Exjobb: AI-drivet Marknadsföringsteam
Arboair AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om Arboair Tänk dig att du kan identifiera träd med hjälp av AI – och inte bara det, utan använda datan för att göra skogsbruket mer hållbart och lönsamt. Det är vad vi på Arboair gör varje dag! Vi är ett ungt och snabbt växande techbolag som revolutionerar hur man ser på skogen, genom bildigenkänning, drönarteknik och avancerad AI. Hos oss är innovation inte bara ett buzzword – det är vårt DNA. Vill du vara del av ett team som bryter ny mark, arbetar i framkanten av AI och samtidigt gör världen lite grönare? Då kanske det här exjobbet är ditt nästa stora äventyr! UppdragetVi vill ta vår marknadsföring till en helt ny nivå genom att skapa ett virtuellt AI-team. Tänk dig digitala medarbetare (AI-agenter) som tillsammans fyller roller som: Målgruppsinsikter & Research Innehållsskapande & Kampanjutveckling Dataanalys & Kampanjoptimering Feedback & Kunddialog Dessa AI-agenter ska styras centralt via Google Chat av vår VD, vilket ger en snabb och enkel översikt över alla pågående aktiviteter. Du och din exjobbs-kompis ska göra detta möjligt – från idé och arkitektur till implementation och test i verkliga kampanjer. Varför är det här så spännande? Direkt in i hetluften: Ni får jobba hands-on med den senaste AI-tekniken – GPT-modeller, nya agentplattformar och automation. Stora möjligheter att göra skillnad: Era idéer kan direkt påverka hur vi bygger framtidens hållbara skogsbruk. Karriärboost: Ni får unika erfarenheter i både AI, marknadsföring och affärsutveckling – en kombination som är högvilt på arbetsmarknaden. Ung och dynamisk miljö: Vi på Arboair tror på frihet under ansvar, nära samarbeten och ständig utveckling. Projektets innehåll Teknisk Research Undersök AI-plattformar som AgentGPT, LangChain, Make m.fl. och välj de bästa för vårt syfte. Utvärdera kraften i modeller som GPT-4, Google Gemini eller andra state-of-the-art-lösningar. Systemdesign & Arkitektur Skapa en plan för hur olika AI-agenter (”avdelningar”) ska samarbeta och kommunicera. Implementera verktyg och flöden för automatisering av research, innehållsskapande och dataanalys. Integration & Styrning Bygg ett användargränssnitt i Google Chat eller liknande, där vår VD kan ge kommandon, följa rapporter och styra AI-teamet i realtid. Pilot & Utvärdering Testa AI-marknadsföringsteamet i skarpa kampanjer – t.ex. riktade LinkedIn- och mailkampanjer. Mät och analysera resultat, förbättra och iterera. Vem är du och din teammate? Ni pluggar på masternivå inom AI, datavetenskap, systemvetenskap eller motsvarande. Ni är nyfikna på hur AI kan förändra världen – inte minst inom hållbarhet och marknadsföring. Ni gillar att bygga lösningar från grunden och är redo att ta egna initiativ och ansvar. Ni är intresserade av att kombinera teknik, kreativt skapande och verklig affärsnytta. Vad ni får hos oss En plats i framtiden: Arboair är en pionjär inom AI för gröna näringar – ni får kliva rakt in i en spännande bransch som är på stark frammarsch. Direktkontakt med ledning: Ni kommer jobba nära VD och andra nyckelpersoner, så era idéer kan snabbt göra avtryck. Modernt startupklimat: Hos oss är det korta beslutsvägar, högt i tak och fokus på ständig innovation. Meningsfullt uppdrag: Ert arbete bidrar till att skogsindustrin blir mer hållbar och att vi tar bättre hand om vår planet. Praktisk info Plats: Arboair, Teknikringen 7, Linköping (vårt huvudkontor) Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 2 studenter, cirka 20 veckor (30 hp) eller enligt ert universitets riktlinjer Ansökan: Skicka CV och motivationsbrev till [email protected]. Märk ansökan: “Exjobb AI-Marknadsföringsteam”. Har ni frågor? Tveka inte att höra av er!Kontaktperson:Markus Drugge (VD)Telefon: +46 70 215 40 20arboair.comTeknikringen 7, 583 30 Linköping, Sverige Vill du vara med och forma morgondagens gröna AI-revolution?Skicka din ansökan idag – så tar vi tillsammans reda på hur AI kan förändra skogsindustrin och hela vårt sätt att marknadsföra innovation!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Platform Specialist
Redeploy AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

AboutRedeploy RunAt Redeploy Run, we specialize in platform engineering and operations, helping our customers simplify their infrastructure and speed up application delivery. Our mission is to make cloud adoption faster and easier.Our 'Ready-to-Run' platform products, including Technology Platforms and Industry Cloud Platforms, let IT departments and developers manage infrastructure and governance with ease. Leveraging Infrastructure as Code, container-based services, CI/CD, and Kubernetes, and collaborating with cloud providers like Azure and AWS, we tackle complex problems, enhance our tools, and provide guidance to help customers get the most of their cloud platforms. Learn more about us here.As a rapidly growing cloud company, we understand that our success depends on the talents we choose to surround ourselves with. Now we are looking for our next Platform Specialist in Stockholm who wants to be a part of our continued success story. Maybe it's you?What it means to be a Platform Specialist at Redeploy Run As a Platform Specialist, you'll join Redeploy Run’s Product team, focusing on operations as well as developing and refining our Ready-to-Run Cloud and Technology platform products for our customers in the Nordics. We're steadily implementing and onboarding new customers and are continuously improving our offerings. With increasing demand for our services, we now need to strengthen our team. In this role, your mission will be to help clients unlock the full potential of their Azure and AWS infrastructure environments and further develop our products with your Product team colleagues.Some of your tasks will amongst others be: Work on consultant assignments such as architectural advice and implementations. Building platform services within cloud infrastructure. Support our clients with onboarding of our platform services. Who are you?Webelieve you have a passion for cloud development and enjoy creating value and solving problems for clients. In this client-facing role, you’re proactive in proposing solutions and suggestions to improve client environments, seeing opportunities and potential for enhancements. You’re open-minded, positive, driven, and curious, with a strong belief in team collaboration and knowledge sharing. What experiences do you bring? Customer-centric mindset with the ability to efficiently handle several cases and activities from multiple customers simultaneously. Ability to understand customers’ problems and develop effective solutions, while also identifying new opportunities to provide additional value. Deep knowledge in infrastructure technologies, including cloud computing (Azure and AWS), networking, security, and AI solutions. Hands-on experience with Infrastructure as Code using Terraform and development and management of CI/CD pipelines through GitHub Actions. Programming/scripting with Python, Go, Bash or similar. Great communication skills, both verbal and written in Swedish and/or English. And if you come with below experiences, we see it as a great advantage Certifications in Azure and AWS. Container orchestration using Kubernetes. Experience working with Go microservices. Experience with developer platform products such as Backstage or similar. Even if you don’t perfectly match the role, we still encourage you to apply. We believe in diversity and inclusion and welcome all applicants with relevant experience and skills. What we offerBeing a member of Redeploy means you have the drive and desire to be the best and work smarter than the rest. We enjoy creative freedom with our projects, benefit from great work/life balance, and thrive in a company culture that is both collaborative and supportive. Everything we do at Redeploy is centered around the simple yet effective idea that we all chip in to ensure our success.To learn more about our benefits, scroll down LocationWe have offices located in central Stockholm at Torsgatan 4. As we encourage a mix of in-person and remote work to foster innovation and support work-life balance (and like to have fun together), we see that you are based in commuting distance to our office location and that you are happy to come into the office a few times a week. How to applyWehope that we have sparked your interest and that you are curious to know more about the role and us at Redeploy. We are constantly recruiting, so submit your application as soon as you can by hitting the apply button. To be compliant with GDPR, we only accept applications through our careers channel. Please submit your application using the form on our career website, or any website displaying a position with us.For any specific questions about the position, reach out to Talent Acquisition Manager Francisca Andersson.We look forward hearing from you!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Senior Developer
Fortnox AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi tror på ett samhälle format av framgångsrika företag där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att vara en del av Fortnox är att vara en del av en ständig förändring - en förändring där du själv bestämmer hur långt du vill nå. Vårt största fokus är att ge dig rätt förutsättningar att få leva din passion tillsammans med oss. Var du kommer ifrån är inte relevant - det är vart du är på väg som är intressant för oss. Precis som vi igår inte kunde drömma om det Fortnox som finns idag, så kan du vara med och forma vilka vi är imorgon. Om tjänstenVi söker en erfaren, senior utvecklare som vill ta en nyckelroll i ett av våra team. Teamet utvecklar främst produkten Lager men arbetar också med att skapa nya tjänster inom Fakturering. Du kommer ha stort inflytande över arkitektur och tekniska vägval, och för dig som har intresse eller ambition finns det möjlighet att på sikt ta ett utökat ansvar i rollen som Tech Lead. Du blir en del av ett öppet och inkluderande team som är involverade i hela produktcykeln. Vi strävar efter en sund balans mellan innovativ produktutveckling, kvalitetssäkring och tekniska förbättringar. Om digDu arbetar troligtvis redan idag som senior utvecklare eller Tech Lead. Du har gedigen erfarenhet av Java och React och en bred kompetens som sträcker sig från klient till server och arkitektur. Du är lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö där kontinuerliga förbättringar av metoder, verktyg och leveranser är en självklarhet. Du är en lagspelare som gärna samarbetar och kommunicerar med stakeholders både inom och utanför teametoch gör det obehindrat på såväl svenska som engelska. Vi erbjuder Som senior utvecklare hos oss kommer du att ingå i ett autonomt team som själv styr över sina arbetsprocesser och releaser av sina egna tjänster i en stimulerande domän. Du kommer ha möjlighet att utvecklas tekniskt genom att jobba tillsammans med erfarna och kompetenta utvecklare, samt ha stor möjlighet att påverka hur vi bygger våra produkter framåt. Om FortnoxFortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information se www.fortnox.se. Välkommen med din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
IT-support tekniker till Grand Hôtel Stockholm
AB Nya Grand Hotel
Supporttekniker, IT

Är du lösningsorienterad, gillar att hjälpa andra och har ett starkt intresse för IT och teknik? Trivs du i en bred roll där du stöttar organisationen, leder projekt och är en del i den fortsatta utvecklingen? Har du en gedigen kunskap och erfarenhet från support och IT? En mycket spännande roll som IT-support tekniker på Sveriges främsta lyxdestination väntar. Om rollen Som IT-Support tekniker på Grand Hôtel Stockholm jobbar du i en internationell miljö med största möjliga fokus på att dagligen skapa en femstjärnig upplevelse för alla våra anställda och för våra gäster på Grand Hôtel, The Sparrow Hôtel, Lydmar hotel samt i Mathias Dahlgrens restauranger. Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll med fokus på drift, förvaltning och support i befintliga IT-system. I denna roll arbetar du nära användarna och arbetar aktivt med att förstå och bidra med utveckling i deras IT-miljö. I rollen som IT support kommer du att ansvara för att ge generell teknisk support till organisationen, vilket kan innebära varierande arbetsuppgifter av både enklare och mer komplex karaktär. Rollen passar dig som har ett stort intresse för teknik och vill ta steget vidare tillsammans med ett företag som värdesätter både samarbete och personlig utveckling. Du har en central roll i organisationen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är kopplade till att: Ge teknisk support i rollen som "första linjen Helpdesk" och stötta organisationen med IT-frågor. Projektleda IT-relaterade projekt och arbete med IT-inköp. Ta emot ärenden via telefon, mail, chatt och ärendehanteringssystem Skapa konton och lägga till behörigheter i Microsoft Windows Active Directory/Entra ID On- och offboarding Behörighetshantering i MS Azure Tilldela licenser, hantera delade mailkorgar och arbetsuppgifter i Office 365 Server-administration Lägga till behörigheter i SharePoint Hantera mindre IT-projekt Fjärrstyrning/övervakning Felsökning Patchning Konfiguration & drift Powershell Nätverk/switching (Cisco/Ruckus/HP) Hjälpa våra hotellgäster med enklare felsökning och support Hantera vissa frågor kopplade till IT-säkerhet Här får du möjlighet att arbeta i en omväxlande och självständig roll där du får vara med och utveckla IT-stödet för hela organisationen. Vem är du? Vi söker dig med minst fem års IT-relaterad erfarenhet, gärna med erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som operativt samt nationellt och internationellt. Du har ett gott och tränat öga för detaljer och du brinner för service och drivs av att leverera på högt ställda mål. Som person är det viktigt att du är driven. självgående och tar initiativ, med förmågan att hantera och lösa ärenden självständigt. Du är flexibel och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo där snabba beslut och anpassningar är en del av vardagen. Du är en stark kommunikatör och kan bemöta olika typer av intressenter, från VD till tekniker, med en professionell och tydlig kommunikationsstil. Samarbete är viktigt för dig och du ser dig själv som en teamspelare som värdesätter en god laganda. Du är dessutom serviceinriktad och kvalitetsmedveten, med en genuin vilja att leverera högsta möjliga standard i allt du gör. Vi söker dig som har: Gymnasieexamen inom IT eller liknande med minst fem års erfarenhet av IT och/eller tekniskt arbete, varav några år inom IT-support, vilket vi gärna ser som en del av din bakgrund. Goda kunskaper i Windows, MSO 365, Linux, Active Directory, Azure AD/Entra ID, Windows Server, Linux Server, GPO:er, VMware vSphere, Förmåga att kommunicera flytande på svenska och bekvämt på engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett stort plus Vi ser gärna att du har arbetat med IT-relaterade projekt och är van att samarbeta med leverantörer. Du har en pedagogisk förmåga och det är en fördel om du även har erfarenhet av att utbilda internt inom IT. För att lyckas i rollen är du en självgående, prestigelös och lösningsorienterad person som trivs med eget ansvar. Ditt arbetssätt är strukturerat och serviceinriktat. Som person har du en servicefokuserad personlighet. Du är positiv, ordningsam och passionerad. Du drivs av att initiera och fullfölja projekt och investeringar. Det är meriterande om du har certifieringar inom IT. Arbetstiderna är främst förlagda måndag till fredag, men jour och helgarbete kommer att ingå i tjänsten på sikt. Vi erbjuder: En spännande roll i ett litet team om tre personer. Du rapporterar till IT-chef och samarbetar med ytterligare en kollega på IT-avdelningen. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster En arbetsplats med högt i tack och stor variation i arbetsuppgifter. Arbetsplatsen är placerad på hotellet Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Embeddedutvecklare till inhouseprojekt
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du arbeta med spännande och utmanande projekt inom embeddedutveckling? Vi söker nu en erfaren utvecklare med kunskaper i C och C++ till vårt inhouse-team! Om rollen I denna roll kommer du att arbeta med hårdvarunära programmering i ett spännande inhouseprojekt. Du blir en viktig del av vårt team där vi utvecklar lösningar med hög teknisk komplexitet och kvalitet. Arbetet innefattar allt från programmering och automation till att bidra med innovation och förbättringar. Vi arbetar med moderna verktyg och metoder, och om du har erfarenhet av containers är det en fördel. Rollen kräver att man genomgåren säkerhetsprövning. Vi söker dig som Har minst 3 års erfarenhet av embeddedutveckling. Är skicklig på programmering i C och C++. Har erfarenhet av automation och gärna kunskaper inom containers. Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kan genomgå och godkännas för en säkerhetsprövning. Det här erbjuder vi Ett engagerat och kompetent team som brinner för teknik. Utmanande projekt där du kan utvecklas och växa. En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att arbeta nära både hårdvara och mjukvara. Flexibilitet och fokus på balans mellan arbete och fritid. Ansökan Låter det här som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du kan bidra till vårt team.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Kundtjänst
Thalamus IT Consulting AB
Supporttekniker, IT

Junior kundtjänstmedarbetare sökes för karriärinom IT!Har du någon erfarenhet från kundservice? Då är vi intresserade av att höra mer om dig! Din nya roll Vi letar efter dig som vill testa något nytt, gillar att lösa problem, hjälpa andra och som har erfarenhet av att arbeta med service. Du kommer att ha stor nytta av att ha arbetat tex i en kassa (eller liknande) eftersom du lätt kommer att kunna förstå dina användares behov. Du kommer att kliva in i en junior roll som kundtjänstmedarbetare inom IT- och Techsupport (utan krav på förkunskaper inom IT). Vi kallar rollen Supporttekniker, men vi letar snarare efter en person med erfarenhet av service och vilja att lära än en person som kan IT sedan tidigare. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team på 10 personer där man hjälper och stöttar varandra i vått och torrt. Du kommer att lära dig felsökning och problemlösning inom IT-support. Ärenden kan handla om allt från att hjälpa till med datorer, mobiltelefoner, paddor och skärmar. Några exempel på arbetsuppgifter är att du guidar användare i olika program, återställer lösenord, lägger till dem i grupper (tex mejlgrupper), hitta igen försvunna filer, gör olika typer av felsökningar inom nätverk, Windows och Office och mycket annat. När du har arbetat ett tag och blivit "varm i kläderna" så kommer du även att roteras ut på Onsiten som är placerad i Stockholm City. På Onsiten är du en vecka då och då. Där hjälper man användarna på plats med diverse IT problem såsom hårdvara, kringutrustning och konferensrum. I gruppen premierar man mångfald och ser att man gärna har en stor variation på individer i olika åldrar, kön, bakgrunder, personligheter etc. Du kommer att arbeta som konsult via oss på Thalamus ute hos vår kund som sitter i Solna/Sundbyberg. Kunden supporterar användare inom restaurangbranschen - en stor, välkänd kedja inom snabbmat Utöver detta så erbjuder vi som anställd hos oss fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Där du har chansen att utvecklas via certifiering, utbildning och nya spännande uppdrag. Vi lägger tillsammans upp en utvecklingsplan och har kontinuerliga samtal för att du ska trivas. Våra anställda är vår viktigaste tillgång och en stor del för oss är att du ska trivas. Din bakgrund Vi ser gärna att du har jobbat inom ett serviceyrke under några månader/något år/ett par år och har därmed vana att bemöta kunder och lösa problem. Vi ser gärna att du har arbetat inom restaurang, butik, frisör, skönhetsvård, reception eller liknande. Kassa-vana är något som vi tycker är intressant.Du är social, trevlig och gillar att prata med folk. Du vill lära dig nya saker och gillar att lösa problem. Du har inga problem med att bemöta människor via telefon, mail och chatt. För att passa i tjänsten behöver du inte ha någon tidigare erfarenhet av IT, men ett intresse för att lära dig. Vi värderar högt • Intresse av att lära dig mer inom IT. • Jobbat inom ett serviceyrke och gillar att bemöta kunder, gärna kassa-vana. • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Ett plus • Jobbat via telefon, chatt eller mejl, men inget krav. Viktigaste är att du har arbetat med att bemöta kunder. Du som person Som person så kan du arbeta varierade tider, du brinner för service och att hjälpa människor. Du har inga problem att prata i telefon. Du ska gilla problemlösning och är en teamplayer samtidigt som du kan jobba självständigt. Att vilja lära sig mer om IT och att gilla problemlösning också en viktig del när man jobbar som supporttekniker. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Digital analyst to Comprend
AuraGroup AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Join Comprend as a Technical Digital Analyst Comprend is a partner for tech-enabled marketing and communication driving transformative impact. We are specialists collaborating across our offices in Sweden, Finland, Poland, and the UK. Comprend boasts extensive expertise and a strong track record in B2B, B2C, and corporate communication. Bridging the gap between marketing and communication, we accelerate return on investments and create immediate and extraordinary change for our customers’ businesses. With us, your voice will be one of many diverse, highly valued perspectives that shape our ways of working and partnering with our clients. Comprend is part of the leading consultancy group Aura with over 600 specialists. The Role: Technical Digital Analyst As a Technical Digital Analyst, you will be an integral part of our dynamic and diverse Martech, Data & Analytics team, working closely with a range of leading clients. Your primary focus will be on advanced tag management and custom implementations, making use of your expertise in JavaScript and other programming languages. One of your key assignments, together with a large client team, will be to work with a proprietary Tag Manager we’ve developed for a major client, while also contributing to evaluations, configurations, and custom setups. You’ll work across industries, ensuring scalable and accurate tagging frameworks that empower data-driven decision-making. Your role will also include collaborating with team members and clients to manage data pipelines, analyze performance, and translate business needs into technical solutions. This role requires exceptional technical expertise as well as client-facing skills to communicate complex solutions effectively. Who Are You? You are a curious and collaborative professional who thrives in dynamic environments. While your technical acumen will shine, your ability to adapt, prioritize, and engage with both clients and colleagues will make you a perfect fit for our team. Some of the experiences we value for the role: Experience with tag management tools, including tools such as Google Tag Manager and Adobe Tags (Launch). OR Experience in JavaScript (ES6) and Node.js environment and/or other high level programming environments. Proficiency with version control and other development tools. Good understanding of the fundament of the web and browsing technologies (including debugging tools). Strong problem-solving abilities, with a track record of delivering innovative and practical solutions. Exceptional organizational skills to manage multiple projects and deadlines. Good communication skills, with experience presenting technical concepts to both technical and non-technical audiences. Great to Have: Proficiency in additional programming languages, such as Python or R. Knowledge of data pipelines and SQL for analyzing and managing data. Familiarity with Google Big Query or other data warehousing platforms. Hands-on experience with APIs for integrating and automating data processes. Good knowledge of experiments platforms. Background in web analytics concepts and reporting. Working at Comprend Comprend is a place of belonging, where people are valued and empowered to create value. Comprend embraces diverse perspectives, bridges gaps, dares to challenge, and wins as a team. This is a full-time position based in Stockholm. Application Please apply with your resume. We will review applications on a rolling basis, so apply as soon as possible. If you have any questions, feel free to reach out [email protected] [email protected] We are looking forward to your application!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
AI/ML-utvecklare till Softhouse
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en erfaren AI/ML-utvecklare som vill utveckla lösningar som gör skillnad? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning? Då kan vi vara en bra match! Vad vi kommer att göra tillsammansSom AI/ML-utvecklare på Softhouse hjälper du våra kunder att planera och realisera sina projekt, i olika leveranser och kunduppdrag. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. Du bidrar också med teknisk expertis vid pre-sales och införsäljning med potentiella kunder. Vårt AI-team arbetar både självständigt och tillsammans i leveranser, och träffas regelbundet för att diskutera problem och dela kunskap. Här ges du utrymme och möjlighet att vara med och utveckla Softhouse erbjudande inom AI. Vad vi söker hos digFör oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet, utan också om att du är kommunikativ, lyhörd och driven med en fallenheten att agera förtroendeingivande gentemot våra kunder. Rollen kräver ett stort mått av självständighet samtidigt som det är viktigt att kunna samarbeta och kommunicera kring arbetet.För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Minst fem års erfarenhet av AI/ML-utveckling med Python. Kanske har du efter din master arbetat i en liknande roll, eller så har du fått din erfarenhet genom PhD inom relevant område. Extra meriterande med kunskap i bibliotek så som Numpy, Scipy och Matplotlib. Förmåga och vilja att hålla muntliga presentationer och skriva rapporter. Stor kunskap inom Machine Learning, Deep Learning, och Computer Vision. Speciellt konvolutionella neurala nätverk. Du kan oberoende läsa och sätta dig in i forskningsartiklar. Erfarenhet i flera, men inte nödvändigtvis alla, av följande: Linjär algebra, signalbehandling, algoritmutveckling, statistik, JIRA, Git Vad vi erbjuder Ett stabilt och välmående bolag där du och din work-life balance är i fokus Möjlighet att vara med och driva och utveckla den interna kompetensen inom AI på Softhouse En mix av spännande inhouseprojekt och teamleveranser tillsammans med dina Softhouse-kollegor samt externa uppdrag Skräddarsydd utvecklingsplan och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter till gemensamma frukostar och aw’s Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion Låter det intressant? Skicka in din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Process specialist

Vill du vara med och utveckla och koordinera Skandias IT-processer och bidra till att skapa långsiktig värde för vår verksamhet? Till ett av våra team i Stockholm söker vi nu ytterligare en process specialist inom vår infrastrukturområde. Du får möjlighet att arbeta med att utveckla och optimera processer för change och release management i en organisation som fokuserar på hållbarhet och kundnytta. Här får du chansen att arbeta med både operativ koordinering och processutveckling för att stärka Skandias fortsatta affär. Låter det intressant? Sök rollen redan idag! Att jobba som process specialist Som process specialist kommer du att ha en central roll i att koordinera och utveckla processer inom change och release management på Skandia. Du arbetar nära flera olika team inom organisationen för att säkerställa effektiva processer som stödjer våra IT-leveranser och långsiktiga affärsmål. Du kommer hantera och koordinera operativt arbete inom processerna Change och Release med ett nära samarbete med teamet som arbetar med Incident och Problem. Du kommer också vid enskilda tillfällen rapportera pågående arbete till IT's ledningsgrupp. I rollen kommer du även att arbeta med värdeskapande processutveckling genom att tillsammans med stakeholders ta fram behov och krav för framtida processförbättringar. Du kommer också att ha en viktig roll i att utbilda och stötta kollegor och stakeholders i hur processerna fungerar. I din vardag kommer du att koordinera flera olika leveranser, initiativ och aktiviteter för att optimera användningen av gemensamma resurser. Teamet består idag av tre andra process specialister och du kommer rapportera till en av våra gruppchefer inom IT gemensamt. Arbetet sker hybrid vilket innebär idag tre dagar på kontoret per vecka där du utgår från vårt kontor vid Lindhagensgatan 86. För att lyckas i rollen Du har ett lösningsorienterat och drivande arbetssätt och är van vid att leda och koordinera arbete på flera nivåer samtidigt. Du är kommunikativ vilket innebär att du kan presentera och förklara IT-aktiviteter för ledningsgruppen och andra intresenter. Som person är du nyfiken, empatisk och vill ständigt lära dig mer om Skandia och våra processer. Du tar ansvar för dina projekt och drar igång åtgärder för att driva förbättringar. Vi ser att du har några års erfarenhet av releasekoordinering och processutveckling inom ITSM. Erfarenhet av att arbeta med ITIL inom förändrings- och releaseprocesser. Du har arbetat med att kravställa och förstå IT-stödsystem för ITSM-processerna. För att lyckas kan du svenska flytande både i tal och skrift. Extra meriterande för rollen är om du jobbat med verktyg som ServiceNow, Jira eller BMC. Vad händer nu? Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för urvalet. För att göra rekryteringsprocessen så rättvis och objektiv som möjligt kommer det att ingå intervjuer, tester via Alva Labs, bakgrundskontroll samt digital referenstagning. Om du har frågor kring rollen vänligen ta kontakt med rekryterande chef [email protected]. Ifall du har frågor kopplat till vår rekryteringsprocess, vänligen ta kontakt med [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HB Mer om IT Vi på Skandia IT är stolta över att vara en kundorienterad enhet som levererar effektiva och säkra lösningar för våra kunder. Med cirka 600 engagerade medarbetare är vi mitt i en spännande transformationsresa, där vi utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Framåt tillsammans är vårt motto! Vi arbetar agilt och har sedan 2017 använt oss av SAFe (Scaled Agile Framework), där leverans och kundvärde alltid står i centrum. Våra team jobbar verksamhetsnära med sprintplanering, dagliga stand-ups, team-synk, code reviews och retrospektiv. Var 12:e vecka samlas vi alla i vår ljusa och inspirerande Ljusgård på kontoret i Stockholm för två planeringsdagar. Planeringsperioden består av sex tvåveckorssprintar, där den sista sprinten är en innovationssprint. Här får du chansen att, själv eller tillsammans med ditt team, utveckla och förfina våra system. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

21 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Lösningsarkitekt inom mjukvaruutveckling
Castra Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv! Rollen Som Lösningsarkitekt inom mjukvaruutveckling kommer du att inneha en central roll i att definiera och skapa övergripande tekniska lösningar för komplexa mjukvaruprojekt hos våra kunder. Erfarenhet Vi tror att duhar en stark bakgrund inom mjukvaruutveckling samt arkitekturarbete i agila utvecklingsprocesser och har fördelaktigt moderniserat mjukvarulösningar förr.Vi ser även att du har: Bakgrund inom utveckling med erfarenhet av Java, C#/.Net och / ellerPython samt diverse ramverk . Design av systemarkitekturer med hänsyn till skalbarhet, prestanda och säkerhet Skapande av tekniska specifikationer och arkitekturdokumentation. Erfarenhet av molnbaserad arkitektur och tjänster som AWS, Azure eller Google Cloud. Kunskap omcontainerteknik som Docker och Kubernetes Förståelse för säkerhetsaspekter inom mjukvaruarkitektur och datahantering. Låter detta som du i det stora hela? Tveka inte att hör av dig så tar vi ett samtal redan under kommande vecka! Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet. Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag. På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter attpåverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi. Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Läs mer om hur det är att jobba hos oss påcastra.se/konsulterbjudande/ Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025