Speditionstjänsteman

Sök bland 3 lediga jobb som Speditionstjänsteman och börja ditt nya yrkesliv idag!

Logistikprojektledare till siemens energy
Randstad AB
Speditörer och transportmäklare

Arbetsbeskrivning Nu söker vi på Randstad en erfaren och strukturerad Logistikprojektledare, för konsultuppdrag hos vår kund Siemens Energy i Finspång. Vi söker dig som har gedigen kompetens inom projektplanering och logistikhantering, och som trivs i en roll där du får ansvara för att säkerställa effektiva materialflöden och driva projekt framåt i en komplex teknisk miljö. Som logistikprojektledare kommer du att spela en central roll i våra projektleveranser. Du ansvarar för att planera, schemalägga och följa upp logistik- och materialflöden genom hela projektets livscykel. Du arbetar aktivt med verktyg som SAP, Primavera P6 och Qlik Sense för att analysera data, identifiera förbättringsområden och säkerställa att projekteten uppnås enligt plan. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post – ansök enkelt via vår hemsida. Välkommen med din ansökan redan idag. Ansvarsområden Utveckla och underhålla projektplaner och tidslinjer Utföra materialflödesanalyser och hantera resursplanering Säkerställa aktuell projektstatus och följa upp framsteg Analysera projektdata i Qlik för beslutsstöd Driva förbättringar inom logistik- och planeringsprocesser Kvalifikationer Vi söker dig som har: En kandidat- eller magisterexamen inom planering, logistik, projektledning eller annat relevant område Dokumenterad erfarenhet av projektplanering och schemaläggning Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och driva arbetet framåt Stark analytisk förmåga samt god prioriterings- och beslutsförmåga Vana att arbeta i en dynamisk miljö med flera parallella projekt och många kontaktytor Meriterande erfarenheter och kunskaper: Praktisk erfarenhet av SAP, Primavera P6 och/eller Qlik Sense Tidigare arbete inom industri- eller teknikrelaterade projekt Mycket goda kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska Förmåga att arbeta strukturerat även under tidspress och med skiftande förutsättningar Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Business Development Manager
Gothenburg Ro/Ro Terminal AB
Speditörer och transportmäklare

Gothenburg RoRo Terminal ligger i Göteborgs hamn och är en viktig del av den svenska import- och exportkedjan. Vi tar regelbundet emot anlöpande fartyg från destinationer runt om i Europa. I direkt anslutning till vår RoRo-terminal har vi även vår Kombiterminal där vi dagligen lastar och lossar tåg för vidare färd, inrikes på tåg eller bil, utrikes via våra båtar. Tillsammans med våra drygt 350 professionella medarbetare hanterar vi effektivt allt gods som kan rullas av eller på ett fartyg och skapar lösningar för all sorts specialgods. Med stöd av våra ägare, DFDS och CLdN, skapar vi förutsättningar för en hållbar framtid. Business Development Manager Är du en erfaren affärsutvecklare med passion för multimodal logistik? Vill du vara med och driva ständiga förbättringar inom sjö-, land- och tågtransporter samt bygga starka nätverk? Då kan du vara den vi söker till rollen som Business Development Manager. I rollen kommer du att arbeta med affärsutveckling, prisförhandlingar och avtalsskrivning, samt knyta samman kommersiella intressen och volymer med intern operation. Du kommer att ha en nyckelroll i att driva ständiga förbättringar tillsammans med dina övriga kollegor på Center of excellence. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Affärsutveckling och strategisk planering Prisförhandlingar och avtalsskrivning Implementering av förbättringar enligt ”The Roro-way” Bygga och underhålla interna och externa nätverk Analys och sammanställning av kommersiella intressen och volymer Kvalifikationer och egenskaper Eftergymnasial utbildning inom logistik eller likvärdig utbildning Bred logistikkunskap där erfarenhet från tåg är meriterande Flerårig erfarenhet affärsutveckling Flerårig erfarenhet av pris och avtalsförhandling Stark analytisk förmåga Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av strukturerat förbättringsarbete Erfarenhet av att arbeta med Microsoft 365, gärna Excel och Power-Bi Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett jobb för ett spännande företag i en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö, med möjlighet att växa både som person och i din profession. Är du en person som drivs av utmaningar och vill vara med och utveckla vår verksamhet framåt så kan detta vara en möjlighet för dig! Bra att veta är att en anställning hos Gothenburg RoRo Terminal innebär att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Information Det är en tillsvidareanställning och du förväntas kunna resa i tjänsten. Kontakt Chef: Anders Eriksson, 031 – 650 728 Facklig företrädare: Peter Juhlin tel. 031-650 746 för Ledarna Ansökan Intresserad? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarast, dock inte senare än 16 maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Vi ser fram emot att höra från dig!

28 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Rederiagentur inom sjölogistik - söker Import Sales Manager
DFDS Professionals AB
Speditörer och transportmäklare

Rederiagentur inom linjefartyg söker Import Sales Manager Är du intresserad av sjöfart- och logistikbranschen och vill växa i yrkesområdet? Trivs du med stort eget ansvar och söker en omväxlande roll med många kontaktvägar? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig! Dina arbetsuppgifter Vår kund är en diversifierad transporttjänstleverantör och sitter i centrala Göteborg där koncernen dagligen anordnar transporter inom land, sjö och flyg till kunder från hela världen. På företaget får du en stor plats i ett litet team som alltid strävar efter att hitta den mest optimala lösningen till sina kunder. I rollen som Import Sales Manager ges du möjligheten att bygga långsiktiga relationer med kunder samt hjälpa dem att hitta den bästa lösningen. Du kommer jobba mot såväl nationella som internationella kunder från Kina, Indien, Australien, Danmark, Estland med mera där du har hand om hela transportkedjan och ansvar för att utveckla långsiktiga relationer. Du blir närmsta kontaktperson för både kunder och leverantörer samt finns behjälplig vid frågor löpande under transportprocessen. Du har affären i fokus och säkerställer att du planerar transporter ur både kvalitativt och kostnadseffektivt perspektiv. Kommunikationen sker huvudsakligen via e-post men också över telefon på såväl svenska som engelska. I dina arbetsuppgifter ingår: Koordinera transportlösningar utifrån kundens behov Bygga och utveckla hållbara, långsiktiga kundrelationer inom ett brett spektrum av branscher och segment. Estimera kostnader och skicka offerter Ha daglig kontakt med kunder och samarbetspartners/leverantörer Uppföljning av statistik, planering och utveckling Tjänsten är på heltid och placerat på kontor i centrala Göteborg. Du kommer arbeta kontorstider måndag-fredag med möjlighet till flextid, hemarbete och ett förmånligt sommarschema. Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse för sjöfartsbranschen. Vi tror att du är en relationsskapande person som är lika driven av att göra affärer som att hjälpa människor att hitta smarta lösningar. När du brinner för en produkt eller tjänst, märks det i sättet du kommunicerar med kunden - det är en genuin känsla som genomsyrar ditt arbete. Tidigare erfarenheter inom spedition/logistik/fartygsklarering är starkt meriterande. För att passa i rollen är det viktigt att du trivs med att jobba självständigt och ta ett helhetsansvar för dina ärenden. Kunderna kommer från olika delar av världen där förväntningar och affärsspråk varierar. Därför har du god kommunikativ förmåga och är bra på att tackla olika personlighetstyper. Vidare är du serviceminded och anstränger dig för att leverera bra lösningar till kunden. Ofta behöver du hantera flera ärenden parallellt, därför är det viktigt att vara stresstålig, kunna strukturera och prioritera samtidigt som du behåller noggrannhet. Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar Företaget med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till Företaget. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Spedition | Sjöspeditör | Ocean Freight | Import Sales Manager | Shipping | Sjöfartsagent

4 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025