Växeltelefonist

Sök bland 24 lediga jobb som Växeltelefonist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb! För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice,som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka.Start:Enligt överenskommelse.Omfattning: Deltid sommarvikariat.Öppettider: 07:00 - 18:00. Endast vardagar. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

27 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Telefonist till Kundtjänstservice, Umeå

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Kundtjänstservice är en del i verksamhetsområde Digitalisering och Service vars uppdrag är att möjliggöra mer tid till vård genom smarta servicelösningar och digitalisering. Här skapas förutsättningar för vården att fokusera på sina arbetsuppgifter och vi är en viktig kugge i vårdflödet. Kundtjänstservice är en av fyra avdelningar inom Servicecenter som erbjuder och levererar värdeskapande servicetjänster till regionens medarbetare, patienter och medborgare. Genom hög tillgänglighet, effektiva processer och bemötande i världsklass skapar vi förutsättningar för en god upplevelse av oss som både vårdgivare och arbetsgivare. Som medarbetare hos oss kommer du arbeta tillsammans med erfarna och ansvarstagande kollegor. Du kommer till ett team som har god sammanhållning och nära samarbete. Vill du vara med och bidra till att Region Västerbotten har en växel i världsklass då är det här jobbet för dig! Vi söker nu nya kollegor, vikariat med placering i Umeå. ARBETSUPPGIFTER Som telefonist hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. I växeln är du spindeln i nätet och kopplar såväl interna som externa samtal vidare inom Region Västerbotten. Du kommer även att förmedla interna larm tex medicinska larm, inbrotts- och fastighetsrelaterade driftlarm. Arbetet innebär också beställning av teckentolk, kontakt med vaktbolag gällande tidpunkt för helikopterlandningar och registrering av felanmälan av IT-system. Växeln är öppen dygnet runt året runt. Arbetstiderna är varierande vilket innebär att man jobbar dag, natt, kväll och helg enligt gällande schema. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen har du gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har några års erfarenhet från kund- och serviceorienterad verksamhet. Erfarenhet från arbete med larmhantering eller arbete i en större televäxel är meriterande. Ditt främsta arbetsverktyg är dator varför du behöver ha god datavana. Du behöver också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Får att nå framgång i detta yrke behöver du vara serviceinriktad och lyhörd. Du har god kommunikativ förmåga, Du tar ansvar och är noggrann i ditt arbete. Du kommer att försättas i situationer där flera saker behöver göras samtidigt varför du behöver ha god förmåga att behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt. För tjänsten krävs godkänd auktorisering mot larmtjänsten, provanställning kan därför komma att tillämpas. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

26 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Vill du arbeta i ett team med stor drivkraft, engagemang och hög servicenivå med bemötande i fokus? Har du ett genuint intresse för att ge service och har en lösningsfokuserad och positiv attityd samt är lyhörd för kundens behov?   Då är kundkommunikatör/växeltelefonist hos Coor ett spännande arbete för dig!   Om rollen Som kundkommunikatör kommer du att vara den första som möter kunden när de ringer till företaget. I rollen kommer du att hantera en stor mängd inkommande samtal tillsammans med dina kollegor på plats men även ensamarbete kan förekomma.  Exempel på arbetsuppgifter:  • Svara på inkommande samtal  • Lotsa samtal vidare till rätt destination på ett serviceinriktat och effektivt sätt  • Hjälpa inringande med deras frågor  • Självständigt söka upp rätt information för att hjälpa den inringande • Vara aktiv i förbättringsarbetet mot kund genom att löpande komma med förbättringsförslag för våra kunder och vår egen verksamhet. Vårt uppdrag bemannas mån-sön (inkl. röda dagar) kl. 07-21 och du behöver finnas tillgänglig och öppen för arbete både vardagar och helger, dagtid och kvällstid, då schemat kommer variera. Våra tillsvidaretjänster inleds med sex månaders provanställning och det kommer finnas två dagar att välja mellan för tillträde. Tillsträdesdagar är den 25/3 och 8/4- 2024. Tjänsterna är på 75-100% tjänstgöringsgrad.  Vår kandidat  Det viktigaste är att du har intresset för arbete med telefon och dator som främsta arbetsredskap och göra skillnad för många människor, varje dag. Din svenska och engelska är god i tal och skrift och du har lätt för att söka och ta till dig information via datorn. Vi ser att du är tekniskt nyfiken med god datorvana och har du dessutom erfarenhet från att arbeta i olika system och program ser vi det som meriterande. Stämmer detta in på dig? Personliga egenskaper Som kundkommunikatör arbetar du med människor i fokus och är lyhörd för deras situation och behov. Du tycker att det är roligt att ge kunderna en upplevelse utöver det vanliga. Tempot kan emellanåt vara högt men du trivs med att arbeta effektivt och strukturerat enligt tydliga instruktioner. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra och ställer upp när det behövs. Vidare är du en positiv person som tar tag i saker och ser till att de blir gjorda och är bekväm i att hantera svåra samtal under tidspress samt anpassa dig efter varje unika samtal. Med din kunskap, positiva inställning och ditt stora engagemang ger du våra kunder service i stjärnklass Vi erbjuder  Som kundkommunikatör på Coor får du arbeta i en miljö som kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär med härliga kollegor där varje medarbetare ses som en talang. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.  På Coor i Borlänge arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential inom arbetsgruppen utvecklas varje medarbetare vidare inom olika kunduppdrag.  Kontaktuppgifter och övrig information   För mer information vänligen kontakta gruppchef Cecilia Sörqvist, [email protected] eller Viola Boström-Markus, [email protected]. Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat våra stjärnor kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan.   Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här Vi ser fram emot att höra från dig!       Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb! För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid sommarvikariat. Öppettider: 07:00 - 22:00. Alla dagar. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Flytande svenska, både tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

26 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Är du vår nya telefonist med känsla för service?

Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Vi har idag ca 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö. Beskrivning Telefonistorganisationen har två nationella uppdrag, en växelfunktion och en kundsupport för jordbrukarstöd. Vi står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på sexton tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar på i snitt 3000 samtal. Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling och friskvård som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att vidareförmedla frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mejl. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service. Kvalifikationer Du som söker har en stark känsla för service, du är noggrann och har förmåga att lyssna in vad kunden efterfrågar. Du har god kompetens och erfarenhet av att arbeta med dator som verktyg. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Genom delaktighet och engagemang bidrar du till verksamhetens utveckling. Du är en lagspelare som är målinriktad och arbetar för att teamet ska nå utsatta mål. Du är kommunikativ och lyhörd samt är utpräglat serviceinriktad med intresse för samhällsfrågor. Meriterande är om du har utbildning inom kundkommunikation och bemötande eller erfarenhet från arbete inom kundtjänst. Erfarenheter inom telefonistyrket är också meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

24 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Sommarjobba som agent och bli vårt ansikte utåt!

Är du lösningsinriktad och gillar att hjälpa människor? Får du energi av att prata med personer och att lämna ett gott första intryck? Vill du vara våra kunders ansikte utåt? Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb där det för rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid sommarvikariat. Arbetstider: Skiftarbete med vissa kvällar och helger. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Flytande svenska, både tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

21 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb! För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid sommarvikariat. Öppettider: 07:00 - 22:00. Alla dagar. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Flytande svenska, både tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Teknisk Koordinator inom Felanmälan

Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist och fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar - och det har vi börjat förändra. Vill du vara med på resan? Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning. För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram. Och vi behöver vara modiga och engagerade. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt. Om Rollen I rollen som teknisk koordinator kommer du vara en viktig del i teamet som hanterar inkommande felanmälningar från fastighetsägare, styrelser och boende i de bostadsrättsföreningar Nabo förvaltar. Det här är en roll där du får chansen att vara en bidragande faktor till en god kundnöjdhet och säkerställa en hög kvalitativ leverans till Nabo's kunder. Du kommer i rollen arbeta som spindeln i näten med att besvara inkommande samtal och mail i olika frågor som rör fastigheter och du ansvarar för att koordinera dessa ärenden vidare, om exempelvis tekniker behöver kopplas in för att lösa ärendet. Rollen kräver god kommunikation- och administrativ förmåga, där du får chansen att bidra till effektiva arbetsprocesser och samarbeten inom Nabo's tekniska förvaltning. I rollen ingår även visst receptionsansvar på Nabo's kontor. Du blir som teknisk koordinator en del av ett härligt team med högt i tak och stark gemenskap. Du får möjlighet att arbeta i en spännande och kundnära roll med många kontaktytor både externt med Nabo's kunder samt internt med andra medarbetare på Nabo. Det erbjuds även viss flexibilitet med möjlighet till att arbeta hemifrån i begränsad utsträckning om det önskas. Din närmsta chef beskriver sitt ledarskap som öppet och att eran relation kommer att präglas av tillit, så om du trivs bra med att arbeta med frihet under ansvar är detta en roll som kommer passa dig. Din tidigare erfarenhet - Har erfarenhet av exempelvis kundsupport, kundtjänst eller felanmälan. - Har en god system- och IT-vana. - Har arbetat i roller som fastighetstekniker eller med fastighetsskötsel. - Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Meriterande - Tidigare erfarenhet av att arbeta med fastigheter och bostadsrättsföreningar gärna i tekniska frågor. - Tidigare erfarenhet av hantering av garanti-ärenden kopplat till fastigheter. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i servicesystemet Mobigo. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du som söker denna roll har ett lösningsorienterat förhållningssätt, du är prestigelös och drivs av att ge ett professionellt och kundfokuserat bemötande. Vidare tror vi även du har en god samarbetsförmåga och tycker det är roligt och givande att stötta kunden till en lösning. Ansök nedan! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta gärna Leon Olofsson (https://app.teamtailor.com/companies/B4AGLjbO7c0/jobs/2658014/edit/[email protected]), Talent Partner på Odevo SE. Placeringsort Vårt kontor hittar du på våning 12 i det nybyggda Sthlm 04, bara ett stenkast från Gullmarsplan i Stockholm.

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Vill du arbeta i ett team med stor drivkraft, engagemang och hög servicenivå med bemötande i fokus? Har du ett genuint intresse för att ge service och har en lösningsfokuserad och positiv attityd samt är lyhörd för kundens behov?   Då är kundkommunikatör/växeltelefonist hos Coor ett spännande arbete för dig!   Om rollen Som kundkommunikatör kommer du att vara den första som möter kunden när de ringer till företaget. I rollen kommer du att hantera en stor mängd inkommande samtal tillsammans med dina kollegor på plats men även ensamarbete kan förekomma.  Exempel på arbetsuppgifter:  • Svara på inkommande samtal  • Lotsa samtal vidare till rätt destination på ett serviceinriktat och effektivt sätt  • Hjälpa inringande med deras frågor  • Självständigt söka upp rätt information för att hjälpa den inringande • Vara aktiv i förbättringsarbetet mot kund genom att löpande komma med förbättringsförslag för våra kunder och vår egen verksamhet. Vårt uppdrag bemannas mån-sön (inkl. röda dagar) kl. 07-21 och du behöver finnas tillgänglig och öppen för arbete både vardagar och helger, dagtid och kvällstid, då schemat kommer variera. Våra tillsvidaretjänster inleds med sex månaders provanställning och det kommer finnas två dagar att välja mellan för tillträde. Tillsträdesdagar är den 25/3 och 8/4- 2024. Tjänsterna är på 75-100% tjänstgöringsgrad.  Vår kandidat  Det viktigaste är att du har intresset för arbete med telefon och dator som främsta arbetsredskap och göra skillnad för många människor, varje dag. Din svenska och engelska är god i tal och skrift och du har lätt för att söka och ta till dig information via datorn. Vi ser att du är tekniskt nyfiken med god datorvana och har du dessutom erfarenhet från att arbeta i olika system och program ser vi det som meriterande. Stämmer detta in på dig? Personliga egenskaper Som kundkommunikatör arbetar du med människor i fokus och är lyhörd för deras situation och behov. Du tycker att det är roligt att ge kunderna en upplevelse utöver det vanliga. Tempot kan emellanåt vara högt men du trivs med att arbeta effektivt och strukturerat enligt tydliga instruktioner. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra och ställer upp när det behövs. Vidare är du en positiv person som tar tag i saker och ser till att de blir gjorda och är bekväm i att hantera svåra samtal under tidspress samt anpassa dig efter varje unika samtal. Med din kunskap, positiva inställning och ditt stora engagemang ger du våra kunder service i stjärnklass Vi erbjuder  Som kundkommunikatör på Coor får du arbeta i en miljö som kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär med härliga kollegor där varje medarbetare ses som en talang. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.  På Coor i Borlänge arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential inom arbetsgruppen utvecklas varje medarbetare vidare inom olika kunduppdrag.  Kontaktuppgifter och övrig information   För mer information vänligen kontakta gruppchef Cecilia Sörqvist, [email protected] eller Viola Boström-Markus, [email protected]. Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat våra stjärnor kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan.   Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här Vi ser fram emot att höra från dig!       Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

20 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb där det för rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid sommarvikariat. Arbetstider: Skiftarbete med vissa kvällar och helger. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Flytande svenska, både tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

19 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024