blir närmsta kontaktperson för både kunder och leverantörer samt finns behjälplig vid frågor löpande under transportprocessen. Du har affären i fokus och säkerställer att du planerar transporter ur både kvalitativt och kostnadseffektivt perspektiv. Kommunikationen sker huvudsakligen via e-post men också över telefon på såväl svenska som engelska. I dina arbetsuppgifter ingår: Koordinera transportlösningar utifrån kundens behov Bygga och utveckla hållbara, långsiktiga kundrelationer inom ett brett spektrum av branscher och segment. Estimera kostnader och skicka offerter Ha daglig kontakt med kunder och samarbetspartners/leverantörer Uppföljning av statistik, planering och utveckling Tjänsten är på heltid och placerat på kontor i centrala Göteborg. Du kommer arbeta kontorstider måndag-fredag med möjlighet till flextid, hemarbete och ett förmånligt sommarschema. Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse för sjöfartsbranschen. Vi tror att du är en relationsskapande person som är lika driven av att göra affärer som att hjälpa människor att hitta smarta lösningar. När du brinner för en produkt eller tjänst, märks det i sättet du kommunicerar med kunden - det är en genuin känsla som genomsyrar ditt arbete. Tidigare erfarenheter inom spedition/logistik/fartygsklarering är starkt meriterande. För att passa i rollen är det viktigt att du trivs med att jobba självständigt och ta ett helhetsansvar för dina ärenden. Kunderna kommer från olika delar av världen där förväntningar och affärsspråk varierar. Därför har du god kommunikativ förmåga och är bra på att tackla olika personlighetstyper. Vidare är du serviceminded och anstränger dig för att leverera bra lösningar till kunden. Ofta behöver du hantera flera ärenden parallellt, därför är det viktigt att vara stresstålig, kunna strukturera och prioritera samtidigt som du behåller noggrannhet. Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar Företaget med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till Företaget. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Spedition | Sjöspeditör | Ocean Freight | Import Sales Manager | Shipping | Sjöfartsagent
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb