Transportsamordnare

Sök bland 9 lediga jobb som Transportsamordnare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Logistikplanerare till Lantmännen Biorefineries i Lidköping

Söker du ett kvalificerat sommarjobb vid sidan av dina studier? Har du dessutom ett stort intresse för logistik? Då har vi rätt tjänst för dig! Lantmännen Biorefineries AB ingår i koncernen Lantmännen som är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Lantmännen ägs av 18 000 svenska lantbrukare och har verksamheter i hela värdekedjan, från jord till bord. Lantmännen Biorefineries arbetar med att förädla huvudprodukter såsom vitalt vetegluten, vodka och etanol för human konsumtion, torkad och modifierad stärkelse samt foderråvara. Bolaget levererar sina produkter i huvudsak till livsmedelsindustrin och pappersindustrin. Som Logistikplanerare kommer du att ingå i ett team tillsammans med tre andra Logistikplanerare. Du kommer bland annat att ansvara för orderhantering, återapportering av ordrar via affärssystemet M3, leveransplanering och fakturahantering. Stort internt kontaktnät med produktion, sälj, lager, vidare kommer du att arbeta mycket med både mail- och telefonkontakt vid transsportbokning med åkerier. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och jobbar som konsult hos Lantmännen Biorefineries. Tjänsten är ett sommarvikariat som förväntas pågå från vecka 22 till 33. Det finns även möjlighet att arbeta extra vid behov efter sommarvikariatet samt nästkommande somrar. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förelagda mellan 7–16. Du förväntas arbeta på plats på kontoret i Lidköping. Din profil Detta söker vi: Vi söker dig som: • Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller motsvarande och är gärna i början av dina studier • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Meriterande är om du: • Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper! Vi ser att du som söker har ett stort driv och en vilja att utvecklas i tjänsten och på företaget. Du är en nyfiken, ser lösningar i stället för problem och är mån att göra det lilla extra. Vidare är du analytisk, noggrann och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Fordonskoordinator

Fordonskoordinator Vi söker nu en fordonskoordinator till vår depå i Jönköping. Som fordonskoordinator har du ett lokalt huvudansvar för fordon, där du säkerställer att fordonen uppfyller avtalskrav samt interna och externa trafiksäkerhetskrav. Du kommer även ansvara för att säkerställa att kontroller, underhåll och reparationer utförs. Då vi arbetar med service är även kundupplevelsen viktig, där bemötande och varumärke är två viktiga faktorer. Som Fordonskoordinator kommer du även som en del av din tjänst att stötta befintlig organisation som samordnare, vilket inkluderar att vara behjälplig i den dagliga driften gällande trafik och avtalsefterlevnad. Rollen inkluderar även administration i form av allmän uppdatering av interna och kundspecifika systemstöd med fokus på fordon. Vi söker dig som har relevant erfarenhet och ett brinnande intresse för fordon. Du ska som person även vara drivande, ansvarstagande och med en vilja att skapa struktur och ordning. Du kan även komma att vara en del av företagets beredskap. Om Flexbuss Flexbuss Sverige AB är ett företag med över 380 fordon och 600 anställda i södra Sverige. Vi är numera en del av Go-Ahead Group, en brittisk koncern med över 35.000 anställda. Vi bedriver de flesta typer av persontransporter och är nu i behov av ytterligare personal.

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Vikarierande transportplanerare till Wibax

Nu söker vi en sommarvikarie till transportplaneringen. Är du intresserad av att vara en viktig kugge i hjulet för att hålla transporter rullande? Vänta inte med din ansökan! Wibax är en hållbar kemikalieleverantör som tar hänsyn till både dig och miljön. Wibax arbetar kundorienterat med marknadens effektivaste logistiksystem för leverans av flytande kemiska produkter, biooljor och salter. Wibax huvudkontor och produktion är i Piteå men de har även terminaler och kontor strategiskt placerade runt om i Sverige, Finland, Estland och Norge. För närvarande arbetar ca 300 anställda i koncernen. Wibax omsatte omkring 3 500 miljoner kronor år 2023. WIBAX Logistics AB – deras logistikföretag hanterar koncernens totala logistikbehov samt erbjuder logistiklösningar till externa kunder. Med strategiskt placerade terminaler i hela landet och en heltäckande tankbilsflotta kan Wibax erbjuda kunder kostnadseffektiva lösningar med bästa service. Wibax arbetar för en hållbar utveckling, ett optimalt resursutnyttjande och de miljömässigt bästa alternativen. Smart teknologisk kunskap i kombination med effektiv logistik uppfyller dessa syften och resulterar dessutom i god totalekonomi. Detta är för oss God Kemi. Dina arbetsuppgifter: Som vikarierande Transportplanerare planerar du dagliga transporter utifrån kundernas behov och verksamhetens lönsamhetsmål. Du ingår i trafikledningsorganisationen och arbetsuppgifterna omfattar bland annat: - Utföra daglig transportplanering, där målet är effektiv planering av bilar och resurser. - Utföra orderhantering, kontroll av nivåer hos kund, dialog med kunder. - Arbetsleda chaufförerna i den dagliga driften. - Bevaka, följa upp och rapportera avvikelser, framförallt från kund. Du blir anställd av StudentConsulting och arbetar på uppdrag hos Wibax. Arbetet som konsult hos StudentCosnulting ger dig ett brett kontaktnät och goda karriärmöjligheter. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Tjänsten är på heltid, dagtid och sträcker sig från maj till i slutet av augusti. Är du student finns möjlighet till fortsatt extraarbete efter sommaren. Din profil För att passa i rollen som vikarierande transportplanerare ser vi att du har ett intresse för transportbranschen. Kanske studerar du vid en utbildning inom logistik- och transportledning eller en utbildning med inslag av logistik på universitetet? Det är meriterande om du har erfarenhet inom logistik och/eller planering sedan tidigare samt om du har erfarenhet inom åkeribranschen. Vi förutsätter att dina kunskaper i MS Office är goda och du kommunicerar väl både på svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Nylund på [email protected] Vi intervjuar löpande så sök redan idag! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Customer Service, Rederi (vikariat)

Vi är ett lokalt kontor för det Sydkoreanska rederiet HMM Co. LTD. Då en av våra kollegor ska vara tjänstledig pga studier söker vi nu medarbetare till vår Customer Service. Vikariat på ett år till att börja med, start i v.35 2024. Arbetet innebär operationellt arbete, både import och export. Vi söker en engagerad person som önskar att arbeta i en internationell miljö med högt tempo. Det dagliga arbetet innefattar: Hantera exportbokningar Dokumentation, BL-hantering Hantera importsändningar Fakturering Kontakt med både kunder och leverantörer Kontakt med kollegor över hela världen Din profil: Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Du har förmågan att kunna arbeta självständigt såväl som i team. Du kan leverera mot uppsatta mål och deadlines. Du har en hög grad av servicekänsla gentemot kunder, leverantörer och kollegor. Då vi är ett internationellt företag ställer detta krav på goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning och / eller erfarenhet från rederi och / eller speditionsbranschen. Intervjuer kommer att ske löpande.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Kundcentermedarbetare

Vill du börja arbeta i pool- och spabranschen? Hos oss på Folkpool får du chansen att arbeta med marknadens största sortiment av pooler och spabad. Vi på Folkpool har rikstäckande försäljning och service genom våra auktoriserade återförsäljare, som finns på ca 30 orter runt om i landet. Vi är ett familjeföretag som har varit verksamma sedan 1968 med affärsidén att sälja pooler och spabad genom ett rikstäckande nät av utbildade och kunniga återförsäljare. Till vårt Kundcenter i Järna söker vi nu en Kundcentermedarbetare. Dina arbetsuppgifter På Kundcenter hanterar vi i huvudsak: · Samtal och mejl med våra kunder och återförsäljare · Administrativt arbete i våra system kopplat till ordrar och fakturor från- och till våra butiker och webbshop. · Reklamationsärenden. · Logistik/transportplanering I den här rollen blir du en viktig länk mellan våra återförsäljare, kunder och Folkpool. På Kundcenter arbetar vi tex med att planera och dirigera Folkpools interna och externa transporter av pooler, spabad samt övrigt gods, som körs med någon av våra lastbilar. I våra interna system hanterar och administrerar vi ordrar, fakturor, lager och reklamationer. Vem är du? På Kundcenter blir du en viktig spindel i nätet. Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbete, tex på ett Kundcenter. Du trivs i en miljö där du tillsammans med dina kollegor löser olika typer av frågeställningar och problem, ofta i ett högt tempo. Du är saklig och korrekt i ditt sätt att uttrycka dig och brinner för service samt är strukturerad i ditt arbetssätt. För dig är det självklart att alltid vara professionell, trevlig och ta initiativ för att få saker gjorda. Det ligger naturligt för dig att göra det lilla extra för kunden. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, även engelska förekommer i begränsad omfattning. Utbildningskrav Slutförd gymnasieutbildning Körkortsbehörighet B Kontakt Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Marcus Nyström, 072 092 71 34 Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan via mejl till [email protected] Sista ansökningsdag 2024-05-01

15 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Chaufför

Chaufför för ett tvätteri. du ska hämta och leverera tvätt till olika platser i Stockholm. du ska helst bo i närheten av Sigtuna/Märsta du måste ha Körkort Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Transportledare

Rådmansö Trailer AB söker Transportledare. I tjänsten som transportledare har du en central roll i företaget och strävar efter att hela tiden utveckla företagets kvalitet med en grundläggande struktur. I arbetsrollen ansvarar du för: Övergripande ansvar för transporter och chaufförer Uppföljning kör och vilotider Beräkna körtider och distanser Dispanser för specialtransporter Kundkontakt Ordermottagning och prisberäkning Fakturera transporter Problemlösning vid transport som får hinder tex försening Attestering fakturor Planering service för lastbilar Resultatuppöljning Vidare förutsättning Stresstålighet: Kunna hantera ett högt tempo och lösa problem som uppstår. Samtidigt hantera olika kundkontakter för att samordna transport. Kundfokus: Du skall vara lyhörd och uppmärksam på kunders behov och lösa dessa på bästa sätt. Kommunikativ förmåga: Då det är mycket kommunikation mellan både kunder, leverantörer och anställda, är det viktigt att vara tydlig vid att ge och ta instruktioner. Utan att tappa viktig information. Organisationsförmåga: Du behöver ha förmågan att planera och skapa struktur. Att överblicka flera saker samtidigt för att organisera transporter på ett effekivt sätt. Meriterande: Transportledarutbildning Sedan tidigare arbetat inom yrket God språkkunskap i engelska CE behörighet

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Speditörer för framtida uppdrag!

Om oss: DFDS Professionals specialiserar sig på rekrytering och bemanning, både inom DFDS bolagen och hos externa kunder inom logistikbranschen. Vi förser flertalet bolag med talanger inom logistik. Med hjälp av vårt starka varumärke och stora kontaktnät vill vi hjälpa dig att hitta ditt drömjobb, den här chansen vill du inte missa! Just nu söker DFDS Professionals speditörer till framtida uppdrag hos våra kunder inom och runt omkring Borås. Annonsen gäller för framtida uppdrag hos DFDS Professionals kunder i Göteborg. Vi kommer att ge återkoppling endast när vi hittar en matchande tjänst för dig. Om tjänsten Som speditör kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med att planera och styra flöden som våra kunder tillhandahåller. Du ansvarar för att avtalade tjänster sköts på ett tillfredsställande vis gällande kvalité och kostnadseffektivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att löpande planera och administrera logistiska flöden. Du har mycket god kommunikationsförmåga i din regelbundna kontakt med kollegorna samt med kund. Du behåller din positiva inställning och har förmågan att prioritera när mycket händer samtidigt. Din förmåga att se helheten gör att du löser problem som uppstår på ett genomtänkt sätt. Om dig Vi ser din ordningsamma sida och problemlösningsförmåga som de främsta egenskaperna som speditör. Som person är du noggrann och strukturerad, har social kompetens, är analytisk och initiativtagande. Vi ser gärna dig ha god datavana för att kunna navigera smidigt och lätt i olika logistikprogram. Excel är meriterande om du känner dig bekväm i programmet. Du har erfarenhet av arbete som speditör, transportledare eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förutsätter att du som söker rollen är mån om att bidra till ett gott arbetsklimat. Krav för tjänsten - Erfarenhet inom spedition. Sjö, väg, flyg eller tåg. - Noggrann och strukturerad - Flytande i både tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Direktrekrytering: Under vissa rekryteringsprocesser samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten kan vara en direktrekrytering till ”kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik | Forwarder |

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Flyttkille. Flyttkarl.

Sökes medarbetare! Flyttfirma LÄTT FLYTT OF SWEDEN söker en ny medarbetare för olika uppdrag inom Sverige. Hej! Vi söker en ansvarsfulla och starka personal till flyttfirma . Du ska ha grundläggande kunskaper i svenska språket. Erfarenhet att arbetat med flytt, packning samt körkort är ett plus. Du ska tycka om att jobba och ge våra kunder absolut bästa service. Du ska inte vara djurrädd. Anställningen med nystartsjobb prioriteras. Vi utgår från Ängelholm, men jobbar inom Sverige och ibland EU-länder. Du kommer att jobba med flyttuppdrag hos privata kunder samt hos företag. Vi erbjuder fast/visstidsanställning eller timanställning. Skicka CV och personligt brev till : [email protected]

22 februari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024