Tulltjänsteman

Sök bland 4 lediga jobb som Tulltjänsteman och börja ditt nya yrkesliv idag!

Tullkoordinator

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Vi söker en Tullkoordinator till vårt Inboundteam på Jollyroom. Som Tullkoordinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators. Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak: Inom tull: - Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter - Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket - Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation - Egenkontroll av importdeklarationer - Ansvarig för exportflödet till Norge - Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge - Ansvarig för intrastatrapportering - Driva tullrelaterade projekt - Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs - Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs Inom inbound: - Enklare administration i affärssystemet - Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms - Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods Vi söker dig som har: Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Utbildning inom relevant område så som supply chain management, tulladministration etc. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP. Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen. Vi erbjuder: - Entreprenörsdriven verksamhet - Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter - Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär - Ungdomlig och pulserande miljö - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal för alla anställda - Nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym Upplägg och kontakt: - Start: Snarast möjligt - Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda - Kontakt & frågor: Elin Svensson via; [email protected] Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Tulladministratörer till framtida uppdrag i Göteborg

Har du erfarenhet av tulldokument och ett intresse för import och export? Se hit! Nu söker vi på Adecco tulladministratörer och specialister för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg! Om tjänsten Som tulladministratör kommer du att vara en del av våra kunders tullavdelning och ansvara över företagets import, export och transitering av gods. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag, men sedvanligt arbete innebär huvudsakligen: - Skapa och sammanställa rapporter om import och export - Hantera kommunikation med leverantörer och transportföretag - Hantera inkommande dokumentation från leverantörer och transportföretag - Nära samarbete med företagets logistikteam - Medverka till kontinuerligt förbättringsarbete i teamet Om dig För att lyckas i rollen som tulladministratör är det stor fördel om du har tidigare erfarenhet av tulldokumentation samt relevant eftergymnasial utbildning. Din goda kommunikativa förmåga gör att du har lätt för att kommunicera med personer på olika nivåer och från olika länder. Är du en positiv, energisk och flexibel person som är öppen för förändring är detta en roll för dig! Stor fördel om du är snabblärd och gillar att arbeta i ett högt tempo. Viktigt för rollen: - Teoretisk och/eller praktisk erfarenhet av tulldokumentation - Eftergymnasial utbildning med fokus på tull/logistik/supply chain Stor vikt kommer att läggas vid tidigare erfarenheter och personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Tullansvarig till Byggmax Supply Chain team

Vill du driva och utveckla tullfrågor på ett snabbväxande retailföretag i ständig utveckling? Drivs du av utmaningar och trivs i en platt och entreprenöriell organisation? Då är den här rollen något för dig! Vi söker nu en tullansvarig med ansvar för Byggmax operativa och strategiska tullprocesser. I rollen kommer du både att koordinera och säkerställa den dagliga driften men också driva effektiviserings- och besparingsprojektprojekt inom framför allt tull men också supply chain i stort. Som tullansvarig kommer du att tillhöra Byggmax Supply Chain team. Det är ett sammansvetsat team som tillsammans ansvarar för hela Byggmax flödeskedja. Med verksamhet i 4 länder, över 190 fysiska butiker och e-handel fyller Supply Chain en viktig roll i Byggmax framgångar. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetsuppgifter Som tullansvarig kommer du att: - Sköta kontakten med tullombud och andra partners involverade i import och exportflödena - Utveckla Byggmax-koncernens tullfunktion - Analysera och optimera Byggmax import- och exportflöden - Utveckla Byggmax e-handelsflöden med avseende på tullfrågor - Underhålla masterdata för tulländamål i vårt affärssystem - Delta i IT-utvecklingsprojekt för att digitalisera tullfunktionen - Bidra till supply chain-funktionens mål och verksamhet För att trivas i rollen som tullansvarig hos oss ska du vilja arbeta i en snabbrörlig miljö. Det ställer krav på att du är flexibel, lösningsorienterad, ansvarstagande och tycker om förändring. Du behöver vara stabil och kunna leverera även när förutsättningarna snabbt förändras. Vi letar efter dig som: - Har ett par års arbetslivserfarenhet av tullfrågor på operativ nivå - Har en utbildning inom tull och/eller logistik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Har erfarenhet från att driva förändrings- och utvecklingsprojekt - Har du erfarenhet av e-handel är det meriterande - Intresse för att delta i IT och systemintegrationsprojekt Några av de personliga egenskaper vi letar efter i denna rekrytering: - För att lyckas i denna roll ser vi att du är en strukturerad och analytisk person, samtidigt som du vill och gillar att ta för dig och testa nya vägar - Du trivs i en värderingsstyrd arbetsmiljö som kännetecknas av prestigelöshet, lagarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra, där även du förväntas bidra - Du har god kommunikationsförmåga och trivs med många kontaktytor i ditt arbete För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tungt. Övrigt Skicka in din ansökan senast 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Alla hemmasnickare ska kunna förverkliga sina byggdrömmar, det tycker i alla fall vi på Byggmax. Oavsett om det handlar om inomhus-, utomhus- eller trädgårdsprojekt. Därför jobbar alla Byggmaxare mot samma mål: att ge dessa hemmasnickare både råd och möjlighet till det! Byggmax har totalt över 190 butiker fördelat i Sverige, Norge och Finland. Utöver de fysiska butikerna finns även en ständigt växande e-handel. Sedan starten 1993 har Byggmax haft som affärsidé att vara det bästa och billigaste alternativet för hobbysnickare och proffs som vill köpa byggmaterial av bra kvalitet. Vi har gått från att vara en ettrig uppstickare till att bli en av Sveriges största byggmaterialkedjor. Med hjälp av ständiga förbättringar, löpande effektiviseringar och en förändringsbenägen företagskultur har bolaget blivit ett av branschens lönsammaste. I koncernen Byggmax Group ingår även Skånska Byggvaror, Buildor, Right Price Tiles och Næstved Lavpristræ. Varmt välkommen till Byggmax, både som kund och som potentiell medarbetare!

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Customs Coodinator

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Vi söker en Customs Coodinator till vårt Inboundteam på Jollyroom. Som Customs Coodinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators. Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak: Inom tull: - Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter - Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket - Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation - Egenkontroll av importdeklarationer - Ansvarig för exportflödet till Norge - Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge - Ansvarig för intrastatrapportering - Driva tullrelaterade projekt - Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs - Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs Inom inbound: - Enklare administration i affärssystemet - Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms - Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods Vi söker dig som har: Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP. Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen. Vi erbjuder: - Entreprenörsdriven verksamhet - Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter - Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär - Ungdomlig och pulserande miljö - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal för alla anställda - Nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym Upplägg och kontakt: - Start: Snarast möjligt - Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda - Kontakt & frågor: Elin Svensson via; [email protected] Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

26 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024