Växeltelefonist

Sök bland 37 lediga jobb som Växeltelefonist och börja ditt nya yrkesliv idag!

PHS studenter för sommarvikariat till Nationella telefonväxeln i Göteborg

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu sommarvikarier som vill arbeta som operatörer vid polisens nationella telefonväxel med placering i Göteborg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Nationella operativa avdelningen (Noa) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, en utvecklingsenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet. Nationella kontaktenheten (NKE) har det samlade nationella processansvaret för polisens kontaktcenter (PKC), regionledningscentraler (RLC), nationella viltolycksrådet (NVR) samt för NTV (Nationella telefonväxeln). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor. Enheten ansvarar för en av avdelningens huvudprocesser; serviceprocessen. Polismyndighetens nationella telefonväxel ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln har öppet dygnet runt och bemannas av operatörer placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning bestående av en sektionschef, tre gruppchefer, samordnare, växeloperatörer samt stödfunktioner. Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och motverka diskriminering. Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen. ARBETSUPPGIFTER Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt besvara och förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss med frågor av skiftande karaktär. Vi söker nu studerande vid polishögskolan för sommarvikariat och som vill arbeta som operatör vid polisens nationella telefonväxel under sommarperioden 2024. Anställningen inleds med en två veckor lång utbildning som varvas med både teoretiska och praktiska moment innan du börjar arbeta självständigt. För att vara aktuell för anställning är det en förutsättning att du kan närvara vid utbildningstillfället samt att du kan arbeta från och med den preliminära starten vecka 23 till och med vecka 34. Godkänd utbildning är en förutsättning för anställning. Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten. Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är polisstuderande och har avslutat minst termin 1 (termin 1 ska vara avslutad vid anställningsstart) • Har mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • Har goda kunskaper i det engelska talet • Har mycket god datorvana • Kan arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter Det är meriterande om du har: • Ytterligare utomnordiska språkkunskaper • Tidigare erfarenhet av bred kundkontakt som arbetsgivaren bedömer relevant • Erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring • Relevant serviceerfarenhet • Tidigare erfarenhet av att arbeta i polisiära system Personliga egenskaper Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna kräver att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme. Vi söker dig som är: • Serviceinriktad • Kommunikativ med fallenhet för att urskilja medborgarens behov • Flexibel och stresstålig • Självgående med en god förmåga att samarbeta • Strukturerad och noggrann • Intresserad av samhällsutveckling och vill bidra till samhällsnyttan Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Placeringsort: Göteborg Intermittent anställning kan komma att bli aktuellt efter sommarperioden. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2024-03-05. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

27 februari 2024
Sista ansökan:
5 mars 2024
Växeltelefonist - extra

Arbetsbeskrivning Är du flexibel och redo att hoppa in där det behövs? Tycker du om att ha kontakt med människor, har ett högt servicetänk och trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor? Är du dessutom ordningsam och initiativtagande? Då kan du vara den vi söker. Just nu söker vi dig som vill arbeta extra inom reception och växeltelefoni. Arbetet är förlagt under dagtid måndag till fredag. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete. Du ansöker på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Dina ansvarsområden kommer att bestå av ta hand om reception eller växeln, tillsammans med andra kollegor.  Kvalifikationer För att du ska vara aktuell för denna tjänst är det krav på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis annat arbete eller studier. Ett krav är att du kan kunna hoppa in och jobba med kort varsel. Som person ser vi att du är bekväm och tycker om att prata och arbeta med andra människor. Du har ett högt servicetänk och är strukturerad i ditt arbete. I denna roll krävs det att du är flexibel och trivs med en varierad vardag. Du är initiativtagande och tar tag i saker du uppmärksammar. Vidare har du god datavana och talar svenska flytande. Tidigare erfarenhet av arbete i reception eller som telefonist är meriterande men inte ett krav. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

23 februari 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Kundservicemedarbetare till vårt Servicecenter i Malmö

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Som medarbetare i vår kundservice kommer du att vara en nyckelperson i kommunikationen med våra hyresgäster i allt från att hantera felanmälningar och inkommande ärenden till att svara på frågor från våra hyresgäster. Om tjänsten Vårt kundserviceteam servar hela vår geografiskt spridda förvaltningsorganisation där du som kundservicemedarbetare kommer att ha daglig kontakt med såväl hyresgäster som dina kollegor spridda över hela organisationen. Arbetet innebär att lyssna på, och skapa mervärden för våra hyresgäster och se till att förväntningar infrias och gärna överträffas på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt. Som kundservicearbetare ser du det som en självklarhet att vara en god ambassadör för företaget och att ge ett gott intryck till såväl hyresgäster, kollegor och övriga externa aktörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ta emot, boka in och följa upp ärenden via telefon och mail - Hantera alla typer av kundrelaterade ärenden i den dagliga verksamheten - Verka för att hyresgäster använder och utnyttjar möjligheter och erbjudanden på Mina Sidor Din bakgrund För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare hos oss på Victoriahem behöver du vara en strukturerad lagspelare. Du tar ansvar för de uppgifter och ärenden som du blir tilldelad och brinner för att ge den absolut bästa servicen till våra hyresgäster. Vi ser att du som söker har: - Arbetslivserfarenhet från olika serviceinriktade yrken - Goda IT-kunskaper och datorvana - Kommunicerar obehindrat i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vi ser det även som meriterande om du har: - Erfarenhet från förvaltning/bostadsbolag - Relevant utbildning inom kundservice - Kunskaper i Vitec Övrig information - Startdatum: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Malmö, Västra Hamnen - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Wetterqvist på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb där det för rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid sommarvikariat. Arbetstider: Skiftarbete med vissa kvällar och helger. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Flytande svenska, både tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

22 februari 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Vill du arbeta i ett team med stor drivkraft, engagemang och hög servicenivå med bemötande i fokus? Har du ett genuint intresse för att ge service och har en lösningsfokuserad och positiv attityd samt är lyhörd för kundens behov?   Då är kundkommunikatör/växeltelefonist hos Coor ett spännande arbete för dig!   Om rollen Som kundkommunikatör kommer du att vara den första som möter kunden när de ringer till företaget. I rollen kommer du att hantera en stor mängd inkommande samtal tillsammans med dina kollegor på plats men även ensamarbete kan förekomma.  Exempel på arbetsuppgifter:  • Svara på inkommande samtal  • Lotsa samtal vidare till rätt destination på ett serviceinriktat och effektivt sätt  • Hjälpa inringande med deras frågor  • Självständigt söka upp rätt information för att hjälpa den inringande • Vara aktiv i förbättringsarbetet mot kund genom att löpande komma med förbättringsförslag för våra kunder och vår egen verksamhet. Vårt uppdrag bemannas mån-sön (inkl. röda dagar) kl. 07-21 och du behöver finnas tillgänglig och öppen för arbete både vardagar och helger, dagtid och kvällstid, då schemat kommer variera. Våra tillsvidaretjänster inleds med sex månaders provanställning och det kommer finnas två dagar att välja mellan för tillträde. Tillsträdesdagar är antingen den 5/3-2024 eller den 8/4- 2024. Tjänsterna är på 75-100% tjänstgöringsgrad.  Vår kandidat  Det viktigaste är att du har intresset för arbete med telefon och dator som främsta arbetsredskap och göra skillnad för många människor, varje dag. Din svenska och engelska är god i tal och skrift och du har lätt för att söka och ta till dig information via datorn. Vi ser att du är tekniskt nyfiken med god datorvana och har du dessutom erfarenhet från att arbeta i olika system och program ser vi det som meriterande. Stämmer detta in på dig? Personliga egenskaper Som kundkommunikatör arbetar du med människor i fokus och är lyhörd för deras situation och behov. Du tycker att det är roligt att ge kunderna en upplevelse utöver det vanliga. Tempot kan emellanåt vara högt men du trivs med att arbeta effektivt och strukturerat enligt tydliga instruktioner. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra och ställer upp när det behövs. Vidare är du en positiv person som tar tag i saker och ser till att de blir gjorda och är bekväm i att hantera svåra samtal under tidspress samt anpassa dig efter varje unika samtal. Med din kunskap, positiva inställning och ditt stora engagemang ger du våra kunder service i stjärnklass Vi erbjuder  Som kundkommunikatör på Coor får du arbeta i en miljö som kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär med härliga kollegor där varje medarbetare ses som en talang. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.  På Coor i Borlänge arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential inom arbetsgruppen utvecklas varje medarbetare vidare inom olika kunduppdrag.  Kontaktuppgifter och övrig information   För mer information vänligen kontakta gruppchef Cecilia Sörqvist, [email protected] eller Viola Boström-Markus, [email protected]. Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat våra stjärnor kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan.   Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här Vi ser fram emot att höra från dig!       Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

22 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Kundkommunikatör till Coor - Perfekt extrajobb till dig som är student!

Vill du göra skillnad på riktigt? Har du dessutom ett genuint intresse för att ge service, har en lösningsfokuserad och positiv attityd samt är lyhörd för kundens behov?   Då är tjänsten som kundkommunikatör/växeltelefonist i Uppsala ett spännande arbete för dig!   Om rollen I denna roll kommer du att vara den första som möter kunden när de ringer till sjukhusväxeln i region Uppsala. Vårt team hanterar 20 000 samtal i veckan! Vi är ett härligt gäng med mycket energi och vi söker nu Dig som vill bli en del av oss. Det här är en roll som gör skillnad på riktigt där du dagligen hjälper både inringande och vårdpersonal. Exempel på arbetsuppgifter:  • Svara på inkommande samtal  • Lotsa samtal vidare till rätt destination på ett serviceinriktat och effektivt sätt  • Hantera inkommande akutlarm enligt rutin • Hjälpa läkare och övrig vårdpersonal med joursamtal som kan sträcka sig över hela Sveriges sjukhus och vårdcentraler, ibland även utomlands • Självständigt söka upp rätt information för att hjälpa den inringande • Vara aktiv i förbättringsarbetet mot kund genom att löpande komma med förbättringsförslag för våra kunder och vår egen verksamhet. Vårt uppdrag bemannas alla årets dagar, dygnet runt. Vi söker nu två ytterligare kollegor, där tanken är att man arbetar extra vid sidan av studier, under terminen - men det är även ett riktigt bra sommarjobb. Vi erbjuder en introduktion till arbetet som genomförs under tio vardagar 8-14.30 där din närvaro är obligatorisk. Vår kandidat Vi söker dig som vill och kan schemaläggas dag, kväll, helg och natt, då schemat kommer att variera, men givetvis utifrån dina förutsättningar i skolan. Har du tidigare erfarenhet från växeltelefoni eller arbete inom servicebranschen är detta starkt meriterande, dock inget krav. Din svenska och engelska är god i tal och skrift och du har lätt  för att söka och ta till dig information via datorn. Vi ser att du är tekniskt nyfiken med god datorvana och har du dessutom erfarenhet från att arbeta i olika system och program ser vi det som meriterande.  Stämmer detta in på dig? Personliga egenskaper Som kundkommunikatör/växeltelefonist arbetar du med människor i fokus och är lyhörd för deras situation och behov. Du tycker att det är roligt att ge de som ringer in en upplevelse med god service. Tempot kan emellanåt vara högt men du triggas av att arbeta effektivt och strukturerat enligt tydliga instruktioner. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra och ställer upp när det behövs, men du trivs också med att arbeta självständigt. Vidare är du en driven person med en stor portion engagemang som tar tag i saker och ser till att de blir gjorda.  Vi erbjuder Som kundkommunikatör/växeltelefonist får du arbeta i en miljö som kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär med härliga kollegor där varje medarbetare ses som en talang. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs – Du gör skillnad på riktigt!  Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med lön enligt kollektivavtal.  Vi utför bakgrundskontroll på alla som anställs hos Coor. Du kan läsa mer om det här Kontaktuppgifter och övrig information  För mer information vänligen kontakta gruppchef Caroline Lundin på [email protected] . Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat våra stjärnor kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan. Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

20 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Telefonist/kundkommunikatör till Coors uppdrag för Region Stockholm 75%

Vi erbjuder ett arbete som har en samhällsbärande funktion. Har du ett genuint intresse för att ge service, har en lösningsfokuserad, har hög arbetsmoral och positiv attityd så kan detta vara ett arbete för dig.  Om rollen Som telefonist/kundkommunikatör i våra uppdrag för Region Stockholm, kommer du att vara den första som möter kunden när de ringer till tex Karolinska universitets sjukhuset. I rollen kommer du att hantera en stor mängd inkommande samtal tillsammans med dina kollegor på plats men även ensamarbete kan förekomma. Det här är en roll som gör skillnad på riktigt där du dagligen hjälper både inringande och vårdpersonal. Exempel på arbetsuppgifter:  • Svara på inkommande samtal  • Lotsa samtal vidare till rätt destination på ett serviceinriktat och effektivt sätt  • Hantera inkommande akutlarm enligt rutin • Hantera jourlistor • Självständigt söka upp rätt information för att hjälpa den inringande • Vara aktiv i förbättringsarbetet mot kund genom att löpande komma med förbättringsförslag för våra kunder och vår egen verksamhet. Den här tjänsten bemannas alla årets dagar mellan 07.00-21.00 enligt schema och det är möjligt att komma in med schemaönskemål. Vi erbjuder en 75% tillsvidare tjänst med 6 mån provanställning.  Uppstart av tjänsten är så snart som möjligt och en första introduktion och utbildning av arbetet genomförs första veckorna, helst på heltid. Vår kandidat Du har tidigare erfarenhet från en telefoniroll eller en serviceinriktad roll som till exempel handel, kundsupport eller restaurang. Din svenska och engelska är mycket god i tal och skrift och du har lätt för att söka och ta till dig information via datorn, samt ha en god förståelse för samhällsuppbyggnaden i Sverige. Vi ser att du har god datavana och har du dessutom erfarenhet från att arbeta i olika system och program. Stämmer detta in på dig? Personliga egenskaper Som telefonist/kundkommunikatör arbetar du med människor i fokus och är lyhörd för deras situation och behov. Tempot kan emellanåt vara högt men du triggas av att arbeta effektivt och strukturerat enligt tydliga instruktioner. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra och ställer upp när det behövs. Vidare är du en positiv person som tar tag i saker och ser till att de blir gjorda och är bekväm i att hantera svåra samtal under tidspress samt anpassa dig efter varje unika samtal. Med din kunskap, positiva inställning och ditt stora engagemang ger du våra kunder service i stjärnklass. Vi erbjuder Som telefonist/kundkommunikatör får du arbeta i en miljö som kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär med härliga kollegor där varje medarbetare ses som en talang. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs – Du gör skillnad på riktigt! Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.  Kontaktuppgifter och övrig information  För mer information vänligen kontakta gruppchef i Solna, Jenny Kowalewski 010-559 55 48 eller gruppchef i Huddinge, Peter Elvesjö 010-559 55 85  Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat våra stjärnor kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan.   Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? kika in här https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/   Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

19 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
Sommarvikarier Telefonist

Kontaktcenter Tycker du om att arbeta med service och vill utvecklas inom serviceyrket? Vill du vara en betydelsefull länk mellan länets invånare och vården? Sök sommarjobb som telefonist på Kontaktcenter i Nässjö! Vi söker Till Kontaktcenter i Nässjö söker vi kommunikativa sommarvikarier. Tjänsten är tidsbegränsad månadsanställning, v.25-32, och har varierande tjänstgöringsgrad mellan 70-90%. Tillträde önskas i april månad för att påbörja introduktion och vikariatet sträcker sig till den 11 augusti. Arbetet bedrivs på vardag som helgdag, dagtid som kvällstid. Du som söker har gymnasieutbildning och god datavana. Om du har erfarenhet som telefonist eller inom liknande yrken ser vi det som meriterande. Kommunikation är en betydelsefull del i arbetet och vi vill därför att du besitter goda språkliga kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder härliga och fräscha lokaler med trivsam arbetsmiljö. Du arbetar med ett sammansvetsat team och får möjlighet att utveckla din serviceförmåga genom att vägleda och hjälpa både länets invånare och de olika verksamheterna inom Region Jönköpings län. Det här får du arbeta med Dina arbetsuppgifter är att svara i telefon och lotsa den uppringande till rätt person eller enhet, stödja användningen av E-tjänster, besvara direkta frågor från allmänheten som rör Regionens verksamhet via telefon eller via vår funktionsbrevlåda, söka olika jourer mm. Som telefonist är du en viktig länk i kommunikationen mellan och till länets olika sjukhus och verksamheter. För att du ska trivas hos oss Du som söker är en flexibel och serviceinriktad person. I arbetet som telefonist är det betydelsefullt att du ger ett gott bemötande. Du ska kunna arbeta både i grupp och självständigt. Du är kommunikativ, strukturerad och lyhörd för våra kunders behov av service. Du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Så här gör du om du är intresserad Vid frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Viorica Gosta på tfn 010 - 243 01 51. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag och vi ser gärna att du skickar in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 3 mars. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla typer av rekryterings- eller annonseringserbjudanden. Precis som det låter samlar vi inom invånarservice kompetenser för att kunna ge länets invånare service. Vi ger råd och stöd via telefon - dygnet runt. Vi är ofta dem invånaren först möter på sin väg in till Region Jönköpings läns olika tjänster. Ibland kan vi redan vid den första kontakten ge den hjälp som behövs.

18 februari 2024
Sista ansökan:
3 mars 2024
Engagerad kundtjänstmedarbetare till Werksta

Werksta, Sveriges ledande bilskadekedja, expanderar kraftigt och vi söker därför dig som vill bli en i gänget hos oss på kundtjänst. Om dig Som person är du social, driven och lösningsorienterad samt brinner för att bygga goda relationer. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och det är viktigt för oss att du passar in i gruppen. Du är en självgående, ansvarsfull och noggrann relationsskapare som smittar andra med din entusiasm. Helt enkelt en engagerad och ambitiös person som vill jobba i ett sammanhang där du gör skillnad. Du har några års erfarenhet av kundtjänstarbete, god datorvana och behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Meriterande om du har kunskaper i program som winassist eller cobra. Arbetsuppgifter - Hantera samtal för samtliga anläggningar - Hantera centrala mailkorgar - Tidsbokning av besiktning - Kontroll på tillgängligheten på alla anläggningar (bokningstider mm) - Sociala medier, samt Google my business - Uppföljning kundnöjdhet (NPS) Kontaktar ej nöjda kunder (0-6) och dokumenterar ev. problem för action - Claims management support (försäkringsbolag samt fleet-kunder) Du kommer att arbeta på vårt ljusa kontor i Danderyd. Vi erbjuder dig Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du får bli del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida och läs mer om våra verkstäder på vår hemsida (https://www.werksta.se/bilverkstader-stockholmsregionen/). Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Denice Griberg, 08-506 141 03. Koncernen Werksta Werksta är Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 30 verkstäder med ca 600 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 40 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.

17 februari 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb där du får jobba 75%-100%. För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid sommarvikariat. Arbetstider: Skiftarbete med vissa kvällar och helger. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Flytande svenska, både tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024