Transportsamordnare

Sök bland 20 lediga jobb som Transportsamordnare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektsamordnare inom NGÖ sökes till vår kund i Hässleholm

Dina arbetsuppgifter Uppdraget har som mål att säkerställa en effektiv och strukturerad administration samt att ge stöd åt projektledningen genom att hantera tid och följa upp risker och möjligheter. Detta kommer att skapa en grund för en effektiv och planerad upphandling av NGÖ inom projektet. Det kan förekomma resor, främst inom Skåne och till andra regioner inom Öresundstågssamarbetet (Skåne, Blekinge, Halland, Kalmar, Kronoberg och Västra Götaland), men även utomlands. I denna roll är huvudansvaret att planera och genomföra det administrativa arbetet i projektet. Det inkluderar att utveckla och implementera processer och rutiner, samt att övervaka deras framsteg och resultat. Rollen innebär också att stödja projektledningen genom att hantera tidplaner och rapportera om identifierade risker och möjligheter. Dessutom är det viktigt att stötta projektteamet vid behov för att främja en effektiv och produktiv projektgenomförande och ett positivt arbetsklimat. Kunden använder vanligtvis MS Office-programmen, MS Teams och MS Project i vårt arbete. Övergripande ansvar och rapportering Projektsamordnaren har ansvaret för att se till att projektet håller en jämn arbetsmetod och stödja projektdeltagarna inom olika områden. Rollen är ansvarig för att koordinera arbetet mellan projektledningen, projektstab, delprojekt och andra funktioner, främst inom projektet. Rapportering sker till biträdande projektledare. På ett annat sätt kan man säga att projektsamordnaren har i uppgift att koordinera planeringen och övervaka tidsramarna inom projektet. Denna roll kommer att samarbeta med andra projekt och avdelningar inom verksamheten samt andra regioner där det finns kopplingar till NGÖ. Det innefattar att samla in relevant information för att skapa och uppdatera projektets övergripande tidsschema. Som projektsamordnare kan man ansvara för att se till att all administration inom projektet löper smidigt och effektivt. Det innebär att man tar ledarrollen och ser till att alla administrativa processer hålls samman. Man har också ansvaret för att hantera eventuella administrativa frågor och lösa problem som uppstår i samråd med projektledningen. I din roll som assistent kommer du att underlätta möjligheterna till kommunikation, samarbete och individuellt ansvarstagande. Du kommer också att ta hand om hanteringen av ärenden och dokument, vilket inkluderar planering, organisering av mappstrukturer, registrering och arkivering. En av dina uppgifter kommer att vara att skicka ut inbjudningar, protokoll, anteckningar och andra dokument relaterade till möten. Dessutom kommer du att sammanställa, organisera och sprida dokumentationen. I den här rollen ingår det även att ta hand om de praktiska och administrativa aspekterna när det gäller att introducera eller avsluta konsulter som är nya i projektet. Detta innefattar följande: - Att beställa och följa upp behörigheter, utrustning och utbildningar för konsulterna. - Att boka resor och skapa resplaner för konsulterna. - Att hantera praktiska aktiviteter som rör lokaler, mötesrum och eventuell flytt. - Att vara ansvarig för att stödja projektmedlemmarna i att utforma eller uppdatera projektets handbok och playbook. - Ta hand om organisationen och innehållet i projektets Teams-plats. - Ta hand om den övergripande rapporteringen av tidplanens framsteg samt möjligheter och risker från projektets riskhanteringslista. - Följa upp projektets tidplan och milstolpar. Som projektsamordnare kommer du även att vara koordinerande när det gäller att rapportera framsteg och du ansvarar för att samla in tidsplaner och information från olika funktioner/delprojekt och sammanfoga dem i en övergripande tidsplan för projektet. Det ingår även att bevaka projektets så kallade ”kritiska linje", genom att hjälpa de olika delprojekten inom projektet och samordna med projektets funktioner gällande planering och riskhantering. Kompetenskrav - Entusiastisk och initiativtagande. - Självständig. - Utåtriktad. - Kommunikativ och ha en positiv och lösningssökande inställning. Skallkrav - En utbildning eller erfarenhet som är likvärdig och relevant. - Utmärkta färdigheter i både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. - Omfattande erfarenhet av arbete som administratör. -Van vid att skriva mötesprotokoll, nyhetsbrev och producera olika typer av texter och material. - God datorvana med avancerade kunskaper inom Officepaketet. Meriterande - Erfarenhet av att planera tid, helst med användning av MS Project (Bevisas genom tidigare arbete där tidplanering har genomförts). - Erfarenhet inom fordons- och/eller järnvägsprojekt eller liknande områden (Bevisas genom att ha varit involverad i uppdrag inom fordon/spårfordon där din specifika roll i projektet tydligt framgår). - Tidigare arbetsuppgifter från liknande roller inom projektadministration och/eller tidsplanering i projekt som är dokumenterade och verifierbara (Kan visas genom att presentera konkreta projekt där du har ansvarat för tidsplaneringen och vilken roll du har haft i dessa projekt). - Erfarenhet av att hantera möjligheter och risker (Kan visas genom att presentera tidigare uppdrag där du har arbetat med att identifiera och hantera både möjligheter och risker, samt vilken roll du har haft i dessa uppdrag). Vi kommer att lägga stor vikt på det personliga brevet i din ansökan. Tillträde och ansökan Tillträde: Snarast/ 2023-12-18 Slutdatum: 2024-06-18. Option till 12 månaders förlängning Sista ansökningsdagen: 2023-12-07 Omfattning: Under de första 6 månaderna förväntas beläggningen vara fullständig, vilket motsvarar 100% av en heltidstjänst. Under de eventuella förlängningarna förväntas beläggningen vara mellan 50% och 100% av en heltidstjänst. Ort: Hässleholm. Ibland kan arbetet utföras på något av kundens andra kontor, särskilt i Malmö. Det kan också finnas möjlighet att, efter att ha kommit överens med kunden, utföra vissa delar av arbetet på distans. Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

1 december 2023
Sista ansökan:
7 december 2023
Site Engineer - Logistics - Oskarshamn (OKG)

ReEnerfy är ett familjärt konsultbolag inom kärnkraftsindustrin som står inför kraftig tillväxt och som erbjuder tjänster inom Radiofysik och friklassning av material. Kunder är Oskarshamns kärnkraftverk (OKG) och Barsebäcks kärnkraftverk. Vi söker nu en Site Engineer - Logistics ( för anställning hos ReEnerfy till uppdrag vid Oskarshamns kärnkraftverk i projektet SUDD (Sweden Uniper Decommissioning & Dismantling). I rollen som Site Engineer - Logistics du agerar som teknisk support inom logistikområdet och får möjligheten att vara en nyckelspelare i ett dynamiskt team med varierande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter och ansvarsområden - Genomföra kostnadsanalyser av logistikverksamheten och identifiera möjligheter till kostnadsbesparingar. - Stöd vid framtagning av nödvändiga tekniska dokument såsom tekniska studier, avfallsstudier, logistisk planering, metodbeskrivningar, detaljerad logistisk planering, riktlinjer och rutiner mm. - Designa och implementera en effektiv layout för lagring av material och utrustning på plats. - Planera och allokera utrymme för materialuppställningsytor, lagergårdar och utrustningsparkering. - Optimera transporten av material och utrustning till platsen. - Optimera transportvägar i kärnkraftverket för att minimera kostnaderna och minska leveranstiderna. - Genomföra utbildning och följa upp riktlinjer och rutiner. - Arbeta med transportleverantörer för att säkerställa tillförlitliga och snabba leveranser. - Förse den siten med nödvändiga data, input och villkor för avfalls- och logistikhantering. - Tekniskt stöd vid nödvändiga tekniska utredningar samt vid upphandling av logistikrelaterad utrustning och avfallspaket. Kvalifikationer För att trivas och passa i denna rollen ser vi att du har: - Erfarenhet som logistiktekniker och av planering för större industriprojekt. - Kunskap om transportsätt och samordning med transportörer. - Kunskap om juridiska aspekter relaterade till logistik och transporter. - Förmåga att analysera logistikprocesser och identifiera områden för ständiga förbättringar. - God kommunikationsförmåga på engelska. - Goda kunskaper i digitala verktyg såsom Microsofts Office 365. - Enbart svensk medborgarskap. Personliga egenskaper Vi söker en strukturerad individ med förmåga att se helheten. Du är serviceinriktad och har en problemlösningsorienterad inställning. Beslutsamhet, ordningssinne och kommunikationsförmåga är dina starka sidor. Vi välkomnar positivitet och hjälpsamhet på arbetsplatsen. Anställningsvillkor Du kommer att bli anställd av ReEnerfy arbeta på uppdrag vid OKG i Oskarshamn, där en trevlig arbetsmiljö och spännande utmaningar väntar på dig. Arbetsplats Heltid, 5 dagar i veckan på plats hos OKG i Oskarshamn. Vi erbjuder dig -> Tillsvidareanställning -> Förmånliga villkor -> Mycket goda karriärmöjligheter -> Långsiktiga och stimulerande uppdrag -> Goda utbildningsmöjligheter www.reenerfy.se

1 december 2023
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vehicle Build Coordinator till global fordonstillverkare!

Har du arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller Supply Chain? Är du insatt i hur inköpsprocesser går till och har förståelse för den föränderliga miljön i tillverkande industrier? Då kan tjänsten som Vechicle Build Coordinator vara rollen för dig! Om företaget Vår kund är en global tillverkare inom fordonsindustrin. Tjänsten är placerad i Lundby och du kommer att bli anställd som konsult via Needo med möjlighet till överrekrytering på sikt. Om tjänsten som Vehicle Build Coordinator (VBC) I rollen som VBC kommer du att tillhöra ett team som ansvarar för att säkra byggnationen av fordon med tidsplan, kostnad och effektivitet i fokus. Du är djupt involverad i processen från byggnationsstart till leverans och arbetar i flera projekt parallellt. Du kommer att samordna tillgång och efterfrågan av material och komponenter samt optimera planeringen av fordonsbyggnationen i samarbete med interna intressenter. Vidare kommer du att koordinera och vara involverad i quality assurance aktiviteter, följa upp status i projektplaner och ta actions på eventuella avvikelser.I rollen som VBC kommer du att ha ett brett nätverk med olika interna funktioner globalt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Koordinera byggnadtion av fordon från byggnationsstart till leverans. Löpande övervaka och följa upp tidsplan, kostnad, effektivitet och materialtillgång. Ta action på eventuella avikelser i flödet så som budget, materialbrist och produktionsförseningar.   Om dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi, projektledning och/eller industri. För att lyckas i rollen behöver du ha arbetslivserfarenhet från att ha arbetat operativt inom en tillverkande industri och har förståelse för hela produktionscykeln. Du kan exempelvis ha arbetat som logistikkoordinator, projektkoordinator eller Supply Chain Manager. Då du kommer att arbeta i en global organisation är det väsentligt att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Du behöver även besitta god systemvana och ha ett intresse för nya teknologier. Vidare söker vi dig som trivs bra i en ansvarstagande roll och som motiveras av att vara personen som driver arbetet framåt. Som VBC kommer du att samarbeta tätt med olika funktioner både internt och externt vilket ställer krav på en god kommunikativ förmåga och en vilja att förstå dina intressenters funktioner och behov. Viktigt för tjänsten är: Eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi, projektledning och/eller industri. Operativ arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri, exempelvis som logistikkoordinator, projektkoordinator eller Supply Chain Manager. Flytande språkkunskaper i engelska och god systemvana. Att du är ansvarstagande, driven och kommunikativ. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Lundby, Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Låter tjänsten som Vehicle Build Coordinator intressant? Varmt välkommen med din ansökan, urvalet sker löpande!

1 december 2023
Sista ansökan:
12 januari 2024
Transport - Extra jobb, tjäna extra pengar

Extra jobb- tjäna extra pengar - 3 dagarsprojekt! Vi behöver ha hjälp med att transportera, lasta på och lasta av fönster och dörrar hos våra kunder. Pålastning sker i Sigtuna, avlastning hos kunder i Norra Stor Stockholm. Startdatum nu på måndag 4:e December vid 10 tiden. Uppdraget är beräknat på 3 dagar men vi kan komma överens om en ersättning för samtliga utkörningar. Har du lättlastbil eller en tillgång till lastbil så är det underlättande. Om du inte har tillgång till det så kan vi ombesörja med lättlastbil med bakgavel lift och en palllyft. Hör av er via e-post - [email protected] Märk ansökan med - Uppdrag leverans

1 december 2023
Sista ansökan:
3 december 2023
Transport - Extra jobb, tjäna extra pengar

Extra jobb- tjäna extra pengar - 3 dagarsprojekt! Vi behöver ha hjälp med att transportera, lasta på och lasta av fönster och dörrar hos våra kunder. Pålastning sker i Sigtuna, avlastning hos kunder i Norra Stor Stockholm. Startdatum nu på måndag 4:e December vid 10 tiden. Uppdraget är beräknat på 3 dagar men vi kan komma överens om en ersättning för samtliga utkörningar. Har du lättlastbil eller en tillgång till lastbil så är det underlättande. Om du inte har tillgång till det så kan vi ombesörja med lättlastbil med bakgavel lift och en palllyft. Hör av er via e-post - [email protected] Märk ansökan med - Uppdrag leverans

1 december 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Transport - Extra jobb, tjäna extra pengar

Extra jobb- tjäna extra pengar - 3 dagarsprojekt! Vi behöver ha hjälp med att transportera, lasta på och lasta av fönster och dörrar hos våra kunder. Pålastning sker i Sigtuna, avlastning hos kunder i Norra Stor Stockholm. Startdatum nu på måndag 4:e December vid 10 tiden. Uppdraget är beräknat på 3 dagar men vi kan komma överens om en ersättning för samtliga utkörningar. Har du lättlastbil eller en tillgång till lastbil så är det underlättande. Om du inte har tillgång till det så kan vi ombesörja med lättlastbil med bakgavel lift och en palllyft. Hör av er via e-post - [email protected] Märk ansökan med - Uppdrag leverans

1 december 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Transport - Extra jobb, tjäna extra pengar

Extra jobb- tjäna extra pengar - 3 dagarsprojekt! Vi behöver ha hjälp med att transportera, lasta på och lasta av fönster och dörrar hos våra kunder. Pålastning sker i Sigtuna, avlastning hos kunder i Norra Stor Stockholm. Startdatum nu på måndag 4:e December vid 10 tiden. Uppdraget är beräknat på 3 dagar men vi kan komma överens om en ersättning för samtliga utkörningar. Har du lättlastbil eller en tillgång till lastbil så är det underlättande. Om du inte har tillgång till det så kan vi ombesörja med lättlastbil med bakgavel lift och en palllyft. Hör av er via e-post - [email protected] Märk ansökan med - Uppdrag leverans

1 december 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Transport - Extra jobb, tjäna extra pengar

Extra jobb- tjäna extra pengar - 3 dagarsprojekt! Vi behöver ha hjälp med att transportera, lasta på och lasta av fönster och dörrar hos våra kunder. Pålastning sker i Sigtuna, avlastning hos kunder i Norra Stor Stockholm. Startdatum nu på måndag 4:e December vid 10 tiden. Uppdraget är beräknat på 3 dagar men vi kan komma överens om en ersättning för samtliga utkörningar. Har du lättlastbil eller en tillgång till lastbil så är det underlättande. Om du inte har tillgång till det så kan vi ombesörja med lättlastbil med bakgavel lift och en palllyft. Hör av er via e-post - [email protected] Märk ansökan med - Uppdrag leverans

1 december 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Transport - Extra jobb, tjäna extra pengar

Extra jobb- tjäna extra pengar - 3 dagarsprojekt! Vi behöver ha hjälp med att transportera, lasta på och lasta av fönster och dörrar hos våra kunder. Pålastning sker i Sigtuna, avlastning hos kunder i Norra Stor Stockholm. Startdatum nu på måndag 4:e December vid 10 tiden. Uppdraget är beräknat på 3 dagar men vi kan komma överens om en ersättning för samtliga utkörningar. Har du lättlastbil eller en tillgång till lastbil så är det underlättande. Om du inte har tillgång till det så kan vi ombesörja med lättlastbil med bakgavel lift och en palllyft. Hör av er via e-post - [email protected] Märk ansökan med - Uppdrag leverans

1 december 2023
Sista ansökan:
3 december 2023
Transportation Analyst dangerous goods

På Saab Aeronautics blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats. En byggsten i detta arbete handlar om hur vi transporterar vårt farliga gods. Det är här du kommer in i bilden! Din roll Vi utökar nu vårt team med två Transportation analysts dangerous goods. I rollen kommer du att bidra till att tillse att viktiga sändningar av materiel sker på ett korrekt och säkert sätt enligt gällande regelverk. Till dina huvudsakliga arbetsuppgifter hör följande: * Stödja verksamheten i farligt gods-frågor samt hålla i viss utbildning * Kontrollera att utgående farligt gods skeppas enligt gällande regelverk * Instruera pack-personal om packning och märkning av farligt gods enligt gällande regelverk (regler för farligt gods) * Skriva godsdeklarationer * Stödja verksamheten gällande klassning av farligt gods * Ta fram rutiner och instruktioner * Visst arbete inom exportkontroll och spedition Du kommer att ingå i ett team bestående av elva medarbetare som jobbar inom tull och transport. Vi sitter placerade både i Tannefors och Malmslätt och söker en person till varje site. Din profil Vi söker dig både dig som har relevant eftergymnasial utbildning och dig som har flera års relevant arbetslivserfarenhet. Du som söker bör ha kunskap inom transport av farligt gods. Har du tidigare erfarenhet och kunskap inom transportplanering, spedition eller exportkontroll i kombination med en stark vilja och nyfikenhet för att lära dig om farligt gods kan du också kvalificera för tjänsten. På det personliga planet är det viktigt för oss att du har ett accepterande förhållningssätt till andra människor oavsett vem du möter. Respekt och gott omdöme bör vara ledord för dig i alla sammanhang. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att engagera och med andra. Som transportation analyst dangerous goods behöver du också vara strukturerad, kunna planera och organisera ditt eget arbete samt ha förmågan att ge relevant stöd till verksamheten. God kunskap i Microsoft Office samt god systemförståelse är ett krav, därtill är det meriterande om du har goda kunskaper inom IFS Applications. Du kan kommunicera väl både skriftligt och muntligt på svenska samt engelska. Genomgången IATA utbildning och erfarenhet av arbete med farligt gods är meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi välkomnar dig som är nyutexaminerad lika varmt som dig med flerårig erfarenhet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du bli en del av Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs mer om oss här. Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här. Du kommer att vara en del av funktionen Operational Excellence inom Business Area Aeronautics och rapportera till Head of Customs and Transportation. Sista ansökningsdatum är 2024-01-07. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Tveka därför inte att söka redan idag! Du kan ansöka på antingen svenska eller engelska. Saab är stolt karriärföretag 2023 - läs mera här. Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

30 november 2023
Sista ansökan:
4 januari 2024