We are looking for new home cleaners to join our team in Stockholm syd. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Stockholm Syd. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Gillar du att skapa en trivsam och ren miljö för tusentals människor varje dag? Har du samtidigt en fallenhet för att se brister och åtgärda dem när du ser dem? Läs mer om tjänsten och vad vi kan erbjuda dig! Din roll som Lokalvårdare Som Lokalvårdare arbetar du i en operativ roll tillsammans med de övriga i organisationen för att säkerställa avtalsenlig, kvalitativ och säker lokalvård inom de pendeltågsmiljöer som Stockholmståg ansvarar för. I denna roll kan du komma att bli placerad antingen på våra stationer eller i våra depåer. Tjänstens arbetstider innebär skiftstjänstgöring på dygnets alla timmar och även helgarbete. Denna tjänst är förlagd utefter behov. Under sommarperioden juni, juli och augusti ser vi att du kan arbeta upp till heltid. Som Lokalvårdare ingår du antingen i enheten för Stationsstäd som omfattar 54 stationer eller i enheten för Fordonstäd som utförs på någon av våra tre depåer: Södertälje, Älvsjö eller Bro. Arbetet utgår från en central punkt men omfattar samtliga stationer i Pendeltågstrafiken. Rollen innebär att: Ansvara för att arbetet utförs enligt gällande städinstruktioner med hög kvalitet och egenkontroll. Ha god kunskap om gällande säkerhetsföreskrifter samt handhavande för maskiner, kemiska ämnen, skyddsutrustning och arbetskläder samt iakttar dessa. Vid behov på egna arbetsplatsen utföra andra arbetsuppgifter som t ex nyckelhantering, tvätt hantering av städmaterial, materialbeställning. Rapportera avvikelser, brister och behov Enheterna är en del av Fastighet & Städ med totalt ca 280 medarbetare med blandade kompetenser inom Stationsstäd, Fordonsstäd, Klottersanering, Fastighetsunderhåll och Stationsservice. Förväntningar på den vi söker Du är en person som är noggrann i dina arbetsuppgifter och gillar att åstadkomma direkta resultat. Du ser möjligheter och anpassar dig till förändrade krav och nya förutsättningar. Du är flexibel men samtidigt säkerhetsmedveten, vilket för oss innebär att du löser utmaningar genom att alltid iaktta gällande regler. Du kan kommunicera och arbetar tätt med chefer och med teamet. Krav: Arbetslivserfarenhet inom lokalvård God kommunikationsförmåga i båda tal- och skrift på svenska B-körkort är meriterande Erfarenhet av arbete inom lokalvård i offentliga miljöer är meriterande. Arbetet innebär varierande arbetstid med tjänstgöring på dygnets alla timmar, alltså både tidiga morgnar och sena kvällar, även helgarbete förekommer. Det är väldigt viktigt att du kan ta dig till och från arbetet på obekväma tider, det vill säga, ett pass kan börja tidigt på morgonen långt ifrån din bostad och det är inte alltid självklart att en nattbuss kan ta dig hela vägen dit på ett smidigt sätt. Det är viktigt att du kan ta dig till och från stationen på egen hand alla tider på dygnet. Du behöver därför säkerställa att det fungerar för dig. Då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen kan detta innebära att Stockholmståg AB innan anställning kommer att genomföra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen av dig som kandidat. Godkänd säkerhetsprövning är i så fall en förutsättning för anställning. Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll. Vi är en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.
Om jobbet: Nu söker vi en supervisor till ett av våra hotell i Göteborgsområdet. Du kommer arbeta ute hos kund för RestaurangAssistans räkning med mål att driva avdelningen mot nya höjder. Gästnöjdhet, effektivitet och ett roligt arbetsklimat kommer vara dina främsta uppgifter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75%, inleds med 6 månaders provanställning. Arbetet är förlagt under vardagar och helger. Arbetsuppgifter: leda, utveckla och driva housekeeping-avdelningen rumskontroller och uppföljning planering, schemaläggning och tidrapportering av personal upprätthålla en kvalitetsnivå som överensstämmer med hotellets riktlinjer resultat- och rapporteringsansvar utbildning och upplärning av ny personal stötta och hjälpa medarbetare i städningen av hotellrum Vem är du? har tidigare erfarenhet från en ledande befattning inom housekeeping har minst 2 års erfarenhet av rumsstädning och lokalvård på hotell i Sverige är positiv, driftig, lojal och inte rädd för att ta i där det behöver är noggrann och har ett öga för detaljer har ett tydligt ledarskap, ansvarskänsla och är resultatinriktad är bra på att motivera och coacha medarbetare kan kommunicera på svenska och engelska Lön enligt kollektivavtal Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och vill få möjlighet att jobba på flera olika hotell i Göteborgs området? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktiga och ambitiösa medarbetare inom hotellstäd inför högsäsongen i vår/sommar. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer att arbeta på flera olika sorters hotell i Göteborg med omnejd vi erbjuder en visstidsanställning på deltid under högsäsong med möjlighet till förlängning tjänsten beräknas tillträdas i April/Maj Vi söker dig som: har erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell, viktigt då du kommer arbeta ute hos våra olika kunder i Göteborg Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Jobba i Hemavan i sommar – Vi söker lokalvårdare! Nu söker vi på Hemavans Fjällcenter nya kollegor inför sommaren 2025! Vill du arbeta i en av Sveriges vackraste fjällmiljöer och samtidigt få möjlighet att uppleva vår fantastiska natur? Då kan det vara just dig vi söker. Om jobbet Som lokalvårdare hos oss ansvarar du för städning och skötsel av våra lokaler för att skapa en trivsam och ren miljö för våra gäster. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Städning av gemensamma utrymmen och gästutrymmen. Dagligt underhåll och kvalitetssäkring av lokalerna. Hantering av städmaterial och förråd. Samarbete med teamet för att upprätthålla hög standard på anläggningen. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt. Erfarenhet av lokalvård är meriterande men inget krav – det viktigaste är att du har rätt inställning. Om tjänsten Omfattning: 75 % anställning från mitten av juli till mitten av september. Placeringsort: Hemavan. Krav: B-körkort. Meriterande: Tidigare erfarenhet av lokalvård eller serviceyrken. Kort om Hemavan Hemavan är en sommaridyll mitt i de riktiga fjällen i Lappland/Västerbotten, bara ett stenkast från Norge. Här finns något för alla – fantastiska vandringsleder, cykelstigar, kristallklara fjällsjöar och en flygplats som gör oss lättillgängliga. Hos oss kan du kombinera arbete med att utforska fjällvärlden. Låter detta som något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig.
Nu söker vi på Hemavans Fjällcenter personal inför sommarsäsongen 2025. Vill du få möjligheten att både arbeta i och uppleva vår fantastiska natur i ett av Sveriges vackraste fjällområden? Kanske är det just dig vi söker! Inför den kommande sommaren söker vi dig som vill bli en del av vårt team och kan tänka dig att utföra olika arbetsuppgifter. Vi söker frukostvärd och lokalvårdare i en kombinerad tjänst. Som frukostvärd ser vi att du är morgonpigg och serviceinriktad. Ditt jobb är att säkerställa att frukosten har ett smidigt flöde under morgonserveringen och att bemöta gästerna med ett varmt välkomnande. Efter serveringen ansvarar du för disken och förbereder inför morgondagens frukostservering. När detta är klart hjälper du teamet med att sköta om alla hotell- och vandrarhemsrum på anläggningen. Hemavans Fjällcenter har även en stugförmedling där vi förmedlar cirka 150 stugor åt privatpersoner. Vissa dagar hjälper du också till med att se till att stugorna är rena och i ordning. Dagarna kan även vara uppdelade endast för lokalvård eller frukostservering. Vi försöker alltid, i möjligaste mån, att låta dig fokusera på det du tycker är roligast. Kort om Hemavan: norra Sveriges största skidort som ligger mitt i fjällen i Lappland/Västerbotten, bara ett stenkast från Norge. Här finns aktiviteter för alla vinterälskare: skidåkning för både stora och små, längdskidåkning för motionärer och turåkare, samt skoterkörning i vår fantastiska natur för familjer, livsnjutare och proffs. Dessutom har vi en flygplats centralt belägen, vilket gör att vi är en av de mest tillgängliga skidanläggningarna i hela Sverige, med bara 10 minuters promenad från flygplatsen till skidliften. Vi kan erbjuda säsongsanställning för sommaren 2025, där arbetsperioden beslutas enligt överenskommelse. Vi söker 2 tjänster - 75% Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av hotellbranschen. Krav för tjänsten är B-körkort. Placeringsort: Hemavan.
*** Uppge referens “Astäd2” i din ansökan *** *Kontakta inte oss direkt. Ansökning sker endast via denna annons* Vi söker nu fler medarbetare i göteborg! Vi jobbar med städ hos blandade kunder såsom privatpersoner, kontor, byggarbetsplatser m.m. Vi söker dig som vill jobba med städ i ett av våra team med pigga och glada killar och tjejer som trivs med sitt arbete och har kundens behov i fokus. Man bör vara serviceinriktad och bemöta våra kunder och deras kunder med ett glatt leende. Man ska kunna ta emot feedback och kommunicera med kunder för att ta emot eventuella önskemål och göra förbättringar i arbetet. B körkort är ett plus, men inte ett måste. *** Uppge referens “Astäd2” i din ansökan ***
Stockholmfred AB utför allservice åt privatpersoner, företag och BRF:er runt om i Stockholm. Tjänsterna vi erbjuder innefattar trädgårdsarbete, enklare anläggningsarbeten, snöröjning och städning. Våra uppdrag är mycket varierade och omväxlande men nu satsar vi lite extra på vår städverksamhet och söker städare till våra uppdrag runt om i staden. Du kommer bli en del av ett snabbt växande företag som drivs av utveckling och nya sätt att arbeta. Som städare på Stockholmfred : Du utför sedvanliga arbetsuppgifter inom hem-, kontorsstädning & byggstädning. Kontorsstädning: skurstädning till underhåll av gemensamma utrymmen och fönsterputsning. Privatstädning: daglig eller veckovis städning, djuprengöring, fönsterputsning och flyttstädning. Byggstädning: Rengöring efter renoveringar och lättare anläggning. Önskad profil: Tidigare erfarenhet av hemstädning eller kontorsstädning. Fysiskt tålig och i god form för att klara av ett fysiskt krävande jobb. Tillförlitlig och punktlig. Förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Körkort och tillgång till egen transport är en fördel. Övrigt: Start: Omgående. Arbetstider: Varierade arbetstider. Placering: På arbetsplats runt om i Stockholmsområdet. Anställningsform: Timanställning, vid behov. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
Rolig tjänst som städande teamleder inom housekeeping på hotell Vad är det för tjänst? Vi söker en städande teamleder till vårt team inom housekeeping på ett av våra hotell. Tjänsten är på 50% med arbete varannan helg under dagtid. Vem är du? Du ska ha erfarenhet av att ha jobbat som supervisor på hotell tidigare och har ett öga för detaljer och service. Vi ser även att du har några års erfarenhet inom arbetsledning och tycker det är viktigt att motivera och utbilda personal. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Vi söker nu en produktionsarbetare för kvällsskiftsarbete till vår kund i Malmö. Som produktionsarbetare kommer du att ta emot, klassa, kontrollera och sortera det inkommande materialet. Du hanterar allt material med hjälp av hjullastare eller truck och genomför mottagningskontroller på allt material. Du för en tät dialog med chaufförer som inkommer med gods och hjälper dem i olika ärenden. Du kommer till 50% vara placerad på avdelningen som hanterar farligt avfall och till 50% vara placerad på avdelningen som hanterar papper. Vi söker dig som är noggrann, nyfiken och trivs i en flexibel roll där du behöver vara bra på att prioritera. Samarbete och lagspel är självklart för dig, men du trivs också i det självständiga arbetet med individuella arbetsuppgifter och mål. Du har ett högt säkerhetstänk där du är uppmärksam på risker och arbetar ständigt för att minimera dem. Kvalifikationer: Truckkort och minst 2 års erfarenhet av att arbeta med truck Hjullastarbehörighet och erfarenhet av att köra hjullastare. B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Arbetstiden för tjänsten är måndagar - torsdagar 11.00-20.00 samt fredagar 9.00-18.00 löpande varje vecka. Tjänsten är ett inhyrningsuppdrag där du blir anställd av oss på PIKE Personal med ambitionen att för rätt person övergå i anställning hos kund. Observera att bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning. Tjänsten förväntas startas upp omgående när vi hittat rätt person. Är detta en tjänst för dig eller känner du någon som skulle passa för rollen? Välkommen att sända in din ansökan idag eller tipsa vidare! Ansökningarna kommer att behandlas löpande.
Välj ett jobb för att visa detaljer