Student sökes till ICA´s växel

Om tjänsten Vi söker nu en växeltelefonist som vill arbeta deltid i ett sammansvetsat team hos ICA koncernen. Tjänsten är en timanställning vilket gör att du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51% för att du ska vara aktuell för tjänsten. Start: Omgående. Arbetstider: Förlagda kontorstider, måndag-fredag klockan 07:30-17:00. Du blir schemalagd utifrån kundens behov. Kompetenskrav: - Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51% (exempelvis studier eller annat arbete) - Har fullständiga gymnasiebetyg - Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande: - Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare (exempelvis kundtjänstmedarbetare/receptionist/telefonist). - Är van med att arbeta i Office365-paketet - Tidigare erfarenhet av Tele2-växelapplikationen eller liknande Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att hantera interna och externa samtal där du ska stötta upp kollegor och kunder. Även administrativa arbetsuppgifter som dokumentuppdateringar, registervård samt utbildningar kan förekomma. Vem är du? Vi söker nu en stresstålig och positiv person som gillar teamwork. Du ska ha en god kommunikativ förmåga och kunna bemöta alla kollegor och kunder på ett professionellt sätt. Då det förekommer kundkontakt är det viktigt att du är social och bekväm med att skapa och bibehålla goda relationer. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Sommarvikarie till Ludvika Kommuns växel

Växeln söker en sommarvikarie. Våra kunder är Ludvika kommun, LudvikaHem AB, Ludvika Kommunfastigheter AB, Västerbergslagens Utbildningsförbund och WessmanBarken Vatten och Återvinning AB, och såklart de som ringer till oss för att få hjälp. kommunikation -och växel är en enhet inom kommunstyrelsens förvaltning. Där ligger ansvaret för kommunens växel och telefoni samt kommunikationsfrågor, både operativt och strategiskt. Detta sker bland annat genom arbete i olika nätverk, genom stöd till förvaltningarna i kommunikation både internt och externt. Ansvaret för utveckling och drift av hemsidan och intranät ligger på enheten. Kommunens officiella sociala mediekanaler drivs av kommunikatörerna efter inspel från verksamheterna. Tillsammans med alla andra medarbetare i Ludvika arbetar vi tillsammans utifrån Lagandan som är vår värdegrund. Hörnpelarna består av relationer, glädje, lärande och driv. Genom vår värdegrund skapar vi tillsammans en gemensam syn på hur vi tar oss an vårt uppdrag och får en arbetsplats som präglas av professionalitet, trivsel och sammanhållning. Arbetsuppgifter  Arbetet består idag huvudsakligen av att förmedla telefonsamtal till rätt person. Växeln bemannar även receptionen i stadshuset och tar emot besökare samt svarar på enklare frågor. Växeln administrerar även det som rör telefoni så som felanmälan, ger support till användare beträffande olika funktioner så som kodning av telefon, röstbrevlådor och schemasättning av svarsgrupper. Kvalifikationer Vi vill att du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med relevant eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska ha god datorvana och kunna uttrycka dig väl på svenska, engelska och gärna ytterligare ett språk. Finska är meriterande då Ludvika kommun är finskt förvaltningsområde. Har du erfarenhet som växeltelefonist ses det som meriterande. Då arbete kan förekomma i reception och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kansli är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom dessa områden. Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både internt och externt, ha mycket god serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann. Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på samarbetsförmåga och prestigelöshet. Anställningsvillkor Vikariat, heltid/dagtid fr.o.m v 23 t.o.m. v 35. Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktperson Chef, Jessica Rosengren 0240-866 56 Facklig kontaktperson Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 28 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in påResponda Groupoch läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb! För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice,som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 3 vecka.Start:Enligt överenskommelse.Omfattning: Deltid sommarvikariat.Öppettider: 07:00 - 22:00. Alla dagar. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Timvikarie till växel placerad i Härnösand sökes

Vill du hoppa in och arbeta som vikarierande receptionist när ordinarie personal är frånvarande? Är du kanske student eller redan har ett annat extrajobb? Då kan du vara den vi söker. Om uppdragetArbetet som receptionist och telefonist kommer att utföras hos vår kund i centrala Härnösand. Verksamheten kännetecknas av kund fokus, ansvarstagande och glädje. Arbetstid är vanligtvis måndag-fredag mellan kl. 8:00-16:30. Du kommer att arbeta extra vid behov som vikarie för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro till exempel sjukdom eller ledighet. Det är ett varierande behov, men vi ser att du ska ha möjlighet att arbeta i snitt cirka 2-3 dagar i veckan. Passen kommer ibland att bokas med kort framförhållning och därför ser vi gärna att du är morgonpigg. Under högtider och sommaren har vi ett större behov. Dina arbetsuppgifter Inkommande samtal i växel Ta emot handlingar/post och ev. besök i mindre reception Koppla vidare samtal till rätt person Löpande arbete med dator som arbetsverktyg Kundbemötandet och lyhördhet för andra människor både över telefon och disk är en mycket viktig del i jobbet. Vi ser därför att du är lyhörd, pedagogisk och utåtriktad. Dina kvalifikationer God datorvana Flytande i svenska i tal och skrift Erfarenhet inom kundtjänst Meriterande Kunskap i engelska Kunskap inom hemtjänst eller äldreomsorg Erfarenhet från kommun eller länsstyrelser Kunskap om hur kommun och länsstyrelse är uppbyggda Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Ansök snarast då vikariepoolen snabbt fylls upp. Annonsen är kvar så länge behovet kvarstår. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Ydalia Mendoza, [email protected]ör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070-833 23 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

13 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Sommarvikarie Kundkommunikatör

Är du student och och letar efter sommarjobb? Söker du ett varierande kontorsarbete under vardagar? Drivs du av att hjälpa andra. Ta då chansen att söka rollen som kundkommunikatör hos oss. Arbetsuppgiften går ut på att svara på inkommande samtal åt en mängd olika kunder. Du bemöter det inkommande samtalen utifrån varje kunds unika önskemål. Det kan vara genom att svara på frågor, registrera meddelande, koppla samtalet vidare eller bokning av tid. Vilka är vi? AnswerOnline har sedan starten 1994 hjälpt företag med personliga svarstjänster. Idag har vi omkring 300 kunder som är spridda över hela Sverige, i flera branscher och i olika storlekar. Detta gör att arbetet blir mycket varierande. Med vår personliga närvaro och kompetens tillsammans med en teknisk plattform ser vi till att våra kunders kunder får bästa möjliga bemötande. Det här förväntar vi oss av dig: Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift God datorvana och förmåga att sätta sig in i olika system Goda kunskaper att hantera engelska språket i tal och skrift Behålla lugnet och fokusera på uppgiften även när det är mycket att göra Ansvarstagande med hög arbetsnärvaro och samarbetsförmåga Hög social kompetens Detta kan du förvänta dig av oss Du kommer få en grundutbildning i våra system och lära dig metoder för att besvara samtal. Innan du själv börjar ta samtal kommer du lyssna och lära av dina kollegor. Vi är 20 st anställda och tillsammans hjälps vi åt med att utveckla våra arbetssätt och kunskap för att hjälpa våra kunder. Men även för att våra privatliv och arbetsliv ska gå att kombinera. Vi har utarbetade rutiner för kvalitet och miljö samt högsta kreditvärdighet. Vi är medlemmar i Almega Tjänsteföretagen samt har avtal med Unionen. Arbetstid Tjänsten beräknas starta med upplärning mitten/slutet av maj. Tjänsten är på deltid, 80% Våra öppettider är vardagar 07:00-18:00 under dessa tider fördelas arbetstiden utefter ett rullande veckoschema. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden. Så vänta inte för länge med att skicka in ditt CV och personliga brev. För mer information om oss som företag och våra tjänster - besök oss på www.answeronline.se

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Växeltelefonist med superhjältekomplex för timvikariat/Sommarvikariat

Som medarbetare i Bjurholms kommun spelar du en viktig roll där du varje dag är med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Inför framtiden behöver vi fler duktiga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla våra verksamheter. Vi står inför många spännande utmaningar och söker dig som kan ta initiativ, brinner för ditt uppdrag och gärna delar med dig av din kunskap. Tillsammans bidrar vi till en välfärd för Bjurholms cirka 2 400 invånare. I våra verksamheter arbetar omkring 350 personer inom olika yrken och samverkan sker med kommuner inom Umeåregionen. I Bjurholm finns ett gott näringslivsklimat och en god lokal service. Med närhet till vacker natur och aktiviteter inom fritid och kultur är Bjurholm en plats där det är lätt att trivas. Beskrivning Nu tror du att du kommit till en jobbannons som ser ut precis som alla andra. En jobbannons där vi söker någon som är en lagspelare, tänker utanför boxen, en stresstålig person som gärna kan minst tio olika IT-system. En person som både trivs att arbeta självständigt och i grupp samt är grym på att entusiasmera sina kollegor. Ja, du förstår, vi skulle kunna rabbla egenskaper hela dagen och få det att låta som om vi vill ha en superhjälte - vilket vi förvisso ser våra vikarier som. För utan våra vikarier så skulle vi inte klara oss!  Vi söker nu förstärkning i form av timvikarier med möjlighet till fast schema under sommaren. Så kan du jobba hela sommaren och gärna kan påbörja din inskolning direkt så tveka inte en sekund längre!  Umeåregionens växel är stationerad i Bjurholm och fungerar som mittnavet för kranskommunerna kring Umeå. Vårt jobb går precis som du redan gissat på att svara i telefon och vara trevlig med personer som ber om hjälp i en mängd olika ärenden. Hur kan en arbetsdag se ut för dig? Du kommer på morgonen och möts av ett inte så lugnt gäng kollegor, som vet det mesta om varandra och gärna delar med sig av både kunskap och roliga historier. När du blivit bekväm i jobbet så kommer du innan fika hinna svara på ca 80 samtal i alla möjliga former, vilket sen belönas med många skratt och skämt i fikarummet. Sedan fortsätter dagen med problemlösning och förhoppningsvis många skratt. Emellanåt kan det vara ett högre tempo och man behöver kunna vara flexibel som medarbetare (även om många av oss skulle behöva stretcha lite oftare). Vem kommer du att ha som närmaste överordnade kanske du undrar? Jo, din närmaste arbetsledare blir Anna Källström och hennes medarbetare beskriver henne som en empatisk ledare som trivs bäst när alla kommer överens. Hon är noggrann och gillar att ha koll på läget – vilket passar ypperligt när hon beger sig ut på svampjakt när hösten kryper sig på.   Även om vi inte förväntar oss någon superhjälte så har vi ändå vissa krav på dig som söker: - Du måste ha fyllt 18 år - Du måste kunna uttrycka dig verbalt på svenska och engelska (och gärna fler språk) - Du måste ha god datavana (Med det menar vi att du måste vara snabb vid tangentbordet och lättlärd i nya system) - Du måste kunna göra två saker samtidigt (till exempel lyssna och skriva) Meriterande: - Du kan jobba hela sommaren - Du kan påbörja inskolning ganska snart - Du har även möjlighet att jobba på timmar fram till sommaren - Du gillar att skratta och har en hyfsat låg lägstanivå Känner du att detta låter som en arbetsplats för dig? Vänta då inte med att söka – urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden! Bjurholms kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sommarjobb som växelreceptionist i Kallhäll!

Vill du tjäna extra pengar i sommar? Ge bästa möjliga servicen och ta egna initiativ. Ansök nu för en spännande sommar där du kan vara med och göra skillnad i vår kunds växel/ reception. OM TJÄNSTEN Som växelreceptionist i Kallhäll kommer du att arbeta på plats under arbetsdagar som sträcker sig mellan kl. 07:00 och kl. 17:00. Arbetstiderna för veckorna kommer att diskuteras i samråd med den ordinarie personalen för att säkerställa en smidig arbetsprocess. Detta är en spännande möjlighet att vara ansiktet utåt för vår kund och ge personalen en förstklassig serviceupplevelse. Att vara serviceinriktad är nyckeln till framgång i denna roll. För att förbereda dig kommer upplärning att ske på deltid, ungefär två dagar i veckan, innan du börjar arbeta på heltid. Arbetet kommer att utföras på plats i Kallhäll. Det kommer alltid att finnas en ordinarie person på plats för stöd och vägledning. Vår kund är ett miljöföretag som arbetar för att skapa en bättre planet. Du erbjuds - Möjlighet till deltidsarbete efter sommaren - Ett bra sommarjobb för att ersätta CSN ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera inkommande och utgående samtal via telefon * Ge professionell service till våra kunder och besökare * Ta eget initiativ för att utföra extra arbetsuppgifter vid behov VI SÖKER DIG SOM - Studerar på universitet, högskola eller YH på minst 50% - Kan arbeta heltid under 7 veckor - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Tidigare arbetat inom serviceyrken Det är meriterande om du har - Arbetat i receptionist eller växel tidigare - Bor i närområdet kring Kallhäll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - Kommunikativ - Tålmodig Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

10 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Växeltelefonist till Mariestad för uppdrag i sommar!

Gillar du att arbeta med att ge service och ha mycket telefonkontakt med kunder? Har du arbetat extra inom liknande och söker ett arbete över sommaren?Då kan det vara just dig vi söker! Om uppdraget Vi söker nu 3 stycken nya stjärnor att kliva in och stötta upp befintligt team, som växeltelefonistertill en stor myndighet i Sverige. I denna roll kommer du vara en första kontakt för myndighetens kunder där service och kundkontakt är i fokus. Tjänsten avser ett konsultuppdrag på Bemannia med en sysselsättningsgrad på 100% i Mariestad och arbetet genomförs i vår kunds lokaler. Arbetstiden är 07:30-16:00. Tjänsterna är uppdelade i tre olika startdatum mellan: V. 18V. 19V. 20 Dina arbetsuppgifter I din roll som växeltelefonist kommer du att vara ansikte utåt för myndigheten. Du kommer att arbeta serviceinriktat och snabbt kunna anpassa dig till olika situationer som kan uppstå så vi söker dig som tycker om att arbeta med människor. Du kommer att arbeta i telefonväxeln med att vidarebefordra samtal så att de når rätt person eller grupp. För att trivas i rollen tror vi att du är positiv, serviceinriktad och kundorienterad. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt ett bra bemötande både mot kunder och kollegor där du inger förtroende. Betydelsefullt är också att du kan arbeta självständigt och samtidigt ha mycket god förmåga att samarbeta. Det är en fördel om du stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. För arbete på myndigheten ser vi också att du är noggrann, ansvarstagande och respekterar schemalagda tider. Dina kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning, eller likvärdigt, med godkända betyg Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Minst ett (1) års erfarenhet av service och bemötande via telefon Erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-30 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Jobba som agent och bli vårt ansikte utåt!

Är du lösningsinriktad och gillar att hjälpa människor? Får du energi av att prata med personer och att lämna ett gott första intryck? Vill du vara våra kundersansikte utåt? Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat jobb där det för rätt person finns det goda möjligheter till en långsiktig anställning. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänstenDu kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion:3 veckorStart: Enligt överenskommelse, men gärna så fort som möjligt.Omfattning: Deltid sommarvikariat.Arbetstider: Skiftarbete med vissa kvällar och helger. Dina arbetsuppgifterDu kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana KontaktVälkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda GroupResponda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

9 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in påResponda Groupoch läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb! För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice,som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 3 vecka.Start:Enligt överenskommelse.Omfattning: Deltid sommarvikariat.Öppettider: 07:00 - 22:00. Alla dagar. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

4 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024