Underhållsplanerare
Sök bland 8 lediga jobb som Underhållsplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Letar du nya utmaningar och vill vara med och utveckla system som bidrar till direkt samhällsnytta? Vill du analysera system, optimera underhållslösningar, hitta den lösning som ger rätt kvalitet till rätt kostnad? Vi söker dig som trivs i den varierande rollen som konsult och som vill jobba som Underhållsingenjör inom försvar. Defence Technology inom AFRY söker nu efter fler kollegor som vill vara med och ta fram lösningar där du har möjlighet att påverka ett systems funktion och effekt. På vårt kontor i Stockholm har vi en inhouse-verksamhet inom utbildnings- och underhållsanalyser, där vår största kund är försvarsindustrin. I våra projekt, som oftast är helhetsåtaganden, ser man därför direkt nyttan för slutanvändaren samtidigt som man är en del i att upprätthålla ett säkrare Sverige och därigenom verka för fred och frihet. Helhetsåtaganden ställer höga krav på oss och våra konsulter, både vad gäller kompetens och leveransförmåga. Våra kundåtaganden görs antingen på plats i våra egna lokaler eller hos kund. För att möta kraven från kund har vi en genomgående strategi att arbeta fokuserat på kompetensutveckling för våra konsulter. Det görs genom kompetensprojekt, seminarier och utbildningar inom olika områden. Allt skräddarsytt för dig som konsult. Kvalifikationer Vi söker dig som är ingenjör med ett intresse för teknik, logistik och underhåll – oavsett om du är i början av din karriär eller har flera års arbetslivserfarenhet. Vem är du? Vi ser att du har en teknisk akademisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå, med inriktning mot logistik eller underhåll eller likvärdigt Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift då detta krävs i aktuella kunduppdrag. Vi välkomnar både dig som är nyutexaminerad och vill utvecklas inom komplexa tekniska system – hos oss får du lära dig det du behöver – och dig som har erfarenhet och vill bidra med din kompetens i våra spännande projekt. Meriterande Erfarenhet av att arbeta med komplexa tekniska system Erfarenhet av att arbeta som konsult Erfarenhet från försvars-, flyg- och/eller marinindustrin Våra värdeord Brave, Devoted, Teamplayers kännetecknar hur vi ser på oss själva. Därför tror vi att det är ett vinnande koncept om du är en person som är genuint intresserad av hur utveckling kan bidra till vår egen och våra kunders framgång. Du har en god förmåga att samarbeta och bidra i ett team, samtidigt som du trivs när du får mycket eget ansvar och möjlighet att påverka. Som medarbetare hos oss behöver du ha ett öppet sinne inför att sätta dig in i nya sammanhang och läsa in dig på nya tekniker då det är en stor del av din vardag som konsult. Då tjänsten kan innebära arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll vid anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav. Ytterligare information Som anställd hos oss inom Defence Technology kommer du att ingå i ett team med omtänksamma och härliga kollegor där vi värnar om att ha en stark gemenskap med högt i tak. Vi i teamet har regelbundna träffar med kompetensutveckling, lära sig om andra projekt/uppdrag på AFRY eller bara umgås och har trevligt. Under dina första månader som anställd får du utöver din chef en AFRY Buddy som introducerar dig till företaget som du kan bolla frågor och funderingar med. Som en del av din introduktion hos oss får du möjlighet att gå en utbildning inom ILS (Integrated Logistics Support). Kursen ger en grundläggande förståelse för ILS och dess betydelse i hela systemutvecklingsprocessen. Innehållet omfattar bland annat: Vad är ILS och varför är det viktigt? ILS i systemutvecklingsprocessen Hur ILS påverkar design ILS i planering av underhåll och reparation ILS och optimering av livscykelkostnader Kunskapsöverföring till användare (dokumentation och utbildning) ILS ur ett affärsperspektiv Sista ansökningsdag 17 augusti. Urval och intervjuer kommer påbörjas senare delen av augusti/början av september. Tester kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Kontaktperson för frågor: Johan Endrell, Gruppchef LifeCycle Solutions, [email protected] Ellinor Danielsson, Rekyteringspartner, [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10 Vill du ha en roll där du får kombinera teknik, människor och utveckling? Hos oss får du en varierad vardag med stort ansvar och möjlighet att påverka. Välkommen med din ansökan som produktionstekniker till Förädlingen! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? LKAB Förädlingen Kiruna Kiruna Malmförädlingens uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt Vatten och Dammar. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Din roll Som produktionstekniker Pelletsverk 2/3(KK2/KK3) erbjuds du ett varierat arbete där du är en viktig länk mellan vår underhålls-och driftorganisation. Du kommer att arbeta i kontorsmiljö och ute i våra anläggningar med både människor och teknik. Du kommer att rapportera till Gruppchef Drift. Du kommer bland annat att ansvara för att: Delta i projekt och förbättringsarbeten, i vissa fall leda projekt Agera representant för driftsorganisationen i olika typer av forum Samordna och leda säkra avställningar samt hålla låssystemen uppdaterade Samordna och leda nedkörning samt driftsättning vid planerade produktionsstopp Agera komptensbärande mellan skiftlagen inom givet område Värdera och prioriterar underhållsarbeten samt hålla driftsorganisationens arbetsorderstockar aktuella Driftrutiner och tillståndskontroller är uppdaterade och kontinuerligt förbättras Utföra skyddsronder enligt uppsatt skyddsrondsplan Utföra delegerade åtgärder för tillbud och olyckor Kemikalie- och brandskyddsansvar Det här har du med dig Vi söker dig som trivs i en självgående och ansvarstagande roll. Med en stark målmedvetenhet bidrar du till vår verksamhet där produktionen är i fokus. Dina arbetsuppgifter kräver att du arbetar strukturerat - att du kan planera, följa upp och slutföra uppgifter på ett effektivt sätt. Hos oss är samarbete en självklar del av vardagen. Du är kommunikativ och vet hur man bygger goda relationer med både kollegor och övriga funktioner. Utöver detta har du: Gymnasieutbildning är ett krav, gärna med teknisk inriktning B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Erfarenhet av arbete i systemet IFS (meriterande) Anläggningskännedom och kunskap i processen (meriterande) Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: LKAB Kiruna Pelletsverk 2/3 (KK2/KK3) Omfattning: Heltid, dagtid måndag-fredag Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta sektionschef Mats Nilimaa, [email protected] alt. 072-717 83 16 under vecka 26–29. Från och med vecka 30, kontakta gruppchef Erik Sjölund, 073-093 20 40 alt. [email protected]. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/Svappavaara: Unionen Norra: Sakari Alanko 0980-725 08 Akademikerföreningen: Peter Johansson 0980-71879 Ledarna Norra: Ingegerd Kyrö 0980-71050 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Xylem är ett globalt Fortune 500-företag inom vattenlösningar som arbetar för att främja hållbar påverkan och stärka de människor som får vatten att fungera varje dag. Som ett ledande vattenteknikföretag med 23 000 anställda i över 150 länder ligger Xylem i framkant när det gäller att ta itu med världens mest kritiska vattenutmaningar. Vi välkomnar passionerade personer till vårt team, som är dedikerade till att överträffa kundernas förväntningar genom innovativa och hållbara lösningar. Arbetsbeskrivning Som Underhållsingenjör arbetar du med att säkerställa produktionsutrustningars driftsäkerhet genom metodutveckling och utveckla maskinutrustningarnas UH-planer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att: Leda förbättringsinitiativ i verkstäderna. Ta fram/utveckla metoder och sprida befintliga metoder i sitt dagliga arbete. Analys och utredningsuppdrag avseende tekniska störningar och ekonomiskt utfall. Ta fram korrigerande aktiviteter i samarbete med Underhållschef. Leda och hålla samman nätverk mot produktverkstäderna. Arbetet bedrivs i nära samarbete med kunden (produktion) samt i ett flertal nätverk inom olika organisationer och leverantörer. Den högautomatiserade produktionsutrustningen består av bearbetningsmaskiner, PLC-system, robotar, transportsystem, monteringsliner, målningsutrustning och testanläggningar. Då systemintegrationen är hög, kommer du som Underhållsingenjör att arbeta i många olika system, såsom underhållssystemet (Maximo) och störningsuppföljningssystem (Axxos). Erfarenhet Vi söker dig som har: Avslutad högskoleutbildning med teknisk inriktning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Kunskap om industrins produktions- och underhållsprocesser Mycket god PC-vana med tyngden främst inom Excel Goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl som skrift. Kunskaper/erfarenhet av Lean production. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda förbättringsprojekt mot produktionsutrustning och underhållsarbete inom industriautomation samt mot verkstadsarbeten. Vidare är det ett plus om du har kunskaper/erfarenhet av underhållssystem och av analytisk databashantering. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare har Du har en god analysförmåga och trivs i en utvecklingsmiljö med hög förändringstakt, samt med ett pedagogiskt sinnelag med god social förmåga. Du är drivande, resultatinriktad och har lätt för att samarbeta. Att du är ordningsam, strukturerad och har lätt för att summera och rapportera muntlig som skriftlig, ser vi som en självklarhet. Information Har du frågor är du välkommen att kontakta Joakim Lennartsson, Sektionschef maskinunderhåll, 0471 - 24 76 55 eller Daniel Långberg, rekryterare, 0471 – 24 74 57. Välkommen in med din ansökan. Sista ansökningsdag är 27/7. Urvalet av ansökningar sker löpande. Representant för Unionen är Anna Skansfors, Representant för Akademikerna/Sveriges ingenjörer är Jenny Johansson, 0471-24 70 00. Gå med i det globala Xylem-teamet för att vara en del av innovativa tekniklösningar som förändrar vattenanvändning, bevarande och återanvändning. Våra produkter påverkar allmännyttiga företag, industrisektorer, bostadsområden och kommersiella byggnader, med ett åtagande att tillhandahålla smart mätning, nätverksteknik och avancerad analys för vatten-, el- och gasföretag. Samarbeta med oss för att skapa en värld där vattenutmaningar möts med uppfinningsrikedom och engagemang; där vi inser kraften i inkludering och tillhörighet för att driva innovation och göra det möjligt för oss att konkurrera mer effektivt runt om i världen.
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10 Här på LKAB kan vi erbjuda spännande karriärmöjligheter, och vi vill att du ska fortsätta utvecklas genom livslångt lärande, för vi vet att din utveckling är avgörande för att vi ska lyckas med att leda industrin mot en hållbar framtid. Läs mer nedan om din nästa möjlighet; och om rollen känns rätt för dig, uppdatera ditt CV och personliga brev och skicka in en ansökan. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Du kommer att arbeta med underhållsutveckling och problemlösning i Sovringen. Arbetet innefattar såväl avhjälpande metoder som förebyggande/strategiskt underhåll. Centralt är att ständigt förbättra, utveckla och effektivisera sektionens områden och anläggningar för att minska längden på störningar samt antalet störningar orsakade av mekaniska problem. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av: Att leda och planera den strategiska utvecklingen av mekaniskt underhåll. Att skapa nätverk med externa och interna kompetenser Att vara delaktig och planera budget samt bevaka det långsiktiga investeringsbehovet och bereda framtida investeringar. Att leda och delta i förbättringsgrupper. Att kontinuerligt detektera, analysera data och lösa problemställningar inom mekaniska underhållet. Att fungera som tekniskt stöd för underhållsgrupper inom övriga sektioner. Samverka med Underhållsgrupper på de andra sektionerna. Att ansvara för framtagande av underhållsplaner för det mekaniska underhållet. Att prioritera och samordna underhållsaktiviteter på ett övergripande plan. Arbetet innebär stort samarbete i underhållsgruppen, Uh-Ing, Pc-Mek, UH-ledare och Beredning. Det här har du med dig Vi söker en drivande och engagerad medarbetare som kan ta sig an denna tjänst. Vi ser gärna att du är analytisk och systematiskt. Vi gillar att jobba tillsammans och värdesätter din förmåga att arbeta i lag och skapa goda relationer, internt såväl som externt. Du kommer att få tilldelad en mentor som stöd i din nya roll. För vår arbetsgrupp är det viktigt att ha ett inkluderande klimat där alla känner sig välkomna och vi ser därför fram emot de nya tankar, idéer och synsätt som Du har med dig. Vi förväntar oss att du har: Godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna inom maskinteknik eller motsvarande Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt Start: Enligt överenskommelse Plats: Kiruna Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta gruppchef Mikael Forss, [email protected] eller 072 514 26 45. Fackliga kontaktpersoner: Kiruna/Svappavaara Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08 Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50 Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Om företaget Paroc, en del av Owens Corning Owens Corning är en ledande leverantör av byggprodukter för bostäder och kommersiella fastigheter som har åtagit sig att bygga en hållbar framtid genom materialinnovation. Våra produkter tillhandahåller hållbara och energieffektiva lösningar och utnyttjar våra marknadsledande befattningar för att hjälpa våra kunder att vinna och växa. Vi är global omfattning, mänsklig skala med mer än 25 000 anställda i 31 länder som är dedikerade till att generera värde för våra kunder och aktieägare och att göra skillnad i de samhällen där vi arbetar och lever. Owens Corning grundades 1938 och är baserat i Toledo, Ohio, USA, 2024 Försäljning av $11.0 miljard. För mer information, besök www.owenscorning.com Tjänstebeskrivning Som Underhållsplanerare arbetar du med att säkra tillgängligheten på våra produktionsanläggningar och transportutrustningar. Du planerar det förebyggande och avhjälpande underhållet vilka inkommer genom felanmälningar och arbetsorder i SAP. Du ansvarar för att planera arbeten på såväl veckobasis samt under längre produktionsstopp, såsom sommar och jul. Du säkerställer även att reservdelar och övrigt material finns tillgängligt när väl arbetet ska utföras. Detta sker genom beställningar mot leverantörer och även genom samarbete med vår inköpsorganisation. Vidare ansvarar du för systemvård i SAPs underhållsmodul gällande arbetsorder, reservdelar, felanmälningar och aktivitetsrapporter. Du arbetar tätt ihop med Teamledaren på avdelningen för att både planera material, resurser och uppdrag som sedan kommuniceras till vår kund, produktionen. Det pågår mycket förbättringsarbete inom alla områden i fabriken så en driven och engagerad person har stora möjligheter att vara med och påverka vår utveckling och framtid. Kvalifikationer Vi söker dig som har yrkesteknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande samt erfarenhet av underhållsarbete inom mekaniska reparationer, plåt och svets. Vidare ser vi också att du har god datavana samt gedigen erfarenhet av arbete i SAPs underhållsmodul. Som person är du lösningsorienterad och besitter en god kommunikationsförmåga. Du är positiv, ansvarsfull och självgående, har en hög arbetsmoral samt har en god känsla för struktur samt ordning och reda. För att trivas i rollen bör du se problemlösning och planering som en givande utmaning och brinner för teknik. Du är drivande, flexibel och har lätt för att samarbeta med olika funktionerna och leverantörer. Utöver ovanstående behärskar du engelska och svenska väl i tal och skrift. Låter detta intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Louise Sköld tel 072 – 402 46 60. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Job Posting End Date / last application date: 2025-07-27 Vill du arbeta med fastighetsunderhåll i en dynamisk miljö där du får ta ansvar, driva förbättringar och säkerställa att våra industrifastigheter håller högsta standard? Då är detta rollen för dig! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Om förädlingen i Kiruna Hos oss på Kiruna Malmförädling omvandlas malm från gruvan till högkvalitativa produkter. Processen innefattar tre huvudsteg: sovring, anrikning och pelletisering. Avdelningen består av åtta sektioner, varav fyra fokuserar på huvudprocessen och fyra fungerar som stödsektioner inom områden som kvalitet, teknik- och processutveckling, materialhantering samt vatten och dammar. Tillsammans driver vi innovation och kvalitet framåt i varje steg. Läs mer om hur vi förädlar här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Din roll Som underhållstekniker med inriktning på fastighetsunderhåll spelar du en nyckelroll i att säkerställa att våra industrifastigheter håller hög standard genom planerat och förebyggande underhåll. Du driver förbättringsarbete, ser till att lagkrav efterlevs och bidrar till en effektiv arbetsprocess genom planering och beredning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Upprätta, utveckla och förvalta underhållsplaner för fastigheter. Agera beställare och kontaktperson gentemot entreprenörer och kontrollorgan. Säkerställa efterlevnad av lagkrav, AFS och andra relevanta regelverk. Driva förbättrings- och optimeringsarbeten inom fastighetsunderhåll. Utföra löpande inventeringar för att identifiera underhållsbehov. Hantera felanmälningar och planera mindre underhållsarbeten. Skapa anmodan, ankomstregistrera och besikta utförda jobb. Godsmottaga beställt material och vid behov utföra enklare underhåll på byggnader. Det här har du med dig För att trivas i rollen ser vi att du: Är proaktiv och har förmågan att planera och genomföra underhållsåtgärder innan problem uppstår. Har erfarenhet av att driva förbättringsarbete och ett starkt intresse för att optimera arbetsprocesser. Är trygg i att ta ansvar för att koordinera och leda underhållsarbeten samt samordna externa aktörer, entreprenörer och leverantörer för att säkerställa att arbetet utförs enligt överenskommelse. Är van att hantera felanmälningar och planera åtgärder med både kort- och långsiktig hållbarhet i åtanke. Har en god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta med olika yrkesgrupper. Bidrar till en positiv arbetsmiljö genom ett lösningsorienterat och strukturerat arbetssätt. För den här rollen ser vi att du har erfarenhet av underhållsplanering och fastighetsunderhåll, gärna inom industrifastigheter. Det är meriterande om du har god kunskap om lagkrav, AFS och andra relevanta regelverk, samt erfarenhet av inköp, materialhantering och enklare planering. För tjänsten krävs godkända gymnasiebetyg, B-körkort samt goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Kunskaper i engelska är meriterande. Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Arbetstid: Dagtid. Omfattning: Heltid. Plats: Kiruna. Start: Enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 27 juli. Under vecka 27-34 är rekryteringsprocessen pausad och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket kommer ske från den 25 augusti. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För frågor om tjänsten får du gärna kontakta gruppchef: Daniel Nilsson 076 1413636, [email protected] Facklig kontakt: Fackliga representanter, Kiruna/Svappavaara: Unionen Norra – Sakari Alanko, 0980-725 08. Akademikerföreningen– Peter Johansson, 0980-71879. Ledarna Norra– Ingegerd Kyrö, 0980-71050 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Har du drömmar om att förbättra världen och bidra till ett tryggare samhälle? Efter 12 veckors utbildning genom Academic Work Academy får du möjlighet att arbeta med de mest avancerade tekniska lösningarna och växa i rollen som ILS-Ingenjör hos Combitech. Tveka inte att söka denna möjlighet redan idag! OM TJÄNSTEN För tredje gången i rad är det nu dags att rekrytera nya stjärnor för vårt Academy ILS-program. En ILS-ingenjör kan beskrivas som en teknisk superhjälte som jobbar för att se till att system och produkter fungerar på ett säkert, effektivt och pålitligt sätt. Du blir en nyckelspelare i att optimera drift och underhåll av avancerade system i en framtidssäker bransch där behovet av din kompetens bara ökar. Rekryteringen baseras enbart på förmågor och rätt personlighet, så även du utan tekniska erfarenheter är välkommen in med din ansökan. Du utlovas 12 spännande och intensiva utbildningsveckor på vårt Academyprogram med en fast anställning efter avklarad examen med uppdrag hos någon av våra samarbetspartners. Emil Nordman, Alumn ILS Academy 2023. "Alla elever hade olika bakgrunder och gick in i utbildningen med samma mål, att byta karriär och bli ILS ingenjörer. Det är otroligt att i efterhand se hur mycket vi har lärt oss genom dessa korta men intensiva veckor och att vi nu får jobba med världens häftigaste och mest avancerade teknik." I årets ILS-program samarbetar vi med Combitech för platsen till Arboga. Combitech är ett ledande teknikkonsultbolag inom digitalisering, cybersäkerhet och systemutveckling. Dom hjälper bland annat kunder med framtagning av drift-, underhålls- och försörjningslösningar kring framtidens kommunikation och levererar kommunikationslösningar både militärt och civilt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter ILS (Integrerat Logistikstöd) används för att optimera underhåll och drift av avancerade system. Tänk dig att du ska köpa en bil som både fungerar bra från start och är kostnadseffektiv att underhålla i längden. Finns reservdelar om tio år? Är det lätt att byta en trasig strålkastare? En ILS-ingenjör säkerställer att sådana frågor beaktas – för komplexa system inom försvar, flyg, rymd, sjöfart och fordonsindustrin. Som ILS-ingenjör arbetar du med kravhantering, logistikplanering och underhållsstrategier inom försvar, industri och infrastruktur. Rollen innefattar att ta fram specifikationer, genomföra analyser och designarbete, formulera tekniska ordrar samt granska leverantörers arbete. Du ansvarar även för kvalitetskontroll och teknisk support, både internt och till kunder. Efter examen kan du arbeta med allt från ubåtar till flygplan och bidra med analyser, tekniska specifikationer, designarbete och kvalitetskontroll. Du får chansen att jobba nära projektledare och ingenjörer. Info om utbildningen Accelerated Learning ligger till grund för programmet – en intensiv och praktisk utbildningsmodell med högt tempo, korta teoripass och fokus på feedback och övning. Under programmet kommer du lära dig ILS-processen och dess komponenter, där bland annat livscykelanalys, funktionssäkerhet, underhållsmässighet, underhållssäkerhet och supportlösningshantering ingår. * Digital välkomstmöte inför utbildning: 21/7 * Förstudieperiod: 21/7 - 17/8 * Utbildningsstart: 18/8 * Examensdag: 7/11 * Omfattning: Heltid, obligatorisk schemalagd undervisning vardagar kl: 08.00-16.00 * Utbildningsort: Utbildningen sker digitalt med obligatorisk närvaro. Hela utbildningen kommer genomföras på engelska. * Arbetsort efter avslutad utbildning: Arboga Rollen som konsult Efter utbildningen kommer du att bli anställd som teknik-konsult genom Academic Work och arbeta på uppdrag ute hos våra kunder. Med inriktning som teknik-konsult kommer befattningar, branscher och storleken på våra kunder att variera och det är viktigt att du i rollen som konsult är öppen för det. VI SÖKER DIG SOM * Är över 18 år * Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt, då lektioner och kommande arbete kan förekomma på båda språken * Har klarat de två inledande testerna med fokus på förmågor * Har ett genuint intresse för teknik * Uttrycker stark motivation för programmet För att ha fallenhet för konsultrollen behöver du ingen tidigare erfarenhet av teknik, men du måste ha rätt förmågor, personliga egenskaper och visa stort intresse och engagemang att påbörja din nya karriär. Du kommer därför i processen genomföra tester. Integrerat logistikstöd är en process som används främst inom försvarssektorn och kan därmed, i förekommande fall, medföra att dessa uppdrag är säkerhetsklassade. Är uppdraget som du placeras på säkerhetsklassat kommer säkerhetsprövning genomföras (inkluderat registerkontroll) i samband med anställning (i enlighet med 3 kap 1§ i Säkerhetsskyddslagen). Uppdrag där kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på svenskt medborgarskap. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Trivs du att vara den som koordinerar och håller övergripande koll på arbeten som ska genomföras? Då är det här tjänsten för dig! Vad blir din roll hos oss? I rollen som planerare kommer du att ha en central funktion i det löpande underhållsarbetet, där du kommer att säkerställa att den övergripande planeringen av de arbeten som ska utföras planeras ut. Du säkerställer att arbetsorderkön och inkomna åtgärdsönskemål hanteras kontinuerligt och bidrar aktivt vid beredningen av arbetsorder. Du medverkar i arbetet med att upprätta och revidera underhållsplaner samt ansvarar för reservdelsstyrning och materialplanering. En viktig del av ditt uppdrag är att koordinera veckoplaneringen och delta i planering och uppföljning av stoppaktiviteter. Du följer upp och kommunicerar nyckeltal kopplade till planeringsförmåga och initierar vid behov omprioriteringar utifrån verksamhetens övergripande behov och beläggningsgrad. Vem är det vi söker? För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god planeringsförmåga i kombination med ett starkt helhetsperspektiv. Du har förmågan att identifiera vad som är viktigast, prioritera utifrån det och omsätta övergripande mål till konkreta och genomförbara planer – både på kort och lång sikt. Din goda administrativa förmåga gör att du skapar struktur och ordning i det dagliga arbetet, samtidigt som du har lätt för att växla mellan detaljer och helhet när situationen kräver det. Vi söker Dig som har: Erfarenhet från industri och kompetens inom EL/Automation Gymnasieutbildning inom relevant område Erfarenhet från inköp God förmåga att utrycka dig på svenska i både tal och skrift Meriterande Kunnig inom UH-system. Erfarenhet från arbete i SAP-PM är meriterande. Erfarenhet från processindustri är meriterande Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där vi uppmuntrar till utveckling och lärande och ger dig möjlighet att ta ansvar och växa i din roll. I vårt underhållsteam arbetar vi med hållbara förbättringar som säkerställer driftsäkerheten och effektiviteten i våra produktionsprocesser. Ditt arbete kommer att spela en avgörande roll i att upprätthålla vår fabrik och bidra till vår vision om en fossilfri framtid. Tillsammans skapar vi förnybara produkter och Sista ansökningsdag är 2025-07-31, urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut - välkommen med din ansökan! Metsä Board Metsä Group är en framgångsrik koncern inom skogsindustrin med rötter i de finska skogarna – vårt moderbolag är ett kooperativ av över 90 000 skogsägare. Metsä Board tillverkar lätt och högkvalitativ falskartong samt kartong för matservice och vita kraftliners. Den rena färskfiber vi använder i våra produkter är en förnybar, säker och återvinningsbar resurs från nordiska skogar. Metsä Board är börsnoterat på Nasdaq Helsingfors. Vi välkomnar människor med olika bakgrund och i olika livsfaser. Metsä har plats och möjligheter för många olika talanger oavsett ålder, kön, etnisk bakgrund, sexuell läggning, funktionshinder eller andra egenskaper – Metsä är för alla. Läs mer: metsagroup.com/metsaforall. Anonym rekrytering - hur det fungerar och varför använder vi det? Som en del av Metsä Groups jämställdhetsprogram och vår vision - "Metsä för alla", använder vi oss av anonym rekrytering. Syftet är att minska effekten av omedvetna fördomar och eventuell diskriminering. Följande uppgifter kommer därför att vara dolda för rekryterarna fram till intervjutillfället: namn, födelsedatum, kontaktuppgifter, kön, modersmål, datum för studier samt utbildningsinstitutionens namn. Bilagor (CV) är också dolda. Rekryterarna får tillgång till de sökandes kontaktuppgifter först när de når steget intervju och de sökande bjuds in till intervjuer. Vårt rekryteringssystem guidar dig genom ansökningsprocessen. Du kommer att bli ombedd att lämna personuppgifter, men all ovan nämnd information är dold för rekryterarna fram till intervjustadiet. Det är därför extra viktigt att du som kandidat fyller i dina kompetenser i urvalsfrågorna, för att vi på ett så bra sätt som möjligt ska kunna avgöra om du är kvalificerad för tjänsten. Ansökningsformuläret innehåller frågor som hjälper dig att presentera dina färdigheter och erfarenheter anonymt. Vänligen svara på frågorna så att dina kompetenser och färdigheter framkommer. Du kan bifoga ett CV till din ansökan, men det kommer vara dolt i rekryteringsprocessens inledande skede. Om du bjuds in till en intervju kommer rekryterarna få tillgång till ditt CV som stöd för intervjun. Läs mer om vår anonyma rekrytering på www.metsagroup.com/anonymousrecruitment
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 8 av 8 jobb