Har du minst ett år i ett kök med fart och fläkt? Drömmer du om att vässa dina skills och bli ännu bättre? Då är det dig vi vill ha med i vårt gäng på RA Hospitality Göteborg! Just nu söker vi i synnerhet dig som kan tänka dig sommaruppdrag utanför Göteborg – men till hösten skiftar fokus mot stan igen! Vi söker dig som: Har minst 1 års erfarenhet i ett Ala cartè kök med högt tempo Älskar mat och vill lära dig mer Är nyfiken, driven och aldrig rädd för en utmaning Har körkort och bil? Stort plus! Hos oss får du: Jobba på allt från toppkrogar till bistrofavoriter Massor av härliga kollegor Flexibla tider – du styr ditt schema men dyker alltid upp på avtalad tid Bra lön & schysta villkor med kollektivavtal Chans till utveckling Det viktigaste för oss är att du vill framåt – vi fixar resten. Låt denna sommar bli startskottet på något stort! Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Om jobbet: Vi söker dig som har några års erfarenhet som servitör/servitris och vill jobba extra när det passar just dig! Hos oss får du möjlighet att jobba på några av Göteborgs mest populära hotell och restauranger och ge gästerna en fantastisk upplevelse. Om du söker ett arbete vid sidan av dina studier eller annat arbete är det här för dig. Vem är du? Vi söker engagerade och utåtriktade medarbetare som trivs med utmaningar och att arbeta i en dynamisk bransch. Vi ser gärna att du är van vid att hantera en egen station och har erfarenhet av att på ett professionellt sätt presentera både mat och dryck för gäster. Vi ser att du är social, serviceinriktad och alltid strävar efter att ge bästa möjliga kundbemötande. Du ska ha ett stort intresse för att ge bra service, vara engagerad och ha en god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och har ett starkt engagemang för att leverera högkvalitativ service. Har du körkort och bil är det ett plus, men inget krav. För att passa i denna roll har du även en annan huvudsaklig sysselsättning, som exempelvis studier eller ett annat arbete på hel- eller deltid. Varför ska du jobba på RA? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Har du service i blodet och vill vara med om att genomföra fantastiska event som bankettservis? Då är denna kursen för dig. Om Kursen: En kostnadsfri praktisk grundkurs i bankettservering med fokus på större middagsevenemang där det oftast serveras en förbeställd 3-rätters meny och förbeställd dryck. Under kursen går vi igenom; - Specialkost - Uppdukning - Servering av dryck - Bärteknik (3 tallrikar) samt serveringsteknik - Avdukning tallrikar samt avdukning med bricka - Alkohollagar Kursen är belagd vardagar med start 16.00 och pågår i ca 3h inkl. en kort paus. Detta är en grundkurs som efter avslutad utbildningstillfälle kan leda till en anställning för olika uppdrag. Våra anställningar riktar sig till dig som är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning. (Kompletteringskurs kan tillkomma) Vem är du? Du har en stark servicepersonlighet och lätt att ta emot instruktioner. Vi ser helst att du tidigare har arbetat med något likande eller inom service branschen. Du är bra på att hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med att arbeta i team. Du är punktlig, noggrann och flexibel samt kan jobba i högt tempo när det behövs. Du utstrålar energi och bidrar till en god arbetsmiljö. Skicka in din intresseanmälan – Vi hör av oss om du blir erbjuden en plats till nästa start! Varför ska du jobba på RA? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Om tjänsten Vi söker nu efter truckförare för extrajobb hos vår kund i Mölndal som är verksam inom medicinteknisk industri. I rollen ingår truckkörning, plock och pack av material samt att säkerställa att leveranser sker på ett smidigt och effektivt sätt. Du kommer att arbeta nära produktionen och vara en viktig del i logistikflödet. Tjänsten omfattar arbete i ett kontinuerligt 5-skift där du kommer ha möjlighet att boka in dig på de pass som passar dig bäst. Det krävs dock att du är tillgänglig för att arbeta varierande tider, inklusive dag-, kvälls- och nattpass. Detta är ett extrajobb och behovet sträcker sig över minst ett år, med start omgående och löpande enligt ovanstående schema. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av truckkörning och ett intresse för logistik. Du är ansvarstagande, självgående och trivs i ett tempo som ibland kan vara högt. Du har en positiv inställning, gillar att lösa problem och är inte rädd för att ta eget ansvar. Det är önskvärt att du har god kännedom om truckhantering och logistikprocesser. Vi värdesätter engagemang och en vilja att utvecklas i rollen. Viktigt för rollen: • Truckkort A1-4 och B1-4 enligt TLP 10 • Goda kunskaper i svenska • Studier eller annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 procent • Möjlighet att arbeta minst 2 pass i veckan • Meriterande med erfarenhet av truckkörning, samt B-körkort Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnea Johansson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via hemsidan. Ansökningar via mail hanteras ej. Vi uppskattar din förståelse!
Vi står nu med öppna armar, redo att välkomna nya buddies till 3Butikerna Nordstan och Partille för en inledande timanställning med möjlighet till arbete på heltid i sommar. 3Butikerna är en av Tres viktigaste kanaler när det kommer till att skapa nöjda och lojala kunder. Detta gör vi genom vårt servicefokus, vår kunskap och vårt engagemang! En dag som Säljare i vår 3Butik Det är starten på en ny dag. Du ser till att göra butiken i ordning för dagen, ser till att butiken är städad och fin, kollar försäljningsresultat och sätter därefter mål för dagen. Du läser på om vår senaste produktlansering och om våra pågående kampanjer. Snart öppnar du butiken och är redo för dagens första kundmöte. Under dagen kommer du och din chef att gå igenom försäljning, kundnöjdhet, daglig drift och du kommer att få regelbunden coachning. Du håller dig uppdaterad vad gäller utbildningar, nya produkter, kampanjer och tjänster. Tillsammans med dina kollegor strävar du efter att nå butikens budget och leverera kundmöten med hög kvalitet. Vi erbjuder dig - Att vara en del av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place To Work samt att vi är stolt samarbetspartner till Women in Tech och Tjejer Kodar - En timanställning med timlön och provision, med möjlighet till arbete på heltid i sommar - Kontinuerlig utbildning och utveckling - En företagskultur vi är mycket stolta över - Kul på jobbet! Bland annat genom kvartalsvisa tävlingar som ger en möjlighet till fina priser - Att vara en del av att leverera kritisk infrastruktur och bidra direkt till samhällsnyttan Vem är du? Vi tror att du är serviceinriktad och intresserad av försäljning. Som person är du relationsskapande och kommunikativ, och drivs av att arbeta mot mål. Vi ser också att du är ansvarstagande och en riktig buddy! Att arbeta som Säljare i 3Butik innebär att arbetstiden är förlagd på både dagtid och kvällstid samt vardagar och helger, så en förutsättning är att detta passar din livssituation. Du behöver också vara minst 18 år och kunna svenska och engelska. Välkommen med din ansökan! Låter det här som något för dig? Vad glada vi blir! Du ansöker enkelt, snabbt och smidigt genom att besvara urvalsfrågor i denna annons, inget CV eller personligt brev behövs. Flitiga som vi är, så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess vilket betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon - så tveka inte att visa ditt intresse så snart du har möjlighet! Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Bakgrundskontroll genomförs på våra slutkandidater, du får mer information här. Varmt välkommen till oss på Tre! Vi drivs av att hela tiden försöka göra saker bättre, på nya och annorlunda sätt. Vi ser oss själva som en avgörande del av Sveriges samhällsstruktur, eftersom vi vet att pålitlig uppkoppling är en viktig grundsten i dagens digitala värld. Tre föddes som utmanare och är en organisation i ständig rörelse. Vi strävar efter att vara i framkant i allt vi gör. Vi är övertygade om att det är människorna och kulturen på Tre som är avgörande för vår utveckling. När du startar din resa på Tre finns det oändliga möjligheter att växa och utvecklas med oss. WE THINK LIKE CHALLENGERS - I en föränderlig värld, är vi på Tre nyfikna och ständigt öppna för nya lösningar. På Tre anpassar vi vägen framåt allt eftersom vi provar och lär oss vad som funkar bäst. WE WORK LIKE CHAMPIONS - På Tre gör vi alltid vårt bästa. Vi känner ägandeskap för vår uppgift, sätter tydliga mål och håller fokus på det som gör mest nytta för affären. WE ACT LIKE BUDDIES - På Tre är vi schyssta kollegor. Vi samarbetar med varandra över team och funktioner, vi bollar idéer, ger och tar emot feedback.
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 32 timmar i veckan, provanställning tillämpas. Tillträde: 2025-07-28 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Hemma Göteborg Heden! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den dagliga driften i butiken. Du packar upp varor och ser till att våra hyllor är välfyllda, ser fina ut och att det är rent och snyggt i butiken. Du ser till att våra kunder kan avsluta sina köp på ett bra och smidigt sätt i kassalinjen med hjälp av våra utcheckningsalternativ. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys Hemma är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Micaela Kjellgren, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-07. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Om oss Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas. Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv. Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet. Vill du göra skillnad? Bli en del av vårt team! Är du en engagerad och omtänksam person som vill bidra till en meningsfull vardag för andra? På vårt LSS-boende i Sisjön söker vi nu en stödassistent som vill vara med och skapa en trygg och utvecklande miljö för våra boende. Om rollen Som stödassistent hos oss är du en nyckelperson i våra boendes vardag. Ditt arbete handlar om att stärka individens självständighet genom praktiskt stöd, social samvaro, fritidsaktiviteter och personlig omvårdnad. Med individens behov i fokus skapar du en trygg och stimulerande tillvaro där varje dag räknas. Du arbetar i ett team där samarbete och engagemang är centrala delar. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du både får utvecklas i ditt dagliga arbete och vara med och påverka verksamhetens utveckling. Vårt arbetssätt Vi tillämpar beprövade metoder såsom lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) samt tydliggörande pedagogik. Arbetet utgår från individuella genomförandeplaner, och vi arbetar aktivt med uppföljning och dokumentation för att säkerställa bästa möjliga stöd. För att du ska känna dig trygg i din roll erbjuder vi metodhandledning och fortlöpande kompetensutveckling inom områden som lågaffektivt bemötande, autism och intellektuell funktionsnedsättning. Arbetstider och omfattning Tjänsten innebär schemalagt arbete dagtid, kvällar, jour och varannan helg. Vi kan erbjuda heltidstjänst men möjligheten till en lägre sysselsättninggrad finns vid önskemål. Heltid motsvarar 37 timmar per vecka. Vi söker dig som: - Har en utbildning inom vård, pedagogik eller omsorg, exempelvis som stödassistent, undersköterska, barnskötare eller fritidspedagog, alternativt annan relevant utbildning. - Har erfarenhet och intresse av att arbeta med personer med autism och utmanande beteenden. - Är ansvarsfull, tålmodig och har en positiv inställning. - Trivs med att samarbeta och bidra till en trygg och trivsam boendemiljö. - B-körkort är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Utdrag ur belastningsregistret krävs innan anställning. Är det här jobbet för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Det här får du hos oss - Nära ledarskap. - Pedagogisk handledning och vägledning. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar? Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Till Ellen Keyskolan söker vi nu en engagerad lärare för undervisning i årskurs 1-3. Tjänsten är ett vikariat under kommande läsår på 75%. Tillsammans med dina kollegor driver du den pedagogiska utvecklingen för eleverna under hela skoldagen. Du kommer att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamheten enligt gällande styrdokument och verksamhetens mål. Du är nytänkande och framåtskridande och håller dig väl uppdaterad inom ditt område. Med ett kreativt arbetssätt driver du det pedagogiska utvecklingsarbetet tillsammans med dina kollegor. I tjänsten ingår inget mentorskap. Ellen Keyskolan är en F-6 skola med cirka 310 elever. Vår målsättning är att Ellen Keyskolan ska vara en skola med tydliga strukturer för demokrati och normkritik och att vi tillsammans ska arbeta för att alla elever når målen. Vi vill att våra elever ska känna sig välkomna, väntade och viktiga varje dag de kommer till skolan och sedda, hörda och förstådda när de lämnar Ellen Keyskolan. Som lärare hos oss är du en viktig del i det arbetet. Hos oss erbjuds du ett utvecklande och meningsfullt uppdrag med möjlighet att göra skillnad! KVALIFIKATIONER Krav Vi söker en legitimerad lärare med behörighet att undervisa i åk 1-3. Personliga kompetenser Som lärare hos oss samverkar du nära med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal vilket förutsätter att du trivs i en roll där samarbete utgör en central del. Med din förmåga att samarbeta och ditt respektfulla bemötande har du lätt för att skapa och behålla förtroendefulla relationer. Som person trivs du i ett uppdrag där du har ett stort eget ansvar och ges utrymme att ta många egna initiativ. Du är kreativ och kommer gärna med nya idéer och angreppssätt. Är du dessutom engagerad och vill utvecklas i din roll tror vi att du kommer att trivas hos oss. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Göteborgs grundskoleförvaltnings Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. Intervjuer kommer att hållas löpande under annonseringsperioden. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. I denna assistans är det viktigt att man trivs med kundnära arbete med många aktiviteter i vardagen. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 12-årig pojke bosatt i Torslanda har goda kunskaper i svenska har barnasinnet kvar samtidigt som du är en ansvarstagande vuxen Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen så som utomhusaktiviteter, utflykter, båtar, brädspel, disneyfilmer och en stor dos av skratt och lek! har kunskap om AKK så som bildstöd och tecken som stöd har erfarenhet av PEG Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar". Den ena tjänsten är på ca 20% varannan, jämn helg. Tjänsten innebär arbete under dagtid 10.00-18.00 både lördag och söndag. Den andra tjänsten är på ca 50% med möjlighet till ökning. Tjänsten innebär arbete under dagtid samt kvällstid måndag till fredag samtliga veckor. Vecka 1 är arbetet förlagt mellan klockan 16:00-20:00 och vecka 2 är arbetet förlagt mellan klockan 07:00-11:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Introduktion/bredvidgång sker i god tid innan uppstart. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Josefin Dybdahl [email protected]
Eustaff Sweden AB Eustaff är ett företag som ser styrkan i mångfald och värdet av olika perspektiv. Med verksamhet i flera länder runt om i Europa och världen, har vi lång erfarenhet av att arbeta med och skapa framgångsrika team som drar nytta av sina medarbetares olika kulturer, bakgrunder och kompetenser. Vi erbjuder möjligheter inom en rad olika branscher och ser till att varje kandidat och kund får den bästa lösningen utifrån sina unika behov. För oss är kvalitet, engagemang och långsiktighet grunden i allt vi gör. Vill du bli en del av ett internationellt och dynamiskt team där du kan utvecklas och göra skillnad? Välkommen att söka jobb hos oss! Vill du ha ett fysiskt och varierande jobb där ingen dag är den andra lik? Vi söker nu fler engagerade flyttmedarbetare till vårt team! Som en del av en välkänd flyttfirma erbjuder vi trygga arbetsvillkor och en stark laganda. Vad vi erbjuder: En timlön på 170 kr plus semesterersättning, vilket ger en total ersättning på cirka 190 kr per timme. Trygg anställning enligt kollektivavtal. Ett fysiskt aktivt arbete med mycket variation. En trevlig arbetsmiljö och stöttande kollegor. Möjlighet till utveckling inom företaget. Arbetet sker i grupp och är ett deltidsjobb, men om du vill arbeta mer kan vi alltid se till att du får fler arbetstimmar. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Packning och skydd av kunders tillhörigheter. Lastning och lossning av flyttgods. Transport av möbler och tillhörigheter mellan olika adresser. Kundkontakt och service på plats. Vi söker dig som: Har god fysisk förmåga och gillar att arbeta aktivt. Är serviceminded och har en positiv attityd. Trivs med att arbeta i team. Har B-körkort (meriterande men inget krav). Pratar svenska eller engelska. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt professionella flyttteam!
Välj ett jobb för att visa detaljer