Vill du ha en central och koordinerande roll i en dynamisk verksamhet? Brinner du för planering, effektivitet och hållbarhet? Då är du kanske vår nya kollega! Om oss Aleris är ett av Nordens största privata vårdföretag och vi strävar efter att skapa en trygg och hållbar sjukvård för våra patienter. Inom Basal hemsjukvård arbetar vi på uppdrag av vårdcentraler – kväll, natt och helg. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där ingår också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut. Rollen Som kontinuitetskoordinator har du en nyckelfunktion i att säkerställa en effektiv och geografiskt korrekt leverans av vår hemsjukvårdsbesök. Du är en viktig brygga mellan bemanningsadministratörer och våra koordinatorer samt ansvarar för att våra uppdrag planeras och genomförs på ett högkvalitativt sätt. Ditt arbete innebär bland annat: Kontinuerlig översyn av uppdrag/slingor för samtliga verksamhetsområden i samverkan med verksamheternas koordinatorer. Planering och optimering av transportmedel i samarbete med bilorganisationen. Säkerställa att våra nyckeltal för kontinuitet och besök uppnås. Säkerställer korrekt kassning enligt tidsplan. Samordningsansvar för våra lokala koordinatorer genom månatliga möten. En nära samverkan med rekrytering och bemanningsteamet Samarbete med den centrala bilorganisationen för hantering av olika bilfrågor Du rapporterar till resurs- och servicechefen och vi arbetar i ljusa och inbjudande lokaler, centralt belägen med goda kommunikationer och i naturnära områden. En del av din arbetstid kommer att förläggas ute på våra fem verksamhetsområden under dagtid. Utöver det kommer du även att delta i våra besöksslingor under jourtid, vilket innebär kvällar i Region Stockholm. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas hos oss. Läs mer om våra förmåner här. Som medarbetare på Aleris Basal hemsjukvård får du möjlighet att vara med och utveckla en helt ny roll som kontinutetskoordinator. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stor frihet att vara med och påverka samt utveckla verksamheten. Här får du en unik chans att bidra till en kontinuerlig förbättring av våra arbetsprocesser och arbetssätt. Du kommer att vara en del av en dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar och en arbetskultur där nya idéer och initiativ alltid är välkomnas. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av logistik, planering och koordinering inom vård eller annan relevant verksamhet. Vi söker dig som: Gymnasieutbildning Relevant erfarenhet gärna av logistik, resursplanering och/eller bemanning God datorvana och förmåga att hantera olika administrativa system God förståelse för vård- och omsorgsstrukturer Erfarenhet av att koordinera en arbetsgrupp Det är meriterande med: Erfarenhet från arbete inom hemsjukvård eller liknande verksamhet Erfarenhet av arbete i besöksplaneringsverktyget Epsilon och vårt journalsystem Take Care God kännedom om Storstockholms utmaningar och olika geografiska skillnader Som person är du noggrann och analytisk, med en stark förmåga att planera och strukturera arbete på ett effektivt sätt. Du trivs i samarbete med andra och har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Du är flexibel och har förmågan att sätta dig in i och snabbt anpassa dig till förändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker en person som vill bidra till vårt arbetsteams framgång. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Låter detta som rätt roll för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vår kund Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! Om rollenSom Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material eftersom teamet ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer och även delta i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte. Om dig Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. Kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av service och löpande kundkontakt, med fördel inom transport och/eller logistik Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser det som meriterande om du har: Utbildning inom transport och/eller logistik Övrig information Start: Omgående Plats: Arbetet sker från kontoret i Hallstahammar, Olbergavägen 8 Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdrag under 9 månader med eventuell möjlighettill förlängning Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Vi söker en Logistics Expertmed inriktning på sjöimport till kund i Göteborg! Om rollen Rollen innebär att du har ett heltäckande kundansvar som medför täta kontakter med kunder och leverantörer. I det dagliga arbetar du i grupp med dina kollegor. Vår kund är ett modernt företag som har ansvarsfull logistik, digitalisering och medarbetare som sina tre fokusområden. Du erbjuds en kreativ arbetsmiljö där du får mycket utrymme eftersom man befinner sig i stark utveckling och dem strävar hela tiden efter förbättring och effektivisering i allt de gör. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund iGöteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetsuppgifter Som Logistics Expoertär du med och driver den dagliga transportplaneringen för våra kunder för sjöimport. I arbetet ingår kontakt med alla parter i leveranskedjan från kunder till åkerier, terminaler och andra leverantörer. Dina arbetsuppgifter är bland annat: För förfrågningar ta fram transportlösningar för varje enskilt fall. Ta fram kostnader genom kontakter med leverantörer. Daglig kontakt med kunder och samarbetspartners. Uppföljning och kontinuerlig kontroll av alla transporter Scanlog utför. Administrativa uppgifter som rapporter, fakturering och allokering av leverantörsfakturor. Ordna med importförtullning för våra kunder. Hantera reklamationer. Om dig Viktigast av allt är din personliga inställning, viljan och drivet att skapa ett bra ekonomiskt resultat, du behöver ha en hög flexibilitet för att hantera en ständigt föränderlig verksamhet och kunna fatta snabba beslut. Rollen innebär många kontaktytor på daglig basis och din känsla för service och kommunikation är viktig. I botten har du ett uttalat affärsmannaskap. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda. Fler språk är meriterande. Om anställningen Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att vara tillsatt föra sista ansökningsdag. Så välkommen med din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Logistics Specialist| Sjöspeditör| Export
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 13 av 13 jobb