Data/IT
Sök lediga jobb inom Data/IT
Om du vill arbeta med Simulink och Embeddedutveckling hos ett företag som är med och skapar säkrare trafik varje dag, kan den här rollen vara något för dig. Hos Autoliv arbetar man ständigt med att utveckla innovationer som räddar liv och gör vardagen tryggare för alla. Vill du vara med och bidra till detta, är det här rätt jobb för dig! OM TJÄNSTEN Autoliv är en världsledande leverantör av bilsäkerhetssystem, med en vision att ingen ska behöva skadas eller förlora livet i trafikolyckor. Varje dag arbetar de mot denna vision genom att utveckla och tillverka innovativa produkter av hög kvalitet, från krockkuddar och säkerhetsbälten till fotgängarskyddssystem. Nu söker vi på Academic Work en Simulink/Embeddedutvecklare att ansluta till teamet i Göteborg. I rollen kommer du att ingå i ett projektteam bestående av 10 personer där du kommer du spela en nyckelroll i utvecklingen av den kommande mjukvaruplattformen för nästa generations produkter inom olika områden. Tillsammans med ditt team är ni ansvariga för att utveckla en verktygslåda med mjukvarukomponenter för att snabbt förverkliga idéer till produkter. Teamet kommer att ta ledningen i projektets början och skapa de strukturer som krävs för att påskynda processen från prototyp till färdig produkt hos användarna. Du erbjuds - En spännande roll med varierande uppgifter och goda möjligheter till utveckling inom företaget - En dedikerad konsultchef genom Academic Work som fungerar som karriärspartner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I denna roll kommer du vara med och ansvara för att skapa mjukvarukomponenter som snabbt kan förvandla idéer till produkter. Teamet är centralt i Autolivs digitala strategi och arbetar globalt tillsammans med internationella team. Du kommer att arbeta med teknik som bare-metal mikroprocessorer och AUTOSAR-stacks, samt använda programmeringsspråk som C, C++ och Python för automation. Koden hanteras i Git, och testning och integration automatiseras via Azure DevOps. Hos Autoliv används modellbaserad utveckling med Matlab och Simulink. Du kommer att ha ett nära samarbete med elektronikavdelningen och påverka valen av MCU:er, sensorer och andra komponenter och vara med på testning ute hos kund, alternativt hos Autolivs testanläggning i Vårgårda. VI SÖKER DIG SOM - Har en högskole- eller universitetsutbildning inom datateknik, elektro, mekatronik eller likvärdigt område - Har erfarenhet av en roll inom embeddedutveckling sedan tidigare - Har goda kunskaper inom Matlab, Simulink och Python - Har grundläggande kunskaper inom C/C++ - Har B-körkort - Är flytande i engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har - Har erfarenhet av CAN-protokoll, AUTOSAR och/eller Azure DevOps - Har erfarenhet av unittester, ISO26262 samt Cyber Security Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Målmedveten - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Autoliv här!
Har du ett brinnande intresse för teknik och finans? Och är dessutom van att jobba i Linuxsystem? Då kan detta vara en ypperlig möjlighet att jobba för ett spännande bolag i en föränderlig bransch. OM TJÄNSTEN Vår kund är ett FinTech bolag här i Stockholm som tillhandahåller viktiga system till ett antal börsnoterade bolag i Sverige. Nu ska de bygga upp sin 1st line support som stöttar dels kunderna med sina system men också kollegorna internt med diverse IT problem. Tjänsten utförs från kontoret alla dagar i veckan och tiderna kan variera mellan 7-18 inom teamet. Ni kommer vara ett litet team bestående av en teamleader, dig och ett gäng med kollegor som stöttar upp vid sidan av sina heltidsstudier. Det är ni som kommer ansvara för driften och supporten av att era kunders system fungerar som de ska. Tjänsten kommer vara en konsultanställning hos oss på Academic Work men där möjlighet till överrekrytering hos bolaget kan komma att bli aktuellt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Löpande hantera extern support av företagets handelssystem med kringsystem samt med för IT Operations verksamhet förenliga arbetsuppgifter enligt direktiv från närmaste chef * Mjukvaruhantering (installera och uppgradera/uppdatera mjukvara) * Vara behjälplig med felsökning av och i handelssystemet och dess kring system * Interna arbetsuppgifter kan introduceras senare * Koordinera första linjens support VI SÖKER DIG SOM - Kandidatexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet - Erfarenhet av kundsupport/helpdesk inom IT i minst ett år - Kunskaper inom ITIL-processflöde (ärendehantering meriterande) - Kunskaper inom Linux (Debian) - Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom scripting eller programmering (PHP, Python, BASH) - Kunskaper inom SQL (MySQL, PostgreSQL) För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Lösningsorienterad - Samarbetsvillig - Ansvarstagande - Nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Ett av Sveriges mest anrika teknikföretag är på jakt efter en databaskunnig administratör. Här får du arbeta i ett tryggt, sammansvetsat team med lång erfarenhet inom sitt område. Som team stöttar ni säljarna i försäljningsprocessen genom att ta fram produktionformation och vara experter på ert område! OM TJÄNSTEN Teamet som består av fyra personer idag står inför ett stort arbete med en kostnadsuppdatering som ska ske till våren och behöver nu stötta upp teamet inför detta arbete. Du kommer få jobba med det dagliga arbetet som teamet utför kopplat till deras konfigurationsverktyg och produktkatalog. För rollen krävs ett logiskt tänkande och vana att jobba i en administrativ roll med mycket siffror och information. Du kommer arbeta med Excel som verktyg och i interna system, så det är en fördel att vara van att arbeta i flera olika typer av system. Teamet jobbar från kontoret i Tumba tre dagar i veckan och hemifrån två. Tjänsten kommer vara ett konsultuppdrag med start i december och fram till sommaren 2025. Efter det kan det eventuellt bli förlängt men det kommer bero på arbetsmängden i gruppen. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Samarbeta med säljare, produktchefer och andra teammedlemmar för att skapa användarvänliga och effektiva konfiguratorer * Ta fram data om produkterna och skicka vidare till användare och ordermottagare * Löpande arbeta med databasen samt lägga in nya produkter och konfigurationsregler * Delta i gemensamma möten för att ventilera problem, diskutera framsteg och stötta teamet VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i Excel - Har erfarenhet av att arbeta administrativt med stora mängder information - Tidigare arbetslivserfarenhet av arbete med databaser - Har ett sinne för detaljer och ett noggrant arbetssätt - Språk: Svenska och Engelska Det är meriterande om du har - Mycket vana att arbeta i databaser och skriva SQL kommandon - Utbildning från universitet eller högskola För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - God samarbetsförmåga - Tekniskt intresserad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vi söker nu en kommunikativ SharePoint-utvecklare till vår samarbetspartner! Vill du jobba med att skapa värde för samhället kan detta vara något för dig! Vi arbetar med löpande urval, läs mer och ansök redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som SharePoint-utvecklare hos vår samarbetspartner arbetar du inom en samhällsviktig verksamhet, vilket innebär att ditt arbete bidrar till ett välfungerande samhälle. Du kommer att vara en del av leveransorganisationen för IT-utveckling och delta i flera olika projekt och uppdrag inom deras verksamhet. Arbete kan även förekomma i andra pågående projekt och uppdrag men fokus på utveckling. Du erbjuds * Att arbeta hos en samhällsbärande verksamhet Du arbetar som konsult via Academic Work och det finns goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete tillsammans med vår samarbetspartner om samtliga parter är nöjda. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckling inom Microsoft Office 365 plattformen & Webbutveckling inom till exempel C#, JavaScript, TypeScript, HTML/CSS, PowerShell & ASP.NET * Fånga upp behov, utreda och designa lösningar med fokus på systemutveckling VI SÖKER DIG SOM - Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikation sker på båda språken - Har minst 3 års erfarenhet av design och utveckling inom Microsoft-tekniker de senaste 6 åren - Har minst 3 års erfarenhet av systemutveckling inom Microsoft Office 365 de senaste 5 åren - Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att arbeta självständigt, även om allt arbete utgår ifrån teamet - Vill och kan arbeta på plats hos vår samarbetspartner då teamet är samlat på plats i Umeå Det är meriterande om du har - Ett djupt tekniskt kunnande och praktisk erfarenhet av SharePoint online & on-premise I din ansökan för tjänsten så styrk tydligt din erfarenhet kopplat till kraven för din och vår skull, det underlättar rekryteringsprocessen. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du en engagerad och analytisk Product Owner som brinner för att skapa verkligt värde genom att förvalta och vidareutveckla viktiga IT-system? Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du får samarbeta med ett skickligt team och bidra till utvecklingen av IT system? I den här rollen får du möjligheten att använda din strategiska förmåga för att prioritera och stötta teamet i att leverera högkvalitativa lösningar som verkligen gör skillnad för verksamheten. Om du lockas av ett omväxlande och utvecklande arbete där du spelar en nyckelroll i kundens IT-transformation mot lean-agila arbetssätt – då kan detta vara tjänsten för dig! OM TJÄNSTEN I rollen som Product Owner blir du en central del av kundens IT-enhet, som ansvarar för utveckling och förvaltning av deras system inom områden som dokumenthantering, integration, robotics och masterdata. Du kommer att arbeta nära utvecklingsteamet och säkerställa att arbetet prioriteras och riktas för att möta affärsbehoven och leverera högsta möjliga värde. Rollen är inriktad på masterdata, och ditt huvudsakliga ansvar blir att styra teamets leveranser enligt backlog och prioritetsordning. Din förmåga att analysera och strukturera information är avgörande, och då rollen innebär ett nära samarbete med kollegor och beställare är god kommunikationsförmåga och samarbetsvilja ett måste. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för planering, prioritering och styrning av backloggen för masterdata-teamet * Säkerställa att utvecklingsteamet har stöd och tydliga prioriteringar för att leverera högsta möjliga affärsvärde * Arbeta nära beställare och kollegor för att förstå och omvandla affärsbehov till konkreta utvecklingsmål * Stötta teamet i incidenthantering och rotorsaksanalyser för att minimera inflödet av incidenter * Samordna och samarbeta med off-shore-team i en mångkulturell arbetsmiljö * Bidra till verksamhetens övergång till lean-agila arbetssätt och SAFe, samt främja kontinuerlig förbättring * Delta i analys och utveckling av processer för ökad effektivitet och bättre kravhantering VI SÖKER DIG SOM - Relevant akademisk utbildning inom IT, datavetenskap, ekonomi eller liknande - Minst 3-5 års erfarenhet som Product Owner eller kravanalytiker - Erfarenhet av att leda och coacha agila team - Stark problemlösningsförmåga och vana vid att hantera incidenter och rotorsaksanalyser - God förståelse för agila utvecklingsmetoder, gärna SAFe - Erfarenhet av att arbeta i större organisationer med krav på regelverksefterlevnad - Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta med leverantörer on- och off-shore - Erfarenhet av förbättringsarbete för verksamhetsprocesser och kravhantering Vi söker dig som är positiv, kommunikativ och trygg i din roll. Du är en initiativtagare och drivs av att lösa problem på ett pragmatiskt och kreativt sätt. Förmågan att skapa goda samarbeten, snabbt sätta dig in i verksamhetens behov och möta beställares förväntningar är avgörande för att lyckas i rollen. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om kunden Vår kund är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer skydda och skapa trygghet i samhället. Företaget utvecklar avancerad teknik och lösningar som används globalt. Till affärsenheten som specialiserar sig på att utveckla världsledande ledningssystem för marina plattformar som ytfartyg och ubåtar söker vi nu en systemingenjör som vill vara med och skapa framtidens försvarssystem. Vad vi erbjuder Här ges du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med drivna kollegor. Du kommer att arbeta med att bryta ner kundkrav till realiserbara tekniska lösningar som ska implementeras i hårdvara och mjukvara. Det finns stora möjligheter att utvecklas inom tekniskt ledarskap och bidra till att projekten blir framgångsrika. Du får även: Delta i ett introduktionsprogram för att snabbt komma in i arbetet och lära dig om produkterna. Möjlighet att ta del av områdesspecifika utbildningar och kontinuerlig utveckling. Ett inspirerande arbetsklimat med erfarna arbetskamrater och en positiv företagskultur. Din kompetens Du har troligen erfarenhet av att arbeta med kravhantering och mjukvaruutveckling i komplexa system. Du är bekant med verifiering och testning på systemnivå och har du arbetat med programmering, datorarkitektur, operativsystem och IT-säkerhet är det meriterande. Kommer du från miljö eller Försvarsmakten är det ett plus, men inget krav. Din inställning är att problem går att lösa och du är öppen för att prova nya tillvägagångssätt, trivs i en teknisk miljö där samarbete och innovation står i centrum och du har en god kommun. Du har en förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt, samtidigt som du bidrar till en positiv teamdynamik. Med en balans mellan teknisk kompetens och social förmåga kommer du kunna navigera i komplexa projekt och driva framgångsrika lösningar. Vi tror att du har erfarenhet av Kravhantering – Förmågan att bryta ner och specificera kundkrav till tekniska krav för utveckling. Systemdesign och tekniskt ledarskap – Erfarenhet av att designa och leda utvecklingen av komplexa tekniska system. Mjukvaruutveckling i komplexa system – Kunskap om att utveckla och implementera mjukvarulösningar i avancerade systemmiljöer.Verifiering och testning på systemnivå – Förmåga att verifiera att system och mjukvara uppfyller kraven genom tester. Kommunikations- och samarbetsförmåga – Förmåga att samarbeta med olika intressenter och tydligt kommunicera tekniska lösningar. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Stockholm Tjänsten kräver att du genomgår en säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser. För vissa positioner kan särskilda krav på medborgarskap förekomma. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket, samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: ️About Redeploy Build At Redeploy Build, we are cloud specialists. What we do is build and integrate best-in-breed cloud environments, steering clear of legacy constraints and “old-IT”. We help our clients within all areas of public cloud - from building, governing, migrating and optimizing our client’s cloud resources. Living by a “Cloud always, in all ways” motto, we always get things done and are not just another powerpoint-firm, rather getting our hands dirty and putting tech into practice. Learn more about us here. As a rapidly growing public cloud company, we understand that our success depends on the talents we choose to surround ourselves with. Now we are looking for an AWS Cloud Solutions Architect in Stockholm, Gothenburg or Jönköping who wants to be a part of our continued success story. Maybe it's you? What it means to work as a AWS Cloud Solutions Architect Consultant at Redeploy As an AWS Cloud Solution Architect, you will be a crucial member of the team and hold a multifaceted role, assuming the responsibility of owning client relationships right from the project's inception to the finish line. From the initial dialogues with clients to project kick-off, this role demands a seasoned professional who can seamlessly transition from talking to product owners/management and take ownership of the design, architecture, and driving the technical delivery alongside the client and our skilled team. Your responsibilities will include following areas: Client Relationship Ownership: Establish and nurture relationships with clients, initiating crucial dialogues at the project's outset to gain a comprehensive understanding of their objectives and expectations. Design and Architecture Ownership: Take charge of the conceptualization and design phase, translating client requirements into robust and innovative Azure solutions. Technical Delivery Leadership: Drive the technical delivery process, collaborating closely with the team to ensure the seamless implementation of cloud solutions. Your expertise will be instrumental in achieving project milestones and exceeding client expectations. We also expect you to be hands on and code, deploy and document when needed. Who are you? We believe that you have a passion for cloud architecture and that you enjoy creating value and solving problems for clients and businesses. You’re a natural leader and open-minded, positive, driven and a curious person who understands the power of team collaboration and sharing knowledge with others. What experiences do you bring? Experience in leading complex large-scale projects, particularly with enterprise customers or large organizations. A solid understanding of business operations and dynamics, allowing you to align technical solutions with overarching business objectives. Advanced knowledge and hands-on experience with AWS is essential, with additional public clouds such as Azure and GCP considered advantageous. A strong background in development, engineering or technical roles including hands-on experience with conceptualizing, strategizing, designing and architecting cloud solutions. Knowledge and practical experience of programming and Dev(Sec)Ops and Platform Engineering. Sharing, coaching and mentoring your fellow colleagues and clients. Hands-on experience with IaC (Infrastructure-as-Code) with CloudFormation, CDK and/or terraform for example, version control systems (e.g., Git), and CI/CD pipelines. Fluency in Swedish and English. And if you come with following experiences, you will stick out from the crowd! Well-Architected Framework, Landing Zones and Cloud Governance Container management and microservices such as Kubernetes, Docker and Openshift. Data and Analytics such as Databricks and Snowflake Developer Experience, Cloud Optimization, Machine Learning and FinOps framework. Even if you don’t perfectly match the role, we still encourage you to apply. We believe in diversity and inclusion and welcome all applicants with relevant experience and skills. 🤝 What we offer Being a member of Redeploy means you have the drive and desire to be the best and work smarter than the rest. We enjoy creative freedom with our projects, benefit from great work/life balance, and thrive in a company culture that is both collaborative and supportive. Everything we do at Redeploy is centered around the simple yet effective idea that we all chip in to ensure our success. To learn more about our benefits, scroll down 👇🏼 📍Location We have offices located in central Stockholm, Göteborg and Jönköping. As we encourage a mix of in-person and remote work to foster innovation and support work-life balance (and like to have fun together), we see that you are based in commuting distance to our office location. 📩 How to apply We hope that we have sparked your interest and that you are curious to know more about the role and us at Redeploy. We are constantly recruiting, so submit your application as soon as you can by hitting the apply button. To be compliant with GDPR, we only accept applications through our careers channel. Please submit your application using the form on our career website, or any website displaying a position with us. For any specific questions about the position, reach out to Talent Acquisition Manager Francisca Andersson. We look forward hearing from you!
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Software Engineer Fullstack @ Quiddly - part of the Blingdale Group👑 Join the transactional revolution! Quiddly is on a mission towards transactional transcendence! With us, you will be at the forefront in fintech. You will have the opportunity to work with the latest technology in a fast paced startup environment. Quiddly builds a platform for invoice service, factoring and debt collection where we streamline operational processes and modernize the payment flow. You will join the expansion of our platform as we grow. Sounds good? Keep reading! What you will be doing: Design client-side and server-side architecture. Build front-end UX by best practice Implementing effective and performant API’s Implement system-integrations Build functional and integration tests Maintenance: Troubleshooting, debugging and patching Perform code reviews Work closely with the Developing team, our VPE and Product Owner. We offer you: 💸 Allocation in our Options Program 🏡 Remote work up to 40% of your working hours 💻 Select your own equipment from preferred supplier 🌴 6 weeks prepaid vacation 🧓 Occupational pension according to ITP plan 🧑🏼🧒🏽 Parental leave pay in connection with parental leave 🩺 Insurance & annual health check 🏋🏻♀️ Wellness allowance of 4,000 SEK / year 🚗 Paid parking just outside our office 🚲 Bicycle benefit for those who prefer to commute by bike 🍩 Breakfast & Fika - Crackers and fika are always close at hand 🥂 Join regular after works and happenings! 🏓 Ping Pong til you drop in our internal table tennis league 👊 Team spirit - become part of a tight and successful team 🔥 Saas & Fintech - two of the hottest industries on the market 📈 A development plan for you as an individual 👑 Great career opportunities within the Blingdale Group Who are you? To be successful in the role you will need: Experience as a Fullstack Developer, preferably with: React Python, flask framework (alternatively. C#, Java or .Net experience and a desire to learn Python w/ flask!) Experience with PostgreSQL or other equivalent SQL database Speak and write fluently in English and Swedish Bonus if you have one or more of the following: Experience with Google Cloud, alternatively AWS or Azure DevOps experience, IAC w/ K8s Technical support experience and the ability to have conversations with customers MSc Computer Science (Civilingenjör Datateknik). These are not strict requirements - if you are great at what you do, your application is always welcome! We also belive that you are a driven problem solver capable of working at the pace of a start-up. You are accustomed to working independently and taking ownership of your work. You are analytical, thorough and a fast learner. Site and language Hybrid, On-site in Malmö, minimum 3 days a week. We have an office in central Malmö and encourage our employees to come in to collaborate in person. But, we also understand if you want to sit and code for a few days without interruptions therefore we have a hybrid-work model. We speak English in the development organization. Swedish is the primary language at the office and for the rest of the organization. About Quiddly🎩 Quiddly, which is part of the Blingdale Group, is a software company that licenses and develops platforms for credit and invoice management. We are currently offering modules for invoicing, factoring and debt collection, payment solutions, and our integration engine Squidd. We own, develop and maintain all source code, while focusing on scalable, secure and flexible system architecture. Quiddly’s concept is simple, but the solutions are advanced. Our customers can pick and choose from our presets to lay the foundation for a new fintech product. Everything is state of the art modular technology that integrates with all types of systems.
"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. This is us, your new colleagues We are the Test Object Management team, a part of Vehicle Software Factory, within Vehicle Technology, Volvo Group Trucks Technology. We perform system verification tests of the software in test objects, which include rigs and vehicles (aka Trucks). We let machines do what they do best (repetitive testing), and we do what humans do best (creative test design) with a high exploratory approach. And together with our friends around Volvo, we are part of developing the best transport solutions in the world. Period. A common denominator for the team is that we take great pride in our products, and we share a deep, genuine passion for Volvo and its customers and end users. The passion is important since it motivates us to continuously walk the extra mile (which we are happy to do if it brings value to the products and its users). With different backgrounds, experiences, personalities, and characteristics, the team bears a strong resemblance to a Swiss army knife, and we are always looking for new components to increase our versatility. About the role As a Test Object Manager within the Test Object Management team, you will support the organization by planning, coordinating, and following up on build and test activities for projects, ensuring a good status between systems and physical test objects according to the project framework. This role involves leading, planning, organizing, and controlling Physical Build activities in close cooperation with project teams and system testing groups to meet the prototype needs of Physical Builds and parts according to specified requirements. You are responsible for managing test objects, including both system rigs and complete vehicles, for projects or subprojects with limited complexity within a program or portfolio, from initiation to completion, and delivering on agreed project objectives. Who are you? We believe that it is the right mindset that will make a difference within our organization. You are ready to challenge your team, your peers, and you feel comfortable in being challenged. You face change, ambiguity and, complexity with curiosity, adapt, and are willing to look forward. A positive mindset and “can do attitude” characterize your personal profile. You are proactive, act fact-based, and work with a good structure to achieve your team objectives. You are known for your clear communication, trust building capabilities, holistic view, and great ability to balance and prioritize. You are open, actively shares knowledge, and values reaching consensus to support the team's overall success. We also think you should have the ability to create and boost engagement, inclusion, and motivation when working with others. Most of all, you are passionate about our trucks. Requirements: * University degree, relevant educational background, or equivalent work experience. * Broad product knowledge and experience from technology/product development. * Experience in test object management within automotive test environments, preferably heavy duty automotive. * Fluent in written and spoken English and preferably in Swedish. It is meritorious if you have a truck driver's license (C or CE), and/or experience in tools like PROTOM, KOLA, GLORIA. Experience in project management is considered a plus. Last application date: November 15th, 2024. Location: Gothenburg. Who we are and what we believe in Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.
Join our dynamic team at ALTEN Gothenburg, Sweden, where we collaborate with leading automotive manufacturers on cutting-edge research and development projects. We're excited to expand our team of automotive software test engineers and invite passionate individuals like you to join us! In the rapidly evolving field of testing, automation is the future, and we're seeking talented individuals with expertise in automotive software testing or development. If you have experience in automotive software test automation, we'd love to hear from you. WHAT WE OFFER YOU At ALTEN, we believe in nurturing your passion for technology and innovation. With diverse projects across various industries, you'll have the opportunity to make a meaningful impact on the world while advancing your own career. Our supportive leaders provide coaching and guidance to help you grow professionally. Additionally, you'll have access to personalized training opportunities through our ALTEN Academy and external courses, empowering you to reach your full potential. ALTEN’s automotive division works with several automotive OEMs and suppliers. In Gothenburg, Sweden, we have an automotive hub working with many exciting projects spanning over domains such as: Electronics and Electrical AD/ADAS Infotainment and Connectivity Electromobility YOUR PROFILE To excel in this role, we see that you have: Minimum 5 years of experience in automotive software test automation. Proficiency in Python and/or CAPL. An engineering degree in Computer Science, Software Engineering, Electronics, Mathematics, Physics, or a related field. Technologies you will be working with: PyTest or Robot Framework. CAN, LIN, Ethernet. Vector tool chain e.g. vTESTstudio, CANoe, CANalyzer. Hardware in the Loop. Meritorious experience: CI/CD tools e.g. Jenkins, Zuul. dSpace tools, e.g. ControlDesk, ConfigurationDesk. As a consultant engineer at ALTEN, you'll thrive by being analytical, quality-focused, and collaborative. If you're ready for an exciting opportunity to contribute to ground-breaking automotive projects and be part of a supportive team environment, we encourage you to apply today. Your unique skills and perspective are essential to our success! ABOUT ALTEN ALTEN is one of Europe’s largest consulting companies within Engineering, IT and Life Sciences with over 57,000 employees in more than 30 countries. We’re a global actor with a local presence with 1400 committed colleagues in offices from Lund in the south to Skellefteå in the north. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the product development chain of the most prestigious companies in sectors such as Automotive, Aerospace & Defence, Energy, Manufacturing, Public Sector and Life Sciences.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 4820 jobb