Lediga sommarjobb i Örebro

Här kan du söka totalt 5 lediga sommarjobb i Örebro hitta ditt nästa feriejobb här

Jobba som CE-chaufför hos oss på Bengts Åkeri i sommar!
Bengts Åkeri i Örebro AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi har fått utökade uppdrag och söker nu ytterligare chaufförer under sommaren. Start från vecka 29 och framåt, heltidsuppdrag planerat 40 timmar i veckan. Varierade arbetsuppgifter och tider.    Som chaufför hos oss på Bengts Åkeri kommer du att arbeta med transporter av gods enligt planerade rutter. Dina arbetsuppgifter innebär att lasta, lossa och transportera varor på ett säkert och effektivt sätt.  Kvalifikationer: • CE-behörighet och giltigt YKB • ADR är meriterande • Goda kunskaper i svenska eller engelska i tal och skrift • Erfarenhet av att köra lastbil med släp • Meriterande med tidigare erfarenhet av fjärr- och distributionskörningar • God förmåga att tillämpa säkra arbetsrutiner • Viss datavana, då vi använder vår egen app för instruktioner och rapportering   Vi söker dig som är ansvarsfull och har hög arbetsmoral. Du kommer att ha daglig kontakt med transportledning, kunder och kollegor, vilket ställer krav på god kommunikationsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt.   Ansök redan idag! Låter detta intressant? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi tillämpar provanställning. I rekryteringsprocessen kan vi komma att begära in referenser från tidigare arbetsgivare samt att vi vill ta del av en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.   Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! Bengts Åkeri är ett familjeägt företag som grundades 1975 och är en pålitlig aktör inom transportbranschen. Vi har ett starkt fokus på hög service, punktliga leveranser och miljöanpassade transporter. Vi är kollektivavtalsanslutna och tillämpar transportavtalet. Lön enligt kollektivavtal. Krav: Körkort: * CE (Tung lastbil med tungt släp)

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Är du nästa personaladministratör till team Örebro
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Löne- och personaladministratörer

Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Personaladministratör hos oss på StudentConsulting i Örebro Som personaladministratör hos oss kommer du tillhöra ett härligt team med framåtanda, engagemang och där något hela tiden händer. I rollen innebär det att stötta kollegor i deras dagliga arbete. I tjänsten ingår både administrativa arbetsuppgifter, kontakt med kandidater och konsulter. Du kommer även ingå i det centrala jourteamet, där du hanterar sjukfrånvaro på våra uppdrag. Arbetsuppgifterna i rollen innebär bland annat, - Annonsutformning - Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning - Arbetsmarknadsaktiviteter, såsom affischering, deltagande på mässor mm - Schemaläggning - Telefonkontakt med konsulter och delvis kunder - Administrativa uppgifter, såsom sortering, uppdatering av listor mm - Tillhöra centrala jouren, på ca 1 pass i veckan (natt) - Bemanning av kontor Tjänsten är på deltid och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta ca 10-20 timmar/vecka under terminstid. Arbetstiderna är mån-fre dagtid, även halvdagar kan förekomma, jourpass är från 17:00-08:00. Då vår arbetsbelastning är väldigt varierad kan behovet av din hjälp variera mycket från vecka till vecka. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som läser på Universitet eller Högskola inom personal eller liknande och har minst 1 år kvar av dina studier. Har du arbetslivserfarenhet inom personalarbete, service, rekrytering ses detta som mycket meriterande, dock är det inget krav. Vi tror att du som person har hög social kompetens och älskar att möta nya människor och skapa goda relationer över tid. Du är självgående och handlingskraftig med förmåga att prioritera det som i slutändan påverkar ditt resultat. Du drivs av att leverera mot uppsatta mål och deadlines. I Teamet är du lagspelaren som har lätt för att samarbeta med personer i din omgivning. Du har en positiv inställning och är orädd för nya uppgifter och du är den som ser möjligheter i utmaningar. Vi ser att du har b-körkort för att kunna arbeta även i Karlstad under vissa dagar. Inkommande ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittar rätt person. Välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säljare heltid Thansen Örebro Sommarjobb
thansen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker nu en butikssäljare på heltid till vårt team i Örebro med start omgående. Tjänsten gäller under sommaren, med goda möjligheter till förlängning. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Skicka in din ansökan via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Administratör
Randstad AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Arbetsbeskrivning Vi söker en engagerad administratör till vår kunds kvalitetsavdelningen – med start omgående! Vi söker åt vår kunds vägnar en driven och noggrann administratör som vill vara med och bidra till kvalitetsarbetet i en viktig verksamhet. Uppdraget är ett konsultuppdrag där du kommer att arbeta ute hos vår kund, initialt på deltid under sommaren (ca 60%, motsvarande tre dagar i veckan) med möjlighet till övergång till heltid från och med hösten. Det här är ett perfekt uppdrag för dig som har erfarenhet av administrativt arbete, är van att arbeta strukturerat och vill bli en del av ett team där kvalitet och ordning är i fokus. Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa att interna processer fungerar smidigt och effektivt, och bidra till att höja verksamhetens standard. Ort: Kopparberg Start: Omgående Hos oss på Randstad får du vara en del av vårt team av talanger. Utöver vårt fantastiska team har du möjligheten att arbeta med olika typer av kunder, delta i sociala aktiviteter, skapa ett brett nätverk och framförallt få möjligheten att påverka din egen karriärutveckling. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig fast månadslön, semester, pensionsavsättning, försäkringar, förmåner och hela tryggheten i kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns alltid nära till hands och kommer att stötta dig i ditt uppdrag. Du som vill konsulta via eget bolag är också välkommen att kontakta mig! Du ansöker på www.randstad.se senast 2025-07-13. Ansök gärna reda idag då vi tillsätter löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Jasmine Lundqvist, [email protected] Ansvarsområden Reklamationshantering – hantera det administrativa flödet kring reklamationer, säkerställa att information dokumenteras korrekt och att processen drivs framåt. Avvikelsehantering – hantera inkommande avvikelser från verksamheten, dokumentera i systemet, följa upp och stötta i processen från registrering till åtgärd. Kvalifikationer Har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna inom kvalitet, produktion eller liknande miljö. Är självständig, ansvarstagande och lösningsorienterad. Har en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Trivs med att vara en del av ett team men kan även arbeta självständigt. Har goda kunskaper i administrativa system Svenska - flytande i tal och skrift Engelska - flytande i tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sommarvikarier till Nerikes Allehanda
Bonnier News AB
Journalister m.fl.

Vill du arbeta på en av Sveriges vassaste redaktioner och göra skillnad med din journalistik? Sök till Nerikes Allehanda som behöver flera reportrar till vikariat i sommar. NA är en av Sveriges största lokaltidningar. Redaktionen har fått flera priser för modiga granskningar och även utsetts till Årets dagstidning och Årets redaktion. Förutom tidning sju dagar i veckan och en offensiv nyhetssajt jobbar redaktionen med tv, poddar och sociala medier. Vi söker dig som är samhällsintresserad, nyfiken och har ett gott journalistiskt omdöme.Vi söker framför allt reportrar till desk, nyheter, lokalredaktioner, sport och nöje. Du ska kunna skriva och fotografera. Det är ett plus om du har vana av att jobba digitalt och med tv. Kvalifikationer: Journalistutbildning och erfarenhet av arbete på en nyhetsredaktion är en stor fördel. Körkort är ett krav för alla tjänster som innebär arbete ute på fältet.De flesta vikariat är på 8–10 veckor, med start i mitten av juni. Några vikariat börjar tidigare eller slutar senare.Vissa tjänster innebär skiftarbete (morgon, kväll, helg).Vänta inte med din ansökan, anställningar görs löpande.Ansökan ska innehålla cv, vilka roller du söker och vilken/vilka orter du söker till, samt vilka veckor du är tillgänglig. Här kan du lyssna på Bonnier News podcast Drömjobbet där två tidigare sommarvikarier bl.a. berättar varför lokaltidningar är en så bra plantskola för unga journalister och hur man får störst nytta av sitt sommarvikariat: "Det finns en fruktansvärt stor kompetens inom lokaltidningarnas väggar" Frågor om tjänsterna:Mikael Muhr, [email protected] Fackliga frågor:Katarina Hanslep , [email protected] Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat. Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

14 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025