Lediga sommarjobb i Gävle
Här kan du söka totalt 7 lediga sommarjobb i Gävle hitta ditt nästa feriejobb här
Trivs du med att arbeta natt eller vill du bara arbeta dagtid? Oavsett vad du önskar har vi det perfekta jobbet för dig hos vår kund under sommaren med chans till tillsvidaretjänst! Oavsett om du är nyexaminerad chaufför eller har lång erfarenhet och kanske bara behöver ett miljöombyte så har vi arbetet för dig! Nu söker vi på StudentConsulting för kunds räkning efter lastbilschaufförer med behörighet C samt CE för uppdrag i sommar. På detta uppdrag jobbar du med distribution samt hämta pall, post och paket med Gävle som utgångspunkt. Du som hittat till denna annons har nu nyckeln in till några av Sveriges absolut ledande företag inom logistik. Genom StudentConsulting kommer du till en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter där du inte enbart kommer kunna utvecklas, du kommer också trivas under tiden! Uppdraget innebär att du är anställd hos StudentConsulting men arbetar ute hos kund. Du kan ha varierande arbetstider, men arbetar främst dagtid. DETTA SÖKER VI Du som söker är punktlig, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har en god servicekänsla gentemot företagets kunder där du är duktig på att ge ett professionellt bemötande. Du behöver vara i god fysisk form då en del tunga lyft förekommer. Krav: Du som söker har körkort, antingen med behörighet C eller CE. Du behöver också ha YKB och digitalt förarbevis. Du ska även vara ostraffad. Du kan börja omgående och jobba heltid till och med 15 augusti. Meriterande: Utbildning inom ADR ses som meriterande. Erfarenhet från yrket ses som meriterande. Urvalsprocessen sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att få träffa dig på en personlig intervju! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Arbetsbeskrivning Är du en flexibel, strukturerad och driven ekonom som gillar att jobba med utveckling och förbättringar av processer? Söker du nya utmaningar inom ekonomi mot leverantörs- och kundreskontra? Vill du bli en del av våra anställda konsulter som får vara ute på uppdrag hos intressanta bolag och fördjupa dina kompetenser inom ekonomi? Då kanske vi har nästa spännande uppdrag för dig! Vi märker av en ökad förfrågan kring konsulter inom ekonomiområdet från våra kunder i Gävle med omnejd. Vi söker dig som har några års erfarenhet från leverantörs- och kundreskontra där du arbetat med bland annat utveckling och förbättringar av processer och har tidigare erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete. Vi riktar oss särskilt till individer med kort uppsägningstid, som kan påbörja uppdrag med snabb start. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Du ansöker på www.randstad.se senast 2025-07-04. Ansök gärna redan idag då vi tillsätter löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Madeleine Scherling [email protected] För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Vanligt förekommande arbetsuppgifter för dig som ekonom inom leverantörs- och kundreskontra: Bankavstämningar Kontoavstämningar Leverantörsreskontra Utläggshantering Hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörs- och kundreskontran. Kvalifikationer Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning inom området, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet från området. Erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra samt löpande redovisning och rapportering. Meriterande med erfarenhet av SAP Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Gävle omfattar den slutna anstalten Gävle, den öppna anstalten Gruvberget och häktet Bomhus. Vår verksamhet pågår dygnet runt och den största yrkesgruppen är kriminalvårdare och till stöd finns drygt ett tiotal andra befattningar för att säkerställa vårat uppdrag. På anstalterna Gävle och Gruvberget är de intagna sysselsatta med utbildning, annan strukturerad verksamhet, behandlingsprogram, självförvaltning eller i arbetsdriften som i huvudsak består av snickeriproduktion. Till anstalten och häktet i Bomhus kan du enkelt ta dig med kollektivtrafik, till anstalten Gruvberget krävs tillgång till bil. Personalparkering finns. Nu söker vi kock på timvikariat till anstalten Gävle och häktet Bomhus. Du erbjuds möjlighet att arbeta året ut med eventuell möjlighet till förlängning. I denna process sker urval och intervjuer löpande så inkom med din ansökan redan idag. Varmt välkommen. ARBETSUPPGIFTER Som kock lagar du mat till de intagna på anstalten och häktade personerna men även i viss mån till personal. Arbetsuppgifterna är alla i ett storkök förekommande som planering, inköp, tillagning av lunch och middag. I arbetsuppgifterna ingår även städning av kökets lokaler, disk samt egenkontroll i enlighet med gällande lagstiftning. Tillagning av dietkost och annan särskild kost förekommer. Arbetet sker i samverkan med personal i andra funktioner. En del av det dagliga arbetet innebär klientnära arbete i köket. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad i stressituationer och samarbetar bra med andra människor. Du har ett gott omdöme och tar ansvar för dina uppgifter. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • Restaurang- eller storhushållsutbildning på gymnasienivå alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. • B-Körkort Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta i storkök. • Erfarenhet av att arbeta med egenkontroller. • Erfarenhet av att arbeta med specialkost. • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Om tjänsten Vi söker chaufförer för sommarjobb hos vår kund GB Grossisten i Gävle. Du blir anställd av Uniflex och arbetar på uppdrag hos GB Grossisten. GB Grossisten i Gävle är en del av Varsego Sverige AB – ett rikstäckande sälj- och distributionsbolag. Varsegos affärsidé är att erbjuda försäljning, distribution och god service till hela den svenska marknaden. De är en säljdriven organisation som brinner för att hjälpa sina kunder att sälja mer. Kulturen präglas av högkvalitativ service, stort ansvarstagande och mycket glädje. Varsego distribuerar snabbrörliga produkter från marknadsledande leverantörer och strävar efter att vara Sveriges bästa och mest hållbara grossist. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som chaufför har du en viktig roll i att säkerställa att rätt produkter når rätt kund i rätt tid – med hög kvalitet och god service. Du är företagets ansikte utåt och bidrar aktivt till att bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: • Utföra körningar enligt planerad besöksplan/körtur • Att kontrollera att bilen är korrekt lastad inför dagens körning • Implementera nyhetslanseringar hos kunder • Hantera färdskrivare • Fylla på produkter i glassboxar hos kunder • Plocka och köra ut order vid behov Arbetstid: Heltid, måndag–fredag, ca kl. 07:00–16:00 under veckorna 26–32. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarstagande, serviceinriktad och trivs med att arbeta självständigt. Du gillar ett högt tempo och har inga problem med att hantera flera bollar i luften samtidigt. Krav: *B-körkort *Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: *C-körkort Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Vi söker en noggrann och serviceinriktad administratör för ett sommarjobb hos Strativa Consulting AB, en växande redovisningsbyrå i Gävle. Tjänsten är ett tidsbegränsat sommarvikariat och passar dig som vill få erfarenhet inom ekonomi och administration. Arbetsuppgifter: -Ta emot och registrera kundunderlag -Boka möten och hantera löpande kundkontakt -Stötta redovisningskonsulter med administrativa uppgifter -Sköta enklare dokumenthantering och arkivering Kvalifikationer: -Erfarenhet av kontorsarbete eller ekonomi är meriterande -God datorvana och förmåga att arbeta strukturerat -Svenska i tal och skrift -Positiv attityd och god samarbetsförmåga Om anställningen: Anställningsform: Sommarjobb/vikariat Omfattning: Deltid/heltid enligt överenskommelse Period: juni–Sep 2025 Placering: Gävle Ansökan: Skicka din ansökan till: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som bemanningssjuksköterska på VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer. Hos oss är du inte bara en ersättare för någon annan, du är en viktig del av vårt team, och vi ser och lyssnar på dig. Din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje är viktiga för oss. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt: Hos oss är du mer än en resurs. Vi lyssnar på dina önskemål och ser till att du får uppdrag som passar just dig, både när det gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet: Vi erbjuder en rad olika uppdrag inom sjukvården som kan anpassas efter dina behov. Du väljer när och var du vill arbeta. Respekt och värde: Vi uppskattar den viktiga roll du spelar för patienterna och för oss. Din kompetens och engagemang är något vi verkligen värdesätter och vill belöna på bästa möjliga sätt. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan och berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vad är viktigt för dig när det gäller arbetsuppdrag? Vad har du för förutsättningar? Vi ringer upp dig inom 48 timmar för att prata vidare. Vi vill förstå dina behov, önskemål och hur vi bäst kan matcha dig med uppdrag som passar dig perfekt. När vi hittat den bästa matchningen för dig, ser vi till att du får de bästa förutsättningarna för att trivas i ditt arbete och kunna göra skillnad för dina patienter. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som verkligen bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna göra det du älskar, samtidigt som du har balans i livet. För oss handlar det om att bygga långsiktiga relationer med våra sjuksköterskor, där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du verkligen blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Nu söker vi medarbetare till vårt Front Of House Team till Scandic Gävle Väst. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar, nätter och helger). Arbetstiderna kommer främst att vara 22,00-07,00 Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning på deltid under sommaren Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb