Vill du göra skillnad? Ansök till rollen som Biträdande Planerare!

Vi på Academic Work letar nu efter dig som brinner för samhällsutveckling och som vill vara en del av att möjliggöra och planera underhållsåtgärder för framtidens samhälle. Inom Trafikverkets verksamhetsområde Underhåll har du som konsult via oss möjlighet att påbörja din karriär som biträdande planerare där du i din roll kommer göra skillnad i människors vardag. Tjänsten innebär ett varierande arbete som ställer höga krav på analytisk förmåga, struktur och dialog. Urval sker löpande så ansök redan idag! OM TJÄNSTEN För Trafikverkets räkning söker vi nu dig som vill arbeta som biträdande planerare på enheten för Underhåll Distrikt Öst Stockholm. Trafikverkets verksamhetsområde Underhåll har i uppdrag att hålla vägarna i sånt skick att de är säkra och framkomliga året om och samtidigt förlänga vägarnas hållbarhet. Åtagandena blir allt mer komplexa och intressanta i takt med att kraven på tillgänglighet, säkerhet, hälsa och miljö ökar. Nu söker vi dig som brinner för dessa frågor och som trivs i en självständig och koordinerande roll. Trafikverket garanterar dig en utvecklande miljö med högt tempo och eget ansvar. Det kommer vara stort fokus på din kompetensutveckling då du i samband med din anställning också startar ett unikt utbildningsprogram som Academic Work tagit fram i samråd med Trafikverket. Du kommer alltså varva ditt arbete på Trafikverket med ett skräddarsytt kompetenspaket innehållandes allt från utbildningsmoment inom projektledning till presentationsteknik och målsättningsworkshops. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Du erbjuds * Interna utbildningar * Löpande coachning * Långsiktighet i rollen och på Trafikverket Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Stöd i beställarprocessen för underhållskontrakten, vilket avser underhållsplanering för väg (väganläggningar, infrastruktursystem och byggnadsverk) * Hantera och samordna beställningar från andra delar inom Underhåll och Trafikverket- Granska och säkra beställningarna gällande genomförbarhet * Följa upp projekten i beställningarna löpande samt rapportera status och risker VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning om minst 180hp som är maximalt 3 år gammal inom samhällsplanering/fysisk planering eller anläggning/infrastruktur. Alternativt har du annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Examensbevis bifogas i ansökan. - Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, då det förekommer regelbunden kontakt och dokumentation på svenska. - God datavana och kunskaper i Office-programmen Excel, Word och Outlook. Som person ser vi att det är avgörande att du har god samarbetsförmåga och har lätt att skapa goda relationer. Du har en förmåga att ta egna initiativ och är intresserad av samhällets utveckling. Då den ena dagen inte behöver vara den andre lik, bör du därför vara såväl resultatorienterad som trygg i ditt sätt att hantera detta. Vi tycker även att det är viktigt att du kommer in med en positiv inställning och en nyfikenhet att utvecklas i tjänsten. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, kontorstider * Placering: Solna Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Machine engineer to maintenance department

At the factory in Karlskrona, NKT is designing, developing and manufacturing the high-voltage power cable solutions enabling the transition to renewable energy. Here, you will join a diverse organization at an internationally recognized engineering center operating one of the most advanced high-voltage test halls, a state-of-the-art cable manufacturing and the NKT Victoria – the most sustainable cable-laying vessel in the offshore industry.  At NKT, we are all Connectors. We connect to develop leading technologies that enable the world’s transition to renewable energy - and we stay connected to grow as people and professionals. As a company, NKT connects a greener world with high-quality power cable technology and takes centre stage as the world moves towards green energy. NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. NKT is headquartered in Denmark and employs 5.000 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 2.6 billion in 2023. We connect a greener world.  www.nkt.com Exciting opportunity to join a world-leading HV cable manufacturer to grow your career alongside great coworkers! Are you a engineer who enjoys being part of the renewable energy sector? Does your expertise shine through creative problem-solving, goal achievement, and communication skills?  Our Maintenance Engineering department is expanding, we are now looking for new colleagues who will join our team and contribute to our continued success.  Joining NKT opens up many future career opportunities as well as personal growth. Work description As an engineer, you’ll work on proactive, long-term solutions that enhance operational reliability. You’ll continuously contribute to the development of our service operations, both theoretically and practically. You’ll also be responsible for creating regular analyses within your area of expertise and providing technical knowledge and input for maintenance development. Your main tasks: •    Participating in improvement activities and developing designs  •    Be a part of investment projects  •    Conducting analysis of occurring disturbances  •    Be the speaking partner between maintenance department and production •    Create instructions for maintenance •    Be responsible for keeping right spare parts in stock •    Following KPI:s related to the production and take actions when needed To thrive with us, you should be a responsible and creative individual who actively seeks improvements and new opportunities. You are service minded and interested in taking on new tasks, serving as a role model for safety.  Your ability to work both individually and in a team is essential. As a true team player, you contribute to maintaining a positive climate and collaboration within the department and across the organization.  The position calls for a person who is comfortable in swiftly changing contexts and can maintain coordination of various tasks and communications simultaneously.  In addition to the above, we expect you to have: * A technical education or similar work experience in form of automation, mechanic or electrical maintenance * Proficiency in Office programs * Fluent in both Swedish and English Experience as a Maintenance Engineer in a manufacturing or industrial setting is meritorious.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Projektledare till Örnsköldsvik!

Vill du vara med och utveckla framtidens energilösningar? Vi söker för kunds räkning en projektledare till Örnsköldsvik. Här blir du en del i ett av Sveriges ledande bolag inom energi och elkraft där du kommer att arbeta i olika projekt med att säkerställa en trygg elleverans till kunderna! Läs mer och ansök idag, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN I rollen som Projektledare kommer du vara teknikernas främsta kontakt för arbetet som utförs i fält. Du kommer att ingå i ett team med tio erfarna kollegor vilket ger dig stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen. Du kommer i rollen att ta ett stort ansvar för att driva projekten framåt och kommer att ha en koordinerande roll för att skapa de bästa förutsättningarna för tekniker ute i fält och för organisationen. Du kommer att arbeta som konsult via Academic Work med mycket goda möjligheter till en övergång till kund om samtliga parter är nöjda med samarbetet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera administrativa arbetsuppgifter. * Ansvar för planering samt genomförandet av projekten genom arbetsledning och koordinering. * Informera och rapportera om projektets status till beställare. * Ansvara för det ekonomiska utfallet i projekten samt hantera avslut och uppföljning på ekonomin * Delta i byggmöten och i förhandlingar med kund. VI SÖKER DIG SOM - Har en avklarad gymnasial utbildning eller högre, gärna inom el, elkraft, teknik, ekonomi eller annat relevant område. - Har datorvana samt vana av arbete i ärendehanteringssystem. - Har arbetslivserfarenhet av arbetsledning eller projektledning. - Behärskar goda kunskaper i svenska i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet. - Har B-körkort. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom el- eller elkraftsområdet alternativt övergripande elkännedom. Vi ser även erfarenhet från entreprenadbranschen som meriterande. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Självgående - Servicemedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

4 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Underhållsplanerare på deltid till E.on i Örebro!

Vill du arbeta hos en arbetsgivare som gör skillnad för samhället? Till E.on i Örebro söker vi en underhållsplanerare på 50 % som brinner för struktur och planering! I ett engagerat team ges du chansen att samordna och driva projekt och processer inom fjärrvärme. Är det här jobbet för dig? Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Till E.on i Örebro söker vi en underhållsplanerare som kommer att arbeta med planering och uppföljning av underhållsinsatser av fjärrvärmenätet som finns i Örebro, Kumla och Hallsberg. Avdelningen som jobbar mot fjärrvärmenätet är ett dotterbolag till E.on och kallas numera Navirum Energi. Med anledning av ett systembyte behövs förstärkning av dig som vill jobba 50 % vid sidan om studierna. Sammanlagt jobbar det idag 35 medarbetare på avdelningen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med en kollega som jobbar heltid i rollen som underhållsplanerare. För att lyckas i tjänsten som planerare ser vi att du har en teknisk grundkunskap och en god strukturell förmåga. Det viktigaste är att du är intresserad av planering, processer och uppföljning. Som person tror vi att du är nyfiken, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta i och utanför enheten. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos E.on, uppdraget är på deltid under terminerna. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Du erbjuds - En arbetsplats med stort fokus på trivsel, samarbete och utveckling i en flexibel miljö - Att arbeta i flera olika spännande projekt och processer inom underhåll med ett tekniskt fokus ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Resursplanering av underhållsinsatser på daglig basis men framförallt planering på längre sikt * Identifiering, prioritering och fördelning av nödvändiga insatser * Beslut kring utförandetider och avgörande av storlek på arbetsstyrkan som ska utföra åtgärdsarbetet * Ansvar för att säkerställa att arbetet utförs enligt processer och arbetssätt VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på högskola eller universitet och har minst 1 år kvar av studierna, registreringsintyg behöver kunna uppvisas - Har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska då det krävs i det dagliga arbetet - Besitter goda kunskaper i Excel då det används dagligen Det är meriterande om du - I tidigare roll arbetat med resursplanering och uppföljning av processer och projekt - Har erfarenhet av SAP För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Serviceinriktad - Strukturerad Vi lägger stor vikt vid din personlighet till denna tjänst och letar efter dig som är driven och har en vilja av att utvecklas och utmanas. Ett personlighetstest kommer att ingå i processen. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: 50 % flexibla arbetstider och upplägg under vardagar * Placering: Örebro, Örnsro * Tjänsten kräver en bakgrundskontroll och är säkerhetsklassad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Örebros fjärrvärmenät började byggas under 1950-talet och växer fortfarande. Idag finns det över 440 km distributionsledningar i Örebro-området innefattandes tusentals ventiler och tekniska komponenter som säkerställer funktion och säkerhet. Att förvalta och underhålla distributionsanläggningarna är avgörande för att E.ons kunder ska få den värmeleverans de önskar och för att produktionsanläggningarna ska kunna optimeras. Läs mer om E.on och hur det är att jobba hos dem här!

3 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Underhållsledare till Servicehallen Falun & Borlänge

Vill du var med och utveckla framtidens fordonsvård? Keolis är en av Europas största kollektivtrafikaktörer. I Sverige är vi idag ungefär 4500 medarbetare och nu kan du bli en av oss. Låter det intressant att utveckla Keolis underhållsverksamhet, anpassa verksamheten till de lokala förutsättningarna, bidra till affären och hela tiden nyfiket se hur andra framstående bolag arbetar med underhåll? Då kan du vara vår nästa ledare till våra två servicehallar i Dalarna. Låter det spännande? Skicka gärna in din ansökan redan idag!     Om tjänsten    Som chef för servicehallen i Falun och Borlänge leder, fördelar, planerar och följer du upp den dagliga fordonsvården i servicehallen. Du har ett delegerat arbetsmiljöansvar för upp till ca 12 medarbetare. Du fungerar som en länk mellan egen avdelning och övrig verksamhet. Genom närvarande ledarskap och ständiga förbättringar driver du utvecklingen mot ett mer förebyggande arbete. För dig som har vilja och driv innebär detta stora möjligheter till att vara med och påverka och leda arbetet och utvecklingen framåt. Du kommer ingå i en ledningsgrupp om tre underhållsledare och du rapporterar till Underhållschef. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar provanställning. Arbetstiderna kan komma att variera, och är till största del förlagd under kvällstid, söndag till torsdag. Krav • Gymnasiekompetens • B-körkort    • Datorvana   • Kunskap om vår verksamhet eller liknande verksamhet, som tex restarurang eller lokalvård • Erfarenhet från arbetsledande befattning • Goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som i skrift Meriterande • Kunskaper inom Lean • Har du D-körkort är detta meriterande • Goda kunskaper om arbetsmiljöarbete • Kunskap om avtal och arbetsrätt Vi söker dig som är en kommunikativ person som värdesätter ett konsekvent arbetssätt. Du har goda ledaregenskaper, god samarbetsförmåga, är en lagspelare och har en positiv och etisk människosyn. Du är lyhörd och har god inlevelseförmåga. Vi ser gärna att du besitter ett resultatinriktat synsätt samt att du har en förmåga att utveckla och se möjligheter i arbetsformerna och organisationen. Du är en god problemlösare och är inte har några problem att arbeta under tidspress.  Att arbeta på Keolis i Dalarna Hos Keolis får du en introduktionsutbildning och möjlighet till vidareutbildning. Vi vill att du ska trivas och må bra, och erbjuder dig därför friskvårdsbidrag och tillgång till Keolis förmånsportal med mängder av erbjudanden, både på friskvård och på produkter och tjänster. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Keolis är en arbetsplats för dig som trivs i en miljö präglad av etnisk och kulturell mångfald, där klimatet är öppet och där vi respekterar varandras likheter och olikheter.     Så här söker du   Är det här något för dig är du varmt välkommen att registrera din ansökan i form av cv. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.    Kontaktperson Magnus Gärdeman Underhållschef Tel: +46 073-6224128 Stefan Andersson Unionen [email protected]

11 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Clean and Dry Room Planner

We are looking for a dedicated Clean & Dry Room Planner to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our passionate Clean & Dry Room Team team based in Skellefteå. By joining us, you will be a key player in contributing to building one of the first large scale European battery factories. About the job As the Clean & Dry Room Planner, you will be the pivotal link between department members and various internal/external stakeholders. Your role is vital in ensuring the smooth operation of the department by providing administrative support, facilitating communication, assisting in project management, ensuring financial compliance, and fostering team development. You will be a part of a team consisting of technicians and specialists, and together you will make sure our clean and dry rooms work as they should. Key responsibilities include but are not limited to: Administrative Support: Schedule meetings, take minutes, prepare presentations, handle correspondence, and maintain accurate records and files for the department. Liaison and Communication: Act as a communication bridge between department members and internal/external parties, maintaining professional communication standards. Project Assistance: Aid in planning, tracking progress, and coordinating resources for departmental projects to ensure timely execution. Financial Compliance: Assist in budget preparation, track expenses, and maintain meticulous records to ensure adherence to financial policies. Team Support and Operations: Support recruitment, onboarding, training of new team members, maintain employee records, and assist in day-to-day operations. The person we are looking for is flexible, curios and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Qualities that we cherish are sense of quality, friendliness, grit and a sense of humor. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Skills & Requirements We believe that you have : Minimum of 2 years of work experience with coordination and planning works Ease in communication Ability to analyze and present data Proficient in MS Office Strong interest in operational planning Fluency in English, both spoken and written Bonus points for: Previous experience in the engineering field. You have a proactive work approach. Ability to work well under occasionally tight schedules with good time management and focus on tasks. Qualities we value include flexibility, a sense of quality, friendliness, and high motivation. Passionate and goal-oriented. About Northvolt Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely. To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history. Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our gigafactory Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun.

12 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024