Vårt anställningserbjudande Sårcentrum på Södersjukhuset är en självständig, nationellt ledande mottagning för svårläkta sår. Här arbetar läkare och sjuksköterskor/podiater med specialistkompetens inom sårbehandling, tillsammans i team på mottagningen. Vårt patientklientel är varierat men ofta med en multifaktoriell sjukdomsbild där diabetes och hjärt-/kärlsjukdomar är vanliga. Vi har ett nära samarbete med övriga verksamhetsområden och dess olika specialister på sjukhuset samt med ortopedtekniker. Sårcentrum är en enhet under Verksamhetsområde Kirurgi. På mottagningen bedrivs forskning, kliniska prövningar samt undervisning både genom en egen högskolekurs samt lokala/regionala föreläsningar för olika personalgrupper. Vi söker dig som är legitimerad läkare och specialist och intresserad av att arbeta multidisciplinärt med sårbehandling. Du har med fördel erfarenhet av mottagningsarbete. Mottagningsarbete dagtid med arbetstid måndag till fredag. Ledigt röda dagar. Arbetsbeskrivning Rollen som specialistläkare hos oss innebär att du arbetar i mottagningsarbete och ev. med viss dagkirurgisk verksamhet. Du kommer att bedöma, utreda och behandla patienter med svårläkta sår. Detta gör du i ett nära samarbete med sjuksköterskor, podiater och läkare som arbetar inom enheten. Kvalifikationer Är du specialistläkare inom ortopedi, allmänmedicin, geriatrik eller annan relevant inriktning med ett sårintresse? Då är detta jobbet för dig! Personliga egenskaper För att trivas i rollen: • arbetar du gärna i team men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ. • är du en problemlösare som ser utmaningar som något positivt. • är du strukturerad och har en positiv helhetssyn Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Information till dig som söker tjänsten Vid rekrytering av specialistläkare/biträdande överläkare/överläkare genomförs alltid en sakkunnigprövning vilket är en förutsättning för att erhålla specialistläkartjänst på Södersjukhuset. För att din ansökan ska beaktas behöver följande dokument bifogas: Meritförteckning för läkare (blankett hittar du här) Examensbevis Legitimationsbevis för läkare från Socialstyrelsen Bevis på specialistkompetens från socialstyrelsen Eventuellt publikationsförteckning Övrigt För mer information om tjänsten, kontakta Lena Bjerwe, telefon 08 123 63685 eller Saco, Jonas Malmstedt på telefon 08 123 62893 Vi ber om överseende med att det kan ta längre tid att få svar under sommaren och under semesterperioden. Intervjuer pågår dock löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar med utökat ansvar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Har undersköterskeutbildning med bevis om skyddad yrkestitel Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Är trygg i dokumentation enligt SoL (Socialtjänstlagen) Meriterande Arbete inom hemtjänst Erfarenhet av liknande arbete med varierande uppgifter Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du ska vara bekväm med att fördela arbete vid frånvaro och förändringar. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera dem mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om: Att ge personlig omvårdnad (som ex. hygien, på- och avklädning) och stöd vid måltider. Delta i social samvaro med kunden samt följa med på promenader. Fungera som fast omsorgskontakt för kunden och bidra till deras trygghet. Arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor för att ge bästa möjliga omsorg. Bidra aktivt till utveckling och förbättring av verksamheten. Och mycket annat Ansvarsområden: Kvällar och helger ansvarar du för att svara i telefonen på inkommande samtal från kunder, anhöriga och personal. Du ansvarar för att all personal har kommit till arbetspasset samt ser till att all personal är åter vid arbetets slut. Du ansvarar för att planera om vid frånvaro när ordinarie planerare samt teamledare inte är närvarande. Du skriver rapport till ansvarig chef/planerare vid passets slut. Du hjälper till att fördela arbeten vid planerare/teamledares frånvaro. Arbetsperiod och tider: Tjänsten är tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Rullande schema dag/kväll med arbete varannan helg. Du utgår från vårt kontor i Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Är du en omsorgsfull och erfaren undersköterska som vill vara en del av ett stöttande och professionellt team? Brinner du för att hjälpa människor som behöver stöd i sin vardag? På Aleo erbjuder vi ett meningsfullt arbete i hemtjänst där din insats gör skillnad – både för våra kunder och för dig själv som professionell. Vem är du? För att passa hos oss ser vi att du har följande egenskaper och kvalifikationer: Undersköterskeutbildning – Du är utbildad och erfaren inom ditt område. Flytande i svenska – Du behärskar svenska både i tal och skrift och har förmågan att dokumentera på ett professionellt sätt. B-körkort – Du är en van bilförare och kan orientera dig på att bra sätt i trafiken för att kunna besöka våra kunder i deras hem. Stresstålig och ansvarstagande – Du hanterar pressade situationer med lugn och beslutsamhet. Självständig – Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare när det behövs. Empatisk och lyhörd – Du har en genuin vilja att hjälpa och förstår att varje kund har sina egna behov och önskemål. Kommunikativ – Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med både kunder och kollegor. Flexibel och lösningsorienterad – Du är van vid att arbeta i en miljö där ingen dag är det andra lik och har förmågan att anpassa dig efter kundernas behov. Noggrann och ansvarsfull – Du har ett högt kvalitetsmedvetande och tar ansvar för ditt arbete och resultat. Arbetsuppgifter – Vad kommer du att göra? Som undersköterska i hemtjänsten kommer du att ha en central roll i våra kunders liv, och dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på varje individs behov. Här är exempel på vad du kan förvänta dig att arbeta med: Personlig omvårdnad: Hjälpa till med personlig hygien samt på- och avklädning. Socialt stöd och samtal: Ge sällskap, skapa trygghet och ge kunderna känslan av att inte vara ensamma. Tillsyn och hjälp vid behov: Vara ett stöd i att hantera olika situationer, exempelvis vid förflyttningar. Praktiska uppgifter: Hjälpa till med inköp, måltider och annat som kan underlätta kundens vardag. Dokumentation: Noggrant dokumentera det stöd och den omsorg du ger, i enlighet med biståndsbeslut och genomförandeplaner. Tjänstgöring och arbetsperioder Tjänstgöring: måndag – fredag. Arbetstid: 07:00 - 15:30. Arbetsplats: Du utgår från vårt kontor i Täby, och vi tror att du bor i närheten för att underlätta din pendling. Flexibilitet: Vi erbjuder fasta scheman med olika tjänstgöringsgrader och möjlighet till variation. Vad vi erbjuder dig: Hos Aleo får du mer än bara ett jobb – vi erbjuder en möjlighet att arbeta med människor i en arbetsmiljö där empati, omtanke och kvalitet är i fokus. Här är några av fördelarna du får genom att arbeta med oss: Meningsfullt arbete – Du får hjälpa människor i deras eget hem, där din insats gör skillnad i deras vardag. Självständigt ansvar – Du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Personlig utveckling – Hos oss får du stöd i din professionella utveckling och möjlighet att vidareutvecklas inom omsorgen. Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat! Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Medicin- och geriatrikklinken, Värnamo sjukhus Vi på Värnamo sjukhus söker en specialistläkare inom internmedicin som vill bidra till vår högkvalitativa och personcentrerade vård. Kanske är du sugen på att prova något nytt - vi har stora möjligheter att erbjuda vidareutbildning inom subspecialiteterna geriatrik eller gastroenterologi. Låter detta som nästa steg i din karriär? Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt engagerade team! Rollen som specialistläkare inom internmedicin I rollen som specialistläkare inom internmedicin får du ett omfattande kliniskt ansvar för patienter med komplexa medicinska behov. Du kommer att arbeta nära andra specialister för att säkerställa helhetssyn i vården, från diagnostik och behandling till rehabilitering och förebyggande insatser. Din blivande arbetsplats Hos oss arbetar du med engagerade kollegor i moderna lokaler, där teamkänsla och patientfokus är i centrum. Våra fyra vårdenheter samt mottagning, dagvård och dialys hanterar allt från strokevård till endokrinologi, gastroenterologi, geriatrik, hematologi, kardiologi, lungor, neurologi och njurmedicin – dvs ett brett spektrum av specialiteter som gör varje dag både utvecklande och givande. Din profil Vi söker dig som är specialist inom internmedicin. Har du ett intresse att vidareutbilda dig inom geriatrik eller gastroenterologi ser vi det som mycket positivt. Vi ser gärna att du har en naturlig förmåga att kommunicera och skapa trygghet för dina patienter. Som person är du dessutom empatisk, trygg och stabil med god förmåga att skilja mellan det personliga och professionella. Du är trygg med din kunskap och kompetens, vågar ta egna beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innebär mycket samarbete med andra kollegor ser vi att du har lätt för att arbeta bra med andra människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete på det mindre sjukhuset där all kompetens finns nära till hands. Här får du förmånliga arbetstider som innebär arbete måndag-fredag mellan klockan 08:00-16:30. Sedvanlig jourtjänstgöring ingår i tjänsten. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse utifrån vad som passar dig. Hos oss får du möjlighet att växa i din roll och delta aktivt i utvecklingen av framtidens vård. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till vidareutbildning och deltagande i processer och projekt. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Dzenata Brandic, tfn 010 244 5768 eller mail [email protected]. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2025. Intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under sommaren kan rekryteringsprocessen ta längre tid än vanligt. Vi återkopplar till dig så snabbt som möjligt. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/
Är du sugen på att jobba med något nytt? Brinner du för att hjälpa andra i vardagen och söker nya utmaningar? Vi söker en boendestödjare som kan börja omgående. Ditt uppdrag I rollen som boendestödjare utgår du från klientens i individuella behov och önskemål. Du ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt och stöttar och stödjer klienten i arbetet mot ett självständigt liv. Krav: Du är utbildad undersköterska, eller har motsvarande utbildning och har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska funktionsnedsättningar. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Språkkunskaper i andra språk är meriterande. Du är van att ta eget ansvar och arbeta självständigt. B-körkort Om dig: Som person vill vi att du är strukturerad, har en mycket god samarbetsförmåga, är relationsskapande samt har en god förmåga att bemöta andra människor. Vi sätter stort värde på att du bidrar med engagemang och delaktighet och därför kan vi se att du kan vara meriterad och lämplig till jobbet även om du delvis har en annan utbildning eller erfarenhet. Arbetsperiod och tider: Arbetstiden varierar och är förlagd måndag till fredagar mellan 08.00-16.00. Du utgår från vårt kontor i centrala Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete. Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Täby. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Täby kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om du inte bifogar CV och Personligt brev så kommer inte din ansökan att tas i beaktning. Förbered gärna referenser och belastningsregister redan innan eventuell intervju! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen är förvaltningens största område med ansvar för särskilda boende, gruppboende, korttidsboende, trygghetsboende, hemtjänst, anhörigstöd, träffpunkt och myndighetshandläggning. Vi arbetar efter socialförvaltningens löften där vi lovar att möta dig och dina anhöriga i din situation och sätta dina behov i centrum. Att bemöta dig respektfullt och professionellt. Att vara ett tryggt stöd med kontinuitet i vårt arbete och att värna om din delaktighet samt personal som samarbetar för ditt bästa och som är lätta att nå. På Nyhem i Kristdala finns fyra särskilda boenden. Nu söker vi en vikarierande undersköterska till oss. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, personalplanerare, undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Tillsammans bedrivs ett nära teamsamarbete med sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt distriktsläkare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet består av att verkställa beviljade omsorgsinsatser och serviceinsatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och hälso/sjukvårdsinsatser enligt Hälso-sjukvårdslagen (HSL). Nyhem är ett särskilt boende där du tillsammans med övrig personal verkställer beviljade insatser för omsorg, vård och service till personer bosatta i det egna hemmet. Arbetsuppgifterna är skiftande, det kan handla om personlig omvårdnad, aktiviteter, städ och inköp av mat. Vi håller på att utveckla ett arbetssätt där vardagsrehabilitering och aktivering för de som bor på Nyhem. Detta ska vara en naturlig del i vardagen. I uppdraget ingår det även att vara kontaktman samt att upprätta genomförandeplaner. Vidare ingår det att ge medicin enligt delegering. Det kan även förekomma andra sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående. För kännedom finns det en katt på boendet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Likaså erfarenhet gällande demens och/eller psykiatri. Som person är du öppen, trygg i dig själv och har en professionell framtoning. Du har en analytisk förmåga och är positiv. Du har god förmåga att se helheten och varje enskild individs förutsättningar och behov. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger även stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Löpande rekrytering tillämpas så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Kungsmässan. Och för rätt person finns möjlighet att bli farmaciansvarig. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Kungsmässan kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Kungsmässan är strategiskt beläget i hjärtat av Kungsmässans köpcentrum i Kungsbacka. Vi är ett engagerat team på 11 medarbetare som tillsammans skapar en varm och välkomnande atmosfär för våra kunder. Tillsammans med vårt systerapotek, Apoteket Åsa i Åsa, bildar vi en dynamisk apoteksgrupp med totalt 15 medarbetare. Vår gemensamma ambition är att erbjuda förstklassig service och ett brett sortiment som möter våra kunders behov – varje dag. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (75 %). Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 9:00-20:00 och helger 10:00-18:00. Välkommen till Apoteket!
Beskrivning Vi söker en engagerad sjuksköterska med intresse för ledarskap och psykos. Avdelningen har 14 vårdplatser varav en vårdplats är reserverad för självvald inläggning. Avdelningen är placerad på S: Görans sjukhusområde som är centralt beläget, nära till stadens puls och goda kommunikationsmöjligheter. Vi är måna om att förmedla en humanistisk värdegrund och skapa en värdig vårdmiljö för våra patienter. Avdelningen är multiprofessionell och består av sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, arbetsterapeut och kurator. Genom att erbjuda stödjande samtal uppmuntrar vi våra patienter till aktiviteter, motion och goda matvanor. Avdelningen har en pågående Safewards-projekt som är en metod för att trygga vården för patienterna och stärka deras möjlighet att vara med att påverka vilka aktiviteter som avdelningen kommer att erbjuda. Vilka Safewards insatser som kommer att tillämpas vidare på avdelningen kommer du som biträdande enhetschef kunna vara med och planera. Arbetsuppgifter Som biträdande enhetschef/sjuksköterska kommer du att leda avdelningen tillsammans med enhetschefen och MLA. Biträdande enhetschef har en samordnande funktion som innebär att vara ledare för den dagliga driften på avdelningen. I tjänsten ingår att arbeta ungefär 40% kliniskt och 60% administrativt. Du bistår enhetschefen i uppgifter som ni gemensamt kommer överens om. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska med ett genuint intresse av att hjälpa människor med psykosdiagnoser i såväl det akuta skedet som mer långsiktigt. Som person är du kreativ, driven, flexibel och ansvarstagande. Du har god samarbetsförmåga och är lojal mot ditt uppdrag och trivs med ett varierande arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Meriterande om du har tidigare erfarenhet i rollen som ledare/chef, specialistutbildning i psykiatrisk vård och/eller utbildningar i ledarskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, introduktion skräddarsys efter individuella behov. Villkor Tillsvidareanställning 100 %, dag. Du anställs i din grundprofession, sjuksköterska. Uppdraget som biträdande enhetschef förväntas pågå i cirka 3 år (följer enhetschefs förordnande) med god chans till förlängning. Ett lönetillägg tillkommer uppdraget. Dina förmåner hos oss Flextid Kompetensutveckling Forskningsmöjligheter Fri sjukvård i öppenvård Generöst friskvårdsbidrag på 5000kr årligen Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Kärnan. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Kärnan kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Kärnan ligger på Skaraborgs Sjukhus i Skövde och har öppet endast på vardagar. Vi har en jämn kundström under dagen. På apoteket arbetar vi åtta engagerade medarbetare som stöttar varandra i det dagliga arbetet – och vi har riktigt roligt tillsammans! Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 08.00-17.30. Välkommen till Apoteket!
Välj ett jobb för att visa detaljer