Växeltelefonist

Sök bland 31 lediga jobb som Växeltelefonist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Växeltelefonist till ISS i Örebro

Om tjänsten Vi på Cleverex Bemanning hjälper nu ISS Facility Services att hitta en växeltelefonist för ett vikariat på två månader. Du kommer att vara första kontaktpunkten för kunderna och medarbetare, där din service och förmåga att lösa problem kommer att vara avgörande. Du hantera växeln och enklare administrativa uppgifter i receptionen. Vi söker dig som har god datavana och är service-minded. Start för tjänsten är i november. ISS Facility Services erbjuder mångsidiga tjänster till olika företag, enat av en gemensam nämnare: enastående service. Genom daglig nära samverkan med sina kunder förstår de alla aspekter av kundupplevelsen. Varje ISS-medarbetare på plats är välutbildad, utrustad och engagerad i att leverera högsta servicenivå och kvalitet samt att hantera utmaningar och möjligheter med befogenhet och skicklighet. För denna tjänst kommer du vara anställd som konsult av oss på Cleverex Bemanning, men jobba genom ISS Facility Services. Du erbjuds • En möjlighet att vara en del av ett professionellt och engagerat team • Utvecklingsmöjligheter inom ISS Facility Services • En dynamisk arbetsmiljö med fokus på gemenskap och säkerhet Arbetsuppgifter Som växeltelefonist är din huvudsakliga arbetsuppgift att svara inkommande samtal från kunder, företag och intern personal etc. Du ansvarar för att ge ut rätt information, koppla vidare till rätt avdelning eller person. Du förväntas ge god service då du blir första telefonkontakten. Din profil • Du har en avklarad gymnasial utbildning • Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift • Du har en god datavana • Det är meriterande om du har erfarenhet av växeltelefoni och/eller servicehantering För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är flexibel, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du trivs att arbeta självständigt men även i team. Övrigt Start: november Omfattning: heltid, till sista december. Möjlighet till förlängning finns. Placering: Örebro, Gustavsvik Arbetstider: 09.00-18.00 Vi förväntar oss ett högt inflöde på antalet ansökningar och ser därför att du bifogar ett personligt brev. Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected] Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

4 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Telefonist till Kundtjänstservice, Umeå

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Digitalisering och Service är ett nytt verksamhetsområde som skapats för att ännu bättre och mer effektivt stödja Hälso- och sjukvården. Vi vill möjliggöra mer tid till vård genom smarta servicelösningar och digitalisering. Digitala lösningar och innovationer är en viktig del för att klara morgondagens utmaningar för sjukvården och där ligger Region Västerbotten i framkant. Vi arbetar i nära samarbete med Hälso-och sjukvården och har en stark relation. Vi vill vara en modern och flexibel arbetsplats med många olika förmågor som kan tillgodose framtidens behov. I dagsläget ingår fem verksamheter i verksamhetsområdet, vi finns i hela länet med verksamhet på alla tre sjukhusen i Västerbotten. Vi har ett spännande och utmanade arbete framför oss, tillsammans är vi starka! Servicecenter är en enhet som ingår i Region Västerbotten Digitalisering och Service organisation som erbjuder och levererar värdeskapande servicetjänster till regionens medarbetare, patienter och medborgare. Genom hög tillgänglighet, effektiva processer och bemötande i världsklass skapar vi förutsättningar för en god upplevelse av oss som både vårdgivare och arbetsgivare. Kundtjänstservice är en av fyra avdelningar inom Servicecenter. Som medarbetare hos oss kommer du arbeta tillsammans med erfarna och ansvarstagande kollegor. Du kommer till ett team som har god sammanhållning och nära samarbete. Vill du vara med och bidra till att Region Västerbotten har en växel i världsklass då är det här jobbet för dig! Vi söker nu en ny kollega i Umeå. ARBETSUPPGIFTER Som telefonist hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. I växeln är du spindeln i nätet och kopplar såväl interna som externa samtal vidare inom Region Västerbotten. Du kommer även att förmedla interna larm tex medicinska larm, inbrotts- och fastighetsrelaterade driftlarm. Arbetet innebär också beställning av teckentolk, kontakt med vaktbolag gällande tidpunkt för helikopterlandningar och registrering av felanmälan av IT system. Växeln är öppen dygnet runt året runt. Arbetstiderna är varierande vilket innebär att man jobbar dag, natt, kväll och helg enligt gällande schema. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har några års erfarenhet från kund- och serviceorienterad verksamhet. Erfarenhet från arbete med larmhantering eller arbete i en större televäxel är meriterande. Ditt främsta arbetsverktyg är dator varför du behöver ha god datavana. Du behöver också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Får att nå framgång i detta yrke behöver du vara serviceinriktad och lyhörd. Du har god kommunikativ förmåga, Du tar ansvar och är noggrann i ditt arbete. Du kommer att försättas i situationer där flera saker behöver göras samtidigt varför du behöver ha god förmåga att behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

2 oktober 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
TELEFONIST

DiaTel Diagonal Telefonpassning är ett företag som erbjuder professionell telefonservice. Arbetet sker från vårt moderna och ljusa kontor i centrala Borås. Vi söker en positiv och engagerad medarbetare som behöver kunna hantera många telefonsamtal per dag, vara stresstålig, prata flytande och god svenska. I arbetsuppgifterna så besvaras samtal från våra kunder och sen förmedlar dessa antingen via koppling av samtal eller via meddelanden. Öppettiderna för telefonpassningen är måndag-fredag 07.30-17.00. Arbetstider kommer att variera under öppettiderna, arbetet sker alltid från vårt kontor i centrala Borås. Tjänsten är en anställning 75-100 % och tillträde för tjänsten är enligt överenskommelse. Intresserad? Om du är intresserad av tjänsten och du matchar den profil vi söker, så tar vi emot din ansökan via e-post. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Maila din ansökan till [email protected]

26 september 2024
Sista ansökan:
26 oktober 2024
Växeloperatör till Taxi Östersund 199 000 AB

Om jobbet Växeloperatör till Taxi Östersund 199 000 AB Är du en person som gillar utmaningar, inte har några problem med att arbeta dagtid, kvällstid och helger och söker ett arbete med högt tempo? Då är detta arbetet för dig! Beskrivning: Sverigetaxi Östersund söker en växeloperatör för skiftarbete i Östersund. I rollen som växeloperatör kommer du vara navet mellan kunder och förare. I rollen kommer du svara på inkommande samtal från kunderna och delegera ut körningar till taxibilarna, samtidigt som du sköter planeringen för kommande körningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda samordningen mellan inringande kunder och tillgängliga fordon Planera för kommande händelser och körslingor Besvara inkommande samtal Kommunicera med förarna Kvalifikationer: I rollen som växeloperatör bör du ha god geografisk uppfattning om Jämtland. Tidigare erfarenhet från trafikledning är meriterande, men inget krav. Som person söker vi dig som: Gillar att arbeta i högt tempo Är organiserad, och gillar planering Är en lagspelare som kan driva och leda Har god simultankapacitet Är ödmjuk inför uppgiften men har "skinn på näsan" Motiveras av att lösa problem Vill och kan fatta beslut Har en hög Åtagandekultur Datorvana och är snabb på tangentbordet Sysselsättningsgrad: Ca 80% med möjlighet till merarbete under vissa perioder Arbetstid och lön: Skiftarbete, arbete varannan helg. Avtalsenlig lön. Övrig information: Urval sker löpande, så skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev redan idag dock senast 31/10 2024 Information om Taxi Östersund 199 000 AB Taxi Östersund 199 000 AB är ett lokalägt taxibolag som bedrivit taxiverksamhet i Östersund sedan 1920. Vi ingår som en del i Sveriges största resekoncept för taxitjänster, Sverigetaxi – därav vårt profilnamn Sverigetaxi Östersund. Våra tjänster utgörs av person- och godstrafik för privatpersoner och företag. En lika stor del av vår tjänsteflora är den samhällsbetalda trafiken såsom färdtjänst, skolskjuts och sjukresor. Vi har ett femtiotal taxibilar varav mer än en tredjedel är miljöfordonsklassade och samtliga transporter utförs numera med fossilfritt bränsle. Beställningscentralen i Odenskog är öppen dygnet runt, året om och bemannas av ca 15 operatörer som årligen hanterar närmare en halv miljon uppdrag. I koncernen som helhet och tillsammans med våra samarbetspartners sysselsätter vi ca 200 personer i vårt närområde.

24 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Administratör till Kriminalvårdens Servicecenter, vikariat
Kriminalvården
Telefonister

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Enheten för Kriminalvårdens Servicecenter (KSC) är en del av huvudkontoret och tillhör avdelningen för anstalt, häkte och frivård. Vi stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion, resebokning, administrativ effektivitet samt myndighetens växelfunktion. KSC fungerar som en väg in och har som mål att lösa alla inkomna frågor på ett vänligt och professionellt sätt. Tjänsten är placerad inom sektionen för kundcenter och kommer innebära att du förstärker oss inom central besöksbokning och vår växelfunktion. Du kommer ingå i en grupp om 15 personer som jobbar tätt ihop. ARBETSUPPGIFTER I växeln är du spindeln i nätet och kopplar såväl interna som externa samtal vidare inom myndigheten. Du är ofta den första kontakten för personer som ringer in till Kriminalvården och din roll innebär att du är med och avlastar myndigheten genom att koppla samtal till rätt mottagare samt besvara allmänna frågor rörande Kriminalvårdens verksamhet. I besöksbokningen tar du emot telefonsamtal från personer som vill boka besök i våra anstalter och häkten. Även i denna roll är du en nyckelperson och i många fall första kontakt med Kriminalvården för de som kontaktar oss. Du kommer genomföra bokningar men också svara på frågor gällande hur besöksrutiner och regelverk ser ut. Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och vi arbetar aktivt för att utveckla vår personal och våra tjänster. Detta innebär att du även kan komma att stötta upp andra funktioner inom vår sektion. Det huvudsakliga arbetsverktyget är telefon då all kontakt med allmänheten inkommer den vägen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som samarbetar bra med andra. I rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Du har förmågan att vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. I arbetet kommunicerar du på ett tydligt sätt och säkerställer att budskapet når fram. Vidare uttrycker du en positiv attityd till sitt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av servicearbete via telefon, exempelvis genom arbete i telefonväxel, besöksbokning eller kundtjänst • Förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska • Förmåga att utrycka sig väl i tal på engelska • Hög datamognad och erfarenhet av att använda IT som stöd i arbetet Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete i Kriminalvårdens klientsystem, KVR • Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av arbete i telefonisystem • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

17 september 2024
Sista ansökan:
8 oktober 2024
Administratör till Kriminalvårdens Servicecenter
Kriminalvården
Telefonister

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Enheten för Kriminalvårdens Servicecenter (KSC) är en del av huvudkontoret och tillhör avdelningen för anstalt, häkte och frivård. Vi stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion, resebokning, administrativ effektivitet samt myndighetens växelfunktion. KSC fungerar som en väg in och har som mål att lösa alla inkomna frågor på ett vänligt och professionellt sätt. Tjänsten är placerad inom sektionen för kundcenter och kommer innebära att du förstärker oss inom central besöksbokning och vår växelfunktion. Du kommer ingå i en grupp om 15 personer som jobbar tätt ihop. ARBETSUPPGIFTER I växeln är du spindeln i nätet och kopplar såväl interna som externa samtal vidare inom myndigheten. Du är ofta den första kontakten för personer som ringer in till Kriminalvården och din roll innebär att du är med och avlastar myndigheten genom att koppla samtal till rätt mottagare samt besvara allmänna frågor rörande Kriminalvårdens verksamhet. I besöksbokningen tar du emot telefonsamtal från personer som vill boka besök i våra anstalter och häkten. Även i denna roll är du en nyckelperson och i många fall första kontakt med Kriminalvården för de som kontaktar oss. Du kommer genomföra bokningar men också svara på frågor gällande hur besöksrutiner och regelverk ser ut. Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och vi arbetar aktivt för att utveckla vår personal och våra tjänster. Detta innebär att du även kan komma att stötta upp andra funktioner inom vår sektion. Det huvudsakliga arbetsverktyget är telefon då all kontakt med allmänheten inkommer den vägen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som samarbetar bra med andra. I rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Du har förmågan att vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. I arbetet kommunicerar du på ett tydligt sätt och säkerställer att budskapet når fram. Vidare uttrycker du en positiv attityd till sitt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av servicearbete via telefon, exempelvis genom arbete i telefonväxel, besöksbokning eller kundtjänst • Förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska • Förmåga att utrycka sig väl i tal på engelska • Hög datamognad och erfarenhet av att använda IT som stöd i arbetet Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete i Kriminalvårdens klientsystem, KVR • Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av arbete i telefonisystem • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

17 september 2024
Sista ansökan:
8 oktober 2024
Telefonist
Försvarsmakten
Telefonister

Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige. FMTIS Teletjänstavdelning behöver nu förstärkning i Telefonistsektionen. Våra främsta uppgifter är att förmedla diverse samtal både utanför och inom Försvarsmakten. Är du intresserad av att arbeta med service och telefonen som främsta arbetsredskap, då kan du vara just den vi söker. Om enheten Teletjänstavdelningen består idag tre sektioner, två placerade i Karlsborg och en placerad i Örebro. Avdelningens sektioner innehåller Försvarsmaktens svarsställe där vi förmedlar samtal och telekonferensbokningar samt Driftsektionen som administrerar ärenden kopplat till någon av våra olika typer av telefoni. Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften - i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 600 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som telefonist kommer du att ge service och information till Försvarsmaktens personal i stort men också till andra personer som ringer in till myndigheten. Du svarar på inkommande samtal och kopplar vidare till rätt mottagare när det krävs. Det innebär att du är en person som tycker om att arbeta med att ge service och har telefonen som främsta arbetsredskap i din vardag. Utöver detta är du också ansvarig för att boka och anordna telefonkonferenser. För att trivas i rollen är det viktigt att du är noggrann, stresstålig och serviceinriktad då du ansvarar för att ge korrekt och snabb service till de som ringer in till växeln. Vidare ser vi att du kan arbeta självständigt men samtidigt också trivs med att arbeta i grupp. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Utbildningar och seminarier utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Träning på arbetstid 3 timmar per vecka och du kan även få träningskläder och skor samt ersättning för startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning KRAV Kvalifikationer • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift • God datorvana inklusive MS Office • Körkort B, manuell växel Personliga egenskaper • God kommunikativ förmåga • Serviceinriktad och ansvarstagande • God samarbetsförmåga och stresstålig • Noggrann Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Vikariat. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlsborg. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Tjänsten är tom 2026-01-30 med chans till förlängning. Tjänsten kan innebära en del resor inom landet. Upplysningar om befattningen Jesper Gustafsson, 0505-45 10 00 Upplysningar om rekryteringsprocessen Hanna Ottosson Fackliga företrädare SACO Agneta Landquist SEKO Matz Felix OFR/S Martin Sparr Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-10-31. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Operatörer till Polisens Kontaktcenter (Järva)
Polismyndigheten
Telefonister

Är du redo för en större uppgift? Polisens kontaktcenter (PKC) i region Stockholm har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har i dag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott. Vi söker därför dig som vill vara första linjens utredare och som är intresserad av att arbeta skift. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är Operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Stockholm. Utöver Polisens Kontaktcenter består Operativa Enheten av ett flertal andra sektioner, så som: • Trafikpolis • Sjöpolis • Polishundar • Polisrytteri • Insatsstyrkan PKC finns på följande orter i regionen: Järva, Norrtälje, Gotland och Farsta inklusive Ornö. Nu söker vi operatörer som vill ansluta sig till PKC Järva! ARBETSUPPGIFTER Som operatör på PKC är du allmänhetens första kontakt med Polisen genom det nationella telefonnumret 114 14. Den främsta arbetsuppgiften är att ge medborgare en möjlighet att anmäla brott samt ge dem svar på ett snabbt och enkelt sätt. Du kommer även att vidta initiala utredningsåtgärder i inkomna ärenden, så som målsägar- och vittnesförhör, säkerställa att kamerabevakningsfilmer sparas, göra dataslagningar och bereda ärenden med information. Detta görs dygnet runt alla årets dagar, vilket innebär att nattjänstgöring är en del av vår verksamhet. Sammanfattningsvis omfattas dina arbetsuppgifter av att: • Upprätta polisanmälningar och underrättelseuppslag • Vidta initiala utredningsåtgärder • Bereda och föredra inkomna ärenden för beslut av förundersökningsledare • Upprätta kontaktförbudsansökningar samt hålla förhör i dessa ärenden • Upprätta handlingar med information till lokalpolisområden KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Gymnasieexamen, alternativt mångårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten (vid godkänd och slutförd gymnasieexamen behöver du ladda upp dina betyg i samband med din ansökan) • Mycket goda kunskaper i svenska muntligen och skriftligen • Goda kunskaper i engelska • Erfarenhet av dagligt arbete med dator där du förväntats arbeta i mer än ett system/program. Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även: • Erfarenhet av att arbeta med människor, exempelvis inom turism, hotell-och restaurang, kundtjänst, socialtjänst, vård och omsorg eller liknande servicearbete. • Eftergymnasial utbildning inom juridik, beteendevetenskap eller kriminologi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. • Språkkunskaper utöver svenska och engelska som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet av två-eller treskiftsarbete Personliga egenskaper I tjänsten kommer du arbeta självständigt men under ledning av en förundersökningsledare. Det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga gentemot kollegor såväl som arbetsledare. Vidare är det för tjänsten en förutsättning att du är serviceinriktad, då du dagligen kommer bemöta medborgare som är i behov av stöd och hjälp. För att trivas i tjänsten behöver du även vara trygg i att styra ett samtal, så att du på ett effektivt sätt kan inhämta relevanta uppgifter och information för ärendet. Det är därför också viktigt att du behåller en god struktur i ditt dokumentationsarbete. I tjänsten kommer du komma i kontakt med medborgare som har utsatts för olika typer av brott. Det krävs därför att du är stabil och empatisk i ditt bemötande, då du är en företrädare för polismyndigheten. Avslutningsvis är ditt arbete som operatör på PKC förlagt på ett treskiftschema. Det innebär att du kommer arbeta dagar, nätter och kvällar såväl som vardagar, helger och storhelger. Stor fokus läggs därför på din flexibilitet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Stockholm, Polishuset i Järva Arbetstid: Tre skiftarbete - dagar, kvällar, helger och nätter. Tillträde: Mars 2025 Funktion: Operatör PKC Vi arbetar löpande med urvalet. Går du vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen kommer du bli kallad till en informationsträff där du b.la kommer genomföra arbetsprover. Denna träff kommer att äga rum lördagen den 12e oktober 2024, och du kommer få information om du är aktuell för informationsträffen i god tid före. Observera även att rekryteringsprocessen innehåller ett antal moment vilket gör att beräknat tillträde till tjänsten beräknas vara i mars 2025. Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

9 september 2024
Sista ansökan:
7 oktober 2024
Jobba med svarsservice redan i augusti!
Responda Group AB
Telefonister

Är du lösningsinriktad och gillar att hjälpa människor? Får du energi av att prata med personer och att lämna ett gott första intryck? Vill du vara våra kundersansikte utåt? Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat jobb där det för rätt person finns det goda möjligheter till en långsiktig anställning. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänstenDu kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion:3 veckorStart:AugustiOmfattning: TimanställningArbetstider: Skiftarbete med vissa kvällar och helger. Dina arbetsuppgifterDu kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana KontaktVälkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi har kollektivavtal med Unionen:[email protected]. Om Responda GroupResponda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

4 september 2024
Sista ansökan:
21 februari 2025
Jobba med svarsservice redan i augusti!
Responda Group AB
Telefonister

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat jobb redan i augusti! För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice,som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka.Start: i augusti.Omfattning: Timanställning.Öppettider: 07:00 - 18:00. Endast vardagar. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

3 september 2024
Sista ansökan:
25 december 2024