Lediga sommarjobb i Helsingborg

Här kan du söka totalt 38 lediga sommarjobb i Helsingborg hitta ditt nästa feriejobb här

Ryds Bilglas söker sommarhjältar!
Ryds Bilglas AB
Glastekniker

Söker du ett spännande och praktiskt arbete? Gillar du varierande dagar med teamarbete och mycket kundkontakt? Då kan du vara den vi söker! Om jobbet Just nu söker vi sommarhjältar som vill stärka upp våra team i Ryds Bilglas verkstäder runt om i Sverige. Hos oss kommer du att hjälpa ordinarie personal med reparation och byte av bilglas, mottagande av kunder samt även visst administrativt arbete. På jobbet hos oss blir ingen dag den andra lik. Vi gillar utmaningar och testar gärna nya idéer för att hitta de mest effektiva och bästa lösningarna. Vi värdesätter samarbete och att alla ställer upp för varandra när det behövs. Om oss Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Vi grundades som ett familjeföretag, och den känslan lever kvar i hela vår verksamhet – det är en del av vår kultur. Vi hjälps åt när det behövs och ställer upp för varandra – inom teamet, med andra verkstäder och i övriga delar av organisationen. Vi peppar, inspirerar och lär av varandra hela tiden, för tillsammans blir vi starkare och bättre. Arbetstid: Måndag-Fredag, 7-16 eller 8-17 Placering: Tjänsten finns på orter i hela Sverige. Du anger i din ansökan vilken ort du är intresserad av att arbeta i. Är du intresserad av att arbeta på flera verkstäder - skicka in en separat ansökan per verkstad! Kvalifikationer För oss är dina personliga egenskaper viktigare än din tidigare arbetslivserfarenhet. Det viktigaste är att du är intresserad, serviceinriktad, driven och vill utvecklas tillsammans med oss. Du har alltid kundens bästa i fokus och strävar efter att leverera service och kvalitet på hög nivå. Därför är det viktigt att du inte bara trivs med praktiskt arbete, utan även uppskattar kundkontakt och kan hantera vissa administrativa uppgifter. Vi värdesätter en stark laganda och ser gärna att du har förmågan att samarbeta med dina kollegor genom att dela erfarenheter och stötta varandra i det dagliga arbetet. Du är flexibel, initiativtagande och räds inte att ta ansvar, samtidigt som du är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Dessutom behöver du trivas med ett fysiskt och rörligt arbete. Inför tjänsten som sommarhjälte hos Ryds Bilglas söker vi dig som är: - Serviceinriktad - Driven - Initiativtagande - Samarbetsvillig Krav - B-körkort (manuell växellåda) - God svenska i tal och skrift Meriterande - Minst ett (1) års erfarenhet av tidigare serviceyrke - Gått/går en fordonsrelaterad utbildning - God vana av att arbeta med verktyg - Tidigare erfarenhet av att arbeta med fordon Vi arbetar aktivt med våra rekryteringsprocesser och tillsätter tjänster löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Företaget grundades 1947 i Sundsvall av familjen Ryd och är idag verksamt över hela Sverige, med fler än 170 verkstäder och ca 500 anställda. Ryds Bilglas är en del av koncernen Cary Group AB. Med närhet till kunden, högkvalitativa produkter och smarta lösningar hjälper Cary Group kunden att göra enkla och hållbara val. Cary Groups resa startade med Ryds Bilglas och idag tjänar vi kunder genom Europa, med flera kända och framgångsrika varumärken.

14 mars 2025
Sista ansökan:
9 september 2025
Sommarvikarier/behovsanställda väktare till Helsingborg & Ängelholm
Addici Security AB
Väktare och ordningsvakter

Arbetsbeskrivning Vi söker nu sommarvikarier/behovsanställda till våra objekt i Helsingborg & Ängelholm. Där kommer du att arbeta tillsammans med kunden och dess entreprenörer i den dagliga driften. Vi arbetar ofta nära våra kunder som har höga krav på vår leverans och utförande av tjänst. Fokus på den fysiska säkerheten är av högsta prioritet. Du kan komma att arbeta med olika typer av bevakning men även administrativa uppgifter som framför allt kan innebära: • Rondering och larmryck • Butiksbevakning • Receptionstjänstgöring • Besöksmottagning och telefonväxel • Kameraövervakning och larmåtgärder • Hantering av transporter och fordonskontroller • Enklare fastighetsservice Kvalifikationer: • Gymnasieexamen • Körkort (B-behörighet) och tillgång till bil • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • God förmåga att uttrycka dig i tal på engelska • Fyllt 18 år och är ostraffad (innan anställning blir aktuell genomförs en laglydnadsprövning hos Länsstyrelsen) • Drogfri och ha ordnad ekonomi Meriterande: • Tidigare erfarenhet från liknande yrken. • Erfarenhet inom säkerhet, service eller kundtjänst • Väktar- eller ordningsvaktsutbildning. • Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska. • Tidigare erfarenhet inom hantverk Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som väktare hos oss behöver du ha hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor. Att ge god service är en självklarhet för dig och du drivs av att få hjälpa till och vara en problemlösare. Vi värdesätter att du är flexibel i ditt arbete och att du hjälper till där det behövs. Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Eftersom du kommer att arbeta i ett relativt litet team är det viktigt att du trivs med att samarbeta, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.   Arbetstider: Tjänsten omfattar arbetstid under dag, kväll, natt samt helger och röda dagar.   Väktarutbildning: Om du inte redan är utbildad väktare erbjuder vi utbildning, som vi bekostar inför anställning.   Övrigt: För rätt individ finns goda möjligheter till vidareutveckling inom företaget. Du kan komma att arbeta på andra arbetsplatser inom regionen och bredda dina erfarenheter. Vid intervju ber vi dig att ta med ett oöppnat utdrag från polisens belastningsregister samt personbevis. För frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Imre Svanberg ([email protected]) Vi tar endas emot ansökningar via vår hemsida. Om Addici Security & Technology Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val. Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.

13 mars 2025
Sista ansökan:
11 april 2025
Room Stylist extra/vid behov - Clarion Hotel Sea U

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Make every stay a masterpiece At Clarion Hotel Sea U, we’re redefining premium hospitality with urban sophistication, high standards, and an atmosphere that’s both vibrant and welcoming. We’re looking for a Room Stylist who knows that every unforgettable stay begins with a great first impression and carries through every interaction. As a member of our Style Department you play a vital role in ensuring guest comfort and satisfaction. Your attention to detail in maintaining clean and well-appointed rooms directly impacts our guests' overall experience. We're looking for a dedicated individual to join our team and contribute to our department's success. What you'll be doing: • Clean and maintain guest rooms and public areas to the highest standards • Ensure all amenities are replenished and in working order • Respond to guest requests and address any concerns promptly • Collaborate with the housekeeping team to ensure efficient workflow and high standards • Contribute to our team's success in guest satisfaction, employee satisfaction, and financial goals This is a permanent / temporary position for [insert percentage]% with a start date to be agreed upon. The position requires working varied shifts, including evenings and weekends Is this you? • You are thorough and attentive to detail with a strong work ethic • You are precise and accurate in your work • You are reliable and punctual with a positive attitude • You are comfortable working independently and as part of a team • You are able to work in a physically active role, involving bending, lifting, and standing for extended periods Bonus points for: • Previous experience in housekeeping or cleaning • Knowledge of cleaning products and techniques • A proactive approach and a willingness to go the extra mile • [insert qualities or skills that you are currently looking for to complement your existing team] • We value the power of diversity within Strawberry. Different backgrounds, experiences, and ideas create a unique and inspiring work environment Why join Clarion & Strawberry? At Clarion, you’re part of a brand that combines the best of urban style and premium quality, and that commitment extends to our team. Here’s what you’ll enjoy: • A fast-paced, inspiring work environment where your contributions are valued • Opportunities to grow and develop within the dynamic Strawberry group • Staff discounts and friends & family rates across our 200+ hotels • Four complimentary hotel nights each year (remove if it’s not a position with a fixed contracts for at least 12 months of 20% or higher) • A 25% discount on food and beverages at our restaurants and bars • Exclusive deals on experiences, travel, shopping, and more • [insert any local benefits you might have] About Strawberry Strawberry is not just any company in the hotel industry - we're a rebel, with a warm beating heart. Strawberry is a portal to a world of more than 251 hotels, 120 restaurants and 20 spas, where we create thousands of experiences every day. Strawberry is built on our core values: energy, courage and enthusiasm. Our team of 20,000 skillful individuals from more than 166 countries is what makes us grow. Ready to make an impact? If this sounds like you, don’t wait - apply today to join our team and help shape premium guest experiences with Clarion. We’re reviewing applications continuously, so positions may be filled before the deadline.

13 mars 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Sommarjobb - Home Grand Hotel Helsingborg - Housekeeping

Home Hotel är mer än bara ett namn - det är ett löfte. Vi är övertygade om att bra service startar med genuin omtanke, och vi ger allt vi kan för att skapa en plats där gäster känner sig välkomna och bekväma. Vi har över 50 hotell i Norden, och vi bjuder alltid våra gäster på middag, frukost och fika. Våra byggnader har ofta ett rikt och intressant arv, och vi är stolta över att inget av våra hotell är det andra likt. Home Hotel är en del av Strawberry. Om tjänsten: Vi söker nu en engagerad medarbetare till vårt housekeeping-team inför sommaren! Som en del av vårt team ansvarar du för att säkerställa att våra hotellrum, allmänna ytor, förråd och korridorer alltid är noggrant städade, så att våra gäster får en ren och trevlig upplevelse under sin vistelse. Arbetspassen är förlagda både på vardagar och helger, och du kommer enbart att arbeta dagtid. Tjänsten gäller sommarjobb , men det finns även möjlighet till extra jobb före och efter sommaren. Om dig: • Du är självgående, flexibel och trivs i ett högt tempo. • Du har en varm och omtänksam personlighet. • Du behärskar svenska och engelska och kan kommunicera effektivt. • Du har ett öga för detaljer och ser det lilla i det stora. • Du är ansvarsfull och ser till att dina arbetsuppgifter genomförs noggrant och i tid. • Du vågar ta egna beslut och tar initiativ för att lösa problem snabbt och effektivt Ansökan: Skicka din ansökan via vår hemsida. Har du några frågor, kontakta Assia El Ouarti på [email protected]. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Home Hotel är mer än bara ett namn - det är ett löfte. Vi är övertygade om att bra service startar med genuin omtanke, och vi ger allt vi kan för att skapa en plats där gäster känner sig välkomna och bekväma. Vi har över 50 hotell i Norden, och vi bjuder alltid våra gäster på middag, frukost och fika. Våra byggnader har ofta ett rikt och intressant arv, och vi är stolta över att inget av våra hotell är det andra likt. Home Hotel är en del av Strawberry.

12 mars 2025
Sista ansökan:
12 april 2025
Sommarjobb Fastighetsskötare till Axcell Fastighetspartner i Helsingborg!
Axcell Fastighetspartner AB
Fastighetsskötare

PropTech Energy är en koncern med tre innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov.Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 400 medarbetare. Vill du ha ett aktivt och omväxlande sommarjobb där du får jobba både självständigt och i ett sammansvetsat team? Vi på Axcell Fastighetspartner i Helsingborg söker en serviceinriktad och ansvarsfull sommarvikarie som vill vara med och skapa trivsamma miljöer för våra kunder. Här får du chansen att arbeta utomhus, lösa praktiska uppgifter och bli en del av ett glatt gäng med tre erfarna fastighetsskötare. Välkommen med din ansökan! "Mitt namn är André, och jag arbetar som Arbetsledare på Axcell Fastighetspartner i Helsingborg. Just nu söker jag en Säsongsarbetare till vårt team! Som en del av vår grupp med fastighetsskötare kommer du att stötta oss under sommarmånaderna och bidra till att våra fastigheter sköts på bästa sätt!" - André Bergström Arbetsledare Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som fastighetsskötare arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: • skötsel och städning av utvändiga ytor • felavhjälpande åtgärder • driva mindre förbättringsarbeten • fastighetsronderingar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Utbildning eller erfarenhet inom fastighetsskötsel eller liknande branscher • God systemvana • Goda kunskaper i Office. • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Som fastighetsskötare hos oss brinner du för att skapa trivsamma och välskötta utemiljöer. Du har ett öga för ordning och reda och arbetar proaktivt med den yttre skötseln av våra fastigheter – allt från gräsklippning och häcktrimning till att hålla gångvägar och gemensamma ytor rena och inbjudande. Service och ansvar är en självklarhet för dig, och du trivs med att arbeta självständigt. Du gillar ett högt tempo och ser till att jobbet alltid utförs med kvalitet i fokus. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Helsingborg • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta André Bergström +46423009481 Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-04-07 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

10 mars 2025
Sista ansökan:
7 april 2025
Kriminalvårdare till Häktet Helsingborg/Berga, Semestervikariat
Kriminalvården
Kriminalvårdare

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. VO häktet Helsingborg består idag av restriktionshäktet Helsingborg och gemensamhetshäktet Berga. På häktet finns olika avdelningar som restriktionsavdelning, ungdomsavdelning och en kvinnoavdelning. Häktet Berga tar emot klienter utan restriktioner. Läs mer om vår verksamhet på hemsidan: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/helsingborg/#om https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/hakte/haktet-berga/#om ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som kriminalvårdare betyder att du kan göra skillnad för andra människor och bidra till ett bättre samhälle. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Detta är ett sommarjobb som ger dig en erfarenhet för livet. Efter ditt semestervikariat finns möjlighet till förlängning, både heltid samt timmar. Arbetet vid häktet är ofta rutinstyrt och inriktat på omvårdnads- och säkerhetsuppgifter. Våra klienter kan sitta häktade under lång tid utan att få träffa andra än sin advokat samt personalen vid häktet. Detta ställer särskilda krav på dig som kriminalvårdare. Detta arbete är för dig som söker ett omväxlande säkerhetsarbete. Tillsammans med dina kollegor bedriver du den dagliga verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. bevakning, matutdelning och visitationer varvat med isoleringsbrytande åtgärder som vardagskontakt/samtal och motivationsarbete med våra klienter. Då viss dokumentation förekommer är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i skrift. Du behöver ha god självinsikt, integritet, vara stabil, kunna tillämpa en tydlig kommunikation samt dela kriminalvårdens värdegrund. Arbetet kan innebära att du som kriminalvårdare behöver ingripa fysiskt om situationen kräver för att skydda dig själv, en kollega eller klient. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och en säkerhetsintervju genomförs innan beslut om anställning fattas. Kriminalvårdens verksamhet pågår dygnet runt, året runt. Du kommer att arbeta dagar, kvällar och helger. Vissa scheman innefattar arbete på nätter. Låter detta som ett arbete för dig? Läs gärna mer på vår hemsida och ta del av information, yrkesroller och de fördelar som finns inom kriminalvården. Där kan du även se korta filmer med medarbetare inom Kriminalvården som beskriver yrket. https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning. • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som KV bedömer relevant. • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana Det är meriterande om du har: • B-körkort, gärna för manuellt växlat fordon • Pågående värnplikt, polisutbildning eller annan juridisk eller beteende inriktad utbildning på högskolenivå. • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ - Provanställning kan komma att tillämpas. - Introduktion genomförs under v.23-v.25. Kan du inte närvara under v.23 kan första veckan genomföras v.21. - Intervjuer sker v.15-18. - Ledighet under semestervikariat beviljas restriktivt. - Möjlighet till förlängning efter sommaren finns. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

10 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Kock till häktet Helsingborg/Berga, semestervikariat
Kriminalvården
Kockar och kallskänkor

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Som kock på häktet lagar du i första hand mat till de intagna på häktet men även i viss mån till personal. Arbetsuppgifterna är alla i ett storkök förekommande som planering, inköp, tillagning av frukost, lunch och middag. I arbetsuppgifterna ingår även städning av kökets lokaler, disk samt egenkontroll i enlighet med gällande lagstiftning. Tillagning av dietkost och annan särskild kost förekommer. Arbetet sker i samverkan med personal i andra funktioner. Semestervikariatet inleds med en introduktion på tre veckor. Längre ledigheter under semestervikariatet beviljas ej. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad i stressituationer och samarbetar bra med andra. Du har ett gott omdöme och tar ansvar för dina uppgifter. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav • Restaurang- eller storhushållsutbildning på gymnasienivå alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Meriterande • Erfarenhet av att arbeta i storkök. • Erfarenhet av att arbeta med egenkontroller. • Relevanta språkkunskaper • B-körkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kontakt sker löpande. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

10 mars 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Sommarvikarier sökes till par i Helsingborg
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Vi är ett medelålderspar par som båda är beroende av personlig assistenter. Vi bor med vår katt i en enplansvilla 1.5 mil utanför Helsingborg.  Vi söker dig som vill jobba i sommar då våra ordinarie assistenter har semester. Passen är 9-16 och 9-17 på vardagar, 10- 16 och 10-17 på helger, kvällspassen är 18-22, 19-22 eller 19-22.30 både vardagar och helger. Vi behöver hjälp med allt det dagliga som ex: på-och avklädning, dusch och att plocka fram och av inför eller efter måltider. Du som person behöver vara lugn och lyhörd, men också engagerad och komma ihåg rutiner. Att kunna läsa av den person du jobbar hos och lösa problem när dem dyker upp är också egenskaper som krävs i detta så viktiga jobb. Personkemin är A och O i detta yrke, så om vårt samarbete fungerar bra, kan det bli tal om mer fasta pass eller vikariat. Du ska vara rökfri, tåla katter och prata flytande svenska.                 STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.

9 mars 2025
Sista ansökan:
7 april 2025
Studerande ekonomiassistent sökes till Helsingborg!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en noggrann och ansvarstagande person med intresse för ekonomi? Vill du få värdefull erfarenhet inom ett väletablerat livsmedelsföretag under vår och sommaren? Då har vi jobbet för dig! Vi letar efter någon som är beredd att ta på sig ansvar och är handlingskraftig i sitt arbete. Förmågan att anpassa sig efter regler och riktlinjer är också av stor betydelse. Du ska vara lösningssökande och trivas i en snabbt föränderlig miljö. Engagemang och driv är viktiga egenskaper för oss, och en positiv inställning är en stor tillgång. Tjänsten omfattar bland annat arbetsuppgifter som: - Registrera omkostnad - Se över fakturor och matcha dem mot inköpsordrar. - Stödja ekonomiavdelningen - Administrativa uppgifter som rör ekonomi och administration Behovet börjar i april med introduktion och avslutas i slutet på juli. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: - Är student inom ekonomi eller har relevant erfarenhet - Har goda kunskaper i Excel och andra administrativa verktyg - Är noggrann och har ett öga för detaljer - Har lätt för att kommunicera och samarbeta i team - Är flexibel och kan ta eget ansvar OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

5 mars 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Säsongsanställd fastighetstekniker till Helsingborg
KlaraBo Sverige AB
Fastighetsskötare

KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, uppför, äger och förvaltar attraktiva bostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. Vi är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med 72 medarbetare förvaltar ca 7400 lägenheter i hela landet. KlaraBo är noterat på Nasdaq Stockholm. Vi söker nu en engagerad fastighetstekniker inför sommarsäsongen! I tjänsten som sommarjobbande fastighetstekniker ingår du i vår förvaltningsorganisation som utför drift och underhåll av våra fastigheter i Helsingborg. Du har ett nära samarbete med övriga fastighetstekniker, samt vår förvaltare och vår uthyrare som arbetar inom fastighetsbeståndet. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter är löpande fastighetsskötsel, felanmälan och reparationer. Du kommer enkelt att bidra till att vårda våra fastigheter, områden och hyresgäster på bästa sätt. Vem är du? Du som person är tekniskt lagd och en problemlösare med högt engagemang och energi. Du är stresstålig och har stor ansvarskänsla och ordningssinne. Du behöver ha god kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad, eftersom jobbet innebär mycket kontakt med både hyresgäster och kollegor. Vi söker en säsongsanställd som kan jobba under perioden juni till augusti, och det är en förutsättning att du kan jobba hela den tiden. Du kommer att köra bil i tjänsten, så B-körkort är ett krav. Ansökan För mer information, vänligen kontakta Evert Rydell på [email protected]. Välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 25 mars 2025. Vi genomför löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Vi ser fram emot din ansökan!

4 mars 2025
Sista ansökan:
25 mars 2025